Welke SD-card?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168020

Topicstarter
Goedemorgen iedereen,

Ik had graag geweten of je zo'n SanDisk SD card Extreme III ook kan gebruiken in een compactcamera of zijn deze kaartjes enkel voor spiegelreflex camera's bedoeld?
Ik ga mij binnenkort de Panasonic Lumix DMC-TZ1 aanschaffen en ik vind nergens welke de beste SD-card is die je met dit toestel kan gebruiken....
Heb ik baat bij zo'n SD Extreme III SD-card (20 mb/s schrijven), of is dit overkill voor mijn toestel?

Ik heb al gezocht op internet + hier even rondgekeken in de bestaande topics, maar ik vind nergens een antwoord.

Iemand van jullie een idee?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Hoe sneller hoe beter, maar denk dan vooral aan het uitlezen via een card reader....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 10:18
Anoniem: 168020 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:59:
Goedemorgen iedereen,

Ik had graag geweten of je zo'n SanDisk SD card Extreme III ook kan gebruiken in een compactcamera of zijn deze kaartjes enkel voor spiegelreflex camera's bedoeld?
Dit zal perfect werken; SD is SD, dus de snelheid doet niets aan de compatibiliteit.
Anoniem: 168020 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:59:
Ik ga mij binnenkort de Panasonic Lumix DMC-TZ1 aanschaffen en ik vind nergens welke de beste SD-card is die je met dit toestel kan gebruiken....
Heb ik baat bij zo'n SD Extreme III SD-card (20 mb/s schrijven), of is dit overkill voor mijn toestel?
Een snelle SD is altijd meegenomen, maar het gangt allemaal van de snelheid van het schijven af, dit wordt bepaald door het aantal megapixels en de max fps, maar in hoeveel gevallen heb je dat je in 1 sec 6plaatjes wil schieten, en dan nog wordt eerst het buffergeheugen gebruikt. Dus neem gewoon een 'goede', degelijke SD met een gemiddelde snelheid. Een foto is in RAW dan ook maar 3mb. Die snelle SD's zijn bv om een Tomtom kaart van 70mb snel in te laden om voor snelle data transfer.
Anoniem: 168020 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:59:Ik heb al gezocht op internet + hier even rondgekeken in de bestaande topics, maar ik vind nergens een antwoord.

Iemand van jullie een idee?

Bedankt!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Ik denk dat je aan een UltraII kaartje al genoeg hebt. ExtremeIII is net ff overkill lijkt me.
Ik heb zelf de UltraII PLUS icm canon S80 en bevalt erg goed, vooral omdat je deze zo in je usb kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:11
Die snelheden die worden opgegeven zijn altijd de schrijfsnelheid!. De leessnelheid van zelfs de allercheaposte kaartjes ligt nog rond de 10 mb/sec. Ik heb dat laatst bij een maat van me getest, en ook zijn goedkope kaartje las met die snelheid. Alleen het schrijven ging naar zo'n ultra kaartje wat sneller.

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17926

Zeker bij compactcamera's ligt de beperking bij de camera zelf en niet bij het kaartje. Wil je echter het spul ook supersnel uitlezen dan kan een sneller kaartje handig zijn.

Hier staat een mooi overzicht van welke kaartje in welke camera's het snelste zijn (de focus ligt wel op dSLR's omdat die nou eenmaal veel sneller zijn):
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007
SIMPY.be schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:08:
[..]
Een snelle SD is altijd meegenomen, maar het gangt allemaal van de snelheid van het schijven af, dit wordt bepaald door het aantal megapixels en de max fps, maar in hoeveel gevallen heb je dat je in 1 sec 6plaatjes wil schieten, en dan nog wordt eerst het buffergeheugen gebruikt.
[..]
Er is natuurlijk geen enkele compactcamera die op 6fps kan schieten. Sterker nog, er zijn nauwelijks dSLR's die aan die snelheid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168020

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden en uitleg!

Ik ga mij dan een SD 1.0 GB Ultra II aanschaffen.
Dat zal dan voorlopig ruimschoots volstaan...

Fantastisch forum hier!

Als ik hier zo die weekopdrachten bekijk dan pas besef ik hoe mooi foto's kunnen zijn mits wat 'kleine' bewerkingen....
Ik ben hier totaal leek in, maar ik ga toch eens een paar tutorials doorlezen en proberen!

Tot de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95732

Over SD kaart gesproken... Ik heb ook nog een vraagje:

ik las elders dat SD kaartjes groter dan 1Gb voor compatibiliteitsproblemen in cardreaders kan zorgen (zouden niet meer dan 1Gb zien)

Ik was zelf van plan een 2Gb kaartje :9~ te bestellen voor mijn camera, maar wil wel graag dat ik 't kaartje ook in m'n pc -cardreaders kan gebruiken

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit limiet inmiddels misschien achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 17:34
Dat lijkt me achterhaald ja. Ik heb er iig geen problemen mee.

Zou lekker een 2GB Transcend 150x kaartje halen, voor ca 50 euro. Zie pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95732

Xtuv schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:24:
Dat lijkt me achterhaald ja. Ik heb er iig geen problemen mee.

Zou lekker een 2GB Transcend 150x kaartje halen, voor ca 50 euro. Zie pricewatch.
Thnkx Xtuv ! - de transcend was ook mijn eerste keuze, maar met name door het volgende op hun website ben ik aan het twijfelen gebracht: http://www.transcendusa.com/Support/FAQ/index.asp?axn=Detail&LangNo=0&FAQNo=408

Nou ja - in ieder geval zijn mijn card readers nog redelijk nieuw; hopelijk gaat 't goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09-2021

Ajajong

Nobody is perfect, me either..

Dat kun je met kleinere kaarten bijv een 256 MB kaart zien als je deze met de PC formatteerd. Kijk eens of je cardreader het ding FAT 32 wil formatteren, dit is voor een 4 GB kaart de gebruikelijke methode. (FAT16 gaat tot max 2 GB) Als de kaartreader FAT 32 wil formatteren en je zet een bestand over van de PC op de kaart en je kunt het daarna lezen dan is de cardreader in elk geval geschikt. Veel camera's ondersteunen alleen FAT16, doe de kaart daarna in de te testen camera. Kent hij de kaart niet dan is de camera geschikt tot max 2 GB.

Sometimes it rains, sometimes the sun shines.... I like the sunshine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zoek een 2GB kaartje voor de TomTomGo.

Zou het dan nog uitmaken of je een snellere kaart hebt? Of is het allemaal een beetje in de marge spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 21:20
Ik gebruik een simpel 1 Gb kaartje van Sandisk. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Ik ga binnenkort een Panasonic DMC-FX01 aanschaffen en vroeg mij af of dit
2 GB takeMS Secure Digital Hyper Speed 133x een beetje een goede SD kaart was.
Iemand ervaring hier mee?

Lees namelijk over het algemeen dat mensen Sandisk's kopen, maarja, die zijn ook 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Zoals je hierboven ook al kan zien: Als het gaat om je digitale camera, heb je meer dan zat aan een versie van ongeveer 50* snelheid. Die 133* is leuk hoor, maar je camera is de bottleneck en die schrijft niet zo snel.

Er wordt gezegd dat Sandisk betrouwbaarder is.... Dat kan zijn, geen idee, met mijn PQI en Kingston kaartjes heb ik nog geen enkel probleem gehad, maar tja, wat niet is kan nog komen. Ik kan zonder de extra zekerheid, want meestal vind ik mijn foto's wel belangrijk, maar niet belangrijk genoeg om 2 of 3 keer de prijs van Kingston of PQI te betalen. Als ik de foto's belangrijk vind, neem ik mijn laptop wel mee, om zo snel als mijn kaart vol is, de foto's te "redden" of veilig te stellen.

Anoniem: 155716

weet iemand ook of een ultra II sd kaart ook te snel kan zijn voor je usb of cardreader??
heb net een nieuwe camera en mijn pc is een 4 jaar oude medion maar als ik mijn 1 gb kaart over probeer te zetten op pc dan wordt alles wat meer dan 253 mb is helemaal vernaggeld en is ook niet meer te recoveren :-(( weg vacantiefotos

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Volgends de spec's kan m'n Kingston 15-in-1 Cardreader ook Kingston's eigen 8GB kaartjes aan... (Duh!)

Maar een beetje nieuwe cardreader kan dat wel. Zie de onderste twee posts hier maar.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:25
Anoniem: 155716 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:28:
weet iemand ook of een ultra II sd kaart ook te snel kan zijn voor je usb of cardreader??
heb net een nieuwe camera en mijn pc is een 4 jaar oude medion maar als ik mijn 1 gb kaart over probeer te zetten op pc dan wordt alles wat meer dan 253 mb is helemaal vernaggeld en is ook niet meer te recoveren :-(( weg vacantiefotos
Kijk even op de medion website. Er is namelijk een firmware update voor de ingebouwde cardreader. Dit loste vergelijkbare problemen bij mij op.

Anoniem: 14829

Anoniem: 155716 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:28:
Te snel voor usb of een reader zal 't denk ik niet zijn (als dat al mogelijk is). Zowel Apacer Hi-speed als Sandisk Ultra II kaartjes kan ik prima uitlezen via USB 1.1 en een oude SD-reader.
Maar het kan wel zijn dat jouw camera niet overweg kan met die SD kaart, of dat die SD kaart gewoon defect is.

253MB zit wel akelig dicht bij 256MB (een kwart van jouw SD kaartje), en dan denk ik aan twee mogelijke problemen:
- je camera (welke?) kan wel 1GB kaartjes aan, maar niet meer dan 256MB beschrijven, of
- 1 van de contactjes op 't SD kaartje is stuk. Bij SD doet de camera de adressering van het stuk geheugen dat 'ie wil beschrijven (bij Compact Flash zorgt de controller op 't kaartje daar zelf voor), en wanneer de camera denkt dat 't goed gegaan is, maar het kaartje 't niet kon verwerken omdat 't signaal niet overkwam, wordt je foto niet of corrupt opgeslagen.

Probeer 's het kaartje zo vol mogelijk te schieten. Maakt niet uit waarmee, een geranium of een slapende kat of zo. Kun je dan als 't kaartje vol begint te raken nog een play back van 10 foto's geleden op je camera opvragen (om te voorkomen dat 'ie nog in de buffer van de camera zit)?
En kun je die foto's dan nog direct vanaf de camera (dus niet via een externe reader) overzetten naar je PC?
Zo nee, dan is of je camera of je kaartje stuk (of ze snappen elkaar niet), zo ja, dan is je externe reader waarschijnlijk de boosdoener. (Met extern bedoel ik "niet in de camera", of 'ie al dan niet in de PC is ingebouwd doet er niet toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155716

denk dat ik kan uitsluiten dat mijn camera het euvel is want op mijn werk kan ik dat kaartje wel gewoon uitlezen. dus daarmee is ook meteen het kaartje in orde.
dus denk dat het alleen nog de combinatie cardreader/sd-kaartje kan zijn??

ik had ook de driver van de cardreader op de medion-site ge-update.........helaas.

nou ja denk dat ik dan voorlopig in de gaten moet gaan houden dat ik onder de 253mb blijf.
ga zodra de nieuwe aldi pc er is een nieuwe halen, dan zal het wel compatible zijn.

maar blijft toch knagen..........wat zou het probleem nou zijn????
irritant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Anoniem: 155716 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:48:
denk dat ik kan uitsluiten dat mijn camera het euvel is want op mijn werk kan ik dat kaartje wel gewoon uitlezen. dus daarmee is ook meteen het kaartje in orde.
dus denk dat het alleen nog de combinatie cardreader/sd-kaartje kan zijn??

ik had ook de driver van de cardreader op de medion-site ge-update.........helaas.

nou ja denk dat ik dan voorlopig in de gaten moet gaan houden dat ik onder de 253mb blijf.
ga zodra de nieuwe aldi pc er is een nieuwe halen, dan zal het wel compatible zijn.

maar blijft toch knagen..........wat zou het probleem nou zijn????
irritant!!
Had ik ook bij m'n 4 jaar oude aldi pc.
Echter de ene keer deed hij het wel goed, en de andere keer weer niet.
Driver geupdate, en de tip van de helpdesk (volledig stroom van de pc halen)
uitgevoerd. Dit hielp wel iets. Wat ook goed werkte was het netjes gebruiken
van de hardware uitwerp functie van windows.
Maar dan nog steeds was dit niet een volle 100% garantie. En foto's wil je nu
eenmaal niet kwijtgeraken.
Dus nu maak ik gebruik van een externe 2.0 card reader van Qmotion, en heb
totaal geen last meer met verminkte gegevens op m'n SD kaartje.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -?!-
  • Laatst online: 10-05 22:10
Misschien is dit een beetje oud topic en kan ik beter wat nieuws starten, maar ik vraag me af welke sd kaart ik moet nemen. Ik heb laatst een dSLR gekocht (de Nikon D80) en ben dus op zoek naar een snelle kaart. De enige die ik tot nog toe heb gevonden is de SanDisk Extreme III maar die lijkt wel moeilijk verkrijgbaar, en heb eigenlijk geen zin om he tvia internet te bestellen. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

transcend geheugen is goed en goedkoop. Samen met sandisk denk ik de 2 topmerken. Transcend is alleen weer goedkoper dan sandisk, dus neem een 2gb transcend :). Wel een beetje naar snel geheugen kijken, want het kost bijna niks extra en is fijn wanneer je alles op de computer zet bijv.
goede optie is deze winkel

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -?!-
Is de schrijfsnelheid van dat geheugen ook een beetje acceptabel? Want er staat wel bij dat hij een overdrachtsnelheid van 22mb/s heeft, maar ik neem aan dat daarmee de lees-snelheid bedoeld wordt. iig bedankt voor de link en de tip :)

*EDIT*
Net deze link gevonden. Als het idd een schijfsnelheid van 22.5mb/s is neem ik hem zeker wel :)

[ Voor 32% gewijzigd door -?!- op 04-07-2007 19:24 . Reden: Meer informatie verkregen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

-?!- schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:15:
Is de schrijfsnelheid van dat geheugen ook een beetje acceptabel? Want er staat wel bij dat hij een overdrachtsnelheid van 22mb/s heeft, maar ik neem aan dat daarmee de lees-snelheid bedoeld wordt. iig bedankt voor de link en de tip :)

*EDIT*
Net deze link gevonden. Als het idd een schijfsnelheid van 22.5mb/s is neem ik hem zeker wel :)
heb hem zelf ook, en ja schrijfsnelheid is nagenoeg gelijke snel.
Iig is hij echt zoveel sneller dan elk ander geheugen dat ik ken, hier ga je echt geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

PWM schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:13:
Ik zoek een 2GB kaartje voor de TomTomGo.

Zou het dan nog uitmaken of je een snellere kaart hebt? Of is het allemaal een beetje in de marge spelen?
Juist navigatie apperatuur schijnt veel voordeel te hebben van snelle kaarten, maar ik heb dat zelf eigenlijk nooit geprobeerd. Vandaag of morgen nog wel even een SD'tje scoren voor de Wii, maar dat is een ander verhaal.

In je camera, zeker een non-dslr, maakt het voor het maken van je foto's totaal niet uit welke SD kaart je er in steekt. Voor het uitlezen van je kaart via een cardreader kan het (zoals al door een aantal mensen gemeld) wel uitmaken. Voor de meeste imagetanks maakt het vrijwel niet uit, omdat de bottleneck daar toch de controler van de imagetank is.

Oh, ja, check wel je cardreader. Mijn laptop heeft een onboard cardreader, maar die snapt alleen SD kaarten tot max 1 GB. 2 GB ziet hij gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 09:36
Anoniem: 176826 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 07:50:
[...]

Juist navigatie apperatuur schijnt veel voordeel te hebben van snelle kaarten, maar ik heb dat zelf eigenlijk nooit geprobeerd. Vandaag of morgen nog wel even een SD'tje scoren voor de Wii, maar dat is een ander verhaal.

In je camera, zeker een non-dslr, maakt het voor het maken van je foto's totaal niet uit welke SD kaart je er in steekt. Voor het uitlezen van je kaart via een cardreader kan het (zoals al door een aantal mensen gemeld) wel uitmaken. Voor de meeste imagetanks maakt het vrijwel niet uit, omdat de bottleneck daar toch de controler van de imagetank is.

Oh, ja, check wel je cardreader. Mijn laptop heeft een onboard cardreader, maar die snapt alleen SD kaarten tot max 1 GB. 2 GB ziet hij gewoon niet.
Ik heb het wel geprobeerd in de navigatie met tomtom. De micro SD van kingston is bijvoorbeeld niet vooruit te branden. Tomtom wordt dan ontzetten traag. Micro SD Van sandisk werkte al beter. MMC vindt tomtom ook niet leuk. Ik gebruik nu een normale SD Ultimate van Kingston en dit draait als een zonnetje. Deze kaarten gebruik ik ook voor mijn cameras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Nomad schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:23:
...Samen met sandisk denk ik de 2 topmerken....
Dit geldt denk ik voor jou en voor een heleboel PW tweakerts. Als je het mij vraagt zijn de grote merken Sandisk, Toshiba en Panasonic. Naar mijn weten zijn dit de belangrijkste SD fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
thefox154 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 08:09:
[...]

Ik heb het wel geprobeerd in de navigatie met tomtom. De micro SD van kingston is bijvoorbeeld niet vooruit te branden. Tomtom wordt dan ontzetten traag. Micro SD Van sandisk werkte al beter.
De snelheid van Micro-SD's is afschuwelijk, beroerd en zo laag dat het enorm jammer vind dat ze die kaartjes in de GSM's willen standaardiseren.

Was geloof ik iets van 2MB write 3MB read.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:24:
[...]

Dit geldt denk ik voor jou en voor een heleboel PW tweakerts. Als je het mij vraagt zijn de grote merken Sandisk, Toshiba en Panasonic. Naar mijn weten zijn dit de belangrijkste SD fabrikanten.
ik bedoel niet qua verkoop of omzet, maar qua performance en dan winnen deze 2 het hands down volgens mij (mits vergelijkend met een overeenkomende prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, er is meer nieuws onder de zon. Wellicht niet allemaal even goed verkrijgbaar in NL, maar het gaat verder dan die 2 merken. Daarnaast is er een verschil tussen meetbare resultaten en merkbare resultaten. Je zult verbaast zijn om te zien hoeveel producten dan voldoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -?!-
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik vanavond een 4gb kaartje van transcend ga halen bij deze winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Ik heb voor m'n D50 gewoon Apacer standaard kaartjes. Voor 16 euro per 2gb bij de mycom om de hoek ga ik niet moeilijk doen en ze zijn snel genoeg voor wat ik 98% van m'n tijd doe met m'n camera.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wijnands schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:27:
Ik heb voor m'n D50 gewoon Apacer standaard kaartjes. Voor 16 euro per 2gb bij de mycom om de hoek ga ik niet moeilijk doen en ze zijn snel genoeg voor wat ik 98% van m'n tijd doe met m'n camera.
maar ik zet 2gb aan foto's op mijn computer in een 1,5 minuut. Jij wacht er al gauw een kwartier op. Tenminste, ik ga uit van een standaard SD, die doet zo'n 2mb per sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kwartier niet, minuutje of 10 wel ja. Da's dus maar wat je belangrijk vind. Ik vind die 10 minuten niet zo belangrijk dat ik daar een hoop meer geld aan uit ga geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wijnands schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:38:
Kwartier niet, minuutje of 10 wel ja. Da's dus maar wat je belangrijk vind. Ik vind die 10 minuten niet zo belangrijk dat ik daar een hoop meer geld aan uit ga geven.
Maar dat is het nou net, het is niet een hoop geld. Ik heb 2gb gekocht dat dus echt tering snel is voor 28 euro. Die eenmalige extra van 6 euro tov langzaam geheugen bij dezelfde winkel is gewoon niet zoveel meer. Dan liever snel geheugen, ook voor burst schieten (hoewel ik dat echt zelden nodig heb)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nomad: welke kaartlezer gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:03:
@Nomad: welke kaartlezer gebruik jij?
ingebouwde, koste 30 euro, staat geen merk op. Gebruikt uiteraard usb 2.0 high speed (of hoe dat ook heet)...trekt toch echt mijn 2gb kaartje in minder dan 2 minuten leeg....dus doet hij blijkbaar iig 17mb per sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-06-2023
Wat een verneukeratieve prijzen zitten er bij die 'goedkoopste' SD-kaartjes verstopt in de verzendkosten zeg. Zo'n kaartje van zgn. 14,80 euro kost gewoon 60% meer vanwege verzendkosten. Wist niet dat die kaartjes zo zwaar waren. Alle bovenste 10 uit het lijstje vragen 7 tot 10 euro om het plasticje op te sturen.

Edit: volgens mij is de TakeMS SD Card 4Gb Hyper Speed (133x) met 17.2 MB/s schrijfsnelheid voor 32,26 euri nog wel een aardige qua value for money. Die 7,75 euro verzendkosten is dan weer jammer...

[ Voor 24% gewijzigd door Poplitius op 12-07-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nomad schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:59:
[...]

Maar dat is het nou net, het is niet een hoop geld. Ik heb 2gb gekocht dat dus echt tering snel is voor 28 euro. Die eenmalige extra van 6 euro tov langzaam geheugen bij dezelfde winkel is gewoon niet zoveel meer. Dan liever snel geheugen, ook voor burst schieten (hoewel ik dat echt zelden nodig heb)..
Niet zoveel meer is een relatief begrijp. Ik betaal voor een "normaal" kaartje 16 euro bij de computer zaak. En dan is voor een hoop mensen hier 28 euro vast ook kniet zoveel meer maar voor mij wel.

Pagina: 1