Toon posts:

Een monitor moet goed zijn. En het geluid dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We lezen het overal op dit forum dat iedereen nu wel langzaam aan een TFT zit. Mooi beeld, tegenwoordig strakke reactietijden, maar vaak staan er speakertjes naast van 2euro50. Dat is jammer. Hebben we eindelijk een prachtig beeld, kunnen we net Windows geluidsjes afspelen.

Ik trap af:

Ik had een goede hoofdtelefoon van Philips aan mijn PC zitten, Ik had last van boze mensen die klaagden dat ik mijn telefoon niet hoorde en daarom niet bereikbaar was.
Ik heb het idee uitgevoerd om mijn systeem rechstreeks op mijn versterker (2x120 watt) aan te sluiten. De boxen heb ik ook verplaatst en die staan aan beide zijden van het bureau.

Dat klinkt toch warmer dan via een hoofdtelefoon en nu hoor ik mijn telefoon prima. Ik heb een buuv, dus hard kan het zaakje niet gaan, maar ook op een zacht volume heb ik een warm vol en rijk geluid. Games klinken heel anders en krakende gebouwen klinken veel intenser :Y .

Surround setjes zijn ook in, maar ik vind het geluid van die setjes vaak wat mager. Setjes die een vermogen leveren van 120 watt+ komen in de buurt van mijn geluid, maar omdat de boxjes vaak van plastic zijn klinkt het geluid nooit zo warm als bij grote eikenhouten boxen.

Hoe is jullie geluidssetup? Gooi je ook grote boxen in de strijd om een rocketlauncher ook echt een rocketlauncher te laten zijn?

Ga even afwachten ofdat de buuv zal aanbellen om mij een zalig kerst te wensen en/of om te zeggen dat het bij mij lekker bonkt ;) (8>

Zelfs bij zachte muziek voel ik mijn bureau trillen en dat is geen geintje :P

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 19:34
Het ligt eraan wat je met je PC doet natuurlijk. Iedereen (nou ja, bijna iedereen) gebruikt een monitor, maar lang niet iedereen gebruikt geluid. Voor gamers is het ongetwijfeld belangrijk, maar als je je PC alleen gebruikt voor bijvoorbeeld Photoshop lijkt de monitor me toch een stuk belangrijker.

omniscale.nl

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
SG->OH

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zat al te twijfel, maar thnx voor de move.

Ik moet echt verschrikkelijk uitkijken met deze setup. De boxen zijn wel zo zwaar dat je altijd veel bass hebt. Ik heb geen equalizer meer nodig om toch een bassrijk geluid te creëren. Dat scheeld weer CPU tijd. Het geluid gaat via SDPIF naar de versterker toe. Direct out, dus geen sampling.

Ik wacht wel even totdat de buurvrouw weg is om te testen hoe een explosie in een spel nu echt moet klinken d:)b Ik wil voelen dat er iets mis is door trillingen.

Dat ik nooit eerder op het idee ben gekomen :/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OH is ook niet de plek, het gaat hier om Audio, Video & HiFi :z

Verder is het aansluiten van PC op hifi set helemaal niet zo vreemd/nieuw ofzo, en mag/kun je ook niet verwachten dat die twee speakertjes in een monitor (die voor Windows beeps en bloops op kantoor bedoeld zjin) vergelijkbaar presteren...

Move OH -> AV

Oslik blyat! Oslik!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja beeld en geluid zijn totaal verschillende dingen. Als iemand tevreden is met het geluid wat setjes van 2 euro produceren, wat is er dan mis mee? Als je vooral grafisch werk of office-applicaties draait hecht je meer waarde aan mooi beeld dan geluid. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat bij een goede monitor goed geluid hoort. Het hangt er vanaf wat je eisen zijn.

• Exirion
  • Laatst online: 23:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:23:
Ik moet echt verschrikkelijk uitkijken met deze setup. De boxen zijn wel zo zwaar dat je altijd veel bass hebt.
Dat een zware speaker bassen altijd harder "moet" weergeven is echt onzin. Net zo'n onzin als dat een Ferrari alleen maar hard kan rijden. Een goeie speaker, hoe groot ook, zal geluid in balans weergeven. Dat betekent dus juist NIET dat de bass harder dan de rest van het geluid moet klinken. Een speaker die bass laat dreunen en aandikt is dan ook geen goeie speaker. Je kunt wel zeggen dat veel kleinere speakers tekort schieten in het laag, en dat een grotere speaker vergeleken daarmee harder bass weergeeft, maar dat zoiets als: in het land der blinden is een-oog koning :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik gebruik een NAD C320bee versterker en twee Vifa Impuls speakers op mijn bureau. Dat is nog goed te betalen; 550 euro voor het setje; de speakers moet je dan alleen nog even wat MDF voor halen en in elkaar zetten.

Dat doet het best leuk in die enkele game die ik speel eens per maand, maar het is ook gewoon handig voor muziek; en daar gebruik ik ze wel elke dag erg vaak voor :)

Maar ik ben het over het algemeen wel met je eens dat mensen hun geld verkeerd uitgeven aan computers. De allernieuwste processor; vetste harddisk, etcetera, en dan elcheapo randapparatuur. Terwijl ik toch echt zes uur per dag op dat tobo moet rammen en naar die monitor moet kijken, die muis vast moet houden en naar het geluid moet luisteren. Een betere kwaliteit randapparatuur levert je véél meer extra genot op dan een iets snellere processor die toch maar ergens achterin dat kastje verborgen zit :)

• Linchpin
  • Laatst online: 08:58
eamelink schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:56:
Ik gebruik een NAD C320bee versterker en twee Vifa Impuls speakers op mijn bureau.
Toevallig, sinds een maandje heb ik hier ook een paar Vifa Impuls naast mijn bureau staan. Deze hangen nu nog aan een Kenwood versterker, ben van plan om deze tzt te upgraden.

De reden om een paar fatsoenlijke luidsprekers bij de pc neer te zetten is omdat ik vaak muziek luister als ik achter een pc zit. Ik heb nog een Creative Inspire 5.1 Digital 5500 surroundsetje, maar muziek klinkt daar erg belabberd op. De Vifa Impuls zijn wat dat betreft een gigantische verbetering (en zien er ook nog erg goed uit imho :P ), ik zit er op dit moment weer van te genieten. :)

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:22

DJ Vincento

1422055

TS heeft wel gelijk dat een stereo set beter geluid geeft.

Alleen wat lees ik nu,hij/zij gaat het over vermogens hebben,die volgens hem/haar bepalen wat de geluidskwaliteit is. En dan komt er ook nog een verhaal bij over grote speakers die veel bass geven,nou als jouw set heel veel bass geeft,dan is er of iets mis of hij is niet zo goed als je beweerd.

Vermogen heeft niks met het geluid te maken,het is gewoon een verkoop truc. Immers klinkt een disco versterker+speakers van 500 watt+ ook niet bepaald HIFI,al zijn die dingen voor feestjes wel :9~

en de hoeveelheid bass zegt ook niks,mensen denken vaak,hoe meer bass,hoe beter
dat is dus ook onzin

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik gebruik een NAD C320bee versterker en twee Vifa Impuls speakers op mijn bureau. Dat is nog goed te betalen; 550 euro voor het setje; de speakers moet je dan alleen nog even wat MDF voor halen en in elkaar zetten.
Grappig. Ik heb zelf ook een NAD gehad, een C350, op twee Vifa Carat speakers. De NAD is nu vervangen door een Quad 33 (voor) en een Quad 405 (eind). Dus ja, mijn PC produceert wel een realistische rocketlauncher ja. Alleen gebruik ik 'm daar niet voor, mijn setup is vooral voor de muziek.

Mother, will they like this song?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Terwijl ik toch echt zes uur per dag op dat tobo moet rammen en naar die monitor moet kijken, die muis vast moet houden en naar het geluid moet luisteren. Een betere kwaliteit randapparatuur levert je véél meer extra genot op dan een iets snellere processor die toch maar ergens achterin dat kastje verborgen zit :)
Hier ben ik het zeker mee eens ja. En omdat ik weinig meer op de PC game gebruik ik de PC amper nog. Daarom heb ik qua performance genoeg aan m'n Mac Mini met 1GB en een 160GB 5400rpm schijf erin :) Goeie monitor en dito keyboard en muis erbij, plus goed geluid :P

Bureau:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0229_2.jpg

Audio afdeling:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0340_2.jpg

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

PC met M-Audio Delta 44 -> Behringer Mixing board (komt nog wat fatsoenlijks voor in de plaats) -> Pioneer versterker (als deze de geest geeft: Marantz of Denion) - > Pioneer 200W luidsprekers.

Verder geef ik niet zoveel om surroundsound in games. Ik speel de hele dag muziek af en het is voor mij stukken belangrijker dat dat goed klinkt.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Vermogen zegt geen donder. Een goede versterker beoordeel je niet op z'n specificaties, maar op z'n geluid ;) . Overigens heeft een luidspreker geen vermogen, maar een maximaal belastbaar vermogen, ofwel, hoeveel hij maximaal kan verdragen voordat hij de geest geeft. En die zijn vaak vrij royaal (mits het geluid zuiver is).

En zoals gezegd, het is maar net waar je je PC voor gebruikt. Vaak kun je met een simpel 2e-hands versterker en wat goedkopere HiFi luidsprekers al een stuk beter uit de voeten dan met PC-setjes (uitzonderingen daargelaten :) ). Het kost echter ook meer ruimte. En als je alleen maar simpele dingen zoals tekstverwerken doet, ik hoef die paperclip niet in full stereo te horen :P . Ik vind het echter wel lekker als ik een beetje muziek kan luisteren en ook kan horen waar bepaalde dingen in games vandaan komen. Ik heb echter geen behoefte aan surround, daarvoor game ik gewoon te weinig. Echt muziek luisteren doe ik op m'n stereo en die staat niet in de buurt van m'n PC. Bewust ook niet, ik doe er toch niets bij als ik muziek luister :) .

Music Addicted

• TimMer
  • Niet online
Goed geluid vind ik zelf net zo belangrijk als goed beeld. :)
Met goed geluid bedoel ik dus kwalitatief geluid; zuiver, helder en goed gedefineerd. Kwantiteit staat bij mij op de tweede plaats; veel vermogen is leuk, maar lang niet zo belangrijk.

De situatie hier: Emu 1212M (Professionele geluidskaart) -> NAD C370 -> 2x Infinity Delta 60

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Een C370 heeft gelukkig niet veel vermogen :P

Music Addicted

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Uit een pc komen over het algemeen mp3tjes. MP3tjes geven sowieso kutgeluid, dus is een baggere logitech set voor mij goed genoeg.

Als ik geluidskwaliteit wil, stop ik wel een SACD in men stereo set :)

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:01
Desolation Angel schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:18:
Mijn MP3tjes uit mijn pc geven sowieso kutgeluid, dus is een baggere logitech set voor mij goed genoeg.
Even een kleine correctie van de trollerige post hierboven.

[ Voor 9% gewijzigd door Kokkers op 24-12-2006 16:26 ]

• Wouter
  • Niet online
* Wouter heeft:

Terratec DMX 6Fire
Afbeeldingslocatie: http://www.pcwelt.de/imgserver/bdb/8400/8407/168x168.jpg

+

Behringer Truth B2031
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/92371.jpg

Actieve monitorspeakers.

Mooi strak laag en midden, alleen hoog presteren ze iets minder; dat neigt al gauw naar een tikkeltje schel. Maarja, voor 't geld zijn het prima dingen (350 euro per paar).

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 16:04
Floris heeft het volgende:
PC (Asus P5B Deluxe, Intel C2D E6600, 2GB Corsair, 7950GX2, heleboel HD's) aangesloten (digitaal; coaxial) op mijn Yamaha RX-V496RDS :) Deze is weer aangesloten op 2x JBL TLX 4 en nog 2x philips speakers (hele oude, maar wel leuk als 2e set speakers :))

Afbeeldingslocatie: http://www.florisbeerens.nl/wp/IMG_0181_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.florisbeerens.nl/wp/IMG_0178_small.jpg

Tsjah, en verder.. Een heeeeleboel muziek in iTunes :)

[ Voor 3% gewijzigd door FlorisB op 24-12-2006 16:48 ]

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Kokkers schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:22:
[...]

Even een kleine correctie van de trollerige post hierboven.
Een goed klinkende MP3 is een illusie, punt andere lijn. Lossless encoding kan er nog door, maar verbleekt nog steeds in het niets met een degelijke cd speler of turntable

• Wouter
  • Niet online
Desolation Angel schreef op zondag 24 december 2006 @ 18:55:
[...]

Lossless encoding kan er nog door, maar verbleekt nog steeds in het niets met een degelijke cd speler
Lossless encoding is per definitie gelijk aan CD (mits je een CD losless encode natuurlijk :+ ).
Ik snap ook niet hoe je een formaat direct kan vergelijken met een apparaat dat een formaat afspeelt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

. w o u t e r . schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:12:
Ik snap ook niet hoe je een formaat direct kan vergelijken met een apparaat dat een formaat afspeelt.
Exact. Gaat helemaal nergens over :)

Overigens kan ik stellen dat ik in de huiskamer een tamelijk high-end setup heb staan en daar draai ik met plezier regelmatig 192+ kbps MP3 op :) En bij lossless valt of staat alles met de kwaliteit van de gebruikte DAC. Bij de PC gebruik ik een losse Arcam Blackbox 50 DAC en in de woonkamer speelt FLAC/MP3/AAC vanaf een media center PC of AirPort Express met een Arcam AVP700 voorversterker met Wolfson DA-conversie erin. Zomaar stellen dat MP3 kut is slaat nergens op.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb de Z-5500 op mijn PC, 2x aangesloten, eenmaal analoog voor spelletjes en 1x digital (coax) voor dolby digital (en dts). Het geluid wat eruit komt bij spelletjes is machtig mooi omdat dit een machtig goede 5.1 set-up is. Voor films komt er ook heerlijk geluid uit, zeker dat dolby digital helpt hierbij vanwege de echt aparte aansturing per box. Voor muziek vind ik hem goed genoeg, maar het kan niet op tegen stevige houten boxen. Die klinken voor muziek echt mooier, rustiger/voller.

[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 24-12-2006 19:35 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Hee, een discussie zo oud als de weg naar Rome! Wat leuk! ;)

ER zijn zat slechte MP3's, er zijn zat slecht-opgenomen CD's. Volgende onderwerp!

Music Addicted

Verwijderd

Boekster schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:35:
Hee, een discussie zo oud als de weg naar Rome! Wat leuk! ;)

ER zijn zat slechte MP3's, er zijn zat slecht-opgenomen CD's. Volgende onderwerp!
en dan zijn er nog slechte MP3's van slecht-opgenomen CD's ;)

Verwijderd

Topicstarter
DJ Vincento schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:17:
TS heeft wel gelijk dat een stereo set beter geluid geeft.

Alleen wat lees ik nu,hij/zij gaat het over vermogens hebben,die volgens hem/haar bepalen wat de geluidskwaliteit is. En dan komt er ook nog een verhaal bij over grote speakers die veel bass geven,nou als jouw set heel veel bass geeft,dan is er of iets mis of hij is niet zo goed als je beweerd.

Vermogen heeft niks met het geluid te maken,het is gewoon een verkoop truc. Immers klinkt een disco versterker+speakers van 500 watt+ ook niet bepaald HIFI,al zijn die dingen voor feestjes wel :9~

en de hoeveelheid bass zegt ook niks,mensen denken vaak,hoe meer bass,hoe beter
dat is dus ook onzin
Wie zegt dat ik een setje heb? Het zijn 2 losse boxen en een versterker. Deze boxen zijn wel heel zwaar en dat hoor je gewoon aan het geluid. Het klinkt veel dieper dan met een setje van 2x20 watt en dat lijkt me ook logisch. Ik heb de bass en treble regeling op de versterker op 0 staan omdat het anders echt te gortig wordt met de bassen.
Ik heb hele goede boxen van JVC en geen el cheapo setje ;) Ik voel het gewoon in mijn handen die op het bureau rusten dat het buraeu meetrilt, ook op een zacht volume. Dat heb ik bij PC speakersetjes nog nooit meegemaakt.

Ik denk dat jij je verkijkt op wat ik heb en dat is ook niet erg want dat 120 watt klinkt wel bomabrisch in de oren, nou dat is het ook. Een zo'n box is net zo groot als mijn hele PC kast en van eikenhout is bekend dat het de klank ten goede komt en vooral de lagere tonen. Het is nu eenmaal zo ;)

Ik kan dat ding gewoon niet hard zetten anders zou ik de kerstavond van mijn buuv verpesten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 19:48 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Contradictus in terminus :+

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Een grote luidspreker is niet per sé een goede luidspreker. Er zijn er zat die het laag opfokken, het middengebied niet goed weergeven en shcel hoog hebben. Maar, dan heb je wel grote luidsprekers, dus het moet wel goed zijn.

Je hebt echter wel grote luidsprekers nodig om ze écht laag te laten gaan. Da's gewoon een kwestie van volume en conusoppervlak. Dat hebben de meeste PC-speaker-setjes niet (ook de subs niet ;) ), dus dan krijg je dat dus ook niet. Als ze het wel gaan proberen dan krijg je vaak een brak geluid. Een luidspreker moet hetgeen wat hij kan weergeven gewoon zo goed mogelijk doen en niet proberen de frequenties weer te geven die eigenlijk niet kunnen.

Vermogen zegt niet veel over de kwaliteit van een versterker. Mijn oude beestje was 2x30W, en ik denk niet dat mensen dat er aan af hoorden, tenzij je weet wat mijn huidige versterker doet. Dan kun je bedenken wat vermogen doet.

Music Addicted

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/steven-smits/afbeeldingen/alles.jpg
€2,50 kostende luidsprekertjes, waar?

Voor mij is geluid erg belangrijk, nu alleen nog een fatsoenlijke geluidskaart. Onboard ben ik niet zo tevreden over.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:46:
Ik heb hele goede boxen van JVC en geen el cheapo setje ;)
Deze luidsprekers misschien?

Afbeeldingslocatie: http://images.bestbuy.com/BestBuy_US/images/products/7686/7686916_ra.jpg

Ziet er in ieder geval wel mooi uit. :+

• heracles
evEndzhar schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:05:
[...]

[afbeelding]

Wat een gedrochten

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:11:

Dat klinkt toch warmer dan via een hoofdtelefoon en nu hoor ik mijn telefoon prima. Ik heb een buuv, dus hard kan het zaakje niet gaan, maar ook op een zacht volume heb ik een warm vol en rijk geluid. Games klinken heel anders en krakende gebouwen klinken veel intenser :Y .

Hoe is jullie geluidssetup? Gooi je ook grote boxen in de strijd om een rocketlauncher ook echt een rocketlauncher te laten zijn?
Heb zelf de pc aangesloten op mijn stereoset en games worden hierdoor idd heel anders. Zo schrik je je met games zoals Fear helemaal de pleuris, en klinkt de Silverballer van Hitman als een kanon 8)

mijn setje:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50195.0
heb trouwens wel het probleem dat ik de speakers niet parallel aan mijn lcd heb staan maar met wat gegoochel met de balans is dit grotendeels verholpen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 20:34 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

omfg, die JVC set hierboven 8)7

Als een merk dat soort prul produceert, dan neem je ze in het professionelere spul ook niet meer serieus, toch? Niet dat JVC zo high-end is, maar menig eigenaar ziet het wel zo.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Hier op mijn kamer is mijn geluidsset toch zo'n 2-3x zo duur als mijn monitor.
Geluid is voor mij ook belangrijker dan beeld. Zonder muziek verveel ik me erg snel, dus heb ik redelijk veel geld over voor een goede set.

Ik heb liever een hifi stereoset, als een 5.1 pc-speakerset.

Verwijderd

[...]
Ik heb hele goede boxen van JVC en geen el cheapo setje ;) Ik voel het gewoon in mijn handen die op het bureau rusten dat het buraeu meetrilt, ook op een zacht volume. Dat heb ik bij PC speakersetjes nog nooit meegemaakt.
Hier ben ik het met je eens, hoe meer bass hoe mooier het geluid :)

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 13:21
zelf heb ik gewoon 2 el cheapo pc boxen als ik ga gamen gooi ik hem aan de dj installatie met 2 dikke 120 watt akai boxen
en ook aan de diy beamer

eigenlijk had ik het niet allemaal willen omsteken maar er zit niks anders op
de dj installatie staat namelijk best ver weg (meter of 3)
en dan heb ik ouders die over de kabel walsen
en dan is het einde kabel uiteindelijk
maar ik wil eigenlijk het eens opnieuw gaan opbouwen
maar ik moet nog boxen regelen

heel miss dat ik hem samen met de kabel voor de beamer aan mijn jvc radio hang
maar dan voor vast

Das wel zo prettig :P

I've GoT a solution

• TimMer
  • Niet online
Boekster schreef op zondag 24 december 2006 @ 16:13:
Een C370 heeft gelukkig niet veel vermogen :P
Die zat eraan te komen. :D :P

Ik weet dat de C370 ook qua vermogen een beest is, maar daar heb ik hem niet voor gekocht. Hij geeft gewoon een heel schoon, zuiver en strak geluid, op elk volume. Ook klinkt hij 'rustig', iets waar ik erg veel waarde aan hecht; ik haat sets die een aggressieve sound hebben, met zo'n bonkerig laag en een krijsend hoog. Ook op lage volumes blijft hij een 'compleet' geluid geven, iets waar een hoop versterkers de mist ingaan.

De volumeknop gaat bij mij praktisch nooit verder dan 3, op een totaal van 20, meestal staat hij op 2. Meer is niet nodig om een lekker achtergrondmuziekje te hebben. :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:56:
:X

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[afbeelding]

Nee, die zijn het niet. Mijn JVC boxen zijn al heel wat ouder van toen JVC nog beter nadacht over boxen. Mijn zijn zwart en heeft 3 conussen. Sub, sqauwker en tweeter.

Gelukkig zijn mijn boxen helemaal niet agressief in het hoog. Het is inderdaad een warm jaren 80 geluid. Ze geven het midden en laag ook mooi weer. Niet zo bonkerig als bij 20 watt boxjes.

Setjes zoals B&O en meer van die mooie boxen, daar kan ik niet tegenop. Maar jaloezie is niet met mij geboren en ik vind dat ik er erg op vooruit ben gegaan. Het is belangrijk dat een versterker ook goed de zachte geluiden kan weergeven zonder brom of vervorming en dat lukt hem aardig.

Ik heb nu ook echt stereogeluid en aan 5.1 geluid heb ik ook niet zo'n behoefte. Als die kabels en boxjes. Dat wordt meer geld aan kabelgoten dan aan het setje zelf.

De truuk bij mij is dat je haast geen kabels ziet. Op mijn bureau ligt hetzelfde zijl als op de vloer (staat cool volgens vele) en dat zijl loopt door achter het bureau en daarachter zitten alle draden. Onzichtbaar en je kunt je voeten zonder risico van kabelbreuken vrij bewegen. Niets te zien onder het bureau. Alleen de draden van muis en toetsenbord liggen in de weg, maar dat wordt ook wel 'n keer opgelost.

Ook in de PC heb ik alles keurig weggewerkt. IDE kabels zie je al niet door mijn sidewindow.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 21:57 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:56:
[...]

De hoeveelheid bas heeft niets te maken met goed geluid. Daarbij is de bas juist in balans met de rest van het geluidsbeeld.Is bas alles wat telt voor je dan kun je prima af met logitech rommel als de Z-5500 etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:49:
[...]

De hoeveelheid bas heeft niets te maken met goed geluid. Daarbij is de bas juist in balans met de rest van het geluidsbeeld.Is bas alles wat telt voor je dan kun je prima af met logitech rommel als de Z-5500 etc.
Idd echte kwaliteits vrsterkers hebben imho ook geen regelaars nodig, als je bas-treble kan instellen dan kleur je het geluid. Mijn rotel versterker-cd speler heeft het niet en geeft dus het geluid zo natuurgetrouw mogelijk door aan mijn speakers.

Daarom is het inderdaad onzin om te zeggen hoe mer bas hoe beter. Ookal zullen anderen dit niet met me eens zijn.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:49:
[...]

Mijn visaton TIW360 Subwoofer produceerd anders behoorlijke bass!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Je moet er ook maar net ruimte voor (over) hebben. In mijn kamer heb ik niet zoveel ruimte, al helemaal niet op mijn bureau. Een 2.1 setje was/is daarom voor mijn bureau perfect. En dat het geluid niet kan tippen aan een goeie stereo, ach, daar maak ik me niet zo druk om. Zolang ik kan genieten van muziek ben ik tevree.

• heracles
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:10:
[...]

En waar slaat deze reactie dan eigenlijk op? :/

Verwijderd

Dat ik zeer content ben met gebachtaliseerde bass. :/

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:57:
Dat ik zeer content ben met gebachtaliseerde bass. :/
gewattes? :?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 17:57

BHQ

*proest* :D

Anyway, hier een USB SB Live! 24-bit aan een Logitech Z-5300 waar op het control ding de bass helemaal weggedraaid is en waarbij alleen de frontspeakertjes zijn aangesloten. Het is totaal niet audiofiel, de bass blubbert als de ziekte en er mist wat mid, maar je hoort me niet klagen.. Heb een setje simpele monitors overwogen om een wat neutraler geluid te krijgen, maar dit voldoet voorlopig.

[ Voor 11% gewijzigd door BHQ op 25-12-2006 00:22 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:20
Ik ben zeer tevreden over mijn

Audiy 4

En mijn Teufel Concept Magnum E

Geluid vind ik erg belangrijk, heerlijk 5.1 en EAX in games. Echt geweldig.

Goed voorbeeld is dat ik weleens bij een maat van me kom die ook een dikke pc heeft, waar bij echt 2 speakertjes staan van 2,5 euro. dan denk ik ook snik, je mist echt wat. Leuke graphics maar je hoort geen snol!

Daarom ook, ik denk:

Beeld- geluid
60 40

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:11:
We lezen het overal op dit forum dat iedereen nu wel langzaam aan een TFT zit. Mooi beeld, tegenwoordig strakke reactietijden, maar vaak staan er speakertjes naast van 2euro50. D
Fout. Meeste mensen zit achter een zielig tn-paneeltje met brak contrast en nog slechtere kleuren.

Heb zelf een Nec Multisync 20WGX2. En een schijt pc-speaker setje. Waarom? Speel altijd games met koptelefoon (HD480) en muziek luister ik wel op m'n normale set (Cambridge Audio 540A/540Cv2 + Quad 12L) en altijd op source direct. Als je met bass en treble moet kloten moet je nieuwe speakers aanschaffen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 13:48 ]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 13:46:
[...]

Fout. Meeste mensen zit achter een zielig tn-paneeltje met brak contrast en nog slechtere kleuren.

Heb zelf een Nec Multisync 20WGX2. En een schijt pc-speaker setje. Waarom? Speel altijd games met koptelefoon (HD480) en muziek luister ik wel op m'n normale set (Cambridge Audio 540A/540Cv2 + Quad 12L) en altijd op source direct. Als je met bass en treble moet kloten moet je nieuwe speakers aanschaffen.
Ik draai expres nog met een CRT ook, simpelweg omdat ik destijds een grote monitor wilde met goede resolutie. TFT's waren daar toen echt vreselijk duur in, dus is het een CRT geworden. Geen moment spijt van gehad.

Overigens is je laatste opmerking ook niet helemaal waar. Sowiezo maakt een set de muziek, niet alleen de luidsprekers (anders hadden we allemaal dezelfde versterker gehad he?). ER zijn ook mensen die wat ouder zijn. MAg jij raden welke frequenties je eerder minder goed gaat horen. Die kun je dus versterken met die regeling, terwijl je middengebied hetzelfde blijft. Daarvoor zit het er op. Uiteindelijk zijn er ook mensen zijn die veel bas geweldig vinden (zie hierboven), en die maken er dan ook gretig gebruik van. De loudness die op versterkers te vinden is, is vaak ook om de bas en hogetonen een beetje te versterken. De gebruikt men vaak bij lagere luisterniveau's. Dan vallen die tonen eerder uit het geluidsbeeld omdat mensen die minder goed horen (dat geldt voor iedereen, de piek van het menselijk horen is 1kHz), dus kun je die dan een beetje boosten. Je trekt dingen dan bewust een beetje uit het verband om toch alles te kunnen horen. Dat het eigenlijk niet moet is een tweede, maar je kunt nu eenmaal niet altijd wat harder spelen, want, als je wilt horen wat je zou moeten horen, dan hoor je eigenlijk niets te doen. Helaas is dat eigenlijk alleen vn toepassing op enorm neutrale sets, en die zijn niet te vinden. Het fenomeen smaak gooit roet in het eten ;) .
TimMer schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:23:
[...]

Die zat eraan te komen. :D :P

Ik weet dat de C370 ook qua vermogen een beest is, maar daar heb ik hem niet voor gekocht. Hij geeft gewoon een heel schoon, zuiver en strak geluid, op elk volume. Ook klinkt hij 'rustig', iets waar ik erg veel waarde aan hecht; ik haat sets die een aggressieve sound hebben, met zo'n bonkerig laag en een krijsend hoog. Ook op lage volumes blijft hij een 'compleet' geluid geven, iets waar een hoop versterkers de mist ingaan.

De volumeknop gaat bij mij praktisch nooit verder dan 3, op een totaal van 20, meestal staat hij op 2. Meer is niet nodig om een lekker achtergrondmuziekje te hebben. :)
Een goede versterker is een enutrale versterker. Die bestaan echter niet, dus kom je uit op voorkeur :) . Wat betere versterkers inderdaad zullen doen is gewoon een rustiger beeld geven. Scherpe randjes geven ze als je luidsprekers die hebben of CD of CD-speler die heeft (fijn is dat :P ), bonkerig laag idem. Ik vind die optimistische volumeregeling altijd zo lekker zinloos. De meeste versterkers staan al snoeihard als ze half open staan. Liefst vervormen ze dan de hele bende al en dan zou je zogenaamd nog VEEL harder kunnen. Helaas staat het indrukwekkend, veel mensen komen er nooit :) . Ik speel normaal al op 10 uur ofzo, dan heb ik nog tot een uur of 6 over :P . Ik ga het niet proberen, 1 uur was goed hard (met bijbehorende kamerresonanties van glazen deurtjes ed. :X ).

De audiowereld heeft toch wel een hoop bijzonderheden die het met zich meebrengt ;) .

Ik vind het overigens erg leuk dat er allemaal plaatjes in het topic komen, maar daar hebben we een heel ander topic voor lopen. Clickety

Music Addicted

Verwijderd

DriveSand schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:31:
Je moet er ook maar net ruimte voor (over) hebben. In mijn kamer heb ik niet zoveel ruimte, al helemaal niet op mijn bureau. Een 2.1 setje was/is daarom voor mijn bureau perfect.
Een goed klinkende 2.1 setup hoeft niet veel ruimte in te nemen, hoor. Ik gebruik een Aura VA100 versterker (=B&W, 2x 40 Watt, erg prettige versterker), 2 Kef Q8i speakers (eigenlijk surround speakers, kleiner dan een boekenplank luidspreker) en een JBL subwoofer.
Past prima op en onder m'n bureau (de TFT monitor staat op de versterker), en 't klinkt fantastisch.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:22

DJ Vincento

1422055

[...]

Wie zegt dat ik een setje heb? Het zijn 2 losse boxen en een versterker. Deze boxen zijn wel heel zwaar en dat hoor je gewoon aan het geluid. Het klinkt veel dieper dan met een setje van 2x20 watt en dat lijkt me ook logisch. Ik heb de bass en treble regeling op de versterker op 0 staan omdat het anders echt te gortig wordt met de bassen.

Ik denk dat jij je verkijkt op wat ik heb en dat is ook niet erg want dat 120 watt klinkt wel bomabrisch in de oren, nou dat is het ook. Een zo'n box is net zo groot als mijn hele PC kast en van eikenhout is bekend dat het de klank ten goede komt en vooral de lagere tonen. Het is nu eenmaal zo ;)

Ik kan dat ding gewoon niet hard zetten anders zou ik de kerstavond van mijn buuv verpesten :P
Ik heb nooit gezegd dat jij een alles in een setje hebt

Ik beweer ook niet dat jij een slecht setje hebt,maar de kwaliteit wordt niet bepaald door vermogen en de harde bassen. ( Ik heb hier nog een aardbeving veroorzakende versterker van 2x25 watt)

Boxen stop je kinderen in. :P ;) wat jij het over hebt noem je speakers of luidsprekers.

Een luidspreker zo groot als een PC kast groot,this maar wat je groot noemt, maar volgens mij kun je net zien waar ze staan. Niet dat grootte wat over de kwaliteit zegt, kleine JBL speakers geven een zeer goed geluid.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
Ik heb een Trust 640U silverline Usb headset Virtual 7.1 Als beste gekomen uit de test voor games. Hij geeft echt 7.1 geluid weer. Ik hoor altijd precies waar ze zitten met cod2, geen geintje.
Daarnaast heb ik Logitech X-530 5.1 soundset. Dat ding bonkt ook aardig!

Verwijderd

Boekster schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:13:
[...]

Overigens is je laatste opmerking ook niet helemaal waar. Sowiezo maakt een set de muziek, niet alleen de luidsprekers (anders hadden we allemaal dezelfde versterker gehad he?).
Klopt, maar de luidsprekers hebben wel de grootste invloed. 80% (natte vinger werk :+)van het geluid wordt bepaald door je speakers.
arieman007 schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:11:
Ik heb een Trust 640U silverline Usb headset Virtual 7.1 Als beste gekomen uit de test voor games. Hij geeft echt 7.1 geluid weer. Ik hoor altijd precies waar ze zitten met cod2, geen geintje.
Daarnaast heb ik Logitech X-530 5.1 soundset. Dat ding bonkt ook aardig!
Hoor ik met een stereo headset ook in CSS...ik hoor zelfs waar ze heen gaan, welk wapen (als ze schieten ;)), of ze flashbangs gooien, waar die flashbang komt, waar de smoke komt etc.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 11:57 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ben ik nou niet stoer omdat ik maar een 2x30W versterker heb, die geen digitale ingangen heeft? :P
En dat mijn 'boksen' het maar met z'n tweetjes moeten doen zonder sub, en nieteens groot zijn?
Waarom denk ik dan toch dat ik dieper, hoger én mooier geluid heb dan de meeste mensen hier :X

Ticking away, the moments that make up a dull day

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 17:57

BHQ

Wormaap schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:17:
Waarom denk ik dan toch dat ik dieper, hoger én mooier geluid heb dan de meeste mensen hier :X
Don't show 'em the bill ;)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Wormaap schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:17:
Ben ik nou niet stoer omdat ik maar een 2x30W versterker heb, die geen digitale ingangen heeft? :P
En dat mijn 'boksen' het maar met z'n tweetjes moeten doen zonder sub, en nieteens groot zijn?
Ik moet het doen met DIN-connectors, nu jij weer :P

Music Addicted

• Wormaap
  • Nu online
Boekster schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:49:
[...]

Ik moet het doen met DIN-connectors, nu jij weer :P
Arm ding, kom hier dan geef ik je een knuffel :P

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:14:
[...]
Een goed klinkende 2.1 setup hoeft niet veel ruimte in te nemen, hoor. Ik gebruik een Aura VA100 versterker (=B&W, 2x 40 Watt, erg prettige versterker), 2 Kef Q8i speakers (eigenlijk surround speakers, kleiner dan een boekenplank luidspreker) en een JBL subwoofer.
Past prima op en onder m'n bureau (de TFT monitor staat op de versterker), en 't klinkt fantastisch.
Ik heb nog een CRT en die moet in de hoek staan, anders kan ik niet lekker zitten. Ik heb mijn bureau in een nis staan, dus overal muren en dus geen ruimte voor amp + speakers (die heb ik wel bij het zitgedeelte staan). Dus zo'n 2.1 ding was voor mij het beste, en ik moet zeggen dat ik 'm (Hercules XPS 2.100) voor die paar knaken niet eens zo gek vindt klinken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn geluid is best aardig maar ook niet echt super. Maak gebruik van onboard geluidskaart van de P5W DH. Dat samen met een Creative 5100 setje. Voor mij voldoet dit prima.

Wat ik dan wel weer belangrijk vind is dat de PC zelf erg stil moet zijn. Ik game altijd met de speakers en luister constant naar muziek als ik niet game. Vandaar dat ik waterkoeling heb, niet eens echt voor het overklokken maar wel voor een zo stil mogelijke PC.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Wormaap schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:57:
[...]

Arm ding, kom hier dan geef ik je een knuffel :P
Thanks, die kon ik wel gebruiken :>

Music Addicted

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:10:
[...]

had iemand het over bass? :P

hier komt bass uit!:
Afbeeldingslocatie: http://www.hulcky.nl/_images/dynacord.jpg

maar gebruik ik (gelukkig!) niet als huiskamer setje! daar past ie ook niet echt....

maar idd zoals gezegd, geluid is heel erg persoonlijk, de 1 vind dit goed klinken, en de ander dat...

wel hoorde ik een aantal keer iets over 'een goede set hoef je niet af te stellen'.
daar ben ik het totaal niet mee eens, ok, bass/treble instellen, heb je erg weinig aan, maar wil je het goed doen, heb je minimaal een 15bands eq nodig! elke ruimte is anders (kan ik over meepraten met m'n drive-in), en zal dan dus ook goed afgesteld moeten worden! een speakerset kan in 1 ruimte super klinken, maar in een andere ruimte totaal ruk!

• Wormaap
  • Nu online
Een equalizer in HiFi kun je over discussiëren, natuurlijk. Bij PA-werk is het vanzelfsprekend, maar bij HiFi vind ik het persoonlijk vanzelfsprekender om je ruimte goed te laten klinken, dan een EQ te gaan gebruiken. EQ blijft een lapmiddel in mijn ogen.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Wormaap schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:03:
Een equalizer in HiFi kun je over discussiëren, natuurlijk. Bij PA-werk is het vanzelfsprekend, maar bij HiFi vind ik het persoonlijk vanzelfsprekender om je ruimte goed te laten klinken, dan een EQ te gaan gebruiken. EQ blijft een lapmiddel in mijn ogen.
Idem. Mijn set staat op maar een plek, die PA-set komt op de meest onmogelijke plaatsen. Dan moet je wel een beetje kunnen zorgen dat het niet beroerd klinkt. Ik ben namelijk altijd binnen een half uur weg als het geluid brak is ;) . Helaas ben ik ook een van de weinigen. Gelukkig heb ik een paar oordoppen voor op de motor, die werken ook prima in uitgaansgelegenheden :) , dan hoef ik niet ongezellig te doen en spaar ik ook m'n oren nog een keer :) .

Music Addicted

Verwijderd

Als je een 15-bands equalizer nodig hebt, heb je de verkeerde spullen voor je luisterruimte gekocht. Bij een drive-in kan ik me voorstellen dat je zo'n ding nodig hebt om 't een beetje acceptabel te laten klinken in allerlei ruimtes, maar als je een systeem voor thuis samenstelt gebruik je in principe zo min mogelijk eq.
Maar ja, dat heeft niet zo gek veel te maken met dit topic... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat een strijd over de bass.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een vol 80ér jaren geluid. Het geluid moet niet echt bonken, maar moet warm klinken. Mijn versterker kun je rustig half open zetten zonder dat je meteen doof wordt. De boxen zijn niet zo fel.

Wil je een mooi warm geluid zonder dat je spaarrekening ineens leeg is: regel je ingangsvolume. Zet de PC out niet te hard en het geluid wordt mooier. De versterker heeft nu een lage inpedantie van de computer en dat geeft zelfs een mooi geluid op fluistervolume.

Als ik het geluid zacht heb staan schuif ik de bass regeleing op +3 en als ik aan het gamen ben of ik luister harder naar muziek dan gaat alles op source direct. Anders ben ik bang dat de relatie met de buurvrouw op wankele poten gaat staan :+ Gisteren toenz e weg was heb ik even het apparaat laten werken en dat was een intens genot. Op een of andere manier veel rustiger dan een luide hoofdtelefoon.

Ik vind hoofdtelefoons en speakertjes vaak zo schel in het hoog. Ik ben blij dat mijn speakers een zacht hoog weergeven.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-02 11:24
Ik ben ooit begonnen met een set Trust speakertjes... :X

Daarna jarenlang een Creative SW320 gehad, tot ik met mijn stomme kop de woofer in de sub kapotschopte... |:(

Op het moment heb ik na veel omzwervingen nog steeds mijn Logitech Z2300 staan.
Ondanks het feit dat ze zonder toonregeling zwak in het hoog zijn, maar met de windows toonregeling op +1.5 voor de treble zijn ze perfect.
En deze toonregeling zit 'voor' alle mediaspelers en spellen, dus heb ik nu steeds een goed geluid.
Op zich hou ik er niet van om toonregelingen te gebruiken, maar om nou weer andere speakers te halen, nee dank je...

Ik heb de laatste tijd nogal zitten wisselen met speakersets die een beter hoog hebben, maar dan is de bas duidelijk minder (Logitech Z4) of ze hebben andere problemen (Philips SPA9300, rare balansverschuiving bij laag volume).

Mijn pc op mijn stereo aansluiten vind ik geen optie, daar leent mijn huiskamer zich niet voor. En een 2de speakerset & versterker aanschaffen red ik financieel niet, op het moment.

Verwijderd

Topicstarter
Richub schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:35:
Ik ben ooit begonnen met een set Trust speakertjes... :X

Daarna jarenlang een Creative SW320 gehad, tot ik met mijn stomme kop de woofer in de sub kapotschopte... |:(

Op het moment heb ik na veel omzwervingen nog steeds mijn Logitech Z2300 staan.
Ondanks het feit dat ze zonder toonregeling zwak in het hoog zijn, maar met de windows toonregeling op +1.5 voor de treble zijn ze perfect.
En deze toonregeling zit 'voor' alle mediaspelers en spellen, dus heb ik nu steeds een goed geluid.
Op zich hou ik er niet van om toonregelingen te gebruiken, maar om nou weer andere speakers te halen, nee dank je...

Ik heb de laatste tijd nogal zitten wisselen met speakersets die een beter hoog hebben, maar dan is de bas duidelijk minder (Logitech Z4) of ze hebben andere problemen (Philips SPA9300, rare balansverschuiving bij laag volume).

Mijn pc op mijn stereo aansluiten vind ik geen optie, daar leent mijn huiskamer zich niet voor. En een 2de speakerset & versterker aanschaffen red ik financieel niet, op het moment.
Dan is het passen en meten. Hier is het een hele verbetering. Ik hoor nu voortaan mijn mobiele altijd en het is beter voor mijn gehoor omdat je onbewust toch met minder decibellen gaat werken.

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

dat....dat is geen speakerset....dat is een battle walker uit battlefield 2142 maar dan zonder poten :o :o :o !!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:37:
[...]

dat....dat is geen speakerset....dat is een battle walker uit battlefield 2142 maar dan zonder poten :o :o :o !!!
Nee toch echt een speakerset (horror)
De set is 2x100 watt, tenzij de straalmotor geactiveerd is.

JVC heeft een darkside,
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00005KBGB.03._SCLZZZZZZZ_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.overstock.com/f/102/3117/8h/www.overstock.com/images/products/P10071850.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:15:
[...]

Nee toch echt een speakerset (horror)
De set is 2x100 watt, tenzij de straalmotor geactiveerd is.

JVC heeft een darkside,
[afbeelding]
[afbeelding]
Die bovenste....
De afvoerbuizen waren in de aanbieding zie ik. Gatverdamme, dan nog liever geen radio.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:25:
[...]

Die bovenste....
De afvoerbuizen waren in de aanbieding zie ik. Gatverdamme, dan nog liever geen radio.
Met maar liefst 45 kilo plastic weet JVC bij dit model te resonanties tot een minimum te beperken. ;(

• Palomar
  • Niet online
Ik had mn PC eerst op mn stereo (zo'n sony 2x100watt oid setje waar wel redelijk geluid uit komt). Maar omdat ik surround wilde heb ik wat destijds een van de betere (en duurdere) PC setjes was, nl. de Logitech Z560, gekocht. Geluid is best OK, alleen had het ding erg last van het bekende Logitech PLOPJESprobleem :(. Omdat ik later een monitor kocht met boxjes erin heb ik die ingebowude boxjes erg veel gebruikt voor standaard windows geluidjes (MSN, internetfilmpjes e.d.) en die plopboxen alleen aangezet voor games en films indien nodig.
Daarna kocht ik een nieuwe monitor waar geen boxjes meer in zaten. Daarom was ik min of meer genoodzaakt om dieLogitech-set weer de hele dag aan te laten staan voor allerhande geluidjes die je tijdens het computeren tegenkomt en niet wilt missen ;). Omdat ik al snel gek werd van de voortdurende plopjes/kraakjes etc. de hele dag (en daarom genoodzaakt was de set aldoor uit te zetten als ik geen geluid afspeelde) heb ik onder garantie een Logitech Z2300 set gekregen (op surround was ik ondertussen al uitgekeken). Die had vrijwel geen last van plopjes, alleen blijkt er een constante brom in te zitten (van de voeding) waar ik me ook ging ergeren (mn PC is nl. erg stil, dus je hoort het duidelijk) *zucht*

Nu ben ik dus weer op zoek naar andere boxen voor m'n PC. Ik wil iig niet mn PC op de stereo aansluiten, omdat ik vaak de radio aan heb en mn stereo daar dus al voor gebruik. Ik wil niet teveel geld uitgeven en ik zat te denken aan de Logitech X540. Deze is een stapje terug verg. met mn Z560, maar geluidskwaliteit is volgens mij wel goed genoeg voor mij. Het is een net nieuwe set en het plopjesprobleem schijnt hiermee zijn aangepakt. Ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft... Echt veel andere alternatieven weet ik nl. niet in deze prijsklasse (max. 100 euro). Zijn wel genoeg onbekendere merken, maar daar vind je geen (betrouwbare) reviews van. En zoals je zult begrijpen wil ik nu gegarandeerd een goed setje die geen rare bijgeluiden maakt, dus gebruikerservaringen zijn erg belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 27-12-2006 20:58 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 16:46

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb hier gewoon een high-end set aan de pc hangen, heb de slaapkamer ook ingericht als pc/luisterruimte, en er staat gewoon een degelijke eindversterker (50 watt vermogen, twee enorme voedingen, volledig gescheiden opbouw) en goede bronnen. Aan de zijden van het bureau staan twee prachtige IMF speakers uit 1974. Het geheel klinkt prachtig, plaatsing, diepte, detail, dynamiek, alles klopt. Als er dan weer zon mongool aankomt die beweert dat zn aldi set beter is omdat er veel meer laag uitkomt ga ik niet eens meer in discussie. Heeft gewoon geen zin. Die jongens hebben zo'n plank voor hun kop. Net als die Logitech x.1 setjes. Ga es verdorie echt naar zo'n ding luisteren, ik haal voor een tientje speakers van de rommelmarkt die die Logitech volledig verpulveren met die spaanplaat/plastic kastjes met drivers van een euro. 2000 watt my ass, uit een 12 volt adaptor zeker. Ga maar eens kijken wat een stel Klipschorns met 1 watt doet!

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Boekster

Boekster

Naimoholic

mentalmadnizz schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:03:
Ik heb hier gewoon een high-end set aan de pc hangen, heb de slaapkamer ook ingericht als pc/luisterruimte, en er staat gewoon een degelijke eindversterker (50 watt vermogen, twee enorme voedingen, volledig gescheiden opbouw) en goede bronnen. Aan de zijden van het bureau staan twee prachtige IMF speakers uit 1974. Het geheel klinkt prachtig, plaatsing, diepte, detail, dynamiek, alles klopt. Als er dan weer zon mongool aankomt die beweert dat zn aldi set beter is omdat er veel meer laag uitkomt ga ik niet eens meer in discussie. Heeft gewoon geen zin. Die jongens hebben zo'n plank voor hun kop. Net als die Logitech x.1 setjes. Ga es verdorie echt naar zo'n ding luisteren, ik haal voor een tientje speakers van de rommelmarkt die die Logitech volledig verpulveren met die spaanplaat/plastic kastjes met drivers van een euro. 2000 watt my ass, uit een 12 volt adaptor zeker. Ga maar eens kijken wat een stel Klipschorns met 1 watt doet!
Ben je het kwijt jongen? ;)
Mensen horen het verschil vaak wel, maar het is ook maar wat je er voor over hebt. Ik kan me prima voorstellen dat mensen geen godsvermogen willen stoppen in een set.
Dat ze niet beter weten is ook een verhaal. Veel mensen verwarren veel laag nu eenmaal met goed laag. Zo lang ze daar naar willen luisteren, hun goed recht toch? Ik relativeer wel redelijk ondertussen. Tuurlijk weet ik dat het beter kan. Ik geniet ook des te meer van mijn set als ik thuis ben, nadat ik bij iemand ben geweest die z'n sub elke keer op +10 heeft staan en dat ik heb mogen luisteren naar dat "lekkere strakke laag". Laat die mensen lekker in hun waarde. Als je ze kunt overtuigen, vooral doen. Probeer dat echter niet te doen met sets die veel kosten, maar met een "relatief betaalbare set" (rond de 1500E totaal is al veel voor veel mensen ;) ). Ik heb ook een paar Magnatjes van 100E (met een prop in de baspoort :P ) de set aan een Sony versterker van 25E hangen boven. Ik wil gewoon een beetje normaal een spel kunnen spelen zonder surround eraan, daar heb ik geen plek voor :) . Als ik muziek luister tijdens het computeren (verslagen maken, eventueel op MSN etc.) staat het toch wat zachter en boeit het me echt geen donder hoe ik het hoor. Ik weet dat het anders kan, het staat immers beneden ;) .

Music Addicted

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Tja, na de "tirade" van Mentalmadnizz durf ik het bijna niet meer te zeggen, maar ik draai dus ook gewoon met een Logitech X-230 setje.
Je zult mij echter nooit horen beweren dat het geluid beter is dan andere setjes.
Het zijn ook niet meteen de slechtste sets, maar goed zijn ze echt niet.
Ze voldoen echter wel voor mijn "eisen", ik stel maar weinig eisen aan een speakersetje.
Bas volume op de sub op zijn laagst gezet, en er is prima naar te luisteren...

Zoals meerderen al hebben geroepen, het is maar wat je er voor over hebt.
Aangezien mijn inkomen niet mega hoog is, ik meer hobby's heb dan alleen muziek luisteren, meer waarde hecht aan een snellere computer enz, voldoen die Logitech speakers prima.
Houd ik tenminste ook nog wat geld over voor mijn digitale fotografie hobby, mijn auto rijdende houden enz...

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 16:46

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Brede P schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:32:
Tja, na de "tirade" van Mentalmadnizz durf ik het bijna niet meer te zeggen, maar ik draai dus ook gewoon met een Logitech X-230 setje.
Je zult mij echter nooit horen beweren dat het geluid beter is dan andere setjes.
Het zijn ook niet meteen de slechtste sets, maar goed zijn ze echt niet.
Ze voldoen echter wel voor mijn "eisen", ik stel maar weinig eisen aan een speakersetje.
Bas volume op de sub op zijn laagst gezet, en er is prima naar te luisteren...

Zoals meerderen al hebben geroepen, het is maar wat je er voor over hebt.
Aangezien mijn inkomen niet mega hoog is, ik meer hobby's heb dan alleen muziek luisteren, meer waarde hecht aan een snellere computer enz, voldoen die Logitech speakers prima.
Houd ik tenminste ook nog wat geld over voor mijn digitale fotografie hobby, mijn auto rijdende houden enz...
Ik snap je volledig hoor ;) , heb zelf ook nog andere hobby's, waaronder mijn oldtimer. Het gaat mij er niet om dat mensen die Logitech setjes moeten laten staan, mijn ouders hebben ook zo'n Creative setje, en de meesten hebben hier inderdaad genoeg aan. Je zegt het zelf ook: goed zijn ze niet. Er zijn echter mensen die zo'n setje gekocht hebben en dan denken alles in huis te hebben. De mensen met de plank voor de kop. Bas vol open, en dan trots boven het vervormende wooferbraaksel uit schreeuwen dat deze wel 2000 watt is. Probeer die maar eens te overtuigen dat dat setje echt geen hifi is. Luisteren willen ze toch niet. Mijn set is dan automatisch ontzettend klote omdat daar niet direct alles mee begint te trillen met het minste of geringste laag. Dit is, als je het een aantal keer is overkomen, echt niet leuk, als je dure set waar je met plezier voor gaat zitten onderuit wordt gehaald door een snotaap met zo'n Mediamarkt-blokkendoos.

Zo heb ik hier een viertal Philips MFB's staan uit eind jaren 70. Per stuk 15 kilo degelijke Nederlandse hifi. Deze doen het best leuk op een feestje. Als je dan weer zon zeikerd moet aanhoren die komt vertellen dat z'n Medion subwoofer wel tien keer beter is en veeel harder kan neem ik tegenwoordig niet eens de moeite meer om ze op andere gedachtes te brengen. Luisteren doen ze toch niet.
Boekster schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:11:
[...]

Ben je het kwijt jongen? ;)
Mensen horen het verschil vaak wel, maar het is ook maar wat je er voor over hebt. Ik kan me prima voorstellen dat mensen geen godsvermogen willen stoppen in een set.
Dat ze niet beter weten is ook een verhaal. Veel mensen verwarren veel laag nu eenmaal met goed laag. Zo lang ze daar naar willen luisteren, hun goed recht toch? Ik relativeer wel redelijk ondertussen. Tuurlijk weet ik dat het beter kan. Ik geniet ook des te meer van mijn set als ik thuis ben, nadat ik bij iemand ben geweest die z'n sub elke keer op +10 heeft staan en dat ik heb mogen luisteren naar dat "lekkere strakke laag". Laat die mensen lekker in hun waarde. Als je ze kunt overtuigen, vooral doen. Probeer dat echter niet te doen met sets die veel kosten, maar met een "relatief betaalbare set" (rond de 1500E totaal is al veel voor veel mensen ;) ). Ik heb ook een paar Magnatjes van 100E (met een prop in de baspoort :P ) de set aan een Sony versterker van 25E hangen boven. Ik wil gewoon een beetje normaal een spel kunnen spelen zonder surround eraan, daar heb ik geen plek voor :) . Als ik muziek luister tijdens het computeren (verslagen maken, eventueel op MSN etc.) staat het toch wat zachter en boeit het me echt geen donder hoe ik het hoor. Ik weet dat het anders kan, het staat immers beneden ;) .
Zoals ik al zei, ik heb vaak genoeg voor een tientje prachtige luidsprekers van de rommelmarkt gehaald, met dito versterking erbij. Goede hifi hoeft heus niet duur te zijn. Voor 30 euro heb ik je een prachtige set samengesteld van tweedehands kwaliteit ;)

[ Voor 27% gewijzigd door mentalmadnizz op 28-12-2006 00:50 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Mystic_Jack
  • Niet online
Ik heb hier een M-audio Audiophile 2496, Quad33/303 en Mission 760i. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Alleen de M-audio is nieuw gekocht.

Voor de computer heb ik geen grote luidsprekers nodig, wanneer je er voor zit heb je ten eerste minder vermogen nodig om hard te spelen en ten tweede lijkt er ook meer laag uit te komen.
De Quad 303 levert 45Watt bij 8Ohm, met een versterker van kwaliteit wordt er meer gedaan per Watt.

Deze luidsprekers klinken ook erg goed met een Super T-amp die maar 10Watt levert bij 8Ohm. ;) :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Boekster

Boekster

Naimoholic

mentalmadnizz schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:48:
[...]

Ik snap je volledig hoor ;) , heb zelf ook nog andere hobby's, waaronder mijn oldtimer. Het gaat mij er niet om dat mensen die Logitech setjes moeten laten staan, mijn ouders hebben ook zo'n Creative setje, en de meesten hebben hier inderdaad genoeg aan. Je zegt het zelf ook: goed zijn ze niet. Er zijn echter mensen die zo'n setje gekocht hebben en dan denken alles in huis te hebben. De mensen met de plank voor de kop. Bas vol open, en dan trots boven het vervormende wooferbraaksel uit schreeuwen dat deze wel 2000 watt is. Probeer die maar eens te overtuigen dat dat setje echt geen hifi is. Luisteren willen ze toch niet. Mijn set is dan automatisch ontzettend klote omdat daar niet direct alles mee begint te trillen met het minste of geringste laag. Dit is, als je het een aantal keer is overkomen, echt niet leuk, als je dure set waar je met plezier voor gaat zitten onderuit wordt gehaald door een snotaap met zo'n Mediamarkt-blokkendoos.

Zo heb ik hier een viertal Philips MFB's staan uit eind jaren 70. Per stuk 15 kilo degelijke Nederlandse hifi. Deze doen het best leuk op een feestje. Als je dan weer zon zeikerd moet aanhoren die komt vertellen dat z'n Medion subwoofer wel tien keer beter is en veeel harder kan neem ik tegenwoordig niet eens de moeite meer om ze op andere gedachtes te brengen. Luisteren doen ze toch niet.
[...]

Zoals ik al zei, ik heb vaak genoeg voor een tientje prachtige luidsprekers van de rommelmarkt gehaald, met dito versterking erbij. Goede hifi hoeft heus niet duur te zijn. Voor 30 euro heb ik je een prachtige set samengesteld van tweedehands kwaliteit ;)
Tweedehands? Stel je voor dat je ziek wordt! :+

Overigens heb ik al een aantal keren gezegd dat veel laag vaak wordt gezien als strak laag, wat gewoon niet waar is :) . Het is vaak gewoon een opgeblazen laag, maar veel mensen vallen daarvoor. Ik denk dat het in de gemiddelde discotheek ook niet lager dan 50Hz zal gaan. Er is echter wel voldoende qua volume, niet qua bereik :) .

Ik heb ook wel eens commentaar gehad op mijn vorige versterkertje met mijn huidige luidsprekers. De 2x30W die het beestje leverde zou genoeg geweest zijn voor de gemiddelde standmount, maar die van mij willen iets meer dan dat. Het klonk verre van beroerd, maar je merkte toch dat het laag soms wat te wensen over liet. Hij controleerde gewoon niet alles op wat hogere luisterniveau's. Een sub had daar misschien wel wat aan kunnen doen. Ik heb echter een keer een Quake gehoord naast m'n luidsprekers, en no way dat die ging voldoen. Het rommelde er maar wat achteraan (ik weet dat een Quake ook meer voor films geschikt is, maar het ging even om het idee). Kwalitatief zou er dus een flink goede sub aan te pas moeten komen om het geluidsbeeld daarin bij te kunnen benen.

[ Voor 23% gewijzigd door Boekster op 28-12-2006 01:40 . Reden: Smiley erbij :) ]

Music Addicted

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Boekster schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:59:
Tweedehands? Stel je voor dat je ziek wordt!
Voor bij de PC is tweedehands gewoon de allerbeste optie :) De speakertjes die ik op stands naast m'n bureau heb staan zijn van JMLab (Focal en Audax units erin) en klinken zelfs in de woonkamer nog erg goed, en ik heb ze voor een paar tientjes op de kop getikt :Y)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Exirion schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:36:
[...]

Voor bij de PC is tweedehands gewoon de allerbeste optie :) De speakertjes die ik op stands naast m'n bureau heb staan zijn van JMLab (Focal en Audax units erin) en klinken zelfs in de woonkamer nog erg goed, en ik heb ze voor een paar tientjes op de kop getikt :Y)
Absoluut, ik had even een smiley toe moeten voegen, het was ook sarcastisch bedoeld :) .
JM-Labs is vrij gerenomeerd hoor. Ik ben zelfs nog een tijdje op zoek geweest waar ze de Utopia-range hadden staan, om de standmounts een keer te beluisteren. Helaas was dat niet in de buurt (en waren die toch wel iets boven budget :X ). Ik heb het niet direct gezegd, maar mijn versterker bij de PC is een 2e-hands Sony beestje, 25E was geen verkeerde prijs voor wat het doet. De oude MAgnats heb ik als oude luidsprekers naar boven geheveld, waren oude surrounds die aan m'n Marantz hingen. Hebben die toch nog een mooie plek gekregen op het bureau ;) .

[ Voor 0% gewijzigd door Boekster op 28-12-2006 01:40 . Reden: Vorige post besmileyed :P ]

Music Addicted

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Boekster schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:39:
Ik heb het niet direct gezegd, maar mijn versterker bij de PC is een 2e-hands Sony beestje, 25E was geen verkeerde prijs voor wat het doet.
Ik heb voor de speakers een Denon PMA-260 staan die aardig klinkt (30 euro betaald). Voor de hoofdtelefoon (gebruik ik VEEL vaker) gebruik ik een Bocama LA-224B buizenbakje waar ik 175 euro voor betaald heb, maar dat is dan ook een keurig gereviseerd model dat nogsteeds geliefd is om z'n klank (model uit 1962). Heerlijk spul :)

Verwijderd

1 woord, Koptelefoon; jij geen last van mensen, en mensen geen last van jou :+

En niet te duur, want hoe duurder, hoe meer dimensies je de schelpen kan draaien/buigen/roteren etcetera en juist dan gaat het stuk. Gewoon een robuust plastiek ding van 20 euro.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Exirion schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:42:
[...]

Ik heb voor de speakers een Denon PMA-260 staan die aardig klinkt (30 euro betaald). Voor de hoofdtelefoon (gebruik ik VEEL vaker) gebruik ik een Bocama LA-224B buizenbakje waar ik 175 euro voor betaald heb, maar dat is dan ook een keurig gereviseerd model dat nogsteeds geliefd is om z'n klank (model uit 1962). Heerlijk spul :)
Er is tweedehands absoluut mooi spul verkrijgbaar. Echter willen veel mensen daar toch niet aan. Je weet immers niet wat er mee gebeurd is. Da's vaak het grootste struikelblok. Bij de wat duurdere spullen zal dat al veel minder snel gebeuren, daar zitten toch vaak liefhebbers achter. Nadeel is echter wel, eventuele reviesies of recaps (vervangen van condensatoren). Als die net gedaan zijn natuurlijk geweldig. Als het nog niet gedaan is (veel mensen weten niet eens dat het na een tijdje echt wel wenselijk is), vaak een extra uitgave die redelijk wat kan kosten.

Music Addicted

Verwijderd

Topicstarter
mentalmadnizz schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:03:
Hij heeft principcieel wel gelijk. Het gaat om alle dimensies van het geluid en geluid kent verkleuringen. Zover ik het nog weet ken ik de termen:

Brown=warm jaren 80 geluid, Bass 20-100 Hz waarbij liever dichter bij de 20 Hz(mid is leveled met 2000 Hz op -1,3 db. Hoog is licht en allerminst opdrinerig. Hiervoor zijn de wat oudere boxen beter in omdat er destijds beter materiaal voor de conussen werdt gebruikt en men meer marge hield in de speakerkast. Je hebt het idee dat de boxen alles geven en niet binnenmonds zijn. Jij weet vast wel wat ik bedoel.

Pink=Elektrisch, sterke hoge tonen, een streke mid en een transparant klein laag 100+Hz

Transparant, blanc, white= Source direct, geen vervormingen

Brown leent zich het best voor GAMES, Alle soorten rock tot deathmetal en vooral geen top40 muziek of housse of symetrich wave muziek (hardcore). Voor housse is een goedkoop setje genoeg om de bliepjes te horen.

Ik kies voor bruin en mijn versterker/boxen geven een bruin geluid dus dat komt goed uit.

*Exuimtum is een native rocker en haat alles met housse en hardcore achtige computerritmes

Verwijderd

Ik vind die nieuwe AVI speakers wel interessant:

- USB ingang
- Geïntegreerde Burr Brown DACs(!)
- IR volumebediening
- Volledig actief (150 W voor het laag/midden en 100W voor het hoog
- Actief subwoofer filter voor optionele subwoofer
- best mooi vormgegeven

Afbeeldingslocatie: http://www.avihifi.co.uk/avid/3Neutrons.jpg

meer info: http://www.avihifi.co.uk

Verwijderd

Heee!! Exuimtum! Ze hebben ze ook in 't bruin! :+

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik heb hier een Onkyo A-921 en 2 "Now hear this" speakers staan. Beide oudjes van mijn pa, die heeft nu Bang & Olufsen beneden staan.

Wel een stuk beter dan de logitech z-640 die ik hiervoor had!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 04:01:
Heee!! Exuimtum! Ze hebben ze ook in 't bruin! :+
A little bit pricy ;)

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
ook een erg leuk speakers setje voor je pc: Syrincs M3-220 DT Monitorset

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195

Klinkt erg gaaf :)

[ Voor 18% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 28-12-2006 13:53 ]

• matel
  • Laatst online: 14-12-2025
Tijdens het gamen heb ik 5.1 speakers op mijn pc aangesloten, maar als ik muziek wil luisteren (de betere kwaliteit mp3's zegmaar) dan sluit ik even de versterker erop aan. Niet dat deze bijzonder is (Sony MHC-W55), maar door de topspeaker die erop aangesloten zijn (25 jaar oude Magnat Ribbon 8 ) klinkt het nog bijzonder goed! :)

• TimMer
  • Niet online
Stephan Oudmaijer schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:52:
ook een erg leuk speakers setje voor je pc: Syrincs M3-220 DT Monitorset

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195

Klinkt erg gaaf :)
Dat mag ook wel voor 550 euro. Ik ben bekend met deze set, klinkt erg leuk, maar toch: je hebt nog steeds geen volwaardige set ermee. Leuk voor PC-gebruikers en DJ's, maar niet voor serieuze audiosets. En juist voor die beoogde groep consumenten, de PC-gebruikers en DJ's, is 550 euro een flink bedrag voor een setje speakers. Voor audioliefhebbers stelt 550 euro vaak niets voor, maar die zitten dus ook weer in een heel ander segment.

Wat mij betreft is het dus handiger om gewoon een volwaardige audioset te kopen, die kun je tenminste uitbouwen en upgraden. :)
Pagina: 1