[XP] Tijdregistratie / prikklok software

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 12:20
Ik ben op zoek naar een heel simple stukje software waarmee ik tijd kan registreren voor urencalculaties van projecten.
In mijn gedachten werkt het met een icontje in mn systray waarbij ik met een rechterknop kan aangeven aan welk project ik bezig ben. Onderwater houdt het systeem dan netjes per project de tijd bij zodat ik achteraf daar mooie gegevens per dag/week/maand etc kan bijhouden.

Nu heb ik uiteraard al gezocht (GoT en beyond) op verschillende soorten software. Echter komen bestaande systemen vaak uit op veel te ingewikkelde stukken software met meer-user beleid, agenda koppeling, pasjes-systemen, online access database koppeling en sharing: enfin, allemaal niet nodig. Ik zoek echt iets oer-simpels, liefst gewoon clientside. Het moet vooral gemakkelijk zonder login werken omdat ik per uur wel 4 keer van project kan switchen.

Bestaat dit, of zijn mn eisen zo specifiek dat ik het haast zelf wel moet gaan schrijven? ;)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

Ik gooi maar even een balletje op, maar kun je dit niet met Microsoft Project bewerkstelligen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• schizofreen
ThunderNet schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:04:
Ik gooi maar even een balletje op, maar kun je dit niet met Microsoft Project bewerkstelligen?
Ook MS Project is eigenlijk weer veel te groot voor wat ik zoek. En ik geloof niet dat die de mogelijkheid heeft om te 'prikklokken'. Dus met 1 klik je status veranderen (inactief/project1/project2 etcetc) zodat ie dat netjes, vanzelf voor je optelt.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

Dan zou ik het zo niet weten :) maar dit is niet al te moeilijk om zelf te maken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

notepad? (sorry hoor, maar het is toch echt iets met applicatie/database verhaal en ik denk niet dat er veel applicaties zijn die alleen maar een stop/start hebben en niet meer-user georienteerd zijn. Zelf iets schrijven zo idd de oplossing zijn...)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 13:34 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Tuurlijk is het makkelijk, totdat de manager naast je staat en wil weten hoeveel tijd er wanneer aan welk project besteed is ;)

Wij gebruiken het progje TimeTool. Kost wel een paar tientjes per medewerker, maar het werkt best aardig (het ziet er alleen niet uit).

[ Voor 10% gewijzigd door _Thanatos_ op 27-12-2006 14:52 . Reden: Linkje ]

日本!🎌

• schizofreen
Ik ben nu aan het testen met Punch Clock
Lijkt allemaal vrij aardig, maar bevat helaas niet de system tray functie die ik hoopte. Het blijft een volledige applicatie die zich alleen in het venster laat bedienen. Als iemand weet hoe je zoiets toch naar de systray kan schuiven, hou ik me ook aanbevolen. :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zoekt een stukje software en dan is Client Software Algemeen de meer aangewezen plek, ik verplaats je topic nog eventjes :)

Windows Clients >> Client Software Algemeen

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40

GeekK

Rag Mama Rag

Misschien heb je hier wat aan: WorkCoach. Lees wel even Current limitations / known bugs etc. door.
Het programma werkt door te detecteren welk programma + tekst in titlebar je gebruikt. Je kunt geloof ik niet zelf aangeven waar je op dat moment aan werkt.

Het is nog in ontwikkeling. Maar.... het zit in de systray. ;)

PS. er zijn zat programmaatjes die een applicatie in de tray kunnen zetten, bv. Window Minimizer of Powermenu (zie comment wm ;) ).

[ Voor 25% gewijzigd door GeekK op 09-01-2007 18:54 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:17
Aan de topicstarter: heb je nog iets gevonden? Ik ben namelijk ook naar iets dergelijks op zoek.

-

Pagina: 1