Ok. De internal phone memory is 6.4MB. Er komen wel wat preloaded themes & tunes, etc mee dus uiteindelijk heb je zo'n 5.7MB over. Je sms geheugen valt hier ook onder. 1 sms is ongeveer 1kb. Dat betekent dat ik nog zo'n 57000 text smstjes kan opslaan. Uiteraard neemt mmsjes (veel) meer geheugen in beslag. Reken het zelf maar uit. Je hebt ook uitbreidbaar geheugen dmv microSD maar je smsjes kunnen daar NIET opgeslagen worden.
Goed
- Super display
- Ziet/voelt veel duurder uit dan het is. Erg goed design/afwerking
- Mooi user interface met laatste editie series 40
- Fijne degelijke toetsen. Echt gericht op de praktische business user, geen fratsen maar gewoon functioneel. Kan er goed mee sms-en.
- Afmetingen zijn echt subliem voor hand en broekzak. De 13mm dikte is gewoon perfect, je wilt het niet 1mm dikker of dunner hebben.
Minder
- User interface kan soms wat traag overkomen (maar niet trager dan de gemiddelde telefoon met veel applicaties, hoog geheugen gebruik, etc) Ik had hiervoor een Samsung e730, die was gewoon supersnel. Het is niet storend maar als ik IETS kon verbeteren dan was het dit.
- Batterijduur niet super. Uiteraard speel ik nu heel veel met die gsm, maar met normaal gebruik verwacht ik zo'n 3 dagen eruit te kunnen halen.
- Zijknoppen (voor volume) zijn smal en nogal lastig in te drukken. Je moet echt je nagel gebruiken.
- Camera kan beter, zeker in vlgk met sommige SE modelen (maar ik koop geen gsm voor de camera dus het is in principe goed zat)
- Die LEDjes die veel beter horen te werken! Wie kan mij een antwoord geven?
In het algemeen gewoon een telefoon die alles doet wat het belooft. Mooi design, 6110 en 3110 vroeger. Misschien niks revolutionair maar alles klopt er gewoon aan.