Tests/reviews HP DV9000-serie

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.504 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

The_Greater schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 21:16:
Ik heb sinds twee weken de DV9595ED, erg mooi laptopje.
Naast Vista heb ik XP geinstalleerd.
Maar ik heb tot nu toe de Bluetooth module niet aan de praat gekregen onder XP.
If your PC shipped with Vista, but you decided to downgrade it to XP, your PC may not work properly without specific drivers designed for Windows XP. HP recommends reinstalling the original Vista operating system using the Vista recovery discs that you created with the Recovery Manager when you first used the PC.
Via het apparaatbeheer van Vista ben ik er achter gekomen dat het een Dlink module is.
Je raad het al, ik kan er geen driver voor vinden.
Heeft iemand alwel de driver voor gevonden?
Ook in een verzameltopic is het gewenst aan te geven waar(op) je hebt gezocht. Bijvoorbeeld dit bekeken: HP Wireless Assistant
Memphis177 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:35:
[...]

Laptop draait nog gewoon de pre-installatie. Windows Vista Home Premium (32). Voor de duidelijkheid: er gebeurt helemaal niets wanneer ik iets in het ExpressCard-slot steek. Bij apparataatbeheer is hij dan ook niet te vinden.
Doet de Expresscard het nu wel? Kijk onder systeemapparaten misschien. Maar wat wil je er in stoppen dan?
Over die geluidjes nog: mijn BIOS had ik een tijdje geleden al geupdate, maar ik merkte daarnet dat ik blijkbaar F26 had terwijl F27 al beschikbaar is. Ik laat wel weten wat dit geeft. :)

edit: Ik kan de geluidjes nu afzetten. Alvast bedankt voor de hulp. :)
Mooi!

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
@PCdealer.

Ik heb het volgende geprobeerd :
- Onderandere Vista drivers zelf, nu en heeft een driverpack ook stiekum WinXP drivers aanboord.
- Gezocht via Google
- Dlink website afgezocht(USB afdeling)
- HP Wireless Assistant is geinstalleerd, maar de applicatie deeld alleen mee of je de module aan hebt staan of niet.
If your PC shipped with Vista, but you decided to downgrade it to XP, your PC may not work properly without specific drivers designed for Windows XP. HP recommends reinstalling the original Vista operating system using the Vista recovery discs that you created with the Recovery Manager when you first used the PC.
Mij was het al duidelijk dat er geen support voor XP was.
Maar ik heb nog steeds de Originele Vista HP erop staan.
Ik heb hiernaast alleen nog eens Windows XP erbij geinstalleerd.

[ Voor 44% gewijzigd door The_Greater op 17-09-2007 07:33 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

TDB

Dus wederom is Norton de boosdoener van het lang duren voordat eea is opgestart..... Deze week maar eens Norton eraf knallen en iets anders er op zetten. AVG en Vista werken goed (en snel) samen??

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:13
TDB schreef op maandag 17 september 2007 @ 07:38:
[...]

Dus wederom is Norton de boosdoener van het lang duren voordat eea is opgestart..... Deze week maar eens Norton eraf knallen en iets anders er op zetten. AVG en Vista werken goed (en snel) samen??
Samen werken doen ze goed. Opstarten gaat sneller. Duurt nog steeds te lang invergelijking met Xp. Is dir normaal met vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Greater schreef op maandag 17 september 2007 @ 07:32:
@PCdealer.

Ik heb het volgende geprobeerd :
- Onderandere Vista drivers zelf, nu en heeft een driverpack ook stiekum WinXP drivers aanboord.
- Gezocht via Google
- Dlink website afgezocht(USB afdeling)
- HP Wireless Assistant is geinstalleerd, maar de applicatie deeld alleen mee of je de module aan hebt staan of niet.

[...]

Mij was het al duidelijk dat er geen support voor XP was.
Maar ik heb nog steeds de Originele Vista HP erop staan.
Ik heb hiernaast alleen nog eens Windows XP erbij geinstalleerd.
Hoi The_Greater , vraagje: heb je behalve bluetooth alle drivers voor Xp gevonden? zoja kan je mij een linkje sturen(moet zelf de video en geluiddrivers hebben voor XP)
en hoe heb je Vista en Xp naast elkaar geinstalleerd? vistabootpro gebruikt?

Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domme vraag maar waar in mijn bios(9595Ed) kan ik instellen hoeveel geheugen ik aan mijn videokaart geeft.?????Ze zeggen dat deze 256mb is en dat je bv 256 erbij kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bridelance schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:04:
Ik ben nu een week in het bezit van een dv9540, en zeer tevreden ben ik niet :(

Als ik typ, of gewoon klik via touchpad, of even op tafel tik, dan trilt de plaat rond het toetsenbord mee.

Zelfs als ik zacht typ, en met mijn handpalmen op die plaat rust, dan trilt hij nog steeds mee |:(
Hey, idd ik heb ook dit probleem met deze laptop (maar qua performance is ie top)!
Ik heb net ook HP gecontacteerd over dit probleem... ik laat je wel weten wat hun antwoord is.

Het probleem is tijdelijk op te lossen door de unlock (scherm openen) button in te drukken... is natuurlijk niet handig wanneer je typt => is dit ook zo bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:02:
[...]

Hey, idd ik heb ook dit probleem met deze laptop (maar qua performance is ie top)!
Ik heb net ook HP gecontacteerd over dit probleem... ik laat je wel weten wat hun antwoord is.

Het probleem is tijdelijk op te lossen door de unlock (scherm openen) button in te drukken... is natuurlijk niet handig wanneer je typt => is dit ook zo bij jou?
Dit heb ik ook. En als je de unlock-knop ingedrukt houdt heb je er inderdaad geen last van. Laat me weten wat het antwoord is van HP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die XP op de Pavilion 9595ED willen installeren zijn hier de volgende linkjes van drivers.

Meeste drivers kan je gebruiken

http://h10025.www1.hp.com...n&product=1842189&lang=en

Met dank aan The_Greater

Videokaart :

http://www.laptopvideo2go.com/

Geluidskaart :

http://www.realtek.com.tw...00(L)/RTL8130/RTL8139B(L)

have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss een rare vraag maar worden alle cd-rom of dvd's meegeleverd met de laptop. Zoals drivers en vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:30:
mss een rare vraag maar worden alle cd-rom of dvd's meegeleverd met de laptop. Zoals drivers en vista?
Nee op een aparte partitie. Zelf branden. Je kunt ze wel bestellen heb ik gezien op een link op de HP site.

Verwijderd

ik ben zelf de "trotse" eigenaar van een hp dv9396ea... waar visaµta home premium nu wil ik er in een dual boot xp bij plaatsen op de 2 de hd (2*160GB) maar aangezien het SATA hd zijn herkent xp de hd niet kan iemand me hierbij helpen???

ps: dual boot met xp n vista met vista pre instaled gaat met behulp van een bootherstelller dus dat is geen pobleem... gewon voor xp te instaleren...

zou het msh helpen indien ik in mijn bios SATA... op disabeld zet???
maar wat zijn de gevolgen dan voor m'n laptop

op voorhand danl HELBLAZER

• The_Greater
Je zult de drivers van de SATA controller moeten slipstreamen op de CD.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

• Davemave
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:28
ik ben van plan om de dv9590ed te kopen maar weet nou niet echt of ik nu veel beter af ben met deze laptop dan met de dv9580ed. (AMD versus Intel)
Ik ga er toch niet mee gamen en de laptop zal voornamelijk voor dagelijks huis tuin en keuken gebruik zijn. ( muziek, film, internet, office )

Iemand die mee kan denken?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Davemave schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:30:
ik ben van plan om de dv9590ed te kopen maar weet nou niet echt of ik nu veel beter af ben met deze laptop dan met de dv9580ed. (AMD versus Intel)
Ik ga er toch niet mee gamen en de laptop zal voornamelijk voor dagelijks huis tuin en keuken gebruik zijn. ( muziek, film, internet, office )

Iemand die mee kan denken?
Waarom koop je zo'n prijzige als je toch niet van de dikke videokaart gebruikmaakt :?

Verwijderd

Morgen me dv9595ed woehooeeee

• TDB

TDB

Ik ken dat gevoel (nog van twee weken geleden), veel plezier ermee!!! :)

Verwijderd

De 9595Ed ziet er echt mooi en en je zal zeker tevreden zijn. Ik ben ook erg tevreden, had een klein probleempje...Vista...maar heb hem nu dual both..dus ben nu helemaal blij :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:05:
[...]

De 9595Ed ziet er echt mooi en en je zal zeker tevreden zijn. Ik ben ook erg tevreden, had een klein probleempje...Vista...maar heb hem nu dual both..dus ben nu helemaal blij :*)
Zojuist eventje unboxed. Wat een zooi spulletjes erbij zeg :P Afstandsbediening hier, dvb-tunerkaart daar. :P. Laptop ziet er inderdaad sehr schön uit. Is nu bezig met de installatie van Vista. Ik wacht het af. Zat er bij jullie btw ook geen afdekkapje voor het sd-slot?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:56:
[...]

Zojuist eventje unboxed. Wat een zooi spulletjes erbij zeg :P Afstandsbediening hier, dvb-tunerkaart daar. :P. Laptop ziet er inderdaad sehr schön uit. Is nu bezig met de installatie van Vista. Ik wacht het af. Zat er bij jullie btw ook geen afdekkapje voor het sd-slot?
Kijk eens op de partslist of ie er wel bij hoort of de quickref card of zo.

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:30:
[...]

Kijk eens op de partslist of ie er wel bij hoort of de quickref card of zo.
ah.. gezien inderdaad dat deze er niet bij zit. Bedankt was ik zelf nog niet opgekomen. Nja kan er niet wakker van liggen:P. Iemand nog tips als de volledige installatie voltooid is? Sowieso drivers updaten lijkt mij? Is eerste keer dat ik zelf een laptop heb aangeschaft. Mijn vorige was van de zaak en werd ook alles door de zaak geregeld.

• Greekmaster
Heb nu 2 weken de 9595. Heb gisteren World in Conflict demo geprobeerd, maar zelfs op medium liep het voor geen meter. Ligt dit aan de drivers van de 8600 of is dit spel gewoon te zwaar voor dit systeem. heb nog niet de nieuwste drivers gedownload die gisteren zijn uitgekomen, mischien is dat het wel?

Is er nog iemand met een soorgelijk probleem?

Verwijderd

Greekmaster schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:35:
Heb nu 2 weken de 9595. Heb gisteren World in Conflict demo geprobeerd, maar zelfs op medium liep het voor geen meter. Ligt dit aan de drivers van de 8600 of is dit spel gewoon te zwaar voor dit systeem. heb nog niet de nieuwste drivers gedownload die gisteren zijn uitgekomen, mischien is dat het wel?

Is er nog iemand met een soorgelijk probleem?
Er zijn nog geen nieuwe drivers uit via Hp als je naar

Videokaart :

http://www.laptopvideo2go.com/

gaat dan kan je de laatste drivers downloaden

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen. In principe voor school maar ik wil er ook graag op kunnen gamen. Mijn oog is gevallen op de HP Pavilion dv9580. Maar mijn vraag is of je daarmee wel de nieuwere games mee kunt spelen. De 9580 kost €999 en dit is ook wel het prijzenplaatje wat me bevalt. Ik heb de specificaties van de 9595 ook doorgekeken en dit is natuurlijk beter maar het scheelt wel €500. Is het voor de nieuwere games echt noodzakelijk om de 9595 aan te schaffen of is de 9580 voldoende?

En een zijvraagje, wat betekent het als er staat dat het geheugen van de videokaart 895 max is waarvan 128 gereserveerd?

Groetjes, Jeremy

Verwijderd

Wellicht een rare vraag, maar weet een van jullie waar ik mijn bluetooth adapter kan uitzetten. In mijn vorige laptop (Lenovo T60) kon ik heel simpel via FN en een bepaalde F... toets in een menutje komen waar ik mijn wireless adapters aan of uit kon zetten. Weet iemand of dit ook op de HP zit. Ik heb het iig nog niet kunnen bespeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:49:
Hallo,

Ik ben van plan een laptop aan te schaffen. In principe voor school maar ik wil er ook graag op kunnen gamen. Mijn oog is gevallen op de HP Pavilion dv9580. Maar mijn vraag is of je daarmee wel de nieuwere games mee kunt spelen. De 9580 kost €999 en dit is ook wel het prijzenplaatje wat me bevalt. Ik heb de specificaties van de 9595 ook doorgekeken en dit is natuurlijk beter maar het scheelt wel €500. Is het voor de nieuwere games echt noodzakelijk om de 9595 aan te schaffen of is de 9580 voldoende?
Wat zijn de specs dan?
En een zijvraagje, wat betekent het als er staat dat het geheugen van de videokaart 895 max is waarvan 128 gereserveerd?
De kaart heeft zelf 128MB dedicated voor zichzelf. De rest aangevuld tot maximaal 895 wordt van het systeemgeheugen afgesnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:49:
Hallo,

. De 9580 kost €999 en dit is ook wel het prijzenplaatje wat me bevalt. Ik heb de specificaties van de 9595 ook doorgekeken en dit is natuurlijk beter maar het scheelt wel €500.
Als je even in de pricewatch kijkt scheelt het nog maar 350....en dan zou ik zeker voor de 9595 gaan....

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs voor de 9580:

Standaard geheugen 2048 MB
Interne vaste schijf 160 GB
Videokaart NVIDIA® GeForce™ 8400M
Video RAM Totaal tot 895 MB videogeheugen, waarvan 128 MB gereserveerd
Weergaveresolutie 1440 x 900
Schermformaat 17-inch WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 16:59 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:57:
De specs voor de 9580:

Standaard geheugen 2048 MB
Interne vaste schijf 160 GB
Videokaart NVIDIA® GeForce™ 8400M
Video RAM Totaal tot 895 MB videogeheugen, waarvan 128 MB gereserveerd
Weergaveresolutie 1440 x 900
Schermformaat 17-inch WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm
En de dv9595?

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Heb sinds een maandje de dv9595 maar qua videoprestaties vind ik hem een beetje tegenvallen.

Als ik bijvoorbeeld Rainbow Six Vegas wil spelen dan moet ik hem op minimale settings zetten en dan looptie zelfs nog niet echt lekker.

• henk26
  • Laatst online: 22:45
R-Alph schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:56:
Heb sinds een maandje de dv9595 maar qua videoprestaties vind ik hem een beetje tegenvallen.

Als ik bijvoorbeeld Rainbow Six Vegas wil spelen dan moet ik hem op minimale settings zetten en dan looptie zelfs nog niet echt lekker.
Ik zal hem even proberen op mijn DV9085 met de 7600go kaart. Kijken hoe hij daarop loopt. Loopt hij bij mij soepel, dan ligt het aan de drivers.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik wijs je even op Verwijderd in "Tests/reviews HP DV9000-serie" die zelf niet voldoende zoekt op de site.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 22-09-2007 15:18 ]

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Iemand die hier Colin McRae DiRt speelt? Na upgrade (via HP Upgrade Express verkregen Vista Home Premium dvd'tje) van mijn Pavilion dv9064ea heb ik van de Hp website de Geforce Go 7600 drivers gedownload, maar daarmee krijg ik Colin Mc Rae DiRT maar niet aan de praat 8)7 Company of Heroes draait gek genoeg zonder enig probleem..

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
CarLL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:35:
Iemand die hier Colin McRae DiRt speelt? Na upgrade (via HP Upgrade Express verkregen Vista Home Premium dvd'tje) van mijn Pavilion dv9064ea heb ik van de Hp website de Geforce Go 7600 drivers gedownload, maar daarmee krijg ik Colin Mc Rae DiRT maar niet aan de praat 8)7 Company of Heroes draait gek genoeg zonder enig probleem..
Als je dat vlotjes draaiend krijgt zonder stoten mag je dat mij toch eens uitleggen. :) Hier draaide het voor geen meter. (Niets dan schokken dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
CarLL schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:35:
Dat zijn volgens mij oude drivers, HP doet er niet zo veel aan om voor hun producten
nieuwe drivers te maken....

Check hier eens voor nieuwe drivers : http://www.laptopvideo2go.com/drivers

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Memphis177 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:02:
[...]
Als je dat vlotjes draaiend krijgt zonder stoten mag je dat mij toch eens uitleggen. :) Hier draaide het voor geen meter. (Niets dan schokken dus.)
Onder XP MCE draaide DiRT aangenaam: alle settings op low en resolutie 1280x1024 als ik me niet vergis (allessinds niet de hoogste resolutie) :) Echter wanneer ik alle settings op Medium plaatste in net genoemde resolutie begon het beeld idd wel (storend) te schokken. Had alleen wel wat tijd nodig om te wennen aan de besturing, maar dat blijkt een common issue bij velen..

@ Backstage: bedankt! _/-\o_

EDIT: Ik heb via laptopvideo2go.com de "nVIDIA ForceWare X 162.22 for Windows Vista 32bit" gedownload. Enemy Territory: Quake Wars gaf onder de originele drivers een Fatal Error en doet het met de nieuwe drivers prima, alleen DiRT blijft het zorgenkindje 8)7 Ik had voor de installatie van de nieuwere graf. drivers DiRT verwijdert, heropgestart, graf. drivers geinstalleerd+ reboot, DiRT geinstalleerd + stuurprogramma voor die vervelende cd te verifieren + reboot maar het helpt gewoon niet. Ik heb na +-1 minuut wachten START MENU ingedrukt en "process explorer 11" geactiveerd en die gaf aan dat de processor tegen 100% bezig was aan DiRT, de vraag is echter "waarom", daar dit spel onder XP zonder enig probleem opstartte :| Company of Heroes (een iets ouder spel) werkt dan weer zonder enig probleem. *zucht* |:( Misschien maar beter eens een nachtje/voormiddag over slapen :z

[ Voor 39% gewijzigd door CarLL op 23-09-2007 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Backstage schreef op zondag 23 september 2007 @ 02:49:
[...]

Dat zijn volgens mij oude drivers, HP doet er niet zo veel aan om voor hun producten
nieuwe drivers te maken....
Laptopfabrikanten in het algemeen zijn traag met uitbrengen van nieuwe videodrivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
PcDealer schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:34:
[...]

Laptopfabrikanten in het algemeen zijn traag met uitbrengen van nieuwe videodrivers.
Klopt, dat komt omdat ze (over het algemeen) geen videokaarten maken maar laptops ;)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik ee dualboot op m'n hp dv9396ea (vista-xp) het geinstalerd heb ik m'n vista opnieu moeten instaleren en nu werkt de "wireles"knop niet meer weet iemand hoe dit op te lossen valt??

En weet iemand waar ik de nodige drivers kan downloaden voor m'n hp'je voor XP??

opvoorhand bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:18:
Sinds ik ee dualboot op m'n hp dv9396ea (vista-xp) het geinstalerd heb ik m'n vista opnieu moeten instaleren en nu werkt de "wireles"knop niet meer weet iemand hoe dit op te lossen valt??

En weet iemand waar ik de nodige drivers kan downloaden voor m'n hp'je voor XP??

waar heb je zelf al gekeken naar drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:18:

Kom op: niets is makkelijker dan zoeken voor drivers bij hp. UIt mijn hoofd:
hp.nl (of .com) ->
"drivers en software downloaden"->
type "dv9696" in
Windows Vista x32 of x64 klikken->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Heb ook zoon driver scan op http://driveragent.com/ gedaan. Daar zegt hij dat er nieuwe drivers zijn voor:
  • Network adapters
  • HP Bluetooth Module
  • Realtek High Definition Audio
  • Mobile Intel(R) PM965/GM965/GL960 Express PCI Express Root Port - 2A01
  • Mobile Intel(R) PM965/GM965/GL960 Express Processor to DRAM Controller - 2A00
  • Ricoh xD-Picture Card Controller
Of zal hij dat zeggen omdat de drivers zijn aangepast door hp? En bestaat er een (grote) kans dat hp nog updates uitbrengt? Voor mijn oude xp laptop van hp zijn namelijk nooit updates geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

D467 schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:31:

Of zal hij dat zeggen omdat de drivers zijn aangepast door hp? En bestaat er een (grote) kans dat hp nog updates uitbrengt? Voor mijn oude xp laptop van hp zijn namelijk nooit updates geweest.
Ik kan niet raden welke laptop jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

R-Alph schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:56:

Ik heb hetzelfde met Airborne, veel schokken :'( Zijn er nog tips-en-trucs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
PcDealer schreef op maandag 24 september 2007 @ 05:14:
[...]

Ik kan niet raden welke laptop jij hebt.
Ik wel >:) ...de 9595 ED..

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
D467 schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:31:
Heb ook zoon driver scan op http://driveragent.com/ gedaan. Daar zegt hij dat er nieuwe drivers zijn voor:
  • Network adapters
  • HP Bluetooth Module
  • Realtek High Definition Audio
  • Mobile Intel(R) PM965/GM965/GL960 Express PCI Express Root Port - 2A01
  • Mobile Intel(R) PM965/GM965/GL960 Express Processor to DRAM Controller - 2A00
  • Ricoh xD-Picture Card Controller
Ik heb eergisteren ook door "Driver Agent" een scan laten uitvoeren naar nieuwe drivers, maar mijn goesting was snel over toen ik klikte op 'downloaden' (=update binnenhalen) en er een pop-up verschijnde, waarbij je eerst de versie moest registreren en aldus betalen, alvorens je die update kon binnenhalen --> NEVERMIND, ik zoek ze zelf wel manueel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of dit het top model uit de nieuwe dv9600 reeks is? Onderstaande gevonden bij de dynabyte

Naam: HP Pavilion dv9670
Prijs: € 1399,00
Merk: HP
Inclusief: HP afstandsbediening, fingerprintreader, TV-tuner & diverse software
Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T7250
Geheugen: 2048 MB
Kaartlezer: ja
HD: 320 GB (2x 160 GB)
CD-/DVD-Rewriter: Super Multi DVD+/-R/RW Double Layer
Geluidskaart: onboard
Videokaart: 256 MB nVidia GeForce 8600M GS
Firewire: ja
Gewicht: 3,5 kg
Draadloze netwerkkaart: ja
Webcam: ja
Beeldscherm: 17" BrightView breedbeeld
Netwerkkaart: ja
Besturingssysteem: Windows Vista™ Home Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleem. Elke keer als ik mijn laptop dicht doe, gaat deze in slaapstand/sluimerstand. Echter als ik mijn laptop dan weer open dan start deze niet vanzelf op. Er gebeurt tevens niks als ik een knop indruk. Weet iemand waar dit aan ligt. (heb de hp dv9595ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

TDB schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:16:
[...]

Ik heb hetzelfde met Airborne, veel schokken :'( Zijn er nog tips-en-trucs ?
Onderstaande gedaan en inmiddels kan ik Bioshock spelen (deed het eerst niet). Airborne nog niet geprobeerd (was zo lang bezig met Bioshock :))

1. Installeer eerst de hotfix voor Vista: http://www.nvidia.com/object/windows_vista_hotfixes.html
2. Download de 163.44 Forceware driver voor Vista 32-bit hier: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=14562
3. Download ook de modded .inf in dit topic en overschrijf de originele uit de 163.44 package.
4. Installeer de 163.44 met de modded .inf. Nu kun je ook voor je 8600m GS de Forceware driver installeren.
met dank aan techzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:15:
Iemand enig idee of dit het top model uit de nieuwe dv9600 reeks is? Onderstaande gevonden bij de dynabyte
Doe je best :)
Als user wilt (niet jij ;) )dat je vragen fatsoenlijk beantwoord worden, dan moet je qua info volledig zijn :(
Maar om de vraag van D467 te beantwoorden: ja. Maar dat ie zelf ook kunnen vinden als ie de minste moeite had gedaan.

Hier nog meer, maar toegegeven, die is voor de leek wat moeilijker te vinden.

Waarom heb je nieuwe drivers nodig? Werkt het systeem niet?

[ Voor 48% gewijzigd door PcDealer op 25-09-2007 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Er is al een aantal maal gevraagd hoe ik Microsoft Windows XP naast Vista geïnstalleerd heb op de HP DV9595ED. Ik denk dat ik dit eens zal uitschrijven in een post :)

1. Voorbereiding
Download het volgende:
- Nlite
- ICH8 SATA drivers
- Vista Boot Pro 3.3

2. Het Slipstreamen van ICH8 drivers
2.1 Installeer Nlite en start deze
2.2 Plaats de Windows XP CD in de drive en laat Nlite deze kopiereen naar een map op de hardeschijf
2.3 Selecteer in Taskselection "Drivers" en "Bootable ISO" en volg de stappen.
Op het eind van deze wizard kun je zelf selecteren om een iso te maken of deze rechtsreeks te branden op een CD.

3. Partitioneren van de hardeschijf
Zelf heb ik heb Vista HP en XP Pro op de zelfde HD geïnstalleerd.
In Vista is het mogelijk om de partities te krimpen en in te delen.
Computerbeheer -> schijfbeheer
Afbeeldingslocatie: http://vistarewired.com/wp-content/uploads/2007/02/screenshot-2.PNG

4. Installeren van Windows XP
Je plaatst de Windows XP installatie CD en je start de laptop opnieuw op.
Daarna installeer je Windows XP op de andere partitie dan Vista.

5. Het repareren van de Vista Boot
Nadat Windows XP geïnstalleerd moet de Vistaboot nog gerepareerd worden.
Start VistaBootPRO en start Diagnostics(ALT+R) en repareerd de VistaBoot.
Je zult eventueel handmatig de XP entry moeten toevoegen.
Plaatje

6. Drivers XP
- Video, NVidia 8600GS
- Buttons, HP Quick Launch Buttons
- Touchpad, Synaptics Touchpad
- LAN, Realtek 8168B/8111B
- WLAN, Intel 4965AGN
- Sound, Realtek HD
- Bluetooth, D-link/Broadcom
- Card reader, Ricoh
- Modem, Motorola SM56

• Greekmaster
R-Alph schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:20:
[...]

Heeft de 9595ed ook de mogelijkheid om er een Robson module (Turbo Memory) in te duwen en zijn deze modules ook los te verkrijgen?
Deze vraag werd al eerder gesteld.

Is het mogelijk om in de 9595 deze module in te bouwen??

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Greekmaster schreef op woensdag 26 september 2007 @ 08:53:
[...]

Deze vraag werd al eerder gesteld.

Is het mogelijk om in de 9595 deze module in te bouwen??
Nee.

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 26-09-2007 10:51 ]

• R-Alph
The_Greater schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:57:
Er is al een aantal maal gevraagd hoe ik Microsoft Windows XP naast Vista geïnstalleerd heb op de HP DV9595ED. Ik denk dat ik dit eens zal uitschrijven in een post :)
Top _/-\o_ Dat zijn de posts die we moeten hebben. Ben er nog over aan het nadenken om er XP naast te draaien.

Verwijderd

Ik sta op het punt om een DV9595ed aan te schaffen en heb nog een aantal vraagjes die ik helaas niet op het forum ben tegengekomen.

Hoe zijn de prestaties van de videokaart: Heb een paar dingen gelezen over schokkende beeldopbouw etc. Niet iets waarop ik zit te wachten. Moet de recente games (F.E.A.R, Bioshock) zonder moeite kunnen spelen..

Heeft iemand al 3mark 2006 gedraaid?: Zo ja wat was de score??

Wat is nou precies de deal met die videokaart: Gezien het feit dat er 2 varianten zijn op de GF 8600m, de 8600m GS en de 8600 GT welke van de twee zit er nou in de 9595? Lijkt mij dat er een GS in zit gezien de corresponderende specs...

Als iemand me kan helpen met deze vragen...Graag!!

thanks!

• The_Greater
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:41:

Heeft iemand al 3mark 2006 gedraaid?: Zo ja wat was de score??
3dMark03 7800pts

Verwijderd

En dat is onder vista neem ik aan? geen 3dmark06 score?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Huh?
Op mijn dv9085 haalde ik in december 06:

3Dmark01: 18491
3Dmark03: 8465
3Dmark05: 3575

Onder XP overigens, Vista was er nog niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• AvK

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Is deze link hier al eens geplaatst?
Gaat over structurele problemen bij bepaalde serienummers.
Defecte lampjes, niet booten, geen beeld ed.

------------------------

HP Limited Warranty Service Enhancement

HP has identified a hardware issue with certain HP Pavilion
dv6000, HP Pavilion dv9000 and Compaq Presario V6000 series
notebook PCs. You may be entitled to a free repair.

If you own one of these products, click on the link below for
additional details:
http://US-UrgentSupport.p08.com/u.d?jGffNkbJdUPrD4=0

HP Customer Care Support Team

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:41:
Hoe zijn de prestaties van de videokaart: Heb een paar dingen gelezen over schokkende beeldopbouw etc. Niet iets waarop ik zit te wachten. Moet de recente games (F.E.A.R, Bioshock) zonder moeite kunnen spelen..
Bioshock gisteravond nog gespeeld (mooi spel overigens) zonder schokkende beeldopbouw. Maar dit was nadat ik de nvidia drivers had ge-update (zie eerdere posting van mij hierboven). Met de "fabrieksinstellingen" wilde het spel niet eens opstarten!!

Verwijderd

En nu loopt het spel goed op een beetje mooie instellingen? Moet wel behoorlijk ermee kunnen gamen natuurlijk! thx voor je hulp. Vrijdagavond is ie ook van mij!

• Menno1234
dv9595 ED....

3dmark2006: 2605 punten

Alles van Apple

Verwijderd

Das best wel nice, zeker onder Vista gedaan? Ben overtuigd inmiddels.

Verwijderd

Ik heb vorige week een hp dv9540 aangeschaft en hierop ook een dualboot met xp geinstalleerd. Na alle problemen dat hier toch wel aan bod zijn gekomen (waarvoor dank, vo de oplossingen é) heb ik alle drivers gevonden maar toch nog enkele problemen

Het geluid krijg ik maar niet aan de praat in xp, ik heb nu toch bijna alle drivers geprobeerd die op de site van realtek te verkrijgen zijn, maar werken, nee

en die quicklaunch buttons, ge weet wel, die blauwe lichtjes willen ook maar niet werken.

iemand een idee?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:45:

en die quicklaunch buttons, ge weet wel, die blauwe lichtjes willen ook maar niet werken.

iemand een idee?
Heb je de laatste bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Menno1234 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:01:
dv9595 ED....

3dmark2006: 2605 punten
Vind ik een beetje tegenvallen !

Dit zijn mijn results:

Afbeeldingslocatie: http://img171.imagevenue.com/loc720/th_30758_3Dmark2006_122_720lo.jpg
Click !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Backstage schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:07:
[...]

Dit zijn mijn results:

[afbeelding]
Click !!
Ik heb inmiddels een clean install gedaan van vista, en zal vanmiddag even kijken wat de score nu is. Dat jij onder xp draait zal denk ik wel een iets hogere score geven in vergelijking met vista..(denk ik),

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja normaal gezien wel
alles werkt in vista

kan het mss zijn dat mede het geluidsprobleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
ik heb de nieuwe video drivers geinstallerd maar volgens mij niet helemaal goed. nog 1 vraagje, het bestand dat je download van laptopvideo2go, heb zelf 169.69 gedownload. Na het uitpakken zijn er nog 3 winrar filetjes. Moet je die ook uitpakken in dezelfde map of niet. Ik heb precies gedaan wat er op de site stond vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Greekmaster schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:03:
ik heb de nieuwe video drivers geinstallerd maar volgens mij niet helemaal goed. nog 1 vraagje, het bestand dat je download van laptopvideo2go, heb zelf 169.69 gedownload. Na het uitpakken zijn er nog 3 winrar filetjes. Moet je die ook uitpakken in dezelfde map of niet. Ik heb precies gedaan wat er op de site stond vermeld
Ik heb zelf de 163.44 draaien en dat gaat "gewoon" goed.

1. Installeer eerst de hotfix voor Vista: http://www.nvidia.com/object/windows_vista_hotfixes.html
2. Download de 163.44 Forceware driver voor Vista 32-bit hier: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=14562
3. Download ook de modded .inf in dit topic en overschrijf de originele uit de 163.44 package.
4. Installeer de 163.44 met de modded .inf. Nu kun je ook voor je 8600m GS de Forceware driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Menno1234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:42:
[...]

Ik heb inmiddels een clean install gedaan van vista, en zal vanmiddag even kijken wat de score nu is. Dat jij onder xp draait zal denk ik wel een iets hogere score geven in vergelijking met vista..(denk ik),
Dat mag wel zo zijn, maar ik heb een 7600 Go, en jij een 8600m....
En jij hebt een T7300 en ik een T5500.....

Wanneer jij de schuld alleen aan vista wilt geven vind ik dat naief !

[ Voor 4% gewijzigd door Shiznit op 28-09-2007 22:29 ]

• henk26
  • Laatst online: 22:45
Backstage schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:07:
[...]

Dit zijn mijn results:

[afbeelding]
Click !!
Op welke resolutie draai je hem? Als ik hem onder XP op 1280*800 draai kom ik met 3dMark06 op 2196 punten uit met mijn DV9085...... Zou het zoveel verschil maken of je op Vista of XP draait met 3dMark(met deze machines dan, en niet de nieuwere series)?

Verwijderd

Backstage schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:25:
[...]

Ik denk dat van naiviteit geen sprake is. Het is toch algemeen bekend dat vista van je performance vreet, zo'n 10% +-. Dus hij heeft wel een punt..

• Shiznit
sjakie334 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:01:
[...]

Op welke resolutie draai je hem? Als ik hem onder XP op 1280*800 draai kom ik met 3dMark06 op 2196 punten uit met mijn DV9085...... Zou het zoveel verschil maken of je op Vista of XP draait met 3dMark(met deze machines dan, en niet de nieuwere series)?
Ik draai 3DM2006 dan op 1280x800 in XP en haal dan 2598.

En dat op een XP install van december 2006, en staat er ook diverse shit op de achtergrond aan
zoals NOD32, INCD, DKservice (diskeeper), en nog zo'n 60 andere processen in taakbeheer ....o0
Ik denk dat van naiviteit geen sprake is. Het is toch algemeen bekend dat vista van je performance vreet, zo'n 10% +-. Dus hij heeft wel een punt..
Nou dan ben je mooi klaar met je Vista en je betere CPU (T5500-T7300) en GPU (7600Go-8600m)

Enige "voordeel" |:( is dat je dan DX10 spellen kan spelen ?
Hoe vet kun je die dan spelen, aangezien dat die spellen echte GPU vreters zijn....

EDIT*
Net nog een run gedaan: 2652

Afbeeldingslocatie: http://img171.imagevenue.com/loc889/th_00435_3Dmark2006-2652_122_889lo.jpg
CLICK!!

[ Voor 10% gewijzigd door Shiznit op 29-09-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Backstage schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:25:
[...]

Dat mag wel zo zijn, maar ik heb een 7600 Go, en jij een 8600m....
En jij hebt een T7300 en ik een T5500.....

Waarom vind je dat naief? Kan veder niet veel bedenken wat er anders aan de hand zou kunnen zijn. Heb je je Gpu overclockt?
Je hebt wel een erg hoge score, als ik kijk naar jouw grafische kaart op notebookcheck zou je een score van ongeveer 1900 halen. ( http://nl.notebookcheck.c...Force-Go-7600.2780.0.html ) En de 8600m GS zou rond de 2600 punten halen...

Nu zijn dit natuurlijk geen vaste waarden, maar wel soort van richtlijnen. Dus of de go7600 is gewoon even snel als de8600m gs, of je hebt hem overclockt, of het komt door vista<->xp... of weet jij misschien waardoor het komt?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Misschien het Vista/XP verhaal en dat ik hem overgeclocked van 450/380 naar 571/460....

Maar dan nog .... +- 25% boven de richtlijnen van notebookcheck.com ?
(Met wat voor CPU,HDD'S, en met hoevel werkgeheugen is dit gebenched ??)

Vind het zelf ook wel vaag eigenlijk !

EDIT*

Heb net ook ff 3Dmark2005 gedraaid, volgens notebookcheck :
min: 1550, avg: 3241, max: 4056 points

En ik haal: 4362.
Afbeeldingslocatie: http://img190.imagevenue.com/loc255/th_41851_3Dmark2005-4362_122_255lo.jpg
CLICK!!

En 3Dmark2003 gedraaid, volgens notebookcheck:
min: 4570, avg: 7798, max: 9515 points

Ik haal 10100
Afbeeldingslocatie: http://img161.imagevenue.com/loc1172/th_43172_3Dmark2003-10100_122_1172lo.jpg
CLICK!!

Dit lijken mij eerder de punten van een 7600Go GT ( Linkje naar 7600Go GT )

[ Voor 81% gewijzigd door Shiznit op 30-09-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien omdat filtering uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Zo draai je een bench ook, gewoon de standaard instellingen draaien, zoals je hem hebt geinstalleerd...

Zodoende kun je de benches ook vergelijken omdat dan iedereen dezelfde instellingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Backstage schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:13:
Zo draai je een bench ook, gewoon de standaard instellingen draaien, zoals je hem hebt geinstalleerd...

Zodoende kun je de benches ook vergelijken omdat dan iedereen dezelfde instellingen heeft.
Ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Ik ben nog steeds blij met mij HP9595ED alleen welke virusscanner is er nou het beste voor?

Ik hoor slechte verhalen over panda, die standaard norton hoef ik ook niet, en mcafee slurpt heel je geheugen op...

Welke gebruiken jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Op het moment nog geen. Maar ik moet sophos maar eens gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

R-Alph schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:14:
[...]

Op het moment nog geen. Maar ik moet sophos maar eens gaan installeren.
Ik heb nu nod32, werkt wel goed :) systeem wordt niet traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
NOD32 :D

Gebruikt 23Mb bij mij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Zelf draai ik al jaaaren AVG Free. Bevalt prima!

Op mijn 'ouderwetse' dv9085 haal ik met 3dMark2006, op XP en met DX9 de volgende score:
2185 punten.

Niks overklokt of opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Kaspersky bevalt heel erg goed. Er is ook een special virusscanners topic; [Virusscanners] Discussietopic deel 3

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
TDB schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:29:
[...]

Ik heb zelf de 163.44 draaien en dat gaat "gewoon" goed.

Thanx, door die hotfix werk de nieuwe driver. kan nu eindelijk world in conflict spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Greekmaster schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:24:
[...]

Thanx, door die hotfix werk de nieuwe driver. kan nu eindelijk world in conflict spelen.
Graag gedaan. Ik kan overigens natuurlijk niet verantwoordelijk worden gesteld voor het nu onverantwoord lang kunnen spelen van dit spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg morgen de HP DVD9590ED (C2D) binnen. Bij verschillende (online) winkels werd er vermeld dat de laptop een Geforce 8600M heeft, maar nu lees ik op HP bij de specs dat er maar een 8400M in zit. Had daarna een aantal winkels opgebeld en waaronder ook de winkel waar ik hem gekocht heb (http://www.modern.nl) en wist mij te vermelden dat er meestal een nieuwe revisie is en dat HP traag is met updaten.

Kan ik nu morgen idd een 8600M verwachten of zit ik opgescheept met een 8400M? Ervaringen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:44:
Ik krijg morgen de HP DVD9590ED (C2D) binnen. Bij verschillende (online) winkels werd er vermeld dat de laptop een Geforce 8600M heeft, maar nu lees ik op HP bij de specs dat er maar een 8400M in zit. Had daarna een aantal winkels opgebeld en waaronder ook de winkel waar ik hem gekocht heb (http://www.modern.nl) en wist mij te vermelden dat er meestal een nieuwe revisie is en dat HP traag is met updaten.

Kan ik nu morgen idd een 8600M verwachten of zit ik opgescheept met een 8400M? Ervaringen iemand?
Zie je morgen vanzelf :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een behulpzaamheid weer. :?

Als het zo moet kun je beter alle topics locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Dit was een tijdje geleden ook zo met een andere hp serie notebooks, welke herinner ik me niet meer precies, toen bleek dat de informatie van HP klopte en die van de dealers niet. Om het zeker te weten is er denk ik weinig te doen dan afwachten....

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Menno1234 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:09:
Dit was een tijdje geleden ook zo met een andere hp serie notebooks, welke herinner ik me niet meer precies, toen bleek dat de informatie van HP klopte en die van de dealers niet. Om het zeker te weten is er denk ik weinig te doen dan afwachten....
Klopt.
Als jij kijkt bij de product info van de HP9595ED zou deze 100mbit Ethernet hebben.
Gelukkig is het een 1000mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen op een 8600M dan. Het is voornamelijk voor internetten, Civ 4 en af en toe Oblivion, maar een beetje horsepower is dan mooi meegenomen. Vind het alleen stom dat de specs dan op bijna elke site verkeerd staan.

EDIT: Ben erachter gekomen wat het verschil maakt of je een 8400M of een 8600M hebt: De CPU.

Als je een DV9590ED met een C2D T5250 cpu hebt, dan zit er een 8400M in. Heeft je 9590ED een C2D T2050, dan heb je een 8600M.

Volgens de specs bij mijn bestelling heeft ie de T5250. :( Hopen dat er toch een T2050 in zit. Lekker verwarrend allemaal. |:(

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:12:
Hopen op een 8600M dan. Het is voornamelijk voor internetten, Civ 4 en af en toe Oblivion, maar een beetje horsepower is dan mooi meegenomen. Vind het alleen stom dat de specs dan op bijna elke site verkeerd staan.

EDIT: Ben erachter gekomen wat het verschil maakt of je een 8400M of een 8600M hebt: De CPU.

Als je een DV9590ED met een C2D T5250 cpu hebt, dan zit er een 8400M in. Heeft je 9590ED een C2D T2050, dan heb je een 8600M.

Volgens de specs bij mijn bestelling heeft ie de T5250. :( Hopen dat er toch een T2050 in zit. Lekker verwarrend allemaal. |:(
Ik zou liever de T5250 hebben dan de T2050. De T5250 is toch een stuk nieuwer en sneller....
Ik weet bijna 90% zeker dat er een T5250 in zit.

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menno1234 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:37:
[...]

Ik zou liever de T5250 hebben dan de T2050. De T5250 is toch een stuk nieuwer en sneller....
Ik weet bijna 90% zeker dat er een T5250 in zit.
Maar ja, ik weet niet het prestatieverschil tussen de 8400M en de 8600M GT/GS of waarmee ze te vergelijken zijn (met de desktop versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Zoek de XP drivers voor de 8600m gs videokaart en voor de Intel chipset van de DV9595ed. Als iemand mij kan helpen, GRAAG!!!

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:47:
[...]
Maar ja, ik weet niet het prestatieverschil tussen de 8400M en de 8600M GT/GS of waarmee ze te vergelijken zijn (met de desktop versies).
8400M G
3DMark06: min. 1266, avg: 1456, max: 1645

7600Go
3DMark06 2652 ( Die van mij :P ;) )

8600M GS
3DMark06: 2743 points

8600M GT
3DMark 06 min: 2671, avg: 3275, max: 4294 points

8700M GT
min: 4222, avg: 4654, max: 5200 points

Dus.....Zou jammer zijn als je zo'n 8400M pruts kaartje er in zou hebben...imo
Hij kan DX10 draaien...maarja ? met hoeveel FPS ??

Mocht je zelf de benchmarks graag ff willen bekijken, en lezen wat er over de verschillende
kaarten word gezegd, hoeveel pipelines, mem, bus speed, core en mem Mhz'en etc, kijk dan
ff op http://www.notebookcheck.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:28:
Heren,

Zoek de XP drivers voor de 8600m gs videokaart en voor de Intel chipset van de DV9595ed. Als iemand mij kan helpen, GRAAG!!!

Alvast bedankt..
Kijk hier maar ff....

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.