GBA + Nintendo DS (lite) backup tools - Deel 4

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 39.290 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:46
Karlok[JY-616] schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:55:
Weet iemand een goede (homebrew) mahjong spel voor de DS. Dan bedoel ik niet dat puzzelspelletje.

Ik heb op google gezocht (maar niet de juiste resultaten behaald) en op http://www.dev-scene.com/NDS gekeken.

Nintendo heeft in JPN een spel uitgebracht, alleen dat is geen optie omdat ik geen japans kan lezen.
http://ds.ign.com/objects/707/707321.html
zijn er tegenwoordig geen groepen meer die games vertalen... vroeger waren er veel groepen die tegen elkaar opnamen om het eerste vb pokemon silver vertaalt te hebben van japans naar engels..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpei schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:23:
Wat me opvalt is dat er nog geen foto's zijn van de achterkant van de nieuwe R4. Ook zouden er nog hidden traces kunnen zijn....
Weet iemand hoe het zit met de R4? Is daar ook een nieuwe versie van uit? Of is het alleen de M3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
Hoi,

Vandaag heb ik een Ez-Flash V slot1 kaart voor mijn DS Lite gekocht. Hier stop je een MicroSD kaartje in met .nds files en dan kun je gamen :p

Nu is mijn vraag: Is het ook mogelijk om op deze manier GBA games te spelen? D.m.v. een emulator o.i.d. :? Simpelweg een .gba bestand erop zetten en starten werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:49:
[...]

Weet iemand hoe het zit met de R4? Is daar ook een nieuwe versie van uit? Of is het alleen de M3?
M3 Simply en R4 DS.
Tomaat schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:56:
Hoi,

Vandaag heb ik een Ez-Flash V slot1 kaart voor mijn DS Lite gekocht. Hier stop je een MicroSD kaartje in met .nds files en dan kun je gamen :p

Nu is mijn vraag: Is het ook mogelijk om op deze manier GBA games te spelen? D.m.v. een emulator o.i.d. :? Simpelweg een .gba bestand erop zetten en starten werkt niet..
Slot-1 = geen GBA ROM ondersteuning. Tenminste op dit moment. Emulators zijn voor zover bekend niet in de maak, en ook erg onwaarschijnlijk. De bottleneck voor 'native' GBA ondersteuning is de lagere doorvoersnelheid en andere verschillen tussen slot-1 en slot-2.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobody2050
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-03-2023
Hoi,

Ik heb geen ervaring in de Nintendo backups, maar voor mijn dochter heb ik bij de Nintendo DS Lite ook een Supercard DS One erbij gekocht.
Nu is mijn vraag, welk merk en type micro SD kaart moet ik er kopen.

Ik zie van alles staan maar zie door de bomen het bos niet meer.

Graag advies over snelheid, merk en opslagcapaciteit.

Greetz Nobody2050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Welk type ? In principe werkt iedere micro SD kaart.
Alleen de betere zijn wel Kingston en Sandisk (ook volgens compatibiliteit icm SDSO)
Ik bestel binnenkort in ieder geval deze:

Zou je kunnen laten weten hoe de Supercard DS One bevalt ?
Alvast bedankt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Ken. op 24-01-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobody2050
Bedankt voor je antwoord, ik zal het laten weten hoe straks alles werkt. Kan nog wel even duren hoor, heb de Supercard DS One nog niet binnen.

Greetz NObody2050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde van een klasgenoot die had het weer ergens gelezen dat de M3 Real alle roms zonder te patchen kan draaien. De Simply kan ze net niet allemaal draaien.. En dat je dan dus cheats kan toevoegen bij de Real. Ik weet niet in hoe verre dit waar is. Maar het klinkt wel logisch...

Ik denk niet dat de m3 real gba support gaat krijgen door een uitbreiding in het gba slot, om de simpele rede dat die uitbreiding dan logisch in zowel de DS als de DS lite moet passen en als ie dan ook in de DS past dat steekt er bij de DS lite een stukje uit, en daar zijn ze nu juist allemaal mee bezig om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb een gewone DS nu wil ik gba games en nds kunnen spelen maar ik wil niet dat er iets uitsteekt.
Wat is voor mij de beste oplossing. Ik heb eigenlijk geen zin om roms te patchen en weet ik veel wat nog meer om te kunnen spelen gewoon drag en drop is het mooiste. Ik heb al een 2 gig extreme 2 SD kaartje van kingston dus als het daarmee werkt is het helemaal fantastisch. Maar hij moet dus niet uitsteken. Is er een oplossing voor wat ik wil of moet ik wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Ik wil een andere DS Lite flashen, maar mijn NoPass (Max Media Launcher) heb ik icm een G6 Lite verkocht. Is er hier iemand die zijn NoPass (MML, SuperKey, PasCard, etc.) eigenlijk alleen nog maar gebruikt voor sleep mode en waarbij de NoPass door een slot-1 kaartje eigenlijk overbodig is? In dat geval wil ik hem graag ruilen tegen een DS Dummy Card en een kleine vergoeding. Met die Dummy Card kun je ook gebruik maken van sleep mode. DM of mailtje graag :)

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/4919/231718pp.jpg

Oh, GBATemp heeft nieuws omtrent de nieuwe G6/M3:
· More commercial changes are forthcoming to the M3 DS Simply. Due to a reported shortage, all future retail packaging will include only one color casing from now on. There is no word on if this is permanent or will also affect R4 and the upcoming G6 DS. Each color of white and dark grey will continue to be available. Future buyers will have to make a choice in advance, unlike the lucky buyers of the first batch.
· Retail production of the G6 DS 8GBit and 16GBit should be ready within a month and will find its way into stores shortly thereafter. G6 DS pricing is still to be announced, although Danny has stated that it will not be expensive.
· The team still intends on releasing the G6 Lite 8GBit, but it remains a possible candidate for cancellation.
· At the present time, M3Adapter.com's e-mail service is experiencing technical difficulties as well as a backlog of unanswered mail. If you have attempted to contact the team for any reason, you may wish to attempt again a week later. Of course, if you have any minor questions about their products, then you may always feel free to ask them here in our forums...and you should!
· Finally, to address the constant discussions involving M3 DS Real, Danny has confirmed that the team is currently developing a 32MB/256Mbit memory expansion cart that inserts into the Slot-2 bay of the DS. However, the mention of this accessory stems from a work-in-progress period. Until the final design and feature list is publically announced by Team G6/M3, please remember that this expansion cart is not guarenteed to become an official part of the M3 DS Real retail package.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Finally, to address the constant discussions involving M3 DS Real, Danny has confirmed that the team is currently developing a 32MB/256Mbit memory expansion cart that inserts into the Slot-2 bay of the DS. However, the mention of this accessory stems from a work-in-progress period. Until the final design and feature list is publically announced by Team G6/M3, please remember that this expansion cart is not guarenteed to become an official part of the M3 DS Real retail package.
Kijk, dat bedoel ik dus ;). Ik hoop dat (als ie er echt komt) deze ook compatibel is met de Simply (en R4, SCDS etc). Zou een mooie reden zijn voor het DSLinux team om device drivers voor Slot-1 storage te gaan ontwikkelen icm met deze RAM uitbreiding.

De reden waarom dit de enige manier is om eventueel GBA te kunnen ondersteunen las ik vandaag op dslinux.org:
If I understood things correctly, it's impossible to add RAM to slot 1 devices. Only slot 2 is mapped in RAM. The DS looks for gba games in the area of memory where slot 2 is mapped. But slot 1 is accessed via serial, so it cannot be mapped into RAM at all. This is a limitation inherent in the design of the hardware.
Wat ze dan misschien gaan doen, is firmware schrijven die gba games op Slot-1 microSD kan kopieren in het RAM van de Slot-2 RAM cart, waarna er vanaf Slot-2 wordt geboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Iemand interesse in een R4 DS, ik plaats vanavond een bestelling bij bamboogaming.com
Afhankelijk van de aantal animo, kost het je max. 33 euro. Dit omdat gamestar.nl om dit moment niet levert en ook geen datum kan beloven.
Bovendien is gamestar.nl met 51 euro (incl. verzenden) een stuk duurder :)
Mag dit trouwen hierzo :P?

edit: gamestar.nl geeft op hun site dat ze vanaf 29 januari weer kunnen leveren.
mijn bestelling gaat gewoon door. als je ook iets wilt, laat mij het weten :)

[ Voor 19% gewijzigd door O.D.Smolik op 24-01-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik zie anders het volgende op de site van gamestar.nl staan;

Nieuwe zending M3 Simply en R4 DS... dinsdag 23 januari, 2007

A.s. maandag 29 januari krijgen we weer een zending binnen, maar misschien a.s. vrijdag al.
We krijgen er ruim voldoende binnen: alle backorders zullen dan worden uitgeleverd. Nieuwe bestelling kunnen dan ook direct worden uitgeleverd.
Iedereen krijgt van ons een email zodra zijn/haar bestelling wordt verzonden. Binnen Nederland heeft u hem in de meeste gevallen 1 tot 2 dagen daarna in huis.
Klanten die voor afhalen gekozen hebben krijgen van ons ook een email zodra wij ze voorradig hebben en kunnen dan een afspraak maken om deze te komen ophalen.
Bovenstaande geldt zowel voor de R4 DS als voor de M3 Simply.

Dus waar heb jij je info vandaan dat ze geen leverdatum kunnen beloven als ik vragen mag ?
Ik heb hier namelijk een R4DS in bestelling staan, tot de 29e wil ik best wachten maar als het veel langer gaat duren wordt het irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Supershiva schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:18:
Ik zie anders het volgende op de site van gamestar.nl staan;

Nieuwe zending M3 Simply en R4 DS... dinsdag 23 januari, 2007

A.s. maandag 29 januari krijgen we weer een zending binnen, maar misschien a.s. vrijdag al.
We krijgen er ruim voldoende binnen: alle backorders zullen dan worden uitgeleverd. Nieuwe bestelling kunnen dan ook direct worden uitgeleverd.
Iedereen krijgt van ons een email zodra zijn/haar bestelling wordt verzonden. Binnen Nederland heeft u hem in de meeste gevallen 1 tot 2 dagen daarna in huis.
Klanten die voor afhalen gekozen hebben krijgen van ons ook een email zodra wij ze voorradig hebben en kunnen dan een afspraak maken om deze te komen ophalen.
Bovenstaande geldt zowel voor de R4 DS als voor de M3 Simply.

Dus waar heb jij je info vandaan dat ze geen leverdatum kunnen beloven als ik vragen mag ?
Ik heb hier namelijk een R4DS in bestelling staan, tot de 29e wil ik best wachten maar als het veel langer gaat duren wordt het irritant...
Ok, dat zie ik nu ook staan op hun site. Ik had hun telefonisch gebeld erover. Paar dagen terug, toen wisten nog niet zeker wanneer ze voldoende op voorraad hadden :).
Maar ik bestel hem gewoon bij bamboo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
O.D.Smolik schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:51:
Iemand interesse in een R4 DS, ik plaats vanavond een bestelling bij bamboogaming.com
Afhankelijk van de aantal animo, kost het je max. 33 euro.
Tenzij de douane je naait, dan ben je meer kwijt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst ook een m4 ds bestellen bij bamboogaming. Ik dus geld over maken naar paypal, extra eurootje gedaan vanwege koerswijzigingen, blijkt dat ik nog ruim een euro te kort kom op mn paypal-account. Ik had namelijk de prijzen op bamboogaming.nl op euro ingesteld, daardoor kreeg ik een beetje een vertekend beeld, omdat het zowieso in australische dollars met worden overgemaakt. Omdat ik geen zin had om weer een aantal dagen te wachten voordat die euro op mn paypal-account zou staan, heb ik maar bij gamestar besteld. Ik had verwacht dat de zending vandaag of morgen zou binnenkomen, had alleen niet gezien dat ze pas op 29 januarie weer een nieuwe voorraad krijgen. Nog een aantal dagen wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UlyssesNL schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:45:
Ik heb een gewone DS nu wil ik gba games en nds kunnen spelen maar ik wil niet dat er iets uitsteekt.
Wat is voor mij de beste oplossing. Ik heb eigenlijk geen zin om roms te patchen en weet ik veel wat nog meer om te kunnen spelen gewoon drag en drop is het mooiste. Ik heb al een 2 gig extreme 2 SD kaartje van kingston dus als het daarmee werkt is het helemaal fantastisch. Maar hij moet dus niet uitsteken. Is er een oplossing voor wat ik wil of moet ik wachten?
Je zou een SuperCard (SD) & Superkey kunnen kopen, deze kan met SD werken. Of een M3 Pro (SD) & Passcard3, die werkt ook met SD. Hellaas steken die wel allebij iets uit boven je DS..

Er zijn zover ik weet geen oplossingen die normale SD ondersteunen en dan niet iets langer zijn dan een normaal GBA spel. Je moet dan echt een mini of micro sd kopen. Daarnaast weet ik zo ook niet of je moet patchen.

Als ik zou naar jou eisen kijk,

-Mag er niet bovenuit steken.
-Drag&Drop support (geen patches dus)
-GBA en NDS.

Deze combinatie bestaat volgens mij nog niet. De kaartjes die GBA en NDS ondersteunen zijn volgens mij de type's die niet altijd met clean roms om kunnen gaan. Ook zoals ik eerder al zij is de mogelijkhijd er niet om normaal SD te gebruiken en geen uitstekende onderdelen te hebben,

Dus ja, dat word wachten.. Ik kan je al wel vast vertellen dat je dat geheugenkaartje van 2gb sowieso aan de kant moet gaan schuiven.. De nieuwere type's zijn allemaal voor in het DS slot en ik denk dat je dan nogal snel ruimte te kort gaat komen als fabriekant zijnde als je daar normale SD kaartjes in wil duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Als je niks wilt hebben uitsteken en niet wilt patchen kom je automagisch terecht bij micro-sd kaarten. Dan kom je dus direct bij de M3 Simply of R4 DS. Deze zijn ook meteen Drag & Drop en werken erg fijn kan ik je zelf vertellen :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collaborator schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:49:
Als je niks wilt hebben uitsteken en niet wilt patchen kom je automagisch terecht bij micro-sd kaarten. Dan kom je dus direct bij de M3 Simply of R4 DS. Deze zijn ook meteen Drag & Drop en werken erg fijn kan ik je zelf vertellen :)
Maar die ondersteunen geen GBA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dan kom je dus direct bij de M3 Simply of R4 DS.
Of de Supercard DS One natuurlijk.. :) (waarom wordt deze zo vaak vergeten ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

.KeN. schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:51:
[...]

Of de Supercard DS One natuurlijk.. :) (waarom wordt deze zo vaak vergeten ?)
Omdat ik er nog nooit van heb gehoord? :P
Feature: Supercard DS ONE support Clean ROMs, but need a high speed flash memory card. The feedback from our user, there are still a lot of low speed flash memory card at this moment. Most of the user use a low speed flash memory card meet a black or white screen problem. And they have to use our PC software to convert the ROMs, use Super Mode to play games.
tsja..

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeeej! ik heb mijn m3 simply binnen..
als je bij sniptech.nl besteld heb je kans dat je er voor het weekend nog 1 hebt wan hij had een doos vol binnengekregen..
Ik heb als eerst gelijk jump superstars gespeeld wel japans maarja toch vet!

ik heb dit in combi met kingston 1gb en dat werkt echt perfect voor degene die het willen weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:10:
Jeeej! ik heb mijn m3 simply binnen..
als je bij sniptech.nl besteld heb je kans dat je er voor het weekend nog 1 hebt wan hij had een doos vol binnengekregen..
Ik heb als eerst gelijk jump superstars gespeeld wel japans maarja toch vet!

ik heb dit in combi met kingston 1gb en dat werkt echt perfect voor degene die het willen weten..
bij elkaar 85 euro?
bamboogaming.com 37 euro en ik heb voor 16 euro een 1 GB kaartje, samen 53 euro.
Koop niet bij Nederlandse importeurs als je 32 euro wil besparen.
Duurt 5 dagen langer maar dan heb je alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:16:
Ik zou eerst ook een m4 ds bestellen bij bamboogaming. Ik dus geld over maken naar paypal, extra eurootje gedaan vanwege koerswijzigingen, blijkt dat ik nog ruim een euro te kort kom op mn paypal-account. Ik had namelijk de prijzen op bamboogaming.nl op euro ingesteld, daardoor kreeg ik een beetje een vertekend beeld, omdat het zowieso in australische dollars met worden overgemaakt. Omdat ik geen zin had om weer een aantal dagen te wachten voordat die euro op mn paypal-account zou staan, heb ik maar bij gamestar besteld. Ik had verwacht dat de zending vandaag of morgen zou binnenkomen, had alleen niet gezien dat ze pas op 29 januarie weer een nieuwe voorraad krijgen. Nog een aantal dagen wachten dus.
heb ik iets gemist? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:54:
[...]

bij elkaar 85 euro?
bamboogaming.com 37 euro en ik heb voor 16 euro een 1 GB kaartje, samen 53 euro.
Koop niet bij Nederlandse importeurs als je 32 euro wil besparen.
Duurt 5 dagen langer maar dan heb je alles binnen.
ja dat was ook mijn bedoeling,
maar dan heb je weer paypal en w88 enzo..
ik heb alleen m3 gehaald daar, 1 gb was 17.50..
dus voor 67.50 had ik hem gelijk in handen en ben ik er zeker van dat alles werk want ik had m opgehaald, is een stuk comfort waar je voor betaald net waar je voor kiest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Damn, 67,50 voor alleen een M3..... Ik heb de mijne inclusief verzenden en inclusief een 1GB kaartje voor 49 euro... Zit wel handel in dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mijn broertje koste 50+7,50 verzenden bij importshop.nl. Hij heeft 512mb kingston er bij gekocht voor 12,95 bij de lokale pc boer.

€ 70,45 dus.

Ik heb hetzelfde besteld, maar dan een sandisk kaartje van 512mb bij een andere pc boer voor 12,95.

edit:

Heeft er iemand hier ervaring met beup - MSN Messenger for DS? http://forum.gbadev.org/viewtopic.php?t=10060

Werkt dit een beetje?

Dit is trouwens wel iets voor in de TS: http://www.m3wiki.com/index.php?title=Main_Page

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:30:
Heeft er iemand hier ervaring met beup - MSN Messenger for DS? http://forum.gbadev.org/viewtopic.php?t=10060

Werkt dit een beetje?
Ik ben er niet echt over te spreken. Het werkt wel fantastisch, maar je moet geen lange berichten willen typen omdat je elke letter op het schermpje moet aanraken en dat heel tijdrovend en vermoeiend is op den duur.

Ik gebruik het niet meer, ik chat meestal lange zinnen en dan is het niet bruikbaar. Wil je korte berichten sturen, dan is het wel ideaal en handig omdat je de pc niet hoeft aan te doen om even iets te msn'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:30:

Werkt dit een beetje?

Dit is trouwens wel iets voor in de TS: http://www.m3wiki.com/index.php?title=Main_Page
Ik vind het niet echt wat. Wat ^^ zegt, plus dat je vaak moet proberen en dus lang wachten eer je een keer ingelogged bent, wat de potentiele handigheid niet ten goede komt. Daarnaast is het toetsenbord ook niet echt lekker responsive.

Dan is CenterICQ via een dslinux shell handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoil schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:08:
[...]
Dan is CenterICQ via een dslinux shell handiger.
Probleem is dat de meeste geen IRC ICQ gebruiken.. MSN is wat meer standaard in mijn vriendenkring.

Ik ga het zelf ook nog eens probren.. Ben in elk geval blij dat het wel werkt.. Hopelijk maken ze de toetsen ooit nog eens makkelijker te bedienen ofzo, of mischien een woord herkennings functie er in. Iets dat als je een deel van het woord tikt de rest er al komt te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:37:
Damn, 67,50 voor alleen een M3..... Ik heb de mijne inclusief verzenden en inclusief een 1GB kaartje voor 49 euro... Zit wel handel in dus ;)
Heb je hem al binnen, die ebay listing waar jij 'em besteld hebt, is nl. verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-08 19:38
Zit al een aantal dagen rond te kijken. Zie door de bomen het bos niet meer.:p
(heb me eerlijk gezegd suf zitten te browsen)

Heb hier een NDS Lite (Firmware 5 of F5...iig wordt het scherm roze/paars).

Mijn vraag is best wel simpel:

Welke cartridges raden jullie me aan ? Een vriend uit Frankrijk zei een Supercard Lite + Passcard3, een ander Supercard Lite + Superkey geloof ik ...gbatemp.net komt erop neer dat een M3 Lite (ofzo) weer 'idealer' is ...etc

Wil gewoon wat downloaden ...games/apps en er mee aan de slag...simpel.

En advies over -waar- te kopen is ook zeer welkom! (zie dat het in .nl nogal duur kan zijn alles bij mekaar?)

Bedankt!!

/bonbon (ben mijn oude login kwijt ..door die merge...raar..heeft mijn fok id overgenomen...:\)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
Misschien dat die M3 en R4 goed zijn hoor. Maar vergeet ook de EZFlash V niet.

Dat ding werkt gewoon super. Er is nog een spel dat niet heeft gedraait bij mij (allemaal clean roms, ik houd niet van moeilijk gedoe met patchen etc.)

Ook homebrew schijnt steed beter te werken met die DLDI patch (http://ezflash.sosuke.com/ voor meer info)

alleen geen GBA support (maar dat hebben de M3 en R4 ook niet)

plus als voordeel dat je de SD speed in kunt stellen mocht je een trage SD hebben en een spel dat daar moelijk over doet.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:56:
[...]

Probleem is dat de meeste geen IRC gebruiken.. MSN is wat meer standaard in mijn vriendenkring.
Naast ICQ worden ook AIM, Gadu-Gadu, IRC, Jabber, MSN en Yahoo ondersteund. Ik weet niet of CenterICQ eigenlijk al is geport naar DSLinux, maar m'n ISP heeft het gewoon standaard op het shellaccount staan en dat is eigenlijk veel fijner. Grootste nadeel is misschien wel de enorm kleine lettertjes van DSLinux, hoewel die ook wel weer zijn te vergroten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Zal, ik even doen. Nog andere ideetjes voor de TS? Gezien we al bijna weer op 40 zitten.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Nou, na een tijdje gelurkt te hebben hier uiteindelijk maar een R4 besteld. Eens spelen met de homebrew-spulletjes. Vooral het feit dat het een simpel drag-n-drop kaartje is met ingebouwde passme is fijn: kaartje eruit en je hebt weer een normale, garantiedragende DS :)

Nu meteen een vraag:

Wat zijn must-have homebrew appjes?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij mag ik hier niet adverteren en dat is ook niet echt mijn bedoeling, maar ik wil wel al die mensen helpen die op zoek zijn naar een leverancier die de R4 uit voorraad kan leveren.

Bij progames(.nl) leveren ze uit voorraad voor 45 eurootjes (excl. 3,95 verzendkosten).

Nogmaals excuses als dit als reclame wordt gezien en "graag gedaan" voor de mensen die ik hiermee verder help. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:20:
[...]

Heb je hem al binnen, die ebay listing waar jij 'em besteld hebt, is nl. verwijderd?
Nog niet, is aangetekend maandag verzonden vanuit Singapore met tracking.De listing waar ik em uit heb gekocht doet het nog gewoon -> http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=160076139790
Source : REGISTERED MAIL SECTION
Target : AMSTERDAM, NETHERLANDS
Despatch Number : 4021
Latest Status : ITEM DESPATCHED TO OVERSEAS
Date of Transaction : 23/1/2007
History :
Jan 22 2007 ITEM RECEIVED AT POST OFFICE
Jan 23 2007 ITEM DESPATCHED TO OVERSEAS

[ Voor 25% gewijzigd door Schweino op 25-01-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fokaduck schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:25:
Wil gewoon wat downloaden ...games/apps en er mee aan de slag...simpel.
Dit ruikt naar de M3 Simply, maar aangezien je de firmware veranderd hebt weet ik niet of ie wel boot van een slot 1 kaart nu. Iemand die dat wel weet?

Je kan met de M3 Simply geen GBA games spelen, maar ik weet niet of je dat ook wil?

De M3 Simply kan je oa kopen bij importshop.nl. Wat je verder nog meer nodig hebt is een micro sd kaartje. Op de M3 Simply kan je zover ik weet alle commerciele roms spelen en homebrew werkt ook gewoon. Bij de M3 simply zit een micro sd card readertje, dus het is letterlijk games/apps op het kaartje copyeeren en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:08:
Wat zijn must-have homebrew appjes?
Dit is een goede lijst:
http://www.dev-scene.com/NDS/Homebrew_Catalog

Ik vind deze wel goed:
- http://www.dev-scene.com/NDS/TetattDS (Tetris attack clone)
- http://www.dev-scene.com/NDS/LMNTS (demoscene demo)
- http://www.dev-scene.com/NDS/MoppiFlower (erg coole demo)
- http://nitrotracker.tobw.net/ (Midi-achtige muziek maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:51:
[...]
Dit ruikt naar de M3 Simply, maar aangezien je de firmware veranderd hebt weet ik niet of ie wel boot van een slot 1 kaart nu.
Nenenenee ik heb de firmware niet veranderd ! :)

Er is ergens een mooie PDF file (scorpeh? ff uit mijn hoofd.....heb net deze hele laptop opnieuw geinstalleerd..dus geen history/bookmarks atm.) en daarin stond een methode om je firmware versie te controleren....

(ook uit mijn hoofd :p : pictochat - group A - trek de kaart eruit .....afhankelijk van wat het scherm dan doet kun je je firmware aan herkennen ...nou die van mij wordt paars/roze ...(een mix ertussen in ofzo) en dat was of Firmware 5 of Firmware F5 (zal wel gewoon Firmware 5 zijn).)

Ik zie nu net de berichten over de R4 ...en duur issie ook niet zelfs niet binnen nederland...-maar- ..applicaties lijken er slecht op te draaien ...bijv. dslinux ...dus hmmmm kweenie.

Supercard + Passcard3 is niet zo bekend in .nl ?

(Dit omdat een goeie kennis uit Frankrijk, een developer zelf deze combo gebruikt ..en Supercard + Superkey raadde me een vreemde buitenlander :p aan ...die had ik ontmoet via een torrent site...)

Alvast bedankt voor deze reply :p

edit: tja GBA games...eigenlijk NDS games vooral en apps om wat mee te klooien ...ouwehoeren met wifi ..dslinux misschien etc...

(ot: waarom is nou voor WBM / WifiMe specifiek een wifi met een Ralink (rt*) chip nodig ?) (dat werd me niet duidelijk...heb hier geloof ik wel een ralink liggen maar geen r2500 ofzo ..een r(t?)61 ofzo))

(en in deze laptop zit een gouwe ouwe waar ik ff de naam van kwijt ben ....iig een zeer gewild chippie :p) (draait iig perfect met madwifi drivers onder linux (maar is dus geen ralink))

[ Voor 17% gewijzigd door fokaduck op 25-01-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Laatst online: 23-03-2022
fokaduck schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:13:
Nenenenee ik heb de firmware niet veranderd ! :)

Er is ergens een mooie PDF file (scorpeh? ff uit mijn hoofd.....heb net deze hele laptop opnieuw geinstalleerd..dus geen history/bookmarks atm.) en daarin stond een methode om je firmware versie te controleren....
Jup, das mijn PDFje :). Zie de startpost voor details om hem te downen.
(ook uit mijn hoofd :p : pictochat - group A - trek de kaart eruit .....afhankelijk van wat het scherm dan doet kun je je firmware aan herkennen ...nou die van mij wordt paars/roze ...(een mix ertussen in ofzo) en dat was of Firmware 5 of Firmware F5 (zal wel gewoon Firmware 5 zijn).)

Ik zie nu net de berichten over de R4 ...en duur issie ook niet zelfs niet binnen nederland...-maar- ..applicaties lijken er slecht op te draaien ...bijv. dslinux ...dus hmmmm kweenie.

Supercard + Passcard3 is niet zo bekend in .nl ?
Ik heb de SC-SD (zelf gekocht ooit lang geleden :)), ben er nog steeds best tevreden over. DSlinux draait er tot nu toe nog steeds het beste op (samen met de M3), hoewel dat puur vanwege de RAM is. Met dank aan Amadeus.
(Dit omdat een goeie kennis uit Frankrijk, een developer zelf deze combo gebruikt ..en Supercard + Superkey raadde me een vreemde buitenlander :p aan ...die had ik ontmoet via een torrent site...)

Alvast bedankt voor deze reply :p

edit: tja GBA games...eigenlijk NDS games vooral en apps om wat mee te klooien ...ouwehoeren met wifi ..dslinux misschien etc...
Voor DSlinux zou ik toch echt met de SC (NIET RUMBLE!!!!!!!) of M3 (NIET SLOT-1 EN ALLEEN DE PERFECT REEKS) gaan.
(ot: waarom is nou voor WBM / WifiMe specifiek een wifi met een Ralink (rt*) chip nodig ?) (dat werd me niet duidelijk...heb hier geloof ik wel een ralink liggen maar geen r2500 ofzo ..een r(t?)61 ofzo))
Nintendo zelf gebruikt de Ralink rt2570/rt2500 chip. Omdat niemand weet hoe (of niemand het zoekt) om voor andere kaarten support te schrijven moet je gebruik maken van de rt25x0(USB) reeks.
(en in deze laptop zit een gouwe ouwe waar ik ff de naam van kwijt ben ....iig een zeer gewild chippie :p) (draait iig perfect met madwifi drivers onder linux (maar is dus geen ralink))
Helaas ;).

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r4ds = m3 simply alleen iets gammeler maar hetzelfde idee! en allebei de makkelijkste oplossing voor nds roms/ homebrews zonder aan je ds te kloten

Supercard + Passcard3 is wel bekent maar waarom zou je daarvoor gaan als je alleen nds roms en homebrews wilt doen?

p.s
ik heb een m3 maar ik krijg een error bij moonshel starten ik heb ergens een bestand fout staan weet iemand welke bestanden in root moeten en welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Wil eventjes iets posten over DSLinux. DSlinux gebruikt (in de beste build) RAM. Ik bedoel dan het RAM dat op sommige slot-2 kaartjes zit. Er is wel alleen support (op het moment) voor de SuperCard serie (niet rumble, want daar is het RAM uit gehaald) en de M3 serie (alleen de perfect reeks, daar zit namelijk RAM in. In de rest niet). Die builds zijn het beste omdat daar gebruikt gemaakt kan worden van 4+32 mbyte ram t.o.v. van de 4mbyte in andere builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

[...]

Nintendo zelf gebruikt de Ralink rt2570/rt2500 chip. Omdat niemand weet hoe (of niemand het zoekt) om voor andere kaarten support te schrijven moet je gebruik maken van de rt25x0(USB) reeks.
De USB moet je toch juist niet hebben? Dat las ik ooit eens hier, en het staat er nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpei schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:41:
Wil eventjes iets posten over DSLinux. DSlinux gebruikt (in de beste build) RAM. Ik bedoel dan het RAM dat op sommige slot-2 kaartjes zit. Er is wel alleen support (op het moment) voor de SuperCard serie (niet rumble, want daar is het RAM uit gehaald) en de M3 serie (alleen de perfect reeks, daar zit namelijk RAM in. In de rest niet). Die builds zijn het beste omdat daar gebruikt gemaakt kan worden van 4+32 mbyte ram t.o.v. van de 4mbyte in andere builds.
... en dat is iets wat ik dus totaal niet kan begrijpen: ze steken zoveel werk in Linux porten en gaan vervolgens de meeste DS-homebrewn-enabled devices uitsluiten :s
Ze hadden veel beter(het tragere) CF/SD-geheugen kunnen gebruiken als swap-file om het tekort aan geheugen te compenseren indien er niet genoeg geheugen zou zijn voor een applicatie. Sowieso zou een Linux distributie - naar mijn mening - moeten om kunnen gaan met flexibele RAM-specs, zeker bij embedded devices. Ik vind het dus echt een domme zet van de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:34:
[...]

... en dat is iets wat ik dus totaal niet kan begrijpen: ze steken zoveel werk in Linux porten en gaan vervolgens de meeste DS-homebrewn-enabled devices uitsluiten :s
Ze hadden veel beter(het tragere) CF/SD-geheugen kunnen gebruiken als swap-file om het tekort aan geheugen te compenseren indien er niet genoeg geheugen zou zijn voor een applicatie. Sowieso zou een Linux distributie - naar mijn mening - moeten om kunnen gaan met flexibele RAM-specs, zeker bij embedded devices. Ik vind het dus echt een domme zet van de ontwikkelaars.
De DS (hoeveelste keer is dit dat het uitgelegd wordt :P) heeft geen MMU. Om dan swap space te enabelen is zinloos (immers als het je al lukt gaat het CPU vreten waardoor je eigelijk geen werkend systeem meer hebt).

http://www.dslinux.org/wi...ome_the_RAM_limitation.3F

[ Voor 6% gewijzigd door Scorpei op 25-01-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fokaduck schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:13:
[...]

Hooooow, wacht ff.. Wat kun je precies met die WiFi van je ds aan je pc dan? want ik heb nog een dlink kaart liggen met een RT61 chip er op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Onder andere een FTP op je Slot 1 cart zetten en je software via WiFi vanaf je PC naar je DS sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:29:
[...]

Hooooow, wacht ff.. Wat kun je precies met die WiFi van je ds aan je pc dan? want ik heb nog een dlink kaart liggen met een RT61 chip er op..
en van je PC een hotspot maken ofzo ....(zonder passkey/card/kaart (ja ben ook nieuw hier :))) alleen demo versies van games ...en misschien homebrew?)

Alleen weet ik niet of het werkt met de rt61 ...ik weet 123 niet waar mijn kaartje ligt anders probeerde ik dat wel "ff":p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fokaduck schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:40:
[...]

en van je PC een hotspot maken ofzo ....(zonder passkey/card/kaart (ja ben ook nieuw hier :))) alleen demo versies van games ...en misschien homebrew?)

Alleen weet ik niet of het werkt met de rt61 ...ik weet 123 niet waar mijn kaartje ligt anders probeerde ik dat wel "ff":p
En hoe maak je van je pc eigenlijk een hotspot dan? Is daar een speciaal tooltje voor ofzo voor de ds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:27:
[...]

Yep de laatste kernel staat erop. Het rare is, dat het de eerste paar keer goed gaat. Hij blijft op een gegeven moment hangen als hij de save gaat kopiëren bij het starten van een rom.
Heb de kaart ook al geformateerd met FAT32, maar dit gaf zelfs meer probelemen.
Vraag me af of dit probleem op de een of andere manier al is opgelost. Een tijdje lang mijn EZfV met scandisk microSD 1Gb met veel plezier gebruikt, maar nu kunnen soms bepaalde savegames (2M) niet geladen worden. Daarbij wil de NDS de EZfV ook vaak niet herkennen bij het aanzetten. Moet 'm soms verschillende malen opnieuw starten voordat ie 'm herkent.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fokaduck
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:55:
[...]

En hoe maak je van je pc eigenlijk een hotspot dan? Is daar een speciaal tooltje voor ofzo voor de ds?
heh humor....als super nib gaat ik u even dirigeren ? :P

Ok een paar links ...een mooie van Scorp(eh? :))

http://www.scorpei.com/WMB_main.html

http://tobw.net/dswiki/index.php?title=Set_up_WMB_for_Linux

Heb er ook een gezien puur voor windows, maar dan zul je zelf ff moeten googlen :\ (ook met WMB)

heb ja deze sony vaio laptop vandaag met een recovery CD "verschoond" (lekker snel weer :))

(zit een Atheros chip in btw voor Wifi Scorp ....was ik vergeten zowaar....de oh zo gewilde Atheros chip!@ :p)

Zou denk ik wel mooi zijn ....alleen ben je voor niet demo's en homebrew denk ik wel een passkey ofzo nodig ..mgoed...das voor mij ook allemaal nog warrige boel...

weet nog niet wat ik nou zelf aan 'moet' schaffen !@ :p (R4 ? Supercard Lite + ....? etc :))

(en -waar- ...die R4 bij progaming ? hm kweenie ...weet niet of ik echt met DSLinux aan de gang wil ...ook al hou ik van klooien, priegelen, zien wat er mogelijk is ..desnoods porten/hacken etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

_/-\o_
Bedankt, top link.

Kan niet wachten tot ik het kaartje binnenheb. Ik denk dat ik er een hobby bij ga krijgen. (die DS lag eigenlijk naast mijn bed te verstoffen :o )

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:40:
[...]

Vraag me af of dit probleem op de een of andere manier al is opgelost. Een tijdje lang mijn EZfV met scandisk microSD 1Gb met veel plezier gebruikt, maar nu kunnen soms bepaalde savegames (2M) niet geladen worden. Daarbij wil de NDS de EZfV ook vaak niet herkennen bij het aanzetten. Moet 'm soms verschillende malen opnieuw starten voordat ie 'm herkent.
Iemand enig idee?
Heb je wel de laatste update van de saveslist?
Dat niet herkennen heb ik nog niet mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik krijg steeds een error als ik moonshell opstart maar is net te kort om te lezen..
ik kan wel filmpjes en mp3 spelen maar wel die error als ik moonshell opstart:s
iets met is the moonshl removed? zoiets zag ik staan weet iemand hoe dat kan?

ik heb deze
_DS_MSHL.NDS
/moonshl

moet er nog meer op? of af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik heb een vraag ik heb sinds vandaag een DS Linker, maar als ik de writer in de dslite stop dan word hij herkend door de computer.

Zelfs in computerbeheer, opslag kan ik hem een letter toewijzen, maar ik krijg hem niet te zien in deze computer?

Hij word ook gewoon bij apparaatbeheer herkend, en alles werkt en is in orde alleen kan ik niet op de schijf komen.

Ik weet het allemaal niet meer alles geprobeerd, maar niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
TrekDr0p schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:23:
Ik heb een vraag ik heb sinds vandaag een DS Linker, maar als ik de writer in de dslite stop dan word hij herkend door de computer.

Zelfs in computerbeheer, opslag kan ik hem een letter toewijzen, maar ik krijg hem niet te zien in deze computer?

Hij word ook gewoon bij apparaatbeheer herkend, en alles werkt en is in orde alleen kan ik niet op de schijf komen.

Ik weet het allemaal niet meer alles geprobeerd, maar niks werkt.
Ik neem even aan dat het veel lijkt op de Express card. In dat geval moet je de writer in de DS stoppen, de DS slot kaart in de DS stoppen, USB aansluiting in de writer doen, de DS aanzetten, (PC staat al aan), de slot-1 kaart selecteren. Dan hoort het te werken (bij XP iig).

Mocht het niet werken moet je eens proberen hem te formatten (bij de express card moet dat d.m.v. de DS via een toetsen combinatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobody2050
.KeN. schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:01:
Welk type ? In principe werkt iedere micro SD kaart.
Alleen de betere zijn wel Kingston en Sandisk (ook volgens compatibiliteit icm SDSO)
Ik bestel binnenkort in ieder geval deze:

Zou je kunnen laten weten hoe de Supercard DS One bevalt ?
Alvast bedankt :)
Nou vandaag de Supercard DS One en de Kingston Micro SD 1GB binnen en de hulpbestanden en een spellen op de SD-kaart gezet. En het werkt super!
Mooi via een menu de spellen te selecteren. Een echte aanrader.

Greetz Nobody2050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:12:
volgens mij mag ik hier niet adverteren en dat is ook niet echt mijn bedoeling, maar ik wil wel al die mensen helpen die op zoek zijn naar een leverancier die de R4 uit voorraad kan leveren.

Bij progames(.nl) leveren ze uit voorraad voor 45 eurootjes (excl. 3,95 verzendkosten).

Nogmaals excuses als dit als reclame wordt gezien en "graag gedaan" voor de mensen die ik hiermee verder help. :)
Hoi,

Voor wie nog een R4 zoekt: ik heb nog 1 nieuwe ongebruikte R4 DS (in doos!) hier liggen. Ik had er meerdere gekocht en zodoende de verzendkosten verspreid.

Mag opgehaald worden (omgeving rotterdam) voor 37,50 (= kostprijs)

Of versturen voor 2 euro extra in bubbel-envelop.

is inmiddels gereserveerd.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heej,

ik heb best veel informatie opgezocht over de back-up tools, maar er zijn ongetwijfeld mensen hier die me nog wel even kunnen helpen, want ik heb nog een paar vragen.

Ik heb nog een oude nintendo ds (dus geen ds-lite), en ik wil dus graag een back-up tool voor deze ds kopen. Ik ben ondertussen al zover dat het het beste is om een slot 1 tool te kopen, en mijn intresse gaat als eerst uit naar de EZ flash V.

Alleen vraag ik me af, of deze EZ flash V wel werkt op mijn oude nintendo DS, omdat ik op veel sites lees dat de flash V alleen voor de lite is.

Omdat er mensen op dit forum zijn die veel meer verstand van het back-up hebben, en misschien wel meer ervaring, vroeg ik me af wat misschien een betere keus is voor mijn oude DS, omdat ik toch ook las dat de EZ flash V, toch nog wel veel storingen geeft.

Ik hoop dat iemand me even kan helpen,

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4of9 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:09:
[...]

Heb je wel de laatste update van de saveslist?
Dat niet herkennen heb ik nog niet mee gemaakt.
De laatste nieuwe shell, kernel en savelist. Dacht eerst dat het misschien aan de micro SD lag, maar die wordt door de PC gewoon herkend.

Ben er gelukkig uit. Ik heb nu de shell van 21-dec-06 gebruikt en geupdated met de kernel van 11-jan-07. Verder bleek de card fat-geformateerd te zijn ipv fat-32.
Het spelen van 2m savegames gaat nu ook prima, nadat ik de wijze van saven heb aangepast. Bleek dat op de een of andere manier deze was gewijzigd. Nu werkt de kaart als een trein.
Die EZ Flash V is dus toch een prima keus geweest.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

milliondollarman, is dat de nieuwe of oude revisie van de R4? Heb wel intresse, ailtje is verstuurd.

[ Voor 24% gewijzigd door jelbo op 27-01-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nobody2050 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:08:
[...]

Nou vandaag de Supercard DS One en de Kingston Micro SD 1GB binnen en de hulpbestanden en een spellen op de SD-kaart gezet. En het werkt super!
Mooi via een menu de spellen te selecteren. Een echte aanrader.

Greetz Nobody2050
Bedankt voor de info :)
Had ook niet anders verwacht eigenlijk. Ik ben altijd al tevreden geweest met Supercard kaartjes.
Ik heb van de week echter een R4 besteld. Was de SCDS1 alweer vergeten.. Dôh.
Misschien dat ik die nog bestel voor mijn vriendin. Kan ik ze eens goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Firmware update 1.1.0 voor de DS-X is er, en wat een verbetering, het ziet er allemaal prachtig uit, menu's zijn sneller, compatibility fixes, zeer mooi van het ds-x team. Aanrader voor iedereen met een ds-x.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:04:
[...]

De laatste nieuwe shell, kernel en savelist. Dacht eerst dat het misschien aan de micro SD lag, maar die wordt door de PC gewoon herkend.

Ben er gelukkig uit. Ik heb nu de shell van 21-dec-06 gebruikt en geupdated met de kernel van 11-jan-07. Verder bleek de card fat-geformateerd te zijn ipv fat-32.
Het spelen van 2m savegames gaat nu ook prima, nadat ik de wijze van saven heb aangepast. Bleek dat op de een of andere manier deze was gewijzigd. Nu werkt de kaart als een trein.
Die EZ Flash V is dus toch een prima keus geweest.
De shell van 11-1-2007 werkt bij mij prima. En mijn sd is ook gewoon FAT geformateerd. Er is geloof ik nog een update geweest maar die was niet aan te raden door een nieuwe bug geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het inmiddels al mogelijk is om via een programma op een kaart als de M3 Perfect mp3's af te spelen op een GBA (Advance). Ik weet dat de DS dit kan via Moonshell. De Advance kon dit niet omdat deze niet genoeg processorkracht zou hebben. Toch kan een Advance filmpjes en andere audio prima spelen. Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware voor DS-Xtreme beschikbaar! :)

-sorry niet goed gekeken naar twee posts boven me iets te enthousiast gepost :+

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou Glider voor de ds gedownload. Is een homebrew flight simulator. Maar als ik deze opstart met mijn broertje's M3 Simply dan blijft ie hangen in het menu waar ik kan kiezen voor flight/training/help ofzo. Weet ff niet precies wat er stond in het menu.

Moet ik die rom nog patchen ergens mee ofzo? Waarom werkt ie niet? Iemand die hem eens kan testen?

http://ragingb.com/upload/files/1/Glider.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:50:
Ik heb nou Glider voor de ds gedownload. Is een homebrew flight simulator. Maar als ik deze opstart met mijn broertje's M3 Simply dan blijft ie hangen in het menu waar ik kan kiezen voor flight/training/help ofzo. Weet ff niet precies wat er stond in het menu.

Moet ik die rom nog patchen ergens mee ofzo? Waarom werkt ie niet? Iemand die hem eens kan testen?

http://ragingb.com/upload/files/1/Glider.rar
homebrew support op de slot1 devices is momenteel zeer laag.. dus wachten...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Ik heb wat last met mijn sandisk microSD kaartje. Dit werkt namelijk alleen in mijn cardreader als mijn PC vers is opgestart. Wanneer ik het kaartje eruit haal om iets te testen in mijn DS bijvoorbeeld,
wordt het kaartje niet meer herkend in de pc (pc detecteerd dat er iets in de cardreader gestopt wordt, maar kent geen drive-letter toe aan de kaart.)
Het werkt echter nog steeds in de DS en (met verloopstukje) in een digicam.

De kaartlezer is een ingebouwd ding in een medion notebook (md96500). Ik heb de firmware al eens geupdate, maar het heeft niets uitgehaald.

Heeft iemand een idee hoe dit te fixen?

Om nog even te antwoorden hierop:

[...]
homebrew support op de slot1 devices is momenteel zeer laag.. dus wachten...
Dit wordt echter razendsnel beter, dankzij dldi. Hiermee kan een speciaal gecompilede versie van het programma gepatched worden naar elke (ondersteunde) cart.
Dus wanneer er een DLDI versie van Glider uitgebracht wordt, wordt de game dadelijk beschikbaar voor *elke* flashcart.
Voor meer info en compatibiliteits chart: Hier

[ Voor 46% gewijzigd door vanThijs op 27-01-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Niemand heeft hier een NoPass te koop? SuperKey, PassCard3, maakt niet uit. Wil een DS Lite flashen, maar vind $25 net iets te duur voor éénmalig gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:15:
[...]

Hoi,

Voor wie nog een R4 zoekt: ik heb nog 1 nieuwe ongebruikte R4 DS (in doos!) hier liggen. Ik had er meerdere gekocht en zodoende de verzendkosten verspreid.

Mag opgehaald worden (omgeving rotterdam) voor 37,50 (= kostprijs)

Of versturen voor 2 euro extra in bubbel-envelop.

is inmiddels gereserveerd.....
Als je reservering nu niet doorgaat wil ik hem van de week wel bij je komen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:15
@jelbo: ik heb je net een mail gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ninjads micro gekocht en heb er een 15 tal roms op gezet

maar het lijkt wel of alleen de 128 bit spelen het doen de 256bit krijg ik een wit scherm bij laden en de 512bit hoef ik al helemaal niet te proberen.

iemand een idee ?

Mvg Nick

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:19:
Ik heb een ninjads micro gekocht en heb er een 15 tal roms op gezet

maar het lijkt wel of alleen de 128 bit spelen het doen de 256bit krijg ik een wit scherm bij laden en de 512bit hoef ik al helemaal niet te proberen.

iemand een idee ?

Mvg Nick
Als je ze trimt met de rom trimmer die hier een klein stukje terug staat werken ze dan wel? Is er ergens op de website van de fabriekant een patch tooltje waarmee je je roms kan patchen te downloaden misschien?

Je kaartje is FAT, niet FAT32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:17
Hoi,

Ik had een aantal vraagjes, dit topic is namelijk zo groot aan het worden dat ik waarschijnlijk finaal over de informatie heen lees die ik nodig heb.

Ik wil binnenkort zo'n leuk backup kaartje gaan kopen. Ik zat te denken aan een R4, is wel handig dat er meteen een Micro SD lezertje bij zit, ik hoef mijn nds niet te flashen en zoals ik het tot nu toe gelezen heb is dit een goed dingetje (klopt dat?). Maar nu is de vraag hoe converteer ik mijn eigen spellen (die ik gekocht heb) zodat ik ze op zo'n MicroSD kaartje kan zetten + de saved games uiteraard.

Zoals ik al zei ik lees hier waarschijnlijk pal overheen, maar voor mij is dit vrij belangrijk.

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
shades684 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:01:
Hoi,

Ik had een aantal vraagjes, dit topic is namelijk zo groot aan het worden dat ik waarschijnlijk finaal over de informatie heen lees die ik nodig heb.

Ik wil binnenkort zo'n leuk backup kaartje gaan kopen. Ik zat te denken aan een R4, is wel handig dat er meteen een Micro SD lezertje bij zit, ik hoef mijn nds niet te flashen en zoals ik het tot nu toe gelezen heb is dit een goed dingetje (klopt dat?). Maar nu is de vraag hoe converteer ik mijn eigen spellen (die ik gekocht heb) zodat ik ze op zo'n MicroSD kaartje kan zetten + de saved games uiteraard.

Zoals ik al zei ik lees hier waarschijnlijk pal overheen, maar voor mij is dit vrij belangrijk.
dat van die games weet ik niet.. meestal tja.. je weet wel waar van je ze vandaan haalt..

game saves gaat met dit:
http://www.nickbogovich.c..._nintendo_ds_game_sa.html
http://nds.cmamod.com/files/ETool_v3.13.zip

ze zeggen wel met supercard lite maar zou niet weten waarom dit niet werkt met andere kaartjes..
hmmz dit gaat dus blijkbaar enkel met kaartjes op de oude methode en niet slot1... misschien dat iemand anders daar iets meer overweet..?

[ Voor 11% gewijzigd door Icekiller2k6 op 28-01-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@shades684

Wat je bedoeld is een kaartlezertje voor de pc waarin je je NDS slot 1 casette in kan doen. Zover ik weet zijn er die niet, en zover ik weet is het al helemaal niet mogelijk je save's van een orginle kaart naar je pc te krijgen.

Zoals je zelf al zegt heb je bepaalde spellen orgineel, je mag dus in jou geval DIE spellen van het internet downloaden en op je backup kaartje zetten. Dit is in jou situatie dan legaal.

Een R4 is overiggens een prima keus. De M3 Simply heeft exact dezelfde hardware als de R4 zoals je mischien gelezen hebt, dus mocht je die tegenkomen is dat ook een prima keus.

Wat betreft saves dan zul je opnieuw moeten beginnen met je spelletjes.

Edit:

Dit soort vragen komen de laatste tijd erg veel voor, ik ga even in Word een leuk tekste voor in de TS maken zodat dit wat duidelijker is voor iedereen. Ik post de tekst eerst even hier zodat jullie wat feedback kunnen geven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:01:
@shades684

Wat je bedoeld is een kaartlezertje voor de pc waarin je je NDS slot 1 casette in kan doen. Zover ik weet zijn er die niet, en zover ik weet is het al helemaal niet mogelijk je save's van een orginle kaart naar je pc te krijgen.

Zoals je zelf al zegt heb je bepaalde spellen orgineel, je mag dus in jou geval DIE spellen van het internet downloaden en op je backup kaartje zetten. Dit is in jou situatie dan legaal.

Een R4 is overiggens een prima keus. De M3 Simply heeft exact dezelfde hardware als de R4 zoals je mischien gelezen hebt, dus mocht je die tegenkomen is dat ook een prima keus.

Wat betreft saves dan zul je opnieuw moeten beginnen met je spelletjes.

Edit:

Dit soort vragen komen de laatste tijd erg veel voor, ik ga even in Word een leuk tekste voor in de TS maken zodat dit wat duidelijker is voor iedereen. Ik post de tekst eerst even hier zodat jullie wat feedback kunnen geven.
als je wat beter had gelezen had je geweten dat het zelfs niet legaal is als je die spellen zelf hebt...
de regel dat je een backup mag hebben van dingen als je ze zelf bezit geldt niet voor software dus...

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Alien B.O.B. schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:25:
[...]

als je wat beter had gelezen had je geweten dat het zelfs niet legaal is als je die spellen zelf hebt...
de regel dat je een backup mag hebben van dingen als je ze zelf bezit geldt niet voor software dus...
Och god, gaan we weer ';). Lees een setje posts een stukje terug even, hebben we het best lang over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Met als conclusie dat het idd illegaal is, of, voor als je hard je probeert te zoeken naar een reden het wel legaal te laten zijn, op zijn minst zeer discutabel. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Captain N schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:00:
Met als conclusie dat het idd illegaal is, of, voor als je hard je probeert te zoeken naar een reden het wel legaal te laten zijn, op zijn minst zeer discutabel. ;)
Zoiets in ieder geval ;). Kortom, denk zelf na of het legaal is, maar ga hier niet over roms/warez kletsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we niet zo diep hier op in gaan.. Als je gewoon ff denkt wat een rechter zou doen in zo'n case..

Je hebt de orginele cardridge het doosje/boekje/bonnetje. en een copy er van heb je op een legale flashkaartje staan samen met wat homebrew spul enzo.. Ik denk dat ze er in zo'n geval echt niet eens een rechtzaak van zouden maken.. En al zouden ze die denk ik niet dat de aanklager het van je wint..

edit:

Ik vraag me trouwens ook wel eens af wie "ze" is dan...

anyways, laten we on-topic blijven ok?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:49:
Laten we niet zo diep hier op in gaan.. Als je gewoon ff denkt wat een rechter zou doen in zo'n case..

Je hebt de orginele cardridge het doosje/boekje/bonnetje. en een copy er van heb je op een legale flashkaartje staan samen met wat homebrew spul enzo.. Ik denk dat ze er in zo'n geval echt niet eens een rechtzaak van zouden maken.. En al zouden ze die denk ik niet dat de aanklager het van je wint..

edit:

Ik vraag me trouwens ook wel eens af wie "ze" is dan...

anyways, laten we on-topic blijven ok?
In een eerdere zaak had de aanklager (Sony) dus wel gewonnen. En het lijkt me ook vrij lastig hard te kunnen maken dat het gebruik maken van de backup noodzakelijk is voor het gebruik van het product. Maar goed, zoals je zegt: laten we het erop houden dat het spelen van backups hoe dan ook zeer discutabel is (hoewel er imo dus weinig discussie mogelijk is :+).

Is het overigens niet een idee om een topic warning op te nemen waarin staat dat er hier alleen over de verschillende kaarten zelf en homebrew gepraat mag worden? Voorkomt een hoop "OMG ik heb alle romz0rz!!1~" en "backups zijn legaal" "nietus" "wellus" posts (zoals deze). :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:01:
[...]
Is het overigens niet een idee om een topic warning op te nemen waarin staat dat er hier alleen over de verschillende kaarten zelf en homebrew gepraat mag worden? Voorkomt een hoop "OMG ik heb alle romz0rz!!1~" en "backups zijn legaal" "nietus" "wellus" posts (zoals deze). :)
Ow-ké? Wie begint hier nou een discusie aan te gaan dan of backups nou legaal zijn of niet. Goed ik maak de opmerking dat ze legaal zijn, maar dat is niet de hoofdzaak van het eerste bericht van mij. Ik wil alleen even die gebruiker helpen, en maak denk daarbij niet aan het feit dat het mischien inmiddels wel illegaal is, maar dat is toch ook helemaal niet waar het om gaat...???

Slot-1 devices.

Slot-1 devices zijn kaartjes die in slot-1 van je Nintendo DS(lite) kunnen. Onderstaande kaartjes kunnen alleen overweg met micro-sd kaartjes. Let er bij de aanschaf op de er een compatible merk gekocht word. Merken die altijd wel werken zijn Kingston en SanDisk.

Het voordeel van slot-1 kaartjes is dat het ‘flashen’ van je Nintendo DS(lite) niet meer nodig is, wat dus betekent dat je de garantie behoud. Ook zijn kaartjes als een Superkey, Passcard3 of een EZPass(1-2) niet meer nodig.

Alles wat je dus nodig hebt is een Nintedo DS(lite), een micro-sd geheugenkaartje en een van onderstaande kaartjes. Ik ga hieronder uitleggen wat de eigenschappen, specificaties en voor en nadelen zijn van de kaartjes. Maar, eerst wat meer algemene specificaties.

Algemeen.

Onderstaande slot-1 devices ondersteunen op dit moment nog geen GBA roms. Of hier later een uitbreiding of een emulator voor komt is onduidelijk. Download play, wat sommige spelletjes zoals Mario Kart en Bomberman ondersteunen werken niet op slot-1 kaartjes. Je kan geen game hosten op een van onderstaande kaartje als je tegenstander niet de originele cassette heeft of ook eenzelfde kaartje als hieronder met dezelfde rom.

Voorheen was het vaak nodig roms te patchen toen om ze goed op te laten starten met de slot-2 kaarten. Dit hoeft nu niet meer, de roms kunnen nu “clean” op het micro-sd kaartje geschreven worden en kunnen direct gespeeld worden. Saves worden in alle gevallen op de micro-sd geschreven en zullen dus niet meer zo snel verloren gaan als in de tijd dat het op SRAM geheugen stond.

R4 / M3 Simply

Afbeeldingslocatie: http://www.importshop.nl/images/m3ds.gifAfbeeldingslocatie: http://www.importshop.nl/images/r4ds.gif

De R4 en de M3 worden erg veel besproken. De eerste reeks kaarten waren met hardware betreft identiek aan elkaar. Het was mogelijk van een R4 een M3 te maken en andersom door slechts een brugje op de print te solderen. Na het omsolderen moest je de firmware van de desbetrefende fabriekant op de micro-sd kaart schrijven. Het enige verschil tussen de twee zit hem in de verpakking, de inhoud en de behuizing van het kaartje.

Deze kaarten werken goed, en er zijn weinig tot geen problemen bekent over deze kaarten. Er gaan verhalen rond over een zogenaamde M3 Real, de precieze specificaties van deze kaart zijn nog niet bekent, maar er gaan geruchten dat deze kaart wel GBA roms ondersteunt en dat deze een RAM uitbreiding heeft waardoor ook bijvoorbeeld de Opera browser rom werkt.

Het enige nadeel aan deze set is dat het kaartje van wat minder goede kwaliteit plastic is gemaakt en dient met enige voorzichtigheid behandeld te worden. Bij de M3 en de R4 word beiden een USB – micro-sd card readertje geleverd. Ook krijg je een sleutelhangertje met een bakje er aan waarin je het kaartje kan opbergen.

Specificities:
komen nog

EZ-Flash V

Afbeeldingslocatie: http://www.ezflash.cn/images/ez-v.jpg

De EZ-Flash V werkt ook goed, al heeft deze geen eigen loader. EZ-Flash gebruikt in dit kaartje Moonshell. Van de ene kant is dat leuk, want je kan er direct mp3 op afspelen. Aan de andere kant zou het leuk zijn als EZ-Flash zelf een loader had gemaakt.

Specificities:

• Moonshell als bootloader. (Opent DPG video, MP3 en TXT bestanden. Bootloader kan aangepast worden eigen skin.) LET-OP Moonshell is uiteraard ook gewoon te gebruiken op de overige andere kaarten!
• HYBRID mode, je kan hierbij roms patchen zodat ze cheats bij zich dragen en je kan softreset in je roms toevoegen, Zo is het niet meer nodig je NDS aan en uit te zetten om weer in het menu te komen. Als je op L-R A-B drukt dat ga je terug naar het menu.
• De leessnelheid van de micro-sd kaartjes is in te stellen.

Kortom is de EZ-Flash ook een erg mooie kaart en zeker de moeite waard. Mijn persoonlijke ervaring met EZ is dat hun hardware vaak wel redelijk stevig in elkaar zit.

Supercard DS One

Afbeeldingslocatie: http://ragingb.com/upload/files/1/supercard.JPG

*hier weet ik persoonlijke niet zo veel van iemand die de draad vanaf hier ff op kan pikken?*

Verder feedback alvast? Owja, en niet dit hele bericht quoten he :D

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Paar grammaticale dingen: bekent = bekend, en het is Nintendo en een keer wordt ipv word.
Verder netjes gedaan :)

Supercard info (van importshop.nl)
De SuperCard DS (one) is een (slot-1) DS backup en develop flashkaart en is geschikt voor het spelen van DS backups, homebrew en andere media op je Nintendo DS en Nintendo DS Lite.

De belangrijkste eigenschappen zijn:
  • Maakt gebruik van MicroSD geheugenkaart (niet inbegrepen)
  • Geen software benodigd, de spellen kunnen gewoon direct op de MicroSD kaart gekopieerd worden
  • Hardware save support
  • Zelfde grootte als een DS kaart, dus geen uitstekende delen
  • De firmware kan ge-upgrade worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:39:
Ow-ké? Wie begint hier nou een discusie aan te gaan dan of backups nou legaal zijn of niet. Goed ik maak de opmerking dat ze legaal zijn, maar dat is niet de hoofdzaak van het eerste bericht van mij. Ik wil alleen even die gebruiker helpen, en maak denk daarbij niet aan het feit dat het mischien inmiddels wel illegaal is, maar dat is toch ook helemaal niet waar het om gaat...???
Ik zeg toch er ook bij dat mijn eigen post hier ook onder valt? Punt is dat ik het ook flink beu ben, en ik ook geen zin heb de komende tig pagina's weer opnieuw te lezen dat backups legaal zijn als je het origineel hebt/ze na 24 uur weggooit/whatever. Daar moet dan weer op gereageerd worden, etc. Bovendien is het vanuit GoT gezien sowieso denk ik ook niet echt de bedoeling dat er hier over backups gepraat wordt. Dus twee vliegen in één klap lijkt me? :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Scorpei schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:34:
[...]

Ik neem even aan dat het veel lijkt op de Express card. In dat geval moet je de writer in de DS stoppen, de DS slot kaart in de DS stoppen, USB aansluiting in de writer doen, de DS aanzetten, (PC staat al aan), de slot-1 kaart selecteren. Dan hoort het te werken (bij XP iig).

Mocht het niet werken moet je eens proberen hem te formatten (bij de express card moet dat d.m.v. de DS via een toetsen combinatie).
thnx voor de hulp, maar het lag aan me laptop, die wilde hem niet zien als udisk.
Dus denk dat het tijd word om me laptop opnieuw te installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle roms ge trimt maar nog steeds wil het niet. somige 256 bit doen het wel maar meeste loopt vast of start niet eens op. en van 512nits doet niks het.

mvg Nick

ps heb een ninjads mirco met 1gig kaartje.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
ScummVM DLDI (lees Slot-1 device support) is uit!

http://scummvm.drunkencoders.com/scummvmds0-9-1a-beta2.zip

Balen dat m'n DS nu thuis ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat m'n M3 niet meer de waarschuwing geeft dat er geen savegame is, terwijl er ook echt geen savegame is. Zolang hij deze waarschuwing gaf werkte de desbetreffende homebrewn, maar nu hij die niet meer geeft werken ze dus niet meer :s
Suggesties?

Ik had beter de DS-X gekocht ._.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er geen consumentenbond Voordeligste koop en beste koop award is in de back-up jungle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Slot-1 Comparison guide:
http://gbatemp.net/index.php?dynamic=39

Deze is wel makkelijk om te zien wat elke kaart kan.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Genoil schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:33:
ScummVM DLDI (lees Slot-1 device support) is uit!

http://scummvm.drunkencoders.com/scummvmds0-9-1a-beta2.zip

Balen dat m'n DS nu thuis ligt :)
Woei! Net even Flight of the Amazon Queen gedownload, ScummVM ge-DLDI't, en hij doet het perfect! :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Ik denk dat ik me een R4 DS ga aanschaffen. Deze lijkt (volgens GBAtemp tenminste) alles te bieden wat ik zoek en dmv de nieuwe dldi support van ScummVM lijkt ook deze laatste geen probleem te zijn :)

Is dit een goede keuze?
Verder; zijn er winkels (in BE) waar je deze kan bestellen of bestel ik best in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:19:
Ik heb alle roms ge trimt maar nog steeds wil het niet. somige 256 bit doen het wel maar meeste loopt vast of start niet eens op. en van 512nits doet niks het.

mvg Nick

ps heb een ninjads mirco met 1gig kaartje.
ik heb het probleem gevonden kaartje was fat32 nu nog manier vinden om hem fat16 te krijgen want formateren en omzetten lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Ik blijf maar zoeken. Maar is er nu nergens een online shop waar je de r4ds en een kingston micro kaartje kan kopen dmv een meegestuurde acceptgiro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:50:
Ik blijf maar zoeken. Maar is er nu nergens een online shop waar je de r4ds en een kingston micro kaartje kan kopen dmv een meegestuurde acceptgiro?
Kom uit je grot en begin aan internet bankieren.

voorwaarde 1 voldoe je al aan: je hebt internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:59

Turfschipper

Hup NAC

Nou nee. Ik wil eerst het product in handen hebben voordat ik betaal. Waarom doet er niet toe, maar tis iets in de trent van ''slechte ervaringen mee gehad''. Bovendien kan ik ook gewoon van te voren geld overmaken. Dus daar gaat het mij niet om.

Maaruh, buiten dat je behoorlijk bijdehand bent, weet je misschien dan ook wel een shop waar je wel, na ontvangst product, met een acceptgiro kan betalen?

Zo nee, hou dan je kinderachtige opmerkingen voor je.

[ Voor 24% gewijzigd door Turfschipper op 29-01-2007 15:12 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.