Auto parkeren met handrem of in versnelling?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.880 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Met lessen leerde ik zeven jaar geleden te parkeren in z'n vrij met handrem en te starten met de koppeling in.

Ik heb echter altijd (na het behalen van mijn rijbewijs) geparkeerd zowel met de handrem als in een versnelling. Mening gare oude bak die ik gereden had kon je met gemak door z'n handrem duwen.

Verder gebruik ik m'n handrem ook regelmatig bij stoplichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:49

The End

!Beginning

Ik zette mijn auto altijd op de handrem.

Op een gegeven moment ben ik naar de garage gegaan, omdat de remmen steeds piepten. (Echt heel irritant) De monteur vertelde mij dat dat kwam omdat er vuil op de remschijven zat (ik heb voor en achter remschijven) doordat ik steeds de handrem gebruikte tijdens het parkeren.

Sindsdien parkeer ik altijd in de eerste versnelling en het piepen van de remmen is opgehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik parkeer altijd in de eerste versnelling, heb niet een speciale reden maar gewoon aangeleerd.

Zodra er op 1 of andere manier de handrem op komt vergeet ik hem er altijd af te halen, wegschieten nog nooit last van gehad.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:39

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

mcdronkz schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:13:
[...]

Bij elke auto wel, je hebt een goede handrem als je motor afslaat als je de koppeling zonder gas laat opkomen.
Bij mijn auto slaat ie sowieso af als ik zonder gas te geven de koppeling op laat komen, handrem of niet :+

Dus wat jij zegt slaat eigenlijk dus nergens op.

Als ik mijn handrem aangetrokken heb kom ik _niet_ van mn plek, tenzij ik zoveel gas geef dat mn auto gaat rijden met stilstaande achterwielen :P

Ontopic:
Ik gebruik handrem en versnelling. Versnelling staat hij toch al in, dus waarom zou ik hem apart in zn vrij zetten?
Bij starten heb ik altijd rem en koppeling ingedrukt, kan niet misgaan lijkt mij, kun je ook in andere auto's geen fout maken.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Waar ik woon is het verplicht je auto in de versnelling te zetten als je geparkeerd hebt :? Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het moet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megamind schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:39:
Waar ik woon is het verplicht je auto in de versnelling te zetten als je geparkeerd hebt :? Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het moet dus.
waar woon je dan? want binnen Nederland lijkt het me sterk dat je zo iets kunt verplichten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 18-12-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 21:12
in de 2, geen handrem meestal...

kheb mezelf vanaf dag 1 aangeleerd de handrem er niet op te doen en de koppeling bij het starten in te trappen..

Bij de nieuwe passat (en vast bij veel meer nieuwe auto's) kan je alleen starten als je de koppeling in trapt. En aangezien ik regelmatig in passats rij is mijn koppelingsritueel dan wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:25

mace

Sapere Aude

Als ik in mijn pa's altea de auto niet in de P zet, krijg ik de sleutel er niet eens uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Anoniem: 43565 schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:40:
[...]

waar woon je dan? want binnen Nederland lijkt het me sterk dat je zo iets kunt verplichten.
Slovenië ;) Wel EU land, ik dacht dat ze alle regels wel gingen samentrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:35
Je moet je auto niet met een handrembocht parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Ik zet de auto tegenwoordig weg in zijn 1e versnelling en op stuurslot, het liefst een beetje mijn wielen scheef... (natuurlijk niet helemaal maar dat ze net een beetje uit het rechte staan).. Kreeg altijd commentaar van mijn vriend als ik de auto op de handrem wegzette... In verband met het bevriezingsgevaar... (al vraag ik mij af of iemand dit ooit al eens heeft meegemaakt)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je op een helling staat naast een stoep kun je door je wielen iets te draaien je auto ook vaster zetten. De auto rolt dan tegen de stoep aan ipv naar beneden en blijft zo staan.

Dan heb je naast de handrem en versnelling een derde manier om je auto vast te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 43565 schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:27:
Als je op een helling staat naast een stoep kun je door je wielen iets te draaien je auto ook vaster zetten. De auto rolt dan tegen de stoep aan ipv naar beneden en blijft zo staan.

Dan heb je naast de handrem en versnelling een derde manier om je auto vast te zetten :)
Ja met je wielen richting de stoep is altijd een slim plan. Je sluit in ieder geval wat akelige taferelen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mirreke schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:24:
Ik zet de auto tegenwoordig weg in zijn 1e versnelling en op stuurslot, het liefst een beetje mijn wielen scheef... (natuurlijk niet helemaal maar dat ze net een beetje uit het rechte staan).. Kreeg altijd commentaar van mijn vriend als ik de auto op de handrem wegzette... In verband met het bevriezingsgevaar... (al vraag ik mij af of iemand dit ooit al eens heeft meegemaakt)..
Paar jaar geleden wel es gehad in een fiat pandaatje. Maar toen had het ook echt veel gesneeuwd en hard gevroren (opspattend sneeuw/drap bereikt de remkabel dan wel, wat de volgende nacht weer bevriest). Ben er overigens gewoon mee gaan rijden...

Daarna wel even een tijdje in de versnelling gezet ipv. handrem en na de vorst weer gewoon handrem gebruiken. Voor die paar keer vorst per jaar ga ik hem niet aldoor in de versnelling laten staan. En bovendien gaat bovenstaand verhaal over een fiat panda. Normale auto's hebben er ws. nog minder last van (degelijker uitgerust enzo ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mirreke schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:24:
Maar als je je wielen draait kunnen ze weer tegen je uitstekende wielen aanrijden wat ook behoorlijk wat onzichtbare schade aan kan richten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:34:
[...]

Maar als je je wielen draait kunnen ze weer tegen je uitstekende wielen aanrijden wat ook behoorlijk wat onzichtbare schade aan kan richten.
En kun je je spiegel ook meteen wel van de grond oprapen. Tenzij het natuurlijk een trapskelter was die tegen je uitstekende wielen aanrijdt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 23:59

FlotterPower

Boxy Brown

ixl85 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:56:
Versnelling is beter.
Minder kans op slijten van je handrem, als je ooit wegrijd en je vergeet je handrem is dit slecht voor je rem...

Ik heb meteen daarna geleerd van mn pa en ma om hem in zn 2 weg te zetten.
Sorry, ik viel hier even over, maar waar denk je dat die handrem voor gemaakt is? :P

Oh trouwens, ik moet van mijn instructeur met handrem parkeren in in z'n vrij/neutraal.

[ Voor 9% gewijzigd door FlotterPower op 18-12-2006 18:41 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LoneGunman schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:35:
[...]

En kun je je spiegel ook meteen wel van de grond oprapen. Tenzij het natuurlijk een trapskelter was die tegen je uitstekende wielen aanrijdt _/-\o_
Een spiegel is iets goedkoper dan je stuurinrichting :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 11:41
GH45T schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:20:
Vasthangende remmen is overigens wel een typisch kwaaltje van dit type auto (Opel Corsa A). Ik heb het ooit voor elkaar gekregen om op deze manier een remschijf oranje gloeiend te rijden. Maar snel weer ingestapt na voorzichtig de remklauw los krijgen en een kwartiertje met 50 KM/h gereden. Gelukkig is de hele remboel nu gereviseerd en weer in goede staat. Ik ben nu aan het kijken om er voor de remmen van een Astra GSI op te zetten.
* stefan001 meldt zich :P

1e auto: corsa A sedan 1985. Rijdt prima, in het begin altijd handrem gebruikt, tot ik last had van vastzittende remmen. Bleek overigens linksvoor te zijn, hoewel linksachter ook niet optimaal bleek te functioneren (hangen dus :P). Voorremmen volledig gereviseerd, werkte weer prima :). Heb er 4 jaar mee gedaan, nu is hij helemaal verroest (maar rijden doet ie 8) )

2e auto: corsa A sedan 1990 (ja ik ben een fan :P). Nog geen remproblemen na 3 maanden :+

Ik parkeer dus altijd in de versnelling. In zijn 1 krijg je hem echt niet van zijn plek. Voor de grap met mijn oude auto eens in zijn 4 gezet en gaan duwen, dan hoor je plof-plof-plof (de zuigers dus) terwijl je hem gewoon kan duwen. Laat dit een waarschuwing zijn voor de mensen die hem in 3 of 4 parkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

leech1984 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:25:
Met name in de winter wil bij een oudere auto wel eens de handrem vastvriezen.

In de versnelling is dan beter.

En op de handrem zetten is m.i. veiliger. Je kunt dan niet "wegschieten" wanner je je auto start.
Start maar eens een auto in z'n versnelling zonder de koppeling in te houden ;)
Hoop dat ze je aangeleerd hebben bij t lessen om bij t starten gewoon die koppeling in te stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 105758 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:02:
[...]

Hoop dat ze je aangeleerd hebben bij t lessen om bij t starten gewoon die koppeling in te stampen.
Bij mij iig niet. Omdat ik bij mn ouders zag dat ze altijd de koppeling intrapten vroeg ik aan mn instructeur of ik dat ook niet gewoon moest doen. Zn antwoord was: "hij staat toch al in de vrij?"... Klopt natuurlijk wel :P maar sinds ik mn rijbewijs heb start ik altijd met koppeling ingetrapt. Er bekruipt me altijd een soort 'eng gevoel' als ik start zonder te ontkoppelen ;) Dan ga ik eerst tig keer aan de pook rammelen om te checken of ie echt vrij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind t een normale stap, je gaat toch niet onthouden hoe je de avond daarvoor je auto hebt weggezet. Ik gebruik de handrem alleen als ik in de bergen ben bij familie in Duitsland. Hier in Nederland totaal overbodig en vervelend en gewoon lekker in de versnelling laten.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 19-12-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 10-07 15:52
Ik parkeer altijd op de handrem, dat insteken e.d. is niet mij beste kant en met de handrem gaat het een stuk vlotter ;) :p

[ Voor 22% gewijzigd door M@rijn op 19-12-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

stefan001 schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:07:
[...]

* stefan001 meldt zich :P

1e auto: corsa A sedan 1985. Rijdt prima, in het begin altijd handrem gebruikt, tot ik last had van vastzittende remmen. Bleek overigens linksvoor te zijn, hoewel linksachter ook niet optimaal bleek te functioneren (hangen dus :P). Voorremmen volledig gereviseerd, werkte weer prima :). Heb er 4 jaar mee gedaan, nu is hij helemaal verroest (maar rijden doet ie 8) )
Aangezien je handrem alleen op de achterwielen werkt staat dat probleem met je voorremen los met hoe je parkeert..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Handrem is handig als je bij het stoplicht staat om de mensen niet te verblinden met je remlichten, daarbij is het handig als je in het buitenland op een helling parkeert. Verder, overal lekker in de versnelling laten staan en je staat vast als een blok en er slijt niets. Bij het starten van de motor duw je toch automatisch de koppeling in als je het goed geleerd hebt dus je kan meteen wegrijden. Handrem is alleen maar weer een extra handeling.

Ik haat 2e hands auto's met van die handremmen die helemaal uitgetrokken moeten worden om remkracht te krijgen. Dan is dat hele meganisme uitgelubberd omdat die debiele nederlanders denken dat ze hun handrem tot het plafond moeten trekken omdat ze misschien op een parkeerplaats staan met een hellingshoek van 35 graden.

Ik gebruik altijd de eerste 2 klikjes van de handrem om bij stoplichten niet te rollen, dat is totaal geen moeite... nu heb ik een andere auto maar die andere eigenaar heeft hem zo mishandeld dat ik 10 klikjes moet doen voordat ik stilsta, dan is het opeens wel veel moeite om bij het stoplicht te doen. Ik laat die kabel dus binnenkort weer spannen, en dan blijft ie zo want ik parkeer er niet op als dat niet nodig is (lees: overal in Nederland met uitzonderingen van die drie heuveltjes in dit land)

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 19-12-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Laatst online: 18-06 11:41
ToolkiT schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:12:
[...]

Aangezien je handrem alleen op de achterwielen werkt staat dat probleem met je voorremen los met hoe je parkeert..
Dat klopt. Er zit echter een lang verhaal achter, namelijk dat de voorrem bleef hangen als je hem een week geparkeerd liet staan, anders deed hij wel redelijk 'normaal', enz. Aangezien ik op dat moment niet wist dat het de voorrem was, verdenk ik als eerst de handrem de eventueel blijft hangen :P. Wel vreemd overigens, die linkervoorrem bleef redelijk stevig hangen (70 km/u over de snelweg vol gas O-) , schoot los op het moment dat een vrachtwagen mij inhaalde :P) maar hij trok niet naar links... dus je kan echt niet onderscheiden welke rem nou blijft hangen.
Iig was de handrem ook niet helemaal fris, en dat heb ik lekker zo gelaten, 1e versnelling werkt prima :)

Ach, nostalgie met die kar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixal schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:23:

Ik haat 2e hands auto's met van die handremmen die helemaal uitgetrokken moeten worden om remkracht te krijgen. Dan is dat hele meganisme uitgelubberd omdat die debiele nederlanders denken dat ze hun handrem tot het plafond moeten trekken omdat ze misschien op een parkeerplaats staan met een hellingshoek van 35 graden.
Vaak worden ze met dat heuvel vaak afgekeurd omdat de kabel dan versleten is, of even onder auto klimmen en afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 11-07 21:10

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Gewoon in zijn versnelling en licht op de handrem.
En wie vergeet nu zijn koppeling in te drukken bij het starten. Terug naar rijles!! :P 8)7

Keep it calm...en lek mig de zuk

Pagina: 1 2 Laatste