Externe zoveel-in-1 cardreader voor CF-II van 2Gb

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Topicstarter
Ik heb een stapeltje CF-II kaartjes van 2Gb en omdat ik de batterijen van m'n camera niet onnodig wil belasten, ben ik nu opzoek naar een externe cardreader; bij voorkeur ook nog eentje die naast CF-II ook xD en SM kan lezen, zodat ik kaartjes van m'n oude camera ook makkelijk kan lezen.

Gisteren kwam ik een 15-in-1 van Belkin tegen die in ieder geval de drie genoemde formaten ondersteund, maar met kaarten groter dan 1Gb kan 'ie niet overweg; iets wat me enorm verbaasde, maar het is niet anders. En bij andere merken ontbreekt vaak of de xD ondersteuning (die niet noodzakelijk is) of de SM ondersteuning. Kingston heeft er ook eentje, maar ik ben nu heel voorzichtig, want er staat nergens bij wat de maximale capaciteit van die readers is.

Maar, hier moeten genoeg mensen zitten die een cardreader hebben en CF-II kaartjes van tenminste 2Gb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

CF heeft een controller ingebouwd zitten, dus als CF-I/II kaarten erin passen dan werken ze.

[ Voor 4% gewijzigd door Oxi op 16-08-2006 10:13 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oxi schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:13:
CF heeft een controller ingebouwd zitten, dus als CF-I/II kaarten erin passen dan werken ze.
Ik raakte je halverwege het zinsdeel voor de komma al kwijt. Welke controller, waar, hoe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:11
Anoniem: 35113 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:06:
Ik heb een stapeltje CF-II kaartjes van 2Gb en omdat ik de batterijen van m'n camera niet onnodig wil belasten, ben ik nu opzoek naar een externe cardreader; bij voorkeur ook nog eentje die naast CF-II ook xD en SM kan lezen, zodat ik kaartjes van m'n oude camera ook makkelijk kan lezen.

Gisteren kwam ik een 15-in-1 van Belkin tegen die in ieder geval de drie genoemde formaten ondersteund, maar met kaarten groter dan 1Gb kan 'ie niet overweg; iets wat me enorm verbaasde, maar het is niet anders. En bij andere merken ontbreekt vaak of de xD ondersteuning (die niet noodzakelijk is) of de SM ondersteuning. Kingston heeft er ook eentje, maar ik ben nu heel voorzichtig, want er staat nergens bij wat de maximale capaciteit van die readers is.

Maar, hier moeten genoeg mensen zitten die een cardreader hebben en CF-II kaartjes van tenminste 2Gb. :)
Wat Oxi zegt snijdt ook wel hout. De besturing van geheugenkaartjes zit in de kaartjes zelf, dus in principe zou elke kaartlezer moeten werken.

Ik heb een TEAC interne cardreader/floppydrive. past in een 3.5" slot en werkt als een treintje. Ik heb nooit gekeken wat ie aankan, maar ik prop er gewoon mijn 2 gig kaartjes in. Het enige irritante is dat ik al twee keer blind mijn compactflash kaartje in de floppy-sleuf heb gedrukt.. En zie hem er dan maar weer uit te krijgen. Nadat ik me twee keer aan die steen heb gestoten :( controleer ik voortaan iets beter in welke gaatje ik hem druk.

Afbeeldingslocatie: http://0700sofortpc.de/images/diskettenlaufwerke/pic_1086429560.jpg

Ik heb hem in het zwart.

Vreet: Compact Flash Cards / Smart Media Cards / MMC Cards / SD Cards / Memory Stick Cards / Memory Stick Cards Pro & CF I/II / Micro Drive

Sorry. Geen Xd ondersteuning :(

Ik heb ook nog een oude Sweex kaartlezer uit het jaar 0. Die ligt nu bij mijn ouders. Dat ding is nog USB 1.1 en ook die vreet mijn 2 gig kaartjes. Beetje langzaam.. Maar hij snapt het wel.. En dat ding is gemaakt ver voordat de kaartjes naar de 2 gig gingen, dus ik denk dat in de handleiding van dat ding helemaal niets staat over 2 gig support. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door FragDaddy op 16-08-2006 11:22 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FragDaddy schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:14:
[...]

Wat Oxi zegt snijdt ook wel hout. De besturing van geheugenkaartjes zit in de kaartjes zelf, dus in principe zou elke kaartlezer moeten werken.
Op die fiets. Dat maakt het extra vreemd dat ik zoiets dan over die Belkin reader gelezen heb.
Ik heb een TEAC interne cardreader/floppydrive. past in een 3.5" slot en werkt als een treintje. Ik heb nooit gekeken wat ie aankan, maar ik prop er gewoon mijn 2 gig kaartjes in. Het enige irritante is dat ik al twee keer blind mijn compactflash kaartje in de floppy-sleuf heb gedrukt.. En zie hem er dan maar weer uit te krijgen. Nadat ik me twee keer aan die steen heb gestoten :( controleer ik voortaan iets beter in welke gaatje ik hem druk.

[afbeelding]

Ik heb hem in het zwart.

Vreet: Compact Flash Cards / Smart Media Cards / MMC Cards / SD Cards / Memory Stick Cards / Memory Stick Cards Pro & CF I/II / Micro Drive
:9~

Dat is nog een veel betere oplossing, want ik had geen 3,5" slots meer vrij in m'n kast en ik gebruik zo af en toe m'n diskdrive nog wel. Waar haal je dat ding? (en dan vooral ook in het zwart) :)
Sorry. Geen Xd ondersteuning :(
Boeit niet zo heel veel; m'n camera ondersteunt CF/MD en xD, maar ik gebruik uitsluitend CF-II.
Ik heb ook nog een oude Sweex kaartlezer uit het jaar 0. Die ligt nu bij mijn ouders. Dat ding is nog USB 1.1 en ook die vreet mijn 2 gig kaartjes. Beetje langzaam.. Maar hij snapt het wel.. En dat ding is gemaakt ver voordat de kaartjes naar de 2 gig gingen, dus ik denk dat in de handleiding van dat ding helemaal niets staat over 2 gig support. ;)
Ik heb een Sweex fobie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb zelf een Apacer, daar past alles in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Ikzelf heb pas deze Kingston 15-in-1 cardreader gehaald bij een bekende webwinkel.

Kunnen met gemak de CFII's in en ik haal nette snelheden met m'n Elite Pro SD en CF kaartjes. Ook kan die de snelheid aan van Kingston's Ultimate kaarten.

Topicstarter
Uiteindelijk is het, na het nodige zoekwerk, deze geworden:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00064V6RG.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

De Sandisk ImageMate 12-in-1. Ondersteund o.a. CF-II, SM en xD. Bovendien (en dat had ik er niet bij vermeld, maar was minstens zo belangrijk) werkt deze met de USB-host op m'n X5L. :)
Pagina: 1