[2 monitoren + 1 tv]Hoe doe ik dat???

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik zoek een manier om 2 beeldschermen een extended desktop te laten draaien (het liefst zoals ultramon dat doet, maar dat terzijde). Tegelijkertijd wil ik dat op mijn tv mijn primary display zichtbaar is. Na veel gekloot is het gelukt om mijn dual-monitors aan te krijgen. Nu zou ik graag ook 1 van mijn displays willen clonen op mijn tv :S

Ik heb me al kapot gezocht op dit forum, maar niemand die echt antwoord heeft gekregen. Aangezien het allemaal threads uit 2002-2004 waren, heb ik besloten maar een nieuwe te openen...

Dus, weet iemand hoe je 1 scherm kan clonen als je dual-display draait? Het gaat er iig om dat het met overlay goed komt, de rest boeit niet zo.

ik heb een XFX 7900 gt, en zowel tv-out als dual-display werkt.

Waat heb ik al geprobeerd
- TV tool
Hier kwam ik echt niet uit, maar hij geeft ook aan dat hij weinig functies heeft vanwege nvidia die geen data-sheats weggeeft enz enz.
- Forum/Google search
Geen oplossing

Mocht het nou niet mogelijk zijn, is er dan tenminste een oplossing dat ik makkelijk kan wisselen tussen de 2 modi (dual-monitors <-> single monitor cloning on tv)?

Ik dank u hartelijk

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gaat niet (tenzij het tegenwoordig weer veranderd is)

Een grafische kaart heeft 2 outputs (Ja 2 maar) de primaire is de eerste DVI aansluiting en de secundaire kun je kiezen tussen de 2de DVI en TV-out maar beide gaan niet.

Enige oplossing is denk ik dan een 2de grafische kaart (op SLI -> niet SLI mode of PCI niet pci-ex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 08:30
Ik heb zelf ook tv en 2monitoren draaien hoewel dit alleen kan als kloon....
Kheb zelf ATi kaart en bij de catalyst drivers kan ik gwoon double up klikken en klaar.... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Enige kaarten die triple-head kunnen draaien zijn de Matrox P750 en Parhelia...

Anders moet je het met twee of meer kaarten doen :o

Vergeet niet dat de TV gewoon nog een extra scherm is, ook al heeft het een andere aansluiting wordt wel een volledige RAMDAC gebruikt

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

dion_b schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:18:
Enige kaarten die triple-head kunnen draaien zijn de Matrox P750 en Parhelia...

Anders moet je het met twee of meer kaarten doen :o

Vergeet niet dat de TV gewoon nog een extra scherm is, ook al heeft het een andere aansluiting wordt wel een volledige RAMDAC gebruikt
De P750 is een AGP kaart, en als hij een PCI-e moederbord heeft gaat dat misschien lastig (of hij heeft een dual), maar de Parphelia APVe is wel PCI-e en Triple-headed.

Hij kan anders wel kijken naar een QID LP PCIe, maar die zijn natuurlijk wel een stuk duurder :o

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
kan het ook gewoon met een PCI kaartje? Dat ik die lekker de TV laat besturen? Krijg ik dan nog gezeik met mijn performance als ik aan het gamen ben? Wat raden jullie mij anders aan?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Ja kan gewoon met een pci kaartje een simpel kaatje als een Ati 9250, FX5200 of een MX4000.
Het lijkt mij dat de performance geen probleem moet zijn aangezien je spellen speelt op je primaire scherm die aangestuurd wordt door je 7900 GT en niet door het pci kaartje.

Prijzen even bekeken en je bent waarnschijnlijk als je een nieuw kaartje koopt ongeveer 50 tot 75 euro kwijt.

[ Voor 20% gewijzigd door Schapie op 16-04-2006 15:38 ]

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik zelf nog een oud kaartje liggen (s3 Trio)... Daarmee kan het ook toch gewoon? Ik draai daar soms windows op als ik geen graka heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
DeMolT. schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 20:42:
Ik heb zelf ook tv en 2monitoren draaien hoewel dit alleen kan als kloon....
Kheb zelf ATi kaart en bij de catalyst drivers kan ik gwoon double up klikken en klaar.... B)
vroeg me af hoe je dat hebt gedaan? Heb je dus nu echt op alle 3 de schermen beeld? Ik zoek ook een manier om mijn tv als cloon van mijn primaire monitor te gebruiken en dan toch nog een secundaire monitor erbij te gebruiken. Ik heb ook een ATI videokaart en gebruik de omega drivers.

[ Voor 0% gewijzigd door LLEEDD op 19-12-2006 02:58 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welke ATI? Welke versie van driver?

Volgens mij kan het niet, ma goed zal misschien aan mij liggen.

Ik zie ook het nut niet in van een 3de scherm als kloon van je primaire. Wil je een film op tv kijken dan schakel je toch gewoon 1 van je schermen uit. Is toch niet zo moeilijk?

edit:
sorry, volgens mij heb ik dit zonet zwaar omhoog geschopt, maar het stond bij MYREACT, excuses

[ Voor 16% gewijzigd door kluyze op 20-12-2006 22:55 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O }:O graag in de sloot laten :o

Enige reden om een oud topic omhoog te schoppen is om iets nuttigs toe te voegen.

"Ik heb dat ook" of "hoe heb je dat voor elkaar" is dat niet bepaald...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.