Tests/reviews HP DV9000-serie

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.505 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
De Buurman schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:12:
Ik wil binnen 2 weken een nieuw systeempje hebben maar twijfel nog over wat dingen.

* keuze laptops is :

HP dv 9381 ea

HP dv 9595ed

review noemde ook dat de 8600M in de toekomst beter uit de voeten kan omdat dan ook in directx10 er een ander gebruik van word gemaakt ? Ook word de volgende 8800 opvolger erg aangeprezen ( op wachten ? )

Dus bovenstaande is wat mij betreft de laptopkeuze maar ik sta open voor advies ;)
Wat er echt op moet kunnen draaien is: sibelius ( muziekprogramma, misschien autocad en snelle online spelletjes

Als laatste wil ik de logitech mx air rechargable mouse. aanschaffen om dat ik hem mooi vind. Maar misschien zie ik hier ook iets over het hoofd dus graag reacties oer deze keuze
Ik zou zeker voor de 9595ed gaan ipv voor de 9381, al is het alleen al dat de 9595 het nieuwe santa rosa platform heeft met een snellere processor met 4 mb cache... Er zit ook een fingerprint reader op, vind ik ook net weer iets moderner. En het patroon op de 9500 serie is weer net iets mooier dan op de 9300 serie. Wachten op de opvolger is geen optie als je hem al al over 2 weken wilt hebben.
Muis is mooi, met micro ontvanger. Als je een bluetooth muis hebt heb je helemaal geen ontvanger, maar er zijn heel weinig mooie bluetooth muizen helaas...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Buurman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09-2020
ik zit ineens te denken, kan een site dan ook jou fingerprint lezen ( ik bedoel exact ?) Ik weet niet of dat nou een sluiproute is op extra info ,......ik bedoel normaal geef ik ook niet echt graag persoonlijke gegevens weg via internet ?

Misschien gekke gedachte maar toch ?

Menno had jij geen warmte ontwikkeling bij de dv9595 en heb je nog een mening voor een router ?

Heb jij nog last van de 256mb video geheugen ipv 512mb ? ik vraag me af of dit te vervangen is voor 512 mb dedicated ,.....ik heb volgens mij op hp.com gelezen dat je kunt configureren naar 512mb video,....Ik ben namelijk huiverig om te weinig video te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

De Buurman schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:58:
ik zit ineens te denken, kan een site dan ook jou fingerprint lezen ( ik bedoel exact ?) Ik weet niet of dat nou een sluiproute is op extra info ,......ik bedoel normaal geef ik ook niet echt graag persoonlijke gegevens weg via internet ?

Dan zou je ook niet je laptop account beveiligen met een wachtwoord om die reden?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Buurman
mmm ,...mischien onduidelijk ,....je fingerprint is heel persoonlijk ( in mijn ogen ? netzoiets als dna,..)

Is volgens mij toch iets anders dan random gekozen letters en getallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
AvK schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:41:
[...]

4 Minuten? :X
Dan is er inderdaad iets niet goed. Als ie echt nieuw is zou het ook te maken kunnen hebben met alle HP voorgeinstalleerde zooi. Vooral Norton kan de boel nogal vertragen. Norton heb ik er direct afgegooid en met het clean tooltje het register Norton-vrij gemaakt.
Zo heb ik zoveel mogelijk shit gedeinstalleerd en opgeruimd. Probeer dat eerst even. :)
En erik: Is er al verbetering opgetreden / is het al opgelost?

Losse opmerking: Het lijkt erop dat Vista meer problemen geeft bij de HP9000 serie dan XP.
Zelf draai ik nog steeds XP (Vista was er toen nog niet) alhoewel ik wel de upgrade CD's in huis heb. XP draait hier al 8 maanden als een zonnetje. 1x Heb ik een vastloper gehad. Eén of andere geheugenfout vanuit de slaapstand. Kan gebeuren natuurlijk. :)
Mensen die de Vista upgrade hebben uitgevoerd: zijn jullie tevreden? Werkt het goed / beter?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:53:
[...]

En erik: Is er al verbetering opgetreden / is het al opgelost?

Losse opmerking: Het lijkt erop dat Vista meer problemen geeft bij de HP9000 serie dan XP.
Zelf draai ik nog steeds XP (Vista was er toen nog niet) alhoewel ik wel de upgrade CD's in huis heb. XP draait hier al 8 maanden als een zonnetje. 1x Heb ik een vastloper gehad. Eén of andere geheugenfout vanuit de slaapstand. Kan gebeuren natuurlijk. :)
Mensen die de Vista upgrade hebben uitgevoerd: zijn jullie tevreden? Werkt het goed / beter?
Welke laptop heb je?

En ja ik heb ook XP geinsatlleerd, lootp ook wat sneller (Vista gebruikt 4x meer geheugen na opstarten van desktop) Vista liep opzich goed op mijn laptop, alleen loopt xp sneller.

PS ik heb een beetje spijt van me 9381, ik had achter ach liever de 9500 serie gehad..bleh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:01:
[...]

Welke laptop heb je?

En ja ik heb ook XP geinsatlleerd, lootp ook wat sneller (Vista gebruikt 4x meer geheugen na opstarten van desktop) Vista liep opzich goed op mijn laptop, alleen loopt xp sneller.

PS ik heb een beetje spijt van me 9381, ik had achter ach liever de 9500 serie gehad..bleh
De 9085.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
De Buurman schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:58:

Menno had jij geen warmte ontwikkeling bij de dv9595 en heb je nog een mening voor een router ?

Heb jij nog last van de 256mb video geheugen ipv 512mb ? ik vraag me af of dit te vervangen is voor 512 mb dedicated ,.....ik heb volgens mij op hp.com gelezen dat je kunt configureren naar 512mb video,....Ik ben namelijk huiverig om te weinig video te hebben.
Warmte onwikkeling valt nu gelukkig mee. Aantal weken terug toen het warm was, en ik zit hier op zolder waar het extra warm is, werd de processor erg warm. Nu het koeler is schommelt hij rond de 48 graden, op schoot heeft de air intake meer ruimte en gaat de fan helemaal uit.

Zou me er niet te druk over maken die 265mb, alle games lopen als een trein...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Voor degenen die het niet aangeboden hebben gekregen, maar mogelijk wel interesse hebben. Er is extra garantie beschikbaar:
Hardware:HP Partnumber:Soort garantie:Adviesverkoopprijs
Alle Pavilion en Presario notebooksU4819E3 jaar Pickup & ReturnEUR 156,00

Haal- en brengservice voor 3 jaar dus via UPS. Binnen 90 dagen na aankoop aan te schaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 17-08-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Menno1234 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:28:
[...]

Ik zou zeker voor de 9595ed gaan ipv voor de 9381, al is het alleen al dat de 9595 het nieuwe santa rosa platform heeft met een snellere processor met 4 mb cache... Er zit ook een fingerprint reader op, vind ik ook net weer iets moderner. En het patroon op de 9500 serie is weer net iets mooier dan op de 9300 serie. Wachten op de opvolger is geen optie als je hem al al over 2 weken wilt hebben.
Muis is mooi, met micro ontvanger. Als je een bluetooth muis hebt heb je helemaal geen ontvanger, maar er zijn heel weinig mooie bluetooth muizen helaas...
Heeft de 9595ed ook de mogelijkheid om er een Robson module (Turbo Memory) in te duwen en zijn deze modules ook los te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Buurman
Heeft iemand nog een idee wat een goede router zou kunnen zijn in mijn set up ?,......naar aanleiding van de reacties ga ik er voorlopig van uit dat het de hp dv 9595ed gaat worden.

printer hp c7180 is de printer in de te maken setup liefst met usb aansluiting op een wireless router.

ik denk zelf dat de wireless router smcwbr14-n2 een goede oplossing zou kunnen zijn maar misschien zijn er ook al bewezen goede alternatieven die perfect werken met de dv9595ed ?

Menno is er ook een mogelijk om die finger verificatie uit te zetten of gewoon paswords te gebruiken ?

[ Voor 10% gewijzigd door De Buurman op 17-08-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De Buurman schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:54:
Heeft iemand nog een idee wat een goede router zou kunnen zijn in mijn set up ?,......naar aanleiding van de reacties ga ik er voorlopig van uit dat het de hp dv 9595ed gaat worden.
Hp verkoopt zelf Belkin en Linksys. Dat lijkt me een goed uitgangspunt :)
Menno is er ook een mogelijk om die finger verificatie uit te zetten of gewoon paswords te gebruiken ?
Ja, en ja. Je kunt ze ook allebei gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat ongeveer de levertijden zijn van de 9595? Of liggen ze op voorraad bij computerwinkels? Heb voor de zoveelste keer een nieuwe delay met de levering van DELL dus overweeg die te cancellen en een andere laptop te zoeken, maar heb geructen gehoord dat HP ook leveringsproblemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:06:
Weet iemand wat ongeveer de levertijden zijn van de 9595? Of liggen ze op voorraad bij computerwinkels? Heb voor de zoveelste keer een nieuwe delay met de levering van DELL dus overweeg die te cancellen en een andere laptop te zoeken, maar heb geructen gehoord dat HP ook leveringsproblemen heeft.
Distributeur Tech Data heeft 0 van de GQ251EA op voorraad. Verwachte eerste leverdatum na bestelling is 29 augustus, maar lijkt mij een standaard verwachting die op zich weinig tot niks zegt.
Copaco heeft hem helemaal niet.

Vreemd: OBCS zou er 40 op voorraad hebben, 36 na controle en bij klikken op product, wat een shop in shop blijkt, nog maar 0.

Zercom binnen 3 werkdagen leverbaar en bij www.takeitnow.com 56 op voorraad.

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 20-08-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:36:
De problemen met de sata uitschakelen voor windows xp is op te lossen door een windows xp sp2 te slipstremen met de juiste drivers.
mocht iemand behoefte hebben aan een uitleg hiervan ( het kost je wel een uur of 2 om te doen ) dan stuur maar een bericht !
Beste stapelkamp,

ik wil graag xp installeren op mijn hp9595 en ben op internet aan het zoeken hoe de juiste sata driver te slipstreamen. Kun je me helpen???

vr gr Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:36:
De problemen met de sata uitschakelen voor windows xp is op te lossen door een windows xp sp2 te slipstremen met de juiste drivers.
mocht iemand behoefte hebben aan een uitleg hiervan ( het kost je wel een uur of 2 om te doen ) dan stuur maar een bericht !
Beste Stapelkamp,

ik wil graag xp installeren op mijn pavillion 9595 en nu begreep ik dat je zou kunnen helpen om te slipstreamen.

vr gr Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je wel pc dealer. ik lees op de site van takeitnow : "Scherpe foto's en levendige afbeeldingen dankzij het 17-inch breedbeeldscherm met optioneel HP Ultra BrightView."

Betekend dat dat je naast de BrightView 1440x1990 ook een scherm met hogere resolutie kunt krijgen (bijv 1680 of 1920). Zo ja hoe kan je dat dan bestellen? Zo nee , wat houdt "Ultra BrightView" dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:12:
dank je wel pc dealer. ik lees op de site van takeitnow : "Scherpe foto's en levendige afbeeldingen dankzij het 17-inch breedbeeldscherm met optioneel HP Ultra BrightView."

Betekend dat dat je naast de BrightView 1440x1990 ook een scherm met hogere resolutie kunt krijgen (bijv 1680 of 1920). Zo ja hoe kan je dat dan bestellen? Zo nee , wat houdt "Ultra BrightView" dan in?
Nee, resolutie heeft er niets mee te maken.
Enhanced image quality (BrightView (optional))
Help me choose a notebook computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Ben in bezit van de hp9595ED,

Heb alleen 2 kleine vraagjes:

1) Is het mogelijk om het interne speakertje + externe speakers aantesluiten? Heb al zitten kijken in vista, alleen die ziet het dus als 1 ingang, als ik de speakers op de hoofdtelefoon ingang 1 of 2 aansluit wordt de interne automatisch uitgeschakeld...

2) Is het mogelijk om de functie van QouckPlay te starten via het toetsenbord/blauwe knoppen uiteschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Laatst online: 22:45
Is er ook een firmware update beschikbaar voor de brander in de 9085? Hij brandt nu "slechts" op max. 8x dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
D467 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:46:
Ben in bezit van de hp9595ED,

Heb alleen 2 kleine vraagjes:

1) Is het mogelijk om het interne speakertje + externe speakers aantesluiten? Heb al zitten kijken in vista, alleen die ziet het dus als 1 ingang, als ik de speakers op de hoofdtelefoon ingang 1 of 2 aansluit wordt de interne automatisch uitgeschakeld...

2) Is het mogelijk om de functie van QouckPlay te starten via het toetsenbord/blauwe knoppen uiteschakelen?
3) Hoe kun je in godsnaam zien hoeveel minuten je batterij nog mee gaat. Ik kan alleen maar percentages zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:06:
Ik zie dat IT's de9590ed in een krantje heeft staan.
sjakie334 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:49:
Is er ook een firmware update beschikbaar voor de brander in de 9085? Hij brandt nu "slechts" op max. 8x dvd's.
Ja. Hé, dat ding kan ook HD DVD's lezen :)

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 21-08-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Laatst online: 22:45
PcDealer schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:39:

Ja. Hé, dat ding kan ook HD DVD's lezen :)
Echt waar?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ja. Op de partslist staat een st-xxx op google geeft dat een hd-dvd speler/dvd brander.
Zie ook nieuws: Hd-dvd-spelers standaard voor Toshiba-laptops

• R-Alph
PcDealer schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:05:
Voor degenen die het niet aangeboden hebben gekregen, maar mogelijk wel interesse hebben. Er is extra garantie beschikbaar:
Hardware:HP Partnumber:Soort garantie:Adviesverkoopprijs
Alle Pavilion en Presario notebooksU4819E3 jaar Pickup & ReturnEUR 156,00

Haal- en brengservice voor 3 jaar dus via UPS. Binnen 90 dagen na aankoop aan te schaffen.
Als ik bij garantie uitbreiding ga kijken op de site van hp dan kan ik de dv9595ea niet vinden.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

R-Alph schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:09:
[...]

Als ik bij garantie uitbreiding ga kijken op de site van hp dan kan ik de dv9595ea niet vinden.
Bij de dv9000 serie staat sowieso weinig info. De Carepack is voor alle Pavilion notebooks.

HP Care Pack Product NumberService DescriptionList Price (EUR)
U4821EHP 3y Pickup&Return with Accidential Damage
Protection* Pavilion Notebook
303.00
UA045EHP 2y Pickup&Return Pav/Presario Ntebk SVC105.00
U4819EHP 3y Pickup&Return Pavilion Notebook SVC156.00

* eenmaal per jaar schade claimen door bijvoorbeeld vallen of stoten.

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

best mede tweakers...

ik loop al een tijdje te zoeken naar een geschikte laptop voor me opleiding ( gravisch vormgever en animator) en nu was me oog gevallen op de Hp Pavilion Dv 9595ed ... hij heeft eigenlijk allus wat ik nodig heb. alleen ik kan er erg weinig over vinden!! ik zou graag willen weten hoeveel cell accu en hoe lang hij ongeveer mee gaat bij text verwerken en internetten (gemiddeld gebruik dus)

groetjes sjoerd

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

verbraakje schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:44:
best mede tweakers...

ik loop al een tijdje te zoeken naar een geschikte laptop voor me opleiding ( gravisch vormgever en animator) en nu was me oog gevallen op de Hp Pavilion Dv 9595ed ... hij heeft eigenlijk allus wat ik nodig heb. alleen ik kan er erg weinig over vinden!! ik zou graag willen weten hoeveel cell accu en hoe lang hij ongeveer mee gaat bij text verwerken en internetten (gemiddeld gebruik dus)

groetjes sjoerd
Als je iets doet met animatie, kun je denk ik beter naar bijvoorbeeld de HP Mobile Workstations kijken met een Mobile Fire GL of Nvidia Quadro. De nw8440 zou 4 uur met een accu moeten doen.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 24-08-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

verbraakje schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:44:
best mede tweakers...

groetjes sjoerd
Werk zelf ook grafisch, en ben in bezit van de hp9595ED. De accu gaat ongeveer 2 uurtjes mee, de HP pavilions komen trouwens het beste uit een aantal test. Kwa kwaliteit en prijs verhouding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

okej bedankt voor de info.. ik zit echt met een dilemma want de Dv 9595ed heeft een 17" scherm en weegt 3,55 kilo dat vind ik best veel om iedere dag mee te zeule van roosendaal naar den bosh en terug. ik kan helaas geen gelijk waardige laptop vinden met ongeveer de zelfde specs en prijsklasse! ik wil ook graag hoge resolutie draaien ...

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Tering, die laptop/toetsenbord/adapter wordt echt heet als je lang de laptop aan hebt staan, leuke kachel voor in de winter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
PcDealer schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:17:
[...]

Bij de dv9000 serie staat sowieso weinig info. De Carepack is voor alle Pavilion notebooks.

HP Care Pack Product NumberService DescriptionList Price (EUR)
U4821EHP 3y Pickup&Return with Accidential Damage
Protection* Pavilion Notebook
303.00
UA045EHP 2y Pickup&Return Pav/Presario Ntebk SVC105.00
U4819EHP 3y Pickup&Return Pavilion Notebook SVC156.00

* eenmaal per jaar schade claimen door bijvoorbeeld vallen of stoten.
Let op: dit is zonder BTW, heb het uiteindelijk zelf ook gedaan. Je wordt uiteindelijk weer bij een andere verzekeringsmaatschappij onder gebracht (BTO) geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

arjandijk162 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:55:
[...]

Let op: dit is zonder BTW, heb het uiteindelijk zelf ook gedaan. Je wordt uiteindelijk weer bij een andere verzekeringsmaatschappij onder gebracht (BTO) geloof ik
Gelijk heeft. Nee hoor, alles via HP. HP gebruikt wel derden voor reparatie onsite en laptop reparatie offsite is in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Hoe zet je de geluidjes van de media buttons af? Ik dacht dat dit kon via in het BIOS 'media button sounds' te disablen, maar dit doet helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Memphis177 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:21:
Hoe zet je de geluidjes van de media buttons af? Ik dacht dat dit kon via in het BIOS 'media button sounds' te disablen, maar dit doet helemaal niets.
Heb je de laatste bios? Heb je de software geïnstalleerd?

Verder moet je wel even melden welk type notebook je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Wat een k*t norton, heb al de norton removal tool gebruikt, maar het beveiligings center van windows vista blijft maar zeuren over norton....

Welke norton removal tool hebben jullie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik ben vanaf 9 augustus in het bezit van een HP Pavillion dv9313ea.

Echter heb ik nu zins 5 dagen een geluid erbij.
Het is een zeer hoge toon (piepent) die in de buurt is van de coolfan is.

Deze toon is niet standaard en treed ongeveer 5 minuten na het opstarten op.
Dan hoor je deze toon geregeld en is het soms enkele seconden weg maar komt het gewoon weer terug. Het begint nu toch irritant te worden.

Ik ben er mee terug gegaan naar de winkel, en heb een nieuwe mee gekregen.
Echter tot mijn verbazing heeft deze het ook, alleen deze komt nieuw uit de doos en heb ik meegenomen in mijn laptop tas.

Komt iemand de beschrijving van toon bekend voor, is dit normaal of hoort het gewoon?

Echter had ik deze toon niet bij de eerste aanschaf.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groete Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
D467 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:52:
Wat een k*t norton, heb al de norton removal tool gebruikt, maar het beveiligings center van windows vista blijft maar zeuren over norton....

Welke norton removal tool hebben jullie gebruikt?
Dit deed ik altijd in het verleden om Norton geheel te verwijderen.

Gewoon even kijken of Norton nog tussen de software lijst staat, zo niet.. is ie dus verwijderd. Daarna Systeemherstel punt creeeren > Regedit > Zoeken naar mapjes van Symantec of Norton (goed kijken welke nou de Norton Virus mapje is) Wanneer de waarde nul achter staat, deze verwijderen en pc opnieuw starten.

Werkt bij mij, bij ieder irritante programma die niet verwijderd of geheel verwijderd wilt worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:22:
Beste Mensen,

Komt iemand de beschrijving van toon bekend voor, is dit normaal of hoort het gewoon?
Daar is in dit topic al eerder over geschreven. Een oplossing is er niet. Ik denk in dit geval dat er in de cpu of in de buurt ervan iets te warm wordt. Bellen met HP customer support en case aan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er reviews of gebruikerservaringen over de Pavilion DV9540?
Welke zijn de verschillen met de 9595?

thx

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:23:
Zijn er reviews of gebruikerservaringen over de Pavilion DV9540?
Welke zijn de verschillen met de 9595?

thx
Staat op de hp site toch. Gewoon die 2 vergelijken mett elkaar. Denk alleen een mindere processor en wat andere dingen. Is telkens zon beetje geweest.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Movinghead schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:47:
ik heb ook een dv9000 serie met vista home premium erop. nu heb ik vaak dat de ingebouwde camera / webcam niet werkt in msn, hij zegt dan dat de camera er niet in zit.

ga ik kijken by computer management staat hij netjes tussen de devices en goed geinstalleerd. zet je de laptop uit en dan aan je gaat na het inloggen snel naar msn dan werkt hij, maar het lijkt net of een andere applicatie van hp of mce telkens die cam wegkaapt.

iemand soort gelijke ervaringen?
Voor alle webcamproblemen onder windows Vista, zowel de gehele dv6000 als dv9000 serie:

http://forums.notebookreview.com/showthread.php?t=149463

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Hallo, ik heb nu sinds een paar maanden vista op mijn HP gezet maar drivers voor de cdspeler heb ik nog niet gevonden, ik gebruik de cdspeler nou niet echt vaak, maar als ik eens een filmpje ofzo wil kijken lukt dit natuurlijk niet.
In apparaatbeheer staat dat de drivers niet goed zijn maar zoeken helpt niet. Ook op de HP site staat geen driver voor de cd speler, ik hoop dat er toch ergens een te vinden is.
Bedankt alvast
Yacko

Verwijderd

CarLL schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:21:
[...]

Aan de hand van een 2 meter lange HAMA HDMI naar DVI kabel (gekocht in Het Computerwinkeltje voor €45,90) kan ik probleemloos mijn laptopscherm (Fn+F4) weergeven op onze Samsung LCD TV. Voor het geluid gebruik ik mijn 2.1 Logitech boxen of sluit ik de audio-uitgang aan op onze hifi installatie. Wanneer ik zowel mijn laptopbeeldscherm als mijn LCD TV hetzelfde beeld laat tonen, wordt de resolutie op m'n laptop automatisch herleidt tot 1024x768 en krijg ik op mn LCD TV een VGA-resolutie. Echter geraakt het beeld er niet helemaal op, maar dat zou ik nog eens moeten uitpluizen hoe ik dit "mooier" krijg..

I.v.m. de HP Express Upgrade: Heeft iemand weet of je ook kan upgraden a.h.v. een overschrijving of rembours aangezien ik helaas niet in het bezit ben van een kredietkaart..?
Heb je inmiddels al een antwoord op je probleem (beeld er niet op krijgen) gevonden?
Heb zelf een HP laptop van de 9000 serie en een samsung lcd tv. Ook met het bekende wegvallen van de randjes. Via deze site kwam ik tot de conclusie overscan. Dus maar even naar samsung gebeld. 2 dagen later stond de monteur voor de deur om het probleem op te lossen.. Na een half uur klooien kwam hij tot de conclusie dat hij het ook niet wist en gaf het advies om maar een vga kabel te gebruiken... HDMI moet toch kunnen volgens mij??? Heeft iemand de oplossing voor dit probleem?

gr
Howard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Ben in bezit van de HP9595, hebben meer mensen het probleem dat Windows vista desktop bevriest bij opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
D467 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:01:
Ben in bezit van de HP9595, hebben meer mensen het probleem dat Windows vista desktop bevriest bij opstarten
Ik heb ook een 9595 maar nergens last van...draai gewoon de standaard install van HP..

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Webcamdriver en patch voor Vista, usb update/patch:
http://h10025.www1.hp.com...n&product=1842189&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uitbreiding van 1 naar 2 jaar kan je bij eventuele aankoop (o.a. Mediamarkt) lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Hp updater het programmatje, zegt dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn, toch heb ik problemen met mijn webcam....

Via site installeren dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

D467 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:14:
[...]

Hp updater het programmatje, zegt dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn, toch heb ik problemen met mijn webcam....

Via site installeren dan maar?
Heb je alle beschikbare updates uitgevoerd en ook specifiek voor jouw dv9xxx gekeken?

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 01-09-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Hallo iedereen,

kan iemand me vertellen welke kabel ik nodig heb om de firewire 400 poortje van mijn HP laptop (dv9064ea) te koppelen aan een kleine firewire 400 poort aub?

[ Voor 2% gewijzigd door CarLL op 02-09-2007 10:20 . Reden: Gevonden! Had een 4-pins naar 6-pins kabel nodig :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

CarLL schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:41:
Hallo iedereen,

kan iemand me vertellen welke kabel ik nodig heb om de firewire 400 poortje van mijn HP laptop (dv9064ea) te koppelen aan een kleine firewire 400 poort aub?
edit:
Lamar...

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 02-09-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467

D467

[M]

Wil ik nieuwe drivers downloaden voor de grafische kaart van mijn hp 9595ED, kan het install programma de grafische kaart niet vinden?

Dit zijn toch de goeie drivers: http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_158.24_uk.html

Laatmaar:
HP requires that you download the driver for your GPU from their support site.

[ Voor 19% gewijzigd door D467 op 03-09-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:22:
Beste Mensen,

Deze toon is niet standaard en treed ongeveer 5 minuten na het opstarten op.
Dan hoor je deze toon geregeld en is het soms enkele seconden weg maar komt het gewoon weer terug. Het begint nu toch irritant te worden.

Ik ben er mee terug gegaan naar de winkel, en heb een nieuwe mee gekregen.
Echter tot mijn verbazing heeft deze het ook, alleen deze komt nieuw uit de doos en heb ik meegenomen in mijn laptop tas.

Echter had ik deze toon niet bij de eerste aanschaf.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groete Rene
Ik heb dit ook inderdaad maar ik vind het niet storend. Dus niets mee gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand in het bezit van de DV9313ea en heb je deze dan ook toevallig al gebruikt met HDMI. ???

Ik heb het geprobeerd maar als ik mijn laptop aansluit dan valt er net overal een klein beetje weg. Volgens samsung ligt het niet aan de tv (LE32R71B zijn hier geweest) maar aan de instellingen van de laptop.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen?

gr
Howard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:39:
Is er iemand in het bezit van de DV9313ea en heb je deze dan ook toevallig al gebruikt met HDMI. ???

Ik heb het geprobeerd maar als ik mijn laptop aansluit dan valt er net overal een klein beetje weg. Volgens samsung ligt het niet aan de tv (LE32R71B zijn hier geweest) maar aan de instellingen van de laptop.

Kan iemand me vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen?
De nvidia settings aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Ik ga morgen een DV9540eb bestellen (en overmorgen zou ik die al moeten hebben). Is dit een slimme koop? Of moet ik nog veranderen?

Specs:
Core 2 Duo T7500
Vista Premium
2gb ram
2 x 160gb hdd (maar wel met 5400rpm :/
Geforce 8600M (256mb DDR II )
...

Prijs: 1699€ maar dat zal misschien nog wat verminderen

Dit is toch een santa rosa-systeempje hé?

• Menno1234
Bridelance schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:54:
Ik ga morgen een DV9540eb bestellen (en overmorgen zou ik die al moeten hebben). Is dit een slimme koop? Of moet ik nog veranderen?

Specs:
Core 2 Duo T7500
Vista Premium
2gb ram
2 x 160gb hdd (maar wel met 5400rpm :/
Geforce 8600M (256mb DDR II )
...

Prijs: 1699€ maar dat zal misschien nog wat verminderen

Dit is toch een santa rosa-systeempje hé?
Ja het is santa rosa...dit systeem zit niet in het assortiment hier in Nederland, dus neem aan dat je in belgie woont :) Of je de prijs goed is, is iets wat je zelf moet beslissen...300 euro extra voor een snellere processor en grafische kaart....of dat het waardt is kan je alleen zelf beslissen....

Alles van Apple

• Bridelance
De snellere processor is niet echt nodig, maar de videokaart is best handig. En aangezien je hier in belgië ze niet appart kunt verkrijgen, moet ik dus voor het duurdere systeem gaan. O-)

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:20:
Hallo, ik heb nu sinds een paar maanden vista op mijn HP gezet maar drivers voor de cdspeler heb ik nog niet gevonden, ik gebruik de cdspeler nou niet echt vaak, maar als ik eens een filmpje ofzo wil kijken lukt dit natuurlijk niet.
In apparaatbeheer staat dat de drivers niet goed zijn maar zoeken helpt niet. Ook op de HP site staat geen driver voor de cd speler, ik hoop dat er toch ergens een te vinden is.
Bedankt alvast
Yacko
I
Verwijder de drive eens uit het apparaatbeheer door te kiezen voor Installatie ongedaan maken, en installeer dan de chipsetdrivers eens.
Hierna start je de bak opnieuw op, en open je regedit. Hier zoek je de volgende lijn:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Als je deze gevonden hebt, verwijder je de upperfilters en lowerfilters, waarna je regedit weer sluit en de bak nogmaals opnieuw opstart..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Menno1234 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:11:
[...]

Ja het is santa rosa...dit systeem zit niet in het assortiment hier in Nederland, dus neem aan dat je in belgie woont :) Of je de prijs goed is, is iets wat je zelf moet beslissen...300 euro extra voor een snellere processor en grafische kaart....of dat het waardt is kan je alleen zelf beslissen....
Ik zelf heb een oogje laten vallen op de dv9595ed. Dit omdat ik gezien de specs nog geen andere laptop in de buurt heb zien komen voor dezelfde prijs. Nu lees ik hier dat de HP uitgerust is met het nieuwe Santa Rossa platform. En ik heb de vraag al eens voorbij zien schieten over het Turbo Memory. Alleen nog geen antwoord of dit mogelijk is om bij deze laptop in te laten bouwen. Weet iemand hier misschien meer over? Ik las ook hier iets over dat de dvd-writer HD-DVDs kan afspelen. Dit kan ik echter nergens terug vinden. Kan iemand van jullie dit confirmeren en mij wellicht een link geven naar waar men dit heeft gelezen?

Bijvoorbaat dank!
TouchRies

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 13:50 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bridelance schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:54:
HP is altijd een slimme koop |:(
Maar je vraag echt beantwoorden gaat een beetje moeilijk omdat je geen eisen stelt, of budget opgeeft. En je bent een beetje laat, voor je koopt moet je een beslissing maken, niet erna. 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 06-09-2007 11:17 ]

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

TDB

Vandaag de DV9595ed besteld, morgen binnen :) ......

PSN: TDBtje

• Bridelance
Jammer dat ze die versie niet in België verkopen :'(

Gelukkig krijg ik nog 5% korting op mijn DV9540 :) Ik ga hem binnen een uurtje gaan bestellen :*)

Verwijderd

Heb de 9540eb nu een 3-tal weken en ik ben er zeer tevreden over!
Als je wat goed rondkijkt op het internet vind je hem zeker goedkoper.

PS: zelf heb ik er maar 1460€ voor betaald (+had hem direct mee naar huis)

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:03:
[...]

De nvidia settings aanpassen.
Enig idee wat ik dan moet aanpassen? Heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit?

Is er een manier om evt het beeld van de laptop te verkleinen zodat het dan klopt op de tv?

zijn daar programma's voor?

gr
Howard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KRDE Kan je ook aangeven waar je die 9540eb gevonden hebt voor die prijs ? Zou em ook willen kopen maar vind hem niet onder de 1550 Euries .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

TDB schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:13:
Vandaag de DV9595ed besteld, morgen binnen :) ......
Nu een weekendje mee mogen "spelen", bestanden overzetten, software installeren, wachtwoorden van verschillende sites weer proberen te herproduceren, etc, etc....
Prachtige laptop, tot nu toe geen enkel probleem gehad met software installaties, snel systeem. Vista is weer even wennen maar dat zal een kwestie van tijd zijn. Eén minpuntje: het opstarten is minder snel dan ik gedacht/gehoopt had. De komende tijd maar eens naar kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:17:
[...]

Enig idee wat ik dan moet aanpassen? Heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit?

Is er een manier om evt het beeld van de laptop te verkleinen zodat het dan klopt op de tv?

zijn daar programma's voor?

gr
Howard
Rechtermuisknop op de desktop -> Properties -> Settings -> Advanced
Nederlandse vertaling doe je zelf maar. :)
TDB schreef op maandag 10 september 2007 @ 07:12:
[...]

Eén minpuntje: het opstarten is minder snel dan ik gedacht/gehoopt had. De komende tijd maar eens naar kijken....
Defragmenteren?

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 10-09-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:21:
KRDE Kan je ook aangeven waar je die 9540eb gevonden hebt voor die prijs ? Zou em ook willen kopen maar vind hem niet onder de 1550 Euries .......
De beste prijs vond ik bij henno in Oostende (maar staat nu iets duurder: 1.515,11)... Jammergenoeg is er daar een levertermijn van enkele dagen. Maar ga met die prijs naar een grote keten die ermee pronkt de goedkoopste te zijn... en voila :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 08:56:
[...]

De beste prijs vond ik bij henno in Oostende (maar staat nu iets duurder: 1.515,11)... Jammergenoeg is er daar een levertermijn van enkele dagen. Maar ga met die prijs naar een grote keten die ermee pronkt de goedkoopste te zijn... en voila :P
Ja, dan moet er wel binnen een straal van 15km (geloof ik) een zaak van hen zijn en nog een paar voorwaarden, zie site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga nu de laptop dv9595ed kopen maar heeft deze de aansluitingen en instellingen voor een 5.1 audiosysteem. En is de geluidskaart van hoge kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Laatst online: 04-09 12:51
Nou kan het zijn dat ik eroverheen heb gekeken maar het volgende, heb de dv9313 met Vista. Zelf heb ik al geprobeerd XP (legaal) te installeren dat lukt ook. Alleen krijg ik foutmeldingen op oa de videokaart. Zelf heb ik via intel de Mobile intel drivers gedownload en de gforce serie drivers en geinstalleerd maar de foutmelding bleef. Iemand een idee of je op deze laptop XP kan installeren en zoja waar haal je alle drivers vandaan (niet van de HP site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

herda schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:05:
Nou kan het zijn dat ik eroverheen heb gekeken maar het volgende, heb de dv9313 met Vista. Zelf heb ik al geprobeerd XP (legaal) te installeren dat lukt ook. Alleen krijg ik foutmeldingen op oa de videokaart. Zelf heb ik via intel de Mobile intel drivers gedownload en de gforce serie drivers en geinstalleerd maar de foutmelding bleef. Iemand een idee of je op deze laptop XP kan installeren en zoja waar haal je alle drivers vandaan (niet van de HP site)
Hier gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Laatst online: 04-09 12:51
Heb ik toen ook al naar gekeken maar helaas. Vista stond op de laptop pre-installed en zelf heb ik toen XP erop gezet. HP zelf heeft toen gezegd dat ze helemaal geen drivers hebben voor deze hardware maar als je kijkt hebben ze het wel... Is beetje dubbelzinnig aangezien ze wel sommige drivers hebben maar aan de andere kant het afraden over te stappen naar XP.
Iemand nog ideeën?

[ Voor 10% gewijzigd door herda op 11-09-2007 21:22 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

herda schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:16:
[...]

Heb ik toen ook al naar gekeken maar helaas. Vista stond op de laptop pre-installed en zelf heb ik toen XP erop gezet. HP zelf heeft toen gezegd dat ze helemaal geen drivers hebben voor deze hardware maar als je kijkt hebben ze het wel... Is beetje dubbelzinnig aangezien ze wel sommige drivers hebben maar aan de andere kant het afraden over te stappen naar XP.
Iemand nog ideeën?
De laptop wordt niet voor niets geleverd met Vista. Dat er toch een aantal XP drivers zijn is mazzel en voor eigen risico.

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:13
Heb hem gisteren ontvangen, wat een super apparaat. Heb wel een vraagje. De quick launch knoppen, als ik daar op het plusje druk om het geluid harder te zetten gebeurt er nix. Werken deze functies alleen als je media aan het afspelen bent.

• TDB

TDB

Greekmaster schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:10:
Heb hem gisteren ontvangen, wat een super apparaat. Heb wel een vraagje. De quick launch knoppen, als ik daar op het plusje druk om het geluid harder te zetten gebeurt er nix. Werken deze functies alleen als je media aan het afspelen bent.
Nee, dit zou ook moeten werken zonder dat je media aan het spelen bent. Overigens is het natuurlijk wel lastig te constateren of de quick launch knoppen voor wat betreft geluid wel goed werken als je geen media aan het afspelen bent ;)

• Greekmaster
TDB schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:40:
[...]

Nee, dit zou ook moeten werken zonder dat je media aan het spelen bent. Overigens is het natuurlijk wel lastig te constateren of de quick launch knoppen voor wat betreft geluid wel goed werken als je geen media aan het afspelen bent ;)
Na het instaleren krijg je dat HP intro filmpje te zien, ik drukte op de knop maar er gebeurde nix. Ik zit nu op mijn werk en heb gisteren alleen maar de install gedaan en meer niet. Heb dus niet meer dingen kunnen proberen, kan niet wachten tot ik thuis ben om het verder uit te proberen vandaar dat ik deze vraag stelde

Verwijderd

Ik heb 2 weken dv9595ed gekocht en ben er heel tevreden mee. Een probleem Vista. Niet echt mijn Os. Heb ook geprobeerd XP te installeren, maar ik mis helaas 2 driver(geluids en Video). Is er iemand hier die Xp al volledig geïnstalleerd heeft?

• TDB

TDB

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:53:
Ik heb 2 weken dv9595ed gekocht en ben er heel tevreden mee. Een probleem Vista. Niet echt mijn Os.
Ik heb zelf mijn 9595 afgelopen vrijdag ontvangen en idd: het was wel even wennen Vista maar ik moet zeggen dat ik inmiddels al aardig gewend begin te raken aan Vista.... Nogmaals: het is geen kwestie van tijd/wennen??

[ Voor 0% gewijzigd door TDB op 12-09-2007 11:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

TDB schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:11:
[...]

Ik heb zelf mijn 9595 afgelopen vrijdag ontvangen en idd: het was wel even wennen Vista maar ik moet zeggen dat ik inmiddels al aardig gewend begin te raken aan Vista.... Nogmaals: het is geen kwestie van tijd/wennen??
Ik heb gelijk me UAC uitgeschakeld en hem op classicmode gedaan. Wel jammer dat ik de laatste nivdia drivers niet kan gebruiken, De drivers van hp zijn niet echt recent

maar ben heel blij met me 9595Ed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:53:
Ik heb 2 weken dv9595ed gekocht en ben er heel tevreden mee. Een probleem Vista. Niet echt mijn Os. Heb ook geprobeerd XP te installeren, maar ik mis helaas 2 driver(geluids en Video). Is er iemand hier die Xp al volledig geïnstalleerd heeft?
Waarom zou je XP willen > de DV9595 heeft een DX10 kaart !!
Onder XP heb je alleen DX9
Zelf ook een bezitter van een DV9595ed.

Is het trouwens mogelijk om de processor te vervangen voor een T7700 zonder een bios update ?
er zit nu een T7300 in maar dat is bekend denk ik :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 14:05 ]

• Menno1234
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:37:
[...]

Wel jammer dat ik de laatste nivdia drivers niet kan gebruiken, De drivers van hp zijn niet echt recent

maar ben heel blij met me 9595Ed.
Voor recente nvidia drivers: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=14932 Bij mij werken ze perfect...

Alles van Apple

Verwijderd

Vraagje.....ik ga binnenkort de DV9595ED kopen maar vroeg me af of iemand hier weet waar ik de sata/vga/gluid drivers voor xp kan vinden?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Heb je alle drivers geinstalleerd? ook geluids en video drivers ?? zou tegek als je alles werkend hebt.

Verwijderd

ik ga nu de laptop dv9595ed kopen maar heeft deze de aansluitingen en instellingen voor een 5.1 audiosysteem. En is de geluidskaart van hoge kwaliteit ?

• Menno1234
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:04:
ik ga nu de laptop dv9595ed kopen maar heeft deze de aansluitingen en instellingen voor een 5.1 audiosysteem. En is de geluidskaart van hoge kwaliteit ?
Er zitten 2audio uitgangen op, op mijn logitech setje vind ik de kwaliteit goed, alleen de bas zou iets lichter kunnen. Of het 5.1 kan weet ik niet...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds enkele weken ben ik in he bezit van en dv 9530eb. Heel blij mee trouwens.
Maar het rare is: de adapter van de laptop maakt wel een heel luid vreemd (piepend en kokend) geluid. Deze werd reeds door de HP service vervangen zonder morren en een nieuwe werd me toe gestuurd. Maar nu maakt deze adapter ook een dergelijk geluid, echter wel al een stuk minder dan de originele. Herkent iemand dit "probleem"? Of heeft er iemand ook zo'n piepende adapter.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
Na een week met de DV9595 moet ik zeggen dat ik heel tevreden ben. Heb Norton eraf gegooid en het loopt nu een stuk beter bij het opstarten. Heb nog geen games geprobeerd dus kan niet zeggen hoe de videokaart het doet. Hij is snel stil en superstrak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greekmaster schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:51:
Na een week met de DV9595 moet ik zeggen dat ik heel tevreden ben. Heb Norton eraf gegooid en het loopt nu een stuk beter bij het opstarten. Heb nog geen games geprobeerd dus kan niet zeggen hoe de videokaart het doet. Hij is snel stil en superstrak
Hmm had zelf ook al het gevoel dat norton alles trager maakt. Wat heb je er nu op staan...

Ik heb als het goed is werken video en geluidsdrivers voor xp..ga het dit weekend uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
Heb nu gewoon AVG erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 05:59:
Hallo,

Sinds enkele weken ben ik in he bezit van en dv 9530eb. Heel blij mee trouwens.
Maar het rare is: de adapter van de laptop maakt wel een heel luid vreemd (piepend en kokend) geluid. Deze werd reeds door de HP service vervangen zonder morren en een nieuwe werd me toe gestuurd. Maar nu maakt deze adapter ook een dergelijk geluid, echter wel al een stuk minder dan de originele. Herkent iemand dit "probleem"? Of heeft er iemand ook zo'n piepende adapter.

Peter
Dit kan de transformator zijn die zich in de adaptor bevind, op zich levert dit geen problemen. Het komt namelijk wel vaker voor... niet alleen bij laptop adaptors. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:44:
[...]

Dit kan de transformator zijn die zich in de adaptor bevind, op zich levert dit geen problemen. Het komt namelijk wel vaker voor... niet alleen bij laptop adaptors. :)
En hier staat uitgelegd hoe je het kunt verhelpen :)

• Bridelance
Ik ben nu een week in het bezit van een dv9540, en zeer tevreden ben ik niet :(

Als ik typ, of gewoon klik via touchpad, of even op tafel tik, dan trilt de plaat rond het toetsenbord mee.

Zelfs als ik zacht typ, en met mijn handpalmen op die plaat rust, dan trilt hij nog steeds mee |:(

Ik heb net hp hierover ge-emaild, hopelijk levert dat ik op.

Voor de rest ben ik wel tevreden. Ik heb alleen nog maar een probleem met de directX-versie: toen ik everest draaide stond er directX 9 ipv directX10 die je zou verwachten van een nvidia 8600-kaart. Ik ga strakt eens kijken om de juiste versie te downen, maar toch vind ik het raar dat de versie er nog niet standaard opzit.

• Memphis177
Weet er iemand de drivers voor het ExpressCard slot? (Hier kan je ook de meegeleverde afstandsbediening in kwijt.) Ik probeerde het daarstraks maar het apparaat is gewoon niet geinstalleerd? :s

Ik heb de 9396 trouwens. :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Memphis177 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:19:
Weet er iemand de drivers voor het ExpressCard slot? (Hier kan je ook de meegeleverde afstandsbediening in kwijt.) Ik probeerde het daarstraks maar het apparaat is gewoon niet geinstalleerd? :s

Ik heb de 9396 trouwens. :)
Laptop is geïnstalleerd door recovery, of een schone installatie? Wel handig als je je os vermeldt.
Memphis177 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:21:
Update van de BIOS does the trick:
Resolves an issue where the Sound button is always enabled, even if it has been disabled in the F10 BIOS menu.

[ Voor 35% gewijzigd door PcDealer op 15-09-2007 19:05 ]

• Memphis177
PcDealer schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:02:
[...]

Laptop is geïnstalleerd door recovery, of een schone installatie? Wel handig als je je os vermeldt.

[...]

Update van de BIOS does the trick:

[...]
Laptop draait nog gewoon de pre-installatie. Windows Vista Home Premium (32). Voor de duidelijkheid: er gebeurt helemaal niets wanneer ik iets in het ExpressCard-slot steek. Bij apparataatbeheer is hij dan ook niet te vinden.

Over die geluidjes nog: mijn BIOS had ik een tijdje geleden al geupdate, maar ik merkte daarnet dat ik blijkbaar F26 had terwijl F27 al beschikbaar is. Ik laat wel weten wat dit geeft. :)

edit: Ik kan de geluidjes nu afzetten. Alvast bedankt voor de hulp. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Memphis177 op 15-09-2007 20:48 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Ik heb sinds twee weken de DV9595ED, erg mooi laptopje.
Naast Vista heb ik XP geinstalleerd.
Maar ik heb tot nu toe de Bluetooth module niet aan de praat gekregen onder XP.
Via het apparaatbeheer van Vista ben ik er achter gekomen dat het een Dlink module is.
Je raad het al, ik kan er geen driver voor vinden.
Heeft iemand alwel de driver voor gevonden?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.