GBA + Nintendo DS (lite) backup tools - Deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 39.120 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
jongentje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:38:
[...]

Daarom is er ook geen beste...

p.s. mijn micro SD kaartje van alternate is zojuist binnen gekomen en is gemaakt in Japan.
Nou het valt me wel op dat ik de minste klachten tegenkom over de M3 Simply en de R4DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 00:14
jelbo schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:27:
Voor de mensen die van plan zijn een M3 Simply te kopen, ik heb er op dit moment per ongeluk 2 deze kant uit komen. Ik dacht er één te kunnen annuleren, maar hij was al verzonden :o Ze zijn beide onderweg via Airmail, dus als ik er eentje heb wil ik er wel een doorverkopen. Zonder winst welteverstaan. Het kosste mij 35 euro, en als ik de boel plat in een envelop steek komt daar misschien een paar euro verzendkosten bij binnen Nederland.

OT: _psychowood_ heeft een tooltje ontwikkeld dat DLDI patchen een stuk makkelijker maakt via een uitbreiding in het contextmenu van .nds bestanden. Hier de download en meer info.

[afbeelding]
Klopt het dat er geen DLDI is voor de SC lite RUMBLE? Tenminste ik kan het niet vinden.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 20:41

S913

Abusus non tollit usum

Grrrr, ik krijg steeds onderstaande error als ik naar Multimedia ga, nadat mijn R4DS geboot is:
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/5343/errorem4.jpg

Ik heb v1.06 van kernel van de website gehaald en de 2 .dat files in de root van mijn kaart gezet, ook de map _system en de in de foutmelding genoemde map moonshl in de root gezet. (Precies zoals het word-document aangeeft op de meegeleverde cd-rom). Nou maakt het niet veel uit, want dingen in de 'games' map doen het gewoon, maar die foutmelding irriteert me en het feit dat hij mijn gedownloade skin niet laat zien (4 bmp's in _system) maar het standaard menu van de R4DS.

Help?

[ Voor 2% gewijzigd door S913 op 01-02-2007 15:46 . Reden: Plaatje fixed ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Karlok[JY-616] schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:12:
[...]

Klopt het dat er geen DLDI is voor de SC lite RUMBLE? Tenminste ik kan het niet vinden.
De scsd of sclt drivers werken ook voor de SC Lite Rumble. Ik heb ze allebei getest met MoonShell en DSOrganize en alles werkt :) Ik zou de sclt driver proberen; die is speciaal voor de SC Lite, en de SC Lite Rumble is vrijwel identiek.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
S913 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:05:
[...]
Ik heb hem gisteren binnen gekregen en de laatste kernel van R4DS.com gedownloaden, maar in die kernel hebben alle dir's een andere naam en bestaat de skin uit meer dan 4 plaatjes (en de namen komen niet overeen met de skins-files die je download) ... Heb me er nog niet écht in verdiept, maar lijkt erop dat de oude skins niet gaan werken?
Jawel, je moet die skins in de _system map gooien en dan werkt het al :)

Dit is raar... als ik beup start vanaf de R4 dan krijg ik geen enkel result voor wifi.. als ik dit op de G6 lite doe wel.. hoe kan dit :? Voordat ik mn DS geflasht had was dit t zelfde op de G6 maar na t flashen werkte dit wel.. bizar :{

Tuurlijk... bij n collega doet alles t weer prima vanaf de R4.. die DS die ik heb lijkt wel gaar ofzo :(

[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 01-02-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Cartman! schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:24:
[...]

Jawel, je moet die skins in de _system map gooien en dan werkt het al :)
Nope, werkt niet ... maar zie ook deze post van mij, Moonshell lijkt sowieso niet goed te werken bij mij:
S913 in "GBA + Nintendo DS (lite) backup tools - ..."

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
S913 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:31:
[...]
Nope, werkt niet ... maar zie ook deze post van mij, Moonshell lijkt sowieso niet goed te werken bij mij:
Hier werkt t wel en krijg ik ook die moonshell error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

S913 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:31:
[...]
ik krijg die error maar dan gaat ie wel gewoon verder, en kan voor de rest gewoon alles doen, ook me skin doet het trouwens gewoon (heb nu ff3 skin)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 10:35
S913 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:40:
Grrrr, ik krijg steeds onderstaande error als ik naar Multimedia ga, nadat mijn R4DS geboot is:
[afbeelding]
Misschien kun je hier even kijken...

http://forums.r4ds.net/showthread.php?t=66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Nope, helaas. Ik heb die procedure helemaal gevolgd, maar nog steeds foutmelding en geen skin :'( Kernel 1.06, Moonshell 1.6.

Door al dat gekloot moet mijn microSD vaak van reader naar adapter en het klik-mechanisme van de R4 begint nu al een beetje te haperen :(

[edit] Aaaargh |:( De directory moet niet _system heten, maar _system_ ... in de verschillende tut's (en ook ergens hierboven) worden beide namen door elkaar gebruikt, maar bij mij werken de skins alleen met _system_.

De foutmelding krijg ik nog steeds, maar zo lang hij het woon werkt: LB (lekker belangrijk :P)

[ Voor 37% gewijzigd door S913 op 02-02-2007 09:21 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 16:10
Is dit kaartje geschikt voor de EZ Flash 5?

MicroSD 1GB Transcend, incl. SD-Adapter (Micro-SD, T-Flash)

Transcends nieuwe microSD™ geheugenkaart is speciaal ontwikkeld voor gebruik in de nieuwe generatie mobiele telefoons die standaard over een geheugenkaartgleuf beschikken. De microSD™ is slechts half zo groot als een SIM kaart van een mobiele telefoon en hiermee één van de kleinste geheugenkaarten ter wereld. Verder bereikt het indrukwekkende hoge gegevensoverdrachtsnelheden tot 10MB/sec. ... Transcends microSD™ kaart kan ook in standaard SD™ geheugenkaartgleuven worden gebruikt, wanneer deze wordt gebruikt met de bijgevoegde adapter. Hiermee kan de microSD™ kaart gebruikt worden in alle apparaten die compliant zijn met SD™ kaarten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

XBOXCenturion schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:30:
Transcends nieuwe microSD™ geheugenkaart is speciaal ontwikkeld voor gebruik in de nieuwe generatie mobiele telefoons die standaard over een geheugenkaartgleuf beschikken. De microSD™ is slechts half zo groot als een SIM kaart van een mobiele telefoon en hiermee één van de kleinste geheugenkaarten ter wereld. Verder bereikt het indrukwekkende hoge gegevensoverdrachtsnelheden tot 10MB/sec. ... Transcends microSD™ kaart kan ook in standaard SD™ geheugenkaartgleuven worden gebruikt, wanneer deze wordt gebruikt met de bijgevoegde adapter. Hiermee kan de microSD™ kaart gebruikt worden in alle apparaten die compliant zijn met SD™ kaarten.
Dit is gewoon een algemene beschrijving over micro sd, dus daar kun je weinig uit halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102861

S913 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:40:
[afbeelding]

Ik heb v1.06 van kernel van de website gehaald en de 2 .dat files in de root van mijn kaart gezet, ook de map _system en de in de foutmelding genoemde map moonshl in de root gezet. (Precies zoals het word-document aangeeft op de meegeleverde cd-rom). Nou maakt het niet veel uit, want dingen in de 'games' map doen het gewoon, maar die foutmelding irriteert me en het feit dat hij mijn gedownloade skin niet laat zien (4 bmp's in _system) maar het standaard menu van de R4DS.

Help?
ik heb hetzelfde alleen heb ik een m3ds simply, alles werkt ook skins maar wel een error als ik start:s
heel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net mijn m3 simply op het postkantoor opgehaald. Bij de nieuwere versie zit nu een andere usb micro sd reader. De nieuwe is nog kleiner en er is flink bezuinigt op de verpakking.

Al met al werkt alles tot nu toe goed, alleen zit ik wat te klooien met Beup, hij wil nog niet echt wifi netwerken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21253

Anoniem: 136640 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:29:
Heb net mijn m3 simply op het postkantoor opgehaald. Bij de nieuwere versie zit nu een andere usb micro sd reader. De nieuwe is nog kleiner en er is flink bezuinigt op de verpakking.

Al met al werkt alles tot nu toe goed, alleen zit ik wat te klooien met Beup, hij wil nog niet echt wifi netwerken vinden.
Hoi,

hoe heb jij Beup werkend gekregen?

ben erg benieuwd namelijk... het lijkt mij niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Anoniem: 136640 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:29:

Ook is er op het moment maar een casing meegeleverd.

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scorpei schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:26:
[...]

Ook is er op het moment maar een casing meegeleverd.
Klopt, mijn broertje had de eerdere versie met wel 2 behuizingen. hij had de witte over, dus die heb ik even overgeschroeft. nu past ie wat beter bij mijn lite.

Beup krijg ik ook niet werkend. Hij herkent bij mij geen wireless netwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Op de R4 ziet mn beup ook geen draadloze netwerken, op de G6 Lite wel :? Lijkt echt een firmware iets te zijn alhoewel mijne geflashed is... echt zo weird want bij n collega van me doet ie t wel op de R4...

Btw, ik heb gewoon 2 cases bij mn R4 gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 03-02-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik heb overigens twee keer een Transcend Micro card van 1 GB besteld bij Megawebshop.com voor 16 euro inc. verzendkosten. Goedkoopste adres van Nederland (all-in). Gewoon 2 euro voor de verzendkosten betalen ipv 8 euro. Verzending is dan onverzekerd maar hij komt gewoon aan. Ze werken perfect, beide kaartjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 03-02-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15
Afgelopen vrijdag mijn R4DS kaartje binnen gekregen en een 1GB Kingston MicroSD kaartje erin geduwd. Ik ben er persoonlijk erg tevreden over, hoewel ik diezelfde moonshell error krijg lijkt alles tot nu toe helemaal te werken (ook de moonshell skin dus), eigenlijk heb ik wat dat betreft alleen een kopie gemaakt van de bestanden op de R4DS pagina naar mijn NDS toe.

Nu heb ik geprobeerd wat beeldmateriaal op mijn ds te krijgen (ff showen aan iedereen wat het kan natuurlijk }) ) Zou het kunnen dat mijn pctje, gewoon te traag is (AMD Athlon 1.24 Ghz, weet hier even zelf niet meer wat het type precies is), of heeft iedereen hier last van? Zijn er oplossingen hiervoor die ik nog gemist heb?

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 14:25

FlyEragon

Alien Monkeys

shades684 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:08:

Nu heb ik geprobeerd wat beeldmateriaal op mijn ds te krijgen (ff showen aan iedereen wat het kan natuurlijk }) ) Zou het kunnen dat mijn pctje, gewoon te traag is (AMD Athlon 1.24 Ghz, weet hier even zelf niet meer wat het type precies is), of heeft iedereen hier last van? Zijn er oplossingen hiervoor die ik nog gemist heb?
Nee hoor, het converteren duurt dan gewoon langer. Ik schat dat je even lang aan het converteren bent als de lengte van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Is er al een oplossing voor het asynchroon lopen van beeld&geluid met DPG? Heb dit altijd namelijk en het is vrij irritant als je filmpje langer duurt dan 10min zegmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Cartman! schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:40:
Is er al een oplossing voor het asynchroon lopen van beeld&geluid met DPG? Heb dit altijd namelijk en het is vrij irritant als je filmpje langer duurt dan 10min zegmaar...
Dit ligt dan waarschijnlijk aan de te hoge kwaliteit van het filmpje. De hardware van de DS is dermate traag dat hij voor écht vloeiend film kijken niet heel erg geschikt is. Voor filmpjes met een beeldverhouding van 4:3 houd ik altijd 15-18 fps aan, breedbeeld filmpjes kunnen wel iets hoger (20+), echter met echt full frame video heb je zo goed als gegarandeerd een desync qua geluid.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Cartman! schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:40:
Heb je moonshell zelf geconfigureerd of kant en klaar gedownload ? En wat zijn de instellingen voor het converteren van films. Ik heb zelf zo'n pakket gedownload van het R4DS forum, waarin de laatste firmware, Moonshell en DS Organize zit, er stond bij van: Moonshell optimized for DPG playback.
Ik heb geen last van het asynchroon lopen.

Instellingen van BatchDPG:
Profile: High
FPS : 18
Birate : 192
max bitrate : 192
audio bitrate : 128
samplerate : 32000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dan ga ik die settings maar eens proberen, ik had altijd 15fps gedaan met redelijk lage bitrate wel. Ben beniewd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:25:
Ik heb overigens twee keer een Transcend Micro card van 1 GB besteld bij Megawebshop.com voor 16 euro inc. verzendkosten. Goedkoopste adres van Nederland (all-in). Gewoon 2 euro voor de verzendkosten betalen ipv 8 euro. Verzending is dan onverzekerd maar hij komt gewoon aan. Ze werken perfect, beide kaartjes.
Welk typenummer? TS1GUSD?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Mocht iemand de nieuwe M3 simply doos + tulli nog niet hebben gezien:

Afbeeldingslocatie: http://scorpei.com/pictures_M3&R4/M3_newboxing(small).jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Scorpei op 04-02-2007 14:17 ]

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Die heb ik ook, voor zover werkt alles prima, ik zie dat hij inmiddels goedkoper is geworden bij de Transcend online shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Scorpei schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:15:
Mocht iemand de nieuwe M3 simply doos + tullo nog niet hebben gezien:

[afbeelding]
Zelfde als mijn R4DS package welke van de 2e batch van bamboogaming is. De microkaartlezer werkt nauwelijks, super traag, en niet mee te werken. Gelukkig heb ik een aparte kaartlezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Erkandude schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:16:
[...]

Die heb ik ook, voor zover werkt alles prima, ik zie dat hij inmiddels goedkoper is geworden bij de Transcend online shop.
heb je Castlevania PoR intro al kunnen draaien?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

XBOXCenturion schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:28:
[...]

heb je Castlevania PoR intro al kunnen draaien?
Intro draait prima maar zoals ook op de wiki pagina van Scorpei staat :
Transcend 1GB 1.05 Castlevania: Portrait of Ruin freezes at portals sometimes. Otherwise, great.
Freeze bij portals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Laatst online: 31-05 09:34
Erkandude schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:17:
[...]

Zelfde als mijn R4DS package welke van de 2e batch van bamboogaming is. De microkaartlezer werkt nauwelijks, super traag, en niet mee te werken. Gelukkig heb ik een aparte kaartlezer.
Wat vind je traag? hier vind ik m redelijk snel met ongeveer 2 MB/s ?

Hier tevens ook goede ervaringen met Transcend 1 GB MicroSD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Erkandude schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:11:
[...]

Intro draait prima maar zoals ook op de wiki pagina van Scorpei staat :
Transcend 1GB 1.05 Castlevania: Portrait of Ruin freezes at portals sometimes. Otherwise, great.
Freeze bij portals.
K, maar je kan het spel dus wel goed spelen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

dataSlut schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:54:
[...]

Wat vind je traag? hier vind ik m redelijk snel met ongeveer 2 MB/s ?

Hier tevens ook goede ervaringen met Transcend 1 GB MicroSD!
Traag als in: Ik ga naar een map en dan duurt het zo'n 10 sec voordat hij door heeft wat er in de folders staan. Dus het is erg lastig navigeren. Heb hem verder niet eens meer gebruikt.

edit: Dit is dus met de bijgeleverde micro SD Lezer van de R4DS

[ Voor 6% gewijzigd door FlyEragon op 04-02-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 10:24

ikbenwouter

! w t R

Ik gebruik ook 1GB Transcend met m'n EZ-Flash 5 en heb hier geen problemen mee gehad. Ook niet dat het 10 sec zou duren voor hij de inhoud van een map laat zien.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201016

ik denk erover om een m3 ds simply kopen incombinatie met een 1 GB geheugenkaartje maar nu heb ik nog een paar vragen voordat ik bestel:

1. kan ik nds rom's spelen van spellen die ik zelf heb :) (jeah right :P) en zo ja kan je die dan ook online spelen zoals mario kart ds via mijn nds wifi stick.

2. kan je alle homebrew software ermee spelen dus en ook games die je online kan spelen

3.kan je filmpjes er vloeiend op afspelen?

4. kan je er ook gba roms op afspelen?

5. waar kan ik hem het beste kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 201016 op 04-02-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8182

Heb een EZflash 5 voor DS Lite. Ik kan nergens iets vinden hoe ik nu roms op de kaart moet zetten. Kan iemand me helpen met een link van hoe dat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Anoniem: 201016 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:42:
ik denk erover om een m3 ds simply kopen incombinatie met een 1 GB geheugenkaartje maar nu heb ik nog een paar vragen voordat ik bestel:

1. kan ik nds rom's spelen van spellen die ik zelf heb :) (jeah right :P) en zo ja kan je die dan ook online spelen zoals mario kart ds via mijn nds wifi stick.
¬_¬ Ja en ja.
2. kan je alle homebrew software ermee spelen dus en ook games die je online kan spelen
Niet alle, maar de meeste recente en grote homebrew projecten maken gebruik van DLDI waardoor je door de aanwezigheid van een M3 Simply DLDI driver (r4tf.dldi) ondersteuning hebt in de zin van dat die homebrew op je M3 Simply draait :)
3.kan je filmpjes er vloeiend op afspelen?
Ja, hoewel het wel afhankelijk is van de instellingen waarmee je DPG video's encode.
4. kan je er ook gba roms op afspelen?
Nope.
5. waar kan ik hem het beste kopen?
Bij webshops in het verre oosten. In de startpost staan er een paar. Goedkoop, betalen met PayPal, en snel of redelijk snel in huis, afhankelijk van de verzendmethode. Voor 5 dollar verzendkosten heb je de boel na 1 of 2 weken in huis, tenzij er vertragingen onstaan bij bijvoorbeeld de douane. Shops die ik ken en goed bekend staan: HopeBuy, PSXBOX, BambooGaming, GameYeeah, SHOP.01MEDIA.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

woutor schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:21:
Ik gebruik ook 1GB Transcend met m'n EZ-Flash 5 en heb hier geen problemen mee gehad. Ook niet dat het 10 sec zou duren voor hij de inhoud van een map laat zien.
Ik had het over de bijgeleverde micro sd kaartlezer bij de R4DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de EZ 5 nu werkend, maar heb je een client nodig om de roms naar SD te schrijven (net als de EZ 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:28

Twhomp

Stayin' Alive

Heb dus de R4 binnen, gebruik een a-data micro-SD kaartje. Geen errors, niks.

Maar ik heb wel dat als een spel moet laden (voor je gevoel) dat ie af en toe vastslaat. Is wel irritant. Hebben andere mensen dit ook? Lost een beter kaartje dit op? (beter/sneller merk).

Verder erg tevreden, lekker aan de DS aanpassen, progjes erop krijgen (niet veel werkt nog, maar goed)...

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Anoniem: 8182 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:08:
Heb de EZ 5 nu werkend, maar heb je een client nodig om de roms naar SD te schrijven (net als de EZ 4)
Je hebt geen client nodig maar je kunt wel de Hybrid tool gebruiken om de roms te trimmen (kleiner maken) en te patchen. Soms werken roms niet als je ze niet patcht.

De Hybrid tool en andere files voor de EZ-Flash V kan je vinden op http://ezflash.sosuke.com/viewtopic.php?t=3199&start=0

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok thx. Ik had dit al gheprobeerd, maar hij zet je weg als .nds en zie ik niks Moet dit geen .rom zijn? Die Trimm en Patch optie's, kunnen die aangevinkt blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Je kunt in de Hybrid tool bij config een map instellen waar de gepatchte spellen heen gezet moeten worden. Patch en trim moet je aangevinkt laten staan, tenzij je niet wilt patchen of niet wilt trimmen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 09:30
Anoniem: 8182 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:48:
Heb een EZflash 5 voor DS Lite. Ik kan nergens iets vinden hoe ik nu roms op de kaart moet zetten. Kan iemand me helpen met een link van hoe dat gaat?
Hier is een manual te vinden, ook staan hier de laatste updates, downloaden gaat een stuk sneller als van de originele EZFlash site.
http://www.totalgba.com/download.php

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire1971
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
Erkandude schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:12:
[...]

Ik had het over de bijgeleverde micro sd kaartlezer bij de R4DS.
Ik heb ook de R4DS met bijgeleverde micro-ds lezer/schrijver. Snelheden zijn prima. Lezen, schrijven en verkennen. Misschien heb je een maandagochtend gevalletje gekregen of is je pc niet optimaal ;-).
Lezertje is wel een beetje onwennig omdat er geen klikmechanisme inzit. Ik wil daarom ook het FTP-wifi-progje gaan gebruiken. Dan hoef je ook niet telkens met het kaartje te klooien/wisselen. Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

icefire1971 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:43:
Ik wil daarom ook het FTP-wifi-progje gaan gebruiken. Dan hoef je ook niet telkens met het kaartje te klooien/wisselen. Iemand ervaring daarmee?
Ja, dat het niet (nog) werkt ;) Heb v2.4 gepatched, zegt dat ie een IP-adres heeft, maar kan hem niet benaderen op dat IP-adres (op 2 verschillende routers getest, ook niet te pingen). Nog heel even met 2.3 gespeeld maar die lijkt alleen de eerste ingestelde WiFi connectie te proberen en als die het niet doet (omdat dat de router op mijn werk is, 25 km verderop) gaat hij niet de volgende proberen.

Maar ben er nog niet veel verder ingedoken.

[edit]Maar trouwens geen problemen met mijn R4DS-microSD lezer. Ookal is het geen kliksysteem, komt steviger/betrouwbaarder over dan het kliksysteem van de R4DS zelf ;)

[ Voor 10% gewijzigd door S913 op 05-02-2007 10:20 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire1971
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
Maar trouwens geen problemen met mijn R4DS-microSD lezer. Ookal is het geen kliksysteem, komt steviger/betrouwbaarder over dan het kliksysteem van de R4DS zelf ;)
Dat klopt, het is idd een kwestie van gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15
Thnx voor de replies.

Ik kwam er achter dat als ik een andere film probeer te converteren die +/- even lang is dat het wel goed lukt :? . Misschien dat het te maken heeft met de originele encryptie van de bestanden. Ik moet er nog wat meer naar kijken.

Heb momenteel aan homebrew werkend op mijn r4ds:
Moonshell (geeft een error bij opstarten maar werkt perfect)
ScummVm (oww yeah DOTT rules)

Ik wil nog een goede organizer, ik heb DSOrganize al geprobeerd maar ik denk dat ik hier ook nog een beetje meer in moet duiken, want het bewaarde mijn data niet. Zou wel erg gaaf zijn als je iets had wat met wifi en je outlook kan syncen.

Oww en scorpei, thnx voor alle nuttige info op je pagina/wiki. Ik heb me alleen even scheef gezocht wat DLDI nou eigelijk was.

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou zat ik vanmorge in de bus, test ik weer beup of ie toevallig draadloze netwerken ziet, en nu zag ie er wel 1! Het gekke is dat mijn m3 simply, met mijn geheugen kaartje waar beup op staat "niet" werkt in mijn ds lite, maar wel in de normale ds van mijn broertje.???

Bij mij ziet ie dus geen wireless netwerken, op vanmorge 1 keer na dan. en bij mijn broertje ziet ie met dezelfde cassete/geheugenkaart/rom wel gewoon wireless netwerken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Grrr ... als je het over duivel hebt ... Effe weer DSFTP 2.4 er op gezet (en BEUP), blijft mijn microSD bijna niet meer hangen in de R4DS, alleen als je hem een beetje schuin erin doet blijft hij hangen :(

Maar dat terzijde, BEUP werkt! En het vreemde is, als ik via BEUP connect aan mijn router krijg ik wel een ip-adres van de DHCP, maar bij normale games moet ik keihard een ip-adres opgeven om online te kunnen. DSFTP werkt ook niet met DHCP, krijgt wel een ip-adres als je het buiten DHCP doet, maar is toch niet te benaderen ...

Hoop toch dat ik binnenkort DSFTP aan de gang heb, want dat R4DS slot overleeft het niet langs meer ;(

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik heb een M3 simply en een R4.
De SD lezer die bij de M3 simply zat was erg gammel en viel bijna uit elkaar. De SD lezer bij de R4 is prima en van zeer goede bouwkwaliteit. Het klikmechanisme van de R4 zelf is weer gammeler dan dat van de Simply M3.
Op beide gebruik ik een Transcend TS1GUSD. De goedkoopste en de snelheid is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Laatst online: 31-05 09:34
DsFTP 2.4 (erg traag +- 50KB/s) & BeUP (settings slaat die niet op :|) werken hier beide op de R4!
Hebben jullie wel gepatched met de DLDI patch?

Ben erg tevreden over de combo R4 + Transcend 1GB.
Ook de bouwkwaliteit van de R4 valt me niet tegen, zeker voor deze spot prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

dataSlut schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:22:
DsFTP 2.4 (erg traag +- 50KB/s) & BeUP (settings slaat die niet op :|) werken hier beide op de R4!
Hebben jullie wel gepatched met de DLDI patch?
BeUP hoefde ik niet te patchen en bij mij onthoudt hij wel mijn router settings, maar niet mijn user.

DSFTP heb ik i.d.d. gepatched zowel met de DOS als de GUI patcher.
Ook de bouwkwaliteit van de R4 valt me niet tegen, zeker voor deze spot prijs!
Tja, wat is een spotprijs ... ongeacht het bedrag zou ik toch verwachten dat je meer dan een keer of 10 de microSD zou moeten kunnen verwijderen/er in doen zonder dat het klikmechanisme al begint te haperen :(

[ Voor 1% gewijzigd door S913 op 05-02-2007 19:09 . Reden: typo ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183922

Spammen doe je maar lekker ergens anders :/

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 05-02-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Een besteld, je link op de productpagina staat trouwens verkeerd ingesteld. Linkt naar sandisk site...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183922

XBOXCenturion schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:46:
Een besteld, je link op de productpagina staat trouwens verkeerd ingesteld. Linkt naar sandisk site...
Ik pas 'm gelijk aan. dank voor de tip.
Zojuist aangepast :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 183922 op 05-02-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Even een paar n00b vraagjes...

Wat zijn de verschillen tussen GBA en ND spellen?
- grafische kwaliteit, speelbaarheid, hoeveelheid spellen, etc.

Wat is het verschil tussen het GBA en het ND slot?
- snelheid van het slot, beschikbare backup oplossingen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

S913 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:09:

Tja, wat is een spotprijs ... ongeacht het bedrag zou ik toch verwachten dat je meer dan een keer of 10 de microSD zou moeten kunnen verwijderen/er in doen zonder dat het klikmechanisme al begint te haperen :(
Klikmechanisme? :X

Dat heeft bij mij nog geen 1 keer gewerkt dus :o
Nou ja, hij doet het goed. Mij hoor je niet klagen. Het is dodgy kwaliteit ja, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik had het over het klikmechnisme van de microSD in de R4DS, niet van de USB-cardreader ... Of heeft die R4DS van jou nooit geklikt en schuif je het microSD er gewoon los in?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 15:53
Ez-team heeft niet stil gezeten :)
EZTEAM announce the 3 in 1 expansion pack solution for EZ-FLASH V

EZTEAM announce the one stop expansion pack solution whch integrated the 256Mbit GBA card/NDS Browser RAM Expansion Pack/NDS Rumble Pack all three cards in to one Lite sized slot2 card with several years experience on flashcard development .

GBA function: it equipped with 256Mbit Norflash, 2Mbit SRAM, Battery. so it can compatible with almost GBA game(except which needs special hardware). and it has three advantages to compare with SDRAM/PSRAM GBA solution.
1. the data still remain after power off.
2. can be used as a standalone GBA card.
3. perfect GBA/NDS linker

Browser RAM expansion function: it uses the highspeed ram cache as the offical one. perfect compatible with NDS Browser(JAP/EUR)

Rumble function: Perfect works with all official rumble enabled games. it also has three level vibration strenth adjust. now you can adjust between power consume and better game feeling by yourself. SDK also provide for third party developers.
[gerucht]
Het lijkt er voorlopig wel op dat het kaartje niet los verkocht wordt. Alleen in combinatie met de EZ5. Mensen die er al een hebben, zouden contact moeten opnemen met hun verkoper.
[/gerucht]
Afbeeldingslocatie: http://www.ezflash.cn/images/3in1-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Kan iemand een klein stappenplan maken betreffende het patchen van BeuP voor de EZflash V? Het wil me maar niet lukken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
XBOXCenturion schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:55:
Kan iemand een klein stappenplan maken betreffende het patchen van BeuP voor de EZflash V? Het wil me maar niet lukken.
Ik weet niet of beup gedldi patched moet worden, maar hier een heel beknopte dldi tut voor EZ5:
Download de goede dldi patcher(zit een fix in voor hompebrew): Hier
Download de juiste dldi file (die voor de ezflash): Hier

1)Extract DLDIfixV naar een folder
2)Sleep ez5s.dldi naar die folder
3)Sleep het te patchen bestand op: "DLDIFixV.exe" en de patcher zal je file patchen.

edit:

Het ziet er naar uit dat de volgende beup wel werkt op een EZ5:
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Hij geeft bij mij aan "no DLDI section found", vervolgens veranderd hij de header naar PASS. Is ie zo gepatched dan?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
XBOXCenturion schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:19:
Hij geeft bij mij aan "no DLDI section found", vervolgens veranderd hij de header naar PASS. Is ie zo gepatched dan?
Dat geeft aan dat de file geen dldi patchbaar bestand is, maar de gamecode is wel naar "pass" gewijzigd. Want de ez5 kan alleenmaar homebrew aan met gamecode pass denk ik.

Test de file nu eens.
Ik wil het ook testen, maar de site lijkt plots offline (en de rar die ik gedowned heb is beschadigd)

[ Voor 13% gewijzigd door vanThijs op 06-02-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanThijs schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:13:
[...]
Het ziet er naar uit dat de volgende beup wel werkt op een EZ5:
link
Link is dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Ik heb een andere file gevonden die ook werkt.
Linkje naar Yourfilehost
Gewoon uitpakken, en de inhoud van het 1e mapje naar de root copiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanThijs schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:14:
[...]

Ik heb een andere file gevonden die ook werkt.
Linkje naar Yourfilehost
Gewoon uitpakken, en de inhoud van het 1e mapje naar de root copiëren.
Deze werkt in elk geval niet op de simply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Logisch aangezien het een versie voor de EZ-Flash 5 is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
woutor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:35:
Logisch aangezien het een versie voor de EZ-Flash 5 is :D
Deze versie is niet specifiek voor de EZ5, maar werkt ook bv op de dslink en nog een paar carts.
De M3/R4 heeft een totaal andere interne layout, dus heeft ook andere software nodig.
Het wordt tijd dat beup ook aan de dldi gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Ik werk nu ongeveer 2 weken met de M3 Lite Pro (micro SD)

Maar ik begin steeds meer nadelen te ondervinden van deze kaart:
  • Zo heb je ten eerste altijd last van de Micro SD beperkingen. Bepaalde emulators(SummVM , Frodo64, etc) of software willen niet werken omdat de programmatuur eerst was gebasseerd op gewone SD kaartjes en niet op de Micro/mini SD's.
  • Ook is de eeuwige foutmelding bij het opstarten erg irritant(zo krijg je iedere keer dit te zien:"Warning! NDS Game SAVE in card but cannot find ATUOSAVE backup file. Backup fail! Press a to continue"
  • Daarna kom je in het menu waar je kan kiezen hoe je NDS moet gaan fungeren(als PDA, muziekspeler, movieplayer, etc.) Als je dan op start druk(maakt niet uit waar je bent) dan gaat die automatisch over naar GBA mode. Jammer dat ze hiervoor het knopje hebben gekozen.
PS: het begint nu met bijna 43 pagina's erg onoverzichtelijk te worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
Ik heb sinds een aantal weken een EZ Flash-V, zeer tevreden ermee. Had er een Transcend 1gb microsd kaartje bij gekocht, en na wat gepiel om de juiste setting te vinden (5 - 7) speelde bijna alles. Maar er waren een paar roms die moeilijk of helemaal niet wilden draaien, heb via ebay een Kingston 1gb micro-sd gekocht vanuit Hongkong (€10 invl. vzk), vanavond alles even overgezet, en het werkt perfect. Speed op 3 gezet en alles werkt/draait gewoon, no problemo :)
Aanrader dus die Kingston kaartjes (de Japanse)

Wat trouwens leuke reacties van andere DS bezitters gaf was toen ik een paar Simpsons afleveringen op mijn DS liet zien, kreeg zelfs een reactie van een onbekende in de trein, zat een aflevering te kijken en kreeg aarzelend de vraag: "dat is toch een Nintendo DS, hoe kun je daar films op krijgen?" Uitgelegd hoe het zat, wat links gegeven en hij zou het zeker gaan uitzoeken...

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Tijd voor een nieuw deeltje misschien?
Iemand nog tips voor de volgende TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
vanThijs schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:13:
Ez-team heeft niet stil gezeten :)

[...]

[gerucht]
Het lijkt er voorlopig wel op dat het kaartje niet los verkocht wordt. Alleen in combinatie met de EZ5. Mensen die er al een hebben, zouden contact moeten opnemen met hun verkoper.
[/gerucht]
[afbeelding]
Ik heb al een berichtje gestuurd naar winsunx of deze te bestellen zijn bij hun (aangezien ik daar mijn EZFlash heb besteld) en wat ze gaan kosten.

Keep you posted.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Karlok[JY-616] schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:10:
Inderdaad d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 19:37
Wobcat schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:19:
Ik heb sinds een aantal weken een EZ Flash-V, zeer tevreden ermee. Had er een Transcend 1gb microsd kaartje bij gekocht, en na wat gepiel om de juiste setting te vinden (5 - 7) speelde bijna alles. Maar er waren een paar roms die moeilijk of helemaal niet wilden draaien, heb via ebay een Kingston 1gb micro-sd gekocht vanuit Hongkong (€10 invl. vzk), vanavond alles even overgezet, en het werkt perfect. Speed op 3 gezet en alles werkt/draait gewoon, no problemo :)
Aanrader dus die Kingston kaartjes (de Japanse)

Wat trouwens leuke reacties van andere DS bezitters gaf was toen ik een paar Simpsons afleveringen op mijn DS liet zien, kreeg zelfs een reactie van een onbekende in de trein, zat een aflevering te kijken en kreeg aarzelend de vraag: "dat is toch een Nintendo DS, hoe kun je daar films op krijgen?" Uitgelegd hoe het zat, wat links gegeven en hij zou het zeker gaan uitzoeken...
Bij welke Ebay verkoper heb je dat kaartje gekocht? Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Wobcat schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:19:
Maar er waren een paar roms die moeilijk of helemaal niet wilden draaien, heb via ebay een Kingston 1gb micro-sd gekocht vanuit Hongkong (€10 invl. vzk), vanavond alles even overgezet, en het werkt perfect.
Ik twijfel eraan of dat dan een echte is... eBay powerseller fastmemoryman bijvoorbeeld staat erom bekend dat hij fakes verkoopt. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Karlok[JY-616] schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:10:
Tips: Een veel uitgebreidere & duidelijkere TS, want de TS van deel4 is erg onoverzichtelijk en er staat gewoon te weinig info in, dat terwijl er al 3delen vooraf gingen met allemaal informatie, die daarin kon worden verwerkt. ;)

Heb wel veel info opgepikt tussen de reacties, ik kan niet wachten tot deel5 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Djerique schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:58:
[...]

Tips: Een veel uitgebreidere & duidelijkere TS, want de TS van deel4 is erg onoverzichtelijk en er staat gewoon te weinig info in, dat terwijl er al 3delen vooraf gingen met allemaal informatie, die daarin kon worden verwerkt. ;)

Heb wel veel info opgepikt tussen de reacties, ik kan niet wachten tot deel5 :9~
Staat inderdaad niet zoveel info in de TS, maar vergeleken met de vorige TS is er toch wel wat aangepast of aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Karlok[JY-616] schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:04:
[...]

Staat inderdaad niet zoveel info in de TS, maar vergeleken met de vorige TS is er toch wel wat aangepast of aangevuld.
Toch is het voor een beginnende DS homebrewer erg moeilijk om er wijzer van te worden. Ik was een complete noob toen ik begon met deel4(dit topic), maar ben aan de hand van reacties en vragen pas wijzer geworden.

Een mooie overzichtelijke en uitgebreide TS voor deel5 zou mooi zijn!
Ikzelf waag me niet meer aan een TS, aangezien mijn parodie TS een ban opleverde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Ik wil de volgende TS wel doen, maar ben niet zo op de hoogte met al die mooie html dingen in een post. Kan Djerique of Karlok[JY-616] mij misschien een default layout DM'en?

EDIT: Ik ben al bezig met het typen van wat TS tekst :9

[ Voor 14% gewijzigd door jelbo op 07-02-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
jelbo schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:14:
Ik wil de volgende TS wel doen, maar ben niet zo op de hoogte met al die mooie html dingen in een post. Kan Djerique of Karlok[JY-616] mij misschien een default layout DM'en?
Dat zou heel mooi zijn als je hem dan flink uitgebreid en overzichtelijk kan maken :)
Wil Karlok[JY-616] dan zelf niet een deel5 maken?

Wat bedoel je precies met DM'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198848

frankpaul1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:47:
[...]

Ik heb een Kingston microSD 1GB kaart hier gekocht.
Ik had de kaart met 2 dagen in huis en is inderdaad een Japanse.
Loopt als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 19:02
Djerique schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:22:
[...]

Dat zou heel mooi zijn als je hem dan flink uitgebreid en overzichtelijk kan maken :)
Wil Karlok[JY-616] dan zelf niet een deel5 maken?

Wat bedoel je precies met DM'en?
dm = direct message zoiets als PM maar dan van got ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de EZflah 5 en de roms via Hybride Tool op SD gezet. Nu merk ik dat met het opstarten van sommige spelen, beide schermen van de DS Lite wit worden en de DS vast loopt. Ik heb daar iets over gelezen, maar kan het niet meer terugvinden.
Dus waarom gebeurd dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Icekiller2k6 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:51:
[...]
dm = direct message zoiets als PM maar dan van got ;)
Ik heb dat skeletje niet meer en kan hem ook niet meer kopieren aangezien ik die tekst niet meer kan editen en zo niet meer bij de source kan komen :( .

Misschien dat Wil Karlok[JY-616] je wilt helpen met Deel5 :)

Weet zeker dat met alle nieuwe info een deel5 echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Anoniem: 8182 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:21:
Heb de EZflah 5 en de roms via Hybride Tool op SD gezet. Nu merk ik dat met het opstarten van sommige spelen, beide schermen van de DS Lite wit worden en de DS vast loopt. Ik heb daar iets over gelezen, maar kan het niet meer terugvinden.
Dus waarom gebeurd dit?
Heb zelf een R4 maar volgens mij moet je in de EZ5 dan de speed van je kaartje wijzigen wat ik me kan herinneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Djerique schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:32:
[...]

Ik heb dat skeletje niet meer en kan hem ook niet meer kopieren aangezien ik die tekst niet meer kan editen en zo niet meer bij de source kan komen :( .

Misschien dat Wil Karlok[JY-616] je wilt helpen met Deel5 :)

Weet zeker dat met alle nieuwe info een deel5 echt nodig is.
Ah, jammer. Pff, dat valt nog niet mee zo'n TS. Ik wil ook gelijk alles vertellen xD

Ik ben bezig met ee tabel met daarin alle gangbare DS backup tools. Mochten er mensen zijn die hem willen afronden/aanvullen/verbeteren, be my guest. Als het kan, geef wijzigingen/aanvullingen even aan met een kleurtje en up het versienummer. Link naar de .xls.

Karlok zal ik m'n .doc'je sturen van de tekst, misschien dat hij verder wilt. Zoniet probeer ik het morgen af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
jelbo schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:17:
[...]

Ah, jammer. Pff, dat valt nog niet mee zo'n TS. Ik wil ook gelijk alles vertellen xD

Ik ben bezig met ee tabel met daarin alle gangbare DS backup tools. Mochten er mensen zijn die hem willen afronden/aanvullen/verbeteren, be my guest. Als het kan, geef wijzigingen/aanvullingen even aan met een kleurtje en up het versienummer. Link naar de .xls.

Karlok zal ik m'n .doc'je sturen van de tekst, misschien dat hij verder wilt. Zoniet probeer ik het morgen af te maken.
Ik hoef niet perse Deel 5 te starten, ik dacht ik heb deel 4 gedaan en laat ik de eer voor 5 aan iemand anders over. Maar je mag wel docje sturen anders stuur ik jouw wel een docje met de TS.

Die rar file is wel handig als download link in de TS

@jelbo: heb een stuk tekst uit de doc file in de huidige TS gezet,

[ Voor 3% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 07-02-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Anoniem: 8182 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:21:
Dus waarom gebeurd dit?
Je hebt een aantal opties om een spel compatibel te krijgen:
- hybride tool
- clean (drag and drop)
- verander leessnelheid microsd of kies automatisch (afhankelijk van leverancier)
- wijzig grootte opslagbestand (als je geen goede en/of actuele save lijst hebt)
- gebruik alleen trim en zet patch uit
- gebruik laatste updates voor je programma´s
- gebruik meest actuele save lijst
met de juiste instellingen zijn alle spellen speelbaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bigdaddies: Duidelijk, behalve "altuele save lijst" Maak je die zelf of dowbload je die (excuus voor de noob vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Anoniem: 198824 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:39:
[...]

Je hebt een aantal opties om een spel compatibel te krijgen:
- hybride tool
- clean (drag and drop)
- verander leessnelheid microsd of kies automatisch (afhankelijk van leverancier)
- wijzig grootte opslagbestand (als je geen goede en/of actuele save lijst hebt)
- gebruik alleen trim en zet patch uit
- gebruik laatste updates voor je programma´s
- gebruik meest actuele save lijst
met de juiste instellingen zijn alle spellen speelbaar :*)
Ik zou uit deze lijst eerst gaan voor:
- Update de savelist (altijd proberen de nieuwste te hebben!) Officiële list of een door users geupdate list (meestal best)
- verander leessnelheid microsd (L+R inhouden, snelheid voor kingston JPN proberen op 3 à 4)
- Laatste kernel proberen (1.3.4, unstable denk ik)
- Met patcher proberen (gewoon alle opties aangevinkt)
als dit niet werkt de andere opties proberen.

Met mijn kingston jpn kaartje heb ik 1x de juiste snelheid moeten vinden, nu loopt alles als een zonnetje (denk er gewoon aan: nieuwe rom --> nieuwe savelist)

Een heel erg handig draadje over de ez5 is te vinden op sosuke. Hierin staan altijd de nieuwste versies voor de ez5.

[ Voor 14% gewijzigd door vanThijs op 07-02-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Wobcat schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:19:...heb via ebay een Kingston 1gb micro-sd gekocht vanuit Hongkong....
Werkt die DOSgames-emulator voor de NDS (ScummVM) wel bij jou? Bij mij werkt die niet, omdat ze geen microSD en miniSD ondersteunen
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

S913 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:41:
Of heeft die R4DS van jou nooit geklikt en schuif je het microSD er gewoon los in?
Yup, inderdaad. Nou ja, het werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
frankpaul1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:47:
[...]

Linkje : hongkong_bargain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
jelbo schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:38:
[...]

Ik twijfel eraan of dat dan een echte is... eBay powerseller fastmemoryman bijvoorbeeld staat erom bekend dat hij fakes verkoopt. :N
Zou niet kunnen zeggen of 't een originele is of niet, op de sd adapter zit een hologram, anticounterfeit tekstjes en een lading japanse tekentjes. Wat ik wel weet is dat ik nu op een hogere setting (2-3) kan draaien als met de transcend kaart, mocht het een fake zijn dan is het wel een goeie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Djerique schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:30:
[...]
Werkt die DOSgames-emulator voor de NDS (ScummVM) wel bij jou? Bij mij werkt die niet, omdat ze geen microSD en miniSD ondersteunen
8)7
ScummVM loopt vlekkeloos, ik weet alleen niet of je de juiste versie hebt.
Kijk een in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
vanThijs schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:14:
[...]ScummVM loopt vlekkeloos, ik weet alleen niet of je de juiste versie hebt.
Kijk een in deze thread.
Welke backup tool gebruik je dan en maak je dan ook gebruik van MicroSD?

Ik zie namelijk bij jou link geen MicroSD staan. Bovendien wordt M3 Lite MicroSD ook niet ondersteund met DLDI, want hij staat hier nergens.

[ Voor 21% gewijzigd door Djerique op 08-02-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Als je zeker wil zijn van een "made in Japan" kaartje kan je ook de toshiba kopen. Da's namelijk dezelfde als de Kingston uit Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.