Help mij aan een "lange mensen" budget auto.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Even wat informatie vooraf:

Ik ben Pixal. 1.98 meter hoog en ik zoek een 2ehands auto. Ik heb 4000 euro te besteden. Ook wel 3000 of 4250 maar toch echt niet meer. De meeste auto's zitten goed maar mijn knieën zitten altijd in de weg. Mijn huidige auto, VW Vento is aangereden door een rondslingerende Jeep Commander en de reparatie wordt een tikkeltje te duur.

Golf 3 en Vento zitten dus goed genoeg voor mij. Vanmiddag heb ik een Nissan Primera 2.0 slx 1996 geprobeerd. Mooie auto, maar ik zit niet ruim. Mijn knie zit vast tegen het dashboard en dat voelt klote.

In het huiskamer show je auto topic hebben mensen mij al een Alfa 155 aangeraden wat budget betreft. Weet iemand of dit wat is voor lange mensen?

Ik denk dat ik alle auto's die in NL te koop zijn heb bekeken, marktplaats, autotrader, autoscout24 en autotrack van top tot teen doorgestruind. Noem mij eens een auto van maximaal 10-11 jaar oud waar je met lange benen lekker in zit.

De oude 1996 VW Passat van mijn vader zat perfect voor mij, helaas zijn vw's nogal wat duur en karig qua opties. Een grote wens van mij is Airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 16:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een ex-collega van me is 2.05m en die heeft jaren perfect kunnen zitten in Astra en Vectra. Geen idee wat jouw ideeen zijn over Opel maar probeer het in ieder geval eens voor de zitpositie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:53
Ik denk dat je toch auto's moet proberen.
Ga lekker naar een dealer en stap eens in alle auto's.
Ik ben zelf 1.93m, en nooit echt problemen met de maten van auto's. Op de Micra van m'n vriendin na dan :+ .
Elke auto verschilt per persoon. Als ik dezelfde lengte zou hebben als jij, dan zou ik alsnog gaan proberen. Je kunt bijvoorbeeld met jouw lengte in een mini perfect beenruimte hebben (bij wijze van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De toyota carina zit ook heel erg ruim, ik kan voor en achterin met mijn 1.94 meter ruim zitten, stoel voorin iets naar achter en ik zit heerlijk. En toyota`s rijden zowiezo lekker. En het schakelen gaat als een mes door de boter. En pak als je van wat sportiever rijden houd de 1.8 liter versie die heeft wat meer pit. De 1.6 is ook wel goed maar die heeft iets meer moeite met het gewicht. Maar een nette carina is goed te krijgen in jouw budget!

Maar wat Arunia tenet zei, je moet gewoon eens allerlei auto`s langs gaan bij dealers. Maakt niet uit welk merk, gewoon kijken en proberen. En dan vergelijken welke het meeste voor zijn waarde heeft en waar jij het lekkerste in zit en welke auto jij t mooiste vind.

Suc6 met je keuze! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 13-12-2006 15:30 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Joopieboy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:02:
De toyota carina zit ook heel erg ruim, ik kan voor en achterin met mijn 1.94 meter ruim zitten, stoel voorim iets naar achter en ik zit heerlijk. En toyato`s rijden zowiezo lekker. Schakelen gaat als een mes door de boter. Maar pak wel een iets zwaardere motor, de 1.8 liter. Die heeft lekker veel pit en rijd super. En is uiteraard goed in je budget.

Maar wat Arunia tenet zei, je moet gewoon eens allerlei auto`s langs gaan bij dealers. Maakt niet uit wlek merk, gewoon kijken en proberen. En dan vergelijken welke het meeste voor zijn waarde heeft.
Als je vind dat Carina's lekker schakelen dan heb je òf een compleet andere versnellingsbak dan die van mij òf nog nooit in een auto gereden die lekker schakelt. Ik vind t hakerig gaan, Mazda's doen het wat dat betreft stukken beter.

Daarnaast, de stoelen van een Carina zijn niet je-van-het, tenzij het sportstoelen zijn.
Ruimte heb je inderdaad veeel, achterin zelfs veeeeel.

Voor 3000 euro kun je een prima Carina vinden, met airco, met elek. ramen etc. Verder blinken ze echter niet uit van luxe.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HaaZ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:06:
[...]

Als je vind dat Carina's lekker schakelen dan heb je òf een compleet andere versnellingsbak dan die van mij òf nog nooit in een auto gereden die lekker schakelt. Ik vind t hakerig gaan, Mazda's doen het wat dat betreft stukken beter.

Daarnaast, de stoelen van een Carina zijn niet je-van-het, tenzij het sportstoelen zijn.

Voor 3000 euro kun je een prima Carina vinden, met airco, met elek. ramen etc. Verder blinken ze echter niet uit van luxe.
De mijne waar ik in heb gezeten was een carina die een opgeknapte versnellingsbak erin had, de oude had de geest gegeven en de "nieuwe" bak liep echt perfect.
Maar ik zou zeggen dat de carina een goede keuze is. Ok, niet teveel luxe en de standaard stoelen kunnen wat minder zijn maar verder is het een betrouwbare goede goedkope auto die veel waard voor zijn geld is.

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 13-12-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ben zelf 2,08m, rij nu (met gemak) Kever, maar heb toch een vrij nutteloze tip voor je. Ga eens langs de BMW dealer, en ga in een 1 serie zitten (ja, écht !) Zet nu alles naar achteren, en geloof me, je hebt veeel ruimte over, zelfs ik :D. Onvoorstelbaar wat zijn die dingen ruim.

Auto zal wel ver boven je budget liggen, maar het is een ervaring om daar als lang persoon in gezeten te hebben

PS: M'n Kever is te koop voor 3500 euro (kleiner stuur en aangepaste richtingaanwijzer :P) maar omdat je zo lang bent mag je 'm voor 3250 ;). Hij heeft helaas geen ARKO, maar wel tochtraampjes enzo.

[ Voor 20% gewijzigd door mcdronkz op 13-12-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 17:53
Ik ben zelf 1.95 ongeveer en heb een oud model (blokkendoos :P) Corsa, hatchback 3 deurs.

Heb plaats genoeg in de auto en er kan ook nog een volwassen persoon achter me zitten.

We zijn er zelfs met zijn 5 mee vrienden op vakantie gaan bezoeken en dat was geen enkel probleem.

Nu pleit ik niet dat je maar een oude Corsa moet aanschaffen maar gewoon dat er genoeg auto's te vinden moeten zijn waar jij goed in kunt zitten. Met name de Duitse auto's zijn denk ik op de langere mensen gericht.

Moet wel vertellen dat ik in de Vectra van mijn ouders minder plaats heb achter het stuur maar dan is er meer plaats op de achterbank over.

[ Voor 12% gewijzigd door GH45T op 13-12-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt altijd nog de stoel verder naar achteren zetten (door de rails verder naar achteren te bevestigen). Persoonlijk zit ik in alle auto's waar ik tot nu toe ooit in gereden heb kut, maar het scheelt wanneer je de stuurkolom in hoogte kunt verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

mcdronkz schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:11:
Ben zelf 2,08m, rij nu (met gemak) Kever, maar heb toch een vrij nutteloze tip voor je. Ga eens langs de BMW dealer, en ga in een 1 serie zitten (ja, écht !) Zet nu alles naar achteren, en geloof me, je hebt veeel ruimte over, zelfs ik :D. Onvoorstelbaar wat zijn die dingen ruim.
Voor een tweepersoonsauto wel ja! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 21:52
Een Alfa kopen met een budget van 3000 euro? Zou ik niet doen. Dan koop je een oudere en mag je nog 3000 euro opzij leggen voor reparaties/onderhoud.

Dan is zo'n Toyota Carina, of bijvoorbeeld een Mitshu Charisma een betere suggestie voor het geld.
en ga in een 1 serie zitten
1-serie != 3000 euro

[ Voor 38% gewijzigd door FragDaddy op 13-12-2006 14:17 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 03-08 16:53
Als mijn budget het weer toelaat, koop ik direct weer een Volvo 850. Die moeten ongetwijfeld wel te vinden zijn in je budget. Dan hebben ze wel de nodige kilometers gemaakt, maar Volvo kan veel hebben. Ik mijn vorige 850 weggedaan omdat na 240.000 kilometer de koppeling en drukgroep voor het eerst wat slijtage begonnen te vertonen, en de kosten van reparatie me toen te duur werden.
Heb nu een Volvo 440, maar het comfort is toch een stuk minder.
Daarbij was die 850 een 2,5 liter 20V met 170PK, en is mijn huidige 440'je voorzien van een 1,8 liter blokje met iets van 90PK.

Maar goed, al met al, probeer eens een Volvo uit, ik kan het je van harte aanbevelen...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
De stoel verder naar achteren zetten is niet helemaal een handige oplossing. Ik kon namelijk nog maar net bij de pedalen. Een kleiner stuur is dan wel weer een oplossing. Blijf auto's noemen hoor iedereen :)

Wat ik raar vind, in bijna alle auto's die ik tegenkom zijn de stoelen en beenruimte even groot als in mijn eigen auto. Ook bij auto's die groter zijn dan de mijne. Pas toen ik in een passat stapte merkte ik dat ik van links naar rechts schoof over een stoel die 15 cm breder was.

[ Voor 40% gewijzigd door Pixal op 13-12-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Brede P schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:16:
Als mijn budget het weer toelaat, koop ik direct weer een Volvo 850. Die moeten ongetwijfeld wel te vinden zijn in je budget. Dan hebben ze wel de nodige kilometers gemaakt, maar Volvo kan veel hebben. Ik mijn vorige 850 weggedaan omdat na 240.000 kilometer de koppeling en drukgroep voor het eerst wat slijtage begonnen te vertonen, en de kosten van reparatie me toen te duur werden.
Heb nu een Volvo 440, maar het comfort is toch een stuk minder.
Daarbij was die 850 een 2,5 liter 20V met 170PK, en is mijn huidige 440'je voorzien van een 1,8 liter blokje met iets van 90PK.

Maar goed, al met al, probeer eens een Volvo uit, ik kan het je van harte aanbevelen...
Hoe bevalt een 440 trouwens ? Krijg zo'n ding gratis volgende week, en wil weten of ik er enigzins in pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 20:39

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Ik ben zelf 1.96 en heb een Seat Toledo. Deze vind ik ruim genoeg. Rijd lekker en heeft een hele grote kofferbak.Het enige nadeel is het zonnedak wat later ingebouwd is. Deze heeft een vrij hoge rand die precies over de bestuurdersstoel loopt. Deze zit soms wel eens in de weg. Als die er niet zou zitten heb je hoofdruimte genoeg. Mijn broer is 2.07 een kan er prima in zitten. Hij heeft zelf een Vovlv V40 (volgens mij, heb er niet zo veel verstand van) en kan daar zonder problemen in rijden. Zou voor jou dus ook niet zo'n probleem moeten zijn.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik had eerst een Hyundai Coupe uit 1997 (tot iemand er achter op knalde en naar het nieuwere model overstapte) (ze zijn er btw vanaf 1996). Ik ben zelf 1.86 en zzat er zeer goed in.
Geen problemen mee gehad (was ook goed onderhouden), veilige auto en zeker tegenwoordig voor niet veel te krijgen (ga autohandelaren af en niet alleen dealers).
Afbeeldingslocatie: http://www.allcarpictures.com/pictures/postert/hyundai-coupe-1996-1999/postert-hyundai-coupe-1996-1999.jpg

/edit
Voordeel van deze auto's:
Je ligt er meer in, bij sommige auto's (voornamelijk de "normale") _zit_ je echt (alla poephouding).
Hier liggen je benen meer naar onder, het zit fijner, rijd fijner en je lengte is niet zo'n probleem ;)

[ Voor 29% gewijzigd door ixl85 op 13-12-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja volvo`s zijn zeker goede sterke en ruime auto`s maar kwa onderhoud en aanschaf zijn ze toch wat duurder. Duiters zijn ook wat duurder dus eigenlijk kan ik je wel aziatische auto`s aan bevelen. Bv de toyota carina, mitshubishe galant, mazda 6 serie etc. Dat zijn meestal de grotere goedkopere auto`s die je wel in je budet krijgt. Niet de meest luxe auto`s, interieur is meestal erg plastic achtig en de stoelen zijn vaak ook niet de beste. Maar je krijgt er wel een goed standaard pakket in met elektrische ruiten en vaak ook nog airco. Dus zo`n grote aziaat zou wel eens wat voor je kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik ben 1,94m en heb een Fiat Punto (uit 2000, zo'n 3 deurs dus). Als ik de stoel helemaal achteruit zet en de koppeling intrap is mijn been zowat gestrekt en zit ik te ver van het stuur af. Ruimte genoeg dus! Ook de knieen hebben genoeg plek zodat schakelen geen probleem is.

Of je er eentje kan vinden voor 3000 euro weet ik niet, de mijne was een stuk duurder, maar je kunt altijd kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stickyfish schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:26:
Ik ben zelf 1.96 en heb een Seat Toledo. Deze vind ik ruim genoeg. Rijd lekker en heeft een hele grote kofferbak.Het enige nadeel is het zonnedak wat later ingebouwd is. Deze heeft een vrij hoge rand die precies over de bestuurdersstoel loopt. Deze zit soms wel eens in de weg. Als die er niet zou zitten heb je hoofdruimte genoeg. Mijn broer is 2.07 een kan er prima in zitten. Hij heeft zelf een Vovlv V40 (volgens mij, heb er niet zo veel verstand van) en kan daar zonder problemen in rijden. Zou voor jou dus ook niet zo'n probleem moeten zijn.
ik zou anders een keer Bob'en met een Seat Toledo en toen paste ik er simpelweg niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Trouwens er schiet me nu te binne dat je ook wel eens naar een ford mondeo kan kijken. Dat zijn ook wel redelijk grote auto`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:36:
Trouwens er schiet me nu te binne dat je ook wel eens naar een ford mondeo kan kijken. Dat zijn ook wel redelijk grote auto`s
een grote auto hoeft dus niet per definitie meer beenruimte te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:37:
[...]

een grote auto hoeft dus niet per definitie meer beenruimte te geven :)
Nou zo`n mondeo wel volgens mij. Ik heb wel eens met een buurman meegereden en die heeft er een. Die zit lekker en ruim. En kwa knieruimte had ik genoeg.
Maar Pixal moet gewoon eens langs een aantal dealers gaan en gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, moet ik zeggen dat ik met mijn 2 meter best comfortabel in een smart zat. Heb er alleen niet mee gereden, alleen in gezeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Pixal schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:20:
De stoel verder naar achteren zetten is niet helemaal een handige oplossing. Ik kon namelijk nog maar net bij de pedalen. Een kleiner stuur is dan wel weer een oplossing. Blijf auto's noemen hoor iedereen :)

Wat ik raar vind, in bijna alle auto's die ik tegenkom zijn de stoelen en beenruimte even groot als in mijn eigen auto. Ook bij auto's die groter zijn dan de mijne. Pas toen ik in een passat stapte merkte ik dat ik van links naar rechts schoof over een stoel die 15 cm breder was.
Heb mn Carina net ff getest :+
Stuur kan een heel stuk omhoog gezet worden, voor mij (1.83m) belachelijk hoog iig. Daarnaast is de stoel niet bijzonder breed ofzo..
Ohja, en hoofdruimte zal t probleem ook niet zijn iig.

[ Voor 3% gewijzigd door HaaZ op 13-12-2006 14:45 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Laatst online: 09:10

Eijkb

Zo.

Ben zelf 2m02 en rij een Toyota Corolla station uit '92. Gekocht voor één (zegge: een) krat bier. Er staat 240.000 op de teller en dat ding rijdt prima. Ruimte genoeg, alhoewel de positie achter me wel krap zal zijn.

Voorgaande auto's waar ik prima in paste: Citroen ZX, Mazda MX3 (ietwat krap), Renault Scenic, Jeep Cherokee en nu dus de Toyota Corolla.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
HaaZ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:06:
[...]

Voor zover ik er wat over kan zeggen schakelt mijn Corolla ook enorm soepel, al van meerdere mensen gehoord als ze in m'n auto reden. Kan het misschien zijn dat JIJ een brakke Carina hebt gehad, misschien met wat te weinig olie in de bak ofzo?

Ik ben overigens 1m95 (ongeveer, nooit echt goed gemeten) en ik pas prima in mijn Corolla al geef ik toe dat de standaard stoelen niet geweldig zijn en je beter de GTSI versie met kuipstoelen kunt nemen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt gek, maar: een Renault Megane Coupe. Strakke auto, voor jouw budget goed te krijgen, en ook daar "lig" je enigszins in. Moet je alleen niet nog 2 kids te vervoeren hebben ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:14:
Klinkt gek, maar: een Renault Megane Coupe. Strakke auto, voor jouw budget goed te krijgen, en ook daar "lig" je enigszins in. Moet je alleen niet nog 2 kids te vervoeren hebben ;)
Is zo`n franse auto wel zo betrouwbaar? Gast bij mij op school heeft zo`n 19 en dies elke week gaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 16:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Joopieboy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:16:
[...]

Is zo`n franse auto wel zo betrouwbaar? Gast bij mij op school heeft zo`n 19 en dies elke week gaar...
Gast op school en een 19...

Dat interpreteer ik als jong&onervaren in een auto van minstens 10 jaar oud...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Renault megane coupe is best mooi maar zijn er betrouwbare voor 3000 te vinden? Ik zit nu te kijken naar Ford Mondeo's niet de combi's. 2 liter en allerlei opties voor zo'n 3250 euro. Erg betrouwbare auto's maar het druist tegen al mijn principes in.

Ik vind het auto's die er lui en duf uit zien. Ik wilde in principe een auto die fris op de weg ligt, een beetje power heeft, snelle reacties. De toyota's heb ik ook zitten bekijken maar ik vind het zulke nietszeggende auto's, ik zag er wel eentje tussen zitten, mooi rood en zag er best pittig uit. Laten we zeggen dat ik de naam Carima vandaag voor het eerst hoorde, zo onopvallend zijn ze :) Ik wil eigenlijk gewoon mijn Vento maar dan wat luxer :>

[ Voor 22% gewijzigd door Pixal op 13-12-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MAX3400 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:21:
[...]

Gast op school en een 19...

Dat interpreteer ik als jong&onervaren in een auto van minstens 10 jaar oud...
Jah, en maak er maar 20 jaar oud van :P
Pixal schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:26:
Renault megane coupe is best mooi maar zijn er betrouwbare voor 3000 te vinden? Ik zit nu te kijken naar Ford Mondeo's niet de combi's. 2 liter en allerlei opties voor zo'n 3250 euro. Erg betrouwbare auto's maar het druist tegen al mijn principes in.

Ik vind het auto's die er lui en duf uit zien. Ik wilde in principe een auto die fris op de weg ligt, een beetje power heeft, snelle reacties. De toyota's heb ik ook zitten bekijken maar ik vind het zulke nietszeggende auto's, ik zag er wel eentje tussen zitten, mooi rood en zag er best pittig uit. Laten we zeggen dat ik de naam Carima vandaag voor het eerst hoorde, zo onopvallend zijn ze :) Ik wil eigenlijk gewoon mijn Vento maar dan wat luxer :>
Nja, die toyota`s zie je best veel maar idd, erg onopvallend. Of een knalrode nemen mja.
En die toyota`s zie je veel bij de wat oudere leeftijdsgroep zul je maar zeggen. Ik denk niet dat het wat voor je is dan...

Maar t word wel moeilijk zo die keuze voor zo redelijk weinig geld. Maar die megane coupe zou wel eens wat leuks kunne zijn, de ford mondeo ook wel. En ik weet zeker, voor 3000 piek heb je een hele mooie!

[ Voor 69% gewijzigd door Joopieboy op 13-12-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renault Megane coupe zal zeker te klein zijn. Eigenlijk de meeste Franse auto's wel vrees ik. Je moet naar Duitse auto's kijken denk ik, vergeet ook de Japanners maar; kleine mensen kleine auto's. Zo moet je het een beetje globaal bekijken denk ik...

Kijk eens naar een opel omega van een jaar of 10 oud ofzo... leuke grote bak die er ook nog een beetje uitziet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:33:
Renault Megane coupe zal zeker te klein zijn. Eigenlijk de meeste Franse auto's wel vrees ik. Je moet naar Duitse auto's kijken denk ik, vergeet ook de Japanners maar; kleine mensen kleine auto's. Zo moet je het een beetje globaal bekijken denk ik...

Kijk eens naar een opel omega van een jaar of 10 oud ofzo... leuke grote bak die er ook nog een beetje uitziet.
Nou die jappanners zullen je mee vallen, vooral de sedans en de hatchbaks zijn toch wel erg ruim hoor. Daar vergis je je erg in. En duitsers zijn idd groot, maar daar is de prijs ook wle naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:33:

Mwa, ik heb een Peugeot 106je, en daar zit ik met m'n 1m95 prima in hoor. Niet superruim en ik rijd er niet mee naar Spanje, maar voor de rest erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

EnnaN

Toys in the attic

ik ben 2 meter, en rij met plezier in een Renault Megane Scenic. ruimte genoeg voor de knieen, en zelfs kan je achterin zitten (3e stoel eruit, twee stoelen naar binnen en naar achteren...) kan prima. weet alleen niet wat die dingen op de tweedehands markt doen.

(versie is overigens de 2.0 RT uit 96)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volvo 460, zit geweldig met mn 2 mtr lengte. en nieuw type al vanaf 900 euro. airco voor wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:09:
volvo 460, zit geweldig met mn 2 mtr lengte. en nieuw type al vanaf 900 euro. airco voor wat meer.
Tja, je kan voor 900 euro een roestbak kopen of voor 3000 euro een goede auto kopen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024

Mjah, een Mondeo is i.d.d. een gi-gan-ti-sche burgerlullen bak (heb d'r zelf 1), aan de andere kant is o.a. de GLX of Ghia b.v. wel volledig qua uitvoering en de 2.0 komt prima vooruit. De 1.8 is in combinatie met airco iets aan de slappe kant al hoewel voor 't normale Nederlandse verkeer nu ook weer niet langzaam te noemen is.

Qua wegligging & stoelen valt de Mondeo me niet tegen terwijl ik hiervoor aardig sportiver gereden heb. De wegligging is lekker comfortabel, maar tegelijk weer hard genoeg om even stevig (met een combi) de bocht om te hoeken.

offtopic:
Bijkomstig voordeel wat ik aan de Mondeo ondervind is dat ik voor oom/tante agent compleet niet interessant ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Harry op 13-12-2006 18:09 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 15:56

KatirZan

Wandelende orgaanzak

tja...wat zal ik zeggen...

ik ben zelf 1.93, heb jaren gereden in een vw scirocco, welke nu van eigenaar gaat wisselen ivm mijn nieuwe rijtuig...een vw polo uit 2000....

het is maar waar je prio's liggen....je kan namelijk nogal wat goedkopere bakken vinden waar je met je lengte makkelijk in kan...

persoonlijk, prijs en kwaliteits gericht, zou ik dan gaan, met terugblik op de vento, voor een mitsubishi charisma.... zijn 2e hands erg goedkoop, heel veel ruimte van binnen en zeker geen lelijke auto om tegenaan te kijken...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

KatirZan schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:09:

ik ben zelf 1.93, heb jaren gereden in een vw scirocco, welke nu van eigenaar gaat wisselen ivm mijn nieuwe rijtuig...een vw polo uit 2000....

het is maar waar je prio's liggen....je kan namelijk nogal wat goedkopere bakken vinden waar je met je lengte makkelijk in kan...

persoonlijk, prijs en kwaliteits gericht, zou ik dan gaan, met terugblik op de vento, voor een mitsubishi charisma.... zijn 2e hands erg goedkoop, heel veel ruimte van binnen en zeker geen lelijke auto om tegenaan te kijken...
Das wel een goede auto jah. Maar ook weer zo burgerlijk en een redelijk plastic look binnekant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
KatirZan schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:09:

In de Carisma zit ik totaal vast, ik heb er zonder problemen in gereden maar voor dagelijks gebruik een nogo. Prima auto verder. Ik heb de lengte vooral in mijn onderbenen denk ik, mijn knieën zaten compleet vast.

Overigens de opmerkingen over in hoogte verstelbare sturen, daar heb ik niets aan. Als je stuur niet in hoogte verstelbaar is staat hij al op de hoogste stand. Als hij wel instelbaar is zet ik hem altijd op zijn hoogst, ik denk dat die functie echt voor juist kleinere mensen is ontworpen. (helaas)

Wat doet een Audi 80 of iets dergelijks? Ik denk dat die te prijzig is voor mijn eisen en budget maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Wat voor type auto moet het zijn? Ooit gedacht aan een 4x4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

audi 80 is net zo groot als een passat cq. vento.....

kwa prijs, tja, nieuw zou je hem niet moeten kopen (is niet meer leverbaar, maar toch)...

denk dat je voor een goede audi 80 een kleine 2k kwijt bent

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Brazza schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:35:
Wat voor type auto moet het zijn? Ooit gedacht aan een 4x4?
Liefst een Sedan zo klein/groot als de Vento, groter mag wel maar een gigantisch zware auto hoeft echt niet. Ik snap wel dat een deel van mijn problemen weg zou zijn bij een grote 4x4. Maar dan de wegenbelasting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Opties :

Audi 80
Volvo 740
Volkswagen Passat of Vento
Volkswagen Golf
Mitsubishi Carisma
Mitsubishi Galant

noem maar op....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
renault laguna dan. heb 1 op benzine gehad en daar probleemloos 30.000 mee gereden.
dingen zijn echt groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Mijn voorkeur gaat ook een beetje uit naar een Galant. Carisma ging niet passen zei ik al :'(

Die galants hebben allemaal wel veel km's op de teller :( En zit er een mooie deal tussen dan is het een hatchback model (dat vind ik echt ontzettend lelijk)

Colt heeft nauwelijks achterbak als ik me goed kan herinneren?

[ Voor 60% gewijzigd door Pixal op 13-12-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een Mitsubishi Colt.

Daar zitten lange mensen verrassend goed in. Zou ik zeker overwegen, lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Wat denken we hier van? Te duur voor het aantal kilometers?

galant
Bertus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:55:
[...]

Ik vind het iig erg mooie wagens!
Ik ben het met je eens maar dat was de vraag niet :o

[ Voor 24% gewijzigd door Pixal op 13-12-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Pixal schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:43:
Wat denken we hier van? Te duur voor het aantal kilometers?

galant
Ik vind het iig erg mooie wagens!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ook betrouwbaar maar ik weet niet hoeveel je wilt gaan rijden en hoeveel jaar je nog vooruit wilt.
houd er overigens rekening mee dat als je een rode (niet metallic) versie ziet dat ie nog al verkleurd :X :P
stoellen en comfort zijn overigens veel beter dan zijn voorgangers :)

[ Voor 14% gewijzigd door GoldenSample op 13-12-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
Voor dat geld zou ik niet echt malen om die kilometerstand, het is het haaieneusmodel, wat wil je nog meer :)

Kilometerstand zegt niet alles, ik heb behoorlijk veel onderhoud aan mijn 106 die nu op 138 k staat (achteras laatst gereviseerd a 320 euro om maar een klein voorbeeltje te noemen) maargoed dat is ook een ander soort autootjes ;)

[ Voor 51% gewijzigd door _Drake_ op 13-12-2006 20:24 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik rijd tot nu toe iets minder dan 25000 km per jaar en als ik er 3 jaar mee kan rijden vind ik dat netjes. Langer mag altijd maar ik mag toch godgloeiende hopen dat ik over 3 jaar wel een auto van de zaak krijg :D

Ik ben als een blok gevallen voor die Galant. De meeste zijn echter ver boven de 3500 euro en ik vraag me af of ik dan wel een goede koop doe. Ik ga hem in ieder geval maar eventjes proberen. Nou wil ik niets anders meer 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Pixal op 13-12-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pixal schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:30:
Ik rijd tot nu toe iets minder dan 25000 km per jaar en als ik er 3 jaar mee kan rijden vind ik dat netjes. Langer mag altijd maar ik mag toch godgloeiende hopen dat ik over 3 jaar wel een auto van de zaak krijg :D

Ik ben als een blok gevallen voor die Galant. De meeste zijn echter ver boven de 3500 euro en ik vraag me af of ik dan wel een goede koop doe. Ik ga hem in ieder geval maar eventjes proberen. Nou wil ik niets anders meer 8)7
Toch een goede proberen te zoeken en nog wat proberen af te dingen, dan moet het wel lukkken denk ik. Misschien even geduld hebben maar t lukt wel denk ik.

Edit: ff zoeken en ik had al wat nets gevonden
http://www.autoscout24.nl...ts=8161780&id=rmajuugih4k

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 13-12-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 20:26

Wok

Dakloos...

Net als VEijk adviseer ik ook om ook een Corolla E10 te overwegen. Hij voldoet weliswaar aan al je vooroordelen over Japanners: saai en inspiratieloos, maar hij biedt wel veel plek aan lange mensen. Ik ben zelf 'slechts' 1.85m, maar mijn lichaamsverhoudingen zijn redelijk verstoord: mijn benen zijn net zo lang, als bij mensen van 1.95+. Ook een ex-huisgenoot van 2m04 kon probleemloos achter het stuur zitten. :)

Ook de stoelen zelf hebben een fatsoenlijk formaat (relatief grote zittingen zelfs). Wel moet ik aankaarten dat de zijdelingse steun niet veel voorstelt. Owja... de zit is wel vrij laag en de stoel heeft geen echte hoogteverstelling.

Eerlijk is eerlijk, een Vento is degelijker en comfortabeler, maar de zitpositie in een Corolla E10 is zeker voor zijn tijd (1992-1997) erg goed te noemen. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zijn prima auto's m'n ouders hebben afgelopen 4 generaties gehad
de afgelopen drie hebben we 1e (1990 2.0 8V) weg gedaan ivm grote beurt + riem (280K ofzo) 2e (1995 1.8 16V) had na ruim 250K op LPG een verbrande gasklep (liep niet stoterig sationair) en huidige (1998 2.0) gaat weg omdat er een lager in de versnelling stuk is (word langzaam erger) en er wat onderhoud aan zit te komen maar dat is individuele gevallen he, voor de rest nooit onderhoud gehad bijna behalve reguliere, 1x een of andere stang van de ophanging a 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik had een Astra uit 91, en daar kon ik met mijn 2,05 meter erg goed in..
Je zou dus ook nog naar een nieuwere astra kunnen kijken..
Let wel op de roest. :)

Volvo's zitten ook best ruim, heb nog geen volvo gehad waar ik niet in pastte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat was er mis met de Saab 9000 ?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben 1m98 en heb zelf inderdaad een carina...

Moet wel zeggen dat ik een GTSi heb, dus met sportstoelen. Dat maakt een wereld van verschil, moet ik zeggen...

Kan overigens ook nog best achter mezelf zitten...

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 10:57
Het grappige is dat auto's waar je het totaal niet van verwacht vaak onverwacht veel ruimte voor de bestuurder bieden. Zo zat ik met mn 2.04 echt helemaal prima in een Seat Arosa :o

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rudi schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:34:
Het grappige is dat auto's waar je het totaal niet van verwacht vaak onverwacht veel ruimte voor de bestuurder bieden. Zo zat ik met mn 2.04 echt helemaal prima in een Seat Arosa :o
Wat denk je van een twingo :X

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is een dieseltje niets voor je met deze kilometrages?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mijn ouders hebben een BMW 5 serie (E34) en een Nissan Micra (uit 1990 ofzo) en in die Micra zit je als bestuurder een stuk ruimer. En je kan er ook nog eens grotere dingen mee vervoeren aangezien het een driedeurs is en de bank neergeklapt kan worden. Je bent qua ruimte alleen beter af in de BMW als je met vier man bent.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Noem eens een mooie diesel of lpg :) Liefst eentje met het (waarschijnlijke) comfort van de Mitsubishi Galant. Ik zocht wel zo'n type auto. En van de galant vind ik het dashboard al 4 keer mooier dan die van de nissan primera waar ik gisteren in zat.

Ik kreeg het idee dat ze een handjevol schakelaars die onderling totaal niet bij elkaar pasten hadden en die willekeurig op het dashboard hadden geplakt.

Overigens die galant die Joopieboy noemde had ik gisteren ook al bekeken, dat hij bij een Mitsubishi dealer staat doet me vertrouwt aan en behalve de hoge kilometers lijkt het me wel wat. Ik had hem gisteren ook gepost maar die link werkt niet meer een dag later :?

Mijn probleem op autotrader bijvoorbeeld. Dit zijn mijn criteria.

LPG G3 - ALLE merken - Alle modellen - minstens 2500€ - max 3500€ - handgeschakeld - Sedan - bj 1995 - kmstand max 180.000 - Airco (7 resultaten)

DIESEL - ALLE merken - Alle modellen - minstens 2500€ - max 3500€ - handgeschakeld - Sedan - bj 1995 - kmstand max 180.000 - Airco (0 resultaten)

[ Voor 51% gewijzigd door Pixal op 14-12-2006 11:19 ]

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Zoek een auto met verstelbaar stuur en verstelbaar stoel, deze moet niet alleen voor en achteruit gaan, maar ook in diepte verstelbaar zijn.

Een oude Civic uit 89 was prima voor iedereen, alleen diegene die achter de bestuurder zat wou het soms moeilijk hebben. Als je overigens vaak lange ritten moet gaan maken met de auto zou ik gewoon een grote auto aanschaffen, of misschien zelfs de aanschaf van een busje overwegen. Meeste auto's moet je toch compenseren door bijna te gaan liggen waardoor de knieeen boven het bekken uitkomen. Verre van ideaal en simpelweg ongezond als je langdurig zo moet rijden.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Pixal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:47:
Noem eens een mooie diesel of lpg :) Liefst eentje met het (waarschijnlijke) comfort van de Mitsubishi Galant. Ik zocht wel zo'n type auto. En van de galant vind ik het dashboard al 4 keer mooier dan die van de nissan primera waar ik gisteren in zat.

Ik kreeg het idee dat ze een handjevol schakelaars die onderling totaal niet bij elkaar pasten hadden en die willekeurig op het dashboard hadden geplakt.

Overigens die galant die Joopieboy noemde had ik gisteren ook al bekeken, dat hij bij een Mitsubishi dealer staat doet me vertrouwt aan en behalve de hoge kilometers lijkt het me wel wat. Ik had hem gisteren ook gepost maar die link werkt niet meer een dag later :?

LPG G3 - ALLE merken - Alle modellen - minstens 2500€ - max 3500€ - handgeschakeld - Sedan - bj 1995 - kmstand max 180.000 - Airco (7 resultaten)

DIESEL - ALLE merken - Alle modellen - minstens 2500€ - max 3500€ - handgeschakeld - Sedan - bj 1995 - kmstand max 180.000 - Airco (0 resultaten)
Diesels kunne veel meer hebben dan benzine auto's en LPG auto's, dus dat je daarbij ook tot 180.000 neemt is niet een eerlijke vergelijking. Mensen kopen diesels om veel mee te rijden. Je kan daar rustig <250.000 zetten denk ik zo.

Als ik trouwens neem wat jij hierboven neemt bij Diesel maar dan met 5.000>200.000 km en carosserievariant opengelaten dan krijg je 168 auto's.

Edit: de eis airco had ik even niet gezien. Dan 32 hits.
En met airco, maar kilometers 5.000.250.000 geeft 71 hits.

[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 14-12-2006 13:09 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zonder airco meer resultaat?

• Grrrrrene
  • Niet online
Iblies schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:00:
Zoek een auto met verstelbaar stuur en verstelbaar stoel, deze moet niet alleen voor en achteruit gaan, maar ook in diepte verstelbaar zijn.

Een oude Civic uit 89 was prima voor iedereen, alleen diegene die achter de bestuurder zat wou het soms moeilijk hebben. Als je overigens vaak lange ritten moet gaan maken met de auto zou ik gewoon een grote auto aanschaffen, of misschien zelfs de aanschaf van een busje overwegen. Meeste auto's moet je toch compenseren door bijna te gaan liggen waardoor de knieeen boven het bekken uitkomen. Verre van ideaal en simpelweg ongezond als je langdurig zo moet rijden.
Hehe, ik ken dat "probleem". Ik heb een Corolla E10 met een Scheel Traveler S bestuurdersstoel. Dat ding komt met z'n eigen stoelslede en kan zo ver achteruit dat ik tegen de bank aan zit. Ik kan vervolgens niet meer bij de pedalen en ik ben echt niet klein ofzo ;) Ook belangrijk: de hoofdsteun kan tot het dak uitgeschoven worden, opzich onhandig om dat te doen, want als 3-deurs zul je hem nogal 's voorover klappen ;)

Ik snap trouwens niet wat er "grijs" of "saai" is aan een Toyota Corolla E10? Ik vond het voor die tijd juist wel een hippe auto, als je het vergelijkt met wat andere Japanse merken brachten... Het model lijkt ontzettend veel op de latere Renault Megane:

Afbeeldingslocatie: http://www.toyotaoldies.de/ITT2004/ITT020.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 14-12-2006 13:33 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:32:
[...]

Ik snap trouwens niet wat er "grijs" of "saai" is aan een Toyota Corolla E10? Ik vond het voor die tijd juist wel een hippe auto, als je het vergelijkt met wat andere Japanse merken brachten... Het model lijkt ontzettend veel op de latere Renault Megane:

[afbeelding]
Nouja, dat snap ik opzich wel... Maar die redenatie gaat natuurlijk op voor de hele toyotalijn... Van starlet tot camry leken ze nogal erg op elkaar...

Overigens; mooi exemplaar wat je daar neerplant...

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik ben vandaag gebeld dat ik voor mijn huidige auto 2500 terugkrijg van de verzekering dus ik stel mijn maximale budget naar 4000 euro.

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:58:
[...]

Tja, je kan voor 900 euro een roestbak kopen of voor 3000 euro een goede auto kopen :P ;)
kun je dr 4 voor je deur neer zetten :+

• Grrrrrene
  • Niet online
De kans dat ze het alle 4 begeven in de winter is wel te verwaarlozen dan :+

Maar serieus: voor 4k kun je een prima occasion kopen...
MikeyMan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:43:
[...]

Nouja, dat snap ik opzich wel... Maar die redenatie gaat natuurlijk op voor de hele toyotalijn... Van starlet tot camry leken ze nogal erg op elkaar...

Het ging mij vooral op deze opmerking:
[knip]De toyota's heb ik ook zitten bekijken maar ik vind het zulke nietszeggende auto's[knip]

[ Voor 68% gewijzigd door Grrrrrene op 14-12-2006 14:40 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
offtopic:
Kan iemand deze ff weghalen

[ Voor 92% gewijzigd door Grrrrrene op 14-12-2006 14:40 ]

• SeatRider
  • Laatst online: 07:39

SeatRider

Hips don't lie

The Eagle schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:14:
Ik pas met mijn 1m90 niet in een Megane Coupe. Ik heb ook niet de gewoonte te liggen in mijn auto overigens, zit graag gewoon rechtop, zonder petje.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SeatRider schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:50:
[...]

Ik pas met mijn 1m90 niet in een Megane Coupe. Ik heb ook niet de gewoonte te liggen in mijn auto overigens, zit graag gewoon rechtop, zonder petje.
Petjes zijn meer Golf rijders ;)
MikeyMan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:43:
Mooi exemplaar ja (voor een Corolla) maar niet echt representatief voor de gemiddelde Corolla.

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 14-12-2006 14:53 ]

• SeatRider
  • Laatst online: 07:39

SeatRider

Hips don't lie

De Galant is inmiddels verkocht zag ik, aan Pixal misschien wel?

Maar zo niet, stating the obvious, als je zo tevreden was over je Golf 3/Vento, waarom zoek je dan niet gewoon een andere? Als dat niet lukt voor 2500 heb je gelijk een goede reden om met de verzekering van de tegenpartij in conclaaf te gaan, je moet toch minimaal schadeloos gesteld worden.

Misschien mag je van de verzekering het wrak wel houden, heb je gelijk een berg spare parts :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 21:18
DPhoenix
Lengte: 2.02m
Auto: Renaul Megane 1.6 RN Sport

Auto's waar ik nog meer in heb gereden en dus in pas:
Volkswagen VW II, IV
Audi A4
Citroën Xara Coupé
Ford Fiësta
Ford Tourendo Connect
Mercedes busje (model ???)

BTW een Opel Astra ook geprobeerd maar hier paste ik dus echt niet in. Eerder in dit topic iemand wel met ongeveer dezelfde lengte. Het maakt natuurlijk ook uit waar de lengte in zit. Bij mij zit bijvoorbeeld de lengte vooral in de benen.

AULXJMHR

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DPhoenix schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:08:
BTW een Opel Astra ook geprobeerd maar hier paste ik dus echt niet in. Eerder in dit topic iemand wel met ongeveer dezelfde lengte. Het maakt natuurlijk ook uit waar de lengte in zit. Bij mij zit bijvoorbeeld de lengte vooral in de benen.
En dat is nog het makkelijkst op te lossen...

Verwijderd

1,95m en ik kan zelfs in een Fiat Panda redelijk zitten. Die heb ik namelijk gereden 6 weken tot de motor het begaf :'(

Het zit bij mij ook redelijk in de benen.

Een andere auto waar je ideaal in kan zitten is het oude type ford mondeo. Die had een kennis van mij met zn 2,10. Stoel in achterste stand, beetje kantelen leuning naar achter en rijden maar. Zolang je een stoel hebt die je kunt kantelen bespaart een hoop ellende.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Verkocht? :'( :'(

moet ik maar een andere zoeken dan

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pixal had je nu al in een galant gezeten? waarschijnlijk kun je d'r vast goed in zitten, mijn pa is 1.95 en heeft erg korte beentjes en lang bovenlichaam (relatief) en zit niet met z'n hoofd tegen 't dak, waar hij in de vorige galant nog het dak met z'n haar aaide (niet met z'n hoofd maar zat toen we hem weg deden hele vlek van de rotzooi uit m'n pa's haar :P )
m'n ma (1.85) heeft daartegen erg lange benen (ook voor een vrouw) en die kan ook prima zitten :P
Colt (1992 model) is trouwens ook erg ruim voor de bestuurder, een van de weinige kleine auto's waar m'n ma knap in kan rijden, in een Corsa past ze bijv. echt niet

-edit- danwel 't vorige model maare dit niet wat voor jouw
http://www.autoweek.nl/oc...on=10&records=74&cache=no :+

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 14-12-2006 16:22 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lancia Delta HPE Misschien?

Voor 4000 euro kan je een erg nette wagen krijgen :)

Zijn best ruim en zelfs de 1.6 is met 105 pk nog best vlot :)

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoplus.fr/horsserie/photo/INTM-6DMMGL/$file/lancia-delta-5.jpg

Is leverbaar met oa:
1.9 TD met 90 PK
1.6 met 105 pk
1.8 met 133 pk
2.0 met 136 pk
2.0 turbo met 193 pk (lijkt me een beetje overkill, maargoed)

[ Voor 53% gewijzigd door Bertus op 14-12-2006 16:45 ]

Heeft ook een computer!

• _Drake_
neh hij wil 4 deurtjes en en kofferbak ;) (sedan)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:55

Waarom perse eentje uit precies 1995? Als je tussen 1994 en 1996 invult krijg je er al een stuk meer lijkt me.

Ook is die "sedan" aanduiding zeer onbetrouwbaar, dusdanig dat ik in mijn eigen zoektocht die hele dropdownlist maar oversloeg. Edit: wacht ff, je geeft geen merk en type op :P Dan krijg je inderdaad nogal veel hits als je zoiets niet opgeeft :P

Ik heb zelf trouwens gisteren een Opel Astra station uit '99 met 145 dkm gekocht binnen jouw budget, dus ik zou me niet beperken tot 1995 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Paul op 14-12-2006 18:49 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, je krijgt ontzettend veel resultaten als je sedan weglaat, maar je mist ook ontzettend veel sedans als je op "sedan" zoekt :)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18
Alfa Romeo 155, genoeg ruimte voor mij met mijn 2m04 :) (Zelf heb ik overigens wel stoelframe verlast, maar dat was niet nodig, uit verveling gedaan en nu echt zeeen van ruimte :)

Wat andere auto's die ik je zo op kan noemen:
• Audi A4 (oude type)
• Opel Omega
• Ford Mondeo, zowel oude als nieuwe type
• ....

XXXVI

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

FragDaddy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:15:
Een Alfa kopen met een budget van 3000 euro? Zou ik niet doen. Dan koop je een oudere en mag je nog 3000 euro opzij leggen voor reparaties/onderhoud.
Zal ik je is een geheimpje verklappen? Dat heb je bij elke 2e hands auto.
Onderhoudskosten hangen af van de staat van de auto (netjes/ragbak), leeftijd, en de onderhoudshistorie en hoeveel jij zelf uiteindelijk wil betalen voor onderhoud.
Er lopen genoeg mensen rond die zelf niet eens weten hoe ze olie bij moeten vullen, en af en toe is een keertje langs de kwikfit rijden, tja dan vallen de onderhoudskosten altijd mee natuurlijk.
Als liefhebber zijnde heb ik persoonlijk minder moeite met hogere onderhoudskosten.
Heb deze week toevallig een reparatie en wat preventief onderhoud uit laten voeren voor onveer 1000 euri. :')

En wat betreft advies voor de topicstarter, ga proefrijden en zoek zelf een auto uit die je leuk vind...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Grrrrrene
  • Niet online
Nounou, er is toch een duidelijk verband tussen het merk/type van de auto en de onderhoudskosten die je aan zo'n 2e handsje van zo'n 10 jaar oud hebt. Alfa's zijn mooie auto's, maar ze staan niet bepaald bekend om hun betrouwbaarheid.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Specht schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:22:
[...]

Knip

En wat betreft advies voor de topicstarter, ga proefrijden en zoek zelf een auto uit die je leuk vind...
Helemaal mee eens. Wij kunne wel met een hoop goede ideen komen, wat ook echt goed gebeurd, maar je moet echt zelf proberen en passen en meten. En ga bv eens zaterdag leuk autoshoppen als je tijd heb. Allerlei dealers langsgaan en probeer gewoon vanalles uit. Dan kan je kijken wat past en wat niet en dan eens kijken met je budget.
Maar er zijn echt zoveel goede ruime auto`s in je budget te vinden te vinden. Vooral nu je tot 4000 kan besteden. Ga eens zoeken van 2000 tot 5000 euro, dan vind je zat. Iets ruimer zoeken is toch wat beter is mijn idee. En alweer zeg ik, gewoon eens kijken! :)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb vandaag gekeken bij deze Galant

Hij rijdt goed, maar de remmen trillen en de koppeling slipt. (op die punten na wel goed). Hier en daar zitten wat deukjes van andermans deuren en de achterbumper is niet heel netjes meer. Binnen is hij uitzonderlijk schoon en netjes, goed schoongemaakt dus. De motor snort mooi en je zit op de 100 voordat je er erg in hebt. Derde versnelling zat ik geloof ik op 140 and counting.

Ik ging dus terug naar binnen en ik zei dat ik hem niet ging kopen vanwege de koppeling en de remmen. Toen zei de verkoper dat ik de auto pas mee krijg na een grote beurt, nieuwe banden, nieuwe koppeling en nieuwe remmen als dat nodig blijkt te zijn. Hij wil het alleen nu nog niet doen omdat hij dan veel kosten maakt als ik hem niet koop, hij zegt dat hij deze naar een handelaartje doet als niemand hem koopt en die zekerheid wil hij wel hebben met oudere auto's die hij heeft staan.

Alle onderhoudsboekjes zaten erbij en hij is netjes op elke 15.000 km beurt komen opdagen.

De auto kost 3450 en de rijklaar kosten 290. Op anwb.nl staat dat rijklaarkosten tamelijk standaard zijn en dat je op zijn minst om een volle benzine tank moet vragen.

Ik heb nu nog even vriendelijk bedankt maar als ik deze auto koop heb ik dus wel een splinternieuwe koppeling, splinternieuwe voorbanden en spl.nwe. remmen.

Ik ga nog even verder kijken maar zo slecht klinkt het me opeens niet als die onderdelen nieuw zijn. De dealer staat ook als betrouwbaar in reviews. Zou dit achteraf dan zo'n slechte koop zijn?

Ik paste er trouwens in met de stoel op de achterste stand. Mijn vento zou nog verder naar achteren kunnen. Voordeel is dat er een normaal persoon nog een klein beetje kan zitten achter mij. Niet te lang persoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 14-12-2006 21:38 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pixal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:11:

Hij rijdt goed, maar de remmen trillen en de koppeling slipt. (op die punten na wel goed). Hier en daar zitten wat deukjes van andermans deuren en de achterbumper is niet heel netjes meer. Binnen is hij uitzonderlijk schoon en netjes, goed schoongemaakt dus. De motor snort mooi en je zit op de 100 voordat je er erg in hebt. Derde versnelling zat ik geloof ik op 140 and counting.

Ik ging dus terug naar binnen en ik zei dat ik hem niet ging kopen vanwege de koppeling en de remmen. Toen zei de verkoper dat ik de auto pas mee krijg na een grote beurt, nieuwe banden, nieuwe koppeling en nieuwe remmen als dat nodig blijkt te zijn. Hij wil het alleen nu nog niet doen omdat hij dan veel kosten maakt als ik hem niet koop, hij zegt dat hij deze naar een handelaartje doet als niemand hem koopt en die zekerheid wil hij wel hebben met oudere auto's die hij heeft staan.

Alle onderhoudsboekjes zaten erbij en hij is netjes op elke 15.000 km beurt komen opdagen.

De auto kost 3450 en de rijklaar kosten 290. Op anwb.nl staat dat rijklaarkosten tamelijk standaard zijn en dat je op zijn minst om een volle benzine tank moet vragen.

Ik heb nu nog even vriendelijk bedankt maar als ik deze auto koop heb ik dus wel een splinternieuwe koppeling, splinternieuwe voorbanden en spl.nwe. remmen.

Ik ga nog even verder kijken maar zo slecht klinkt het me opeens niet als die onderdelen nieuw zijn. De dealer staat ook als betrouwbaar in reviews. Zou dit achteraf dan zo'n slechte koop zijn?
ik denk dat je hier een goede koop aan kan hebben. Alleen moet ie wel de auto een grote beurt geven en de koppeling etc vervangen. Maar als dit is gedaan dan heb je er zeker een goede auto aan!
Beetje kleine schade, mja, tis een oudere auto en als het jouw niet in de weg zit is het verder geen probleem. En die dealer ken ik, hele goede gast en een goede garage. Men opa komt er vaker dus.
Ik heb er wel vertrouwen in! :)

Verwijderd

Hij rijdt goed, maar de remmen trillen en de koppeling slipt. (op die punten na wel goed). Hier en daar zitten wat deukjes van andermans deuren en de achterbumper is niet heel netjes meer
En dan nog 3450 euro :D

Laat ze die problemen maar eerst oplossen. En er zijn ook echt wel oude auto's te vinden zonder lakschade of kapotte bumpers. En koppeling even vervangen kan een duur grapje worden. Geen id wat de km stand is, maar zelfs bij een auto met een km stand van 300.000 kun je normaal werkende koppeling verwachten. Ik wil niet weten wie de originele eigenaar is geweest, maar iig iemand die niet weet om te gaan met een koppeling. En zo te lezen ook niet met inparkeren.

En een trillende rem verteld ook niet veel soeps.

Van een 2e hands auto kun je geen nieuwe wagen uit de showroom verwachten, maar een normaal functionerende auto zeker wel.

edit: oooh pas 208.000, met die km stand was mijn Volvo pas ingereden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 22:15 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Pixal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:11:

Ik paste er trouwens in met de stoel op de achterste stand. Mijn vento zou nog verder naar achteren kunnen. Voordeel is dat er een normaal persoon nog een klein beetje kan zitten achter mij. Niet te lang persoon.
dat remen overigens dat hoeft niet persee aan kromme schijven oid te liggen, bij onze galant moet je afentoe even een noodstop maken, anders trillen de remmen ook als je normaal remt omdat er dan vuilaankoekt ofzo? :? geen idee hoe dat komt maar als je afentoe eens goed hard remt is er weer niks aan de hand. :)
check overigens nog eens of het ABS controle lampje werkt bij 't starten, volgens autoweek is dat op de GLXi pas vanaf
VEILIGHEID
ABS-remsysteem ja (vanaf 1/2000)
2000 dus standaard
onze 1998 GLX heeft geen abs.

inparkeren is bulshit, m'n pa werkt in de bouw en staat vaak bij ziekenhuizen geparkeerd (ziekenhuis verbouwen) en dan gooien de mensen masaal deuren tegen je auto open :'( of mensen rijden alsof ze tekort in de botsautotjes hebben gezeten :'(

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 14-12-2006 22:26 ]

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 09:09
En dat met de koppeling, als je alleen maar in de stad rijd slijt ie waarschijnlijk sneller dan wanneer je constant op de snelweg zit :O

• HaaZ
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

GoldenSample schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:18:
[...]

dat remen overigens dat hoeft niet persee aan kromme schijven oid te liggen, bij onze galant moet je afentoe even een noodstop maken, anders trillen de remmen ook als je normaal remt omdat er dan vuilaankoekt ofzo? :? geen idee hoe dat komt maar als je afentoe eens goed hard remt is er weer niks aan de hand. :)
Roest op de schijven. Duurt inderdaad een aantal keren remmen voordat dat er af is. Misschien gebruiken jullie je Galant niet zo vaak?

Helemaal bij auto's die te koop staan, heb je dat. Kan't niet zo zijn dat t daardoor kwam Pixal?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Kan zijn ja, maar ik heb 3 keer hard geremd (van 150 naar 0) de remmen reageren overigens bijzonder laat, dus pedaal helemaal op de bodem en dan voelde je pas dat je remde. Kan een los kabeltje zijn ofzo maar ik denk ik meld het even. Daarna hoorde je bij hard remmen nog steeds een beetje brrrrrrrr van het rechtervoorwiel komen en een beetje schokkerige beleving. Maar frankly, daar maak ik me weinig zorgen om, als hij voor dezelfde prijs al die onderdelen vervangt met NIEUWE onderdelen maak ik daar geen problemen van.

Tis een moeilijke keus, dat de koppeling kapot is kan inderdaad te wijten zijn aan een koppelingsvoetje of wat dan ook. Dat de buitenkant kleine deukjes heeft heeft te maken met openslaande deuren van andere auto's, toch viel het me nog mee. De achterbumper was gewoon niet mooi meer, maar misschien gewoon een keer op de sloop kijken? Ik vond de roestplekjes langs de randen van de wielkasten niet zo denderend eigenlijk. hier en daar was een stukje waar behandeling nodig was. Ik kijk nog even verder maar ik kan er maar 2 met een 2 liter motor vinden.

Jubbega en Nieuwegein. Alleen Nieuwegein is nog een beetje bereikbaar voor me.

[ Voor 29% gewijzigd door Pixal op 14-12-2006 23:20 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pixal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:17:
Tis een moeilijke keus, dat de koppeling kapot is kan inderdaad te wijten zijn aan een koppelingsvoetje of wat dan ook. Dat de buitenkant kleine deukjes heeft heeft te maken met openslaande deuren van andere auto's, toch viel het me nog mee. De achterbumper was gewoon niet mooi meer, maar misschien gewoon een keer op de sloop kijken? Ik vond de roestplekjes langs de randen van de wielkasten niet zo denderend eigenlijk. hier en daar was een stukje waar behandeling nodig was. Ik kijk nog even verder maar ik kan er maar 2 met een 2 liter motor vinden.

Jubbega en Nieuwegein. Alleen Nieuwegein is nog een beetje bereikbaar voor me.
Probleem is alleen dat je niet aan de binnenkant kan kijken... :P

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:19:
[...]

Probleem is alleen dat je niet aan de binnenkant kan kijken... :P
Que?

Correctie trouwens, er zijn genoeg Galants te vinden denk ik maar niet echt met de voorkant waar ik opgewonden van kan raken. Mijn oog wil ook wat, ik wil die bumper met haaienmodel.

Of kan een of andere monteur mij vertellen of die bumpers uitwisselbaar zijn en massaal op de sloop liggen :P

Wellicht is dit een hele goede, maar Emmeloord is voor mij ver. ver rijden... zou iemand effe een kijkje voor me kunnen nemen :> --> Galant Emmeloord

[ Voor 91% gewijzigd door Pixal op 15-12-2006 01:06 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Roest in de wielkuipen...

• _Drake_
Roest?, dan zou ik er vanaf blijven.

Pagina: 1 2 Laatste