Ik zie heel vaak dat iemand al dan niet per ongeluk een topic kickt om wat te vragen wat toen aangekaart is. Een concreet voorbeeld is dit draadje:
\[2 monitoren + 1 tv]Hoe doe ik dat???
Als reactie van de sluitende mod komt erin te staan:
Andersom kan het juist wel nuttig zijn:
Maar als je nu hetzelfde probleem hebt, dan is het toch volstrekt onzinnig om een nieuw topic te starten die niet alleen de search vervuilt, maar ook voorkomt dat oplossingen of tips gebundeld worden in 1 draad. Zolang de oplossingen in dat topic niet toereikend genoeg zijn voor de kicker en dus graag meer tips zou willen hebben, dan kan dat toch perfect door desbetreffende te kicken (ookal staat er een datum van zoveel tijd geleden boven); de draad komt weer bovenaan, tweakers gaan weer reageren met nieuwe inzichten/kennis.
Wanneer ik naar een probleem zoek, kom ik vaak 10 a 15 topics tegen met 10 reactie's. Als ik deze zou bundelen dan zou het veel overzichtelijker zijn en zouden sommige posts niet dubbel zijn (zelfde oplossing in 2 topics aangekaart).
Ik begrijp dat techniek veroudert en dat problemen van 5 jaar geleden nu makkelijk opgelost kunnen zijn: maar dan valt de kicker eerder te wijten dat hij niet goed genoeg gezocht en dat er indertijd wel oplossingen zijn gekomen, als dat hij een topic kickt.
\[2 monitoren + 1 tv]Hoe doe ik dat???
Als reactie van de sluitende mod komt erin te staan:
Ik zou dus juist andersom denken. Iets toevoegen op een vraag van een half jaar geleden zal door de TS niet meer teruggelezen worden omdat je mag aannemen dat hij het opgelost heeft, of erbij heeft laten zitten/alternatief gezocht. Vervolgens staat het topic weer bovenaan en mede tweakers gaan blindelings mee reageren terwijl de ts vaak allang weer dit draadje vergeten is.Oude graag in de sloot laten
Enige reden om een oud topic omhoog te schoppen is om iets nuttigs toe te voegen.
"Ik heb dat ook" of "hoe heb je dat voor elkaar" is dat niet bepaald...
Andersom kan het juist wel nuttig zijn:
Maar als je nu hetzelfde probleem hebt, dan is het toch volstrekt onzinnig om een nieuw topic te starten die niet alleen de search vervuilt, maar ook voorkomt dat oplossingen of tips gebundeld worden in 1 draad. Zolang de oplossingen in dat topic niet toereikend genoeg zijn voor de kicker en dus graag meer tips zou willen hebben, dan kan dat toch perfect door desbetreffende te kicken (ookal staat er een datum van zoveel tijd geleden boven); de draad komt weer bovenaan, tweakers gaan weer reageren met nieuwe inzichten/kennis.
Wanneer ik naar een probleem zoek, kom ik vaak 10 a 15 topics tegen met 10 reactie's. Als ik deze zou bundelen dan zou het veel overzichtelijker zijn en zouden sommige posts niet dubbel zijn (zelfde oplossing in 2 topics aangekaart).
Ik begrijp dat techniek veroudert en dat problemen van 5 jaar geleden nu makkelijk opgelost kunnen zijn: maar dan valt de kicker eerder te wijten dat hij niet goed genoeg gezocht en dat er indertijd wel oplossingen zijn gekomen, als dat hij een topic kickt.
[ Voor 7% gewijzigd door Seesar op 21-12-2006 09:04 ]
T60P Widescreen