Tests/reviews HP DV9000-serie

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.502 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net XP op mn dv9595 geinstalleerd en heb 3 base system drivers openstaan.. Ik denk zelf dat het de chipset drivers zijn die ik niet heb kunnen vinden. Zou iemand mij aub kunnen helpen?? ben ten einde raad,, heb me al helemaal kapot gegoogled

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 12:44
ik heb mijn dv9085ea vanaf begin februari en ben er tevreden over. 3dmark06 score is 2184.
nu heb ik via de HP site de "HP battery check" gedownload en uitgevoerd, met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i1205492_hpbatterycheck.jpg

heeft iemand hier ervaring mee en is het acceptabel dat een accu na een 8 maanden aan vervanging toe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:38:
Heb net XP op mn dv9595 geinstalleerd en heb 3 base system drivers openstaan.. Ik denk zelf dat het de chipset drivers zijn die ik niet heb kunnen vinden. Zou iemand mij aub kunnen helpen?? ben ten einde raad,, heb me al helemaal kapot gegoogled

Alvast bedankt!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:38:

Alvast bedankt!
ALs je goed had gekeken dan heb je meerdere links gevonden van mij en the greater.

video

http://www.laptopvideo2go.com/

Geluidskaart :

http://www.realtek.com.tw...00(L)/RTL8130/RTL8139B(L)

overige Hp drivers

http://h10025.www1.hp.com...n&product=1842189&lang=en

als je hierheen gaat kan je precies zijn welke hardware in je HP zit

http://driveragent.com/?PHPSESSID=dn8v0dl5cc9kclks19mguk0gf2

good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:28:
Heren,

Zoek de XP drivers voor de 8600m gs videokaart en voor de Intel chipset van de DV9595ed. Als iemand mij kan helpen, GRAAG!!!

Alvast bedankt..
Hier gekeken?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldkilla
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 11:42
Hallo allemaal!

Ik heb recentelijk ook een pavilion dv9595ed aangeschaft en ik moet zeggen dat ik er uiterst tevreden over ben.

Nu wil ik graag Xp installeren op mijn laptop.
Ik heb de handleiding van The Greater trouw gevolgd en kon xp installeren.
Maar nu komt mijn probleem.

als xp voor de 1e keer na de install wil opstarten zie ik het xp laadscherm (heeeeeeeeeeeel lang laden) waarna mijn scherm zwart wordt, en de laptop niets meer doet.\
Vervolgens heb ik geprobeerd op te starten in veilige modus. nu met meer sccs omdat xp tenminste opstarte. echter na ongeveer 2 a 3 minuten liep ook hier mijn laptop vast en kreeg ik een blauw scherm.
dit probleem doet zich voor bij zowel xp pro of home installs die ik gebruikt heb.

nu zit ik te denken dat het probleem de bios versie van mijn laptop is (huidige versie van mijn laptop is F.22)

Ik vroeg me af welke bios versie degenen die xp wel werkend hebben gekregen op deze laptop gebruiken en/of er nog andere dingen zijn waar ik op moet letten tijdens het installeren.

alvast enorm bedankt voor jullie reacties

btw de bios versie is vanuit windows snel te controleren dmv het indrukken van de Fn + esc toets

[ Voor 4% gewijzigd door coldkilla op 02-10-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

F.22 A is de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
moddoxnl schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:51:
ik heb mijn dv9085ea vanaf begin februari en ben er tevreden over. 3dmark06 score is 2184.
nu heb ik via de HP site de "HP battery check" gedownload en uitgevoerd, met het volgende resultaat:

[afbeelding]

heeft iemand hier ervaring mee en is het acceptabel dat een accu na een 8 maanden aan vervanging toe is?
Mijn dv9085ea (december 2006) kan minimaal 2 en een half uur draaien op de accu.
Hoe lang is dat bij jou?
Heb je hem al eens helemaal leeg laten zuigen en volledig weer opgeladen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[afbeelding]

Je hebt een jaar garantie op accu's.
Lees de HP Pavilion dv9000 Notebook PC - Power handleiding eens door, die is bij de HP Pavilion dv9085ea Notebook PC: Manuals te vinden.

Ook wat AvK zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldkilla
Dat weet ik :P maar dat was ook niet mijn vraag. Welke versie gebruiken de mensen die xp wel werkend hebben?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik gebruik F 15.

Maar mijn lappie werd geleverd met XP MC, dus ik heb er geen problemen mee gehad.
Ik draai overigens ook Vista Ultimate middels dual boot.

Ben ook niet van plan mijn bios te uppen, ....if it works dont fix it ;)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldkilla
Backstage schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:27:
Ik gebruik F 15.

Maar mijn lappie werd geleverd met XP MC, dus ik heb er geen problemen mee gehad.
Ik draai overigens ook Vista Ultimate middels dual boot.

Ben ook niet van plan mijn bios te uppen, ....if it works dont fix it ;)
Dank je voor je Feedback is het ook bekend of F15. compatible is met een Dv9595ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

coldkilla schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:20:
[...]

Dank je voor je Feedback is het ook bekend of F15. compatible is met een Dv9595ed?
Het is absoluut niet raadzaam om terug te flashen. Mogelijkheid bestaat dat je processor niet meer herkend wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gisteren mijn HP Pavilion DV9590ED (C2D T5250, GF 8400M) binnen.

Opgestart, adapter erin gedaan om op te laden (deed ie goed en niks aan de hand) en starte hem op nadat ie wat opgeladen was. HP scherm met installeren van componenten krijg ik een BSOD met "interal power error". Dus ik opnieuw opstarten en hij start Vista gewoon normaal op, maar volgens mij heeft ie een aantal programma's niet kunnen installeren door die BSOD. Ik kan ook geen recovery cd's/dvd's maken, want dan krijg ik meteen een foutmelding.

Er zitten geen installatie CD's/DVD's bij het pakket. Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31

TDB

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:28:
Ik kreeg gisteren mijn HP Pavilion DV9590ED (C2D T5250, GF 8400M) binnen.

Opgestart, adapter erin gedaan om op te laden (deed ie goed en niks aan de hand) en starte hem op nadat ie wat opgeladen was. HP scherm met installeren van componenten krijg ik een BSOD met "interal power error". Dus ik opnieuw opstarten en hij start Vista gewoon normaal op, maar volgens mij heeft ie een aantal programma's niet kunnen installeren door die BSOD. Ik kan ook geen recovery cd's/dvd's maken, want dan krijg ik meteen een foutmelding.

Er zitten geen installatie CD's/DVD's bij het pakket. Weet iemand hoe ik daar aan kan komen?
even contact opnemen met de HP helpdesk.......

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:28:

Dat klopt, die moet je d.m.v. recovery zelf maken, zie ook bijgevoegde documentatie of de HP website. Wil je recovery op media ontvangen, contact opnemen met HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:57:
[...]

Dat klopt, die moet je d.m.v. recovery zelf maken, zie ook bijgevoegde documentatie of de HP website. Wil je recovery op media ontvangen, contact opnemen met HP.
Heb ik net gedaan en het wordt opgelost. :)
Goede service van HP. Op de site stond namelijk dat je een creditcard nodig hebt wil je recovery disks bestellen, maar via de support chat gaven ze aan het gratis te versturen. d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Topicstarter

[afbeelding]

Vandaag ook even getest.
Accu gaat 2uur en een kwartier mee, iets minder lang dan 11 maanden geleden dus.
Dit bij normale belasting, zoals internet, muziek en Office. Bij de HP test staat mijn groene balkje op ongeveer 90%, terwijl die bij jou ruim onder de 50% staat. Als capaciteit / conditie geeft hij 'goed' aan. Vreemd inderdaad dat een accu van 8 maanden oud al vervangen zou moeten worden.
Ik zou HP even bellen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Maar niet voordat mijn link hierover wordt gevolgd: hoe om te gaan met een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
PcDealer schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:30:
[...]

Maar niet voordat mijn link hierover wordt gevolgd: hoe om te gaan met een accu.
Ja daar heb je gelijk in maar ik hoop dat moddoxnl nog even terug komt op zijn vraag.
Ga er daarbij vanuit dat hij onze tips en aanmoedigingen (mijn testje :) ) gewoon oppikt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Greater schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:57:
Er is al een aantal maal gevraagd hoe ik Microsoft Windows XP naast Vista geïnstalleerd heb op de HP DV9595ED. Ik denk dat ik dit eens zal uitschrijven in een post :)
@ The Greater, waar heb jij je chipset drivers vandaan? Die drivers voor de dv9000 CTO Notebook zijn voor AMD, heb de intel chipset nodig van de DV9595ED. Die links die eerder zijn gegevens staan de drivers niet bij en doen het bovendien niet bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:09:
[...]

@ The Greater, waar heb jij je chipset drivers vandaan? Die drivers voor de dv9000 CTO Notebook zijn voor AMD, heb de intel chipset nodig van de DV9595ED. Die links die eerder zijn gegevens staan de drivers niet bij en doen het bovendien niet bij mij..
Ik had een floppy driver versie gevonden.
Deze heb ik uitgepakt op een flop en deze weer geslipstreamed op een CD.
Stuur mij even een mail. Dan stuur ik deze naar je op.

Edit :
De driver link die jij gevolgd hebt hebt voor bluetooth's HP dv9000 CTO en niet die van de driver voor de SATA controller. De bluetooth driver(WinXP) van de dc 9000 CTO werkt namelijk ook op de DV9595 ED.

[ Voor 16% gewijzigd door The_Greater op 04-10-2007 18:48 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Greater schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:43:
[...]

Ik had een floppy driver versie gevonden.
Deze heb ik uitgepakt op een flop en deze weer geslipstreamed op een CD.
Stuur mij even een mail. Dan stuur ik deze naar je op.

Edit :
De driver link die jij gevolgd hebt hebt voor bluetooth's HP dv9000 CTO en niet die van de driver voor de SATA controller. De bluetooth driver(WinXP) van de dc 9000 CTO werkt namelijk ook op de DV9595 ED.
The_Greater, ik heb geprobeerd XP op een DV9595ED te installeren met een CD waar de SATA drivers in geslipstreamed zijn, maar hij herkent de hard disks nog niet (trouwens, mijn floppy drive ook niet). En ik heb amper mogelijkheden de BIOS te wijzigen. Hoe krijg ik de disk setting in de BIOS van SATA naar ATA? Waar vind ik een goede BIOS voor de DV9595ED, eentje die me echt toestaat de instellingen te wijzigen? Bij voorbaat dank ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi shirow_dh, hoe heb je hem dual-boot gekregen? Ik heb de SATA drivers geslipstreamed op een win xp cd maar het werkt nog voor geen meter ...
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:05:
[...]

De 9595Ed ziet er echt mooi en en je zal zeker tevreden zijn. Ik ben ook erg tevreden, had een klein probleempje...Vista...maar heb hem nu dual both..dus ben nu helemaal blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Ik wou net even proberen om mn dv9595ed op mn tv aan te sluiten via s-video maar ik krijg totaal geen beeld op mn tv als ik op fn+ f4 duw. Geluid doet het gewoon maar s-video totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davemave
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:28
Kan ik binnen nederland ook nog wat me die dvb-t tunerkaart?
Ik heb 'm er net eens ingedrukt maar met die antenne is weinig te doen als ik de kaart configureer vanuit media center.

Iemand al wat tv gekeken met deze tunerkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
AvK schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:11:
[...]

Ja daar heb je gelijk in maar ik hoop dat moddoxnl nog even terug komt op zijn vraag.
Ga er daarbij vanuit dat hij onze tips en aanmoedigingen (mijn testje :) ) gewoon oppikt. Toch?
terugkomend op mijn vraag:
ik heb de accu compleet opgeladen en helemaal leeg laten gaan om hem nogmaals te calibreren. Daarna deze weer opgeladen. Maar nu is de accu helemaal naar de kloten, want als ik de voeding eruit haal stopt de computer helemaal. Het energieniveau van de accu is en blijft 70% (op netstroom), maar doet het dus niet. Erg vreemd. Ik zal vandaag eens contact opnemen met HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

moddoxnl schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:29:
[...]

terugkomend op mijn vraag:
ik heb de accu compleet opgeladen en helemaal leeg laten gaan om hem nogmaals te calibreren. Daarna deze weer opgeladen. Maar nu is de accu helemaal naar de kloten, want als ik de voeding eruit haal stopt de computer helemaal. Het energieniveau van de accu is en blijft 70% (op netstroom), maar doet het dus niet. Erg vreemd. Ik zal vandaag eens contact opnemen met HP.
Je zult dan wel een nieuwe toegestuurd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Even een andere vraag:
Hoe maken jullie het koelsysteem schoon? Hiermee bedoel ik de ventilatie gaten en het fannetje.
Om alles echt goed schoon te maken moet je volgens de manual het hele apparaat slopen. Tot nu toe blaas ik een beetje links en rechts. Is er een slimmere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Greater schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:57:
Er is al een aantal maal gevraagd hoe ik Microsoft Windows XP naast Vista geïnstalleerd heb op de HP DV9595ED. Ik denk dat ik dit eens zal uitschrijven in een post :)

1. Voorbereiding
Download het volgende:
- Nlite
- ICH8 SATA drivers
- Vista Boot Pro 3.3

2. Het Slipstreamen van ICH8 drivers
2.1 Installeer Nlite en start deze
2.2 Plaats de Windows XP CD in de drive en laat Nlite deze kopiereen naar een map op de hardeschijf
2.3 Selecteer in Taskselection "Drivers" en "Bootable ISO" en volg de stappen.
Op het eind van deze wizard kun je zelf selecteren om een iso te maken of deze rechtsreeks te branden op een CD.

3. Partitioneren van de hardeschijf
Zelf heb ik heb Vista HP en XP Pro op de zelfde HD geïnstalleerd.
In Vista is het mogelijk om de partities te krimpen en in te delen.
Computerbeheer -> schijfbeheer
[afbeelding]

4. Installeren van Windows XP
Je plaatst de Windows XP installatie CD en je start de laptop opnieuw op.
Daarna installeer je Windows XP op de andere partitie dan Vista.

5. Het repareren van de Vista Boot
Nadat Windows XP geïnstalleerd moet de Vistaboot nog gerepareerd worden.
Start VistaBootPRO en start Diagnostics(ALT+R) en repareerd de VistaBoot.
Je zult eventueel handmatig de XP entry moeten toevoegen.
Plaatje

6. Drivers XP
- Video, NVidia 8600GS
- Buttons, HP Quick Launch Buttons
- Touchpad, Synaptics Touchpad
- LAN, Realtek 8168B/8111B
- WLAN, Intel 4965AGN
- Sound, Realtek HD
- Bluetooth, D-link/Broadcom
- Card reader, Ricoh
- Modem, Motorola SM56
Wat moet je eigenlijk exact doen met die ich8 sata drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:04:
ik ga nu de laptop dv9595ed kopen maar heeft deze de aansluitingen en instellingen voor een 5.1 audiosysteem. En is de geluidskaart van hoge kwaliteit ?
Kan iemand deze beste man helpen want ik wil hem ook aanschaffen maar de geluidskwaliteit moet wel toppie zijn.

Verder vraag ik me af of het de 8600GT of GS is die in de DV9595ED wordt geleverd. In de winkel zeggen ze de GT. Ook raak ik best verward na het lezen van bijna alle pagina's in dit topic, vooral omtrent de GPU kwaliteit. Is bijvoorbeeld Bioshock normaal te spelen mits je de drivers hebt geupdate zoals een mede-tweaker dat omschreef? Zijn er meer mensen die dat hebben gedaan en zoja, hoe presteren de games dan?

Ik ben iig heel blij dat ik dikke 15% korting krijg op mijn dv9595ed bij de media markt, waardoor ik "slechts" 1275euro kwijt ben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: eerst lezen, dan posten ;(

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 02:01
Iemand al ervaring met de dv9670? Ik ben vooral benieuwd naar de accuduur bij office gebruik, of hij stil is en of de grafische kaart (een 8600 GS kaart) voldoende is om wat zwaardere en nieuwere spelen te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:30
Mijn ouders zijn van plan om een laptop te kopen en dus ben ik een beetje aan het rondkijken wat er allemaal zoal te krijgen is en nou viel mijn oog op de HP Pavillion DV9645ed die bij de dynabyte te koop is voor 899 euro.

De laptop heeft de volgende specs:

Processor: AMD Turion™ 64 X2 mobiele technologie TL-58, Level 2 cache 512 KB + 512 KB, Tot 1600-MHz systeembus in AC/DC-modus, 35 W
Intern Geheugen: 2048 MB DDR-2
HDD: 160GB 5400 RPM SATA
Scherm: 17" WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm, resolutie 1440x900
Videokaart: NVIDIA® GeForce™ 8400M GS, Totaal tot 895 MB videogeheugen, waarvan 128 MB gereserveerd

links:
Link naar specificaties op de HP-website
Link naar de Dynabyte webshop

nou had ik een paar vraagjes over dit systeem:

1. is de videokaart een beetje redelijk om spellen als de sims 2 en rollercoaster tycoon 3 te draaien?
2. staat die 128mb gereserveerd voor gewoon videogeheugen en de 895 mb voor geheugen wat ie van het intern geheugen afsnoept of haalt ie al zijn geheugen van het interne geheugen af?
3. is de laptop overall een goeie koop, hij word gebruikt voor internetten, tekstverwerken, foto bewerking videobewerking (vakantiefilms enzo) en dus af en toe een spelletje de sims 2 en rollercoaster tycoon.
4. het budget is ongeveer 900 euro, zijn er misschien nog andere HP Pavillion (of een ander merk) laptops met vergelijkbare of betere specs voor zelfde/lagere prijs (beeldscherm mag kleiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
1. is de videokaart een beetje redelijk om spellen als de sims 2 en rollercoaster tycoon 3 te draaien?
2. staat die 128mb gereserveerd voor gewoon videogeheugen en de 895 mb voor geheugen wat ie van het intern geheugen afsnoept of haalt ie al zijn geheugen van het interne geheugen af?
3. is de laptop overall een goeie koop, hij word gebruikt voor internetten, tekstverwerken, foto bewerking videobewerking (vakantiefilms enzo) en dus af en toe een spelletje de sims 2 en rollercoaster tycoon.
4. het budget is ongeveer 900 euro, zijn er misschien nog andere HP Pavillion (of een ander merk) laptops met vergelijkbare of betere specs voor zelfde/lagere prijs (beeldscherm mag kleiner)
1. Ik denk dat deze laptop het wel aankan.
2. Ja, deze heeft gedeeld systeem geheugen.
3. Daarvoldoet deze laptop prima aan.
4. HP PAV DV9580, AMD X2 TL56, 17"TFT, 2 Gb, GF8400, WVHP
Deze is "maar" 100mhz langzamer, maar de videokaart heeft 256mb geheugen ter beschikking.
pricewatch: HP DV9580ed

[ Voor 7% gewijzigd door The_Greater op 14-10-2007 20:14 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel bizar hoor, dat de medewerkers van Media Markt mij duidelijk maken dat er echt een 8600GT in de HP dv9595ed zit.Maar schijnbaar toch de slechtere 8600GS.Is het verschil tussen de 2 te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:54:
Heel bizar hoor, dat de medewerkers van Media Markt mij duidelijk maken dat er echt een 8600GT in de HP dv9595ed zit.Maar schijnbaar toch de slechtere 8600GS.Is het verschil tussen de 2 te verwaarlozen?
Ja wat is te verwaarlozen?.... Scheelt wel een paar honderd punten in 3dmark.... Ik zou zeggen koop hem...laat ze op een papiertje zetten dat er een GT in zit en sleep er dan nog eens 100 euro uit als het niet zo blijkt te zijn >:)

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Ben in bezit van de hp9595Ed, maar heb sinds kort een raar wit rechthoekje op mijn bureablad. Als ik een venster open en over die witte rechthoek ga dan zie ik gewoon goed het venster...

Wil ik een bureaublad icoontje erop zetten dan kan dat dus niet, als ik de laptop reboot dan is het (soms) weg...

Weet iemand wat dit is? Het is niet de achtergrond :P

Printscreen:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/uploads456/1/whitepower.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door D467 op 16-10-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien ligt het aan de display driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

PcDealer schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:51:
Misschien ligt het aan de display driver?
Zou je denken? Deze kan ik ook niet (via hp) updaten, zal hp nog met nieuwe drivers komen?

*EDIT*

Iemand goeie nieuwe drivers, en is het wel de moeite waard? Die van de nvidia site werkt niet, hij zegt dat het niet compentable is, komt denk ik doordat Hp de drivers heeft aangepast...

Moet denk eerst oude drivers verwijderen :X

[ Voor 34% gewijzigd door D467 op 17-10-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

D467 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:08:
[...]

Zou je denken? Deze kan ik ook niet (via hp) updaten, zal hp nog met nieuwe drivers komen?
Vast wel, maar fabrikanten zijn nooit zo snel met nieuwe display drivers
*EDIT*

Iemand goeie nieuwe drivers, en is het wel de moeite waard? Die van de nvidia site werkt niet, hij zegt dat het niet compentable is, komt denk ik doordat Hp de drivers heeft aangepast...
In dit topic zijn er genoeg alternatieven te vinden.
Moet denk eerst oude drivers verwijderen :X
Kan, je kunt ook zelf de standaard vga driver van Microsoft instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Even hierboven kijken....drivers van laptopvideo2go.com zijn perfect...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iedereen problemen met de NVIDIA 8600 GS of ben ik het maar alleen :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDB schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:29:
[...]

Ik heb zelf de 163.44 draaien en dat gaat "gewoon" goed.

1. Installeer eerst de hotfix voor Vista: http://www.nvidia.com/object/windows_vista_hotfixes.html
2. Download de 163.44 Forceware driver voor Vista 32-bit hier: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=14562
3. Download ook de modded .inf in dit topic en overschrijf de originele uit de 163.44 package.
4. Installeer de 163.44 met de modded .inf. Nu kun je ook voor je 8600m GS de Forceware driver installeren.
Ik begrijp de eerste stap niet zo goed. Welke hotfix moet ik pakken? Die eerste gewoon of ze allemaal?

*Edit* Ik heb alle hotfixes al.

*Edit 2* Als ik als deze stappe overloop en ik wil de 8600m GS forceware driver installeren krijg ik nog steeds de melding dat ik geen goeie hardware heb. Kan iemand mij helpen? Kan het ook zijn dat ik vista engels heb maar via een taalpakket heb omgezet naar nederlands? Dat kan tohc niet he. Dus alle hulp is welkom ;)

Grtz EliteKill3r

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
Net in bezit van HP dv9670

Bevalt tot nu toe zeer goed. Om mijn eigen eerdere vraag te beantwoorden: hij is stil, maar niet helemaal geruisloos. Je hoort de fan heel zachtjes.

Accuduur is 3 uur, op de gemiddelde stand bij internetgebruik, word en het installeren van programma's. Op de zuinige stand bijna 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:27

thaMini

Tool !!

Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een dv9520eb. Bevalt prima, hier en daar is Vista wat traag.

Echter, er zitten twee prachtige 5400 rpm 160 gb schijven in, en nu overweeg ik om vista opnieuw (schoon) te installeren om dan direct de twee schijven in raid 0 te zetten.

Ik weet dat dit risico's met zich mee brengt, en ik ben ook al gewend om elke week een back up te maken op een usb schijf.

Nu mijn vraag, is er iemand die hetzelfde kunstje al gedaan heeft?

Ben namelijk benieuwd of het mogelijk is direct tijdens de set up m.b.v. de intel drivers dit voor elkaar te krijgen.

edit: laat maar, na een tijdje verder zoeken ben ik erachter gekomen dat deze laptop een ich8m southbridge heeft. En voor raid is een ich8r of ich8m-e chipset nodig. :|

Bummer. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door thaMini op 20-10-2007 15:59 . Reden: meer info gevonden ]

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
thaMini schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:06:
Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een dv9520eb. Bevalt prima, hier en daar is Vista wat traag.

edit: laat maar, na een tijdje verder zoeken ben ik erachter gekomen dat deze laptop een ich8m southbridge heeft. En voor raid is een ich8r of ich8m-e chipset nodig. :|

Bummer. |:(
Idem bij mij HP9595 ED.
Wat je wel kunt doen is om je Temp dirs en swapfile op een andere schijf te zetten.
Het kan daardoor wel wat sneller worden. Wat ook erg geholpen heeft om Vista sneller was het volgende :
Backup optie/restore uitschakelen
UAC uitschakelen
En vooral, deinstalleren van Norton prut

[ Voor 7% gewijzigd door The_Greater op 21-10-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

The_Greater schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:02:
[...]

Idem bij mij HP9595 ED.
Wat je wel kunt doen is om je Temp dirs en swapfile op een andere schijf te zetten.
Het kan daardoor wel wat sneller worden. Wat ook erg geholpen heeft om Vista sneller was het volgende :
Backup optie/restore uitschakelen
UAC uitschakelen
En vooral, deinstalleren van Norton prut
Hmmz, die laatste twee waren op de weg terug in de auto al gefixed :D
Maar dat Backup optie/restore, wat houd dat precies in?
En ik zal eens de swapfile en temp dirs op de tweede schijf zetten. Bedankt voor de tip.

Nu nog een tip van mij: schakel op de schijven write cache en geavanceerde prestaties in. Schijnt te helpen (wil alleen bij mij niet aan blijven staan) we zoeken verder.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels van HP een HP Recovery Disk gekregen (wow, bijna 8GB groot). Ik heb die inmiddels gebruikt omdat op de een of andere manier mijn Vista (Home Premium x86) ineens zo traag werd. Dus ik die recovery cd erin en Vista met alle meuk erop, maar nu blijft Vista als ie opstart oneindig opnieuw restarten. Hij is net opgestart en dan start ie weer opnieuw op.

Zit nu te denken om gewoon los Vista erop te zetten, maar dan heb ik een aantal vragen:

1. Waar kan ik alle drivers en progjes vinden die normaal erbij worden geinstalleerd en met name de volume regeling drivers (De media toetsen die touch gevoelig zijn of worden die al meteen ondersteunt in Vista?)

2. Kan ik mijn Vista Home Premium product key gebruiken met mijn retail Vista DVD?

EDIT: Ben er net achter gekomen dat vraag 2 niet werkt. :( Leuk is dat.... kan ik hem nu opsturen zeker en maanden wachten zeker.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang meelezen uit pure nood toch maar eens geregistreerd vandaag;)

Voor school moest ik een Dell M90 of vergelijkbare laptop aanschaffen. Omdat je met dell al meteen flink in de kosten gaat ben ik even naar alternatieven gaan zoeken, en kwam uit bij de HP9670ed, net zoals 'mastamasta' (handige info trouwens thnx) hem heeft gekocht hierboven.

Algemene vraag: is deze laptop inderdaad gelijkwaardig aan de m90 zoals de verkoper beweerde? Zal hem voor school voor grafische doeleinden gebruiken, vandaar dat ik niet echt kan inschatten welke 3d kaart beter is (Dell - Quadro FX1500M en HP is de 8600mGS), al zei de verkoper dat die eigenlijk verouderd was.

Verder over de laptop specifiek:
- geluidskaart ok? en de tv-tuner?
- scherm wat beetje goed te bekijken is onder schuine invalshoeken?
- waarom staat op deze site dat hij niet beschikt over een tv-tuner

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:54:
Na lang meelezen uit pure nood toch maar eens geregistreerd vandaag;)
Welkom!
Algemene vraag: is deze laptop inderdaad gelijkwaardig aan de m90 zoals de verkoper beweerde?
Vergelijk de specs?
Zal hem voor school voor grafische doeleinden gebruiken, vandaar dat ik niet echt kan inschatten welke 3d kaart beter is (Dell - Quadro FX1500M en HP is de 8600mGS), al zei de verkoper dat die eigenlijk verouderd was.
Grafische doeleinden: welke? 3d rendering, of Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:29:
[...]
Welkom!

[...]
Vergelijk de specs?

[...]

Grafische doeleinden: welke? 3d rendering, of Photoshop?
Even kort antwoord:
Specs heb ik vergeleken en lijken inderdaad hetzelfde, behalve de 3d-kaart waar ik nauwelijks verstand van heb. Ik vond op internet dat de Quadro FX1500 geoptimaliseerd was voor grafische toepassingen, maar aangezien deze ook weer ouder is is de 8600 misschien nog wel krachtiger leek me?

En wat betreft het gebruik:Autocad, Arkey en 3d-rendering en Photoshop inderdaad...
Daarnaast moet ie ook stabiel zijn voor wat dj software op te laten draaien en af en toe een spelletje op te spelen, maar dat lijkt me in dit geval geen probleem.

dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:04:
Ik heb inmiddels van HP een HP Recovery Disk gekregen (wow, bijna 8GB groot). Ik heb die inmiddels gebruikt omdat op de een of andere manier mijn Vista (Home Premium x86) ineens zo traag werd. Dus ik die recovery cd erin en Vista met alle meuk erop, maar nu blijft Vista als ie opstart oneindig opnieuw restarten. Hij is net opgestart en dan start ie weer opnieuw op.

Zit nu te denken om gewoon los Vista erop te zetten, maar dan heb ik een aantal vragen:

1. Waar kan ik alle drivers en progjes vinden die normaal erbij worden geinstalleerd en met name de volume regeling drivers (De media toetsen die touch gevoelig zijn of worden die al meteen ondersteunt in Vista?)

2. Kan ik mijn Vista Home Premium product key gebruiken met mijn retail Vista DVD?

EDIT: Ben er net achter gekomen dat vraag 2 niet werkt. :( Leuk is dat.... kan ik hem nu opsturen zeker en maanden wachten zeker.
Check dit

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind deze week wil/ga ik de dv9595 halen, maar nu is er ook de dv9670, die bijna hetzelfde is maar verschilt wel in prijs!! De vraag is;

- ga ik het verschil merken tussen een 7300 of een 7250 processor?
- ga ik het verschil merken tussen 4mb of 2mb cache?

Verder zijn ze indentiek!! qua prijs zit er ongeveer 80 a 100 euro verschil tussen, waardoor de 9670 wel aantrekkelijk wordt!! I'm confused!!!

btw, wat is er met de S/PDIF gebeurt??? op de hp laptops, want die zit er bij deze twee niet meer op!! als ik zo naar de specificaties kijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
Beste DJmartinus,

Het geluid uit de DV9670 vind ik zelf erg goed, ook al weet ik dat ik wat geluid betreft al redelijk snel tevreden ben. De luidsprekers zijn in iedergeval wel goed. Alles valt perfect te regelen met het tiptoets paneel aan de bovenkant van het toetsenbord. Dat werkt zeer prettig en ziet er ook nog eens heel goed uit.

De tv-tuner zit er wel bij, maar niet in. Je krijgt er namelijk een aparte Expresscard bij die je met antenne in het lege slot kunt stoppen. Hiermee kun je zonder abonnement gewoon Ned 1,2,3 en een regionale omroep ontvangen. De kwaliteit is echt super en beter dan mijn beeld via mijn gewone tv met kabelaansluiting.

De videokaart daar ben ik nog niet helemaal uit. Alle spelen doen het goed op 1 na en dat is fifa 2008. Deze werkt erg traag, maar zoals uit een eerdere post blijkt komt dit waarschijnlijk door vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
Er is trouwens ook niets mis met de kijkhoek of je moet wel heel schuin voor het apparaat gaan zitten. Jammer dat het een glanzend scherm is en geen mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:06:
Eind deze week wil/ga ik de dv9595 halen, maar nu is er ook de dv9670, die bijna hetzelfde is maar verschilt wel in prijs!! De vraag is;

- ga ik het verschil merken tussen een 7300 of een 7250 processor?
- ga ik het verschil merken tussen 4mb of 2mb cache?

Verder zijn ze indentiek!! qua prijs zit er ongeveer 80 a 100 euro verschil tussen, waardoor de 9670 wel aantrekkelijk wordt!! I'm confused!!!
Bij gewoon gebruik ga je het verschil alleen in je portemonnee merken ;)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en met gamen? Ik zit ook zwaar te twijfelen tussen de 2 ik weet niet of 4MB of 2MB cache een groot verschil kan geven bij het gamen e.d.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:52:
Ja en met gamen? Ik zit ook zwaar te twijfelen tussen de 2 ik weet niet of 4MB of 2MB cache een groot verschil kan geven bij het gamen e.d.
Hoe erg je het verschil gaat merken weet ik niet... maar nieuwere processoren krijgen steeds meer cache....geestelijk voel je je over een jaar lekkerder met 4 mb cache, als je ziet dat de nieuwe modellen dan 12 mb hebben en jij 4 ipv 2...haha..

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
PcDealer schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:58:
[...]

Je zult dan wel een nieuwe toegestuurd krijgen.
klopt, ik krijg een nieuwe accu :)

Weet iemand of de cardreader van de dv9085ea compatibele is met SDHC kaartjes? Of weet iemand hoe ik dat kan zien/vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
moddoxnl schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:43:
[...]

klopt, ik krijg een nieuwe accu :)

Weet iemand of de cardreader van de dv9085ea compatibele is met SDHC kaartjes? Of weet iemand hoe ik dat kan zien/vinden?
Volgens deze handleiding niet. ;(
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00780438.pdf

Ze spreken alleen over SD kaartjes.

[ Voor 5% gewijzigd door AvK op 23-10-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
Hoe kan ik te weten komen of ik mijn harde schijven (2 van 160 gb) Raid 0 kan configureren? Er zit namelijk geen handleiding met specificaties van het moederbord bij mijn dv 9670.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mastamasta schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:42:
Hoe kan ik te weten komen of ik mijn harde schijven (2 van 160 gb) Raid 0 kan configureren? Er zit namelijk geen handleiding met specificaties van het moederbord bij mijn dv 9670.
Dan moet je weten welke chipset wordt gebruikt en of die RAID0 ondersteund. Zo niet: pech. Raid 0 zou wellicht wel kunnen via software (Windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

mastamasta schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:42:
Zie mijn post een aantal pagina's terug. Mijn dv9520eb heeft een ich8m southbridge. En voor raid is een ich8r of ich8m-e chipset nodig. :|

Maar misschien heb jij meer geluk.

Echter, je kan de 2 schijven wel slim benutten door bijvoorbeeld de page file en de temp files te verplaatsen naar de andere schijf (met dank aan The_Greater)

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
thaMini schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:02:
[...]

Zie mijn post een aantal pagina's terug. Mijn dv9520eb heeft een ich8m southbridge. En voor raid is een ich8r of ich8m-e chipset nodig. :|

Maar misschien heb jij meer geluk.

Echter, je kan de 2 schijven wel slim benutten door bijvoorbeeld de page file en de temp files te verplaatsen naar de andere schijf (met dank aan The_Greater)
Bedankt, ik had je post inderdaad gelezen, maar vroeg me alleen af hoe ik nu te weten kan komen welk type southbridge ik heb. Ik heb er namelijk geen handleiding met specificaties bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

mastamasta schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:19:
[...]

Bedankt, ik had je post inderdaad gelezen, maar vroeg me alleen af hoe ik nu te weten kan komen welk type southbridge ik heb. Ik heb er namelijk geen handleiding met specificaties bij gekregen.
Erhm ik heb dat opgezocht met everest home, of een dergelijk programma. Of het stond in de Intel matrix storage manager.

Overigens wel raar, het is in Vista mogelijk write cache aan te zetten, en daarna geavanceerde prestaties aan te vinken (lang leve de accu in een notebook)

Maar als je daarna nog eens het blad van de harde schijven opent is alles weer uitgezet. :? Google heeft me geen antwoord hierop gegeven, Misschien is er hier een helder licht? _/-\o_

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

sinds 2-tal weken de dv9540eb

redelijk tevreden van echter een aantal opmerkingen:

- bouwkwaliteit: numeriek klavier zit bovenaan rechts vrij los (bij intikken gaat dit wat op en neer, nog users ditzelfde probleem ?)
- vista zeer traag bij startup, zelfs na verwijdern norton en beperking programma's bij opstarten
- geen recovery disks, zelf aan te maken ! het ambetante van de zaak is dat je na installatie de windows partitie maximum kunt inperken tot +- 80 gig wat natuurlijk te veel is. Na installatie nog wijzigen is vrij tijdrovend
- vraagje, die pick up & return garantie is dit van thuis of vanaf de winkel waar je hem gekocht hebt (en valt dat probleem met dat klavier onder de garantie?)

voor rest zeer performante desk top replacement

mbt prijs, staat advies 1699 inc btw maar zelf voor 1499 kunnen kopen dus wat onderhandelen (bij grote ketens gaat dit misschien wel nt lukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:49:
- geen recovery disks, zelf aan te maken ! het ambetante van de zaak is dat je na installatie de windows partitie maximum kunt inperken tot +- 80 gig wat natuurlijk te veel is. Na installatie nog wijzigen is vrij tijdrovend
PcDealer in "Tests/reviews HP DV9000-serie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

hallo,

sinds 2-tal weken de dv9540eb

zelfde ondervonden, met een partitioneringsprogje prima kunnen oplossen, nu 40 voor OS, 80 voor data en nog een restje voor backup

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk partitieprogramma hiervoor gebruikt ? grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024

- bouwkwaliteit: numeriek klavier zit bovenaan rechts vrij los (bij intikken gaat dit wat op en neer, nog users ditzelfde probleem ?)
Heb ik ook al gemerkt. Het is wel niet echt storend en kwaad kan het volgens mij niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Topicstarter

Heb mijn 9085 al bijna een jaar en nu jij dit hebt verraden valt het me nu ook op.
Bedankt he! :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:02:
[...]

Heb mijn 9085 al bijna een jaar en nu jij dit hebt verraden valt het me nu ook op.
Bedankt he! :(

:P
graag gedaan !

iemand een reply voor dat partitiprogramma want met partitionmagic 7.0 krijg ik steeds de foutmelding dat ik servicepack 6a moet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
[b]argento schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:07

iemand een reply voor dat partitiprogramma want met partitionmagic 7.0 krijg ik steeds de foutmelding dat ik servicepack 6a moet installeren...
Probeer dit eens:

Hier: http://www.terabyteunlimited.com/ kan je Boot It gratis downloaden (shareware).
Is een Dos achtig progje maar kan alles wat PM ook kan.
Sterker nog, je kan er ook Images mee maken en terug zetten, FAT 32 naar NTFS, MultiBoot enz.

Nadeel is dat de interface even moet wennen (lees de gebruiksaanwijzing) en dat je maar 1 bewerking per keer kan doen, (Eerst partitie verkleinen, dan verschuiven en dan een nieuwe aanmaken, PM kan dat in 1x).
Zelf heb ik Boot It al heel vaak gebruikt en het is steeds goed gegaan.
Echt een perfect progje.

(Bovenstaande is een Quote uit en eerdere topic, dit progje toont al je schijven, of het nou FAT, FAT32 NTFS of wat dan ook. Hierna kan je met die schijf / partitie doen wat je wilt. Subliem progje waarbij het mij verbaast dat dit progje niet populairder is hier op GOT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
AvK schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:09:
[...]

Volgens deze handleiding niet. ;(
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00780438.pdf

Ze spreken alleen over SD kaartjes.
voor de zekerheid ven nagevraagd bij HP:
Hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP Pavilion E-mail ondersteuning. Mijn naam is Robert Schultze. Ik zal proberen de in uw mail aangegeven vraag te beantwoorden.

Uit uw E-mail maak ik op dat u wilt weten of uw notebook compatibel is met SDHC geheugenkaartjes. Tot mijn spijt moet ik u vertellen dat dit niet het geval is. Een vuistregel die u zou kunnen hanteren is de volgende: Als er niet specifiek vermeld staat dat het apparaat SDHC kaartjes ondersteund, doet deze dat ook niet.

Ik hoop dat ik u zo voldoende heb kunnen informeren. Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot deze support, kunt u deze altijd bij ons kwijt. Laat me even weten of ik uw vraag naar wens heb beantwoord; dan kan ik uw dossier sluiten. Ik wens u nog een prettige dag verder.

Met vriendelijke groet,

Robert Schultze
HP E-mail Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
Hmmm...

Ik zit daar nu ook mee, heb sinds een week of zo een Full HD camera, en hier gaan SDHC kaartjes in.
Ik heb er 1 van 8Gb.

Maar me Laptop slikt 'm niet, en gewone SD kaartjes wel.
Moet dus via een USB kabeltje, wat ook wel werkt.
Maar dat is toch anders, weer gahannes met kabels, en de camera moet eerst aan de adapter :S

Zou zo makkelijk kunnen, ff kaartje er uit, in me cardreader, etc etc

Zal dat in de nabije toekomst te verhelpen zijn middels een driver/software update, of is het harwarematig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik ben aan het kijken voor een laptop uit deze serie. Ik denk dat ik voor de DV9595ed ga maar er zitten twee schijven in wat voor mij lastig uitkomt omdat ik er een 7200rmp schijfje in wil plaatsen. Helaas is er niet echt een andere laptop uit deze serie die dezelfde specs heeft als de DV9595ed.

Heb een vraag over de DV96xx, wat is hier het verschil met de DV95xx? De specs verschillen op een paar kleine puntjes en het uiterlijk is anders. Maar verder zie ik geen verschil. Zie ik iets over het hoofd of brengt HP nieuwe series uit voor alleen het uiterlijk? De minimale verschillen wat betreft specs hadden ze ook in de "oude" lijn kunnen doen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Hier stond onzin, sorry. :z

[ Voor 119% gewijzigd door AvK op 28-10-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste dv9595ed bezitters

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van de dv9595ed maar heb een aantal problemen

Namelijk; Mijn toetsenbord rammelt en het plateutje zakt weg rond de f toets

Als mijn dvd station harder moet draaien begint het enorm te rammelen wat duidelijk te horen en te zien is.

Zijn er nog meer bezitters die hier problemen mee hebben
Alvast bedankt vor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe geweldig de laptops ook zijn, de klantenservice vind ik toch wel een stukje minder na mijn eerste contact.

Mijn brander heeft er geen zin meer in en na een paar dingen proberen met de HP Chat wordt besloten dat er een nieuwe brander nodig is. Deze willen ze er best in zetten, maar dan moet er meteen ook een fabrieksherstel worden gedaan. Dit betekend dat ik alles kwijt ben. Mijn muziek, mijn bestanden, alles. Ik kan namelijk ook geen backup maken, aangezien de brander kapot is. Alle partities die ik heb aangemaakt ben ik ook kwijt.

En hoewel ze het vervelend vinden van HP kunnen ze helaas geen nieuwe brander erin zetten zonder fabrieksherstel.

Ik kan nu dus mooi een externe brander kopen voor 70 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Dat lijkt me behoorlijk overdreven om een fabrieksherstel te moeten doen. Het is een kwestie van 1 (ééntje) borgschroefje loshalen en je schuift de oude DVD speler er uit en de nieuwe er weer in. Daar is toch geen softwarematige handeling voor nodig lijkt me. Een goede kennis van mij heeft onlangs op een HP6000 een compleet nieuw moederbord en scherm gekregen (geen beeld meer) en hier was alle data nog aanwezig! Hoezo fabrieksherstel.
Kunnen ze je niet een drive opsturen? Of vervalt dan de garantie.
Misschien kan PCdealer hier iets over roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Backstage schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:40:
Zal dat in de nabije toekomst te verhelpen zijn middels een driver/software update, of is het harwarematig ?
Ik dacht dat SDHC een kwestie van drivers was. Ik heb dit ook gehad met een mp3 speler. Die kon na een update gewoon SDHC lezen.

Maar ik heb in de twee maanden dat ik mijn DV9595ed heb nog nooit een HP update gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:37:
Hoe geweldig de laptops ook zijn, de klantenservice vind ik toch wel een stukje minder na mijn eerste contact.

Mijn brander heeft er geen zin meer in en na een paar dingen proberen met de HP Chat wordt besloten dat er een nieuwe brander nodig is. Deze willen ze er best in zetten, maar dan moet er meteen ook een fabrieksherstel worden gedaan. Dit betekend dat ik alles kwijt ben. Mijn muziek, mijn bestanden, alles. Ik kan namelijk ook geen backup maken, aangezien de brander kapot is. Alle partities die ik heb aangemaakt ben ik ook kwijt.

En hoewel ze het vervelend vinden van HP kunnen ze helaas geen nieuwe brander erin zetten zonder fabrieksherstel.

Ik kan nu dus mooi een externe brander kopen voor 70 euro :(
Vreemd...een vriend van me had precies het zelfde probleem en kreeg een nieuwe brander....maar er is geen systeem herstel gedaan......

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:37:
Vraag of je de brander opgestuurd/omgeruild (exchange) kan krijgen. Kun je het zelf erin zetten.

Logische mogelijke reden voor inzetten met systeemherstel op een consumenten laptop:
- brander moet getest worden in de laptop met de juiste os/software combo zodat de doorgaans noob consumentenklant later niet nog een keer gaat bellen om de brander aan de praat te krijgen.

Daarnaast dien je een backup te maken, wat ook in de papieren staat die bij de laptop zijn geleverd, Wat als de HD stuk is en vervangen moet worden, ga je dan ook eisen dat ze dat maar in orde maken zonder systeemherstel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:13
Hweb zelf de 9595, wie van jullie moet ook zo lang wachten om in windows te komen. Ik krijg een zwart beeld en zie alleen de muiscursor. Nou was ik bij een kennis zaterdag die heeft een acer laptop met een celeron processor, en die was super snel met opstarten ik schrok ervan. Is dit alleen bij mij zo of hebben meer mensen hier problemen mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Greekmaster schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:34:
Hweb zelf de 9595, wie van jullie moet ook zo lang wachten om in windows te komen. Ik krijg een zwart beeld en zie alleen de muiscursor. Nou was ik bij een kennis zaterdag die heeft een acer laptop met een celeron processor, en die was super snel met opstarten ik schrok ervan. Is dit alleen bij mij zo of hebben meer mensen hier problemen mee??
Ga je bios instellingen eens na, staat de dma van de hd goed, heb je hd cache aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
PcDealer schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:49:
[...]

Ga je bios instellingen eens na, staat de dma van de hd goed, heb je hd cache aan?
Ik heb nix in de bios gedaan sinds mij aankoop. Lijkt mij dat alles toch goed is ingesteld.

Ik ga wel ff in de bios checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
HD chache kan je bij deze laptop niet inschakelen. Maar langzaam opstarten doet hij niet...hier loopt hij (dv9595) als een trein. Hij is trouwens wel een stuk sneller geworden nadat ik de HP restore een keer heb gedaan...wel eerst even al je bestanden backupen...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP!

Binnenkort wil ik een 17" laptop aanschaffen met als eis: het moet onder de 900 euro gaan kosten.
Nu heb ik een aantal kandidaten voor mezelf gevonden waaronder een tweetal notebooks van HP:

HP PAVILION DV 9645 ( GQ235EA#ABH ) = 822 euro

HP PAVILION DV 9680 ( GX449EA#ABH ) = 829 euro

Ik heb hier een vergelijking tussen die twee gevonden:
http://h10010.www1.hp.com...6149-316149-80632172.html

Ze lijken beiden zo veel op elkaar en kan niet veel wijzer worden van de cijfermatige onderbouwing.
Welke van de twee presteert beter (in games / werkomgeving a la ms-office) ?

Of moet ik gewoon doorsparen en voor een HP PAVILION 9623ED kiezen?
http://h10010.www1.hp.com...49-80632172-80813121.html

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
Menno1234 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:55:
HD chache kan je bij deze laptop niet inschakelen. Maar langzaam opstarten doet hij niet...hier loopt hij (dv9595) als een trein. Hij is trouwens wel een stuk sneller geworden nadat ik de HP restore een keer heb gedaan...wel eerst even al je bestanden backupen...
Heb in de bios gekeken, mar nix kunnen vinden. De laptop is heel snel als hij eenmaal opgestart is alles werk vlekkeloos en met vista heb ik ook geen probleem. Het enige is het opstarten. Ik heb HP gemaild eens kijken waar hun mee komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Greekmaster schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:04:
[...]

Heb in de bios gekeken, mar nix kunnen vinden. De laptop is heel snel als hij eenmaal opgestart is alles werk vlekkeloos en met vista heb ik ook geen probleem. Het enige is het opstarten. Ik heb HP gemaild eens kijken waar hun mee komen
Welke virusscanner draai je? starten er nog andere (grote) programma's op? Kijk eens in msconfig bij opstarten...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
AVG antivirus

Reactie van HP:

Dit is inderdaad een bekend probleem en heeft hoofdzakelijk met software te maken dat ingeladen dient te worden. Waarom dit zo super traag is, zijn wij op dit moment ook nog aan het uitzoeken. Hier alvast twee mogelijkheden om de opstart te versnellen. Graag had ik dan ook van u vernomen hoe uw computer na deze stappen zal werken.

1) Update patch voor het traag opstarten

http://h10025.www1.hp.com...3-1&jumpid=reg_R1002_USEN

2) Procedure in windows Vista om een bepaalde service uit te schakelen

1- klik op de Start knop.

2- Typ "Taak Planner" en druk op Enter.

3- Aan de linkerkant klikt u op "Lokale Taakplanner" (u zou hier al moeten zijn, maar in het geval dat het niet zo is, deze extra regel).

4- Klik vervolgens op het driehoekje van "Bibliotheek voor taakplanner," dan "Microsoft,"dan "Windows," en ten slotte op "MobilePC."

5- Bovenaan ziet u de taak "TMM.", deze mag u even aanklikken en rechts ziet u "Disable" of "Uitschakelen", dit mag u aanklikken.

6- U bent nu klaar. Sluit dit programma af door op het kruisje te drukken, eventueel indien gevraagd de instellingen opslaan en herstart uw systeem

Nou Vanavond maar ff proberen

Edit
Nou heb het geprobeerd maar het zwart scherm blijft nog steeds aanwezig

[ Voor 3% gewijzigd door Greekmaster op 01-11-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

blij dat je deze op forum gezet hebt, mijn dv9540eb deed er bijna 2 min over vooraleer in vista te komen (ondanks Norton erafgegooid / msconfig één en ander niet laten opstarten / bij opstarten vista inloggeluid verwijderd).

ga deze patch zeker ffe proberen

service hp pavillion: per e-mail reageert men zeer snel en correct, laptop is momenteel in reparatie bij HP omwille van los numeriek klavier, ben eens benieuwd hoe lang de reparatie zal duren

blijbaar nieuwe issue op komst (hoewel zelf niets van ondervonden) :http://core.tweakers.net/nieuws/50107/hp-geeft-wifi-problemen-schoorvoetend-toe.html
Greekmaster schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:12:
AVG antivirus

Reactie van HP:

Dit is inderdaad een bekend probleem en heeft hoofdzakelijk met software te maken dat ingeladen dient te worden. Waarom dit zo super traag is, zijn wij op dit moment ook nog aan het uitzoeken. Hier alvast twee mogelijkheden om de opstart te versnellen. Graag had ik dan ook van u vernomen hoe uw computer na deze stappen zal werken.

1) Update patch voor het traag opstarten

http://h10025.www1.hp.com...3-1&jumpid=reg_R1002_USEN

2) Procedure in windows Vista om een bepaalde service uit te schakelen

1- klik op de Start knop.

2- Typ "Taak Planner" en druk op Enter.

3- Aan de linkerkant klikt u op "Lokale Taakplanner" (u zou hier al moeten zijn, maar in het geval dat het niet zo is, deze extra regel).

4- Klik vervolgens op het driehoekje van "Bibliotheek voor taakplanner," dan "Microsoft,"dan "Windows," en ten slotte op "MobilePC."

5- Bovenaan ziet u de taak "TMM.", deze mag u even aanklikken en rechts ziet u "Disable" of "Uitschakelen", dit mag u aanklikken.

6- U bent nu klaar. Sluit dit programma af door op het kruisje te drukken, eventueel indien gevraagd de instellingen opslaan en herstart uw systeem

Nou Vanavond maar ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:53:
[...]
service hp pavillion: per e-mail reageert men zeer snel en correct, laptop is momenteel in reparatie bij HP omwille van los numeriek klavier, ben eens benieuwd hoe lang de reparatie zal duren
Het zou binnen 5 werkdagen moeten zijn.
blijbaar nieuwe issue op komst (hoewel zelf niets van ondervonden) :http://core.tweakers.net/nieuws/50107/hp-geeft-wifi-problemen-schoorvoetend-toe.html

[hele lange quote]
Je hoeft niet het hele bericht te quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:53:
blijbaar nieuwe issue op komst (hoewel zelf niets van ondervonden) :
nieuws: HP geeft wifi-problemen schoorvoetend toe
Er schijnt een probleem te zijn met de Broadcom wireless adapter. Deze wordt sinds enige tijd gebruikt bij de 6000 en 9000 serie. Ik heb er hier nog geen mensen over gehoord.
Overigens zit er in mijn al wat oudere dv9085ea (december vorig jaar) een Intel PRO/Wireless 3945ABG adapter. Tot nu toe geen problemen gehad met wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:04
Backstage schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:40:
Hmmm...

Ik zit daar nu ook mee, heb sinds een week of zo een Full HD camera, en hier gaan SDHC kaartjes in.
Ik heb er 1 van 8Gb.

Maar me Laptop slikt 'm niet, en gewone SD kaartjes wel.
Moet dus via een USB kabeltje, wat ook wel werkt.
Maar dat is toch anders, weer gahannes met kabels, en de camera moet eerst aan de adapter :S

Zou zo makkelijk kunnen, ff kaartje er uit, in me cardreader, etc etc

Was eigenlijk opzoek naar informatie over de snelheid en mogelijkheden van mijn eigen sd-lezer en kwam dit tegen: http://news.softpedia.com...-4GB-SD-Cards-40379.shtml
(moet je eigenlijk lezen als Getting-Your-Laptop-Card-Reader-to-Read-SDHC-Cards)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand zelf een 9670ed of weet je er een review van te vinden? hulp gezocht! :P

Ben al een tijdje aan het twijfelen tussen de acer 5920 en de hp 9670ed. Maar waar ik over de acer reviews in overvloed kan vinden lijken ze voor de hp wel onvindbaar? Mijn vragen gaan vooral over de accuduur? prestaties en gewoon de algehele indruk die iemand van de laptop heeft.

Van de Acer wordt gezegd dat de bouwkaliteit minder is maar minder tegenover wat?

Dus als iemand een gebruikservaring kan vinden of er zelf 1 wil posten zou je mij er heel erg mee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een prestatieverschil meetbaar / merkbaar tussen HP 9680 en de 9645? Ze zijn beide qua kosten gelijk maar de een heeft een AMD processor met 2x werkgeheugen terwijl de ander Intel heeft en moet doen met minder werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De AMD processoren schijne over het algemeen net wat minder te presteren dan hun vergelijkbare varianten van Intel. Vooral bij games zou het verschil aanzienlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:43:
Heeft er iemand zelf een 9670ed of weet je er een review van te vinden? hulp gezocht! :P

Ben al een tijdje aan het twijfelen tussen de acer 5920 en de hp 9670ed. Maar waar ik over de acer reviews in overvloed kan vinden lijken ze voor de hp wel onvindbaar? Mijn vragen gaan vooral over de accuduur? prestaties en gewoon de algehele indruk die iemand van de laptop heeft.

Van de Acer wordt gezegd dat de bouwkaliteit minder is maar minder tegenover wat?

Dus als iemand een gebruikservaring kan vinden of er zelf 1 wil posten zou je mij er heel erg mee helpen :)
De 9670 is een copie van de 9595, maar dan zonder DVB kaart. Reviews van de 9595 zijn er voldoende te vinden

Arriving Somewhere but not here....

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.