GBA + Nintendo DS (lite) backup tools - Deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 39.289 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:48:
[...]

ik heb het probleem gevonden kaartje was fat32 nu nog manier vinden om hem fat16 te krijgen want formateren en omzetten lukt niet
Als je het kaartje aan je pc koppelt (cardreader) dan komt er een drive bij in je windows verkenner.

Als daar rechts op klikt en dan kiest voor formatteren kun je aangeven dat je in FAT wil formateren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

stalscu schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:10:
Nou nee. Ik wil eerst het product in handen hebben voordat ik betaal. Waarom doet er niet toe, maar tis iets in de trent van ''slechte ervaringen mee gehad''. Bovendien kan ik ook gewoon van te voren geld overmaken. Dus daar gaat het mij niet om.

Maaruh, buiten dat je behoorlijk bijdehand bent, weet je misschien dan ook wel een shop waar je wel, na ontvangst product, met een acceptgiro kan betalen?

Zo nee, hou dan je kinderachtige opmerkingen voor je.
Met het verkeerde been uit bed gestapt? :P Anyways, deze shop accepteert volgens mij geen acceptgiro betalingen, maar verstuurt wel via rembours. Dan betaal je ook pas wanneer je het pakket ontvangt.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:13:
[...]

Als je het kaartje aan je pc koppelt (cardreader) dan komt er een drive bij in je windows verkenner.

Als daar rechts op klikt en dan kiest voor formatteren kun je aangeven dat je in FAT wil formateren. ;)
heb ik geprobeerd dan zie je onder ook dat laadbalkje dat ie bezig is met formateren en dan als ie klaar is zegt ie formateren niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:04:
[...]

heb ik geprobeerd dan zie je onder ook dat laadbalkje dat ie bezig is met formateren en dan als ie klaar is zegt ie formateren niet gelukt.
Staat je kaartje niet op de schrijfbeveiliging? Ik weet niet hoe je hem aansluit, maar als je hem via een micro-sd > sd converter aansluit dan zit de kans er dik in dat je dat converter kaartje nog op write protect hebt staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Had laatst ook problemen met het formateren van een externe disk (gewoon via Explorer/Verkenner), toen via Admin Tools > Computer Management > Disk Management de disk geformateerd en toen werkte het wel.

Ik ga voor het gemak er even vanuit dat je XP hebt.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Genoil schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:33:
ScummVM DLDI (lees Slot-1 device support) is uit!

http://scummvm.drunkencoders.com/scummvmds0-9-1a-beta2.zip

Balen dat m'n DS nu thuis ligt :)
Om hier even op verder te gaan: Towerdefense (zeer goed homebrew RTS achtig iets, gebaseerd op de warcraft3 mod link) en DoomDS zitten nu aan de DLDI en ze werken beide super, zowel op de M3SD als op de EZ5 (de laatste wel met speciale dldi patcher, die de NDS gamecode naar "PASS" veranderd) link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:17:
Had laatst ook problemen met het formateren van een externe disk (gewoon via Explorer/Verkenner), toen via Admin Tools > Computer Management > Disk Management de disk geformateerd en toen werkte het wel.

Ik ga voor het gemak er even vanuit dat je XP hebt.
geprobeerd geen succes eerste keer was ie mooi bezig gaf die aan einde weer een fout dat het niet gelukt was maar toen zag ie hem als fat16 alleen in de ds deed ie raar en liep die constant vast

als ik via dos probeer zegt ie dat mogelijk slot0 stuk kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:46:
[...]

geprobeerd geen succes eerste keer was ie mooi bezig gaf die aan einde weer een fout dat het niet gelukt was maar toen zag ie hem als fat16 alleen in de ds deed ie raar en liep die constant vast

als ik via dos probeer zegt ie dat mogelijk slot0 stuk kan zijn
Welk merk MircoSD is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fokaduck schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:03:
[...]

heh humor....als super nib gaat ik u even dirigeren ? :P

Ok een paar links ...een mooie van Scorp(eh? :))

http://www.scorpei.com/WMB_main.html

http://tobw.net/dswiki/index.php?title=Set_up_WMB_for_Linux

Heb er ook een gezien puur voor windows, maar dan zul je zelf ff moeten googlen :\ (ook met WMB)

heb ja deze sony vaio laptop vandaag met een recovery CD "verschoond" (lekker snel weer :))

knip
Ik heb dit eens door zitten lezen, maar die link leggen toch alleen uit hoe je nds files kan sturen naar je nds met downloadplay?

Hoe zorg ik dat ik een draadloze verbinding in huis heb waarmee ik met mijn ds op msn kan bijvoorbeeld of kan internetten met de opera browser?

Je kan toch niet zomaar met je wireless router connecten?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:37:
[...]

Ik heb dit eens door zitten lezen, maar die link leggen toch alleen uit hoe je nds files kan sturen naar je nds met downloadplay?

Hoe zorg ik dat ik een draadloze verbinding in huis heb waarmee ik met mijn ds op msn kan bijvoorbeeld of kan internetten met de opera browser?

Je kan toch niet zomaar met je wireless router connecten?
Ik heb die "42 games"-game en na effe mijn MAC adres aan de router toegevoegd te hebben en mijn WEP key ingevoerd in de NDS en ik was online.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Misschien kun je dat beter hier posten. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik zit zelf te denken aan een Slot-1 kaart welke flash geheugen ingebouwd heeft.
De DS-Linker voldoet in iedergeval hieraan, maar heb hier absoluut geen ervaring mee.
Daarnaast heb ik voor de GBA gewoon de EZ-Flash II liggen en later de EZ-Pass erbij gekocht, maar dat was eigenlijk zonde van het geld.
Ga maar eens uitzoeken hoe en wat over de EZ-Flash V, misschien is dat nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Arunia schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:58:
Ik zit zelf te denken aan een Slot-1 kaart welke flash geheugen ingebouwd heeft.
De DS-Linker voldoet in iedergeval hieraan, maar heb hier absoluut geen ervaring mee.
Daarnaast heb ik voor de GBA gewoon de EZ-Flash II liggen en later de EZ-Pass erbij gekocht, maar dat was eigenlijk zonde van het geld.
Ga maar eens uitzoeken hoe en wat over de EZ-Flash V, misschien is dat nog wat.
DSlinker is meen ik hetzelfde als de Express card
Review ;)

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Thanks Scorpei.

Ik zie net dat die en de EZ Flash V niet volledig compatible is met alle games.
De M3 daarentegen weer wel, maar wilde eigenlijk iets hebben waar je geen Micro-SD kaartjes in hoefde te doen.
Denk dat ik uiteindelijk toch voor Micro-SD kaartjes ga. Als daar de compatibilliteit hoger van is.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 30-01-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Captain N schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 02:23:
Misschien kun je dat beter hier posten. ;)
Hij stelt hier toch de vraag ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Arunia schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:16:
Thanks Scorpei.

Ik zie net dat die en de EZ Flash V niet volledig compatible is met alle games.
De M3 daarentegen weer wel, maar wilde eigenlijk iets hebben waar je geen Micro-SD kaartjes in hoefde te doen.
Denk dat ik uiteindelijk toch voor Micro-SD kaartjes ga. Als daar de compatibilliteit hoger van is.
De EZ-Flash V werkt ook met Micro-SD.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Karlok[JY-616] schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:49:
[...]

De EZ-Flash V werkt ook met Micro-SD.
True, denk dat ik de zin een beetje verkeerd heb opgebouwd.
Ga waarschijnlijk voor de M3 en heb toevallig voor 12 euro een Kingston Micro SD kaart gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

S913 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:24:
[...]
Hij stelt hier toch de vraag ;)
Whoops, even die vraag over het hoofd gezien. Dacht dat het enkel een melding was. |:(

Heeft iemand hier trouwens de CD versie van Flight of the Amazon Queen werkend met ScummVM DS? De floppy versie werkt prima, maar wanneer ik in ScummVM de CD versie kies krijg ik enkel een zwart scherm.

[ Voor 29% gewijzigd door Captain N op 30-01-2007 11:57 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:19:
[...]
Ik heb die "42 games"-game en na effe mijn MAC adres aan de router toegevoegd te hebben en mijn WEP key ingevoerd in de NDS en ik was online.
Owke, waar kan ik ergens die wireless instellingen doen dan? Want ik heb bij mijn broertje die msn client van beup er op gehad, en ik kan sowieso daar niet in een menu komen waar ik wireless installingen kan doen, en op de DS zelf ben ik ook niets tegengekomen.

Mijn vraag luid meer, heb ik perse zo'n rt2500 wlan stickje nodig of kan ik ook gewoon gebruikmaken van het wireless netwerk bij mij in huis? En waar die instellingen dan zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een ninja ds micro gekocht [ dus geen xj ...] a 90 euro en een 512 mb micro kaart en kan nu mijn clean backup roms perfect draaien in een zeer overzichtelijk menu en save files maakt hij aut. aan , ik heb niks hoeven doen behalve de roms op de micro slepen en micro in ninja en ninja in de ds ,draait perfect ! 1 nadeel ....... duurder als andere oplossingen, maar dan heb je ook wat, ik heb de r4ds ook in mijn handen gehad maar die voelde een stuk lichter en minder solide aan[ wat niet wil zeggen dat hij slechter is]

hoop dat jullie er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:45:
[...]

Mijn vraag luid meer, heb ik perse zo'n rt2500 wlan stickje nodig of kan ik ook gewoon gebruikmaken van het wireless netwerk bij mij in huis? En waar die instellingen dan zitten ;)
De instellingen zitten bij elke WiFi enabled game. Maak daarin de instellingen, sla ze op, start je WiFi enabled homebrew en bid dat het werkt. Bij Beup viel me op dat ik zoveel mogelijk vinkjes moest aanvinken en gewoon een paar keer overnieuw moest proberen voordat het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire1971
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03-2024
Genoil schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:05:
[...]

De instellingen zitten bij elke WiFi enabled game. Maak daarin de instellingen, sla ze op, start je WiFi enabled homebrew en bid dat het werkt. Bij Beup viel me op dat ik zoveel mogelijk vinkjes moest aanvinken en gewoon een paar keer overnieuw moest proberen voordat het werkte.
en als je een wlan-router in huis hebt hoef je dus niet zo'n stick te kopen. Wel kan het zijn dat je in je router het mac-adres van je ds moet toevoegen (afhankelijk van je beveiligingsniveau in je wlan-router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:15
icefire1971 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:32:
[...]

en als je een wlan-router in huis hebt hoef je dus niet zo'n stick te kopen. Wel kan het zijn dat je in je router het mac-adres van je ds moet toevoegen (afhankelijk van je beveiligingsniveau in je wlan-router).
...en de draadloze beveiliging op WEP zetten ipv WPA of WPA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
En de snelheid op 1-2Mbit zetten voor bijvoorbeeld Linksys routers (vond ik eigenlijk wel minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:59:
heb toevallig voor 12 euro een Kingston Micro SD kaart gezien.
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IMAT21
Heeft alleen 2 dagen levertijd, maar kost erg weinig.
Er zijn meerdere webshops (pricewatch!) die ze ietsjes goedkoper nog verkopen, dus allicht als je haast hebt, dan kun je daar ook nog even kijken:
http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
Arunia schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:57:
En de snelheid op 1-2Mbit zetten voor bijvoorbeeld Linksys routers (vond ik eigenlijk wel minder).
mijn linksys router hoeft niet op 1-2 Mbit hoor. Gewoon 54 mbit.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:32
Is het eigenlijk mogelijk om savegames van flash cards te gebruiken met PC emulators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
4of9 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:54:
[...]

mijn linksys router hoeft niet op 1-2 Mbit hoor. Gewoon 54 mbit.
Ik heb die van mij opgezocht in de lijst van Nintendo, maar een bepaalde instelling moet op 1-2Mbit. Ik heb overigens voor zover de WRT (als het goed is) 54GX2.
Hoe dan ook moet die instelling daar op staan, anders werkt het absoluut niet.
De Laptop heeft nog steeds een hoge verbindingssnelheid, dus denk dat het allemaal wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Arunia schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:57:
Mijn linksys (wrt54gc) staat gewoon op b/g (dus max 54Mpbs) en gaat prima, ook samen met laptop op router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze voor 10 euro bij azerty 512 mb kingston werken bij mij goed.

pfff nog maar 7,50 bij alternate

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:05:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IMAT21
Heeft alleen 2 dagen levertijd, maar kost erg weinig.
Er zijn meerdere webshops (pricewatch!) die ze ietsjes goedkoper nog verkopen, dus allicht als je haast hebt, dan kun je daar ook nog even kijken:
http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=
Ik heb een week geleden hetzelfde kaartje bij alternate besteld, toen was het een taiwanese versie. Ik weet niet of ze er ook japanse hebben liggen, zou liever zeker zijn van je zaak en bij een zaak kopen waar je er zeker van bent dat het kaartje uit japan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:53:
[...]

Ik heb een week geleden hetzelfde kaartje bij alternate besteld, toen was het een taiwanese versie. Ik weet niet of ze er ook japanse hebben liggen, zou liever zeker zijn van je zaak en bij een zaak kopen waar je er zeker van bent dat het kaartje uit japan komt.
Wat zijn de verschillen tussen de Japanse en Taiwanese?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-08 19:38
bertalizer schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:41:
[...]

...en de draadloze beveiliging op WEP zetten ipv WPA of WPA2.
hm...da's minder :( (WEP is zo gekraakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fokaduck schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:16:
[...]

hm...da's minder :( (WEP is zo gekraakt)
Ik heb gewoon alleen mac verificatie, het enige doelwit in het netwerk ben ik, dus als ze mijn mac zouden spoofen zouden ze alleen kunnen internetten over mijn verbinding..

WEP is idd zo gekraakt, maar ik zou me daar niet zo veel zorgen over maken. Als je gewoon je internet gebruikt als huis/tuin/keuken gebruik dan is een hacker er nog behoorlijk even me bezig, want een milioen pakketjes opvangen doe je zo snel nog niet...

edit:

ik zag trouwens dit staan bij de m3 simply download: System v1.02final

Stond daar altijd al final achter?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:32:
[...]

WEP is idd zo gekraakt, maar ik zou me daar niet zo veel zorgen over maken. Als je gewoon je internet gebruikt als huis/tuin/keuken gebruik dan is een hacker er nog behoorlijk even me bezig, want een milioen pakketjes opvangen doe je zo snel nog niet...
dat was een aantal jaren geleden zo...

tegenwoordig is het minuten werk, want je kunt packets creeeren:

http://www.wirelessnederl...News&file=article&sid=681

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

O.D.Smolik schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:59:
[...]

Wat zijn de verschillen tussen de Japanse en Taiwanese?
Snelheid van de Japanse versie schijnt beter te zijn. MP3's die haperen met de Taiwanese, doen dat niet met de Japanse. Enkele 'moeilijke' games doen het wel op de Japanse kaart.

Ik heb de mijn trouwens maar gewoon bij PCSNEL.nl gehaald, naast de deur geen gezeur met verzenden, 100% zeker dat het de Japanse was. Betaalde er alleen wel 23,60 voor (1GB).

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:27:
[...]
Snelheid van de Japanse versie schijnt beter te zijn. MP3's die haperen met de Taiwanese, doen dat niet met de Japanse. Enkele 'moeilijke' games doen het wel op de Japanse kaart.

Ik heb de mijn trouwens maar gewoon bij PCSNEL.nl gehaald, naast de deur geen gezeur met verzenden, 100% zeker dat het de Japanse was. Betaalde er alleen wel 23,60 voor (1GB).
23,60 is ook een normale prijs voor een kingston uit Japan.

Goedkoper kan natuurlijk, maar dan zit je met een Taiwan oftewel een nummer 13 met pindasaus.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Zijn die Japanse Kingston MicroSD ook te herkennen als ze nog in de verpakking zitten? €12,50 is wel heel goedkoop.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:13:
Zijn die Japanse Kingston MicroSD ook te herkennen als ze nog in de verpakking zitten? €12,50 is wel heel goedkoop.
Ja op de achterkant van het pakje staat assembled in japan/taiwan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:28:
[...]

Ja op de achterkant van het pakje staat assembled in japan/taiwan.
Je kan het ook gewoon zien staan op de micro sd, door de plastic verpakking.
Bij one2remember hebben ze ook de JPN versie (heb ik toch ontvangen een dag of 2 geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heeft iemand toevallig goede link(s) naar pagina's met skins voor de R4 DS/M3 Simply ? Heb er een hoop gezien maar kan de url niet meer terugvinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
edit:
nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door vanThijs op 30-01-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00

FlyEragon

Alien Monkeys

Cartman! schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:24:
Heeft iemand toevallig goede link(s) naar pagina's met skins voor de R4 DS/M3 Simply ? Heb er een hoop gezien maar kan de url niet meer terugvinden :(
http://www.mavisxp.com/r4/show.php?ShowNewFiles=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Dat verklaard natuurlijk het prijs verschil in Micro SD kaarten.
Dacht een leuke prijs te hebben gevonden, maar kan er zeker van zijn dat dit de Taiwanese kaarten zijn.
Yorcom verkoopt ze ook voor 12,50. Denk dat ik even ga mailen om te vragen waar de kaartjes vandaan komen.
Overigens bij performance staat 8,8 read en 6,5 write, maar ja. Dat komt zo van de site van Kingston vandaan. Overigens is er niets bij Kingston te vinden over verschillende versies. Daarnaast kan ik wel weer via google hier informatie over vinden.

[ Voor 51% gewijzigd door Arunia op 31-01-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:44:
Dat verklaard natuurlijk het prijs verschil in Micro SD kaarten.
Dacht een leuke prijs te hebben gevonden, maar kan er zeker van zijn dat dit de Taiwanese kaarten zijn.
Yorcom verkoopt ze ook voor 12,50. Denk dat ik even ga mailen om te vragen waar de kaartjes vandaan komen.
Overigens bij performance staat 8,8 read en 6,5 write, maar ja. Dat komt zo van de site van Kingston vandaan. Overigens is er niets bij Kingston te vinden over verschillende versies. Daarnaast kan ik wel weer via google hier informatie over vinden.
Ik heb de Japanse versie hier vandaan voor €21 incl. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Die van Yorcom (1GB) zijn ook Japans en 12,50. Overigens zijn ze volgens de mail op het moment maar beperkt leverbaar.
Ik heb er zelf nu 2 besteld (1 voor de DS, maar moet nog kijken welk apparaat ik het beste kan aanschaffen hiervoor en 1 voor mijn vriendin haar Samsung D900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:18:
Die van Yorcom (1GB) zijn ook Japans en 12,50. Overigens zijn ze volgens de mail op het moment maar beperkt leverbaar.
Ik heb er zelf nu 2 besteld (1 voor de DS, maar moet nog kijken welk apparaat ik het beste kan aanschaffen hiervoor en 1 voor mijn vriendin haar Samsung D900).
Ok. De verzendkosten bij Yorcom zijn alleen €8.95. +12.50 is dat dus €21.45.
Das dan dus €0.45 cent duurder ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Haha, ik heb dan ook het voordeel dat ik in de buurt woon.
Spijkenisse ==> Vlaardingen is 15 minuten. Alleen kan het pas zaterdag ophalen.

Kan iemand mij vertellen wat de beste kaart is voor backups (in de trend van kopieer mijn eigen versies om multi-player te doen met mijn vriendin)?
Op het moment ben ik uitgekomen op de M3 "something or the other" vanwege de hoge compatibiliteit à 99%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Voor de mensen die van plan zijn een M3 Simply te kopen, ik heb er op dit moment per ongeluk 2 deze kant uit komen. Ik dacht er één te kunnen annuleren, maar hij was al verzonden :o Ze zijn beide onderweg via Airmail, dus als ik er eentje heb wil ik er wel een doorverkopen. Zonder winst welteverstaan. Het kosste mij 35 euro, en als ik de boel plat in een envelop steek komt daar misschien een paar euro verzendkosten bij binnen Nederland.

OT: _psychowood_ heeft een tooltje ontwikkeld dat DLDI patchen een stuk makkelijker maakt via een uitbreiding in het contextmenu van .nds bestanden. Hier de download en meer info.

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/9894/dldipatcherjz4.png

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
jelbo schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:27:
Voor de mensen die van plan zijn een M3 Simply te kopen, ik heb er op dit moment per ongeluk 2 deze kant uit komen. Ik dacht er één te kunnen annuleren, maar hij was al verzonden :o Ze zijn beide onderweg via Airmail, dus als ik er eentje heb wil ik er wel een doorverkopen. Zonder winst welteverstaan. Het kosste mij 35 euro, en als ik de boel plat in een envelop steek komt daar misschien een paar euro verzendkosten bij binnen Nederland.
Ik heb opzich wel interesse, maar dat zal volgende maand (23ste ongeveer) pas zijn.
Dan krijg ik mijn salaris weer. Dit mits de M3 Simply ook de betere voor mijn doeleinde is. Niet teveel gezeur om roms erop te zetten e.d.

Ik ga me ook maar eens inlezen over dat DLDI aangezien ik nu eigenlijk niet eens weet wat het moet zijn. Nvm, is voor homebrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
Nou, heb R4DS binnen ...werkt goed en snel!

(kernel 1.06 erop gezet)

Alleen heb ik op deze laptop problemen met het schrijven van bestanden naar de micro sd kaart...(Sandisk 1gb).

Ene keer schrijft 'ie er 50% van een bestand naar toe en geeft dan een foutmelding (bijv: verwijder schrijfbeveiliging....of een andere melding als ik het gewoon via de engelse explorer doe op deze laptop)...

kopieer ik het bestand weer gaat ie een stuk verder....en weer een foutmelding ..tot het nu en dan goed gaat.

Raar?

Ik gebruik de card reader/writer die erbij zit...zo'n mini usb stick ding :p

Iemand een idee ? Compleet geen ervaring met micro sd's ...(alleen ietwat met memorysticks ..en daar zit gewoon een lezer/schrijver ingebouwd in deze Sony laptop ...)

edit:

zit nu te testen met een 100mb video bestand ....gaat steeds een stukje verder...nu breekt ie af bij 20% (soms ook eerder)

[ Voor 8% gewijzigd door fokaduck op 31-01-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Ik denk dat die reader kapot is. Ze zijn eigenlijk vrij cheap en er is hier en daar uitval, waardoor R4/M3 zelfs is verandert van type MicroSD reader. Of de nieuwe beter zijn weet ik niet. Probeer een andere reader zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
jelbo schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:21:
Ik denk dat die reader kapot is. Ze zijn eigenlijk vrij cheap en er is hier en daar uitval, waardoor R4/M3 zelfs is verandert van type MicroSD reader. Of de nieuwe beter zijn weet ik niet. Probeer een andere reader zou ik zeggen :)
dank :p (heb er maar 1...die erbij zit dus ...:) (en ja hij ziet er anders uit dan op de plaatjes/videos op interweb)

mgoed, ik heb die sd kaart bij dixons vandaan (prijzig maar dichtbij :)) en als er iets mis is met het kaartje (betwijfel ik) kan ik em omruilen ...of anders andere reader erbij ...zijn niet duur voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zo eens rond te kijken op die site van DSlinux, maar volgens mij werkt dat helemaal niet op de simply, wel? Als je hier kijkt: http://kineox.free.fr/DS/

dslinux.ds.gba: Voor GBA flashcard, G6 of iDeas emulator.
dslinux.nds: Voor wireless multiboot of iDeas emulator.
dslinux-gbamp.tgz: Voor de GBA movie player.
dslinux-ram.tgz: Voor Supercard en M3 (CF of SD), gebruikt de RAM extension) Werkt deze misschien? Of moet je de ram extension hebben?
dslinux-dsmem.tgz: Voor Amadeus' Memory Extension of die mischien?
dslinux-gbamp-ext2.tgz: Deze gebruikt blijkbaar een ext2 root partitie, al zou ik mijn sdtje ext 2 maken werkt deze dan?

Iemand die hier meer over weet, en als het nou niet zou werken, zou het dan mischien werken na een patch met DLDI?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Kan je hem i.c.m. de SD-adapter die erbij zit, niet testen in een SD-reader of een andere device (camera o.i.d.) dat SD-kaartjes leest?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marble schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:55:
[...]

Als je reservering nu niet doorgaat wil ik hem van de week wel bij je komen halen!
Hoi,

de persoon die de R4 Ds had gereserveerd heeft niets meer van zich laten horen :(

De R4 DS nieuw in doos is dus weer beschikbaar voor de kostprijs!!!

**RESERVED FOR D@@N**

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja, en trouwens ook nog antwoord gevonden op mijn eerdere vraag. De 1.02 is dus ouder dan de 1.02final!

New Firmware update for the M3 DS Simply

Heres whats new:

· Hiding the display of those files and directories with "Hiding" attributes.
· Using the L button is the same as touching the screen to adjust the brightness.
· Narrowing the display for transditional Chinese characters.
· Background light will now turn off while closing DS in save mode.
· Soft reset included (L+R+A+B+X+Y) or touch the soft reset button with R to switch on/off this function.
· Decreasing possibility to experience the triforce boot screen and noise caused by using soft reset.
· Improving the technique to issue of freezing menu while using soft reset.
· Adds feature of large text size in eBook.
· eBook is also skinnable (create bckgrd_1.bmp & bckgrd_2.bmp in folder /_SYSTEM_/EBOOK)

NOTE: Due to the nonsynchronous of the audio and video, Moonshell temporarily does not support soft reset, but we will update with a new edition supporting it as soon as possible.

Download --> http://www.m3adapter.com/SLOT-1/Download.htm

Edit:

Hier nog een handig tooltje voor in de TS? http://www.saveriorusso.com/public/ds/DS_RomTool.rar

Je kan er van alles mee. Roms trimmen, DLDI patchen, je kan evt de eerst x letters van de filename verijderen. Je kan blanc savegames maken van 512kb zodat je niet ineens later er achter komt dat je een rom teveel er op hebt waardoor je geen ruimte vrij hebt om te saven.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:24:
Ik zit zo eens rond te kijken op die site van DSlinux, maar volgens mij werkt dat helemaal niet op de simply, wel? Als je hier kijkt: http://kineox.free.fr/DS/

dslinux.ds.gba: Voor GBA flashcard, G6 of iDeas emulator.
dslinux.nds: Voor wireless multiboot of iDeas emulator.
dslinux-gbamp.tgz: Voor de GBA movie player.
dslinux-ram.tgz: Voor Supercard en M3 (CF of SD), gebruikt de RAM extension) Werkt deze misschien? Of moet je de ram extension hebben?
dslinux-dsmem.tgz: Voor Amadeus' Memory Extension of die mischien?
dslinux-gbamp-ext2.tgz: Deze gebruikt blijkbaar een ext2 root partitie, al zou ik mijn sdtje ext 2 maken werkt deze dan?

Iemand die hier meer over weet, en als het nou niet zou werken, zou het dan mischien werken na een patch met DLDI?
Toevallig heb ik vandaag een pagina aangemaakt op de DSLinux Wiki over Slot-1 devices:

http://www.dslinux.org/wiki/Slot-1_Device

DLDI patchen zou pas werken als er een DSLinux device driver zou bestaan voor "DLDI devices". En om kort te gaan: Deze "dslinux.nds: Voor wireless multiboot of iDeas emulator." is de enige die het doet. Zie Wiki pagina voor de beperkingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Genoil op 31-01-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Arunia schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:33:
Niet teveel gezeur om roms erop te zetten e.d.

Ik ga me ook maar eens inlezen over dat DLDI aangezien ik nu eigenlijk niet eens weet wat het moet zijn. Nvm, is voor homebrew.
:X

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
S913 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:28:
Kan je hem i.c.m. de SD-adapter die erbij zit, niet testen in een SD-reader of een andere device (camera o.i.d.) dat SD-kaartjes leest?
die heb ik dus ook niet...tot dusver kon ik alleen nog maar memorysticks lezen/schrijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:24:

Deze versie gebruikt het ram geheugen wat aanwezig is op de duurdere versies van de M3/SC en NIET met de ram extention die bij de opera browser kwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanThijs schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:15:
[...]

Deze versie gebruikt het ram geheugen wat aanwezig is op de duurdere versies van de M3/SC en NIET met de ram extention die bij de opera browser kwam!
Hm, ik denk dat ik gewoon die opera browser ga kopen als er later niet een goedkopere memory extension uit gaat komen voor de ds..

Die memory extension zou mits ie minimaal 32 mb is ook kunnen dienen om gba vanaf te loaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:27:
[...]

Hm, ik denk dat ik gewoon die opera browser ga kopen als er later niet een goedkopere memory extension uit gaat komen voor de ds..

Die memory extension zou mits ie minimaal 32 mb is ook kunnen dienen om gba vanaf te loaden..
Ik las op het forum van DSLinux dat de developers niet heel entousiast zijn om iets voor die extensie te gaan doen. Wel las ik op GBATemp dat ze bij M3 zeer waarschijnlijk bezig zijn met een 32MB RAM pack. Deze zou vermoedelijk een aanvulling zijn op een (nieuw) Slot-1 device. Als je nu 32MB RAM in bv DSLinux erbij wilt hebben kunt je er het beste een Slot-2 device bij kopen die al ondersteund wordt. Die zijn ongeveer net zo duur als Opera DS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:27:
[...]

die is 4 MB ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Opera bedoel je? Damn, dat is dan wel heel erg bizar weinig! Dat heb je echt zo vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Ja dat dacht ik dus ook maar er schijnt toch 10MB in te zitten. Maarja weinig kans dat daar ooit iets anders mee gedaan wordt dan officiele games/apps waarbij deze dan gebundeld zit. De DSLinux goeroes zijn ook niet geinteresseerd in iets anders dan 32MB. Ik krijg er onderhand ook jeuk van, ga denk ik mooi een Slot-2 adapter erbij scoren als ik volgende week in Bangkok zit :P.

Ik heb hier trouwens een build neergeplempt van DSLinux die geschikt is voor Slot-1 devices (alleen getest op M3 Simply). Bij het opstarten zoekt ie naar WiFi settings in WFC slot 2. Als dat niet lukt, of je zit ergens anders en je hebt geen WFC enabled gamecard om de settings aan te passen, gebruik dan het 'wifi' commando om handmatig de instellingen aan te passen. Ik heb autologin aangezet, dus dat scheelt weer :)

Meer info over de can's en cannots in DSLinux op een Slot-1 device hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Genoil op 31-01-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik heb eindelijk me sd mirco kaartje op fat(fat16) gekregen via een laptop dat werkte gek genoeg wel.
alleen nu is het probleem als volgt

ik zet er spellen mappen of wat dan ook op
de ds ziet hem niet ziet wel dat er een kaart in zit maar zie verder niks. heb ook soms halve icoontjes gezien maar nu zie ik niks .
Ik gebruikt een ninjads micro
miss dat iemand die er op horen zou kunnen uploaden sav map ,picture ect miss dat dat het is

gr nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
Hoi iedereen,

Ik heb een aantal weken geleden een DS lite gekocht voor mijn vriendin.
Ze pakt deze mee naar haar werk (ze moet niet zo hard werken als ik :p).
Nu is het nogal stom om al die spellekes mee te sleuren, dus dacht ik aan een backup kaartje.

Weet iemand of (en hoe) ge een backup van uw origineel spel kunt maken, of gaat dat alleen door wat bytes uit de telefoonlijn te trekken?

Tevens zou het kaartje ook voor homebrew moeten dienen (wil der ook wel iets aan hebben natuurlijk), en zou heel graag de uitdaging aangaan om zelf een applicatie te schrijven.
Lijkt me wel tof om met beperkte resources iets te kunnen maken.
Als er iets fatsoenlijks uit de bus komt, dan zal je het nog wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mn R4 DS is binnen hoor :) Even snel skinnetje erop gezet t werkt goed. Wat alleen irritant is dat door mn flash firmware ie nu altijd mn G6 boot ipv mn R4...moet ik select indrukken of de G6 eruit halen, is niet anders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu eigenlijk het besete slot-1 kaartje op de markt? want daar lijken de meningen nogal over verdeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:03:
Wat is nu eigenlijk het besete slot-1 kaartje op de markt? want daar lijken de meningen nogal over verdeelt?
Daarom is er ook geen beste...

p.s. mijn micro SD kaartje van alternate is zojuist binnen gekomen en is gemaakt in Japan.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 01-02-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Cartman! schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:20:
Mn R4 DS is binnen hoor :) Even snel skinnetje erop gezet t werkt goed.
Ik heb hem gisteren binnen gekregen en de laatste kernel van R4DS.com gedownloaden, maar in die kernel hebben alle dir's een andere naam en bestaat de skin uit meer dan 4 plaatjes (en de namen komen niet overeen met de skins-files die je download) ... Heb me er nog niet écht in verdiept, maar lijkt erop dat de oude skins niet gaan werken?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
jongentje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:38:
[...]

Daarom is er ook geen beste...

p.s. mijn micro SD kaartje van alternate is zojuist binnen gekomen en is gemaakt in Japan.
Nou het valt me wel op dat ik de minste klachten tegenkom over de M3 Simply en de R4DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
jelbo schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:27:

OT: _psychowood_ heeft een tooltje ontwikkeld dat DLDI patchen een stuk makkelijker maakt via een uitbreiding in het contextmenu van .nds bestanden. Hier de download en meer info.

[afbeelding]
Klopt het dat er geen DLDI is voor de SC lite RUMBLE? Tenminste ik kan het niet vinden.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Grrrr, ik krijg steeds onderstaande error als ik naar Multimedia ga, nadat mijn R4DS geboot is:
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/5343/errorem4.jpg

Ik heb v1.06 van kernel van de website gehaald en de 2 .dat files in de root van mijn kaart gezet, ook de map _system en de in de foutmelding genoemde map moonshl in de root gezet. (Precies zoals het word-document aangeeft op de meegeleverde cd-rom). Nou maakt het niet veel uit, want dingen in de 'games' map doen het gewoon, maar die foutmelding irriteert me en het feit dat hij mijn gedownloade skin niet laat zien (4 bmp's in _system) maar het standaard menu van de R4DS.

Help?

[ Voor 2% gewijzigd door S913 op 01-02-2007 15:46 . Reden: Plaatje fixed ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Karlok[JY-616] schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:12:
[...]

Klopt het dat er geen DLDI is voor de SC lite RUMBLE? Tenminste ik kan het niet vinden.
De scsd of sclt drivers werken ook voor de SC Lite Rumble. Ik heb ze allebei getest met MoonShell en DSOrganize en alles werkt :) Ik zou de sclt driver proberen; die is speciaal voor de SC Lite, en de SC Lite Rumble is vrijwel identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
S913 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:05:
[...]
Ik heb hem gisteren binnen gekregen en de laatste kernel van R4DS.com gedownloaden, maar in die kernel hebben alle dir's een andere naam en bestaat de skin uit meer dan 4 plaatjes (en de namen komen niet overeen met de skins-files die je download) ... Heb me er nog niet écht in verdiept, maar lijkt erop dat de oude skins niet gaan werken?
Jawel, je moet die skins in de _system map gooien en dan werkt het al :)

Dit is raar... als ik beup start vanaf de R4 dan krijg ik geen enkel result voor wifi.. als ik dit op de G6 lite doe wel.. hoe kan dit :? Voordat ik mn DS geflasht had was dit t zelfde op de G6 maar na t flashen werkte dit wel.. bizar :{

Tuurlijk... bij n collega doet alles t weer prima vanaf de R4.. die DS die ik heb lijkt wel gaar ofzo :(

[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 01-02-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Cartman! schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:24:
[...]

Jawel, je moet die skins in de _system map gooien en dan werkt het al :)
Nope, werkt niet ... maar zie ook deze post van mij, Moonshell lijkt sowieso niet goed te werken bij mij:
S913 in "GBA + Nintendo DS (lite) backup tools - ..."

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
S913 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:31:
[...]
Nope, werkt niet ... maar zie ook deze post van mij, Moonshell lijkt sowieso niet goed te werken bij mij:
Hier werkt t wel en krijg ik ook die moonshell error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

S913 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:31:
[...]
ik krijg die error maar dan gaat ie wel gewoon verder, en kan voor de rest gewoon alles doen, ook me skin doet het trouwens gewoon (heb nu ff3 skin)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58
S913 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:40:
Grrrr, ik krijg steeds onderstaande error als ik naar Multimedia ga, nadat mijn R4DS geboot is:
[afbeelding]
Misschien kun je hier even kijken...

http://forums.r4ds.net/showthread.php?t=66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Nope, helaas. Ik heb die procedure helemaal gevolgd, maar nog steeds foutmelding en geen skin :'( Kernel 1.06, Moonshell 1.6.

Door al dat gekloot moet mijn microSD vaak van reader naar adapter en het klik-mechanisme van de R4 begint nu al een beetje te haperen :(

[edit] Aaaargh |:( De directory moet niet _system heten, maar _system_ ... in de verschillende tut's (en ook ergens hierboven) worden beide namen door elkaar gebruikt, maar bij mij werken de skins alleen met _system_.

De foutmelding krijg ik nog steeds, maar zo lang hij het woon werkt: LB (lekker belangrijk :P)

[ Voor 37% gewijzigd door S913 op 02-02-2007 09:21 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:50
Is dit kaartje geschikt voor de EZ Flash 5?

MicroSD 1GB Transcend, incl. SD-Adapter (Micro-SD, T-Flash)

Transcends nieuwe microSD™ geheugenkaart is speciaal ontwikkeld voor gebruik in de nieuwe generatie mobiele telefoons die standaard over een geheugenkaartgleuf beschikken. De microSD™ is slechts half zo groot als een SIM kaart van een mobiele telefoon en hiermee één van de kleinste geheugenkaarten ter wereld. Verder bereikt het indrukwekkende hoge gegevensoverdrachtsnelheden tot 10MB/sec. ... Transcends microSD™ kaart kan ook in standaard SD™ geheugenkaartgleuven worden gebruikt, wanneer deze wordt gebruikt met de bijgevoegde adapter. Hiermee kan de microSD™ kaart gebruikt worden in alle apparaten die compliant zijn met SD™ kaarten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBOXCenturion schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:30:
Transcends nieuwe microSD™ geheugenkaart is speciaal ontwikkeld voor gebruik in de nieuwe generatie mobiele telefoons die standaard over een geheugenkaartgleuf beschikken. De microSD™ is slechts half zo groot als een SIM kaart van een mobiele telefoon en hiermee één van de kleinste geheugenkaarten ter wereld. Verder bereikt het indrukwekkende hoge gegevensoverdrachtsnelheden tot 10MB/sec. ... Transcends microSD™ kaart kan ook in standaard SD™ geheugenkaartgleuven worden gebruikt, wanneer deze wordt gebruikt met de bijgevoegde adapter. Hiermee kan de microSD™ kaart gebruikt worden in alle apparaten die compliant zijn met SD™ kaarten.
Dit is gewoon een algemene beschrijving over micro sd, dus daar kun je weinig uit halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:40:
[afbeelding]

Ik heb v1.06 van kernel van de website gehaald en de 2 .dat files in de root van mijn kaart gezet, ook de map _system en de in de foutmelding genoemde map moonshl in de root gezet. (Precies zoals het word-document aangeeft op de meegeleverde cd-rom). Nou maakt het niet veel uit, want dingen in de 'games' map doen het gewoon, maar die foutmelding irriteert me en het feit dat hij mijn gedownloade skin niet laat zien (4 bmp's in _system) maar het standaard menu van de R4DS.

Help?
ik heb hetzelfde alleen heb ik een m3ds simply, alles werkt ook skins maar wel een error als ik start:s
heel apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn m3 simply op het postkantoor opgehaald. Bij de nieuwere versie zit nu een andere usb micro sd reader. De nieuwe is nog kleiner en er is flink bezuinigt op de verpakking.

Al met al werkt alles tot nu toe goed, alleen zit ik wat te klooien met Beup, hij wil nog niet echt wifi netwerken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:29:
Heb net mijn m3 simply op het postkantoor opgehaald. Bij de nieuwere versie zit nu een andere usb micro sd reader. De nieuwe is nog kleiner en er is flink bezuinigt op de verpakking.

Al met al werkt alles tot nu toe goed, alleen zit ik wat te klooien met Beup, hij wil nog niet echt wifi netwerken vinden.
Hoi,

hoe heb jij Beup werkend gekregen?

ben erg benieuwd namelijk... het lijkt mij niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:29:

Ook is er op het moment maar een casing meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpei schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:26:
[...]

Ook is er op het moment maar een casing meegeleverd.
Klopt, mijn broertje had de eerdere versie met wel 2 behuizingen. hij had de witte over, dus die heb ik even overgeschroeft. nu past ie wat beter bij mijn lite.

Beup krijg ik ook niet werkend. Hij herkent bij mij geen wireless netwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Op de R4 ziet mn beup ook geen draadloze netwerken, op de G6 Lite wel :? Lijkt echt een firmware iets te zijn alhoewel mijne geflashed is... echt zo weird want bij n collega van me doet ie t wel op de R4...

Btw, ik heb gewoon 2 cases bij mn R4 gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 03-02-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens twee keer een Transcend Micro card van 1 GB besteld bij Megawebshop.com voor 16 euro inc. verzendkosten. Goedkoopste adres van Nederland (all-in). Gewoon 2 euro voor de verzendkosten betalen ipv 8 euro. Verzending is dan onverzekerd maar hij komt gewoon aan. Ze werken perfect, beide kaartjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:17
Afgelopen vrijdag mijn R4DS kaartje binnen gekregen en een 1GB Kingston MicroSD kaartje erin geduwd. Ik ben er persoonlijk erg tevreden over, hoewel ik diezelfde moonshell error krijg lijkt alles tot nu toe helemaal te werken (ook de moonshell skin dus), eigenlijk heb ik wat dat betreft alleen een kopie gemaakt van de bestanden op de R4DS pagina naar mijn NDS toe.

Nu heb ik geprobeerd wat beeldmateriaal op mijn ds te krijgen (ff showen aan iedereen wat het kan natuurlijk }) ) Zou het kunnen dat mijn pctje, gewoon te traag is (AMD Athlon 1.24 Ghz, weet hier even zelf niet meer wat het type precies is), of heeft iedereen hier last van? Zijn er oplossingen hiervoor die ik nog gemist heb?

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

shades684 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:08:

Nu heb ik geprobeerd wat beeldmateriaal op mijn ds te krijgen (ff showen aan iedereen wat het kan natuurlijk }) ) Zou het kunnen dat mijn pctje, gewoon te traag is (AMD Athlon 1.24 Ghz, weet hier even zelf niet meer wat het type precies is), of heeft iedereen hier last van? Zijn er oplossingen hiervoor die ik nog gemist heb?
Nee hoor, het converteren duurt dan gewoon langer. Ik schat dat je even lang aan het converteren bent als de lengte van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Is er al een oplossing voor het asynchroon lopen van beeld&geluid met DPG? Heb dit altijd namelijk en het is vrij irritant als je filmpje langer duurt dan 10min zegmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Cartman! schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:40:
Is er al een oplossing voor het asynchroon lopen van beeld&geluid met DPG? Heb dit altijd namelijk en het is vrij irritant als je filmpje langer duurt dan 10min zegmaar...
Dit ligt dan waarschijnlijk aan de te hoge kwaliteit van het filmpje. De hardware van de DS is dermate traag dat hij voor écht vloeiend film kijken niet heel erg geschikt is. Voor filmpjes met een beeldverhouding van 4:3 houd ik altijd 15-18 fps aan, breedbeeld filmpjes kunnen wel iets hoger (20+), echter met echt full frame video heb je zo goed als gegarandeerd een desync qua geluid.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Cartman! schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:40:
Heb je moonshell zelf geconfigureerd of kant en klaar gedownload ? En wat zijn de instellingen voor het converteren van films. Ik heb zelf zo'n pakket gedownload van het R4DS forum, waarin de laatste firmware, Moonshell en DS Organize zit, er stond bij van: Moonshell optimized for DPG playback.
Ik heb geen last van het asynchroon lopen.

Instellingen van BatchDPG:
Profile: High
FPS : 18
Birate : 192
max bitrate : 192
audio bitrate : 128
samplerate : 32000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dan ga ik die settings maar eens proberen, ik had altijd 15fps gedaan met redelijk lage bitrate wel. Ben beniewd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:50
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:25:
Ik heb overigens twee keer een Transcend Micro card van 1 GB besteld bij Megawebshop.com voor 16 euro inc. verzendkosten. Goedkoopste adres van Nederland (all-in). Gewoon 2 euro voor de verzendkosten betalen ipv 8 euro. Verzending is dan onverzekerd maar hij komt gewoon aan. Ze werken perfect, beide kaartjes.
Welk typenummer? TS1GUSD?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Mocht iemand de nieuwe M3 simply doos + tulli nog niet hebben gezien:

Afbeeldingslocatie: http://scorpei.com/pictures_M3&R4/M3_newboxing(small).jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Scorpei op 04-02-2007 14:17 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste