GBA + Nintendo DS (lite) backup tools - Deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 39.294 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb gisteren m'n M3 Simply + 1 Gb MicroSD binnengekregen (voor 75euro incl. verzend, gewoon allemaal in NL besteld, geen gedoe). Werkt allemaal vlekkeloos, heb al wat homebrew (NDSMail en Beup) aan de praat weten te krijgen.

Op zich vind ik de manier van dingen erop zetten wel redelijk te doen, maar als er ooit een goedkope oplossing komt a la DS-Xtreme icm genoeg / uitbreidbaar geheugen, dan ga ik daar denk ik voor. Voor evt. homebrew devven is dit te onhandig en ben je met een DS-X veel beter af door de kabelverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4of9 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:21:
[...]

Dit is het forum dat ik bedoel: http://ezflash.sosuke.com/forum-16.html

Je kunt hier ook mirrors vinden naar de software van EZFlash als de Ezflash website moeilijk bereikbaar is.

Die settings heb je geen software voor nodig. Als je in de shell geboot bent open je gewoon je settings window dmv L + R te pressen. Je krijgt dan een settings windowtje (kun je ook meteen je language op engels zetten, daar heb ik ook even naar moeten zoeken)

De aangeraden settings voor de sd kaartjes zijn als volgt:

PNY safety=4, fastest=3 * Speed setting based on 1GB Japanese manufactured version. Avoid the Taiwanese PNY 1GB version because it suffers stability problems.
Kingmax safety=8, fastest=6
Sandisk safety=12, fastest=10
Kingston safety=7 fastest=5

Ik heb zelf een sandisk kaartje en heb hem op 10 staan, werkt als een zonnetje.

Hier heb je ook een linkje naar een wiki met een EzFlashV quickstart guide van dezelfde maker:
http://ezflash.sosuke.com...ZFlash_V_quickstart_guide
Bedankt voor de duidelijke uitleg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoil schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:41:
Op zich vind ik de manier van dingen erop zetten wel redelijk te doen, maar als er ooit een goedkope oplossing komt a la DS-Xtreme icm genoeg / uitbreidbaar geheugen, dan ga ik daar denk ik voor. Voor evt. homebrew devven is dit te onhandig en ben je met een DS-X veel beter af door de kabelverbinding.
Wat is er zo veel onhandiger met de M3 simply dan met de DS-X?
Werkt homebrew niet goed op de M3?

Ik wil juist ook homebrew draaien vandaar mijn interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Wat is er zo veel onhandiger met de M3 simply dan met de DS-X?
Werkt homebrew niet goed op de M3?

Ik wil juist ook homebrew draaien vandaar mijn interesse.
Nou het draait voor zover ik nu weet allemaal prima, maar heb alleen nog maar NDSMail en Beup geprobeerd. Ik vind alleen dat steeds maar moeten swappen van kaartje erg lastig. Maar laat ik nou net tegen DSFtp aanlopen, een FTP server voor de DS. Die kun je, als je gaat homebrew devven, ook als onderdeel van je app/game gebruiken, zodat je gewoon zonder swappen een nieuwe build kunt uploaden en booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02-2017
Ik zit erover te denken om een M3 DS Simply te bestellen.

Maar als ik zo dit lijstje bekijk van de Supercard DS(one)...

http://wiki.scorpei.com/index.php/SuperCard_DS%28ONE%29

dan lijkt het of 'ie alles draait, maar ondertussen lees ik overal dat deze kaart veel problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foton schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:51:

dan lijkt het of 'ie alles draait, maar ondertussen lees ik overal dat deze kaart veel problemen heeft.
Waar lees jij dan dat de Simply problemen geeft? Ik heb namelijk nog helemaal niemand met problemen gehoord. Heb hem zelf juist besteld omdat sowieso M3 niet vies is van een snelle update indien nodig en omdat ik al goede verhalen gehoord heb over M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Hij heeft het over de Supercard ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:15:
[...]

Waar lees jij dan dat de Simply problemen geeft? Ik heb namelijk nog helemaal niemand met problemen gehoord. Heb hem zelf juist besteld omdat sowieso M3 niet vies is van een snelle update indien nodig en omdat ik al goede verhalen gehoord heb over M3.
En waar lees jij dat ik zeg dat de Simply problemen geeft? Ik heb het over de Supercard DS(one).... hier hebben veel mensen problemen mee (schijnt), maar in het lijstje staat dat 'ie bijna alles zonder problemen draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
Idd, was me net voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foton schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:30:
[...]

En waar lees jij dat ik zeg dat de Simply problemen geeft? Ik heb het over de Supercard DS(one).... hier hebben veel mensen problemen mee (schijnt), maar in het lijstje staat dat 'ie bijna alles zonder problemen draait.
Oeps, neem me niet kwalijk.. sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Voor de tweakers met een R4DS, hier staan een hele hoop skins gemaakt door users van gbatemp. Ik heb de mijne ook toegevoegd.

R4DS Skins: http://www.mavisxp.com/r4/skins/

Afbeeldingslocatie: http://www.mavisxp.com/r4/skins/1168543255_preview2.jpg
Omdat ik m'n R4DS nog niet heb, weet ik niet of de icoontjes goed passen.

[ Voor 10% gewijzigd door FlyEragon op 12-01-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkandude schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:47:
Voor de tweakers met een R4DS, hier staan een hele hoop skins gemaakt door users van gbatemp. Ik heb de mijne ook toegevoegd.

R4DS Skins: http://www.mavisxp.com/r4/skins/

[afbeelding]
Omdat ik m'n R4DS nog niet heb, weet ik niet of de icoontjes goed passen.
werken deze ook op M3 simply?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
test vanaf ds (dslinux op m3 simply)

edit: woei het werkt! beetje brak dat er nog geen filesystem support is voor M3 Simply maar daar ga ik dan maar eens naar kijken...

[ Voor 67% gewijzigd door Genoil op 12-01-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:38:
[...]

werken deze ook op M3 simply?
Op de site van M3 staat dat de Simply skinnable is, dus het zal wel moeten werken. Alleen weet ik niet precies waar je de bmp's moet zetten. Bij de R4DS zet je ze gewoon in een map, de originele skins worden dan overruled door de eigen skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
foton schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:51:

Ik wil er eventjes op wijzen dat ik zelf geen SC DS heb en dit dus niet kan testen. Alles wat ingevuld is komt van de community...

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Erkandude schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:44:
[...]

Op de site van M3 staat dat de Simply skinnable is, dus het zal wel moeten werken. Alleen weet ik niet precies waar je de bmp's moet zetten. Bij de R4DS zet je ze gewoon in een map, de originele skins worden dan overruled door de eigen skins.
[root]:/_system_
meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Voor degenen met een Slot-1 device (M3Simply,R4DS, ...) die iets met DSLinux willen gaan doen, de dslinux.nds (voor WMB) doet het iig op m'n M3 Simply. Het lullige is wel dat de microSD daarmee niet gebruikt kan worden om bestanden weg te schrijven. Je hebt wel een filesystem, maar dat is een ROM filesystem (dat in RAM geladen wordt, dus elke keer als je DsLinux reboot zijn al je wijzigingen aan het filesystem weg).

Wil je ermee op internet (wat wil je anders met DSLinux) dan moet je dus elke keer je WiFi settings opnieuw invoeren en handmatig het netwerk starten. Tenzij je de source download en deze aanpast door jouw WiFi settings daar al in vast te zetten. Recompilen en klaar. Nog steeds is je DSLinux dan een beetje mank, maar je kunt kunt iig een remote terminal openen en al je werk daar doen. :)

Een device driver voor Slot-1 MicroSD zit er voorlopig niet in, omdat de developers van DsLinux met name geinteresseerd zijn in Slot-2, vanwege de mogelijkheid daar met extra RAM te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Genoil op 12-01-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Laatst online: 02-09-2024
Vandaag eindelijk na net geen 4 weken mijn SC lite binnen. Ziet er leuk uit, hoewel het saven van GBA-game wat oefening vergt ;)

Ik heb een vraagje waar iemand hier misschien het antwoord op heeft. Ik heb natuurlijk een aantal games gespeeld waar ik al wat verder in ben en die gesaved zijn op de cartridge. Is het mogelijk om dat op de SC lite over te zetten? Of wordt het echt alles weer opnieuw spelen of toch cartridges wisselen?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer de saves eens gewoon over te zetten en de roms ook of vanaf je hd de roms weer op de nieuwe card zetten. Maar dus ook de save file's van je oude kaart naar je nieuwe. Het kan best wel eens zo zijn dat ie die gewoon pikt omdat die saves meestal wel hetzelfde type zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:07:
probeer de saves eens gewoon over te zetten en de roms ook of vanaf je hd de roms weer op de nieuwe card zetten. Maar dus ook de save file's van je oude kaart naar je nieuwe. Het kan best wel eens zo zijn dat ie die gewoon pikt omdat die saves meestal wel hetzelfde type zijn.
Maar hoe sla ik dan die save file's van de originele cartridge op op de SC lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Nu we het toch over saves hebben... wat is precies die save file die de R4DS wil aanmaken voordat je een spel start? Wordt de file die daarbij aangemaakt wordt ook gebruikt voor saves via het menu van het spel zelf? Of is dit alleen voor spellen die zelf geen save functie hebben oid?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

De save file die aangemaakt wordt bevat volgens mij alle saves van het betreffende spel. Een gewone cartridge heeft z'n eigen ruimte voor de saves, maar op een flashkaart moeten alle saves op dezelfde ruimte opgeslagen worden, vandaar dat er een save file aangemaakt wordt voor elk spel, welke weer de meerdere saves bevat van het specifieke spel. My guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Howhow

voor iedereen met een X9 : de beta GUI loader is uit, en wat een verschil. Veel sneller laden, minder last van fragmentation, long filename support. Het komt duidelijk nog goed met deze kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van de week een kaartje 1gb bij megawebshop besteld, hij was op voorraad maar nu staat ie al 3 dagen op betaald/in behandeling. Hoe lang duurt het om een kaartje van 1 centimeter in een envelop te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Desolation Angel schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 04:03:
Howhow

voor iedereen met een X9 : de beta GUI loader is uit, en wat een verschil. Veel sneller laden, minder last van fragmentation, long filename support. Het komt duidelijk nog goed met deze kaart :)
Blij dat ze toch nog gehoor hebben gegeven aan mijn probleem puntjes (en die van vele anderen). Zal het straks eens op m'n microSD kaartje gooien (lekker toch, dat alles clean draait :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

g00fy64 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:39:
[...]

Maar hoe sla ik dan die save file's van de originele cartridge op op de SC lite?
Dat gaat met GBA spellen helaas niet. Voor NDS heb je REIN, ReinMoon en het G6 Lite menu. GBA spellen met SRAM kun je echter wel backuppen/schrijven, alleen weet ik niet met welke readers precies. Mijn Linker van de ouwe Flash Advance 128M Turbo schijnt het te kunnen.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:51:
[...]

N.a.v. de laatste review op GBATemp, waar de R4 een 9/10 scoort en daarbij te lezen is dat er geen sprake is van slowdowns, savegame management perfect is, er een aardige GUI is en dat I/O drivers zijn vrijgegeven, lijkt mij R4 de betere keuze. Ik wacht nog even op wat de M3 'Real' gaat bieden, een soort duurdere versie van de M3 Simply (die vrijwel identiek aan R4 is).

De NinjaPass X9 scoorde trouwens een 5.5/10 op GBATemp...
Is er trouwens al meer bekend van de M3 real? Gaat deze nu wel GBA support geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:19:
[...]
Is er trouwens al meer bekend van de M3 real? Gaat deze nu wel GBA support geven?
Ik heb er nog nergens iets over gelezen en houd meerdere forums in de gaten. Ik las wel iets over speculaties van een slot-1 en slot-2 oplossing waar GBA vanaf draait. Ik ben erg benieuwd naar features die echt bijzonder gaan zijn en wacht daarom nog even op wat M3 gaat brengen. Ik zou erg verrast zijn wanneer ze GBA op slot-1 voor elkaar krijgen, want de technische beperkingen lijken me vrij hard. En ze zijn nou ook weer niet zo fanatiek in mijn ogen dat ze zelf een GBA emulator ontwikkelen :P

De laatste R4 DS update brengt trouwens ook als eerste Soft-Reset naar slot-1 :) M3 Simply zal waarschijnlijk snel volgen met een soortgelijke update.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:00:
[...]

Ik heb er nog nergens iets over gelezen en houd meerdere forums in de gaten. Ik las wel iets over speculaties van een slot-1 en slot-2 oplossing waar GBA vanaf draait. Ik ben erg benieuwd naar features die echt bijzonder gaan zijn en wacht daarom nog even op wat M3 gaat brengen. Ik zou erg verrast zijn wanneer ze GBA op slot-1 voor elkaar krijgen, want de technische beperkingen lijken me vrij hard. En ze zijn nou ook weer niet zo fanatiek in mijn ogen dat ze zelf een GBA emulator ontwikkelen :P

De laatste R4 DS update brengt trouwens ook als eerste Soft-Reset naar slot-1 :) M3 Simply zal waarschijnlijk snel volgen met een soortgelijke update.
Dan vraag ik me toch echt af wat makkelijker gaat worden, ik denk dat er nog altijd software bij komt kijken als ze een gba op slot in willen booten. Danwel een emu, danwel een sorrt van nieuwere versie van passme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met een Sweex router die BeUP aan de praat heeft gekregen met de DS-x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben er uit, t word de R4 :)
Hoop dat de homebrew ondersteuning wat beter word nog maar mn G6 kan ook al n hoop meuk doen inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Hey, ik heb dus een DSLite gekocht en wil graag een Slot-1 flashcard kopen. Maar welke is nou de beste? Ik wil graag DS roms afspelen zonder converten etc., en als homebrew goed werkt is dat ook mooi meegenomen. Ik zit te twijfelen tussen de EZ-FLASH V of SuperCard DS (ONE), die schijnen de beste te zijn. Ik kan het ook fout hebben natuurlijk :). Anyway, welke is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_m0ntsUbai schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:42:
Hey, ik heb dus een DSLite gekocht en wil graag een Slot-1 flashcard kopen. Maar welke is nou de beste? Ik wil graag DS roms afspelen zonder converten etc., en als homebrew goed werkt is dat ook mooi meegenomen. Ik zit te twijfelen tussen de EZ-FLASH V of SuperCard DS (ONE), die schijnen de beste te zijn. Ik kan het ook fout hebben natuurlijk :). Anyway, welke is het beste?
ik zou eerst beginnen met een M3 simply of R4 DS. Lekker goedkoop en je kunt slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Er is weer een neiuwe update voor de R4DS 1.06 test edition, alleen begrijp ik weinig van de changelog:

Update R4 v1.06 kernel (Test edition) 2007-1-13
1)Here " Only show the game " The way, shielding attribute is " Hide " File and catalogue display
2)Can use L key is it adjust luminance to come (touch still effective originally)
3)The storehouse of the original complex form of a simplified Chinese character is tightenned and shown
4)It is in a poor light to close the top cover and close(the electric function in the province)
5)Support and is restored to the throne the function (L +R +A +B +X +Y) softly ,Use R key or touch " Restored to the throne the switch softly " Come to turn on or off and is restored to the throne softly
(Restoring to the throne joining softly after formal edition of MOONSHELL1.6 will be announced of multimedia. )

Lijkt wel alsof ze de chinese tekst door een vertaler hebben gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

1. Onder "Games" zie je nu directories of files die op hidden staan niet, zodat je er bijvoorbeeld niet je MP3's tussen ziet staan.
2. L om de brightness van je scherm aan te passen.
3. Verbeterde functionaliteit voor Chinese karakters oid.
4. Schermen gaan uit als je hem dicht klapt. Sleep mode dus.
5. Just kunt nu soft resetten, zodat je niet je DS aan en uit hoeft te zetten om weer terug naar het menu te kunnen.

Wel grappig dat ik eerst overal lees dat de M3 Simply de betere keus is vanwege de vele updates van het bekende team, terwijl nu de R4DS aan de lopende band updates krijgt. Hopelijk houden ze dit zo vol. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Captain N schreef op zondag 14 januari 2007 @ 05:03:
1. Onder "Games" zie je nu directories of files die op hidden staan niet, zodat je er bijvoorbeeld niet je MP3's tussen ziet staan.
5. Just kunt nu soft resetten, zodat je niet je DS aan en uit hoeft te zetten om weer terug naar het menu te kunnen.

Wel grappig dat ik eerst overal lees dat de M3 Simply de betere keus is vanwege de vele updates van het bekende team, terwijl nu de R4DS aan de lopende band updates krijgt. Hopelijk houden ze dit zo vol. :)
Het is dezelfde hardware, R4 DS is de OEM, en M3 Simply gebruikt hun hardware om het gat op te vullen in deze periode dat ze zelf geen slot-1 kaart hebben. M3 Real wordt hun eigen slot-1 oplossing, maar hier is nog niets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

ahhh die laatste is wel heel erg goed :)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei

Iedereen die dat zegt moet eens goed nadenken ;). Wat de plus is over de R4 is de naam M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Laat maar, het is gelukt :+. Iets minder tegelijk doet wonderen...

[ Voor 89% gewijzigd door Die Bruine op 14-01-2007 13:27 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Captain N schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:04:
Overigens blijf ik het maar vreemd vinden dat dit topic is toegestaan op GoT, gezien de meeste van jullie het waarschijnlijk niet enkel voor backups en homebrew zullen gebruiken. Gamecube homebrew mogelijkheden zijn dan weer niet toegestaan. Lekker consequent. Maar goed...
Volgen mij komt dit doordat er geen firmware gehacked moest worden/moet worden om gba/ds homebrew te kunnen draaien. Dit itt de hileconsoles/psp, waar er custom firmware gebruikt MOET worden.
En net het firmware hacken/delen van de code hergebruiken is illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Met de enorme toename in Slot-1 kaartjes ben ik nu toch benieuwd wat de beste keuze is als je:

- Met name homebrew wilt draaien (ScummVM in het bijzonder)
- Geen roms wilt hoeven aanpassen
- Genoeg flexibiliteit hebt om toekomstige aanpassingen aan te kunnen
- Goede support wilt krijgen
- Verwisselbaar (SD) geheugen wilt gebruiken
- Engelse menu's wilt zonder iets te moeten solderen

Ik lees hier goede dingen over de R4 maar die is toch in het chinees...
Persoonlijk neig ik naar de Supercard DS One. Maar hoe is de homebrew support daarvoor?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

R4DS is ook een Engelse versie van, en voldoet tot heden aan al jou punten, behalve ScummVM. Hopelijk dat daar nog verandering in komt. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Captain N schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:51:
R4DS is ook een Engelse versie van, en voldoet tot heden aan al jou punten, behalve ScummVM. Hopelijk dat daar nog verandering in komt. :)
Met een beetje geluk komt er snel de DLDI versie uit. Heb daar laatst agentq nog over gesproken, het zal nog evetjes wachten zijn maar hij is er wel volop mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanThijs schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:29:
[...]

Volgen mij komt dit doordat er geen firmware gehacked moest worden/moet worden om gba/ds homebrew te kunnen draaien. Dit itt de hileconsoles/psp, waar er custom firmware gebruikt MOET worden.
En net het firmware hacken/delen van de code hergebruiken is illegaal.
dus we mogen het wel hebben over welke memory card voor de psp het beste te kiezen is? Of bijvoorbeeld over homebrew psp zoals bijvoorbeeld de gba emu voor de psp? Modje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:18:
[...]

dus we mogen het wel hebben over welke memory card voor de psp het beste te kiezen is? Of bijvoorbeeld over homebrew psp zoals bijvoorbeeld de gba emu voor de psp? Modje misschien?
De geheugenkaart wel, denk ik, omdat deze kaart ook gebruikt wordt voor filmpjes/foto's/muziek, maar de gba emu dan weer niet omdat dit niet werkt(voor zover ik weet) op de standaard firmware.
Dit is natuurlijk imho.

Misschien is het idd beter als een modje hier duidelijkheid over verschaft.

[ Voor 8% gewijzigd door vanThijs op 14-01-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
@ genoil , zou je mij willen vertellen waar je die bestelling hebt geplaatst? M3 + kaartje....

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanThijs schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:11:
[...]

De geheugenkaart wel, denk ik, omdat deze kaart ook gebruikt wordt voor filmpjes/foto's/muziek, maar de gba emu dan weer niet omdat dit niet werkt(voor zover ik weet) op de standaard firmware.
Dit is natuurlijk imho.

Misschien is het idd beter als een modje hier duidelijkheid over verschaft.
Ik heb een schop een modje geopent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Moonshell heeft de final beta uit van versie 1.6 maar hij werkt niet op mn G6 Lite op geflashte DS Lite :(

hij loop vast op het moment dat ik een .dpg file wil openen.. kan iemand anders met een G6 Lite dit testen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Laatst online: 20-08 08:11
ik zit met een probleem.
een jaar geleden heb ik een Efa linker gekocht bij TotalGBA.
nu is het zo dat als ik er voor mijn zoon een tweetal GBA's op zet en deze in zijn GBA SP stop, deze niet meer opstart de GBA SP doet het wel maar de kaart reageerd dan niet meer.
Een enkele keer doet deze het dan wel maar slaat binnen een paar minuten compleet vast.

Wat kan ik hier aan doen??

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrumpyGamerDad schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:39:
ik zit met een probleem.
een jaar geleden heb ik een Efa linker gekocht bij TotalGBA.
nu is het zo dat als ik er voor mijn zoon een tweetal GBA's op zet en deze in zijn GBA SP stop, deze niet meer opstart de GBA SP doet het wel maar de kaart reageerd dan niet meer.
Een enkele keer doet deze het dan wel maar slaat binnen een paar minuten compleet vast.

Wat kan ik hier aan doen??
contactjes schoonmaken? kaart even openschoeven en met een doekje met alcohol (van de drogist) schoonmaken), andere mogelijkheid is dat de batterij leeg is (opladen dus) of vervangen moet worden. Hij kan natuurlijk ook kapot zijn, maar dat lijkt me niet aangezien je er nog wel games op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Laatst online: 20-08 08:11
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:19:
[...]

contactjes schoonmaken? kaart even openschoeven en met een doekje met alcohol (van de drogist) schoonmaken), andere mogelijkheid is dat de batterij leeg is (opladen dus) of vervangen moet worden. Hij kan natuurlijk ook kapot zijn, maar dat lijkt me niet aangezien je er nog wel games op kan zetten.
Ik zal dat vanavond eens proberen.
Laat het weten of het werkt.
alvast bedankt

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
Aangezien de R4 bij bamboogaming het einde van de week weer leverbaar is heb ik bij sky2k.com de Chinese R4 besteld. Inclusief verzendkosten komt ie dan net onder de 35 euro. Moet dan wel even solderen om de Engelse firmware te flashen maar daar kom ik vast wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigSurf schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:56:
Aangezien de R4 bij bamboogaming het einde van de week weer leverbaar is heb ik bij sky2k.com de Chinese R4 besteld. Inclusief verzendkosten komt ie dan net onder de 35 euro. Moet dan wel even solderen om de Engelse firmware te flashen maar daar kom ik vast wel uit...
kijk maar uit dat je em niet kapot maakt ofzo.... waarschijnlijk vervalt je garantie ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:36:
[...]

kijk maar uit dat je em niet kapot maakt ofzo.... waarschijnlijk vervalt je garantie ook....
Dat valt echt wel mee hoor, zo klein zijn de contactjes nou ook weer niet en je kan er makkelijk bij. Zelf iemand die voor de 1e keer soldeerd zou het moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Die Bruine schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:18:
@ genoil , zou je mij willen vertellen waar je die bestelling hebt geplaatst? M3 + kaartje....
M3 bij gamestar.nl, kaartje bij Transcend. Gamestar verkoopt ook wel microSD, maar de totale kosten waren op de manier die ik heb gedaan lager (plm. €75). Bedenk wel dat mijn vlotte bestelling een "behaald resultaat in het verleden is die geen garantie biedt voor de toekomst". Ik heb daar puur op de gok besteld vanwege de lage prijs van de M3/R4 (€45).

Wat betreft Slot-1 devices zijn er ook wel nadelen hoor. Met Slot-2 zijn er nu truucs om ipv 4MB RAM over 36MB RAM te beschikken wat voor homebrew toepassingen zoals DSLinux en misschien straks ook wel de in ontwikkeling zijnde homebrew webbrowsers erg fijn is.

En wat betreft dat "slepen naar microSD"...ik heb nu DSFTP op m'n M3 Simply gezet, en daarmee sleep je dus gewoon zonder kaartjes swappen met je FTP client naar je DS, superrelaxed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Hey Scorpei,

ik volg jouw site al een tijdje en ik moet zeggen dat het erg duidelijk allemaal is.

Mijn complimenten dus.

Echter heb ik 2 vraagjes. Hoe kan iemand contact met jou opnemen, voor wat vragen? Want op dat webblog ga je al snel off-topic dan natuurlijk.

En 2de: op je site staan veel woorden en zinnen, voornamelijk de linken, helemaal in het donkerblauw, en tegen die achtergrond is het echt onleesbaar. Misschien kan je die donkerblauwe kleur vervangen voor een witte, of lichtgroene of zo. (?)

(ps. een forum zonder PM, , tis net friet zonder mayo, ik kan er maar niet aan wennen)

[ Voor 9% gewijzigd door Turfschipper op 15-01-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
ik vroeg me af of iemand een winkel in België kent die ook de m3 verkoopt..?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
stalscu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:20:
Hey Scorpei,

ik volg jouw site al een tijdje en ik moet zeggen dat het erg duidelijk allemaal is.

Mijn complimenten dus.
Dankje, dat probeer ik ook zo veel mogelijk zo te houden. Blij dus dat je het goed vindt ;).
Echter heb ik 2 vraagjes. Hoe kan iemand contact met jou opnemen, voor wat vragen? Want op dat webblog ga je al snel off-topic dan natuurlijk.
Ach meestal vind ik het geen probleem als er iemand op m'n blog post wat een beetje of topic is hoor ;). Als je nou een comment plaatst met je echte E-mail adres komt het goed (eventueel kun je ook mijn Wordpress plugin downloaden en daar eventjes door de readme heen bladeren).
En 2de: op je site staan veel woorden en zinnen, voornamelijk de linken, helemaal in het donkerblauw, en tegen die achtergrond is het echt onleesbaar. Misschien kan je die donkerblauwe kleur vervangen voor een witte, of lichtgroene of zo. (?)
Hmm, je bent nu de tweede die het zegt... Ik zal er in ieder geval wel eens over na denken want het is natuurlijk storend als m'n site niet te lezen is ;). Mocht je het nou echt niet makkelijk lezen moet je even op de link klikken (dan wordt ie mooi rood :D).

Ik zie je comment wel ;).

*edit* Heb net even het kleurtje iets lichter gemaakt (en iets meer richting wit). Laat me maar weten wat je er van vindt.

[ Voor 7% gewijzigd door Scorpei op 15-01-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
stalscu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:20:ps. een forum zonder PM, , tis net friet zonder mayo, ik kan er maar niet aan wennen)
Bedoel je hier op GoT? Daar kan je DM toch voor gebruiken?

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:52:
[...]

Dat valt echt wel mee hoor, zo klein zijn de contactjes nou ook weer niet en je kan er makkelijk bij. Zelf iemand die voor de 1e keer soldeerd zou het moeten kunnen.
Sowieso lijkt het me niet nodig. Ik heb zelf een Chinese SuperCard Lite en iemand die geen Chinees spreekt zou er makkelijk mee overweg moeten kunnen. Waarom dan risico's nemen met solderen en zo. Tenzij het voor de R4 compleet anders ligt, maar dat betwijfel ik.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famoso schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:40:
[...]

Sowieso lijkt het me niet nodig. Ik heb zelf een Chinese SuperCard Lite en iemand die geen Chinees spreekt zou er makkelijk mee overweg moeten kunnen. Waarom dan risico's nemen met solderen en zo. Tenzij het voor de R4 compleet anders ligt, maar dat betwijfel ik.
Als jij vrede hebt met een chinese versie dan laat jij hem toch lekker chinees. Al zou ik er een kopen maak ik hem engels gewoon omdat het niet moeilijk is om hem engels te maken en een echt risico loop je niet echt hoor. Maar nogmaals als je niet kan solderen be my guest en laat hem lekker chinees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Scorpei schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:29:

Hmm, je bent nu de tweede die het zegt... Ik zal er in ieder geval wel eens over na denken want het is natuurlijk storend als m'n site niet te lezen is ;). Mocht je het nou echt niet makkelijk lezen moet je even op de link klikken (dan wordt ie mooi rood :D).
Hehe, maar als je op die link drukt, gaat ie natuurlijk meteen door naar waar die link verwijst.

Dus dan moet je al die linken uitproberen, omdat je ze niet kan lezen. Dan kijken waar je uit komt, en dan weer terug.

Maar misschien ligt het wel aan mij, maar ik kan ze echt niet lezen.

Voordeel is natuurlijk, dat ik alle pagina's heb gezien. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Karlok[JY-616] schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:36:
[...]
Bedoel je hier op GoT? Daar kan je DM toch voor gebruiken?
Uhm ja, dat bedoel ik. Super onhandig vind ik het. En DM weet ik eerlijk gezegd niet wat dat is.

Maar ik heb ff via de search gezocht op ''private message''. En het wordt niet echt gewaardeerd, zeuren over de optie tot Pmmen. Dit heb ik niet geweten, anders had ik niks gezegd.

Dus laat ik het hier maar bij. Ondanks dat ik het onbegrijpelijk vind dat het er niet is.

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 15-01-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
DM = PM op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
stalscu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:47:
[...]

Hehe, maar als je op die link drukt, gaat ie natuurlijk meteen door naar waar die link verwijst.

Dus dan moet je al die linken uitproberen, omdat je ze niet kan lezen. Dan kijken waar je uit komt, en dan weer terug.
Je kan natuurlijk ook de link markeren/selecteren, hierdoor wordt die ook leebaar, en moet je niet alles proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Heb de kleur al veranderd (ff lezen wat er in de edit staat he ;)). Is dit beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
stalscu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:47:
[...]
Voordeel is natuurlijk, dat ik alle pagina's heb gezien. :-)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Scorpei schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:40:
Heb de kleur al veranderd (ff lezen wat er in de edit staat he ;)). Is dit beter?
Ik zeg: perfect!

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

stalscu schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:50:
Uhm ja, dat bedoel ik. Super onhandig vind ik het. En DM weet ik eerlijk gezegd niet wat dat is.

Maar ik heb ff via de search gezocht op ''private message''. En het wordt niet echt gewaardeerd, zeuren over de optie tot Pmmen. Dit heb ik niet geweten, anders had ik niks gezegd.

Dus laat ik het hier maar bij. Ondanks dat ik het onbegrijpelijk vind dat het er niet is.
DM (Direct Messages) is gewoon hetzelfde als private messages. Even DM in je profiel aanzetten dus, en je kunt eindeloos iedereen berichtjes sturen die het ook aan heeft staan. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Genoil schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:52:
M3 bij gamestar.nl, kaartje bij Transcend. Gamestar verkoopt ook wel microSD, maar de totale kosten waren op de manier die ik heb gedaan lager (plm. €75). Bedenk wel dat mijn vlotte bestelling een "behaald resultaat in het verleden is die geen garantie biedt voor de toekomst". Ik heb daar puur op de gok besteld vanwege de lage prijs van de M3/R4 (€45).
Hoezo deze opmerking? Omdat je er voor het eerst besteld hebt en de shop nog niet kende, of omdat de shop een slechte naam zou hebben?
Ik wil er nl. mijn R4DS (M3 is momenteel uitverkocht) bestellen, maar kan erg weinig over de shop vinden (geen reviews in de Shopsurvey).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:40:
[...]
Hoezo deze opmerking? Omdat je er voor het eerst besteld hebt en de shop nog niet kende, of omdat de shop een slechte naam zou hebben?
Ik wil er nl. mijn R4DS (M3 is momenteel uitverkocht) bestellen, maar kan erg weinig over de shop vinden (geen reviews in de Shopsurvey).
Bamboogaming. 10 dagen geleden M3 simply besteld, vandaag binnen. 37 euro inclusief verzendkosten, aangetekend verstuurd.

Koop rechtstreeks in het buitenland, scheelt veel deuros!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb vandaag 10!! DS-Xtreme kaartjes besteld, ben benieuwd of het echt zo goed is als beweert word. :)

Trouwens, ze zijn niet alle 10 voor mij, 5 heb ik er al verkocht (waaronder 1 voormezelf) en heb er dus 5 over.. :) Dus je mailt maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:36:
[...]

Bamboogaming. 10 dagen geleden M3 simply besteld, vandaag binnen. 37 euro inclusief verzendkosten, aangetekend verstuurd.

haha bij mij duurde het maar 8 dagen :P (bij mij gaat het dan wel om de r4 ds bij bamboogaming)

ik had hem op dinsdag nog wat besteld en kreeg hem de woensdag daarna alleen was er niemand thuis om te ontvangen -.-

[ Voor 5% gewijzigd door Alien B.O.B. op 16-01-2007 20:40 ]

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
FiXeR.nl schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:08:
Ik heb vandaag 10!! DS-Xtreme kaartjes besteld, ben benieuwd of het echt zo goed is als beweert word. :)

Trouwens, ze zijn niet alle 10 voor mij, 5 heb ik er al verkocht (waaronder 1 voormezelf) en heb er dus 5 over.. :) Dus je mailt maar! :)
Het is een goed kaartje MAAR wel maar 512Mbyte. Dat is het grootste minpunt (en zolang je hem niet open maakt is de build quality ook goed). Mag ik je adviseren wel eerst alle samples te testen? Er schijnen een aantal batches te zijn waar er een aantal Extremes het niet goed doen.

Over BamBooGaming, het is en blijft een goede winkel. Dat zeg ik niet alleen om dat ik er wel eens samples van krijg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:22

TdV

Vandaag de r4ds van Gamestar ontvangen; zaterdag besteld & betaald. Werkt goed; eens kijken wat er allemaal mogelijk is. Normaal zou ik lekker in het buitenland besteld hebben maar gezien het feit dat het hier niet heel veel duurder was, op voorraad, geen risico van douane heffingen heb ik het nu in NL besteld. Nu wil ik eigenlijk ScummVM hier op draaien maar ik er is nog geen compatible versie heb ik vernomen, dan maar eens kijken wat er voor andere leuke software beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Weet iemand waar je de ds extreme kan bestellen en dat je dan met en acceptgiro kan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:18:
Weet iemand waar je de ds extreme kan bestellen en dat je dan met en acceptgiro kan betalen?
FiXeR.nl schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:36:

Hmm, 45 euro of 27 euro (ex verz.kosten) scheelt inderdaad heel wat ... Zelfs met verzendkosten van 45 AUS dollar (moet 6 items hebben) tegen 6 euro bij Gamestar ben ik ongeveer 40 goedkoper uit in Australië :) Weet niet wat het verschil is tussen Register Airmail en EMS Express ... doordat ik nu 6 dingen heb gaat het met EMS Express.

Maar heb niet zoveel ervaring met kopen in het buitenland, bestaat er nou nog de kans dat ik een naheffing krijg van de douane? Ik weet niet wat die grens is waaronder je gewoon zonder teveel problemen iets in het buitenland kan kopen? Anders ben ik misschien weer duurder uit }:|

Waarom is de M3 bij BambooGaming twee euro duurder dan de R4DS :? Ze waren toch hetzelfde?

[ Voor 6% gewijzigd door S913 op 16-01-2007 22:36 . Reden: Ja ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
jelbo schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:45:
[...]

Dat gaat met GBA spellen helaas niet. Voor NDS heb je REIN, ReinMoon en het G6 Lite menu. GBA spellen met SRAM kun je echter wel backuppen/schrijven, alleen weet ik niet met welke readers precies. Mijn Linker van de ouwe Flash Advance 128M Turbo schijnt het te kunnen.
Het gaat om het opslaan van savefile's van NDS spellen. Ik heb rein (1.6 en 1.7) geprobeerd, dat lijkt in eerste instantie goed te gaan, maar als ik na Operation succesfull (of een dergelijke melding, weet het niet meer zo uit mijn hoofd) de NDS opnieuw opstart, is mijn micro-SD kaartje niet meer leesbaar en moet ik hem opnieuw formateren. Doe ik iets verkeerds of werkt het gewoon niet met een SC lite? Is er een andere manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Mochten mensen hun R4 krijgen, graag het verzoek eens te kijken of de PCB er anders uit ziet dan die op mijn website staat. Zo ja, kun je dan eens een paar foto's maken en die mij mailen of zo (of ergens online knallen)...vraag me gewoon iets af.

Mijn foto's staan hier:
http://scorpei.com/R4DS.html

*addition* Met name als je hem na (of om en nabij) 20 januari hebt ontvangen

[ Voor 11% gewijzigd door Scorpei op 16-01-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Even ter verificatie, de M3 Simply kan direct mp3's afspelen?
Deze hoeven niet eerst geconverteerd te worden? (zoals bij de Lite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Shadow_Zero schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:26:
Even ter verificatie, de M3 Simply kan direct mp3's afspelen?
Deze hoeven niet eerst geconverteerd te worden? (zoals bij de Lite)
Lite???????

M3 simply draait moonshell.
Moonshell = MP3 player (en meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Scorpei schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:22:
Mochten mensen hun R4 krijgen, graag het verzoek eens te kijken of de PCB er anders uit ziet dan die op mijn website staat. Zo ja, kun je dan eens een paar foto's maken en die mij mailen of zo (of ergens online knallen)...vraag me gewoon iets af.

Mijn foto's staan hier:

Is goed, zal ik doen.
Mijne is eergisteren besteld en bamboogaming.com verwacht de nieuwe batch op 18 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Scorpei schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:22:

Mijn foto's staan hier:

is precies hetzelfde ik kreeg alleen geen doos ... maar gewoon alles in een zakje gepropt -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Scorpei schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:29:
[...]

Lite???????

M3 simply draait moonshell.
Moonshell = MP3 player (en meer).
M3 Perfect Lite draait toch ook Moonshell??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Shadow_Zero schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 07:43:
[...]

M3 Perfect Lite draait toch ook Moonshell??
Jup, bijna alles draait moonshell ;). Super stukje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:35:
[...]
Waarom is de M3 bij BambooGaming twee euro duurder dan de R4DS :? Ze waren toch hetzelfde?
Bij M3 betaal je ook voor het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Alien B.O.B. schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 07:15:
[...]

is precies hetzelfde ik kreeg alleen geen doos ... maar gewoon alles in een zakje gepropt -.-
BamBooGaming verstuurd geen doosjes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft gisteren zijn M3 Simply binnen gehad. Vandaag ff het ding "installeren" voor hem. Hij was echt blij toen ie zag dat ie 18 spelletjes op zn 512mb kaartje kon zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Scorpei schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:47:
[...]

Jup, bijna alles draait moonshell ;). Super stukje software.
Oh wacht, ik geloof dat ik onderscheid moet maken tussen de M3 Music Player en Moonshell...
Scheerde dat over een kam, maar de M3 Music Player kan dan alleen .gbs afspelen en Moonshell gewoon mp3's, heb ik dat zo correct?
(zo ja, damn, heb ik voor niks 1gb aan mp3's lopen converteren naar .gbs 9_6 ).

EDIT:
Hoe kan ik trouwens achterhalen welke versie van Moonshell ik heb draaien? Ik kan alleen een maand en jaartal vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door Shadow_Zero op 17-01-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:37
Alien B.O.B. schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 07:15:
[...]

eeeeuuhmm, de PCB is de printplaat aan de binnenkant van de R4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die al een MSX emulator aan de praat heeft gekregen?

Ik kom er niet echt uit. De pagina's zijn ook allemaal in het Japans...

Engels pagina: http://nintendo-ds.dcemu.co.uk/fmsxds.shtml
Japanse pagina: http://www.imasy.or.jp/~ngs/emu/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn M3 simply binnen. Dit gaat Nintendo niet veel goeds doen als je voor 51 euro een wisbare DS cartridge kan kopen waar je 30-35 DS spellen op kan zetten. Kijk, een jaar geleden moet je nog met die rare slot 2 met moeilijke interfaces werken en was je meer dan 100 euro kwijt om een paar spellen op een cassette te krijgen. Nu dus voor 51 euro 30 spellen en het is een kwestie van plug and drag and play!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:26:
Ik heb mijn M3 simply binnen. Dit gaat Nintendo niet veel goeds doen als je voor 51 euro een wisbare DS cartridge kan kopen waar je 30-35 DS spellen op kan zetten. Kijk, een jaar geleden moet je nog met die rare slot 2 met moeilijke interfaces werken en was je meer dan 100 euro kwijt om een paar spellen op een cassette te krijgen. Nu dus voor 51 euro 30 spellen en het is een kwestie van plug and drag and play!
het is imo meer een kwestie van illegale roms downloaden waar jij het over hebt. dat mag helemaal niet, en als je daar lak aan hebt, praat je er hier iig niet over. hier hebben we het over backups van originelen en homebrew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.

Alien B.O.B.

kaas is lekker

LaborGardens schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:28:
[...]

eeeeuuhmm, de PCB is de printplaat aan de binnenkant van de R4 ;)
dat weet ik wel...

er hoorde alleen een komma tussen -.- dus meer van:

is precies hetzelfde, ik kreeg alleen geen doos ... maar gewoon alles in een zakje gepropt -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Genoil schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:53:
het is imo meer een kwestie van illegale roms downloaden waar jij het over hebt. dat mag helemaal niet, en als je daar lak aan hebt, praat je er hier iig niet over. hier hebben we het over backups van originelen en homebrew...
Het doorgestreepte is ook illegaal, ook al ben je in het bezit van die originelen. Tenzij je met "originelen" je originele homebrew bedoelt natuurlijk. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Captain N op 17-01-2007 16:23 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Captain N schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:22:
[...]

Het doorgestreepte is ook illegaal, ook al ben je in het bezit van die originelen. Tenzij je met "originelen" je originele homebrew bedoelt natuurlijk. ;)
(kwijlt...in japan.......). Het draaien van backups is toch geen probleem? Alleen als je tegelijk de backup en het origneel gebruikt mag het toch niet? Het hebben van backups is in ieder geval wel legaal. Meen ik in ieder geval ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Nieuws over de M3 DS simply: http://blog.scorpei.com/?p=49
Sorry, geen zin om het nog eens te typen :).

*edit* voor de knippen en plakken fan :-D;
An interesting bit of news came to me today. Apparently the M3 DS simply boxing has been given an update and is now similar to that of the R4 DS. There is not much I can tell you about it at this point as I have not handled or even seen this new boxing.

[ Voor 59% gewijzigd door Scorpei op 17-01-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooit van knippen en plakken gehoord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
H2opoloër schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:12: