[PC] Counter-Strike: Source - Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.126 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 01:35
Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/banner2.jpg

Algemeen

Sinds augustus 2004 is Counter-Strike op de Source-engine beschikbaar. Het spel is dus grotendeels hetzelfde gebleven. Counter-Strike: Source krijg je gratis bij aankoop van Half-Life 2. Half-Life 2 kun je hier bestellen. Vanaf November 2004 is Counter-Strike Source ook retail te koop en je krijgt er dan meteen Day of Defeat: Source en HL2: Deathmatch bij.

Frequently Asked Questions

Originele Steam maplijst:

cs_italy
de_dust
de_aztec
de_cbble
cs_office
de_chateau
de_dust2
de_piranesi
cs_havana
de_prodigy
cs_compound
de_train
de_tides
de_port
de_inferno
de_nuke
cs_militia

Wat zijn de systeem-eisen voor CS: Source?

Minimum:
1.2 GHz Processor
256MB RAM
DirectX 7 graphics card
Windows 2000/XP/ME/98
Mouse

Preferred:
2.4 GHz Processor
512MB RAM
DirectX 9 graphics card
Windows 2000/XP

Ik heb een probleem met Counter-Strike: Source, wat nu?

Kijk eens hier

Mijn keyboard instellingen kloppen niet meer!
Met "revert all" in de options menu kan je de keyboard instellingen terugzetten naar de standaard waarden, met "differences" zie je de veranderde waarden wanneer als je niet alles wilt resetten.
een andere mogelijkheid is de config file verwijderen in de CS:S directory, deze wordt dan automatisch opnieuw aangemaakt.

Tips & Links

Server tools & Mods:
Algemeen Nederlandstalig srcds hulpforum
Opzetten CS:S server
Easy Source Dedicated server installer
Custom .cfg maker
RCON server script

Beetles admin mod
Mani admin mod (geen ondersteuning meer voor deze mod)
Steambans anti-cheat module
SmallstatsmeMinimum
Mattie's Source Scripts
Erik's Teambalancer
Metamod for Source
HLstatsX for Source
CSS:RPG mod
zBlock cvar blocker
VIP mod
sourcemod

Speler tools:
CSE Demoplayer
Uitleg rate settings
Downloaden van custom sounds uitzetten

Custom maps:
Custom maps [1]
Custom maps [2]
Custom Maps [3]
Custom Maps [4]
Custom maps [5]

Tweaks:
MP3 speler ingame
Eigen favoriete servers in je ingame hoofdmenu
CS:S Tweaks
Config tweaks
High fps configs
Favoriete servers ingame fix

mIRC

mIRC
Mirc Uitleg
Web IRC
"/join #channelnaam" om een bepaald channel te joinen
"/nick jenick" om je eigen nick in te stellen

Algemene irc kanalen:
• #help (voor al je vragen over irc)
• #SteamBans (voor als je vragen hebt i.v.m. steambans)

War // Gather channels:
• #pcw.nl
• #wars.nl
• #war
• #seekwar.org
• #CCL
• #2on2.cs:s
• #3on3.cs:s
• #4on4.cs:s
• #5on5.cs:s
• #2on2.css
• #3on3.css
• #4on4.css
• #5on5.css
• #highskilled.css
• #wars.css
• #Clanmatch.css

Server Rankings

Game-Monitor Server Ranks
Serverspy Server Ranks

Servers

• XS4ALL-01: 194.109.69.62:27015
• Onlydutch #1 | Public #1 | 82.94.220.41:27015 | 30 slots | tickrate 66 | HLstatsX
• Onlydutch #2 | Custom maps | 82.94.220.42:27015 | 18 slots | tickrate 66 | HLstatsX
• Onlydutch #3 | Zombie mod | 82.94.220.43:27015 | 18 slots | HLstatsX
• Onlydutch #4 | Warmaps | 82.94.220.44:27015 | 14 slots | tickrate 100 | HLstatsX
• Onlydutch #5 | CSSDM | 82.94.220.45:27015 | 14 slots | tickrate 100 | HLstatsX
• Onlydutch #6 | GUNGAME | 82.94.220.46:27015 | 14 slots | tickrate 100
• [CssCL.nl | TICK 100 | HLSTATSX | 82.94.220.120:27015
• [CssCL.nl | TICK 100 | CSSDM | 82.94.220.242:27015
• [MENTIZ #3][DEATHMATCH][TICK 66][NL] 82.94.220.13:27015
• 81.171.96.71:27015 Team [SAS] | Big Pimp Dust2 server T66 (no AWP/Auto/FF) 64 slots
• 81.171.96.77:27015 Team [SAS] | 42 Sluts server (no AWP/Auto/FF
• [NL] Xtreme-Camping Clan Server 84.244.187.108:27015

GoT CS:S teamspeak server

82.94.220.40:8778 of ts.onlydutch.nl:8778
• Passwoord = GoT

• Ook een gratis teamspeak channel? Klik dan hier

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/cs_italy_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/de_dust2_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/cs_assault_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/cs_office_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/cs_compound_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/de_train_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/de_inferno_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/de_dust_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/de_nuke_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://got.onlydutch.nl/maps/cs_militia_small.jpg

Meer screenshots....

Met dank aan Devilion voor de oorspronkelijke SP

Note: Info voor de startpost? Mail op: hollanda [@] onlydutch [dot] nl
(alleen mails worden verwerkt in de startpost, ga niet spammen met servers, maar mail die gewoon even door).

[ Voor 203% gewijzigd door Hollanda op 15-08-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-07 07:03
Speel het wel eens op lan's (Meer 1.6 eigenlijks) Misschien een idee om het een keer aan te schaffen! Alleen vind ik het jammer dat je niet kan zoomen met normal weapons zoals Cod2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

Stewie!

Keen must die!

Zijn er hier mensen die zombiemod spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 20:27
ik speel wel eens zombie mod ja das wel vet soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
arieman007 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:06:
Speel het wel eens op lan's (Meer 1.6 eigenlijks) Misschien een idee om het een keer aan te schaffen! Alleen vind ik het jammer dat je niet kan zoomen met normal weapons zoals Cod2.
dat heet realisme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

arieman007 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:06:
Alleen vind ik het jammer dat je niet kan zoomen met normal weapons zoals Cod2.
Daar is 't spel veel te fast-paced voor vind ik. Vroeger (heel vroeger) had je nog een scope op de m4, maar die was overdreven sterk geworden dan. Over 't algemeen heb je die scope toch niet nodig, gebeurt maar zelden dat je zo ver van een tegenstander staat.

Eigenlijk wel vreemd dat we pas aan deel 10 zitten, dit spel is (na WoW en the sims enzo) zowat 't populairste multiplayer game van de laatste twee jaar. Mss is alles al gezegd geweest? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 156281 op 30-12-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202676

Jammer dat Source er nooit echt is doorgekomen. CS 1.6 wordt nog altijd het meest gespeeld.
Counter-Strike 131,671 / 64,868 (spelers/servers)
Counter-Strike: Source 42,760 / 34,800 (spelers/servers)

Het spel vind ik zeker wel noemenswaardig in top shooters. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eigenlijk wel vreemd dat we pas aan deel 10 zitten, dit spel is (na WoW en the sims enzo) zowat 't populairste multiplayer game van de laatste twee jaar. Mss is alles al gezegd geweest?
Ik denk dat er over WoW meer te praten is dan over CS:S. WoW is een stuk uitgebreider dan CS:S. Ik speel al CS:S sinds dat het spel uit is maar toch post ik hier bijna niet omdat het gewoon niet nodig is. Ik speel het spel en weet hoe het allemaal werkt dus heb er nooit vragen over.

Voordat CS:S er was speelde ik de oude 1.6 maar ben gelijk over gestapt. Ik denk dat er ook veel mensen zijn die 1.6 spelen omdat ze geen PC hebben die CS:S lekker draait.

Met mijn oude PC had ik nog vaak framedrops tot onder de 30fps. 1024x768 met alles op laag op een 2600+@3700+ met 1GB RAM en een 6800LE@~GT.

Met mijn nieuwe PC kan ik het spel pas echt goed spelen op hoge instellingen zonder ooit framedrops te hebben. Ik kan mij goed voorstellen dat als je dood gaat door framedrops je liever 1.6 speelt. Er zijn natuurlijk veel meer dingen waardoor mensen kiezen voor 1.6 ipv CS:S maar ik denk dat de hoge eisen van CS:S er zeker wat mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174762

PilatuS schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:18:
[...]
Ik denk dat er over WoW meer te praten is dan over CS:S. WoW is een stuk uitgebreider dan CS:S. Ik speel al CS:S sinds dat het spel uit is maar toch post ik hier bijna niet omdat het gewoon niet nodig is. Ik speel het spel en weet hoe het allemaal werkt dus heb er nooit vragen over.

Voordat CS:S er was speelde ik de oude 1.6 maar ben gelijk over gestapt. Ik denk dat er ook veel mensen zijn die 1.6 spelen omdat ze geen PC hebben die CS:S lekker draait.

Met mijn oude PC had ik nog vaak framedrops tot onder de 30fps. 1024x768 met alles op laag op een 2600+@3700+ met 1GB RAM en een 6800LE@~GT.

Met mijn nieuwe PC kan ik het spel pas echt goed spelen op hoge instellingen zonder ooit framedrops te hebben. Ik kan mij goed voorstellen dat als je dood gaat door framedrops je liever 1.6 speelt. Er zijn natuurlijk veel meer dingen waardoor mensen kiezen voor 1.6 ipv CS:S maar ik denk dat de hoge eisen van CS:S er zeker wat mee te maken hebben.
Inderdaad, over CS:S valt gewoon iets minder te praten. Ik speel het nog niet zo lang en heb eigenlijk nog nooit echt vragen gehad. De vragen die ik had waren met een snelle google search te beantwoorden waardoor ik hier ook nooit echt veel gepost heb.

De performance zal inderdaad een rol spelen, toch is het (zeker tegenwoordig) ook weer geen enorm zware game. Op zich wordt het ook wel veel gespeeld als je het vergelijkt met andere shooters... Tegen 1.6 kan het inderdaad niet op maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het 'weinig' gespeeld wordt.

Bij mij draait hij trouwens helemaal perfect op 1280x960 met alles op high en 2xAA (met 2x temp. AA) en 4x AF. De enige map die hij hierop niet helemaal trekt is is cs-militia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Heef GoT geen CSS clan ofzo waar je kan joine dan?
gewoon om wa ervaring op te doen

[edit]
of je maakt gewoon 2 teams binnen GoT van elk 5 spelers en speelt tegen elkaar voor de lol

[ Voor 37% gewijzigd door djgeronimo op 31-12-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:15

Minkie

Groazers Unite.

Voor zover ik weer is er geen GoT CSS clan. Er is wel een GoT CS 1.6 server geweest, maar die is weer uit de lucht dacht ik.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een server op zetten voor GoT zelf zeg maar. Maar dan moeten jullie een weekje kunnen wachten :) . max 18spelers dus ook beetje meer fun op de grotere mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeronimo
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:36:
Ik wil een server op zetten voor GoT zelf zeg maar. Maar dan moeten jullie een weekje kunnen wachten :) . max 18spelers dus ook beetje meer fun op de grotere mappen.
Prachtig en plz niet all the time dust (of 2 xD), want dat begint een beetje afgezaagt te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

idd

en dat ** market systeem uit, en aub maar 1 awp per team (ik word vaak gek van die dingen) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn lijstje met nieuwjaarswensen voor een leuke GoT-server ;)

- Liefst geen custom mappen (Al denken anderen daar uiteraard weer anders over)
- Geen debiele geluiden o.i.d. die weer gedownload moeten worden (eigenlijk niks 'customs' graag)
- Niet te grote maproulatie (5 of 6 mappen o.i.d.) die eens in de zoveel tijd (maand?) verandert
- Ook geen te kleine maproulatie die nooit wijzigt!
- Liefst geen friendly fire (ben ik niet gewoon, maar alles went uiteraard)
- GEEN BOTS! :X
- Zoals 'Me Ton' zei: Geen 'market' en niet te veel AWP's
- Stats e.d. maakt me eigenlijk niet heel veel uit. Het is leuk maar niet heel belangrijk
- Voldoende, eerlijke en aardige admins die vaak aanwezig zijn
- Leuke, niet scheldende spelers die vaak aanwezig zijn :9

uhm, dat was het wel een beetje... Er schiet me even niets meer te binnen.
Dit is dus ongeveer mijn ideale server, ik ben benieuwd of je er iets mee kan :)

Laat in ieder geval weten wat het precies gaat worden, ik wil dan namelijk wel eens komen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:41
kleine toevoeging lijkt mij-

- tick 100
- friendly fire on. is standaard in zowel wars als realisme
- niet meer dan maximaal 18 slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou absoluut wel voor custom maps gaan. In ieder geval een paar populaire. Ik denk dat veel mensen de standaard maps nu wel een keer gezien hebben namelijk. Dat is ook de grootste reden dat ik CSS bijna niet meer speel. Friendly fire off maakt het geheel ook echt een stuk minder leuk / realistisch / interessant.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 01-01-2007 13:57 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 21-07 19:27
heb een (leased) dedicated server hangen in We Dare ( 2 GB ram dual core cpu e.d. :) )

Kan wel server opzetten tot Mauce een defititieve heeft opgezet.

Kan het rcon WW wel DM'en naar iemand/meerdere personen uit dit topic
84.243.253.37
Neem dan de gamer.nl server :)

[ Voor 8% gewijzigd door mrFoce op 01-01-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:28
(jarig!)
Bor de Wollef schreef op maandag 01 januari 2007 @ 13:56:
Ik zou absoluut wel voor custom maps gaan. In ieder geval een paar populaire. Ik denk dat veel mensen de standaard maps nu wel een keer gezien hebben namelijk. Dat is ook de grootste reden dat ik CSS bijna niet meer speel. Friendly fire off maakt het geheel ook echt een stuk minder leuk / realistisch / interessant.
wat d8 je van een gungame server..? als je ergens skills van krijgt, is het wel gungame..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friendly fire en een paar custom mappen kan ik zeker wel mee leven. Omdat ik zelf nog niet heel lang speel zijn de minder gebruikelijke official maps nog vrij nieuw voor mij :)
Als ik maar niet de hele tijd moet downloaden voordat ik kan joinen ben ik al snel tevreden!

Friendly fire ben ik nu gewoon niet gewent, maar dat is meer wennen dan dat ik er echt tegen ben...

Inderdaad ook niet te veel slots... 20 is toch wel het maximum!

Samen komen we er in ieder geval wel uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Hardcore Rushgrounds I vind ik wel een leuk opgezette server om een voorbeeld aan te nemen.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

gideon82 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 13:56:
heb een (leased) dedicated server hangen in We Dare ( 2 GB ram dual core cpu e.d. :) )

Kan wel server opzetten tot Mauce een defititieve heeft opgezet.

Kan het rcon WW wel DM'en naar iemand/meerdere personen uit dit topic

84.243.253.37
Die server hangt bij in het Grafix netwerk, niet WeDare. Het datacenter is wel van WeDare, waar grafix ook de ruimte huurt. Maar je zit dus niet in het WeDare netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 21-07 19:27
DaMorpheus schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:42:
[...]

Die server hangt bij in het Grafix netwerk, niet WeDare. Het datacenter is wel van WeDare, waar grafix ook de ruimte huurt. Maar je zit dus niet in het WeDare netwerk.
ok d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Of kom gewoon naar de [#Gamer.nl] server ;). Wij zoeken nog volk voor onze server :P.

Mapcycle:
Alle official maps (op havana en piransi na, kan je wel op voten)
de_cpl_mill
de_infernoclassic

32slots tick 66, niet dat hij ooit vol heeft gezeten :D.Zouden eigenlijk 20 slots doen maar kregen donatie _/-\o_ . FF is off. Opgezet uit onvrede en gezeik op veel andere servers. Hebben nog geen ranking, weet niet of we dat gaan doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeronimo
Anoniem: 159816 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:26:
Of kom gewoon naar de [#Gamer.nl] server ;). Wij zoeken nog volk voor onze server :P.

Mapcycle:
Alle official maps (op havana en piransi na, kan je wel op voten)
de_cpl_mill
de_infernoclassic

32slots tick 66, niet dat hij ooit vol heeft gezeten :D.Zouden eigenlijk 20 slots doen maar kregen donatie _/-\o_ . FF is off. Opgezet uit onvrede en gezeik op veel andere servers. Hebben nog geen ranking, weet niet of we dat gaan doen ook.
kan je idd beter 20 slots nemen en tick 100, maar het is gratis dus care xD
zal morgen eens een bezoekje brengen :) (ofja straks :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

djgeronimo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:12:
[...]

kan je idd beter 20 slots nemen en tick 100, maar het is gratis dus care xD
zal morgen eens een bezoekje brengen :) (ofja straks :+ )
Zal wel leeg zijn op wat bots na :). Spelen meestal om 20:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Anoniem: 159816 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 21:26:
Ik had hem een tijdje terug tussen mijn favo's gezet, maar jammer dat ik er nooit echt volk op zag ;(

edit: Ok, zal dan nog eens rond 20:00 een kijkje nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door ambi op 02-01-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 16:02
32 slots zuigt hard. De tactics gaan met 50% naar beneden omdat er ieder moment 15 man om de hoek kan komen rushen en dan heb je geen schijn van kans (en ja die 5 man scheelt veel!). Nee 20/24 man is voor mij wel de max.

Ik ben wel in voor een GoT server. Liever niet te veel custom maps/sounds inderdaad en niet te veel dust_24/7 :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaTiezl op 02-01-2007 11:59 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik ben opzich wel in voor een GoT-Clan met bijv 7 of 8 man CSS.

Ik zelf heb een 3 maandjes niet meer gespeeld, maar heb daarvoor wel op mid/high gespeeld met verschillende clans. Is hier interesse voor ?

Gewoon voor de fun uiteraard, misschien dat er dan verschillende mensen wat serieuzer willen gaan , maar dat later.

Er is al -stiekem- O-) een channel gemaakt op quakenet : #got.CSS

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Als je "5v5 serv off" op een gather/war kanaal ziet, waar staat die off (on) dan voor? Friendly fire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172249

ambi schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:24:
Als je "5v5 serv off" op een gather/war kanaal ziet, waar staat die off (on) dan voor? Friendly fire?
Offi als ik het mij goed herinner, dit betekent dat de server alleen voor gathers en wars gebruikt word. Geen publieke server dus.

Edit : Als je het dus bij een "shout" van iemand ziet staan zal dat wel een clanbase war betekenen ofzo ? Lijkt mij voor punten in in ieder geval.

Zie onderstaand.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 172249 op 02-01-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeronimo
Anoniem: 172249 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:26:
[...]

Offi als ik het mij goed herinner, dit betekent dat de server alleen voor gathers en wars gebruikt word. Geen publieke server dus.
Haha lol, en ik maar denke dat ze geen server hadde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172249

djgeronimo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:28:
[...]

Haha lol, en ik maar denke dat ze geen server hadde 8)
Je brengt me aan het twijfelen, want dit word ook vaak gebruikt :P
server off ( we hebben geen server ) en server on ( we hebben een server ) zou het dus ook kunnen betekenen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Ok, dat was mijn andere vermoeden; dat ze al dan niet een (eigen) server hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

k8skaaay schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:00:

Ik zelf heb een 3 maandjes niet meer gespeeld, maar heb daarvoor wel op mid/high gespeeld met verschillende clans. Is hier interesse voor ?

Gewoon voor de fun uiteraard, misschien dat er dan verschillende mensen wat serieuzer willen gaan , maar dat later.

ik ben er ook wel voor in. Heb best een tijd niet gespeeld maar net weer begonnen. Daarvoor ook op mid-high gespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-07 21:54
Ik speel zelf op servers van 36 of zelfs 64 spelers (op standaard mappen) en rond de 20 voor aim_texture mappen. Ik zou wel eens een DM server willen zien met 64 spelers. Op lowcap servers is het al chaos :D.

Als er mensen zijn die nog DeathMatch servers weten waar ze veel texture mappen draaien, weet het te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161527

ik heb ook maar weer cs:s uit de kast getrokken na ik die MMORPG spellen ff zat ben.
maar nu heb ik weer alles geinstalleerd heb ook weer wat uurtjes gespeeld en nu als ik cs:s wil starten geeft die aan dat ik hem moet kopen maar kheb gewoon de cd hier dus ik zal wel een demo geinstalleerd ofzo.... tips voor dit noobje?:) vroeger nooit problemen mee gehad :/nog gelukkig nieuwjaar allemaal en ik ben ook altijd wel in voor potje alleen moet weer ff inkomen lange tijd niet gespeeld:)

damn ik ben weer lekker slim bezig....
btw irc channels ff melden?:D

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 161527 op 05-01-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Voor de zombie liefhebbers enkele servers, vrijwel altijd vol:

84.244.186.110 - i3D.net - CSS Public ZombieMod #1 - 32 slots
84.244.186.111 - i3D.net - CSS Public ZombieMod #2 - Normal Maps - 32 slots
84.244.186.112 - i3D.net - CSS Public ZombieMod #3 - HUGE - 50 slots
84.244.186.113 - i3D.net - CSS Public ZombieMod #4 - HUGE - 50 slots
84.244.186.114 - i3D.net - CSS Public ZombieMod #5 - All Weapons - 32 slots

(Stats & feedback: http://forum.i3d.nl/showthread.php?t=10270)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik wil zo rap mogenlijk terug gaan spelen, ik behoorde (verleden tijd!) toch bij de subtop, maar helaasch dacht mijn videokaart daar anders over, en brande door :(

Jammer.

Binnenkort spelen op Samsung 204B * 2 op 7900GT (wel gamen op 1 scherm)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Dat spelers script is dat van wht, morpheus, kan ik het anders van je "kopen"?

[ Voor 8% gewijzigd door Hollanda op 06-01-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Nee, is niet te koop, inhouse ontwikkeld met gebruik van bestaande tools (rrdtool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Hm ik zag ook zoiets op wht.nl :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118231

Nog een leuke server die vrijwel altijd vol zit:

[NL+BE] gTp Community // HLSTATSX, Tick100, FAST DL

IP adres: 85.12.29.120
Tickrate: 100

Paar custom maps, ik geloof 3 verschillende
waarvan onder andere cpl_mill en contra (andere kom ik zo niet op)

Map vote aan het eind van map (20 minuten per map)
en vooral nederlanders en belgen..

Ook erg leuke pings..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punaisebal
  • Laatst online: 06-10-2024
Weet iemand of CS 1.6 nog gewoon op cd te krijgen is in de winkel ergens?
Ik weet dat je em via steam kunt krijgen maar wil em graag gewoon uit de winkel

It's Evolution Baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Punaisebal schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 05:45:
Weet iemand of CS 1.6 nog gewoon op cd te krijgen is in de winkel ergens?
Ik weet dat je em via steam kunt krijgen maar wil em graag gewoon uit de winkel
Jazeker, hier bij de Dixons wel (Deventer), ik kijk er regelmatig, weet niet hoe het heet maar er zitten een paar versies van Counter Strike in, waaronder 1.6 en Condition Zero ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:35
Ik heb dit spel sinds kort ook maar aangeschaft via steam, maar ik zit met een paar vraagjes:

De history lijst en favorieten lijst in steam werken niet goed? Als ik een server toevoeg bijvoorbeeld is deze verdwenen als ik het spel opnieuw start.

Tevens heb ik maar maar iets van 100 servers met een ping van onder de 100, terwijl een maat van mij er een paar duizend vind. Log ik in op een server met ping>100 dan heb ik toch altijd een ping van 10 of 20.

Iemand een idee?

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
twitt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:36:
Ik heb dit spel sinds kort ook maar aangeschaft via steam, maar ik zit met een paar vraagjes:

De history lijst en favorieten lijst in steam werken niet goed? Als ik een server toevoeg bijvoorbeeld is deze verdwenen als ik het spel opnieuw start.

Tevens heb ik maar maar iets van 100 servers met een ping van onder de 100, terwijl een maat van mij er een paar duizend vind. Log ik in op een server met ping>100 dan heb ik toch altijd een ping van 10 of 20.

Iemand een idee?
Welkom op Steam! Men concentreerd zich steeds op 1 specifiek probleem om deze zo goed en snel mogelijk te kunnen oplossen. Het Friends netwerk bijvoorbeeld, is daarvan een goed voorbeeld! Dankzij deze methode is in maar 2 jaar tijd het Friends netwerk werkend gekregen! Het probleem dat je beschrijft is bij Steam en Valve al een aantal jaren bekend. Men heeft er wel een degelijke tijdelijke oplossing verzonnen! Pen en papier! Noteer je favoriete servers op papier en voila! Je hebt een lijst met favorieten! Je kunt het ook direct bij Steam aan kaarten, maar bespaar je de moeite. Ik weet het antwoord al. Deinstalleer heel steam en Counterstrike Source. En herinstalleer de software. Het helpt niet maar, zonder deze handeling weigeren ze je uberhaupt verder te helpen. Neem eens een kijkje op het Forum van Steam. Vrijwel alle problemen die Steam zelf niet weet op te lossen, zijn in het forum door gebruikers al opgelost en verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Seth_Chaos schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:00:
[...]

Welkom op Steam! Men concentreerd zich steeds op 1 specifiek probleem om deze zo goed en snel mogelijk te kunnen oplossen. Het Friends netwerk bijvoorbeeld, is daarvan een goed voorbeeld! Dankzij deze methode is in maar 2 jaar tijd het Friends netwerk werkend gekregen! Het probleem dat je beschrijft is bij Steam en Valve al een aantal jaren bekend. Men heeft er wel een degelijke tijdelijke oplossing verzonnen! Pen en papier! Noteer je favoriete servers op papier en voila! Je hebt een lijst met favorieten! Je kunt het ook direct bij Steam aan kaarten, maar bespaar je de moeite. Ik weet het antwoord al. Deinstalleer heel steam en Counterstrike Source. En herinstalleer de software. Het helpt niet maar, zonder deze handeling weigeren ze je uberhaupt verder te helpen. Neem eens een kijkje op het Forum van Steam. Vrijwel alle problemen die Steam zelf niet weet op te lossen, zijn in het forum door gebruikers al opgelost en verduidelijkt.
vergeet niet de magische truck die steam geeft die alle problemen oplost, clientregistry.blob wissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

k8skaaay schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:00:

Ik ben best wel n00b, maar ben ook wel in voor een evt. GOT clan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Gekend probleem en de oplossing staat onder "Tweaks" (Favoriete servers ingame fix) in de start post, of je kan Xfire installeren, die heeft eenzelfde feature, maar werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Ze zijn steam trouwens flink aan het updaten, met een nieuwe interface met aardig wat verbeteringen. En een nieuw Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb, nadat ik m'n pc geformatteerd heb + Windows XP er opnieuw op, een probleem met css. (Hiervoor had ik nergens last van). Na een tijdje spelen heb ik ineens enorme lag. M'n ping gaat ernstig omhoog en m'n fps ongeveer naar 15. Ik heb al een tijdelijke oplossing gevonden. Als ik alt+tab doe en ik sluit svchost.exe af in taakbeheer, stopt ie met laggen. Helaas maar tijdelijk, want na ongeveer een half uur begint ie weer opnieuw. Heeft Iemand hier een oplossing voor? Ik heb trouwens al wat gezocht, maar het is lastig om wat te vinden, omdat het probleem niet in 1 of 2 woorden uit te leggen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119903

Je kan proberen netlimiter te installeren. Je kan dan per programma instellen hoeveel die maximaal mag uploaden en downloaden.

Ik heb trouwens ook een probleem:
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/3096kw6.jpg
Zoals je ziet heb ik een rare gloed over mijn handen, geen idee wat het is. Ik heb verschillende video instellingen + nieuwste drivers geprobeerd maar dat hielp niet, iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Laatst online: 20-07 12:29
Potje Nagellak over je handen laten vallen? ;)
Geen idee hoe het komt eigenlijk, vreemd.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149249

Ik heb glimmende handen in CS:Source, hoe kan ik dit weg halen ?

Dit probleem komt veel voor bij gebruikers die spelen met een Nvidia video kaart.

Om dit probleem te verhelpen dien je de volgende instellingen in te voeren :

- Mat_bumpmap 0
- Mat_fastspecular 0
- Mat_savechanges

Nadat je dit hebt gedaan log je uit het spel en ga je het spel opnieuw in.

Copy/paste van: http://www.cs-source.nl/index.php?name=FAQ&cat=3#10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149249

Iemand een idee?
Zoals al eerder is vermeld kan je best ClientRegistry.blob verwijderen, en het aantal servers komt waarschijnlijk omdat er onderaan een filter staat die waarschijnlijk "aan" staat met die vage instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-07 16:19
Ik heb een probleem, als ik aan het spelen ben en iemand zegt iets tegen mij via steam en ik druk op esc voor te kijken en dan krijg ik een foutmelding en dan moet ik op ok of annuleren klikken en dan sluit css af. Wat kan ik hier aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben na een jaartje of drie, vier weer eens zachtjes aan CS begonnen, dit keer source want al m'n vriendjes die CS spelen spelen source. Nou heb ik elke X seconden iets wat in elk geval vroeger niet zo was, dan krijg ik ineens een paar honderd KB aan data door m'n getergde lijntje binnen en verschijnt rechts m'n inventaris alsof ik die nu hier terplekke aan het kopen was. Ik zie in net_graph 3 dan ook dat het aantal udpates geen 25 is zoals gevraagd maar dat ie even naar de 70 oploopt en dan weer hard afneemt tot de geplande 25. Het echt ergerlijke is dat er maar ongeveer een kwart tot een derde van de beschikkbare vbandbreedte van m'n DSL lijntje wordt genomen op dat moment, dus d elagtijd zou, als ie al moet, in elk geval korter kunnen. Maar ik krijg het niet gefixt.
Dat "hee je loopt zowat op de ander z'n spawn en je koopt wat je al hebt" effect is an sich nog wel te doen maar die twee seoncen lag ervoor niet. Om de één of andere reden time ik die vaak zó dat je nét effe vlak voor iemand ging staan met je shotgun in de houding. Maar na 2 seconden is verrassing er wel een beetje af, zeg maar. Het lijkt me iets met VAC te doen hebben, maar ik kan er door niet goed spelen en wil dus in elk geval van de hapering af.

Ik heb netjes met m'n rate cl_cmdrate en cl_updaterate zitten spelen om m'n choke en loss een beetje binnen de perken te krijgen (heb volkomen klote verbinding hier) maar dit krijg ik er niet uit gehamerd. Afgezien van deze knetterirritante storing elke minuut (ongeveer) speelt het allemaal nog redelijk met een ping van 100 en niet heel vaak stootjes hakkelingen en frustrerende "nu even niet op me schieten aub" momenten. Wat gezien de adsl lijn hier een klein wonder genoemd mag worden.

De zinvolle stats:
Als het koop-effect niet optreedt loopt het allemaal redelijk soepel met 0 loss en meestal 0 choke, rate 15000 en ping 90 tot 160.
updaterate op 25
cmdrate op 25
CSS is vanaf steam gedownload na installatie HL2 en uiteraard vol gepatched

PC is een P4-3200 met 1GB ram en een Radeon 1950 met lettertjes d'r achter en ik meen 256 MB ram. Singlecore maar met Hyperthreading aan. Speel op 1680x1050 in breedbeeld.
Alle details op vol.
Framerate ligt permanent boven de 50 en eigenlijk komt hij alleen als er écht veel gebeurt met water enzovoorts onder de 60. D'r boven komen we niet want we hebben vsync en een 20"TFT :)

Verbinding: een theoretische 1024/128 kbit ADSL lijn die in praktijk ongeveer 400kbit/128kbit levert en waar je af en toe best even een strukje sneller of tragervan kunt verwachten. Omdat het toch al niet meer te redden is qua ping zit ik er met een 54mbit wireless kaartje aan vast ipv met kabel. Met kabel blijft het probleem overigens bestaan. Als ik m'n PC meesleep naar iemand met een redelijke link gaat het probleem niet met me mee op stap. Het jammere is dat CSS bijna werkt, en bijna alle andere games gewoon helemaal niet, dus ik wil CSS wel graag werkender maken zodat ik nog íets kan spelen af en toe.

Weet iemand waarom dit is en vooral wat ik allemaal kan doen om er een beetje vanaf te komen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119903

Anoniem: 149249 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 09:31:
Ik heb glimmende handen in CS:Source, hoe kan ik dit weg halen ?

Dit probleem komt veel voor bij gebruikers die spelen met een Nvidia video kaart.

Om dit probleem te verhelpen dien je de volgende instellingen in te voeren :

- Mat_bumpmap 0
- Mat_fastspecular 0
- Mat_savechanges

Nadat je dit hebt gedaan log je uit het spel en ga je het spel opnieuw in.

Copy/paste van: http://www.cs-source.nl/index.php?name=FAQ&cat=3#10
Oke bedankt. Het was inderdaad mat_specular.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
@Knettergek, probeer het eens op lagere settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke settings? Rate omlaag = choke omhoog (dan heb ik het laggende schokken de hele tijd), lagere beeld settings brengen niets, lagere resolutie helpt niet (ben tot 800x600 gegaan) en updaterate en cmdrate omlaag veranderen helaas ook niets aan het probleem.
Heb ik nog wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Lijkt er toch op dat je verbinding de bottleneck is, zoals je zelf al getest hebt, niks anders in de buurt te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Zijn hier ook High-res fanatics? Ik zie overal mensen vermelden dat ze vanalles naar beneden schroeven. Maar zijn hier ook mensen die juist het uiterste uit de kan proberen te halen met high-res models, textures, sprites en maps? Ik heb vroegah, toen planken nog van hout waren en spijkers nog van ijzer veel met textures gekloot voor de gunshop van clan of the death goat. Tegenwoordig wordt die site niet meer fatsoenlijk onderhouden en heb ik mn heil gezocht bij fpsbanana. Dus zijn er hier nog meer counterstrike source game modders? En zoja wat hebben jullie allemaal aangepast aan je counterstrike source? Welke sites/tutorials kan men me aanraden.

Wat ik heb aangepast:

player models/textures/sounds
weapon models/textures/sounds
misc models/textures/sounds
Menu sprites
muzzle flash sprites
explosion sprites
dust textures
menu gui

Ik ben op het moment een map background texture voor dust aan het maken, maar dat valt nog niet mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Word je op sommige servers niet gekicked als je andere textures etc hebt?
Ik ben niet zo'n klooier met die dingen, vind het ook niet nodig, die tijd heb ik wel gehad :+
Kan het op een gegeven moment voor 1.6 wel begrijpen, maar bij CSS is alles toch wel redelijk mooi ;)

TF2 moet maar snel uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Laatst online: 07:18
Seth_Chaos schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:01:
Zijn hier ook High-res fanatics? Ik zie overal mensen vermelden dat ze vanalles naar beneden schroeven. Maar zijn hier ook mensen die juist het uiterste uit de kan proberen te halen met high-res models, textures, sprites en maps? Ik heb vroegah, toen planken nog van hout waren en spijkers nog van ijzer veel met textures gekloot voor de gunshop van clan of the death goat. Tegenwoordig wordt die site niet meer fatsoenlijk onderhouden en heb ik mn heil gezocht bij fpsbanana. Dus zijn er hier nog meer counterstrike source game modders? En zoja wat hebben jullie allemaal aangepast aan je counterstrike source? Welke sites/tutorials kan men me aanraden.

Wat ik heb aangepast:

player models/textures/sounds
weapon models/textures/sounds
misc models/textures/sounds
Menu sprites
muzzle flash sprites
explosion sprites
dust textures
menu gui

Ik ben op het moment een map background texture voor dust aan het maken, maar dat valt nog niet mee..
Ha lache, op die site ‘clan of the death goat’ kwam ik ( vroegah ) ook vet vaak. Op zoek naar nieuwe textures voor cs _/-\o_ ! Alleen had ik toen die tijd nog niet zo’n super high end game pc en hoe maar nieuwe textures ik er in wist te brengen hoe minder het ging lopen geh'. Ik downloade ook altijd van die packs die alle wapens, sounds en models veranderde, lol dat was nog eens een tijd met cs 1.6! Lache dat je nog steeds daarmee bezig bent!

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Vandread schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:18:
Word je op sommige servers niet gekicked als je andere textures etc hebt?
Ik ben niet zo'n klooier met die dingen, vind het ook niet nodig, die tijd heb ik wel gehad :+
Kan het op een gegeven moment voor 1.6 wel begrijpen, maar bij CSS is alles toch wel redelijk mooi ;)

TF2 moet maar snel uitkomen...
Standaard geeft dit geen enkel probleem met servers. Standaard wordt er niet op model en texture consistencies gecontrolleerd. Er is een enkele server waar dat wel is toegepast. Ben er tot nu toe 2 tegen gekomen. Texture en model modding wordt ook gewoon geaccepteerd bij evenementen en tournaments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:08:
Ik ben na een jaartje of drie, vier weer eens zachtjes aan CS begonnen, dit keer source want al m'n vriendjes die CS spelen spelen source. Nou heb ik elke X seconden iets wat in elk geval vroeger niet zo was, dan krijg ik ineens een paar honderd KB aan data door m'n getergde lijntje binnen en verschijnt rechts m'n inventaris alsof ik die nu hier terplekke aan het kopen was. Ik zie in net_graph 3 dan ook dat het aantal udpates geen 25 is zoals gevraagd maar dat ie even naar de 70 oploopt en dan weer hard afneemt tot de geplande 25. Het echt ergerlijke is dat er maar ongeveer een kwart tot een derde van de beschikkbare vbandbreedte van m'n DSL lijntje wordt genomen op dat moment, dus d elagtijd zou, als ie al moet, in elk geval korter kunnen. Maar ik krijg het niet gefixt.
Dat "hee je loopt zowat op de ander z'n spawn en je koopt wat je al hebt" effect is an sich nog wel te doen maar die twee seoncen lag ervoor niet. Om de één of andere reden time ik die vaak zó dat je nét effe vlak voor iemand ging staan met je shotgun in de houding. Maar na 2 seconden is verrassing er wel een beetje af, zeg maar. Het lijkt me iets met VAC te doen hebben, maar ik kan er door niet goed spelen en wil dus in elk geval van de hapering af.

Ik heb netjes met m'n rate cl_cmdrate en cl_updaterate zitten spelen om m'n choke en loss een beetje binnen de perken te krijgen (heb volkomen klote verbinding hier) maar dit krijg ik er niet uit gehamerd. Afgezien van deze knetterirritante storing elke minuut (ongeveer) speelt het allemaal nog redelijk met een ping van 100 en niet heel vaak stootjes hakkelingen en frustrerende "nu even niet op me schieten aub" momenten. Wat gezien de adsl lijn hier een klein wonder genoemd mag worden.

De zinvolle stats:
Als het koop-effect niet optreedt loopt het allemaal redelijk soepel met 0 loss en meestal 0 choke, rate 15000 en ping 90 tot 160.
updaterate op 25
cmdrate op 25
CSS is vanaf steam gedownload na installatie HL2 en uiteraard vol gepatched

PC is een P4-3200 met 1GB ram en een Radeon 1950 met lettertjes d'r achter en ik meen 256 MB ram. Singlecore maar met Hyperthreading aan. Speel op 1680x1050 in breedbeeld.
Alle details op vol.
Framerate ligt permanent boven de 50 en eigenlijk komt hij alleen als er écht veel gebeurt met water enzovoorts onder de 60. D'r boven komen we niet want we hebben vsync en een 20"TFT :)

Verbinding: een theoretische 1024/128 kbit ADSL lijn die in praktijk ongeveer 400kbit/128kbit levert en waar je af en toe best even een strukje sneller of tragervan kunt verwachten. Omdat het toch al niet meer te redden is qua ping zit ik er met een 54mbit wireless kaartje aan vast ipv met kabel. Met kabel blijft het probleem overigens bestaan. Als ik m'n PC meesleep naar iemand met een redelijke link gaat het probleem niet met me mee op stap. Het jammere is dat CSS bijna werkt, en bijna alle andere games gewoon helemaal niet, dus ik wil CSS wel graag werkender maken zodat ik nog íets kan spelen af en toe.

Weet iemand waarom dit is en vooral wat ik allemaal kan doen om er een beetje vanaf te komen?
cl_cmdbackup 2
cl_cmdrate 100
cl_updaterate 100
rate 25000
cl_interpolate 0

Dit zou moeten werken.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
_VooDooMen_ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:25:
[...]

Ha lache, op die site ‘clan of the death goat’ kwam ik ( vroegah ) ook vet vaak. Op zoek naar nieuwe textures voor cs _/-\o_ ! Alleen had ik toen die tijd nog niet zo’n super high end game pc en hoe maar nieuwe textures ik er in wist te brengen hoe minder het ging lopen geh'. Ik downloade ook altijd van die packs die alle wapens, sounds en models veranderde, lol dat was nog eens een tijd met cs 1.6! Lache dat je nog steeds daarmee bezig bent!
Dat speeld nogsteeds. Ik heb wat framedrops in de zombie mod, 50 spelers in een open map, met high-res skins is iets teveel van het goede.

Al is het visueel een hele verbetering. Mijn vriendin vroeg me welke film ik aan het kijken was. Scheelt weer commentaar als: Je zit al een uur een spelletje te spelen! Kom nou maar eens achter dat ding vandaan! Dames geven de voorkeur aan nuttige dingen zoals, een tijdschrift lezen of series en shows kijken. Waarom ik in de tussen tijd niet wat aan mag klooien op computers is mij nogsteeds een raadsel.

[ Voor 21% gewijzigd door Seth_Chaos op 15-01-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-07 15:46
Ach dat is vrouwen eigen, het gaat er niet om dat je een spelletje speelt. Maar dat zij in die tijd geen aandacht krijgen. :)
Seth_Chaos schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:15:
[...]

Mijn vriendin vroeg me welke film ik aan het kijken was. Scheelt weer commentaar als: Je zit al een uur een spelletje te spelen! Kom nou maar eens achter dat ding vandaan! Dames geven de voorkeur aan nuttige dingen zoals, een tijdschrift lezen of series en shows kijken. Waarom ik in de tussen tijd niet wat aan mag klooien op computers is mij nogsteeds een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het valt mij op dat op alle screenshots die ik zie van CS:S bijna niemand de crosshair heeft aangespast. Voor mij was het echt heerlijk toen ik van de standaard naar een erg kleine ging.

Via de volgende link staat een plaatje van mijn crosshair.
http://tweakers.net/ext/f...9490a086d32939b8/full.jpg

Ik denk dat de meeste mensen echt beter gaan spelen als ze de crosshair kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:51:
Het valt mij op dat op alle screenshots die ik zie van CS:S bijna niemand de crosshair heeft aangespast. Voor mij was het echt heerlijk toen ik van de standaard naar een erg kleine ging.

Ik denk dat de meeste mensen echt beter gaan spelen als ze de crosshair kleiner maken.
Klopt heb ik ook gedaan. Het kwam geregeld voor dat een enemy verborgen werd achter mn crosshair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij is het meer dat ik met deze crosshair goed iemand kan raken. Stel dat in dat hoekje op mijn plaatje iemand zit. Met de kleine crosshair kan ik die zo een headshot schieten maar met de orginele zal dat toch moeilijk worden.

Ik heb heel lang met de orginele gespeelt omdat ik niet wist dat je em kon aanpassen maar toen ik er achter kwam dat het wel kon heb ik het gelijk gedaan en speel er veel beter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Ik heb zelf ook een kleine crosshair. Echt wreed handig en stukken accurater. voor snipers heb ik een andere:
http://www.fpsbanana.com/...nana.com/ss/guis/1720.jpg

Hij mag dan wel wat dikker zijn, maar ik vind het persoonlijk gemakkelijker om HS's te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:30

Shrien

frequent snoozer

Even een n00bvraagje, maar hoe zet ik dat fps-metertje etc. uit onderin mijn scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Shrien schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:41:
Even een n00bvraagje, maar hoe zet ik dat fps-metertje etc. uit onderin mijn scherm ?
net_graph 0
en mocht het van boven zijn
cl_showfps 0 ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 21:21
net_graph 0 in console tikken
Zag niet dat er al een volgende pagina was

[ Voor 46% gewijzigd door Rynji op 15-01-2007 20:03 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie

Minkie

Groazers Unite.

PilatuS schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:51:

Ik heb nu al een poosje een roze dikke crosshair. De size is 2250.
Met de normale kleuren had ik op Dust2 altijd het probleem dat ik me crosshair niet zag :')

http://members.home.nl/hminkjan/de_dust20089.jpg

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat ziet er ook wel goed uit. Meestal gebruik ik groen maar ik heb wel een bind zodat ik de kleur met een knop kan veranderen. Mijn crosshair size is 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178316

@Jormungandr: waar heb je die sniper crosshair vandaan als ik vragen mag?

@Minkie: hoe heb je die roze crosshair voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Anoniem: 178316 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:30:
@Jormungandr: waar heb je die sniper crosshair vandaan als ik vragen mag?
Van de site waarop de screenshot gehost wordt.

Zie tutorials op fpsbanana bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

al gekeken, niets gevonden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voeg deze regel toe aan je config.

bind "?" "incrementvar cl_crosshaircolor 0 4 1"

Vervang '?' door de knop die je wilt. Als je dan ingame op die knop druk veranderd je crosshair van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 19:41
is dat roze wel legaal?? Niet dat je opeens omfg cheater bent? En hoe krijg je die roze crosshair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat is gewoon goed hoor. Zolang je geen aimbot of wallhack hebt mag je van alles aanpassen. Crosshair size en kleur mag gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
http://www.fpsbanana.com/guis/1955
Hier is de link naar de scope reskin. zit goed weggestopt onder GUI submenu :)

Zelf heb ik de onaangename methode om steeds mijn wapens te reskinnen. Reskinnen is imo wel een voordeel. sommige wapens geven een veel beter spelgevoel met andere sounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie

Minkie

Groazers Unite.

Anoniem: 178316 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:30:
Zipje met readme voor hoe en wat.
Las ergens dat een roze crosshair enzo niet is toegestaan bij de cpl ofzo :?

Maar op publics is het geen probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Minkie op 16-01-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Voor de liefhebbers, CSpromod mappack (beta1), zijn nog geen .res files zodat je alle files via servers download:

http://www.onlydutch.com/...promod/csp_mappack_b1.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvanderaart schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:45:
[...]
cl_cmdbackup 2
cl_cmdrate 100
cl_updaterate 100
rate 25000
cl_interpolate 0

Dit zou moeten werken.
Ik had eigenlijk verwacht dat met die rates zo hoog ik juist fulltime lag zou hebben maar het loopt inderdaad veel en veel beter. Alleen, die lagstoot bij het kopen die is niet weg :)
ik zie nu ipv dat er een spike met data komt dat het heel even ophoudt met data regenen en dat het dan weer vrolijk door gaat. Ik sna[ d'r echt geen bal meer van nu, maar ik kan tussen de lagspikes in elk geval lekkerder spelen en ik heb al de eerste klachten gekregen over "verbiedbaar goed" sniperwerk van een paar vrienden dus ik ben je desondanks flink dankbaar.
Maar wie nog een suggestie heeft tegen dat gehannes met die buy-check...
Ik ben toch zeker niet de enige die dat probleem heeft? Er zijn vast wel veel meer mensen die geen hele vette pijp hebben en af en toe een potje CSS spelen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Ik heb soms last van wat choke op drukke momenten, maar zware lag is ook opgelost door de rates aan te passen. Behalve idd bij hete kopen heb ik soms last van lag. ben er zelf nog niet uit hoe het komt, maar gezien het zeer kort is maak ik me er niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:55
Zat is te zoeken maar ik kan nergens vinden hoe ik mijn cross hair can aanpassen/verkleinen.
Wil het veranderen om dat hier werd gesugereed door meerdere mensen dat het beter is voor mensen die net beginnen te spelen zoals ik (naab dus)
Ik speel iedere dag wel maar zie niet egt veel verandering hehe en mijn kd is ook niet een van de beste 0.34 |:( maar wat niet is kan nog komen zegmaar.

Don’t go around the mountain but go over the mountain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Hoe staat je mouse sens? Waarschijnlijk wat lager zetten ( 2-5 ongeveer )
0.34 pfoei, als ik zo laag speel kap ik :P ik word al slechter na jaren van junk zijn en nu minder spelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zaander schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:59:
Zat is te zoeken maar ik kan nergens vinden hoe ik mijn cross hair can aanpassen/verkleinen.
Wil het veranderen om dat hier werd gesugereed door meerdere mensen dat het beter is voor mensen die net beginnen te spelen zoals ik (naab dus)
Ik speel iedere dag wel maar zie niet egt veel verandering hehe en mijn kd is ook niet een van de beste 0.34 |:( maar wat niet is kan nog komen zegmaar.
Ik zal het nog eens voor je neerzetten:
In console:
cl_scalecrosshair 1 > Zet het veranderen (scalen) van de crosshair aan
cl_crosshairscale 2000 > Zorgt voor een crosshair van grootte 2000
cl_crosshaircolor 3 > Zorgt voor crosshair kleur 3 (geel)
cl_crosshairusealpha 1 > Zet het gebruik van crosshair 'translucency' aan
cl_crosshairalpha 150 > Zet de 'translucency' op 150

Je hebt standaard trouwens 5 kleuren: 0 = Groen, 1 = Rood, 2 = blauw, 3 = geel, 4 = lichtblauw

Zie het .zip bestand van Minkie voor andere kleuren en een andere stijl crosshair:
Minkie in "[PC] Counter-Strike: Source - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
PainkillA schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:40:
is dat roze wel legaal?? Niet dat je opeens omfg cheater bent? En hoe krijg je die roze crosshair?
Is volstrekt legaal aldus Valve en Steam. Er zijn altijd mensen die er hun eigen regeltjes op na houden, denk hierbij eens aan servers waar bepaalde wapens zijn uitgebanned. Skinning is volstrekt legaal en gebeurd ook door mensen als Fatality bijvoorbeeld. Hij gebuikt meestal bright skins om het wat overzichtelijker en rustiger voor zijn ogen te maken. Dit is ook algemeen geaccepteerd in competities, tenzij anders vermeld in het regelement van de compo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi!

Ik heb alleen nog een vraagje:
Ik heb ergens gelezen dat je de namen in het koop-menu kan aanpassen dus dat er ipv maverick m4a1 (ofzo) staat, hoe doe je dat? ik kon het niet via google en fpsbanana vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Dat heb ik ook.
Linkje: http://www.counter-strike-dl.com/download-714.html
Fake namen storen me zwaar, ookal kijk je er niet vaak naar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

zaander schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:59:
Ja, vooral niet opgeven, maar ik twijfel wel of CS:S nou het beste is om het te leren.
Ik ben zelf enkele jaren terug begonnen met CS1.6 en daarna CS:CZ en sinds een viertal maanden CS:S, maar eerlijk gezegd heb ik behoorlijk wat twijfels over CS:S. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat CS:S nogal dodgy werkt.

Ik heb constant net_graph 3 aanstaan en zie regelmatig dat ik choke heb en dan zie ik dat ik niet voldoende ticks binnenkrijg van de server. Het is niet zodanig erg dat ik dan last heb van lag, maar het beinvloedt wel mijn spel. Soms denk ik dan: k*t server, maar de andere spelers fraggen er ondertussen lustig op los en dan denk ik: wtf, ligt het dan aan mijn internet verbinding (ADSL: 4Mbit downstream, 256kbps upstream)?? Maar zelfs als het goed gaat ontvang je ongeveer slechts 10Kbyte/s van de server, dus dat is peanuts voor een 4Mbit verbinding die ~400Kbyte/s aankan. Ik kan me eigenlijk alleen inbeelden dat hedendaagse internetverbindingen enkel een probleem kunnen opleveren indien de verbinding zelf teveel vertraging ondervindt, maar mijn ping is altijd laag dus dat lijkt het in mijn geval ook niet te zijn en mijn PC lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, want die is meer dan krachtig genoeg

Dat aanpassen van de rates vind ik trouwens ook maar k*t. Ik dacht: ik laat lekker cl_updaterate altijd op 101 staan. Als het een TR100 server is, moet ie dat perfect kunnen trekken en indien het een server is met lagere TR dan levert hij maar wat hij kan, maar ik heb gemerkt dat die theorie niet klopt op de TR66 server waar ik meestal speel en dan verlaag ik cl_updaterate noodgedwongen toch maar naar 66 en dat speelt daadwerkelijk beter 8)7

Voor zover ik me kan herinneren, had ik in CS(:CZ) nauwelijks last van al deze onzin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Laatst online: 21-05 10:09
He mensen,

Ik heb sinds gisteren een 8800GTS en er was voor CSS een beta uit zodat je de fog kon verminderen, maar wat er ook bij zat is dat je keuze had uit 2xMSAA , 4xMSAA , 8xMSAA

Maar ik heb dat geprobeerd met die snelkoppeling, maar hij connect gewoon naar Steam en update niks.
Volgens mij had ik gelezen dat die -beta scrmp0104 niet meer beschikbaar is, maar weet iemand of er nog een update wordt uitgebracht hiervoor? en dat je ook 2xMSAA , 4xMSAA , 8xMSAA kan kiezen ingame?

edit: laat maar het is al gelukt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Motabeatz op 17-01-2007 15:39 . Reden: gefixed ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
Met het verschil dat het niveau in CS1.6 wel iets hoger ligt dan in css ambi :p. Maar ik begrijp best wat je bedoelt. Al dat gezeik met die tickrates. Ik zou liever standaard tick66 of tick 100 zien en daarmee basta, geen andere ticks meer, gewoon 1 optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
ambi schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:34:
[...]

Ja, vooral niet opgeven, maar ik twijfel wel of CS:S nou het beste is om het te leren.
Ik ben zelf enkele jaren terug begonnen met CS1.6 en daarna CS:CZ en sinds een viertal maanden CS:S, maar eerlijk gezegd heb ik behoorlijk wat twijfels over CS:S. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat CS:S nogal dodgy werkt.

Ik heb constant net_graph 3 aanstaan en zie regelmatig dat ik choke heb en dan zie ik dat ik niet voldoende ticks binnenkrijg van de server. Het is niet zodanig erg dat ik dan last heb van lag, maar het beinvloedt wel mijn spel. Soms denk ik dan: k*t server, maar de andere spelers fraggen er ondertussen lustig op los en dan denk ik: wtf, ligt het dan aan mijn internet verbinding (ADSL: 4Mbit downstream, 256kbps upstream)?? Maar zelfs als het goed gaat ontvang je ongeveer slechts 10Kbyte/s van de server, dus dat is peanuts voor een 4Mbit verbinding die ~400Kbyte/s aankan. Ik kan me eigenlijk alleen inbeelden dat hedendaagse internetverbindingen enkel een probleem kunnen opleveren indien de verbinding zelf teveel vertraging ondervindt, maar mijn ping is altijd laag dus dat lijkt het in mijn geval ook niet te zijn en mijn PC lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, want die is meer dan krachtig genoeg

Dat aanpassen van de rates vind ik trouwens ook maar k*t. Ik dacht: ik laat lekker cl_updaterate altijd op 101 staan. Als het een TR100 server is, moet ie dat perfect kunnen trekken en indien het een server is met lagere TR dan levert hij maar wat hij kan, maar ik heb gemerkt dat die theorie niet klopt op de TR66 server waar ik meestal speel en dan verlaag ik cl_updaterate noodgedwongen toch maar naar 66 en dat speelt daadwerkelijk beter 8)7

Voor zover ik me kan herinneren, had ik in CS(:CZ) nauwelijks last van al deze onzin :P
Ik vindt dat geneuzel met die tick rates en met hoge dpi muizen altijd zo'n onzin. Ik plaatst de crosshair op het hoofd van m'n slachtoffer en haal de trekker over. Boem dood! Welke muis ik daarbij in mn handen heb of welke thick rate gebruikt wordt maakt me geen zak uit. Of je wint ja of nee hangt af van hoe goed je bent niet van welke thick rate of welke muis je gebruikt.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor klachten/problemen aangaande serveradmins graag contact opnemen met de betreffende verantwoordelijke i.p.v. hier je rant te posten.