Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help mij aan een "lange mensen" budget auto.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Je weet wel, in de wielkasten een paar stukjes waar ik met mijn nagel onder de lak kon, precies dat scherpe randje wat om je wiel heen gaat. Voornamelijk linksachter, bij de andere wielen had ik minder last. Mja, hij had gewoon plekjes.. ik ben er ook niet blij mee want verder kwam hij goed onderhouden over en het interieur mocht ik niet over klagen. De andere auto's zijn zoveel duurder meteen :(

Ben nog even aan het mailen met iemand die er eentje voor 4250 heeft staan. Ik blijf steeds rondmalen dat die dealer me waarschijnlijk geen onbetrouwbare auto meegeeft. Ik vind die galant behoorlijk zeldzaam en ergens is dat wel lastig.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
HaaZ schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:17:
[...]

Roest op de schijven. Duurt inderdaad een aantal keren remmen voordat dat er af is. Misschien gebruiken jullie je Galant niet zo vaak?

Helemaal bij auto's die te koop staan, heb je dat. Kan't niet zo zijn dat t daardoor kwam Pixal?
Als je er niet zeker van bent ga je naar euromaster, zeg je: mn remmen..... ik vertrouw ze niet..
Krijg je een remzeker test a 25 euro (kijken ze alles na, schuren ze het bij als het moet) en je kan weer gaan...

Ik had er eerst wel hard een nodig... Mn auto had 1.5 week stil gestaan in slecht weer (zand, spul van bomen en regen). Toen ik weg wilde rijden wilde ie niet vooruit komen, mn remmen bleven plakken (hij zij ook echt "knak" toen ie er door kwam).
Later op de A2 moest ik hard remmen voor iemand voor me en toen trok ie als een gek naar links, mn rem rechtsvoor had dus door het vuil geen 100% contact...

Verwijderd

Roest bij de wielkasten is funest, binnen de korste keren geen wielkast meer over. Was bij mn voormalige 460 ook. Begon als een klein puntje. Binnen 2 jaar was heel de rand weg. Had het weggehaald toen het nog een klein puntje was. Maar het kwam van binnenuit. Enige optie is stuk wegsnijden en opnieuw inlassen en spuiten. Duur grapje. Ik heb het zelf gedaan en heb er nog een tijd mee door kunnen rijden.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb net wat dealers gebeld. Die uit nieuwegein was helaas verkocht inderdaad. Ze halen hem snel van de website.

Ik moet morgen de volgende plaatsen aandoen, swalmen (limburg), emmeloord, en iets in friesland.

Dat wordt dus niks :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Pixal schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:57:
Ik heb net wat dealers gebeld. Die uit nieuwegein was helaas verkocht inderdaad. Ze halen hem snel van de website.

Ik moet morgen de volgende plaatsen aandoen, swalmen (limburg), emmeloord, en iets in friesland.

Dat wordt dus niks :)
Emmeloord en Friesland liggen niet zo ver uit elkaar, das te doen. Let je wel op voor zwarte Seats onderweg? ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
SeatRider schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:13:
[...]

Emmeloord en Friesland liggen niet zo ver uit elkaar, das te doen. Let je wel op voor zwarte Seats onderweg? ;)
Die in friesland is een automaat en dat is eigenlijk mijn laatste keus. Ik zal opletten voor de leaseauto's, maar dan moeten ze niet uitdagend naar me kijken als ze me snijden :o

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SeatRider schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:13:
[...]

Zwarte seats??? :?

Maar jammer dat die auto al verkocht was pixal. Maar ik weet zeker dat er nog meer leuks is dus! ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als je langs emmeloord gaat, ga dan ook ff langs urk en kraggenbrug (zit grootte handelaar)

waar heb je iets in emmeloord gezien btw? kan wel beetje zeggen of dat bedrijf ok is nml :P

[ Voor 34% gewijzigd door Rev! op 15-12-2006 11:54 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Rev! schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:53:
als je langs emmeloord gaat, ga dan ook ff langs urk en kraggenbrug (zit grootte handelaar)

waar heb je iets in emmeloord gezien btw? kan wel beetje zeggen of dat bedrijf ok is nml :P
Errol heet die vent, dealed gewoon wat in oude auto's ergens bij het industrie terrein de Munt.

Als ik dit soort ervaringen over de galant lees trouwens. Ik heb met vento alleen een spoorstang laten vervangen ter waarde van 50 eu.

Een zeer mooie auto met name de uitstraling, maar het lijkt wel een ´maandag-morgen-auto´.

11.000 electrische ramen sluiten slecht op de snelweg
23.000 nieuwe koppelingsplaten trilden (bekend fenomeen)
26.000 nieuwe remschijven en blokken rondom ivm trillen
30.000 rem-bekrachtiger defect, bekend bij mitsubishi
46.000 nieuwe schokbrekers achter en nieuwe banden (4x)
54.000 motor geen vermogen meer; defecte lucht-inlaat
59.000 klapband
68.000 schokbrekers voor vervangen
76.000 weer 4 nieuwe banden
82.000 nieuwe stuurstang ivm stuurspeling
97.000 kleppen defect veel geratel
98.000 nieuwe kop erop

Al met al een mooie auto, maar technisch minder en niet zuinig 300 km met een 55 liter en met regenachtig weer en wisselen van rijbaan al 2x rond gegaan (achterkant glijdt weg) met +/- 110 km/h.
Voor mij geen Galant meer helaas...
En bij reparaties vaak de auto langer kwijt dan een week, met de kleppen meer dan drie weken de auto in reparatie!!!

300km met 55 liter!!! 8)7 ik rijdt nu 550 km op 55 liter, en dan rij ik niet eens echt zuinig.. kijk dat ie wat meer of minder verbruikt maakt me niet uit.. maar dit (1 op 11 en 1 op 10 zijn zaken die ik vaker lees trouwens, volgens mij trapt deze gast compleet door onderplaat heen)

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 15-12-2006 12:20 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
das een turk, weet alleen dat je er geen ruzie mee moet krijgen :P
volgens mij zijn zijn auto's wel ok..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja dat kan ik dus niet bekijken, nja tsal wel :P

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

_Drake_ schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:43:
Roest?, dan zou ik er vanaf blijven.
typisch antwoord van iemand die niet te veel aan zijn auto wil doen.

Roest is geen probleem : gaten zijn problemen ;) roest is een kwestie van bijwerken..

maarja, hier praat een hobby-restaurateur...

Wabbawabbawabbawabba

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

KatirZan schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:36:
[...]

typisch antwoord van iemand die niet te veel aan zijn auto wil doen.

Roest is geen probleem : gaten zijn problemen ;) roest is een kwestie van bijwerken..

maarja, hier praat een hobby-restaurateur...
Kwestie van bijwerken zecht ie nog....
Onze callibra is de deur uit gegaan omdat er roest zat op de bodemplaat en in de wielkasten en een aantal zijpanelen niet helemaal strak waren. Kon je even bijwerken jah maar tis een k** werk. Dat is niet ff te doen... Dat moet je of laten doen of als je er verstand van heb dan is het nog wel een beetje te doen jah. Maargoed :P :)

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 20:07
ik ben 1.98 en ga morgen kijken naar een citroen ZX '93, van de eerste eigenaar!
in de meeste auto's heb ik niet zo veel moeite om te zitten, uitzondering is de Dihatsu Cuore van de oma van mijn vriendin

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Dat het een turk is maakt me niks uit, ik koop een auto en niet de verkoper erbij :P Ik heb mijn huidige auto ook van de meest onbetrouwbare vent overgekocht, ook nog eens voor een habbekrats. 1650 euro en van de verzekering krijg ik nu 2500 euro. Natuurlijk wel wat aan gesleuteld inmiddels. Maarja, ik dacht nog, ik sta volgende maand bij de garage maar nee, kleine beurt, grote beurt, 2 jaar verder en nog niks ernstigs. Dus ik ga gewoon naar die turk toe :)

Wellicht heb je mazzel en heb je de lengte niet in je bovenbenen zitten, ik zit strak met mijn kont en rug tegen de rugleuning en toch reiken mijn knieën op de achterste stand totaan het dashboard. In mijn huidige auto heb ik nog 5 cm vrij maar die luxe heb ik niet vaak.

Er zijn ook inderdaad wel auto's waar ik in pas, bijv. Nissan Almera 1997 wel, Nissan Primera (groter) 1997 NIET. Dan denk je echt even.. HUH? Maar ik ben dus op zoek naar een wat volwassener auto dan zo'n almera.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pixal schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:28:
Dat het een turk is maakt me niks uit, ik koop een auto en niet de verkoper erbij :P Ik heb mijn huidige auto ook van de meest onbetrouwbare vent overgekocht, ook nog eens voor een habbekrats. 1650 euro en van de verzekering krijg ik nu 2500 euro. Natuurlijk wel wat aan gesleuteld inmiddels. Maarja, ik dacht nog, ik sta volgende maand bij de garage maar nee, kleine beurt, grote beurt, 2 jaar verder en nog niks ernstigs. Dus ik ga gewoon naar die turk toe :)

Wellicht heb je mazzel en heb je de lengte niet in je bovenbenen zitten, ik zit strak met mijn kont en rug tegen de rugleuning en toch reiken mijn knieën op de achterste stand totaan het dashboard. In mijn huidige auto heb ik nog 5 cm vrij maar die luxe heb ik niet vaak.

Er zijn ook inderdaad wel auto's waar ik in pas, bijv. Nissan Almera 1997 wel, Nissan Primera (groter) 1997 NIET. Dan denk je echt even.. HUH? Maar ik ben dus op zoek naar een wat volwassener auto dan zo'n almera.
Nja je kan idd geluk hebben met je auto.
Maar tis wel appart met je benen en passen in een auto, je zou zeggen hoe groter de auto er uit ziet hoe beter je er in past...
Maar goed, ik heb zelf het probleem ook. Vorig weekend wezen karten, ik paste er gewoonweg niet in, ik mocht er niet eens in. Ik stak te ver uit met men benen etc. Niet veilig. Ram balen, mja.
Toch hoop ik dat het wat word bij die turk...

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Joopieboy schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:51:
[...]

Kwestie van bijwerken zecht ie nog....
Onze callibra is de deur uit gegaan omdat er roest zat op de bodemplaat en in de wielkasten en een aantal zijpanelen niet helemaal strak waren. Kon je even bijwerken jah maar tis een k** werk. Dat is niet ff te doen... Dat moet je of laten doen of als je er verstand van heb dan is het nog wel een beetje te doen jah. Maargoed :P :)
Bodemplaat is niet eens zo lastig ;) "gewoon" een nieuw stuk tussenlassen ;) wielkasten is een ander verhaal, meestal moet je dan de hele wielkast gaan vervangen.
Zijpanelen, tja, ligt er aan welke je bedoelt, voorkant is een kwestie van vervangen (zijn nog nieuw verkrijgbaar voor een calibra), de achterkant kan je ook nog bestellen, maar dit vergt iets meer van de tijd :P

Om niet teveel offtopic te gaan:

een ZX is serieus te klein voor iemand van 1.98m...

Wabbawabbawabbawabba

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

KatirZan schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:17:
[...]

Bodemplaat is niet eens zo lastig ;) "gewoon" een nieuw stuk tussenlassen ;) wielkasten is een ander verhaal, meestal moet je dan de hele wielkast gaan vervangen.
Zijpanelen, tja, ligt er aan welke je bedoelt, voorkant is een kwestie van vervangen (zijn nog nieuw verkrijgbaar voor een calibra), de achterkant kan je ook nog bestellen, maar dit vergt iets meer van de tijd :P

Om niet teveel offtopic te gaan:

een ZX is serieus te klein voor iemand van 1.98m...
Ja idd, t was gewoon te veel werk...

Maar ontopic:
Niet echt verstandig om voor kleine hatchbaks zoals die ZX te kijken. Zelfs voor mij issie te klein...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

HaaZ schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:17:
[...]

Roest op de schijven. Duurt inderdaad een aantal keren remmen voordat dat er af is. Misschien gebruiken jullie je Galant niet zo vaak?

Helemaal bij auto's die te koop staan, heb je dat. Kan't niet zo zijn dat t daardoor kwam Pixal?
45K/J :P wel voornamelijk snelweg en m'n pa rijd erg vooruitkijkend :P
m'n pa gaat btw op LPG iets van 1 op 12 en als je bij het verwisselen van rijbanen met een voorwielaangedreven auto rond gaat dan moet je of wat aan je rijstijl doen en nieuwe banden laten monteren of ze moeten je rijbewijs invorderen...
verder die roest, brrr (heb ik het nooit zo op), onze auto heeft helemaal nergens last van.
Verder die maandag morgen auto die je post wat moet je er van denken... kan gebeuren maar het is/was altijd over de gehele linie een erg betrouwbare auto schijnt, onze galants bevestigde dat mja

[ Voor 17% gewijzigd door GoldenSample op 15-12-2006 22:02 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Koel, gewoon hopen dat ik een mooie auto tegenkom morgen.

Ik kan er al een paar nachten niet van slapen omdat een auto heel belangrijk is voor me. Ik pieker me suf of het morgen wel een goede auto zal zijn.

Wat ik me afvraag, waarom zet iemand nieuwe velgjes en nieuwe banden onder een auto en doet hem dan weg. (Heb ik ook gedaan maar ik werd ook aangereden). En deze auto's staan te koop vanaf 3000 tot 10000 ofzo dus ik heb vast geen hele goede koop voor 4000 denk ik dan.

pieker pieker pieker.. nouja, uurtje rijden morgen dan weet ik het. Nu nog hopen dat ik op zaterdagochtend ergens een tijdelijke verzekering kan regelen.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

waarom? omdat hij onverwacht weg moest of omdat er iets stuk was wat de eigenaar te duur vond om te vervangen maar de garage heeft het nu gedaan. Of omdat de banden 'op' waren bij inruil en de garage toevallig dit had liggen. ik vind ze overigens niet mooi die velgen (check eens de maat wij hebben 15 60/205), onder de 'onze' liggen mooie velgen alleen zijn ze van ruw alluminium, niet schoon te krijgen...
Afbeeldingslocatie: http://www.km77.com/marcas/mitsubishi/galant_01/med/frontal.jpg
die alleen dan zien ze veel donkerder

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Mja velgen boeien me dus niet. Ik weet alleen dat ik het mooier vind dan wieldoppen. Ik ga daar geen geld aan uitgeven. Ze zijn gewoon 15 inch denk ik, niet ontzettend breed verder, er zitten toyo banden omheen die trouwens wel aan vervanging toe zijn voorop. Mooie praatjes maar als je even gaat kijken is er nog genoeg te doen.

Ik heb hem gekocht trouwens. Hij leek me betrouwbaar en ik gooi er volgende maand even een grote beurt tegenaan en mogen ze hem helemaal doorlichten om alles te vervangen wat niet goed is. Hij is in ieder geval redelijk netjes, de bekleding is nog goed op dat versleten matje na. Hij rijdt gewoon heerlijk, zo soepel allemaal. Leuk om op de snelweg te rijden met een vaartje van 100 - 120, niks aan de hand 3500 toeren ofzo, je voelt nog net dat duwtje in je rug als je het gas intrapt. Dat ken ik helemaal niet. Ik moest meteen een uurtje rijden naar huis, voornamelijk A6, soms dacht ik "wat veel windgesuïs?" zat ik opeens op de 170. Ik moet dus even een cruisecontrol zien te vinden of in de gaten houden wat mijn snelheid is.

Nu ik hem naast mijn Vento heb staan valt me op hoe een ontzettend grote volwassen bak dit is, en wat een mooie lijnen en vormgeving etc erin zitten. Ik heb echt een nieuwe liefde. :9

Die vent zei trouwens dat er een klasse 2 alarm in zit maar hoe ga ik daar achter komen? Volgens mij lult ie want als ik die auto schud of de deuren probeer te openen gaat ie niet staan toeteren ofzo. Wel gewoon startonderbreking. En die mitsubishi doosjes voor ontgrendeling zijn kut, of die knopjes zijn gaar of die batterijen zijn bijna dood want erg ver kom ik er niet mee. Ik heb nog wel ergens van dat soort batterijtjes geloof ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Pixal op 16-12-2006 22:42 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:39

Destruction

(ex-)Automonteur

Feli's, enneh.. pics! :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pixal schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:37:
Mja velgen boeien me dus niet. Ik weet alleen dat ik het mooier vind dan wieldoppen. Ik ga daar geen geld aan uitgeven. Ze zijn gewoon 15 inch denk ik, niet ontzettend breed verder, er zitten toyo banden omheen die trouwens wel aan vervanging toe zijn voorop. Mooie praatjes maar als je even gaat kijken is er nog genoeg te doen.

Ik heb hem gekocht trouwens. Hij leek me betrouwbaar en ik gooi er volgende maand even een grote beurt tegenaan en mogen ze hem helemaal doorlichten om alles te vervangen wat niet goed is. Hij is in ieder geval redelijk netjes, de bekleding is nog goed op dat versleten matje na. Hij rijdt gewoon heerlijk, zo soepel allemaal. Leuk om op de snelweg te rijden met een vaartje van 100 - 120, niks aan de hand 3500 toeren ofzo, je voelt nog net dat duwtje in je rug als je het gas intrapt. Dat ken ik helemaal niet. Ik moest meteen een uurtje rijden naar huis, voornamelijk A6, soms dacht ik "wat veel windgesuïs?" zat ik opeens op de 170. Ik moet dus even een cruisecontrol zien te vinden of in de gaten houden wat mijn snelheid is.

Nu ik hem naast mijn Vento heb staan valt me op hoe een ontzettend grote volwassen bak dit is, en wat een mooie lijnen en vormgeving etc erin zitten. Ik heb echt een nieuwe liefde. :9

Die vent zei trouwens dat er een klasse 2 alarm in zit maar hoe ga ik daar achter komen? Volgens mij lult ie want als ik die auto schud of de deuren probeer te openen gaat ie niet staan toeteren ofzo. Wel gewoon startonderbreking. En die mitsubishi doosjes voor ontgrendeling zijn kut, of die knopjes zijn gaar of die batterijen zijn bijna dood want erg ver kom ik er niet mee. Ik heb nog wel ergens van dat soort batterijtjes geloof ik.
wil je die banden voor me checken morge ofzo, wel benieuwd naar, enne pics!! he ;)
verder heeft onze geen AB dus daar kan ik je niet mee helpen, de startonderbreking zit gewoon in de sleutel ;) (bij onze vorige 1995er dus was 1 van de laatste met nog niet in de sleutel, had een aparte hanger met rode knop d'r op d'r aan :P)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

Wimo.

Shake and Bake!

Nette wagen. Indien het onderhoud vroeger goed gedaan is kun je er lang plezier van hebben! Achterbuurman heeft er 3 gehad en nooit veel problemen.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Vandaag ga ik hem maar eens grondig schoonmaken (van binnen) alleen de radio kan ik nog niet inbouwen. Ik heb daar een verloopstekkertje voor nodig :'(

Weet iemand een winkel die op zondag open is (misschien in amsterdam) waar ze dat soort verloopstekkertjes verkopen? Mediamarkt ofzo?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mediamarkt heeft dat soort dingen inderdaad, gezien de naderende kerst is bijna in elke stad van meer dan 40000 inwoners er wel iets geopend vandaag...met grote koopzondagen in a'dam, utrecht moet het wel lukken denk ik.

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:59

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Pixal schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:52:
In het huiskamer show je auto topic hebben mensen mij al een Alfa 155 aangeraden wat budget betreft. Weet iemand of dit wat is voor lange mensen?
1,93m en nu met de 4e Alfa 155 bezig :w

en dat komt zeker niet door de kwaliteit maar ik wil elke keer wat snellers ( een een 155 Q4 ), ik zit er echt prima in!

Verwijderd

Alfisti schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:06:
[...]

1,93m en nu met de 4e Alfa 155 bezig :w

en dat komt zeker niet door de kwaliteit maar ik wil elke keer wat snellers ( een een 155 Q4 ), ik zit er echt prima in!
2.02 en heb een Ibiza Cupra. Lang leve de sportstoelen met hoogteverstelling :P. Ik zit er beter in dan in menig middenklasser. Alleen achterin kun je dan niet meer zitten ;).

Pixal gefeliciteerd met je aankoop!

• _Drake_
  • Laatst online: 23:59
d:)b , ik zie je eerdaags wel verschijnen ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
_Drake_ schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:28:
d:)b , ik zie je eerdaags wel verschijnen ;)
Geef maar aan wanneer je tijd hebt. Ik kan zelf alleen 's avonds.

De vraag over de banden kwam langs, het is Toyo :? 205/60 15"

De voorkant glijdt wel als een beest trouwens, tijd voor nieuwe of betere banden.

Ik heb net eventjes mijn carkit en radio overgezet, ik heb geen zin om mijn oude speakers over te zetten. Ik had mtx compo setje maar voor de tweeters is in dit model geen plaats. Achterin zitten ook speakers en na een beetje afstellen vind ik het hard en goed genoeg klinken. Zonde van die nieuwe speakers want die zien er wel geil uit. Ook mijn navigatie systeem ga ik niet over zetten, ik kan geen geschikte plek vinden voor het scherm (of ik moet met dat glasvezel oid een nieuw stukje dashboard maken), en ik heb ook geen zin in die wirwar van kabels wegwerken en de laptop erin hangen. TomTom is tegenwoordig niet meer zo duur als toen ik dat systeem zelf inbouwde.

Ben wel bang dat er veel moet gebeuren, iets bij de stuurbekrachtiging piept een beetje, er moet een nieuwe distributiesnaar in, de airco moet afgevuld, nieuwe banden, misschien nieuwe remmen of blokjes. Maarja, daarna weet ik zeker dat ie jaren lang als een trein gaat. Gewoon effe wat achterstallig onderhoud, van buiten is ie in een redelijke top conditie.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bridstone potenza of turanza, gaan erg lang mee en bevallen m'n pa goed (zelfde maat btw)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ja potenza hangt ook onder m'n oude bak, gloednieuw, dus ik weet wat ik ermee kan, ik zit erover na te denken om deze week nog de banden te laten vervangen, ik kan alleen niet voor mezelf bepalen of ze nou nog wel genoeg of niet genoeg grip hebben.

Ik heb de eerste audi a3 en wat golfjes al achter me gelaten, het was me een genoegen. Ik zat ook met vier volwassenen redelijk afgeladen bij het verkeerslicht, stond een oude sunny naast me, een jongen met zijn vriendinnetje, hij trok volle snelheid weg, ik bleef de hele tijd naast hem rijden bij het optrekken, heel rustig doorschakelen naar zijn 2 en nog steeds net niet hem inhalend. Daarna, in zijn drie schakelde ik niet bij 4000 toeren maar liet ik hem doorgaan naar 7000. Paar seconde later zag ik hem al in de binnenspiegel verschijnen. Was wel grappig, de hele tijd hem het idee geven dat ie sneller is en dan aan het eind vroem.. :P

Ik weet niet wat er mis is met mijn voet maar in de eerste versnelling kan ik niets doen met die natte wegen die we hier hebben. Heel zachtjes optrekken en dan steeds iets sneller proberen, als het maar een klein beetje mislukt heb ik spinnende wielen, zelfs aan het eind van de eerste versnelling.

Maar ik heb hem niet alleen gekocht om hard te rijden, hij rijdt zalig... drempeltjes, klinkerwegen, ik zweef er gewoon overheen. Ontzettend rustig cruisen op 100 - 120 km/u.. kan zo in slaap vallen :)

Leuk die antenne die omhoog komt zetten als ik een cd'tje speel, ik heb bijna nooit radio zelf aan staan maar toch komt ie omhoog. Ik vind het wel classy. Ik vind van deze auto de voorkant mooi maar ook de achterkant, van de Vento vond ik de achterkant mooier dan die saaie voorkant, nu is het elke keer weer de vraag met welke kant ik inparkeer :P

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

205/60/15 :?

Vreemde maat, al zeg ik het zelf...

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:57:
205/60/15 :?

Vreemde maat, al zeg ik het zelf...
what's up

• _Drake_
ben deze week op dinsdag avond na elke dag thuis, alleen beetje kut dat het elke avond donker is maarja tis niet anders :O . en btw ik snap niet hoe sommige mensen het voormekaar krijgen maar ik heb met de 106 nog nooit een stoplicht sprintje gedaan, of ze durfen niet of ik kom elke keer de verkeerde auto's tegen :P liefst sta ik naast van die tupperware golfjes en civic's maar nog nooit 1 keer zo'n ding naast me gehad. En spinnende wielen is kwestie van koppeling/gaspedaal doseren leer je vanzelf.

[ Voor 9% gewijzigd door _Drake_ op 18-12-2006 00:16 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, niet zoveel... Tis alleen een weinig voorkomende maat...
205/55/16, 205/50/15 komt allemaal tegenwoordig vrij veel voor...

205/60/15 lijkt me nogal een erg hoge band...

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ah.. ja hij is wat hoger dan die van bijvoorbeeld mijn vento, de banden komen tot aan mijn knie. Staat die 60 voor 60 cm hoog? Ik heb echt geen flauw idee wat bijvoorbeeld die 205 inhoudt. Millimeters breed?

Drake, ik kom morgen nog langs als het kan :) Ik moet gewoon even iemand ernaar laten kijken, misschien kan jij me vertellen of die banden aan vervanging toe zijn of nog wel kunnen, aan de hand daarvan kan ik meteen een afspraakje bij een bandenboer maken en vragen of ze die banden op voorraad hebben etc. Jij weet ook veel beter in te schatten in wat voor staat mijn auto is, voor t zelfde geld adviseer je me om hem snel te verkopen omdat ik er overmorgen mee stil kom te staan maar dat is worst case scenario. Deze auto hoop ik echt nog heel lang te kunnen rijden.

Heb je geen buitenlampen btw? Ik heb nog wel een 1000 watt bouwlamp anders 8) meenemen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 18-12-2006 00:34 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

205 = 205 mm breed...
60 = 60% van 205mm hoog...
15 = 15 inch ;)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Misschien een aanrader voor die auto; Pirelli P6000 banden.

Mijn ouders (en ik tegenwoordig ook) rijden al sinds jaren `80 Mitsubishi Galant (6x) en nu nog Carisma (2x). Hele betrouwbare auto`s en de motorblokken halen met tijdig onderhoud zo de 450K.

Pirelli`s lijken bij Mitsubishi`s precies de goede grip te hebben op de droge èn natte weg. Ook hoor je dan wat minder gesuis. Dat suizen is gewoon een galant-kwaaltje bij hoge snelheden, niets van aantrekken.

Enneh, have fun met je auto. Ik geniet al met je mee! :)

Edit: ons alarmkastje zat ergens midden bovenop het dashboard.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 18-12-2006 00:40 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ben 2 meter, en ik heb 2 peugeot's 205jes gehad, heb nu een Peugeot 206, en ga straks in een 207 rijden (leasebak :P )

De nieuwe Clio is ook ruim, alle Renaults for that matter. Opel Vectra's gaan ook allemaal goed, maar begin niet aan een BMW (tering, wat zijn die krap)

Honda's zijn ook lekker.

• _Drake_
_Drake_ schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:1:
ben deze week op dinsdag avond na elke dag thuis,
Pixal schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:33:

Drake, ik kom morgen nog langs als het kan :)
Ik ben er mogenavond niet :p zoals ik al zij :Y)
maar je mag ook vanavond komen indien je dat met "morgen" bedoelde :p

Denk overgens dat de auto wel goed zal zijn, echter heeft hij wel wat achterstallig onderhoud als ik het zo hoor (banden, airco, hitteschild uitlaatspruitstuk) maar dat is allemaal op te lossen.

[ Voor 18% gewijzigd door _Drake_ op 18-12-2006 09:32 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ja precies, ik moest nog slapen en dat noem ik dan morgen. Maar ik bedoel vanavond.

Verwijderd

moeilijk te zeggen toch, verschilt p.p.
de een is 2 meter lang en heeft benen van 1,5 meter lang terwijl een ander korte beentjes heeft.

Ga ze gewoon testen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 14:13 ]

• _Drake_
Vanaaf is prima.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pixal schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:49:

Ik weet niet wat er mis is met mijn voet maar in de eerste versnelling kan ik niets doen met die natte wegen die we hier hebben. Heel zachtjes optrekken en dan steeds iets sneller proberen, als het maar een klein beetje mislukt heb ik spinnende wielen, zelfs aan het eind van de eerste versnelling.
Dat lijkt me redelijk logisch als de banden versleten zijn, toch?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Mja, versleten, versleten, er zit nog wel wat profiel op... ik weet alleen niet of net te weinig is of net genoeg, het zal er wel een beetje om hangen.

Nu is het Toyo nog wat, en daarop rust een 2 liter motor, ik weet niet of het uberhaupt een beetje kwaliteits banden zijn.

Overigens is het gaspedaal deels de schuldige van het spinnen met de wielen. Die is namelijk niet echt traploos te regelen momenteel. Als je met weinig toeren weg wil rijden en je duwt het gas zachtjes in dan gebeurt er bijvoorbeeld niets, dan duw je nog ietsje harder en dan schiet je juist weer iets te ver door. Zo is het heel moeilijk je kracht te regelen want hij heeft een paar stukjes waar je wat minder makkelijk langskomt bij het indrukken. Dan lijkt het net alsof je wat houterig rijdt en maar drie gasstanden hebt als je het een beetje overdreven uitlegt. Misschien ergens wat vet op smeren. Grote beurt komt er toch aan voor hem.

[ Voor 53% gewijzigd door Pixal op 18-12-2006 16:53 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pixal schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:50:
Mja, versleten, versleten, er zit nog wel wat profiel op... ik weet alleen niet of net te weinig is of net genoeg, het zal er wel een beetje om hangen.

Nu is het Toyo nog wat, en daarop rust een 2 liter motor, ik weet niet of het uberhaupt een beetje kwaliteits banden zijn.

Overigens is het gaspedaal deels de schuldige van het spinnen met de wielen. Die is namelijk niet echt traploos te regelen momenteel. Als je met weinig toeren weg wil rijden en je duwt het gas zachtjes in dan gebeurt er bijvoorbeeld niets, dan duw je nog ietsje harder en dan schiet je juist weer iets te ver door. Zo is het heel moeilijk je kracht te regelen want hij heeft een paar stukjes waar je wat minder makkelijk langskomt bij het indrukken. Dan lijkt het net alsof je wat houterig rijdt en maar drie gasstanden hebt als je het een beetje overdreven uitlegt. Misschien ergens wat vet op smeren. Grote beurt komt er toch aan voor hem.
mischien zit de gaskabel niet helemaal fris ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

GoldenSample schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:02:
[...]

mischien zit de gaskabel niet helemaal fris ;)
Dat kan ja, of er is een palletje versleten of wat dan ook. Kan vanalles zijn ;)

• _Drake_
gaskabel gaat de eerste cm een heel klein beetje stroef, meer is het niet ;)

roest is overgens schuldig aan de manier waarop de wielkastranden zijn gebouwd, deze zijn een soort dubbelgevouwd waardoor er een kier blijft waar water en zand blijft tussenzitten en dus de boel heerlijk kan roesten :)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
_Drake_ schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:57:
gaskabel gaat de eerste cm een heel klein beetje stroef, meer is het niet ;)

roest is overgens schuldig aan de manier waarop de wielkastranden zijn gebouwd, deze zijn een soort dubbelgevouwd waardoor er een kier blijft waar water en zand blijft tussenzitten en dus de boel heerlijk kan roesten :)
Gisteren even langs Drake gereden, heeft de auto eventjes uitvoerig mishandeld en gesteld dat hij wel redelijk betrouwbaar zal zijn.

Jammer van die lompe wielkasten, wellicht roest het niet als je elke zaterdag die randen schoon houdt maar verder heb ik het bij iedere galant gezien tot nu toe, je moet wel even goed kijken en schoonmaken voordat je het ontdekt maar zo leer je wel kijken als je ooit een auto met roest hebt gehad. Gelukkig zijn alleen de achterste zo dom gemaakt, voor gaat goed.

Ik heb hem ook al in het show je auto topic laten zien maar hier ook maar eventjes.

Iedereen bedankt voor het helpen bij mijn keuze en het maken van afwegingen. Ik ben nog nooit zo blij geweest met het uitgeven van zoveel geld :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/galant.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Pixal op 19-12-2006 11:45 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mooie bak!

• _Drake_
Pixal schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:16:
[...]

Gisteren even langs Drake gereden, heeft de auto eventjes uitvoerig mishandeld
O-)

[ Voor 10% gewijzigd door _Drake_ op 19-12-2006 12:34 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie auto! Mooi om te zien en volgens mij zit hij ook nog best strak in de lak.
Maar veel kilometers plezier van je auto! :)

Pagina: 1 2 Laatste