Heb hem inmiddels bij het afval gegooid, dus weet het exacte typenummer niet, maar die was het in ieder geval niet. Het was een beetje eivormig en online vond ik er een genaamd GP Quick Charge 3 die er lichtelijk anders uitziet. Hoe dan ook, ik denk dat die van mij gewoon defect was. Die was echt heel oud, zeker 10+ jaar.nero355 schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:53:
[...]
Van GP heb ik nog de V800C IIRC... en die pompt 4 x 2700 mAh vol binnen 1 uur
Gebruik ik echter alleen nog in noodgevallen en stamt uit de tijd dat ik een lader moest hebben die vooral snel was en het "koken" van batterijen geen punt was![]()
Zo'n vermoeden had ik wel, je hebt ongetwijfeld te maken met de limieten van hoe klein je de interne circuits kan maken zonder het extreem duur te maken. En zoals ik zei: prima mee te leven.[...]
Ze zijn allemaal tegenwoordig grofweg net zo groot dus daar kom je niet gauw onderuit
Ik snap je punt, echter wij hebben bijv. een kookeiland (schiereiland) en op de muur zitten 2 stopcontacten. Wij vinden dat een erg fijne plek om telefoons of tablets neer te leggen om op te laden, maar dan ben je in ons geval beide stopcontacten kwijt als je 2 laadpunten wilt. Nu heb ik de USB-C en Lightning kabels direct in de USB-C aansluiting, kan de Nespresso in het stopcontact blijven en houden we een stopcontact over voor keukenapparatuur zoals een mixer die je dan gewoon in kan pluggen.[...]
Ik ben daar geen fan van omdat je dan alle leuke protocollen misloopt en als je ze wel zou hebben ook niet effe snel kan upgraden zonder een hoop geklooi
Overigens is het helemaal niet zo'n hoop geklooi, het was alleen even netjes de installatiedraad wegwerken want je houdt niet veel ruimte over achter de inbouwplaat. Eventueel vervangen is ook zo gepiept, maar uiteraard wel meer werk dan een lader vervangen.
Verder heb ik elders in huis nog wel snelladers zoals bij mijn werkplek een Anker USB-C+A snellader voor in totaal 65W en bij een dressoir in de woonkamer een Anker 2x USB-C quickcharge. Als het echt snel moet kan het altijd daar aan.
Oprechte vraag: waarom dan precies? Ik heb hier een tweetal Xiaomi powerbanks, een oudere met 2x USB-A alleen (16.000 mAh) en een nieuwere 10.000 mAh met USB-C, USB-A én wireless charging. Deze. De USB-C doet 22,5W en wireless 10W. Zelfs mijn iPhone 15 Pro gaat zienderogen sneller dan via een normale USB-C 10W lader al is echt meten met de iPhone volgens mij niet mogelijk zonder externe hardware, maar ook mijn Xiaomi Redmi Note 10 Pro (voor erbij) doet het met ±20W volgens het appje Ampera en geeft op het lockscreen ook quick charge aan.[...]
Oh ja... Powerbanks... Ik weet vrij zeker dat ze ergens hier in huis al heel lang ongebruikt liggen precies vanwege het oplaadprotocollen verhaal
Gelukkig waren ze goedkoop, want Xiaomi meuk
Ook de oude doet het nog goed, ik vind Xiaomi best leuk spul voor leuke prijzen hebben, juist met dit soort dingen. En heb zelf dus nog niet gemerkt dat het problemen oplevert met de laadprotocolen.
:strip_exif()/f/image/xJIBkHOuS2lsmBBiR5C3prHx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3WMjvYLnOun1SB99VKGxHVNU.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xE5L0UMkeXH4Y1qphXTOY5ML.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/t4gbnhfUPMl9GAD7k0hdPKJH.jpg?f=user_large)
/f/image/SsoPRkwX38wBg5MWv3uy9KW9.png?f=fotoalbum_large)