Wow, dat ga je niet halen met de TOP CRAFT. Ook niet met de goede blauwe variant. Ik had nog een 8 pack AAA ongeopend liggen van 2016. Die heb ik recent geopend. Het zijn LSD batterijen, maar ze waren leeg. Na een re-charge en break in, is er eentje reverse charged tijdens gebruik en een ander had zeer weinig capaciteit, de overige 6 waren goed. De (blauwe) TOP CRAFTs kan je maar beter regelmatig gebruiken om ze goed te houden (het andere pakje had ik al die tijd in gebruik en die doen het allemaal nog steeds goed, behalve een tweetal dat regelmatig overcharged werd door een apparaat met slechte batterijmanagement. Die hebben het echter toch nog 2 jaar volgehouden).ChibiM schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:26:
Misschien interessant te melden dat er een tijdje geleden een discharge test is gedaan door een member op het BLF forum van eneloops. Die had nog 60% capaciteit over na 12 jaar en 6 maanden , nieuw uit de verpakking. Aangezien ze volgens de Eneloop techneuten met 70-75% lading verscheept worden, is dat een heel mooi getal.
http://budgetlightforum.com/comment/1477075#comment-1477075
[ Voor 2% gewijzigd door junction00 op 05-04-2019 14:54 . Reden: weer een typo :( ]
/f/image/rYG4cPt13NG9hqt2cUJfyEwf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VrxVlAchwB82siABhPyeqyLQ.png?f=fotoalbum_large)