Mijn ouders zijn van plan om een laptop te kopen en dus ben ik een beetje aan het rondkijken wat er allemaal zoal te krijgen is en nou viel mijn oog op de HP Pavillion DV9645ed die bij de dynabyte te koop is voor 899 euro.
De laptop heeft de volgende specs:
Processor: AMD Turion™ 64 X2 mobiele technologie TL-58, Level 2 cache 512 KB + 512 KB, Tot 1600-MHz systeembus in AC/DC-modus, 35 W
Intern Geheugen: 2048 MB DDR-2
HDD: 160GB 5400 RPM SATA
Scherm: 17" WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm, resolutie 1440x900
Videokaart: NVIDIA® GeForce™ 8400M GS, Totaal tot 895 MB videogeheugen, waarvan 128 MB gereserveerd
links:
Link naar specificaties op de HP-website
Link naar de Dynabyte webshop
nou had ik een paar vraagjes over dit systeem:
1. is de videokaart een beetje redelijk om spellen als de sims 2 en rollercoaster tycoon 3 te draaien?
2. staat die 128mb gereserveerd voor gewoon videogeheugen en de 895 mb voor geheugen wat ie van het intern geheugen afsnoept of haalt ie al zijn geheugen van het interne geheugen af?
3. is de laptop overall een goeie koop, hij word gebruikt voor internetten, tekstverwerken, foto bewerking videobewerking (vakantiefilms enzo) en dus af en toe een spelletje de sims 2 en rollercoaster tycoon.
4. het budget is ongeveer 900 euro, zijn er misschien nog andere HP Pavillion (of een ander merk) laptops met vergelijkbare of betere specs voor zelfde/lagere prijs (beeldscherm mag kleiner)