Wii naar VGA

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 19.358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 179896

Topicstarter
Sinds vorige trotse bezitter van een Wii. Helaas geen bezitter van een TV op m'n kamer, maar daar staat wel een mooi 19" Samsung monitor.

Nu is de vraag hoe ik mijn Wii goed op de monitor kan aansluiten. In eerste instantie hoopte ik dit via mijn TV-kaart te doen, aangezien daar de geel-rood-witte aansluiting op zit. In MCE kun je alleen beeld krijgen wanneer je je beeld via "Satteliet" koppelt. Er zit dan een vervelende vertraging in het beeld, wat dus niet goed werkt.

Nu ben ik dit apparaatje tegengekomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.quickspot.nl/images/AV-100.jpg

Vinden jullie dit een goede oplossing is of is er een andere oplossing?
Thnx!

ps. Ik heb dit topic bekeken, maar hier kan ik als Wii-gebruiker weinig mee...

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:22
Nadeel van dat ding is dat je de Wii alleen via composite kan aansluiten wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Daar komt nog bij dat de kwaliteit van de converter ook tegen kan vallen.
Qua kwaliteit komt het zeker niet in de buurt van een tv (maar dit is wel goedkoper natuurlijk).

Topicstarter
Het gaat ook zeker niet om de kwaliteit. Tenminste, deze moet natuurlijk acceptabel zijn, maar ik verwacht en hoef geen HD-kwaliteit.

Anoniem: 168789

De Wii heeft toch ook component stekkers(Rood, groen, en blauw stekkertje)?
Ik dacht dat er wel component->VGA stekkertjes waren... Kan iemand dat bevestigen? :)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:46
Ik heb er laatst nog naar gezocht voor m'n Gamecube. Van VGA en DVI naar component, RCA of composite lijkt geen probleem omdat dat digitaal > analoog is. De andere kant op is een stuk moeilijker, en kun je niet zonder oplossingen zoals de TS aandraagt, tenzij je monitor component ondersteunt.

Topicstarter
@ TheOwner

Die componentstekkers zijn alleen al 30,-
Dan kan ik dit nu makkelijker aanschaffen, want weet je hoe duur zo'n Component -> VGA converter is?

@ Thralas

Je kunt natuurlijk ook je TV-kaart gebruiken (als je die hebt), maar via MCE werkt niet. Dus als iemand een ander programma weet... (heb daar al ff op geGoogled, maar niet kunnen vinden)

• tweak_dude
Nadeel van deze hele constructie is sowieso dat je een interlaced signaal krijgt. Een progressive signaal krijg je namelijk alleen via component (en component -> vga converters zijn duur zoals gezegd).
Maar omdat een interlaced signaal op een computer monitor er niet uitziet (tearing ed) moet je deinterlacen. Ik heb hier geen console staan dus ik kan het niet testen, maar ik denk dat zelfs programma's met efficiente deinterlacers er nog voor zorgen dat er vertraging in het beeld optreed.
Let er trouwens op dat je in ieder geval een tvkaart zonder mpeg chip hebt! Kaarten met hardware mpeg chip zijn namelijk een garantie voor vertraging.

Topicstarter
Nadeel van deze hele constructie is sowieso dat je een interlaced signaal krijgt.
Ik neem aan dat je bedoelt het afspelen via je TV-kaart. Ik denk dat ik inderdaad zo'n MPEG-chip heb, hij vertraagt nogal (understatement). Thnx voor die info, erg nuttig!

De composiet > VGA converter is dus eigenlijk de meest acceptabele optie. Andere producten/merken zijn vaak een stuk duurder.

• tweak_dude
Anoniem: 179896 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:32:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt het afspelen via je TV-kaart. Ik denk dat ik inderdaad zo'n MPEG-chip heb, hij vertraagt nogal (understatement). Thnx voor die info, erg nuttig!

De composiet > VGA converter is dus eigenlijk de meest acceptabele optie. Andere producten/merken zijn vaak een stuk duurder.
Nee omdat je console zonder gebruik van een composiet kabel (welke niet op een tvkaart kan) altijd een interlaced signaal uitspuugt.
Die converter lijkt inderdaad de goedkoopste optie te zijn.
Ik heb zelf een oude tvkaart dus ik ben wel benieuwd hoe de kwaliteit van de genoemde converter is ten opzicht van je tvkaart. Maar voor 30 euro kun je geen wonderen verwachten vrees ik.

Anoniem: 115178

Je zegt zelf dat je pc al video-in heeft, dan hoef je alleen een beter programma te zoeken dan MCE en je bent toch klaar?
Probeer bijvoorbeeld Dscaler eens, al weet ik niet wat voor tv-kaart je hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 115178 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:19:
Je zegt zelf dat je pc al video-in heeft, dan hoef je alleen een beter programma te zoeken dan MCE en je bent toch klaar?
Probeer bijvoorbeeld Dscaler eens, al weet ik niet wat voor tv-kaart je hebt.
Nee, dat valt zoals ArmadaRik aangeeft vaak behoorlijk tegen qua latency. En dat zit in hardware, niet software. Je wilt als wilt kunnen gamen simpelweg dat ding direct op een scherm aansluiten.

* dion_b zou converter van component naar VGA aanraden

Kost dan wel EUR 30, maar dan heb je ook wat. Bovendien is EUR 30 peanuts vergeleken met prijs van WII

Oslik blyat! Oslik!

• tweak_dude
dion_b schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:39:
[...]

Nee, dat valt zoals ArmadaRik aangeeft vaak behoorlijk tegen qua latency. En dat zit in hardware, niet software. Je wilt als wilt kunnen gamen simpelweg dat ding direct op een scherm aansluiten.

* dion_b zou converter van component naar VGA aanraden

Kost dan wel EUR 30, maar dan heb je ook wat. Bovendien is EUR 30 peanuts vergeleken met prijs van WII
De kabel van speciale Wii aansluiting naar component is al 30 euro ;)
In het Wii topic werd beweerd dat een component naar vga converter veel duurder is. (genoemde converter doet alleen composite)

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
100 euro heb je al een tv. Koop een tv of die snoeren+converter. En "beweerd" is niet bewezen. Misschien is het helemaal niet duur.

[ Voor 34% gewijzigd door BoyzNDaHood op 14-12-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ BoyzNDaHood
Een TV kopen lijkt zeker voor de kwaliteit een betere optie, alleen is m'n kamer 2 bij 4. :X
Daarom zoek ik naar deze optie...

@ maXizone
Ik zal dat DScaler eens proberen. Maar naar wat tweak_dude zegt, ligt het waarschijnlijk aan de hardware...

@ tweak_dude
Klopt wat je zegt. Die component-kabel is al 30,- en daar een converter naar VGA-aansluiting zal zeker niet onder de 30,- liggen van dat composiet > VGA ding.

Het gaat erom dat de reacties van je Wii-mote direct op je monitor te zien zijn. Nu voel je wanneer je op link staat (bijv. Mii-kanaal) en zeker 2 seconden later gaat de aanwijzer daar vertraagd naartoe.

Ik heb die converter inmiddels besteld (nog maar enkele stuks!). Wanneer ik hem binnenheb, zal ik laten weten hoe ie bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197823

Mijn Wii is in de reservering en hoop m snel binnen te hebben. En ik heb net een nieuw TFT'tje en ik wil m daar erg graag op spelen, dus graag snel reactie (als je m binnen hebt natuurlijk).

Ik ben zelf ook nog op onderzoek gegaan, maar iets beters dan dat stukje hardware heb ik niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 14:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gokje:
Jullie zijn niet de enige die dit willen doen, dus binnen vrij korte tijd gaan directe WII -> VGA adapters te koop komen. Alleen gaan zij waarschijnlijk in eerste instantie niet veel goedkoper zijn dan losse gevallen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:26:
Gokje:
Jullie zijn niet de enige die dit willen doen, dus binnen vrij korte tijd gaan directe WII -> VGA adapters te koop komen. Alleen gaan zij waarschijnlijk in eerste instantie niet veel goedkoper zijn dan losse gevallen :z
Denk je?
Naar mijn weten zijn deze er ook niet voor de playstation en de xbox, alleen van die universele apparaatjes. Zoals deze die hierboven is genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ dion_b & flexxx
Ik weet dat ze voor de X360 bestaan (zie TS of op xbox.com).

Denk alleen niet dat ze voor de Wii komen, daar is D-sub iets te oud voor...
Verder gaat dat dan nog even duren en dat betekent dat ik heel die tijd m'n Wii dus niet zou kunnen gebruiken. Maar mocht ie komen, is dat tuurlijk goed nieuws!

@ all
Ik heb het apparaatje zaterdag ontvangen en werkt op het eerste oog naar wat je er van verwacht. Even instellingen goed doen, maar het beeld komt goed over en zonder vertraging (!!!). Het is alleen niet optimaal, maar Zelda werkt gewoon goed en je hebt praktisch geen last van ghosting oid.
Ik zal er deze week wat meer mee spelen en weet ik meer, laat ik dit weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
Kan iemand mij a.u.b. zo'n 'dure' component naar vga converter aanwijzen? Ik denk dat ik er het geld wel voor over heb als het een goede beeldkwaliteit geeft.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 00:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

dion_b schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:39:
[...]

[...]
Niet waar. Waar MCE voor een behoorljike vertraging zorgt doet Dscaler dit niet. Waarom? Omdat Dscaler zoals de naam al zegt een Scaler is. Het is dan wel geen hardwarematige maar wel een realtime Scaler. Hoe sneller je PC, hoe beter de kwaliteit. Je kunt met Dscaler dus weldegelijk zonder vertraging spelen.

De kwaliteit laat echter te wensen over en daarom wordt er ook over een Component naar VGA transcoder gesproken. Ik ben hier naar op zoek geweest en het enige kwalitatief echt betere is de Vdigi VD-Z3. Alleen te bestellen hier.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 07:37
Met dit programma Kan je live het beeld van je video in bekijken. Werkt hier perfect met nintendo 64 en ati vivo kaart en hauppage pvr 350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben benieuwd hoe die programma's precies werken, voornamelijk de latency. Heeft iemand die al met zijn Wii geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:07
--MeAngry-- schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:07:
[.....] Ik ben hier naar op zoek geweest en het enige kwalitatief echt betere is de Vdigi VD-Z3. Alleen te bestellen hier.
Weet je misschien ook nog of er kwalitatief redelijke alternatieven zijn? Aangezien die Vdigi uitverkocht is op die site en niet echt duidelijk is wanneer deze weer beschikbaar komt.

Ik kan natuurlijk ook wel een nieuwe TV aanschaffen (de oude is helaas kapot) maar daar heb ik op mijn kleine kamer eigenlijk geen ruimte voor en een tv kost minstens zo duur als zo'n converter.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ik zag dit topic staan en bedacht me dat ik dit antwoord heb heb gevonden voor mijn xbox(1).

Er is een apparaat (toedertijd nogal duur, nu waarschijnlijk wat minder) wat composiet & s-video kan omzetten in VGA output zonder signaalverlies (720x576 interlaced voor s-video en 480p/720p/1080i dus sowieso, das wat de xbox kan)

Waarschijnlijk is deze nog wel terug te vinden op xbox-scene (subforum http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=60) maar de meeste topics gaan over zelfgemaakte VGA kabels voor sync-on-green capable monitoren (kan je VGA direct krijgen via composiet) en de Neoya X2VGA adapter dus kan die doos zo niet vinden.

Ik herriner me heel goed dat iemand zowel een gamecube, xbox als DVD speler op zijn CRT had zitten en dit perfect werkte! Hoop dat iemand hier het kan vinden.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2024

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Anoniem: 179896 schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:13:

Ik zal er deze week wat meer mee spelen en weet ik meer, laat ik dit weten!
een weekje verder nu, al meer ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik heb zelf een VGA Plasma monitor (!) met een VGA aansluing zonder SCART RGB aansluiting. Hiervoor heb ik voor 150 euro het volgende apparaatje van JS aangeschaft. Het werkt perfect voor elke RGB SCART bron, zoals digitale TV van UPC. Het is geen cheap asian omvormertje maar een kwaliteitsproduct.

Afbeeldingslocatie: http://www.js-technology.com/images/rgb-vga/rgb-vga.jpg

Ze hebben ook VGA-Component kastjes voor 225 euro. Met een Component kabel voor de Wii ben je dus 255 euro kwijt. Maar dan heb je ook wat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.js-technology.com/images/yuv-vga/yuvvga_full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:41

Yucko

One clown to rule them all !

LOL, dan kan hij beter een tv kopen 8)7

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Wow. Da's wel ERG veel geld.

Ik ben wel benieuwd of dat Component->VGA kastje dan ECHT goede kwaliteit geeft op een LCD. Geen vertraging enzo.

Ik ben ook benieuwd of er goedkopere kastjes zijn die het ook goed doen. :)

Het voordeel van zo'n ding boven een tv is (op de prijs na: een goede tv is nog steeds duurder) dat je niet meer ruimte nodig hebt in je kleine studentenkamertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 17:29
maar de meeste topics gaan over zelfgemaakte VGA kabels voor sync-on-green capable monitoren (kan je VGA direct krijgen via composiet)
Ik zit met hetzelfde probleem als TS. Nu lees ik dit, maar begrijp het niet. In de specs van mijn NEC MultiSync FP950 staat:
Input Signal

Video: ANALOG 0.7 Vp-p/75W

Sync:
Separate sync. TTL Level
Horizontal sync. Positive/Negative
Vertical sync. Positive/Negative
Composite sync. (Positive/Negative) (TTL Level)
Sync on Green video (Positive) 0.7 Vp-p and sync.
(Negative) 0.3 Vp-p
Wil dat zeggen dat ik - met de goede verloopstekker - de WII zo aan kan sluiten op mijn monitor? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-06 11:02
Waarom zo moeilijk allemaal? De nieuwste Sharp LCD-schermen (bijvoorbeeld LC-42XD1E) hebben tegenwoordig geen aparte component ingangen meer. Wel VGA. Daarom zit er in de doos van de TV een component --> VGA kabel. Dit zal toch ook gewoon op een TFT-monitor werken?

Ik werk in een electronica zaak en daar hebben we de LC-42XD1E op een Sat-decoder aangesloten met een component --> VGA kabel. Perfect beeld.

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Maar dan heeft die tv zelf dus de electronica om het signaal van vorm te laten veranderen. Alleen een snoertje is niet genoeg voor schermen die dat niet hebben (zoals computer LCD's). In zulke gevallen heb je dus zo'n kastje ertussen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 15:17
Heb je geen video recorder, of HD recorder,
Die heb ik aan mijn TV kart hangen, en ik heb mijn consoles altijd daar aan hangen.
Werkt goed.

BTW heeft jouw Videokaart geen VIVO? Dan kun je direct de Wii koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
cyctech schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:50:
(...)
BTW heeft jouw Videokaart geen VIVO? Dan kun je direct de Wii koppelen
Is dit echt zo? Dan ga ik geen TV-kaart kopen, maar een nieuwe videokaart...

Iemand tips voor een goedkope kaart met VIVO?

[ Voor 8% gewijzigd door Rekcor op 04-01-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Video -> VGA Converter ook maar besteld, nja wat is nou € 30,- he.
Maar ik krijg heel wazig beeld. Nu kun je dit instellen met de remote, maar dat waardeloze batterijtje wat je erbij krijgt is zo leeg.
Dan denk dat je er zo ff een nieuwe in doet, maar dat is niet zo. Is het ook nog eens zo'n #$% ding wat je niet in elke winkel kunt krijgen.

Mocht ik het beeld ingesteld hebben zal ik een review doen over het apparaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151179

Heb je die converter nu scherp gekregen?
Hoe zijn de resultaten en zijn er nog andere, relatief goeiekope, alternatieven opgedoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151179 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:06:
Heb je die converter nu scherp gekregen?
Hoe zijn de resultaten en zijn er nog andere, relatief goeiekope, alternatieven opgedoken?
Het was helaas niet het batterijtje, het apparaatje zelf was stuk.
Ik heb m RMA gestuurd en 2 dagen later had ik al een nieuwe.

Helaas nog geen tijd gehad (of voor gemaakt) om het te testen.
Deze week ga ik er mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb de nieuwe converter aangesloten, maar ik krijg m niet scherp.
Je kunt wel wat dingen instellen zoals brite. en cont., maar ik blijf gewoon wazig beeld houden.

Tenzij iemand zo iets heeft van: loser dan moet je dit of dat doen. Anders zou ik het apparaatje afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

RooN schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:57:
Daarom zit er in de doos van de TV een component --> VGA kabel. Dit zal toch ook gewoon op een TFT-monitor werken?

Ik werk in een electronica zaak en daar hebben we de LC-42XD1E op een Sat-decoder aangesloten met een component --> VGA kabel. Perfect beeld.
Neen.
die component/vga verloopstukjes zijn enkel voor aansluitingen die component over VGA ondersteunen, en dat zijn bijna uitsluitend HD televisies die dit doen (waar je zowiso bijna altijd zo'n verloopstukje bijkrijgt). Een standaard tft monitor ondersteunt dit totaal NIET.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-04 00:13

Kris2904

found his match in SoaD

Was getekend, enz. | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://www.transavi.com/MPG099.htm

Heb er 5 van hier op het werk die ik moet testen en misschien neem ik er wel een mee naar huis om met mijn Wii te testen voor de lol :D Heb ook component kabel dus moet lukken i.c.m. 19 inch CRT :+

Dingen zijn nog een beetje Beta fase en voorlopig niet in Europa te koop helaas Mijn bedrijf kijkt nog of het nut heeft om te doen wat het beweert namelijk mooier beeld enzo ... :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:00

drooger

Falen is ook een kunst.

* Schop *

Wat is nu de conclussie van dit topic, welke manier is het beste om de nintento Wii op een monitor met vga-aansluiting, aan te sluiten??

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drooger schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:04:
* Schop *

Wat is nu de conclussie van dit topic, welke manier is het beste om de nintento Wii op een monitor met vga-aansluiting, aan te sluiten??
Anoniem: 87302 in "Wii naar VGA"

beetje duur, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://www.myhometheater.homestead.com/vgacable.html

Misschien dit een idee, low cost en redelijk makkelijk. Heb zo mijn touchscreen aangesloten over 20 meter. Maar lijkt me dat tv -> vga ook zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:48
Ik zat het net wat door te lezen allemaal (dit hele topic), en ik ben benieuwd hoe dat apparaat van jou, davidgilmour er van binnen uitziet... Heb je toevallig zin om de schroevendraaier er bij te halen?
Vind het altjid maar wat vreem die kleine apparaatjes die zo duur moeten zijn. Net als met die limiteerders voor op scooters/brommers enzo, die zijn ook duur en zelf voor 50 eurocent te maken. :P

edit: niet dat ik verwacht dat dit voor 50 eurocent te maken is uiteraard... dit is wel even wat anders, maar toch...

[ Voor 8% gewijzigd door warcow op 17-04-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

warcow schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:24:
[...]

Ik zat het net wat door te lezen allemaal (dit hele topic), en ik ben benieuwd hoe dat apparaat van jou, davidgilmour er van binnen uitziet... Heb je toevallig zin om de schroevendraaier er bij te halen?
Vind het altjid maar wat vreem die kleine apparaatjes die zo duur moeten zijn. Net als met die limiteerders voor op scooters/brommers enzo, die zijn ook duur en zelf voor 50 eurocent te maken. :P

edit: niet dat ik verwacht dat dit voor 50 eurocent te maken is uiteraard... dit is wel even wat anders, maar toch...
Er zit een echte omvormer in die het signaal omzet. Geen lullig kabeltje of zo. Kastje is niet zo een twee drie te openen denk ik maar hier is de website van de maker:

http://www.js-technology....p?cPath=22&products_id=33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 08:00

drooger

Falen is ook een kunst.

Een paar posts terug zei iemand dat je met een grafische kaart die VIVO heeft, dat je alleen een kabeltje hoeft te leggen. Klopt dit?

Is het dan gewoon een kwestie van het vinden van een 3 tulpen => vga kabel?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Laatst online: 18-04 18:51
Zeker weten? Bij die converter staat voor Xbox en Xbox 360. Ik weet dat het aannemelijk klinkt dat het op de Wii werkt, maar kan iemand dit bevestigen? Ik geef niet graag 50 euro voor niks uit...

En zou dit een beetje redelijke beeldkwaliteit geven? Ik gebruik nu de converter waar de threadstarter het ook over had, maar ik heb graag een progressive scan beeld.

En dan nog iets: play-asia.com zit in Hong Kong. Krijg je nog een hele zooi toeslagen bij de prijs die op de website staat?

Edit: Ik heb de reacties op de website van play-asia.com nu gelezen (ik had ze eerder niet gezien), en ze zeggen dat het goed werkt. Ik denk dat ik 'em maar bestel.

[ Voor 9% gewijzigd door Fred-Erik op 19-04-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100776

Ik ben ook benieuwd of dat werkt!
Ik heb nog geen wii, dus ik wacht er nog even mee... maar hou ons op de hoogte, als je hem hebt besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Fred-Erik schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:18:
Edit: Ik heb de reacties op de website van play-asia.com nu gelezen (ik had ze eerder niet gezien), en ze zeggen dat het goed werkt. Ik denk dat ik 'em maar bestel.
En wie zegt jou dat die reacties echt van tevreden gebruikers (en bijv. niet van marketeers van play-asia.com) afkomstig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:07
Mijn vader kwam op koninginnedag opeens aanzetten met een Hauppauge Tv-kaart met BT878-decoder. Ik dus even proberen en tot mijn verbazing deze geeft gewoon zeer strak beeld via composiet en het programma DScaler en allemaal zonder enige vorm van beeldvertraging.
Op een 22" monitor doet dit dus zeker niet onder voor een normale tv-setup en zou zelfs zeggen dat het er wat beter uitziet dan via onze oude tv.

http://img95.imageshack.u...tv2007050309275300yd4.jpg
http://img150.imageshack....tv2007050309283000ve9.jpg
http://img84.imageshack.u...tv2007050309295000nk8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100776

Oh, dat klinkt interessant! Wat voor type TV-kaart heb jij dan?
En is het verder al iemand gelukt om dit werkend te krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ekiter schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:56:
Mijn vader kwam op koninginnedag opeens aanzetten met een Hauppauge Tv-kaart met BT878-decoder. Ik dus even proberen en tot mijn verbazing deze geeft gewoon zeer strak beeld via composiet en het programma DScaler en allemaal zonder enige vorm van beeldvertraging.
Op een 22" monitor doet dit dus zeker niet onder voor een normale tv-setup en zou zelfs zeggen dat het er wat beter uitziet dan via onze oude tv.

http://img95.imageshack.u...tv2007050309275300yd4.jpg
http://img150.imageshack....tv2007050309283000ve9.jpg
http://img84.imageshack.u...tv2007050309295000nk8.jpg
Sorry maar dat is niet scherp ... mijn RGB kabel op mijn CRT TV'tje geeft veel beter beeld ;)
Component > VGA is ook leuk alleen kon ik het nooit op 100 Hz of in ieder geval meer dan de standaard 60 krijgen :/

Op TFT meuk zal het vast wel beter werken...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ach, ik vond vroeger composiet via dscaler ook "scherp", totdat ik andere monitor kocht die ook scart en componentingangen heeft, was wel een wereld van verschil. Coole aan dscaler is dan wel weer dat je screenshots kan nemen en zelfs filmpjes kan maken (heb ik vroeger nog vaak gedaan)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Laatst online: 18-04 18:51
Ik werk nu al een tijdje met m'n Wii in 480p, en ik kan jullie vertellen dat het zeker die €60,- waard was! Prachtig beeld op m'n CRT monitor, en ook goede refreshrate. Jammer dat op sommige momenten het beeld 1/2 seconde zwart wordt, en dat-ie alleen 480p aankan en geen 576i, waardoor je voor bv Virtual Console games weer iets anders moet aansluiten.

Buiten die paar minpunten echt een aanrader! Als je dit hebt gezien, wil je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:08
Na een tijd zoeken ben ik nog geen oplossing tegengekomen. Ik post hier alles wat ik ben tegengekomen, hopelijk kunnen we er iets moois van maken!

Het doel:
Zelf een kabel maken zodat je de Wii kan aansluiten op de VGA poort van je monitor.

Hier wat handige linkjes:

Info over de pin out op de Wii.
link 1

Forum waar ze ook bezich zijn met zelfbouw kabels.
link 2

Iemand die zelf een component kabel maakt.
link 3

Tutorial van iemand die zelf een vga kabel maakt.
link 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 16:31

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Vergeet als je gaat prutten met RGB op de scart niet de status lijn aan te sluiten, ik meen pin 17. Uit mijn hoofd 5 volt voor RGB oid.

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 12:40

Bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 21:30

Stoney3K

Flatsehats!

De Wii HEEFT een RGB uitgang, alleen moet die actief zijn in het menu (en waarschijnlijk is dat dan de RGB/Scart uitgang voor 576i, dus ik weet niet wat je monitor dan met interlaced signaal gaat doen).

Waar je mee zit is de kleurspace-omzetting van YPB (YUV is niet de correcte term maar wordt wel vaak gebruikt) naar RGB, aan het video-format zelf hoeft op zich niet veel te veranderen sinds normale TFT's geen moeite hebben met 640x480 (480p). In feite zou je dus al klaar zijn met een converterschakeling van YPB naar RGB, wat met een paar optelschakelingetjes (weerstandjes) makkelijk te maken valt, van YPB naar RGB omzetten is wiskundig namelijk makkelijk:

G = Y (ergo: Sync on Y = Sync on Green)
R = Y + Pr
B = Y + Pb

(Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/YPbPr)

Mocht dit niet werken, dan is er weinig geld verspild zou ik zeggen, sinds je dit met een paar female RCA's, wat experimenteerprint en een stukje kabel zo kan maken.

Wat die dozen zo duur maakt is dat ze vaak voorzien zijn van een ingebouwde scan-converter -- vooral om interlaced signalen om te zetten naar progressive.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100818

Ik heb een computer monitor (22'' van Philips, best een oudje, typenr. onbekend)
met de volgende aansluitingen aan de achterkant:

2 VGA-ingangen > D-SUB & RS232(?)

5 aansluitingen voor:
R, G, B, V, H/H+V ...

Zou ik op deze laatste 5 aansluitingen de WII succesvol kunnen aansluiten via de WII > component kabel welke volgens mij ook dezelfde aansluitingen heeft...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:56

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

http://www.x2vga.com met wii kabel en vga kabel erbij kost het je 70,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:53

Upke dupke

Oompa Loompa

wii directe vga kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.vdigi.com/images/M_images/products/wiivga/application.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vdigi.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/a56662435d0eddb7ab0ba5392b7a5126.jpg

Ik zit er sterk over te denken om dat ding te halen. Dan kan ik eindelijk op m'n kamer spelen op m'n Samsung 960 BF.

[ Voor 13% gewijzigd door Upke dupke op 15-08-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Upke dupke schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:41:
wii directe vga kabel

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zit er sterk over te denken om dat ding te halen. Dan kan ik eindelijk op m'n kamer spelen op m'n Samsung 960 BF.
eindelijk! Geeft dit een beter beeld dan component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Marrruuuk schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:05:
http://www.x2vga.com met wii kabel en vga kabel erbij kost het je 70,-
Het voordeel van deze boven de eerdergenoemde apparaten is dat 480i ook zou moeten werken :) Het apparaatje wat ik nu heb levert zwart beeld op, aangezien m'n monitor geen interlaced beeld aankan. Bij VC en Gamecube spellen heb ik dus geen beeld. Erg irritant.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:56

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

--MeAngry-- schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:54:
[...]

Het voordeel van deze boven de eerdergenoemde apparaten is dat 480i ook zou moeten werken :) Het apparaatje wat ik nu heb levert zwart beeld op, aangezien m'n monitor geen interlaced beeld aankan. Bij VC en Gamecube spellen heb ik dus geen beeld. Erg irritant.
Het werkt ook, ik gebruik hem met mn xbox alleen de kwaliteit valt me flink tegen :P , er komt maar 480p uit mn xbox en met een 22" monitor is dat geen gezicht helaas :(, daar had ik hem juist voor gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Marrruuuk schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:47:
[...]

Het werkt ook, ik gebruik hem met mn xbox alleen de kwaliteit valt me flink tegen :P , er komt maar 480p uit mn xbox en met een 22" monitor is dat geen gezicht helaas :(, daar had ik hem juist voor gekocht
Ik heb zelf deze:
http://www.play-asia.com/...15-vga%2Bbox-70-1d2s.html

En behalve het feit dat hij 480i en 576i gewoon doorgeeft zonder er Progressive van te maken, geeft hij voor 480P vrij goede beeldkwaliteit om m'n Dell 20" WFP2007.
Ik denk niet dat dit gaat werken op een normale PC-TFT, aangezien er geen conversie plaatsvind.

[ Voor 19% gewijzigd door --MeAngry-- op 15-08-2007 22:01 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Misschien een domme vraag maar ik kan het niet in de specs of user reviews van die sites terug vinden; Wanneer je van een YPbPr to RGBHV of VD-W2 VGA cable gebruikt maakt hoe zit het dan met het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 26-06 11:25

jelbo

Hij doet het niet!

Ik heb een HP w2207 en zou willen weten of een PAL Wii met component kabels icm een X2VGA 2 gaat werken.

[ Voor 5% gewijzigd door jelbo op 09-11-2007 17:13 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

en dit dan + wii component kabel?

http://www.thuisbioscoop.nl/component-adapter.html

ik heb net zelf dit kastje besteld op ebay:
http://cgi.ebay.nl/TV-VGA...ViewItem#ebayphotohosting

Mooie van dit kastje is dat je hem voedt via USB, dus op je Wii zelf. En natuurlijk een stuk goedkoper, maar goed, ben benieuwd oftie zijn belofte gaat waarmaken!

moet dan nog een component kabel bij, maar ook die kun je cheap vinden op ebay. Zodra ik alles binnenheb, zal ik jullie iets laten weten!

[ Voor 75% gewijzigd door xsive op 13-11-2007 17:25 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

xsive schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:03:
en dit dan + wii component kabel?

http://www.thuisbioscoop.nl/component-adapter.html

ik heb net zelf dit kastje besteld op ebay:
http://cgi.ebay.nl/TV-VGA...ViewItem#ebayphotohosting

Mooie van dit kastje is dat je hem voedt via USB, dus op je Wii zelf. En natuurlijk een stuk goedkoper, maar goed, ben benieuwd oftie zijn belofte gaat waarmaken!

moet dan nog een component kabel bij, maar ook die kun je cheap vinden op ebay. Zodra ik alles binnenheb, zal ik jullie iets laten weten!
Met die kabel neem je het risico dat je scherm het signaal niet goed weer kan geven dacht ik, omdat het dacht ik niet echt wordt omgezet naar VGA signaal.

Dat kastje doet hetzelfde als de X2VGA 2 die ik besteld heb. Ik ben benieuwd :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Ik heb m'n X2VGA 2 binnen en ik moet zeggen dat ie erg mooi werkt met m'n Wii en scherm (HP w2207). Om het geluid van m'n PC en Wii op m'n speakerset te krijgen komt nog een oplossing in de vorm van een redelijk eenvoudig audio switchje.

Even wat foto's voor de geïnteresseerden. Aangesloten met een 3rd party component kabel die ik bij die X2VGA2 gasten erbij besteld heb.

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07473/smg_on_w2207_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07473/smg_on_w2207_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07473/smg_on_w2207_004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07473/smg_on_w2207_003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07473/smg_on_w2207_005.jpg

Kortom een mooie oplossing dat kastje, hoewel ie wat duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Laatst online: 05-07 00:58
een component to vga kabel werkt toch wel als je een sync on green monitor hebt? anders mis je h en v sync?

[ Voor 3% gewijzigd door Speeddragon op 21-11-2007 21:44 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:47
jelbo schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:37:
Ik heb m'n X2VGA 2 binnen en ik moet zeggen dat ie erg mooi werkt met m'n Wii en scherm (HP w2207). Om het geluid van m'n PC en Wii op m'n speakerset te krijgen komt nog een oplossing in de vorm van een redelijk eenvoudig audio switchje.

Even wat foto's voor de geïnteresseerden. Aangesloten met een 3rd party component kabel die ik bij die X2VGA2 gasten erbij besteld heb.

Kortom een mooie oplossing dat kastje, hoewel ie wat duur is.
Hoeveel was je in totaal kwijt? Ik heb een 4:3 lcd scherm van samsung, gaat dat wel goed? Moet natuurlijk de wii wel weer instellen op 4:3 ...

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

deltaquad_1979 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:31:
[...]

Hoeveel was je in totaal kwijt? Ik heb een 4:3 lcd scherm van samsung, gaat dat wel goed? Moet natuurlijk de wii wel weer instellen op 4:3 ...
€55,- voor alleen de X2VGA2 en verzendkosten. Ik had er nog een D-Sub- en componentkabel bij gekocht.

Of het goed gaat met je Samsung scherm is afhankelijk van hoe dat scherm omgaat met 480p signalen over VGA. In de meeste gevallen gaat dit prima, maar 100% uitsluiten gaat dacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreekVL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Upke dupke schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:41:
wii directe vga kabel

[afbeelding]

[afbeelding]

Beste,

Heeft iemand hier al ervaring mee? (Wat is de kwaliteit van deze kabel en werkt het: ja of nee) Ik heb ook sinds kort een Wii en wil hem ook aansluiten op mijn Samsung 226BW, omdat ik geen geld over heb voor een dure TV. Of is het verstandiger om de duurdere optie te kiezen, het kastje met de component kabel to dvi/vga.

Bij voorbaat dank,
Freek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutte
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 21:05
Ik ben al een tijdje op zoek naar een zelfde kabel voor mijn Xbox naar DIY-Beamer.
Op Ebay zijn deze te koop.Afbeeldingslocatie: http://www.tinxi.com/Foto/2381_1.jpg
Schijnt prima te werken, kost je alleen wel al gauw 40 euro inclusief verzendkosten. Inkoopactie anyone ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Rutte schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:40:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een zelfde kabel voor mijn Xbox naar DIY-Beamer.
Op Ebay zijn deze te koop.[afbeelding]
Schijnt prima te werken, kost je alleen wel al gauw 40 euro inclusief verzendkosten. Inkoopactie anyone ;) ?
Mja, zo'n composiet video-aansluiting word je niet echt blij van. component of RGB SCART is echt wel nodig als je mooi beeld wilt op een VGA display of beamer. Voor €40 zou ik dan wat mooiers halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Die composietaansluiting he :X. Op CRT gaat het misschien nog meevallen als je een klein schermpje hebt, maar op een groter scherm (en zeker een TFT scherm) gaat het er hondslelijk uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik heb ooit bij mijn matrox parhelia videokaart een vga--->svideo/composietvideo kabel gekregen, iemand enig idee of dit zou gaan werken? (ik moet mijn wii nog krijgen dus ik kan het nog niet testen :p )

Afbeeldingslocatie: http://knightsathome.de/flohmarkt/pics/206_tv_kabel_matrox_liste.jpg

ik kan nergens vinden wat de pinlayout zou zijn en hoe dit zich verhoud tot die van een LCD monitor aangezien dit een kabel is die bij een videokaart werd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

HKS-Skyline schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:21:
ik heb ooit bij mijn matrox parhelia videokaart een vga--->svideo/composietvideo kabel gekregen, iemand enig idee of dit zou gaan werken? (ik moet mijn wii nog krijgen dus ik kan het nog niet testen :p )

[afbeelding]

ik kan nergens vinden wat de pinlayout zou zijn en hoe dit zich verhoud tot die van een LCD monitor aangezien dit een kabel is die bij een videokaart werd geleverd.
Dat is dus een VGA naar composiet/s-video verloopje. Voor je Wii heb je iets als een composiet/s-video/SCART/component naar VGA 'verloopje' nodig, wat dus neerkomt op een kastje of speciale kabel zoals die in dit topic vermeld zijn.

Mocht die Matrox kaart ook een video-in optie hebben ben je sneller klaar, maar je bent dan denk ik wel beperkt tot iets als composiet of s-video. Voor LCD heb je echt iets beters nodig hoor, of je moet niet veel geven om beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dan is dit wel ideaal natuurlijk!. Component naar VGA, en niet eens zo duur als die way-overpriced apparaten..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SgtStrider schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:56:
Dan is dit wel ideaal natuurlijk!. Component naar VGA, en niet eens zo duur als die way-overpriced apparaten..
(wat een heerlijk engels hebben die hong kong ebaydealers toch altijd :p)

Zou goed moeten werken ja. Heb nooit begrepen waarom een component converter zo duur zou moeten zijn aangezien een progressief signaal zonder al te veel magie om te zetten is naar vga (enkel het YPbPr kleurenschema moet omgezet worden naar RGB). Voor dat bedrag kan je niet sukkelen, proberen zou ik zeggen :)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ja; die post van davidgilmour was echt een tranentrekker! 225 euro voor een convertertje.... te ziek voor woorden..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

Zelf heb ik de x2vga aan mn xbox hangen. En ik moet zeggen 1080i ziet er zeer strak uit op mn crt monitor. X2VGA is denk ik toch wel de beste oplossing als je hem Ypbpr aan kunt bieden. Iemand ervaring met die V2V. Ik heb namelijk een 10.4 inch lcdtje en ik krijg geen blijvend beeld als ik de X2VGA gebruik. Iets met de resolutie in combinatie met de frequentie van 60Hz. Dus wou ik het proberen met de V2V

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Laatst online: 21-06 17:10
Ik heb een aantal weken geleden de VDigi VD-W2 kabel besteld (Wii-VGA). Deze heb ik aangesloten op een 20" 1680x1050 Philips LCD scherm.

De kabel voelt kwalitatief goed aan, hoewel ik hier geen kwantitatieve uitspraken over kan doen, aangezien ik niets heb gemeten of kunnen vergelijken met andere oplossingen. Ik vind de beeldkwaliteit acceptabel, maar niet meer dan dat. Het beeld ziet er schermvullend uit alsof een lage resolutie flink is opgeschaald. Waarschijnlijk is dit ook het geval.

Ik heb gisteren de kabel geprobeerd op een 24" Acer LCD, maar op dit scherm gaan de beeldupdates met horten en stoten, oftewel onspeelbaar. Dus het lijkt erop dat de resulaten die je met deze kabel kunt halen erg afhankelijk zijn van je beeldscherm.

Het grote voordeel van deze kabel is dat ie erg goedkoop is. Voor omgerekend 35 euro inclusief verzendkosten had ik deze kabel binnen een week in huis. Voor mij voldoet de kabel (ik had geen hoge verwachtingen), maar als je een strak gestoken beeld verwacht, dan kun je van een koude kermis thuiskomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

mjax schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 06:36:
Het beeld ziet er schermvullend uit alsof een lage resolutie flink is opgeschaald. Waarschijnlijk is dit ook het geval.
Dit lijkt mij ook het geval aangezien de X2VGA2 voor de Wii ook gewoon het 480p signaal converteert zonder upscaling.

De X2VGA2 ondersteunt tot 1080p, maar dan moet je wel een 1080p signaal hebben natuurlijk (voor consoles de PS3 of X360, Wii kan maar tot 480p). Volgens mij maakt dat de X2VGA2 zo duur, hoewel het inderdaad eigenlijk veel te veel geld is voor zo'n klein kastje dat jammergenoeg niet eens interlaced signalen kan converteren naar progressive :'(

@mjax, zou je eens wat foto's en closeups kunnen posten van het beeld dat je hebt? Als het kan ook van het SMG titelscherm zodat het een beetje met die van mij te vergelijken is.

[ Voor 11% gewijzigd door jelbo op 28-12-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamperke
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:46
Wat is nu het verschil tussen het kastje dat de threadstarter voorstelde, en die X2VGA2?
Ik snap ook erg weinig van al die verschillende signalen waarover hier gesproken wordt. Waarom zou de X2VGA2 interlaced signalen moeten converteren naar progressive?

Ik ben dus sterk aan het twijfelen om me er ook een aan te schaffen, maar een overvloed aan slechte ervaringen met het X2VGA2 bedrijf op Google houdt mij voorlopig nog tegen.
Hoe zijn jouw ervaringen hiermee Jelbo? Zit alles stevig verpakt en hoelang heeft de verzending geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Pamperke schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:39:
Wat is nu het verschil tussen het kastje dat de threadstarter voorstelde, en die X2VGA2?
Ik snap ook erg weinig van al die verschillende signalen waarover hier gesproken wordt. Waarom zou de X2VGA2 interlaced signalen moeten converteren naar progressive?
Het kastje in de fipo kan alleen composiet en s-video signalen omzetten naar een VGA signaal. Van goed naar slecht zit het zo met analoge videosignalen die door de Wii worden ondersteund:

Component > RGB SCART > S-video > Composiet

Het verschil in beeldkwaliteit is gigantisch, zeker op computer TFT/LCD/CRT-schermen. Dus als je een VGA box wilt kopen voor je Wii, kies er dan zeker één die component aan kan.

Computerschermen en 'platte' TV's (LCD, TFT, etc.) kunnen alleen een progressive signaal weergeven. Dat komt neer op beeld-voor-beeld. Normale beeldbuistelevisie's kunnen dat niet, zij geven een interlaced signaal weer (komt neer op verschillende beeldlijnen die met elkaar worden verweven tot één beeld). De p of i achter bijv. 480p of 576i staan voor progressive of interlaced.

De Wii kan zowel i als p signalen uitspugen, maar de meeste VGA boxjes hebben graag een progressive signaal omdat dat het meest eenvoudig is om te zetten naar VGA dat ook progressive is. Europese GameCube spellen ondersteunen helaas geen progressive, vandaar dat ik het jammer vind dat de X2VGA2 geen interlaced signaal kan omzetten. Europese GameCube spellen op een Wii aan een X2VGA2 gaan dus niet werken.
Ik ben dus sterk aan het twijfelen om me er ook een aan te schaffen, maar een overvloed aan slechte ervaringen met het X2VGA2 bedrijf op Google houdt mij voorlopig nog tegen.
Hoe zijn jouw ervaringen hiermee Jelbo? Zit alles stevig verpakt en hoelang heeft de verzending geduurd?
De X2VGA2 wordt verplicht per DHL verzonden en zodoende duurde dat maar 5 dagen. Alles zit prima verpakt in een erg stevige opblaasbare constructie dus wat dat betreft zit het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamperke
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:46
Bedankt voor de uitleg :-)
Ik heb nu een X2VGA2, wii component cable en D-sub cable besteld. Hopelijk komt alles goed aan en krijg ik het dan ook deftig aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 19:38
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10x-49-en-70-2b90.html
deze kost 43 euro ex verzend kosten maar zag er laats een liggen bij de lokale gameshop voor 50 euro inclusief kabels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42873

Nu we een tijdje later zijn, al enige evolutie in dit debat??
Die Vdigi kabel lijkt me mss iets, alhoewel de bovenstaande review nt echt denderend is.
Wss opteer ik echter voor deze kabel http://www.thuisbioscoop.nl/component-adapter.html
+ de normale wii component kabel.
Enige ervaringen?
Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206461

Hoi,

zal onderstaand iets zijn? heeft iemand hier ervaringen mee. Wil deze namelijk gebruiken voor mij DITY beamer aan te sturen voor een wii

XCM SUPERVGA BOX

many thx.

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Bartburg had deze al eerder aangekaard (zie hierboven)
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-10x-49-en-70-2b90.html

Scheelt je ook nog eens 10 euro bij play-asia, weet alleen niet hoeveel verzendkosten er bij bovengenoemde site bijkomen... Bij playasia 12 euro.

In de reviews bij play-asia komt alleen naar voren dat de meegeleverde kabels niet 100% zijn; besides that lijkt het me een mooie oplossing, verder ga ik mee in de vraag van optonic, heeft iemand ervaring hiermee?

Overigens, zover ik zie, is dit inclusief geluidsswitch? zal wel helemaal super zijn :)

Edit: Ja dus
Afbeeldingslocatie: http://derek.denhaas.info/xcm.gif

[ Voor 16% gewijzigd door XiniX88 op 23-06-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat apparaatje ziet er goed uit. Alleen hoop ik dat iemand anders die al gekocht heeft en er een oordeel over kan geven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de vga box besteld voor mijn wii.
ik zal mijn bevindingen wel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat ik mij afvraag, is het uberhaupt mogelijk om de wii te gebruiken op een pc-scherm (via wat voor kabel/box) dan ook, zonder eerst via een tv je instellingen te wijzigen?

Anders heb ik er niet zoveel aan, ik heb geen tv hierzo.

Weet iemand ook waar zo'n sync-on-green kabel voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

assembler schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:47:
Wat ik mij afvraag, is het uberhaupt mogelijk om de wii te gebruiken op een pc-scherm (via wat voor kabel/box) dan ook, zonder eerst via een tv je instellingen te wijzigen?

Anders heb ik er niet zoveel aan, ik heb geen tv hierzo.

Weet iemand ook waar zo'n sync-on-green kabel voor is?
Ja, dat is mogelijk.
Ik heb mij wii aangesloten via component maar ik kan mijn wii ook aansluiten op mijn VGA monitor via een kastje van SCART RGB naar VGA. Kastje kost overigens wel een godsvermogen maar hij doet het wel, JS VGA RGB box. --> Anoniem: 87302 in "Wii naar VGA"

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 06-07-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb deze box onlangs gekocht:

http://www.xcm.cc/xcm_1080p_megacool_vga_box.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.xcm.cc/MCV_1.jpg

Hierop kun je een willekeurige Component bron aansluiten, en je pc zelf.

Daarna sluit je je scherm en geluidsset erop aan. Je kunt dan met 1 knop switchen tussen de wii (of ps3/xbox) en je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04

TF

bla bla

Zijn er tegenwoordig al knappe kabels om je WII op VGA aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
Anoniem: 206461 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:00:
Ja, dat apparaatje ziet er goed uit. Alleen hoop ik dat iemand anders die al gekocht heeft en er een oordeel over kan geven!!
Ik heb dit apparaatje een half jaar geleden gekocht in Zoetermeer (http://www.ziezotec.nl) en ben er tevreden over. Het enige nadeel voor mij was dat de kabels er aan 3/4 kanten aankomen, waardoor het ding - wil je de kabels niet beschadigen - redelijk wat ruimte inneemt.

Als je de knop omzet, worden zowel beeld als geluid overgezet.
Pagina: 1 2 Laatste