GBA + Nintendo DS (lite) backup tools - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 39.295 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
De microsd kaartjes van sandisk zijn erg langzaam. Lees de verschillende reviews maar.
In mijn easyflashV moest ik de snelheid ook op 10 zetten (hoger is langzamer).

PTY kaartjes zijn geloof ik het snelst maar die zijn nauwelijks te krijgen in nederland.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Alien B.O.B. schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:55:
bamboogaming.com doet het trouwens weer :)
Ik krijg helemaal niks :(

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
4of9 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:10:
De microsd kaartjes van sandisk zijn erg langzaam. Lees de verschillende reviews maar.

PTY kaartjes zijn geloof ik het snelst maar die zijn nauwelijks te krijgen in nederland.
Kingston 1GB Japan
goede prijs, super kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Alien B.O.B. schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:52:
een paar posts hierboven zie je de pricewatch gegeven van 1GB micro sd kaartjes....
Daar heb ik mij ook op gebaseerd,
maar probeer maar eens een transcend/pny/kingmax/kingston kaartje in België te krijgen voor laten we zeggen €20.

Veel succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met Bamboo? Ik heb een Simply M3 besteld maar geen mailtje van ze gehad (alles betaald). Krijg je nog een mailtje van ze als ze hem versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:38:
Hoe zit het met Bamboo? Ik heb een Simply M3 besteld maar geen mailtje van ze gehad (alles betaald). Krijg je nog een mailtje van ze als ze hem versturen?
Nog nooit besteld bij hun, maar ze hadden wel problemen met de mailserver, misschien dat het daarmee te maken kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
4of9 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:10:

Deze reviews?

Bij het merk Transcend kon kiezen voor de snelheid. (Heb zelf Transcend SD Mini voor Nokia N73)
Op hun website kan je zien dat er al een 80speed versie van de Micro SD is

[ Voor 29% gewijzigd door Djerique op 08-01-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46
Tip! Bij de Mediamarkt Alkmaar is deze week de NDS lite 133 euro, zie lokale folder op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:24:
[...]

Nou eerlijk gezegt was ik ook niet zo blij met DHL want het zou volgens de site op een vrijdag bezorgd worden en het was er om 17:00 nog niet. Vervolgens stond er ineens op de site van DHL dat er niemand thuis was, terwijl er wel degelijk iemand thuis is geweest. Ik natuurlijk gelijk bellen want hier klopte iets niet. En toen kreeg ik te horen dat het pas maandag weer aangeboden zou worden, maar dat ik het wel zelf kon ophalen in Roosendaal. Dat heb ik maar gedaan, want ik wilde alles snel hebben natuurlijk. Maar belachelijk dat ik bezorgkosten moet betalen terwijl ik het zelf op moest halen. En flauw dat de DHL bezorgen zegt dat er niemand thuis was, terwijl hij gewoon nooit langs is geweest.
Ik heb het inderdaad nu ook wel gehad met DHL. Eerst doen ze er ruim een week over om een fax van Hong Kong naar hier te krijgen, dan is het zo 'druk met oud en nieuw' dat ze er twee dagen over doen om de aangifte op te maken en dan hebben ze opeens een storing in het systeem, waardoor er weer bijna een week voorbij gaat.

Nog vervelender is dat de douane nu weer de factuur geweigerd heeft omdat ze vinden dat de inhoud een waarde heeft van meer dan 300 euro! Dit gaat dus over een supercard lite met passkey en 1gb geheugenkaart :( .

Zo langzamerhand weet ik het ook niet meer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy64 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:28:
[...]

Ik heb het inderdaad nu ook wel gehad met DHL. Eerst doen ze er ruim een week over om een fax van Hong Kong naar hier te krijgen, dan is het zo 'druk met oud en nieuw' dat ze er twee dagen over doen om de aangifte op te maken en dan hebben ze opeens een storing in het systeem, waardoor er weer bijna een week voorbij gaat.

Nog vervelender is dat de douane nu weer de factuur geweigerd heeft omdat ze vinden dat de inhoud een waarde heeft van meer dan 300 euro! Dit gaat dus over een supercard lite met passkey en 1gb geheugenkaart :( .

Zo langzamerhand weet ik het ook niet meer... :'(
Kun je ze geen link sturen van een website? Dan kunnen ze zelf inschatten wat de waarde is, ze kijken echt niet op een paar euro.

Zijn die Transcend kaartjes van 14 euro wel of niet de moeite waard? Die Kingstons zijn alweer 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:31:
[...]

Kun je ze geen link sturen van een website? Dan kunnen ze zelf inschatten wat de waarde is, ze kijken echt niet op een paar euro.

Zijn die Transcend kaartjes van 14 euro wel of niet de moeite waard? Die Kingstons zijn alweer 20 euro.
Hebben die Kingstons dan ook die 80xspeed of 150xspeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:33:
[...]

Hebben die Kingstons dan ook die 80xspeed of 150xspeed?
geen idee, ik zie hier alleen zoveel prijsverschillen:

http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Secure Digital Card Micro 1GB (Dane-Elec) € 36,-
Secure Digital Card Micro 1GB (Kingston) € 19,91
Secure Digital Card Micro 1GB (Merkloos) € 22,-
Secure Digital Card Micro 1GB (Sandisk) € 29,91
Secure Digital Card Micro 1GB (Sandisk) € 29,-
Secure Digital Card Micro 1GB (Sandisk) € 32,-
Secure Digital Card Micro 1GB (Transcend) € 13,63
Secure Digital Card Micro 1GB (Transcend) € 13,99
Secure Digital Card Micro 1GB (TwinMos) € 38,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik wil vandaag zo'n GB kaartje bestellen, maar weet niet voor welke te gaan...

Toch weet ik het niet of het uitmaakt welk merk je in de M3 Lite doet en of de M3 zelf wel een optimale leessnelheid heeft. Ik denk dat we meer naar de leessnelheid moeten kijken ,aangezien de DS de backups moet lezen van de backupcard.
QuestionMarc schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:09:
Die snelheden die worden opgegeven op SD kaartjes zijn altijd de schrijfsnelheid!. De leessnelheid van zelfs de allercheaposte kaartjes ligt nog rond de 10 mb/sec. Ik heb dat laatst bij een maat van me getest, en ook zijn goedkope kaartje las met die snelheid. Alleen het schrijven ging naar zo'n ultra SD kaartje wat sneller.
(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:04:
Ik wil vandaag zo'n GB kaartje bestellen, maar weet niet voor welke te gaan...

Toch weet ik het niet of het uitmaakt welk merk je in de M3 Lite doet en of de M3 zelf wel een optimale leessnelheid heeft. Ik denk dat we meer naar de leessnelheid moeten kijken ,aangezien de DS de backups moet lezen van de backupcard.

[...]
(bron)
Dan gaan we dus allemaal voor de transcend van 14 euro toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:12:
[...]
Dan gaan we dus allemaal voor de transcend van 14 euro toch?
Als Transcend ook nog die 80x & 150xspeed als schrijfsnelheid heeft boven alle andere SD's, dan helemaal! :Y

Maar het kan ook zijn dat Transcend die 80x en 150x ook alleen heeft gebruikt als getal voor marketingstunt... zoveel weet ik niet af van hardware, dus vandaar mijn vraag :+

[ Voor 4% gewijzigd door Djerique op 08-01-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:36:
[...]
Nog nooit besteld bij hun, maar ze hadden wel problemen met de mailserver, misschien dat het daarmee te maken kan hebben.
Ik heb even ingelogd: status is shipped. Besteld op woensdag 3 januari. Ik dacht dat het ongeveer een weekje duurde, ik denk dat ie eind deze week binnen is. Snel even een 1 GB card bestellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Djerique schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:32:
[...]
Deze reviews?

Bij het merk Transcend kon kiezen voor de snelheid. (Heb zelf Transcend SD Mini voor Nokia N73)
Op hun website kan je zien dat er al een 80speed versie van de Micro SD is
Nee verschillende reviews van sdkaartjes icm verschillende backup oplossingen.
Ik zal even kijken of ik nog linkjes kan vinden.

In de C't van deze maand staat trouwens een hele uitgebreide test van flash geheugen, helaas stond er geen micro SD bij. Misschien dat MicroSD en SD hetzelfde zijn wat snelheid betreft?

hier is een linkje: http://ezflash.sosuke.com/about3273.html

Ik had nog meer reviews en speed tests gelezen maar weet niet meer zo 123 waar.

[ Voor 9% gewijzigd door 4of9 op 08-01-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
4of9 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:25:In de C't van deze maand staat trouwens een hele uitgebreide test van flash geheugen, helaas stond er geen micro SD bij. Misschien dat MicroSD en SD hetzelfde zijn wat snelheid betreft?
Naar deze vraag ben ik ook wel heel erg benieuwd
hier is een linkje: http://ezflash.sosuke.com/about3273.html

Ik had nog meer reviews en speed tests gelezen maar weet niet meer zo 123 waar.
Zo te zien komt PNY het beste eruit. Hoe objectief zijn deze testen?
Mocht je nog die andere sites vinden, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Ik weet niet hoe objectief de testen zijn. Het is echter wel icm de EZV.

Ik heb zelf een sandisk kaartje en het werkt verder prima hoor, er is tot nu toe nog geen backup geweest die niet wilde draaien na ik de snelheid op 10 had gezet.

Homebrew moet ik nog testen maar daar ben ik nog niet echt in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Djerique schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:19:
[...]

Als Transcend ook nog die 80x & 150xspeed als schrijfsnelheid heeft boven alle andere SD's, dan helemaal! :Y

Maar het kan ook zijn dat Transcend die 80x en 150x ook alleen heeft gebruikt als getal voor marketingstunt... zoveel weet ik niet af van hardware, dus vandaar mijn vraag :+
Dit is wat ik van de Transcend 1 GB microSD (TS1GUSD) heb gevonden op de site van een webshop

Intern geheugen 1024MB
Leessnelheid 10MB/s
Schrijfsnelheid 5MB/s
Soort flashgeheugen Secure Digital (SD)

Volgens mij moet het wel voldoen 10MB/s lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Heb net 1GB micro kaartje van Transcend gekocht. Hij was inclusief verzendkosten €21,49 bij megawebshop.

Zal laten horen hoe hij presteert zodra ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:21:
[...]

Ik heb even ingelogd: status is shipped. Besteld op woensdag 3 januari. Ik dacht dat het ongeveer een weekje duurde, ik denk dat ie eind deze week binnen is. Snel even een 1 GB card bestellen dus.
ik heb hem dan op dinsdag besteld en bij mij staat ook shipped. dus ik w8 af :) hopelijk binnen 14 dagen...

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:31:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb een link gestuurd van een vergelijkbare set op NDS-LITE en hoop vanmiddag bericht te krijgen. Overigens was de eerste opmerking dat men gewoon aan de ruim 300 euro vasthield... Lekker dit :(

[ Voor 5% gewijzigd door g00fy64 op 08-01-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Erkandude schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:21:Dit is wat ik van de Transcend 1 GB microSD (TS1GUSD) heb gevonden op de site van een webshop

Intern geheugen 1024MB
Leessnelheid 10MB/s
Schrijfsnelheid 5MB/s
Soort flashgeheugen Secure Digital (SD)

Volgens mij moet het wel voldoen 10MB/s lezen.
Is er een minimumleessnelheid die de DS moet hebben om roms(ja,originele in bezit) zonder schokken te kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy64 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:16:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb een link gestuurd van een vergelijkbare set op NDS-LITE en hoop vanmiddag bericht te krijgen. Overigens was de eerste opmerking dat men gewoon aan de ruim 300 euro vasthield... Lekker dit :(
Daar kun je altijd tegen in beroep gaan. Ik zou zeggen: laten ze het maar dan terugsturen.
Je moet alleen belasting betalen over de economische waarde van het goed, dwz over 80-90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:02:
[...]
Daar kun je altijd tegen in beroep gaan. Ik zou zeggen: laten ze het maar dan terugsturen.
Je moet alleen belasting betalen over de economische waarde van het goed, dwz over 80-90 euro.
DHL belde me vanmiddag weer terug nadat ik de link had gestuurd en had gezegd, laat ze het maar open maken en vergelijken. Echter, volgens DHL blijft de douane volhouden dat er 4 memorycards inzitten ter waarde van ruim 300 euro. Dit zijn de SC lite, superkey, micro-SD card en een cardreader die hopebuy er bij had geleverd (en ik niet eens nodig heb). Die cardreader (waarde 4 euro?) werd gezien als usb stick. 4 items a 83 euro het stuk, volgens de douane.

Ik kan de boel natuurlijk laten terug sturen, maar ik heb de boel natuurlijk wel al betaald, dus hoe ga ik dan mijn geld weer terugkrijgen?

En dan te bedenken dat ik het hele spulletje eigenlijk voor de kerst had moeten ontvangen... ;( Toen was de roze versie hier nog niet verkrijgbaar, terwijl die nu overal binnen de EU gewoon leverbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy64 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:23:
[...]

DHL belde me vanmiddag weer terug nadat ik de link had gestuurd en had gezegd, laat ze het maar open maken en vergelijken. Echter, volgens DHL blijft de douane volhouden dat er 4 memorycards inzitten ter waarde van ruim 300 euro. Dit zijn de SC lite, superkey, micro-SD card en een cardreader die hopebuy er bij had geleverd (en ik niet eens nodig heb). Die cardreader (waarde 4 euro?) werd gezien als usb stick. 4 items a 83 euro het stuk, volgens de douane.

Ik kan de boel natuurlijk laten terug sturen, maar ik heb de boel natuurlijk wel al betaald, dus hoe ga ik dan mijn geld weer terugkrijgen?

En dan te bedenken dat ik het hele spulletje eigenlijk voor de kerst had moeten ontvangen... ;( Toen was de roze versie hier nog niet verkrijgbaar, terwijl die nu overal binnen de EU gewoon leverbaar is...
heb je met credit card betaald? Zo ja, dan zou ik de handel terugsturen en dan claimen bij je credit card maatschappij.

ik heb zo'n geintje ook eens gehad met een ipod. Kwam er op neer dat ik het betaalbewijs met het betaalde bedrag moest opsturen naar de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy64 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:23:
[...]

Dan laat je het nog een keer opsturen, maar dan naar het adres van je buurman of een vriend en betaal je die 10 euro extra verzendkosten. Grote kans dat het dan wel gratis door de douane komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:03:
[...]

Dan laat je het nog een keer opsturen, maar dan naar het adres van je buurman of een vriend en betaal je die 10 euro extra verzendkosten. Grote kans dat het dan wel gratis door de douane komt.
Ook goed idee!

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-09 21:09
Na het lezen van de start post en heeeel veeel pagina's kan ik eigenlijk geen goede keuze maken over wat nu te kiezen. Ik zie nergens een overzicht van de voor- en nadelen van de (recente) backup tooltjes. Wellicht heb ik dat gemist, dus vandaar mijn vraag:

Wat wil ik?
Nou eigenlijk twee dingen: Meerdere (backup) DS roms meenemen en spelen zonder telkens van spel te moeten wisselen en de mogelijkheid tot het tonen van foto's op mijn DS Lite.

Waar denk ik aan?
Na het lezen van de hele berg DENK ik dat de Supercard DS voor mij een juiste keus zou kunnen zijn. Ik meen dat deze bij de bambooshop het goedkoopst is.

Wat wil ik weten?
- Hoe zijn de ervaringen met de Supercard DS?
- Wat zijn nu keuze argumenten voor het ene of andere tooltje (behalve de prijs dan)?
- Hoe zijn binnen deze groep de ervaringen met de bamooshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik wil er een 2e device bij (slot1) naast mn G6 Lite. Ik zit te twijfelen tussen de M3 Simply en de R4. Is er nou wel of niet een beter dan de ander? Vanwege de naam zou ik namelijk kiezen voor de M3 Simply...

Vooral homebrew vind ik erg belangrijk. Dat die roms t doen geloof ik wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Cartman! op 08-01-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jab65 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:20:
Na het lezen van de start post en heeeel veeel pagina's kan ik eigenlijk geen goede keuze maken over wat nu te kiezen. Ik zie nergens een overzicht van de voor- en nadelen van de (recente) backup tooltjes. Wellicht heb ik dat gemist, dus vandaar mijn vraag:

Wat wil ik?
Nou eigenlijk twee dingen: Meerdere (backup) DS roms meenemen en spelen zonder telkens van spel te moeten wisselen en de mogelijkheid tot het tonen van foto's op mijn DS Lite.

Waar denk ik aan?
Na het lezen van de hele berg DENK ik dat de Supercard DS voor mij een juiste keus zou kunnen zijn. Ik meen dat deze bij de bambooshop het goedkoopst is.

Wat wil ik weten?
- Hoe zijn de ervaringen met de Supercard DS?
- Wat zijn nu keuze argumenten voor het ene of andere tooltje (behalve de prijs dan)?
- Hoe zijn binnen deze groep de ervaringen met de bamooshop?
Je kunt het beginnen met een M3 Simply of een R4DS. Die zijn lekker goedkoop. Als je GBA wilt moet je echter een andere oplossing nemen.

Ik zou niet beginnen met een supercard DS, want daar lees ik alleen maar klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
Cartman! schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:39:
Ik wil er een 2e device bij (slot1) naast mn G6 Lite. Ik zit te twijfelen tussen de M3 Simply en de R4. Is er nou wel of niet een beter dan de ander? Vanwege de naam zou ik namelijk kiezen voor de M3 Simply...

Vooral homebrew vind ik erg belangrijk. Dat die roms t doen geloof ik wel.
alle twee even goed.. en mocht een beter zijn als de andere (in de toekomst) dan kun je simpel een m3 verandere in een r4 en omgekeerd..

ik zou persoonlijk voor de R4 gaan..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug een M3 lite gekocht voor mijn kids en ik ben er erg tevreden mee. Mijn kids hadden vroeger een GB en later een GBA. En nu dus een NDS lite. Ik kocht het M3 kaartje voornamelijke vanwege het kindvriendelijk game menu (met icoontjes) maar ook vanwege de GBA support. Mijn kids spelen namelijk af en toe nog steeds de GBA spellen die ze vroeger zo leuk vonden. En vanavond ook eens wat klassieke GB spellen geprobeerd en dat werkt ook op dat M3 kaartje. De M3 game manager converteert ze in een GBA rom en speelt ze gewoon af. Wel lastig om nog van die oude GB roms te vinden, maar ik ben echt onder de indruk van de mogelijkheden van de M3 lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:45:
[...]

heb je met credit card betaald? Zo ja, dan zou ik de handel terugsturen en dan claimen bij je credit card maatschappij.

ik heb zo'n geintje ook eens gehad met een ipod. Kwam er op neer dat ik het betaalbewijs met het betaalde bedrag moest opsturen naar de douane.
Ik heb betaald via PayPal met mijn creditcard. Geen idee of ik dat dan terug kan claimen? Dan bestel ik het hele handeltje wel ergens binnen de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:03:
[...]

Zouden ze het adres ergens opslaan en weer tegenhouden als ik het opnieuw naar mijn eigen adres zou laten sturen? Ik weet wel dat ik dat dan niet via DHL laat doen, dat is me qua service een beetje tegengevallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:52:
ik zou persoonlijk voor de R4 gaan..
En waarom dan als ik vragen mag? Ik neig vanwege vrij snelle updates meer naar de M3 namelijk. Vind iig. dat er van de G6 snel updates zijn en dat is t zelfde team als de M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Cartman! schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:04:
[...]

En waarom dan als ik vragen mag? Ik neig vanwege vrij snelle updates meer naar de M3 namelijk. Vind iig. dat er van de G6 snel updates zijn en dat is t zelfde team als de M3.
Hm ben ik t niet mee eens op dit moment. De R4DS heeft ondertussen al 2x een nieuwere firmware gekregen. Toen had M3 hun site nog geeneens aangepast, de M3 was er dus nog geeneens te vinden. Terwijl ze toch gelijkertijd zijn released. Zie dat M3 site nu wel geupdate is.

Verder zijn het echt identieke producten. Zelfs de blauwe sleutelhanger case met extra zwarte behuizing voor de cart is excact hetzelfde... Net zoals de interface e.d.

Imo maakt het dus totaal niet uit welke je neemt, hangt gewoon af welke je persoonlijke voorkeur geniet. Dat verhaal van M3 heeft betere support gaat niet meer op verwacht ik.

Oja, heb zelf dus de R4DS.. + 1gb kingston

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpei schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:05:
[...]
Waar heb je die info vandaan en als je hem van jezelf hebt, leg eens wat meer uit, dat willen vast veel mensen weten :D. Iedereen weet dat de hardware precies hetzelfde is (ofthans, grotendeels), maar de FW is natuurlijk wel anders. Dat bedoeld tweakerrrrrr denk ik dat ik beschrijf.
Klopt, ze zijn 100% hetzelfde en zelfs de firmware is hetzelfde (beide boots zitten in het IC gebakken en doormiddel van een bruggetje te solderen start hij de andere op). Omdat hij alles verder in software doet heb je continue updates nodig om nieuwe ROM's te kunnen ondersteunen. Omdat hij geen save-geheugen heeft raak je alles kwijt zodra de accu leeg is. Maarja, dan moet je de DS maar niet twee weken laten verstoffen. ;)

Het is een best leuke oplossing om alles in software uit te voeren, het scheelt natuurlijk behoorlijk in de productiekosten, zeker als je verder ook overal de goedkoopste componenten voor kiest. Het is vergelijkbaar zoals vroeger met de hardware-modems (EZ-Flash 5) en de win-modems (M3-Simply). De win-modems stopten de updates en zijn onbruikbaar geworden en de hardware modems doen het nog steeds.
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:45:
[...]

Tja, de douane wordt steeds strenger. De beste oplossing is gewoon de heffing en eventuele boete betalen.

Als je het weigert en terug laat sturen loop je een groot risico dat het nooit meer terug ziet vanwege foute adressering of andere gedoe. Ook is de transportverzekering (als het al verzekerd was) dan niet meer geldig.

Op laten sturen naar de buurman heeft weinig nut omdat de douane de afzenders 'tagt' en dat allemaal drommels goed in de gaten heeft. Soms komen ze er niet direct achter maar krijg je gewoon maanden later toch een rekening. :(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:15:
[...]

Tja, de douane wordt steeds strenger. De beste oplossing is gewoon de heffing en eventuele boete betalen.
Oké, ik heb ook geen moeite met een heffing. Dat kon ik van tevoren verwachten en is nu eenmaal een risico. Maar ik hoef toch niet te accepteren dat ze me aanslaan voor een waarde van ruim 300 euro, terwijl de inhoud rond de 80-90 ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
[...]

Klopt, ze zijn 100% hetzelfde en zelfs de firmware is hetzelfde (beide boots zitten in het IC gebakken en doormiddel van een bruggetje te solderen start hij de andere op). Omdat hij alles verder in software doet heb je continue updates nodig om nieuwe ROM's te kunnen ondersteunen. Omdat hij geen save-geheugen heeft raak je alles kwijt zodra de accu leeg is. Maarja, dan moet je de DS maar niet twee weken laten verstoffen. ;)

Het is een best leuke oplossing om alles in software uit te voeren, het scheelt natuurlijk behoorlijk in de productiekosten, zeker als je verder ook overal de goedkoopste componenten voor kiest. Het is vergelijkbaar zoals vroeger met de hardware-modems (EZ-Flash 5) en de win-modems (M3-Simply). De win-modems stopten de updates en zijn onbruikbaar geworden en de hardware modems doen het nog steeds.
Maar dat maakt de R4/M3 dus een slechte keus eigenlijk? De EZFlash V is ook goedkoop (27e) dus wil wel gelijk de goede keuze maken dan. (paar euro goedkoper zelfs dan de M3 Simply)

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 08-01-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

[...]

Omdat hij alles verder in software doet heb je continue updates nodig om nieuwe ROM's te kunnen ondersteunen. Omdat hij geen save-geheugen heeft raak je alles kwijt zodra de accu leeg is. Maarja, dan moet je de DS maar niet twee weken laten verstoffen. ;)
De saves worden toch opgeslagen op het micro kaartje, evenals de firmware ? Dus je raakt niks kwijt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Laatst online: 23-03-2022
[...]

Nonsense. Hij slaat direct op op microSD.

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorheen had je voor de GBA flash cards tooltjes waarmee je NES, SNES, GBC roms kon spelen op je GBA. Dit natuurlijk in combinatie met een flashkaartje.

Het werkte zo, je zette een stel SNES roms in een mapje en dan klikte je een tooltje aan wat vervolgens al die SNES roms samenpakte tot 1 GBA rom. Als je deze dan opstarte in je GBA dan kreeg je een leuk menu waarin je dan kon kiezen welk spelletje je wilde spelen.

Nu heb ik een paar dagen terug een M3 DS simply besteld en ben ik voor hem alvast wat aan het researchen. De M3 DS simply kan naar mijn weten geen GBA games spelen.

Nu hoopte ik dat er mischien voor de DS ook een tooltje is waarmee je dan zeg maar de GBA kan emuleren op de DS. Net als dat je toen dus de SNES kon emuleren op een GBA.

Kwa specs moet het allemaal mogelijk zijn, maar de vraag is of er al een slimme vogel is geweest die dit al gemaakt heeft..??

En zijn er mischien mensen die mij kunnen vertellen of het mischien later wel mogelijk is dat de M3 DS simply GBA support heeft dmv een firmware update? Of pikt de NDS geen gba load vanaf slot1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Scorpei, welke kaart raad jij me nu aan? De M3 Simply/R4 DS/EZ Flash V ? Even niet kijkend naar kosten dan. Vind de reviews opzich duidelijk maar qua vergelijking tussen de EZ Flash V en de M3/R4 vind ik t moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Ik zou ook graag antwoord hebben op de vraag van cartman.
Ik zou trouwens wel graag gba games spelen dat is dus helemaal niet mogelijk met de r4 en de m3 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige verschil wat ik vind tussen de EZ Flash V en de M3/R4 is dit:

code:
1
Dual read mode: CLEAN and HYBRID. CLEAN means just drag the rom to card and play. HYBRID means EZ5 supporting the modified rom for further function, include softreset and cheat. it also provides improved compatiblity, such as boost the readspeed. no lag can be feeled even you have a low speed microsd card.

Je kan dus met de HYBRID modus cheats gebruiken, nu heb ik zelf voor de GBA een EZ Flash 2 of 3 powerstar gehad, en ik weet dat je bij deze ook cheats kon toevoegen aan een spel. Het enige nadeel was bij dit systeem dat je bij het flashen moest aangeven welke cheats je wilde meesturen, en dan kan je dmv een toets combinatie op de GBA alleen alle cheats aan of uit zetten. Je kon dan dus niet afzonderlijk nog aangeven welke cheats aan moesten staan.

Ik heb ook nog aan vraagjes mbt de realtime clock. Op de gba had je altijd vooral bij de pokemon games een realtime clock nodig omdat je anders niet de volledige functionaliteit van het spel kon benutten. Is dat op de NDS ook? Heb je op de NDS ook een realtime clock nodig voor de nieuwe pokemon games?

Het lijkt mij een beetje sterk omdat die batterijtjes die altijd in de GBA casette's zaten zowat even groot zijn als het hele NDS kaartje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Hoe zijn de verwachtingen ten opzichte van download play voor de verschillende slot-1's? Alleen Ds-x heeft op het moment iets werkbaars... Verwachten jullie dat de andere oplossingen (binnenkort) ook met download play uit de voeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:20:
Nu hoopte ik dat er mischien voor de DS ook een tooltje is waarmee je dan zeg maar de GBA kan emuleren op de DS. Net als dat je toen dus de SNES kon emuleren op een GBA.

Kwa specs moet het allemaal mogelijk zijn, maar de vraag is of er al een slimme vogel is geweest die dit al gemaakt heeft..??

En zijn er mischien mensen die mij kunnen vertellen of het mischien later wel mogelijk is dat de M3 DS simply GBA support heeft dmv een firmware update? Of pikt de NDS geen gba load vanaf slot1?
Het is onmogelijk om GBA te emuleren op de DS vanuit het DS slot. Dan blijft alleen het GBA slot over en dus schiet je er niks mee op ;).

Wel is er nesDS, snesDS en zo nog een aantal emus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:08:
Het enige verschil wat ik vind tussen de EZ Flash V en de M3/R4 is dit:

code:
1
Dual read mode: CLEAN and HYBRID. CLEAN means just drag the rom to card and play. HYBRID means EZ5 supporting the modified rom for further function, include softreset and cheat. it also provides improved compatiblity, such as boost the readspeed. no lag can be feeled even you have a low speed microsd card.

Je kan dus met de HYBRID modus cheats gebruiken, nu heb ik zelf voor de GBA een EZ Flash 2 of 3 powerstar gehad, en ik weet dat je bij deze ook cheats kon toevoegen aan een spel. Het enige nadeel was bij dit systeem dat je bij het flashen moest aangeven welke cheats je wilde meesturen, en dan kan je dmv een toets combinatie op de GBA alleen alle cheats aan of uit zetten. Je kon dan dus niet afzonderlijk nog aangeven welke cheats aan moesten staan.

Ik heb ook nog aan vraagjes mbt de realtime clock. Op de gba had je altijd vooral bij de pokemon games een realtime clock nodig omdat je anders niet de volledige functionaliteit van het spel kon benutten. Is dat op de NDS ook? Heb je op de NDS ook een realtime clock nodig voor de nieuwe pokemon games?

Het lijkt mij een beetje sterk omdat die batterijtjes die altijd in de GBA casette's zaten zowat even groot zijn als het hele NDS kaartje..
De NDS zelf heeft een klokje.
Scorpei schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:37:
[...]
Het is onmogelijk om GBA te emuleren op de DS vanuit het DS slot. Dan blijft alleen het GBA slot over en dus schiet je er niks mee op ;).

Wel is er nesDS, snesDS en zo nog een aantal emus.
Waarschijnlijk is het wel mogelijk, nu beginnen de Slot-1 kaartjes op de markt te komen, en wellicht komen er wel emu's die het mogelijk maken om GBA te draaien.

Met Slot-2 devices is het natuurlijk niet zo interessant om GBA emu's te draaien, gezien de DS het zelf kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 09-01-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Cartman! schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:21:
Scorpei, welke kaart raad jij me nu aan? De M3 Simply/R4 DS/EZ Flash V ? Even niet kijkend naar kosten dan. Vind de reviews opzich duidelijk maar qua vergelijking tussen de EZ Flash V en de M3/R4 vind ik t moeilijk...
Persoonlijk heb ik nog geen EZflash V in handen gehad en heb ik er dus ook geen ervaring mee. De producten van EZflash hebben me tot nu toe niet verast, maar het is ook een van de laatste slot-2 oplossingen die ik heb gereviewed (de EZflash IV deluxe). Ik kan hier dus niet echt een duidelijk oordeel over vellen. Ook heb ik nog geen PCB shots gezien wat het ook wat lastiger maakt. Side loading vind ik een pro, maar de boxing zuigt. Het feit dat ze moonshell gebruiken als loader is zowel een pro als een con...weet niet goed wat ik er van moet vinden (zo zonder sample).

Mocht je voor de M3 simply/R4 gaan zou ik persoonlijk denk ik een R4 chinese kopen (en dan jelbo raadplegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Volgens Nintendo Emulation Scene (onderaan in het menu)zijn de volgende consoles/computers ge-emuleerd:

Amstrad 6128 --> AmeDS
Amstrad CPC --> CrocoDS
Arcade --> Marca DS & Space Invadors
Atari 2600 --> Stella DS
Chip- 8 --> nds-8
Colecovision --> ColecoDS
Commodore64 --> FrodoDS
Dreamcast VMU --> Virtuamunstaz DS
Gameking --> Gamekengu
Gameboy & Color --> DS_GBC
Sega GameGear&Master System -->DSMS
Sega Genesis/mastersystem --> GPNDS & PicodriveDS (Max media Version)
Macintosh --> Mini V-Mac
Msx --> Fmsx DS & Fmsx DS Modified
NeoGeo Pocket --> NDS Neopop
Nes --> Midori & Nester DS & NesDS (Modified NesDS) & RetroBox DS
ScummVM --> ScummVM DS & ScummVM Max Media Dock & Unofficial Scummvm DS
Snes --> SnesDS & SNEmulDS (GBFS) & SnezziDS
Spectrum --> DS Spec & SpeccyDS
TI 85 Calculator --> CalcEmu & DS85
Vectrex --> VectxDS
Watari Supervision --> PotatorDS & Watari
Wonderswan --> Dualswan & WonderS & Normatt DualSwan
zx81 --> DS81

Ik wist echt niet dat er al zoveel ge-emuleerd was voor de NDS :9~ :9~ :9~
Ik dacht hooguit de Nes, SNES en Megadrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Karlok[JY-616] schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:40:
[...]

De NDS zelf heeft een klokje.

[...]

Waarschijnlijk is het wel mogelijk, nu beginnen de Slot-1 kaartjes op de markt te komen, en wellicht komen er wel emu's die het mogelijk maken om GBA te draaien.

Met Slot-2 devices is het natuurlijk niet zo interessant om GBA emu's te draaien, gezien de DS het zelf kan.
De doorvoer snelheid van slot-1 is te traag om een GBA rom over te sturen. Buiten dat is de instructie set natuurlijk wel perfect aanwezig (immers GBA games draaien perfect op het systeem). Wat ik wel nog voor kan stellen is dat er toevoegings kaarten komen die verder alleen maar data kunnen bevatten (meer niet --> goedkoper dan een volledige flashkaart maar nog steeds duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb speciaal om de M3 simply te bestellen een paypal account gemaakt, maar tijdens de beatlingsfase wil paypal dat ik een creditcard toevoeg ? Ik heb helemaal geen creditcard en dacht juist dat paypal zonder dat gehannes met creditcards werkte. Heb er ook wat geld opstaan, op mijn paypal acoount, maar kan dus niks bestellen :( , zou ik het geld kunnen overmaken naar iemand die wel via paypal kan betalen ?

[ Voor 24% gewijzigd door FlyEragon op 09-01-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Heb net de Passcard3 + M3 lite pro binnen. Start hem op en krijg de volgende melding:" This product is NOT licensed or endorsed by Nintendo".

Wat moet ik nu doen??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Uhm...dat hoort zo bij de passcard 3. Dat is gewoon het bootscherm van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Erkandude schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:51:
Ik heb speciaal om de M3 simply te bestellen een paypal account gemaakt, maar tijdens de beatlingsfase wil paypal dat ik een creditcard toevoeg ? Ik heb helemaal geen creditcard en dacht juist dat paypal zonder dat gehannes met creditcards werkte. Heb er ook wat geld opstaan, op mijn paypal acoount, maar kan dus niks bestellen :( , zou ik het geld kunnen overmaken naar iemand die wel via paypal kan betalen ?
Dat creditcard gezeik heb ik ook gehad met paypal. Maar wanneer je voldoende geld op je paypal account hebt staan om het product te kopen dan krijg je dat bericht niet meer.

In andere woorden je krijgt het verzoek om een cerditcard toe te voegen alleen wanneer het saldo op je paypal account onvoldoende is om de betaling af te ronden, tenminste dat was mijn ervaring.

[ Voor 41% gewijzigd door Soar op 09-01-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Soar schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:17:
[...]

Dat creditcard gezeik heb ik ook gehad met paypal. Maar wanneer je voldoende geld op je paypal account hebt staan om het product te kopen dan krijg je dat bericht niet meer.

In andere woorden je krijgt het verzoek om een cerditcard toe te voegen alleen wanneer het saldo op je paypal account onvoldoende is om de betaling af te ronden, tenminste dat was mijn ervaring.
Ik heb 37,02 op mn rekening, en de bestelling totaal is 36,60 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Incl verzendkosten? Anders zou ik het ook niet meer weten

Edit: Het bedrag is wel omgerekend naar de juiste valuta toch?

[ Voor 36% gewijzigd door Soar op 09-01-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het weigert en terug laat sturen loop je een groot risico dat het nooit meer terug ziet vanwege foute adressering of andere gedoe. Ook is de transportverzekering (als het al verzekerd was) dan niet meer geldig.

Op laten sturen naar de buurman heeft weinig nut omdat de douane de afzenders 'tagt' en dat allemaal drommels goed in de gaten heeft. Soms komen ze er niet direct achter maar krijg je gewoon maanden later toch een rekening. :(
Hoe wil de douane nu maanden later een rekening sturen als ze geen idee hebben wat de inhoud was? krijg mijn pakketen altijd ongeopend en zorg dat de invoice onder de €25 blijft, de bekende ebay leveranciers en site zoals http://www.winsunx.com zijn toch dan allang getagt en wij zijn toch niet de eerste die daar bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op GBAtemp las ik dat er een 16Gbit G6 slot1 gaat komen. _O_

Iemand enig idee wanneer dat komt en wat het ongeveer gaat kosten? (Jaja: ik weet dat het moeilijk in te schatten is, maar speculeren kan altijd. ;))

@ hieronder: ok, ik heb een domme vraag gesteld. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 09-01-2007 18:54 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:23:
Op GBAtemp las ik dat er een 16Gbit G6 slot1 gaat komen. _O_

Iemand enig idee wanneer dat komt en wat het ongeveer gaat kosten? (Jaja: ik weet dat het moeilijk in te schatten is, maar speculeren kan altijd. ;))
eeuuuhh ergens tussen de $30 en $130 ?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Soar schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:08:
Incl verzendkosten? Anders zou ik het ook niet meer weten

Edit: Het bedrag is wel omgerekend naar de juiste valuta toch?
Ja, het blijkt aan de transactiekosten van paypal te liggen waarschijnlijk, blijkbaar heb ik net niet genoeg. Een goedkoper EZ-V kaartje kan ik namelijk wel bestellen zonder creditcard gedoe. Heb maar een paar euro's bijgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb bijna een keuze gemaakt met die slot-1 gebeuren.

Persoonlijk vind ik de Sc DS one de mooiste menu hebben. Alleen zijn er op dit moment wat probleempjes. Alleen een mooie menu, heb je er niks aan. Misschien dat er met een nieuwe update het een top kaartje wordt.

Ga binnenkort de R4 bestellen en een ez flash voor de game boy micro. Trouwens, hebben er nog andere mensen die game boy micro gehaald? Bij de mijne was er geen boekje aanwezig en was er een kras op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:40:
[...]

Zoals ik al dacht, ik hoop het voor mijn broertje...

Maar ach, mocht het niet gaan werken koopt ie later maar een gba flash kaartje bij. De 800 DS games die nu uit zijn moet voorlopig genoeg zijn lijkt me zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok tweakers , ik word helemaal leip van de mogelijkheden maar ik neig nu naar een ninja ds micro slot 1 card a 100 euro kan iemand dit ontraden afgezien van de prijs ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:33:
ok tweakers , ik word helemaal leip van de mogelijkheden maar ik neig nu naar een ninja ds micro slot 1 card a 100 euro kan iemand dit ontraden afgezien van de prijs ?????
weinig support vergeleken met m3 ?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Als je geen GBA wilt spelen dan is de ezflashV echt een goede keus.

Tot nu toe draait alles perfect. Hij is ook redelijk goedkoop en als ik de verhalen op internet mag geloven van andere reviewers en fora dan komt het met de homebrew ondersteuning ook wel goed.

just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EZ Flash heeft mij nog nooit teleur gesteld, maar ik hoor hetzelfde over M3. Zoals Karlok[JY-616] ook schrijft is het goed mogelijk dat er zeer binnenkort een GBA emulator komt voor de DS. Nadeel is dan dat je niet direct de GBA spelletjes op de flashkaart kan zetten maar dat je ze eerst met een tooltje moet omzetten naar NDS formaat.

Voordeel is dat je zo gebruik kan maken van extra opties die de emulator bied zoals load en save state en vaak ook GS cheats. Dat hangt een beetje af van de software die de programeur maakt. De SNES en de NES emu voor de GBA hebben wel load en save state, en ook een cheat functie.

Ik zou als je perse GBA wil even wachten tot er een emu is of gewoon een slot1 kaartje kopen en er maar op gokken dat deze wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:21:
Heb net 1GB micro kaartje van Transcend gekocht. Hij was inclusief verzendkosten €21,49 bij megawebshop.

Zal laten horen hoe hij presteert zodra ik hem binnen heb.
Nog niet binnen? Is die wel verstuurd? De mijne staat al 24 uur ' betaald/in behandeling ' terwijl die op voorraad zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Mensen, ik kijk nu 3dagen in dit topic en wat linkjes etc uit de startpost maar het is nog zo onduidelijk als wat. Misschien dat er bepaalde zaken in de SP beter kunnen maar dat is niet mijn vraag.

Ik ben aan het overwegen om een Nintendo DS Lite aanteschaffen maar deze tweaker denkt natuurlijk verder en zou het leuk zijn als er wat PDA functies op kunnen komen en daar komen jullie bij kijken.

Na wat zoek werk kwam ik uit bij de G6, die standaard al PDA functies heeft. Is dat een goede keuze? wie geeft er voorkeur aan deze kaart of wie zegt, neem je moet die of die nemen.

Wie geeft wat extra info?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
standaard PDA dingen op de G6 ga ik straks even testen want de engelse versie is net uit.

Moonshell 1.6 beta 4 werkt niet goed op mn G6 iig :( Hij boot prima, mooi menu en alles maar loopt vast zodra ik een bestand kies om te kijken... meer met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Aap schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:12:
Mensen, ik kijk nu 3dagen in dit topic en wat linkjes etc uit de startpost maar het is nog zo onduidelijk als wat. Misschien dat er bepaalde zaken in de SP beter kunnen maar dat is niet mijn vraag.

Ik ben aan het overwegen om een Nintendo DS Lite aanteschaffen maar deze tweaker denkt natuurlijk verder en zou het leuk zijn als er wat PDA functies op kunnen komen en daar komen jullie bij kijken.

Na wat zoek werk kwam ik uit bij de G6, die standaard al PDA functies heeft. Is dat een goede keuze? wie geeft er voorkeur aan deze kaart of wie zegt, neem je moet die of die nemen.

Wie geeft wat extra info?
PDA's aan boord van de G6 en M3 zijn waardeloos. DSOrganize is eigenlijk wel dé homebrew applicatie hiervoor. De auteur heeft na de scene vaarwel gezegd te hebben gelukkig toch de ontwikkeling weer opgepakt en ook gebruik gemaakt van het nieuwe DLDI systeem, wat bij het bestaan van DLDI patches voor verschillende flashcards zorgt voor prima compatibiliteit. Voor de meeste flashcards zijn er al DLDI patches gemaakt, die hier te downloaden zijn. De DSOrganize FAQ heeft ook info over compatibiliteit. Hier vind je ook wat screenshots van een wat oudere versie van DSOrganize om een idee te krijgen. Hier een paar ervan:

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/7792/address1ot0.png Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/4261/browser1iv6.png Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/1607/calendar1zh5.png Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/3649/scribble1nd1.png

Voor een slot-1 oplossing waar DSO moeiteloos op draait en die verder ook een goede keuze is kan ik je de R4 DS of M3 Simply aanraden. Ze maken gebruik van MicroSD. Zoals Scorpei ook al zei, je kunt als je hiervoor kiest het best een goedkope Chinese R4 DS kopen en contactje solderen zodat hij Engelse firmware accepteert. Hier lees je hoe, ook hoe je een R4 DS in een M3 Simply omtovert en vice versa. Hmm, ik ben te trots op m'n Paint skills dat ik dat plaatje wat ik heb gemaakt over hoe dat moet hier niet even wil laten zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/3171/r4dshack4yg0.jpg

Goedkope en nette (geef je niets om looks, is een GBA Movie Player CF nog steeds het beste voor homebrew) slot-2 oplossingen met DSO een een DS Lite in gedachten zijn de SuperCard Lite Rumble of de M3 Lite Pro. De laastte DSOrganize gepatched met scsd.dldi draait perfect om mijn SC Lite Rumble.

Kijk vooral zelf even rond in wat er allemaal te krijgen is en houdt rekening met de aanwezigheid van DLDI bestandjes of drivers die altijd nog in een DLDI bestandje gegoten kunnen worden. De EZ-Flash V en SuperCard DS One hebben bijvoorbeeld ook drivers, maar van het gedoe met SD snelheid en savegame groottes wordt je niet echt blij. Evenals het AKFS bestandssysteem bij de AceKard en andere lastige dingen bij een boel andere kaartjes.

[ Voor 13% gewijzigd door jelbo op 10-01-2007 20:48 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Doom DS 1.1.0 werkt met de DLDI driver perfect op de G6 Lite! Wel de rom dus patchen even en draaien met 'add header'.

DSOrganize werkt nu ook, maar helaas wil ie niet saven...zoals elk ander homebrew tooltje.. iemand er al uit hoe dit evt. wel kan werken?

[ Voor 37% gewijzigd door Cartman! op 10-01-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Cartman! schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:14:
Doom DS 1.1.0 werkt met de DLDI driver perfect op de G6 Lite! Wel de rom dus patchen even en draaien met 'add header'.

DSOrganize werkt nu ook, maar helaas wil ie niet saven...zoals elk ander homebrew tooltje.. iemand er al uit hoe dit evt. wel kan werken?
Voor G6 is er nog geen werkende write code, alleen read. De driver is door iemand van de GBADev Forums geschreven. G6 zelf heeft alleen gecompilede code vrijgegeven waar voor zover ik weet niets mee te doen is. En ja, er zijn zat mailtjes verstuurd naa G6, en er is zelfs een of andere petitie gehouden waarvan ik de link hier ook eens heb gespamt. Ze zijn niet echt behulpzaam dus. Ooit zal het wel komen denk ik hoor, zeker omdat de flashcard gasten hun code nu in de vorm van DLDI kunnen submitten waardoor de broncode zelf niet wordt vrijgegeven.

Ik ben dankzij DLDI nu ook aan het genieten van DSDoom :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:15:Nog niet binnen? Is die wel verstuurd? De mijne staat al 24 uur ' betaald/in behandeling ' terwijl die op voorraad zou zijn.
Vandaag binnengekomen, maar was niet aanwezig in huis. Haal hem morgenvroeg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
support waarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
jelbo schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:19:
[...]

Voor G6 is er nog geen werkende write code, alleen read. De driver is door iemand van de GBADev Forums geschreven. G6 zelf heeft alleen gecompilede code vrijgegeven waar voor zover ik weet niets mee te doen is. En ja, er zijn zat mailtjes verstuurd naa G6, en er is zelfs een of andere petitie gehouden waarvan ik de link hier ook eens heb gespamt. Ze zijn niet echt behulpzaam dus. Ooit zal het wel komen denk ik hoor, zeker omdat de flashcard gasten hun code nu in de vorm van DLDI kunnen submitten waardoor de broncode zelf niet wordt vrijgegeven.

Ik ben dankzij DLDI nu ook aan het genieten van DSDoom :)
duidelijk verhaal, tnx.

ben toch van plan een slot1 card erbij te kopen. zit nog steeds in dubio welke alleen... ez flash v, m3 simply of de r4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Cartman! schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:50:
[...]

duidelijk verhaal, tnx.

ben toch van plan een slot1 card erbij te kopen. zit nog steeds in dubio welke alleen... ez flash v, m3 simply of de r4...
Zou voor een R4DS gaan bij bamboogaming, goedkoopste, en je kan er altijd nog een M3 simply van maken mocht de support daarvoor beter zijn, hoewel ik dat ernstig betwijfel. De M3 site werkt traag en de download-links werkten niet eens, terwijl de R4DS al enkele updates heeft uitgebracht.
met de EZ-V lees ik veel verhalen over gerommel met saves en memory kaart speed settings. Daar heb je met de R4DS of M3 simply geen last van, enig nadeel is mischien download&play wat nouwelijk werkt.( tenzij je de firmware van de DS hebt geflasht van de tegenpartij )

Ik heb zelf bij http://shop.transcend.nl/ een 1GB micro kaartje besteld voor €21,- inc verzenden.

[ Voor 16% gewijzigd door FlyEragon op 11-01-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Erkandude schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:25:
[...]
met de EZ-V lees ik veel verhalen over gerommel met saves en memory kaart speed settings.
Dat valt heel erg mee hoor. Alle saves werken prima bij mij, en ik heb mijn speed settings 1x omhoog gegooid zoals aangeraden op een ander forum omdat mijn kaartje nogal traag is. Sindsdien heb ik nog geen spel gehad dat niet werkt (clean rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46
jelbo schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:16:
Zoals Scorpei ook al zei, je kunt als je hiervoor kiest het best een goedkope Chinese R4 DS kopen en contactje solderen zodat hij Engelse firmware accepteert.
@jelbo. Waar kun je de Chinese R4 DS kopen, of is dat de versie die BamBooGaming aanbied? En moet je na het doorsolderen dan een nieuwe firmware flashen of selecteer je dan automatisch de Engelse firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4of9 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:04:
[...]

Dat valt heel erg mee hoor. Alle saves werken prima bij mij, en ik heb mijn speed settings 1x omhoog gegooid zoals aangeraden op een ander forum omdat mijn kaartje nogal traag is. Sindsdien heb ik nog geen spel gehad dat niet werkt (clean rom)
zou je hier de juiste instellingen willen posten en met welke software je dit hebt aangepast? Ik heb de kaart ook besteld, maar weet niet welk forum je bedoelt?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
@jelbo. Waar kun je de Chinese R4 DS kopen, of is dat de versie die BamBooGaming aanbied? En moet je na het doorsolderen dan een nieuwe firmware flashen of selecteer je dan automatisch de Engelse firmware?
Je moet opnieuw flashen met de engelse firmware.

Wil eigenlijk ook wel weten waar de chinese R4 het goedkoopst te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

BigSurf schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:17:
[...]

Ik weet niet waar de Chinese versie te krijgen is. BambooGaming verkoopt alleen Engelse. HopeBuy.com heeft een R4 DS in de aanbieding voor $39, waar dan iets van $5 bijkomt met de goedkoopste verzendmethode (duurt bij mij altijd 2 weken), maar er staat niet bij of het de Engelse of Chinese is. De Engelse lijkt mij.

Na de soldeeractie moet je de Engelse firmware zelf op je MicroSD gooien en dan pakt ie hem op. Normaalgezien wordt het geblokkeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door jelbo op 11-01-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:06:
[...]

zou je hier de juiste instellingen willen posten en met welke software je dit hebt aangepast? Ik heb de kaart ook besteld, maar weet niet welk forum je bedoelt?
Dit is het forum dat ik bedoel: http://ezflash.sosuke.com/forum-16.html

Je kunt hier ook mirrors vinden naar de software van EZFlash als de Ezflash website moeilijk bereikbaar is.

Die settings heb je geen software voor nodig. Als je in de shell geboot bent open je gewoon je settings window dmv L + R te pressen. Je krijgt dan een settings windowtje (kun je ook meteen je language op engels zetten, daar heb ik ook even naar moeten zoeken)

De aangeraden settings voor de sd kaartjes zijn als volgt:

PNY safety=4, fastest=3 * Speed setting based on 1GB Japanese manufactured version. Avoid the Taiwanese PNY 1GB version because it suffers stability problems.
Kingmax safety=8, fastest=6
Sandisk safety=12, fastest=10
Kingston safety=7 fastest=5

Ik heb zelf een sandisk kaartje en heb hem op 10 staan, werkt als een zonnetje.

Hier heb je ook een linkje naar een wiki met een EzFlashV quickstart guide van dezelfde maker:
http://ezflash.sosuke.com...ZFlash_V_quickstart_guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ben nu een NL handleiding aan het maken hoe je aan de slag gaat met een M3 lite + pasccard3 + micro SD.

Heb nog wel een vraag mijn Micro SD kaartje is FAT geformateerd. Maakt het uit als je nou FAT of FAT32 hebt?

[ Voor 63% gewijzigd door Djerique op 11-01-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Nog een vraagje. M3 beloofd volgens de verpakking en hun website dat er een build-in emulator op de M3 lite zit, die de volgende consoles ondersteunen:
  • FC
  • NES
  • SNES
  • Gameboy
  • Gameboy Color
  • Sega Mastersystem
Ik heb een aantal WERKENDE NES roms op mijn SD kaartje gezet(ja, ik heb ze origineel), maar als ik ze wil starten zegt de M3 lite het volgende: "Can not find PocketNes.gba! Please copy this file to root directoty of Cf/SD card and try again".

Met andere woorden heeft de M3 Lite waarschijnlijk geen build-in emulators, zoals ze beweren, want ik moet nu eerst een extern PocketNes.gba installeren... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Djerique schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:20:
Ben nu een NL handleiding aan het maken hoe je aan de slag gaat met een M3 lite + pasccard3 + micro SD.

Heb nog wel een vraag mijn Micro SD kaartje is FAT geformateerd. Maakt het uit als je nou FAT of FAT32 hebt?
Jah, want de supercard (en misschien de andere kaartjes ook) accepteerd geen FAT32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Karlok[JY-616] schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:59:
[...]
Jah, want de supercard (en misschien de andere kaartjes ook) accepteerd geen FAT32
Heb hem net in FAT32 geformateerd en hij werkt ook gewoon daarop.

Ik zit wel met een probleem dat ik zowel op FAT32 en FAT had. Het probleem is als volgt:
Voordat ik nog in het menu ben, krijg ik de melding: "0624 - Super Mario Advance 3

Warning! NDS save game in card CANNOT find "NDSSAVE" directory. Backup fail! Press A to continue".

Dat terwijl ik nog nooit dit spel erop heb gezet...

Hoe krijg ik die standaard directories zoals save, roms, etc. op mijn SD kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:55:
Nog een vraagje. M3 beloofd volgens de verpakking en hun website dat er een build-in emulator op de M3 lite zit, die de volgende consoles ondersteunen:
  • FC
  • NES
  • SNES
  • Gameboy
  • Gameboy Color
  • Sega Mastersystem
Ik heb een aantal WERKENDE NES roms op mijn SD kaartje gezet(ja, ik heb ze origineel), maar als ik ze wil starten zegt de M3 lite het volgende: "Can not find PocketNes.gba! Please copy this file to root directoty of Cf/SD card and try again".

Met andere woorden heeft de M3 Lite waarschijnlijk geen build-in emulators, zoals ze beweren, want ik moet nu eerst een extern PocketNes.gba installeren... :N
Het verschil tussen "ingebouwde emulator" en niet ingebouwd zit hem in het feit dat je niet als je nes roms moet omzetten naar 1 .nds file. Je kan nu losse nes roms op je SDtje zetten en de emulator file en je flashkaartje doet de rest. Veel makkelijker te managen dus. :)

Waarschijnlijk staat PocketNes.gba gewoon op het cdtje wat je bij je spulletjes kreeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:55:Het verschil tussen "ingebouwde emulator" en niet ingebouwd zit hem in het feit dat je niet als je nes roms moet omzetten naar 1 .nds file. Je kan nu losse nes roms op je SDtje zetten en de emulator file en je flashkaartje doet de rest. Veel makkelijker te managen dus. :)

Waarschijnlijk staat PocketNes.gba gewoon op het cdtje wat je bij je spulletjes kreeg.
Ik had mijn NES roms ook niet omgezet, maar als gewone NES-roms geplaats op mijn SD kaartje. Toch heeft die een extern bestandje nodig, genaamd: PocketNes.gba. Dus lijkt het me oneerlijk van 3M om te zeggen dat het een build-in emulator. Tenzij als ze bedoelen wat jij bedoelt(dat je het niet hoeft om te zetten), maar noem het dan geen build-in emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Als ik het zo allemaal lees lijkt mij het eenvoudigst om gewoon naar de site van PocketNES te gaan en zelf een .gba samen te stellen ;) Het is wel even wat lastiger dan gewoon .nes ROMs op een SD kaart gooien. Dat hete 'built-in' stelt volgens mij allemaal weinig voor. Ik las ook dat als het werkt het PocketNES of Goomba menu de ROM namen niet eens goed weergeeft, maar dat ze allemaal dezelfde naam krijgen. Op de forums van PocketHeaven staat meer info over PocketNES gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het voordeel van een Chinese r4 ten opzichte van de Engelse?

heeft dat alleen met de voordeel te maken voor firmware updates ed.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H2opoloër schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:37:

een chinese R4 heeft chinese menu's, dus als jij geen chinees kan lezen, houdt het dan maar beter bij een nummer 13 met pindasaus..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
jelbo schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:05:
Als ik het zo allemaal lees lijkt mij het eenvoudigst om gewoon naar de site van PocketNES te gaan en zelf een .gba samen te stellen ;) Het is wel even wat lastiger dan gewoon .nes ROMs op een SD kaart gooien. Dat hete 'built-in' stelt volgens mij allemaal weinig voor. Ik las ook dat als het werkt het PocketNES of Goomba menu de ROM namen niet eens goed weergeeft, maar dat ze allemaal dezelfde naam krijgen. Op de forums van PocketHeaven staat meer info over PocketNES gebruik.
Het kan wel, lees de volgende reactie op Pocket heaven maar:
Hey, you don't need to go through all that. I have the same setup as you and what I did was first download the new nesdswip here http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=25181 . After that read the readme and find the url to ndstool.exe in there. Save it to your nesDS folder. After that double-click the make_nds.bat. Put no roms in the list and when you go to save the file don't rename it and keep it the default name. After that you'll see two files named nesds.nds nesds.ds.gba. Use the nesds.nds file and copy and paste it into your mini-sd card. After that you can make a folder named NES or w/e you want in your mini-sd card and copy and paste all the roms you want in there. After that just load nesds.nds than after it's done loading go to your nes folder and click w/e rom you want :*)

Het schijnt volgens sommige forumleden daar niet te kunnen met een Micro SS kaartj
Daarom ga dit proberen op mijn micro SD kaartje. De uitslag horen jullie van me.

[ Voor 3% gewijzigd door Djerique op 11-01-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

H2opoloër schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:37:

De Chinese R4 is waarschijnlijk de goedkoopste uitvoering van de flashcard in kwestie. De Chinese, Engelse, R4 Ds en M3 Simply's zijn op een paar gesoldeerde of niet gesoldeerde contactjes op de PCB identiek. Voor de mensen die goedkoop die flashcard willen kopen is de Chinese R4 DS dus waarschijnlijk de voordeligste optie.
Djerique schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:56:
[...]
Het kan wel, lees de volgende reactie op Pocket heaven maar:
Hey, you don't need to go through all that. I have the same setup as you and what I did was first download the new nesdswip here http://darkfader.net/ds/files/ndstool.exe
. Save it to your nesDS folder. After that double-click the make_nds.bat. Put no roms in the list and when you go to save the file don't rename it and keep it the default name. After that you'll see two files named nesds.nds nesds.ds.gba. Use the nesds.nds file and copy and paste it into your mini-sd card. After that you can make a folder named NES or w/e you want in your mini-sd card and copy and paste all the roms you want in there. After that just load nesds.nds than after it's done loading go to your nes folder and click w/e rom you want :*)

Het schijnt volgens sommige forumleden daar niet te kunnen met een Micro SS kaartj
Daarom ga dit proberen op mijn micro SD kaartje. De uitslag horen jullie van me.
Ja, dat is nesDS, die ik overigens zelf nog nooit geprobeerd heb. Die link klopt geloof ik niet helemaal, want die linkt naar DarkFader's ndstool. Ik denk dat dit de juiste URL is. nesDS is als het werkt denk ik wel prettiger omdat het DS code is en het hele scherm gebruikt. PocketNES is voor de GBA, maar is wel langer ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:09:
[...]

De Chinese R4 is waarschijnlijk de goedkoopste uitvoering van de flashcard in kwestie. De Chinese, Engelse, R4 Ds en M3 Simply's zijn op een paar gesoldeerde of niet gesoldeerde contactjes op de PCB identiek. Voor de mensen die goedkoop die flashcard willen kopen is de Chinese R4 DS dus waarschijnlijk de voordeligste optie.
hoeveel zou dit schelen? een paar euro misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
jelbo schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:09:
Die link klopt geloof ik niet helemaal, want die linkt naar DarkFader's ndstool.
Klopt inderdaad, heb hem inmiddels al aangepast
Hier de NL vertaling:
  • Download de nieuwste nesdswip en pak deze uit.
  • Gebruik vervolgens ndstool.exe.
  • Save deze ndstool.exe in je nesDS folder.
  • Klik op de exe file: make_nds.bat. (deze staat standaard in je nesDS map)
  • Zet geen roms in de lijst en wanneer je gaat saven moet je de naam niet hernoemen, maar het origineel houden
  • Hierna zie je 2 files, genaamd: nesds.nds & nesds.ds.gba
  • Gebruik de nesds.nds file en kopieer deze naar je mini-sd kaart.
  • Daarna maak je een folder aan op je SD kaartje met de naam NES bijvoorbeeld en plak alle roms die je daarin wilt hebben
  • Daarna moet je nesds.nds laden en wanneer deze klaar met laden is ga je naar je NES folder en kies je welke rom je wilt.
Helaas lukt mij dit niet en kan mijn NDS de file nesds.nds niet vinden :(
Ik denk dat dit de juiste URL is. nesDS is als het werkt denk ik wel prettiger omdat het DS code is en het hele scherm gebruikt.
Moet je dan niet alle roms omzetten naar NDS formaat? :o Want dat wil ik juist voorkomen.
PocketNES is voor de GBA, maar is wel langer ontwikkeld.
Dus PocketNES is dus niet voor de NDS, want daarvoor heb je NESDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Djerique schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:08:
[...]
Moet je dan niet alle roms omzetten naar NDS formaat? :o Want dat wil ik juist voorkomen.
Geen idee, ik heb nesDS nog nooit geprobeerd en er ook geen behoefte aan :X ;)
[...]
Dus PocketNES is dus niet voor de NDS, want daarvoor heb je NESDS.
PocketNES is een NES emulator geschreven voor de GBA. Hij draait dus wel op een DS vanaf een slot-2 kaartje dat GBA ondersteuning heeft en draait in GBA resolutie (240x160). nesDS is geschreven voor de DS, draait alleen op een DS en gebruikt te volledige DS resolutie (256x192).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Net de R4DS ontvangen. Heb inmiddels een paar obscure Japanse games getest, die ik niet zomaar zonder uit te proberen zo kopen voor 4800 yen en je vrij weinig tot geen reviews over kunt vinden, en ze werken allemaal prima. Wat voordelen van deze kaart:

* Gewoon drag & droppen in Windows Explorer.
* Micro-SD kaart ipv intern geheugen. Je kan het geheugen dus altijd uitbreiden, en geen gedoe met USB kabels om hem aan je PC te hangen.
* Slot 1 kaartje, zonder uitstekende delen. Je DS ziet er dus nog zo mooi uit als altijd. :) Ook handig dat je het Micro-SD kaartje eruit kunt halen zonder de flash cart uit je DS te halen.
* Lekker simpel menu, zonder al te veel overbodige functies.

Enige nadeel dat ik tot heden ben tegen gekomen is dat 'ie automatisch boot, en je dus niet eerst in het menu van je DS komt, ook al zet je het automatisch booten uit in je DS opties. Iemand enig idee of/hoe je dit kan verhelpen?

Heb hem overigens gekocht op modchipstore.com, samen met een 1GB Micro-SD kaartje voor 74 euro inclusief verzendkosten. Zal vast wel ergens goedkoper zijn, maar binnen twee dagen in huis (Japan) via DHL, en wel lekker makkelijk dat er gelijk een Micro-SD kaart bij zat. Voor die tien euro meer of minder geloof ik het verder wel. :P

@Scorpei: ik neem aan dat die Wiki met releases van jou is? Zo ja, erg relaxte site. Zal de komende tijd wat compatibility info van de R4DS voor Japanse games aan toevoegen.

Voor dit soort discussies kun je in Lieve Adjes terecht

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 13:17 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.