Als ik morgen mijn 1GB Transcend Micro Card niet binnen heb ga ik een Nederlandse webwinkel flink afzeiken. 10 dagen geleden besteld terwijl ze op voorraad waren en nu nog niet binnen! Ik had tweakers.net beter moeten lezen...
Annuleer de boel, en bestel bij http://shop.transcend.nl/, binnen 2 dagen had ik mijn kaartje thuis.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:38:
Als ik morgen mijn 1GB Transcend Micro Card niet binnen heb ga ik een Nederlandse webwinkel flink afzeiken. 10 dagen geleden besteld terwijl ze op voorraad waren en nu nog niet binnen! Ik had tweakers.net beter moeten lezen...
Wel Slot1 cart kan wel goed overweg met ScummVM? Ik wil een dergelijke kaart met name kopen voor homebrew software dus die ondersteuning moet goed in order zijn. Als ik het goed begrijp valt de R4/M3 momenteel dan af. Welke opties blijven er wel over?
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
In de readme van ScummVM staat:Deddiekoel schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:04:
Wel Slot1 cart kan wel goed overweg met ScummVM? Ik wil een dergelijke kaart met name kopen voor homebrew software dus die ondersteuning moet goed in order zijn. Als ik het goed begrijp valt de R4/M3 momenteel dan af. Welke opties blijven er wel over?
* Supported card readers
o The Zip Method
o GBA Movie Player CF
o M3 "Perfect" Adaptor
o Supercard
o Max Media Dock
o NinjaDS
Verwijderd
Inhoud van een M3 simply van Bamboogaming
( wordt zonder doosje verstuurd, foto is crap van een 1MP telefoon)

lijkt verdacht veel op die van de r4ds (ook de micro sd card reader ...)Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:46:
Inhoud van een M3 simply van Bamboogaming
[afbeelding]
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Niet op voorraad dus die 1GB micro SD.Erkandude schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:46:
[...]
Annuleer de boel, en bestel bij http://shop.transcend.nl/, binnen 2 dagen had ik mijn kaartje thuis.
Mijne is begin deze week besteld bij megawebshop.nl, ben benieuwd wanneer ie komt... Verwacht mn R4DS toch pas eind volgende week dus ik heb nog even geduld.
Verwijderd
ik zou de hele handel afbestellen.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:38:
ScummVM wordt binnenkort gecompiled met DLDI support, dus dan werkt het als het goed is prima op de R4/M3S omdat daar al drivers voor zijn.Deddiekoel schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:04:
R4 en M3S is dan ook hetzelfde product, op de sticker, verpakking, CD-ROM en wat anders gesoldeerde contactjes na. Als het goed is zijn R4's/M3S'en vanaf nu niet meer modbaar omdat de fabrikant notie van de mod heeft gekregen en naar ik heb horen zeggen iets aan gaat passen waardoor dit niet meer mogelijk is.Alien B.O.B. schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:09:
lijkt verdacht veel op die van de r4ds (ook de micro sd card reader ...)
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Verwijderd
Broertje z'n ds simply net geinstalleerd, met 512mb micro SD van kingston. Werkt allemaal goed. leuk menu op het begin waar je uit kan kiezen tussen games, multimedia en boot naar slot2. Erg handig, als je dan later besluit een gba flash kaartje er bij te kopen heb je dus geen passme nodig en kan je ook je ds simply kaart laten zitten. Ook kun je zonder de ds simply er uit te halen de micro sd er uit halen.
Minder vind ik dat het meganisme van het micro sd slotje niet erg soepel aan voelt. En pas op, op het micro sd slotje op het usb stick je is niet met zo'n klik systeem. je moet hem daar er half in duwen en dan zit ie al goed. Leet ook op de plaatjes hoe je hem er in moet doen.
die micro sdtjes zijn echt dun, je breekt ze volgens mij zo.. als je goed kijkt is het gewoon een printplaatje met een logo er op en aan de andere kant gewoon wat zwarte "coating??"..
Minder vind ik dat het meganisme van het micro sd slotje niet erg soepel aan voelt. En pas op, op het micro sd slotje op het usb stick je is niet met zo'n klik systeem. je moet hem daar er half in duwen en dan zit ie al goed. Leet ook op de plaatjes hoe je hem er in moet doen.
die micro sdtjes zijn echt dun, je breekt ze volgens mij zo.. als je goed kijkt is het gewoon een printplaatje met een logo er op en aan de andere kant gewoon wat zwarte "coating??"..
Als mensen dan ook m'n review zouden lezen wisten ze dat al (dat het hetzelfde product is). Ik vraag dan ook om foto's van de PCB'sjelbo schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:48:
[...]
ScummVM wordt binnenkort gecompiled met DLDI support, dus dan werkt het als het goed is prima op de R4/M3S omdat daar al drivers voor zijn.
[...]
R4 en M3S is dan ook hetzelfde product, op de sticker, verpakking, CD-ROM en wat anders gesoldeerde contactjes na. Als het goed is zijn R4's/M3S'en vanaf nu niet meer modbaar omdat de fabrikant notie van de mod heeft gekregen en naar ik heb horen zeggen iets aan gaat passen waardoor dit niet meer mogelijk is.
Owner of http://scorpei.com/
dat weet ik ook maar jij vroeg of er verschil was dus ik zeg nee....Scorpei schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:38:
[...]
Als mensen dan ook m'n review zouden lezen wisten ze dat al (dat het hetzelfde product is). Ik vraag dan ook om foto's van de PCB's.
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Die nieuwe moonshell (de build van 'morgen') werkt nog steeds niet goed op mn G6 met nieuwe DLDI patch. Mp3 speelt ie wel maar op een dpg filmpje loopt ie vast. Kan iemand anders dit ook testen op een G6 Lite?
Verwijderd
Ik zit er al een tijd aan te denken om een backup-kaartje te kopen, nu ik me een beetje verdiept heb ik de m3 ds simple lijkt me het een mooie kans op er werkelijk eentje te kopen (davidgilmour, bedankt voor je post in het algemen topic, anders had ik er geen idee van dat er zon goedkope kaart beschikbaar is).
Maar voordat ik ga bestellen wil ik een aantal vragen stellen, hier komen ze:
-Ik lees in verscheidende reviews dat de homebrew-support niet al te best is, ook scummVM zou niet werken. Al schijnt daar waarschijnlijk wel verandering in te komen(zo lees ik in dit topic), kan iemand me hier meer over vertellen?
- Wat zou je mij aanraden als ik niet te veel geld wil besteden, toch scummVM wilt gebruiken, en het wel in de ds-slot moet?
-Wat is de gemiddelde grootte van een Ds-spel? Ik las dat er rond de 30 spellen op kunnen op een 512 mb-kaartje, dit zou al genoeg zijn voor mij. Maar zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening moet houden t.a.v ruimte(hoe groot is een filmpje van bv 10 minuten voor op ds)?
- Is er een mogelijkheid dat je Ds kapot gaat, en zoja is de kans groot?
- Ook schijnt de R4 DS card hetzelfde kaartje te zijn, en aangezien op de plek waar ik hem bestel (gamestar.nl) beide kaartjes even duur zijn, maakt het voor de prijs niet uit welke ik kies. Wat zijn de verschillen en welke is volgens jou de betere keuze?
-Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een micro sd-kaartje(wil natuurlijk niet dat ie hapert of wat dan ook)? Is alleen de lees-snelheid van belang? ( Dit is een winkel vlakbij, is dit een goede sd-kaart? http://www.alternate.nl/h...=IMAT21&showTechData=true )
-Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt!
-Ik lees in verscheidende reviews dat de homebrew-support niet al te best is, ook scummVM zou niet werken. Al schijnt daar waarschijnlijk wel verandering in te komen(zo lees ik in dit topic), kan iemand me hier meer over vertellen?
- Wat zou je mij aanraden als ik niet te veel geld wil besteden, toch scummVM wilt gebruiken, en het wel in de ds-slot moet?
-Wat is de gemiddelde grootte van een Ds-spel? Ik las dat er rond de 30 spellen op kunnen op een 512 mb-kaartje, dit zou al genoeg zijn voor mij. Maar zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening moet houden t.a.v ruimte(hoe groot is een filmpje van bv 10 minuten voor op ds)?
- Is er een mogelijkheid dat je Ds kapot gaat, en zoja is de kans groot?
- Ook schijnt de R4 DS card hetzelfde kaartje te zijn, en aangezien op de plek waar ik hem bestel (gamestar.nl) beide kaartjes even duur zijn, maakt het voor de prijs niet uit welke ik kies. Wat zijn de verschillen en welke is volgens jou de betere keuze?
-Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een micro sd-kaartje(wil natuurlijk niet dat ie hapert of wat dan ook)? Is alleen de lees-snelheid van belang? ( Dit is een winkel vlakbij, is dit een goede sd-kaart? http://www.alternate.nl/h...=IMAT21&showTechData=true )
-Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt!
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 02:24 ]
Ik heb er ook eentje besteld daar (een dag later). Wat is jouw order status? Die van mij blijft op processing staan...BigSurf schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:56:
Aangezien de R4 bij bamboogaming het einde van de week weer leverbaar is heb ik bij sky2k.com de Chinese R4 besteld. Inclusief verzendkosten komt ie dan net onder de 35 euro. Moet dan wel even solderen om de Engelse firmware te flashen maar daar kom ik vast wel uit...
01/15/2007 Pending PayPal IPN Verified [Completed (Verified; $43.98)]
01/15/2007 Preparing [PayPal IPN]
01/16/2007 Processing Your order is being processed for delivery.
Thank you for shopping at Sky2k.com
Nog niet verstuurd dus.
Nog niet verstuurd dus.
Is er een ebook reader (pdf) voor de ds?
Ik ben op zoek maar kan niet zo snel iets vinden.
Ik ben op zoek maar kan niet zo snel iets vinden.
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
DLDI is een nieuw iets waarvan homebrew developers gebruik kunnen maken. Het zort ervoor dat na het compilene en releasen van een homebrew programma de gebruiker zelf verantwoordelijk is voor het patchen ervan met een driver in .dldi formaat voor zijn/haar specifieke flashcard. M3 Simply en R4 DS hebben een gemeenschappelijke driver (r4tf.dldi geloof ik) en die werkt goed icm met andere homebrew die FAT access nodig heeft (net zoals ScummVM DS). Volgens agentq, de ScummVM DS developer, heeft de volgende versie DLDI support en gaat R4 DS / M3 Simply hem zeker draaien.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:14:
Ik zit er al een tijd aan te denken om een backup-kaartje te kopen, nu ik me een beetje verdiept heb ik de m3 ds simple lijkt me het een mooie kans op er werkelijk eentje te kopen (davidgilmour, bedankt voor je post in het algemen topic, anders had ik er geen idee van dat er zon goedkope kaart beschikbaar is).
Ik zou zeggen R4 DS of M3 Simply. Door het ontwerp heb je geen last van slowdowns door trage media access, en hij is lekker goedkoop.- Wat zou je mij aanraden als ik niet te veel geld wil besteden, toch scummVM wilt gebruiken, en het wel in de ds-slot moet?
De meeste dumps van commerciële spellen zijn 32MB of 64MB, maar je hebt er ook veel 16MB. *MB en 128MB komen minder vaak voor. Door ze te trimmen kun je hier vaak nog een paar MB's vanaf halen.-Wat is de gemiddelde grootte van een Ds-spel? Ik las dat er rond de 30 spellen op kunnen op een 512 mb-kaartje, dit zou al genoeg zijn voor mij.
Savegames nemen op de 2 systemen waar ik het net over had per commercieel spel 512KB in beslag. Verder neemt ook het OS e.d. wat in beslag, maar hoeveel weet ik niet (ik heb zelf geen R4/M3S). Een South Park aflevering (van 20 min?) in DPG (nDs mPeG) formaat is ongeveer 50MB groot. Voor niet-animatie zal dit wat meer zijn, en het is ook afhankelijk van de kwaliteit. Je kunt ze afspelen in MoonShell.Maar zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening moet houden t.a.v ruimte(hoe groot is een filmpje van bv 10 minuten voor op ds)?
Dat kan altijd, maar het zal niet aan het kaartje liggen. Ze zijn even groot als een DS spel. Sommige, ik geloof de Ninjapass X9, zijn wat dikker door een of andere chip waardoor ze iets moeilijker in en uit je DS gaan. Maar ga er maar van uit dat ze allemaal gewoon de standaard DS spel grootte hebben en dat dat geen problemen oplevert. Doordat ze nu zelf kunnen opstarten, m.u.v. de DS Link, is flashen ook niet meer nodig.- Is er een mogelijkheid dat je Ds kapot gaat, en zoja is de kans groot?
Het verschil zit hem net in wat ik al eerder zei in de verpakking en andere zooi eromheen. Fysiek zijn de kaartjes vanbinnen hetzelfde en presteren ze ook hetzelfde.- Ook schijnt de R4 DS card hetzelfde kaartje te zijn, en aangezien op de plek waar ik hem bestel (gamestar.nl) beide kaartjes even duur zijn, maakt het voor de prijs niet uit welke ik kies. Wat zijn de verschillen en welke is volgens jou de betere keuze?
Hier ben ik niet echt in thuis, maar ga vooral voor een bekend merk zou ik zeggen. Volgens wat ik gelezen heb heeft de snelheid bij de R4 DS / M3 Simply geen effect op de performance, of het moet echt een bagger MicroSD zijn. Die Kingston lijkt mij prima, ik heb al zat mensen gehoord die er geen problemen mee hebben. Aan de andere kant ook weer verhalen van mensen die wel problemen hebben met Kingston MicroSD's die uit Taiwan komen. Als je echt zeker van je keus wilt zijn zou ik eens rondkijken in het R4 subforum van GBATemp.-Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een micro sd-kaartje(wil natuurlijk niet dat ie hapert of wat dan ook)? Is alleen de lees-snelheid van belang? ( Dit is een winkel vlakbij, is dit een goede sd-kaart? http://www.alternate.nl/h...=IMAT21&showTechData=true )
Hmm. Ja, de MicroSD kaartlezers die bij flashcards geleverd worden zijn enorm onbetrouwbaar en ik zou ze niet gebruiken. Verder is het afhankelijk van je wensen. Slot-1 kaartjes hebben bijvoorbeeld geen GBA support. Lees voordat je beslist vooral goed rond, de flashcardmarkt verandert enorm snel.-Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Verwijderd
Jelbo, enorm bedankt! Je hebt me enorm geholpen! Ik ben nu vrij zeker van m'n zaak en bestel in de loop van deze dagen dat kaartje
. Nog een vraag: jij raadt dus aan om bijvoorbeeld een 15-1-kaartlezer te gebruiken?
Ja. Het hoeft niet een dure te zijn hoor. De goedkoopste die ik kon vinden was er eentje van Hama voor 15 euro. Toch nog vrij duur. Een week later waren die van Trust in de aanbieding bij It's geloof ik voor 8 euro ipv 14. Trust is nou ook weer niet zo'n merk dat goed bekend staat, maar dat zit wel goed denk ik. Ik had daarvoor zelf een merkloos MicroSD kaartlezertje gekocht via eBay vanuit Hong Kong. Hij werd enorm heet, crashte m'n Windows en deed het gewoon niet. Ook zat het PCB'tje vanbinnen los en kreeg ik m'n MicroSD kaartje er haast niet meer uit. Nu blijkt dat precies diezelfde en nog een ander soortgelijk type meegeleverd wordt bij die flashcards, en ik las al enkele soortgelijke ervaringen met die dingen op forums.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:32:
Jelbo, enorm bedankt! Je hebt me enorm geholpen! Ik ben nu vrij zeker van m'n zaak en bestel in de loop van deze dagen dat kaartje. Nog een vraag: jij raadt dus aan om bijvoorbeeld een 15-1-kaartlezer te gebruiken?
Verwijderd
Oke hartstikke bedankt voor het melden daarover, dan weet ik dus zeker dat ik oook zoiets erbij aanschaf. MAar ik heb nog eens verder zitten kijken, misschien zou ik toch wel liever ook meer homebrew willen kunnen draaien, ds-extreme blijkt dat goed te kunnen. Maar als ik de prijzen zo is bekijk(nerderlandse winkels, ik wil niet importeren vanwege mogelijke invoerkosten e.d.) lopen die toch wel heel erg hoog op. Is er geen mogelijkheid dat er na verloop van tijd er toch wel een snesemu beschikbaar wordt voor de m3 simply?
DS-Xtreme raad ik echt af. Ze beloven van alles, maar er moet nog veel blijken. Ze hebben bijvoorbeeld nog geen sourcecode vrijgegeven waar homebrewers gebruik van kunnen maken. Dat bepaalde homebrew draait komt dacht ik doordat ze ervoor gezorgd hebben dat call registers of weet ik veel wat voor iets precies, overeenkomt met die van de GBA Movie Player, eigenlijk het platform waar iedere homebrew die FAT access nodig heeft goed op draait. Maar homebrew als ScummVM en DSOrganize draaien maar half goed op de DS-Xtreme. Qua features en prijs zijn andere kaartjes stukken beter.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:41:
Oke hartstikke bedankt voor het melden daarover, dan weet ik dus zeker dat ik oook zoiets erbij aanschaf. MAar ik heb nog eens verder zitten kijken, misschien zou ik toch wel liever ook meer homebrew willen kunnen draaien, ds-extreme blijkt dat goed te kunnen. Maar als ik de prijzen zo is bekijk(nerderlandse winkels, ik wil niet importeren vanwege mogelijke invoerkosten e.d.) lopen die toch wel heel erg hoog op. Is er geen mogelijkheid dat er na verloop van tijd er toch wel een snesemu beschikbaar wordt voor de m3 simply?
Homebrew op R4DS/M3S is nu misschien wat beperkt, maar doordat de brondoce voor FAT access is vrijgegeven en werkt, gaat dit met homebrew zeker verbeteren, mits ze DLDI gebruiken of zelf R4DS/M3S drivers toevoegen in hun progsels. Er is al een SNES emulator met DLDI support die net zo goed draait op de R4DS/M3S als op een slot-2 oplossing. Hetzelfde geldt voor SCDS, EZFV, DSLink en NinjaDS, hoewel me die persoonlijk allemaal minder aanspreken dan R4DS/M3S door slowdowns en gedoe met savegames.
/edit: Importeren kan geen kwaad hoor met het oog op invoerrechten. Voor de R4DS/M3S betaal je met EMS verzending maar 35 euro. De grens was dacht ik 20 euro, maar meestal wordt er een iets lagere waarde op het pakketje gezet door Chinese dealers.
[ Voor 6% gewijzigd door jelbo op 18-01-2007 14:24 ]
Zelfde als bij mij dus... Moeten we dan geen schrik krijgen dat hij ze zelf niet op stock heeft en dat we er eentje van de nieuwe batch (waar het solderen niet meer werkt) zullen opgestuurd krijgen? [of zijn het maar geruchten dat er een aangepaste versie is uitgebracht?]BigSurf schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:23:
01/15/2007 Pending PayPal IPN Verified [Completed (Verified; $43.98)]
Nog niet verstuurd dus.
Verwijderd
Oh er is dus al een snes-emulator die erop draait, dat is het programma wat ik vooral draaiend wil hebben(kwa homebrew, en scummVM natuurlijk, maar dat ziet er ook hoopvol uit). Jij raadt me dus aan om bijvoorbeel bij bamboogaming te bestellen(dan moet ik wel eerst een paypal-account aanmaken), daar ga ik dan ook voor.
Kan je de naam trouwens geven van die snes-emulator, kan ik ff een beetje googlen.
Kan je de naam trouwens geven van die snes-emulator, kan ik ff een beetje googlen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 14:59 ]
snezzidsVerwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:43:
Oh er is dus al een snes-emulator die erop draait, dat is het programma wat ik vooral draaiend wil hebben(kwa homebrew, en scummVM natuurlijk, maar dat ziet er ook hoopvol uit). Jij raadt me dus aan om bijvoorbeel bij bamboogaming te bestellen(dan moet ik wel eerst een paypal-account aanmaken), daar ga ik dan ook voor.
Ja, dat is wat ik aanraad en zelf zou doen als ik op dit moment een slot-1 kaartje zou kopen. De keuze van welke winkel hangt af van wie het goedkoopst is en waar wel goede ervaringen mee zijn door anderen. De goedkope en betrouwbare zaken die ik uit m'n hoofd ken zijn PSXBOX, HopeBuy, Gameyeeeah en BambooGaming. Met de 1e twee heb ik zelf goede ervaringen. Ik kies altijd EMS als verzendmethode en dat duurt bij mij altijd rond de 14 dagen.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:43:
Die met DLDI support is SNEmulDS. Homepage. Stel je er niet al te veel van voor hoor.
[ Voor 19% gewijzigd door jelbo op 18-01-2007 15:43 ]
Ik neig nu naar de M3 Simply omdat ik nu aanneem dat die zeker in het engels is.
Hoe zit het trouwens met de eigen slot-1 cart van M3? Enig idee wanneer die gaat komen?
Hoe zit het trouwens met de eigen slot-1 cart van M3? Enig idee wanneer die gaat komen?
Verwijderd
Heb ik nog niets van gelezen en nog nooit meegemaakt. Ik heb een microSD cardlezer die bij de M3 simply zat, maar nog nooit problemen gehad.jelbo schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:59:
[...]
Hmm. Ja, de MicroSD kaartlezers die bij flashcards geleverd worden zijn enorm onbetrouwbaar en ik zou ze niet gebruiken. Verder is het afhankelijk van je wensen. Slot-1 kaartjes hebben bijvoorbeeld geen GBA support. Lees voordat je beslist vooral goed rond, de flashcardmarkt verandert enorm snel.
Verwijderd
Ik heb laatst een Gameboy Micro op de kop getikt, in de veronderstelling dat ik mijn oude Color games daarop kon spelen. Ik heb dus mijn GBC al verkocht, kom ik erachter dat de Micro helemaal geen Color games kan spelen. Dit in tegenstelling tot de Advance. Dus de oplossing lijkt simpel: een Backup geval zoals de M3 Perfect Micro. Alleen nu is mijn vraag: hoe kan in als ik een M3 wil aanschaffen een backup maken van mijn ORIGINELE Gameboy en Color Rom's? Daarvoor heeft de M3 volgens mij geen functionaliteit. Wie heeft ervaring met het kopieren van ORIGINELE Advance/Color/Original ROM's en wat heb je daar voor nodig? Ik kon dit nergens in dit draadje vinden namelijk.
Oe lang geleden.......advance games waren te backuppen d.m.v. een PC reader, color en original ook. Advanced games konden evt. ook met een swap method (maar dat is nogal loos), of met een DS slot mod (immers die mag aan het DS slot) maar daar is nog geen app voor.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:06:
Ik heb laatst een Gameboy Micro op de kop getikt, in de veronderstelling dat ik mijn oude Color games daarop kon spelen. Ik heb dus mijn GBC al verkocht, kom ik erachter dat de Micro helemaal geen Color games kan spelen. Dit in tegenstelling tot de Advance. Dus de oplossing lijkt simpel: een Backup geval zoals de M3 Perfect Micro. Alleen nu is mijn vraag: hoe kan in als ik een M3 wil aanschaffen een backup maken van mijn ORIGINELE Gameboy en Color Rom's? Daarvoor heeft de M3 volgens mij geen functionaliteit. Wie heeft ervaring met het kopieren van ORIGINELE Advance/Color/Original ROM's en wat heb je daar voor nodig? Ik kon dit nergens in dit draadje vinden namelijk.
Verder weet ik er niet veel van ben ik bang (was niet echt aktief in het GB/GBC scene tijdperk).
M3 Perfect Micro? Die bestaat niet, of je moet de M3 Perfect Lite bedoelen die MicroSD gebruikt. Voor zover ik weet kunnen huidige flashcards geen backups maken van GameBoy (Color) spellen. Daarvoor moet je echt een ouder apparaat hebben zoals de GB XChanger of een E-Merger. Om ze 'native' te spelen op de GBA moest je gebruik maken van een GB Bridge, waar je dan weer een flashcard met GB(C) ROMs in schuift. Dit ivm met het verschil in voltage van de connector. Met Goomba kun je GB ROMs spelen op alles wat GBA speelt, dus ook DS. Goomba Color ondersteunt ook Color, maar niet helemaal goed.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:06:
Verwijderd
Hoi,
Heeft iemand ervaring met de G6 Lite + passcard 3 ??? Is het een makkelijk iets om te gebruiken als beginner op de nintendo ds ??? En wat is de ervaring als je besteld via Bamboogaming ?? Is dat betrouwbaar en leveren die geen problemen bij de douane ???
Heeft iemand ervaring met de G6 Lite + passcard 3 ??? Is het een makkelijk iets om te gebruiken als beginner op de nintendo ds ??? En wat is de ervaring als je besteld via Bamboogaming ?? Is dat betrouwbaar en leveren die geen problemen bij de douane ???
je kan misschien beter uitleggen wat je ermee gaat doen enzo...Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:29:
Hoi,
Ik heb geen ervaring met de G6, maar ben wel erg tevreden over Bamboogaming. Let er wel op dat ze geen doosjes verzenden, alleen het product. Verzending was bij mij 7 werkdagen. Mijn pakje is niet opgepikt door de douane (labeled als €17, circuitboard).Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:29:
Hoi,
Verwijderd
Zo een beetje wat iedereen ermee doet .....Alien B.O.B. schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:31:
[...]
je kan misschien beter uitleggen wat je ermee gaat doen enzo...
Verwijderd
Wat ik er mee ga doen is muziek afspelen, foto´s mee kunnen nemen en ook spelletjes ermee doen.
Het voordeel zou kunnen zijn dat ie ook gba en nes spelletjes ondersteunt. Omdat ik bij een inbraak eens al mijn spelletjes ben kwijt geraakt is dit een goede manier om gebackupte spelletjes te hebben ....... maar heb er geen ervaringen over gelezen van gebruikers dus vandaar mijn post.
Het voordeel zou kunnen zijn dat ie ook gba en nes spelletjes ondersteunt. Omdat ik bij een inbraak eens al mijn spelletjes ben kwijt geraakt is dit een goede manier om gebackupte spelletjes te hebben ....... maar heb er geen ervaringen over gelezen van gebruikers dus vandaar mijn post.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 20:26 ]
Verwijderd
ah, developen! dan is het goed!Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:42:
[...]
Zo een beetje wat iedereen ermee doet .....

Hier een passcard3+g6 lite gebruiker. Hij bevalt prima en moeilijk is t niet verder.
Mijn DS is al snel geflashed omdat in homebrew mn WiFi t niet deed, na de flash overigens wel
Nu koop ik er een R4DS bij vanwege betere homebrew compabiliteit en omdat mn vriendin n DS wil kopen en dan krijgt ze mn G6 Lite+passcard3
Mijn DS is al snel geflashed omdat in homebrew mn WiFi t niet deed, na de flash overigens wel
Nu koop ik er een R4DS bij vanwege betere homebrew compabiliteit en omdat mn vriendin n DS wil kopen en dan krijgt ze mn G6 Lite+passcard3
Weer een nieuwe flashkaart (serie):
http://scorpei.com/Express.html
Verwijderd
@ vanThijs:
Moest je er speciaal voor vragen om er een lage prijs op te zteten, of deden ze dat zelf?
Moest je er speciaal voor vragen om er een lage prijs op te zteten, of deden ze dat zelf?
Verwijderd
Waarom download je de GBC roms niet gewoon? Dat heb ik onlangs ook gedaan met een paar klassieke GB spellen en die werken perfect op onze NDS lite met M3 lite. Je hebt heleaal geen speciale software nodig, want de M3 game manager maakt er gewoon een GBA rom van en spelen maar. Ik stond echt versteld dat dit gewoon werkt.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:06:
Alleen nu is mijn vraag: hoe kan in als ik een M3 wil aanschaffen een backup maken van mijn ORIGINELE Gameboy en Color Rom's? Daarvoor heeft de M3 volgens mij geen functionaliteit. Wie heeft ervaring met het kopieren van ORIGINELE Advance/Color/Original ROM's en wat heb je daar voor nodig? Ik kon dit nergens in dit draadje vinden namelijk.
Ik heb gisteren een M3 Simply besteld, maar ik moet hiervoor nog een microSD geheugenkaartje aanschaffen.
Is er ergens al een uitgebreide compatibility list te vinden ?
ik las alleen ergens in het begin van dit toppic iets over problemen met een Transcend kaartje
Ik heb zo'n Transcend microsd kaartje (1GB 80x), welke met mn sc lite alleen met nds backups werkt. Homebrew die sjizzle weg schrijft naar het kaartje crashed en zorgt ervoor dat de fat index corrupt/verwijderd wordt, waardoor je hem opnieuw moet formatteren. Met een scandisc sd kaartje heb ik daar geen last van, ik zou die van transcend niet aanraden dus
bovenstaand stukje bedoel ik.
Ik wil ook graag een 1GB kaartje kopen, maar ik ben zelf totaal niet thuis in de micoSD wereld.
Ik heb dus echt geen idee wat een goed merk is, en ik lees ook iets over verschillende snelheden
ik las alleen ergens in het begin van dit toppic iets over problemen met een Transcend kaartje
Ik heb zo'n Transcend microsd kaartje (1GB 80x), welke met mn sc lite alleen met nds backups werkt. Homebrew die sjizzle weg schrijft naar het kaartje crashed en zorgt ervoor dat de fat index corrupt/verwijderd wordt, waardoor je hem opnieuw moet formatteren. Met een scandisc sd kaartje heb ik daar geen last van, ik zou die van transcend niet aanraden dus
Ik wil ook graag een 1GB kaartje kopen, maar ik ben zelf totaal niet thuis in de micoSD wereld.
Ik heb dus echt geen idee wat een goed merk is, en ik lees ook iets over verschillende snelheden
http://wiki.scorpei.com/index.php/R4_compatibility_listSupershiva schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:35:
Ik heb gisteren een M3 Simply besteld, maar ik moet hiervoor nog een microSD geheugenkaartje aanschaffen.
http://wiki.scorpei.com/i...Simply_compatibility_list
tnx Scorpei,
mag ik er vanuit gaan dat de kaartjes die in de R4 werken, ook werken in de M3 ?
mag ik er vanuit gaan dat de kaartjes die in de R4 werken, ook werken in de M3 ?
Hier ben ik heel benieuwd naar! Er is volgens mij nog nergens informatie over dit ding te vinden op wat summiere info van de makers na.Scorpei schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:31:
Weer een nieuwe flashkaart (serie):
........................................................................................................................................................
ff een vraag voor Scorpei,
Ik las hier ergens in dit toppic ook iets over dat de M3 Simply maar een tussen oplossing is van M3, totdat ze hun eigen echte product (M3 Real) klaar hebben.
Als dit echt waar is, dan vrees ik dat er nog maar weinig updates zullen volgen voor de M3 Simply, zodra de M3 Real klaar is, of zal dat wel mee vallen ?
Voor R4DS is dit, zo heb ik begrepen, hun eerste product en ze brengen aan de lopende band updates uit.
Als jij een keuze moet maken tussen de R4DS en de M3 Simply, waar gaat jouw voorkeur dan naar uit ?
Ik las hier ergens in dit toppic ook iets over dat de M3 Simply maar een tussen oplossing is van M3, totdat ze hun eigen echte product (M3 Real) klaar hebben.
Als dit echt waar is, dan vrees ik dat er nog maar weinig updates zullen volgen voor de M3 Simply, zodra de M3 Real klaar is, of zal dat wel mee vallen ?
Voor R4DS is dit, zo heb ik begrepen, hun eerste product en ze brengen aan de lopende band updates uit.
Als jij een keuze moet maken tussen de R4DS en de M3 Simply, waar gaat jouw voorkeur dan naar uit ?
@Supershiva, volgens mij heeft Scorpei al meerdere malen de R4DS aangeraden, en bovendien kan je van een R4DS een M3-simply maken en andersom door een simpel contactje te maken/verbreken. Maar gezien de updates en de actieve fora van R4DS, zou ik je de R4DS aanraden.
Verwijderd
Hmm... ik bedoelde dus de M3 Mini SD Perfect. Sommige onlineshops geven die dingen steeds een andere naam waardoor het niet meer duidelijk is. Deze heb ik gezien op de homepage van de makers zelf. Het is toch wel mogelijk om een Color ROM in een normale Advance te spelen zonder dat je daarbij een adapter nodig heb. Mijn vriendig heeft namelijk een normale Advance. Micro kan het helaas niet, hier passen oudere Roms niet meer in. Is het niet mogelijk om via je Gameboy met een USBkabel ofzo een Rom te backupen? Ik wil de Color spellen juist via een emulator (Goomba Color) laten spelen.jelbo schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:55:
[...]
M3 Perfect Micro? Die bestaat niet, of je moet de M3 Perfect Lite bedoelen die MicroSD gebruikt. Voor zover ik weet kunnen huidige flashcards geen backups maken van GameBoy (Color) spellen. Daarvoor moet je echt een ouder apparaat hebben zoals de GB XChanger of een E-Merger. Om ze 'native' te spelen op de GBA moest je gebruik maken van een GB Bridge, waar je dan weer een flashcard met GB(C) ROMs in schuift. Dit ivm met het verschil in voltage van de connector. Met Goomba kun je GB ROMs spelen op alles wat GBA speelt, dus ook DS. Goomba Color ondersteunt ook Color, maar niet helemaal goed.
Verwijderd
kan ik savegames van de M3 Lite overzetten naar de R4DS met dat M3 tooltje?Erkandude schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:06:
@Supershiva, volgens mij heeft Scorpei al meerdere malen de R4DS aangeraden, en bovendien kan je van een R4DS een M3-simply maken en andersom door een simpel contactje te maken/verbreken. Maar gezien de updates en de actieve fora van R4DS, zou ik je de R4DS aanraden.
http://r4ds.net/other-2.htmVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:11:
[...]
kan ik savegames van de M3 Lite overzetten naar de R4DS met dat M3 tooltje?
Because the format of the R4 is 512KB archive, but the SC; M3; DSLink; Acekard; EZFlash and EWIN2 use different capacity format archive, which are very different from the R4. R4 team develops converting Software, which can converts the archive (For SC / M3 / DSLink / Acekard / EZFlash / EWIN2) to 512KB archive (For R4DS), it can harmonize the conflict perfectly.
Lijkt me wel dus.
Alleen via een emulator, waarvan Goomba Color volgens mij de enige is. Wil je zorgen dat de ROM echt op hardware draait heb je ofwel zo'n speciale flashcard nodig voor GameBoy (Color), zoals die 2 die in mijn post staan, of je gebruikt een GBA flashcard met een GB Bridge. Ik weet niet welke GBA flashcards samenwerken met de GB Bridge, maar ik neem aan dat mijn oude Flash Advance 128M Turbo het er bijvoorbeeld op doet omdat die ROMs namelijk als een origineel spel kan starten, dus zonder menu.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:42:
[...]
Hmm... ik bedoelde dus de M3 Mini SD Perfect. Sommige onlineshops geven die dingen steeds een andere naam waardoor het niet meer duidelijk is. Deze heb ik gezien op de homepage van de makers zelf. Het is toch wel mogelijk om een Color ROM in een normale Advance te spelen zonder dat je daarbij een adapter nodig heb.
Nee. Als ik jou was zou ik die ROMs van de spellen die je al hebt via een andere manier te pakken krijgen; ze zijn immers identiek aan de chips in je originele spellen.Mijn vriendig heeft namelijk een normale Advance. Micro kan het helaas niet, hier passen oudere Roms niet meer in. Is het niet mogelijk om via je Gameboy met een USBkabel ofzo een Rom te backupen? Ik wil de Color spellen juist via een emulator (Goomba Color) laten spelen.
Verwijderd
Op een normale Advance is het wel degelijk mogelijk om zonder emulator of extra hardware een gameboy Color game te spelen. Dit werkt zelfs nog op de SP. Alleen de micro ondersteund deze functionaliteit niet meer. Dit heb ik zelf onlangs getest met een Color spel als WarioLand 2. Ik zal zelf omdat ik een Micro heb dus wel een emulator of Bridge moeten gebruiken.Alleen via een emulator, waarvan Goomba Color volgens mij de enige is. Wil je zorgen dat de ROM echt op hardware draait heb je ofwel zo'n speciale flashcard nodig voor GameBoy (Color), zoals die 2 die in mijn post staan, of je gebruikt een GBA flashcard met een GB Bridge. Ik weet niet welke GBA flashcards samenwerken met de GB Bridge, maar ik neem aan dat mijn oude Flash Advance 128M Turbo het er bijvoorbeeld op doet omdat die ROMs namelijk als een origineel spel kan starten, dus zonder menu.
Ok, het is dus niet mogelijk om Color games te backuppen. Het nadeel van een andere manier van ROM's verkrijgen is dat ik mijn eigen savegames e.d. kwijt ben en dat is niet de bedoeling! Ik wil dus wel mijn eigen ROM's zien te backuppen.Nee. Als ik jou was zou ik die ROMs van de spellen die je al hebt via een andere manier te pakken krijgen; ze zijn immers identiek aan de chips in je originele spellen.
Heb jij of heeft iemand dan verder ervaring met het maken van een backup van een Advance ROM??? (Dus geen Color) Ik snap er werkelijk geen donder van hoe dit in zijn werk moet gaan en wat ik hiervoor nodig heb.
Pffff, ik zit al maanden tegen een aankoop aan te hikken. Maar ik kom er niet aan uit. Ik heb er te weinig verstand van, en al die verschillende kaartjes, patches en zooi.
Ik twijfel tussen een ds x en een r4ds. echter bij die laatste hoor weer een extra kaartje bij als ik het goed heb. Maar welke daar weer het beste voor is, ik zou het niet weten.
Ik zoek naar een ds slot kaartje die scumm en ds roms kan spelen. Zonder gezeik met errors van bv save games ed.. Ik denk dat dan de ds x de beste oplossing is. Als er 2 roms op kunnen is het voor mij al wel genoeg. dus 512 is voor mij ruim voldoende.
Kan een expert mij ff adviseren aub?
Moet ik voor de dsx gaan of iets anders? Of moet ik toch nog ff geduld hebben op een betere oplossing die eraan zit te komen?
Ik twijfel tussen een ds x en een r4ds. echter bij die laatste hoor weer een extra kaartje bij als ik het goed heb. Maar welke daar weer het beste voor is, ik zou het niet weten.
Ik zoek naar een ds slot kaartje die scumm en ds roms kan spelen. Zonder gezeik met errors van bv save games ed.. Ik denk dat dan de ds x de beste oplossing is. Als er 2 roms op kunnen is het voor mij al wel genoeg. dus 512 is voor mij ruim voldoende.
Moet ik voor de dsx gaan of iets anders? Of moet ik toch nog ff geduld hebben op een betere oplossing die eraan zit te komen?
Ja inderdaad, originele GameBoy Color spellen werken gewoon op de GameBoy Advance. Ik dacht dat je het puur over ROMs had. Dat gedoe met die Brigde lijkt me niks, zeker niet icm een GameBoy Micro. Dat ding is gigantisch grootVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:15:
Op een normale Advance is het wel degelijk mogelijk om zonder emulator of extra hardware een gameboy Color game te spelen. Dit werkt zelfs nog op de SP. Alleen de micro ondersteund deze functionaliteit niet meer. Dit heb ik zelf onlangs getest met een Color spel als WarioLand 2. Ik zal zelf omdat ik een Micro heb dus wel een emulator of Bridge moeten gebruiken.
Door een ROM te backuppen heb je nog niet automatisch ook de savegame. Ik weet nog dat het bij de GBA alleen mogelijk was SRAM saves te backuppen via flash tools. Voor andere soorten savegames ben je, net als bij de GameBoy Color, denk ik aangewezen op een GameShark of iets dergelijks. Die saves moet je dan weer zien te converten voor gebruik met een emulator, maar daar zijn vast tooltjes voor.Ok, het is dus niet mogelijk om Color games te backuppen. Het nadeel van een andere manier van ROM's verkrijgen is dat ik mijn eigen savegames e.d. kwijt ben en dat is niet de bedoeling! Ik wil dus wel mijn eigen ROM's zien te backuppen.
Ik heb een Flash Linker voor de GBA die hoort bij m'n FA 128M Turbo die ik eerder noemde. Daarmee kan ik moeiteloos GBA ROMs dumpen. Savegames niet, behalve SRAM.Heb jij of heeft iemand dan verder ervaring met het maken van een backup van een Advance ROM??? (Dus geen Color) Ik snap er werkelijk geen donder van hoe dit in zijn werk moet gaan en wat ik hiervoor nodig heb.
Als MicroSD zit je met de meeste merken wel goed. Ik heb er zelf twee van SanDisk en die doen het prima in mijn SuperCard Lite Rumble. Misschien dat anderen je wat beter advies kunnen geven, en anders is er genoeg te lezen in de GBATemp forums, waar deze vraag vaak gesteld wordt.stalscu schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:30:
Pffff, ik zit al maanden tegen een aankoop aan te hikken. Maar ik kom er niet aan uit. Ik heb er te weinig verstand van, en al die verschillende kaartjes, patches en zooi.
DS-Xtreme is nogal prijzig en ik heb zelf geen vertrouwen meer in hun support. Als je bij een R4 een 512MB of 1GB MicroSD'tje koopt ben je de helf goedkoper uit, en je hebt ook geen last van savegame problemen e.d.Ik zoek naar een ds slot kaartje die scumm en ds roms kan spelen. Zonder gezeik met errors van bv save games ed.. Ik denk dat dan de ds x de beste oplossing is. Als er 2 roms op kunnen is het voor mij al wel genoeg. dus 512 is voor mij ruim voldoende.
ScummVM DS werkt nog niet goed op deze 2 systemen, maar omdat er voor de R4 (en M3 Simply) al werkende DLDI drivers bestaan en de volgende versie van ScummVM DS DLDI support heeft, gaat ScummVM DS het gewoon doen op de R4. Op de DS-Xtreme niet, of ze moeten ook drivers gaan releasen.
Ik zou de R4/M3 Simply kiezen. Op dit moment is dat volgens mij en veel anderen de beste keuze. Ikzelf wacht nog op de M3 Real. Er is nog niet bekend wat die gaat bieden, maar blijkbaar alle features van de M3 Perfect. Veel geruchten over GBA support dus. Ik ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar gaan boxen.Kan een expert mij ff adviseren aub?
Ik heb het even vermeld in het veld waar je opmerkingen kan geven tijdens de bestelling, maar ik weet niet of het echt noodzakelijk is.[b][message=27336552,noline]thabomb schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:43[/
Verwijderd
@jelbo:
OK bedankt voor je info. Ik laat het hele backuppen maar zitten geloof ik. Ga gewoon achter een mooie M3 aan aangezien deze vrij goed uit reviews komen en qua design mooi bij mijn zilveren Micro gaan passen
OK bedankt voor je info. Ik laat het hele backuppen maar zitten geloof ik. Ga gewoon achter een mooie M3 aan aangezien deze vrij goed uit reviews komen en qua design mooi bij mijn zilveren Micro gaan passen
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een .net 2.0 windows app in elkaar geknutseld, zodat je meerdere nds roms in 1x kan trimmen. Het is een schil rondom trim.exe. Iemand interesse? Heeft iemand een uploadmapje voor mij waar ik het kan dumpen? ik kan de sources erbij zetten indien gewenst... mail maar naar bookholt@freeler.nl
Ik heb een .net 2.0 windows app in elkaar geknutseld, zodat je meerdere nds roms in 1x kan trimmen. Het is een schil rondom trim.exe. Iemand interesse? Heeft iemand een uploadmapje voor mij waar ik het kan dumpen? ik kan de sources erbij zetten indien gewenst... mail maar naar bookholt@freeler.nl
Verwijderd
Zou ik die van je mogen hebben? Hier kan je hem uploaden (mits onder 2mb) ragingb.com/upload.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:16:
Hallo,
Als je hem upload kunnen meerdere mensen hem downloaden.
Verwijderd
Ik heb net een kingston 1 gb kaartje en een kaartlezer gehaald. Jammer genoeg is het eentje uit taiwan
.. Ik heb op gbatemp veel dingen gelezen over dat ze het afraden, maar ik heb geen forums gevonden waarin mensen er zelf problemen mee hebben Als iemand zo'n een topic weet, zou ik het waarderen als
je het hier ff post (of als iemand zelf problemen met het zelfde kaartje heeft natuurlijk ook).
De r4ds(of m3 simply natuurlijk, al denk ik dat ik de r4ds bestel) moet ik nog bestellen dus dat duurt nog wel even. Ik ga denk ik al wel de drivers op het kaartje zetten, daar moet ik nog ff een guide voor vinden.
je het hier ff post (of als iemand zelf problemen met het zelfde kaartje heeft natuurlijk ook).
De r4ds(of m3 simply natuurlijk, al denk ik dat ik de r4ds bestel) moet ik nog bestellen dus dat duurt nog wel even. Ik ga denk ik al wel de drivers op het kaartje zetten, daar moet ik nog ff een guide voor vinden.
Pffff, ik weet het allemaal nog steeds niet hoor. Ik denk dat ik nog maar even wacht op de "echte" cart van M3.
http://www.modmybox.nl/sh...in_page=index&cPath=66_67
m3 simple gekocht voor 50 euro
prima ding en leuke extra dingen zitten in de doos
Zal ik het voor je hosten (scorpei.com)?Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:16:
Hallo,
Ik verkoop sinds kort ook DS-Xtreme kaartjes.
Ik verwacht ze volgende week binnen te krijgen, en ze zelf te testen. Natuurlijk zal ik mijn ervaringen hier posten, en die van me vrienden waaraan ik er een paar heb verkocht.
Meer info, zie zig
Trouwens, dit is geen spam toch?
Meer info, zie zig
Trouwens, dit is geen spam toch?
Verwijderd
wel als je ze voor meer dan bamboogaming verkoopt.FiXeR.nl schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:24:
Ik verkoop sinds kort ook DS-Xtreme kaartjes.Ik verwacht ze volgende week binnen te krijgen, en ze zelf te testen. Natuurlijk zal ik mijn ervaringen hier posten, en die van me vrienden waaraan ik er een paar heb verkocht.
![]()
Meer info, zie zig![]()
Trouwens, dit is geen spam toch?![]()
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:46:
[...]
wel als je ze voor meer dan bamboogaming verkoopt.
Verwijderd
ongeveer dezelfde prijs denk ik...... maar niet bij bamboegeming...Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:46:
[...]
wel als je ze voor meer dan bamboogaming verkoopt.
Verwijderd
37 euro bij www.bamboogaming.comI_am_akira schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:18:
http://www.modmybox.nl/sh...in_page=index&cPath=66_67
Ik had hem op een donderfdag besteld en 7 werkdagen later (maandag) binnen
Scheelt toch wel wat.
@Jelbo
wederom bedankt voor alle moeite en de info.
Echter ben ik nog 1 ding vergeten te vragen.
Kan je Mame32 afspelen op de R4ds?
[ Voor 86% gewijzigd door Turfschipper op 19-01-2007 22:02 ]
Net voor weinig (49 eur inc verzendkosten) een R4DS + 1GB micro sd besteld via Ebay , ben erg benieuwd hoe snel het bezorgd wordt en hoe de R4 zich verhoudt tot een klassieke m3 lite.
Persoonlijk ben ik hier niet helemaal over uit. Voor zover ik het M3 team ken zijn ze erg netjes met support, maar in het geval van de M3 simply ben ik wat huiverig om een uitspraak te doen. Wat betreft het feit "tussen-oplossing".........veel bedrijven schijnen producten in te kopen op het moment (om de DS-slot hype mee te maken). Let goed op wat je koopt, dat is alles wat ik kan zeggen.Supershiva schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:48:
ff een vraag voor Scorpei,
Dat zal wel mee vallen mits het R4 team (of wie op dit moment ook de updates maakt) zelf nog steeds aktief blijft. Het enige wat gedaan hoeft te worden met die FW op het moment is andere plaatjes en een pull-down waarde veranderen.Supershiva schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:48:
Jup, gaat best netjes. Maar in het verleden behaalde resultaten...Supershiva schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:48:
Eum, moet je op het moment even kijken. De "Mod" (heerlijk toch) gaat misschien met de nieuwe revisie (als die al komt) niet meer werken (of zal moeilijker te doen zijn). Van mod-chip.com weet ik zeker dat ze nog een oude batch hebben liggen (nog een unit of 400). Persoonlijk zou ik de R4 kopen (dat lijkt het origineel te zijn), maar dat is slechts mijn mening.Supershiva schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:48:
Zet je DM ff aanVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:24:
[...]
Goed plan! Waar kan ik het heen sturen?
http://wordpress.scorpei.com/
Nopestalscu schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:58:
@Jelbo
Heh, wat jammer nou.
Maar goed, niet getreurd, er is nog zoveeeel. :-).
Maar goed, niet getreurd, er is nog zoveeeel. :-).
Verwijderd
Ik ga 'm nu uploaden!Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:45:
[...]
Zou ik die van je mogen hebben? Hier kan je hem uploaden (mits onder 2mb) ragingb.com/upload.
Als je hem upload kunnen meerdere mensen hem downloaden.
http://ragingb.com/upload/files/3/NDStrim.zip
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 12:46 . Reden: url toegevoegd ]
Verwijderd
DM aangezet...Scorpei schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:10:
[...]
Zet je DM ff aan. Je kan ook eventjes mijn wordpress plugin downloaden en de readme lezen (daar staat het ook);
http://wordpress.scorpei.com/
Bericht verstuurd
Verwijderd
Koop gewoon een R4DS en een 512 microSD kaart. Kost je bij elkaar misschien 60 euro en dat is nog 40 euro goedkoper als de DS-X.stalscu schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:30:
Wat doet het tooltje?Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:28:
[...]
Ik ga 'm nu uploaden!
http://ragingb.com/upload/files/3/NDStrim.zip
Je hebt voor mij de knoop doorgehakt.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:31:
[...]
Koop gewoon een R4DS en een 512 microSD kaart. Kost je bij elkaar misschien 60 euro en dat is nog 40 euro goedkoper als de DS-X.
Bedankt. Ik ga nu even kijken waar ik die 2 dingen ga bestellen.
Verwijderd
Dit is een grafische schil voor trim.exe. Ik heb het zo gemaakt dat je al je roms in 1x kan selecteren en kan trimmen. Je rommetjes worden er een stuk kleiner van...
Verwijderd
Hoi,
heeft iemand al een homebrew browser op de DS aan de praat gekregen met een M3 simply zonder slot2 kaart?
Ik ben erg benieuwd!!!!!!!!!!!!
weet iemand trouwens of er zogenaamd wardrive clients voor de DS zijn? Dat zou toch echt wel toppie zijn hoor.
heeft iemand al een homebrew browser op de DS aan de praat gekregen met een M3 simply zonder slot2 kaart?
Ik ben erg benieuwd!!!!!!!!!!!!
weet iemand trouwens of er zogenaamd wardrive clients voor de DS zijn? Dat zou toch echt wel toppie zijn hoor.
Zoals?Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:28:
Hoi,
Heb je hem al gemailed? Ik heb hem nog niet ontvangen...Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:52:
[...]
Dit is een grafische schil voor trim.exe. Ik heb het zo gemaakt dat je al je roms in 1x kan selecteren en kan trimmen. Je rommetjes worden er een stuk kleiner van...
Heb hem nu hier staan, maar zonder licentie of zo (dus niet public op mijn site):
http://scorpei.com/downloads/trim/NDStrim.zip
[ Voor 15% gewijzigd door Scorpei op 20-01-2007 19:11 ]
Verwijderd
geen idee.
er zijn toch wat linux browsers...
als ik het zou weten, zou ik het niet vragen natuurlijk.......
Mocht iemand even willen proef lezen :):
http://scorpei.com/Express_full.html
DSlinux start wel (meen ik). Maar dat is dan altijd de non-ram versie waar je dus relatief weinig aan hebt. Ook is er geen fat support in DSlinux voor de R4/M3 DS simply dus kun je eigenlijk alleen de .nds build gebruiken waar geen retawq in zit.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:38:
[...]
geen idee.
er zijn toch wat linux browsers...
als ik het zou weten, zou ik het niet vragen natuurlijk.......
Verwijderd
Ik heb 'm wel gemaild... Misschien accepteerd gmail geen zips met een msi erin? En wat betreft die licentie, ik heb geen idee wat ik daar mee moet... Wat mij betreft mag iedereen er mee doen wat hij wil toch? Of denk je dat ik er heel rijk van kan wordenScorpei schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:00:
[...]
Heb je hem al gemailed? Ik heb hem nog niet ontvangen...
Heb hem nu hier staan, maar zonder licentie of zo (dus niet public op mijn site):
http://scorpei.com/downloads/trim/NDStrim.zip
Verwijderd
Hij zal bedoelen dat er wel iets van een licence.txt bij zou moeten zitten zodat je ook zeker kan zeggen dat het door iedereen voor niets gebruikt mag worden.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:08:
[...]
Ik heb 'm wel gemaild... Misschien accepteerd gmail geen zips met een msi erin? En wat betreft die licentie, ik heb geen idee wat ik daar mee moet... Wat mij betreft mag iedereen er mee doen wat hij wil toch? Of denk je dat ik er heel rijk van kan worden
Jup, iets in die richting (gewoon dat er een licentie op zit en ik het dus MAG hosten)Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:44:
[...]
Hij zal bedoelen dat er wel iets van een licence.txt bij zou moeten zitten zodat je ook zeker kan zeggen dat het door iedereen voor niets gebruikt mag worden.
Iemand al tijd gehad..?Scorpei schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:57:
Mocht iemand even willen proef lezen :):
Verwijderd
Hmmm, dat is inderdaad hard nodig
Ik zie dat de msi installer gelijk teksten produceert dat je gevierendeelt wordt als je mijn app kopieert. Ik zal de tekstjes in de installer aanpassen en plak ik een license.txt erbij, wordt morgen denk ik. Ondertussen al iemand geweest die 't tooltje heeft geprobeerd?
Works like a charm me boyVerwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:09:
Hmmm, dat is inderdaad hard nodigIk zie dat de msi installer gelijk teksten produceert dat je gevierendeelt wordt als je mijn app kopieert. Ik zal de tekstjes in de installer aanpassen en plak ik een license.txt erbij, wordt morgen denk ik. Ondertussen al iemand geweest die 't tooltje heeft geprobeerd?
Verwijderd
Nette review hoor... Paar typo's:
Starting games also doesn't take more than a second or two
Both points have been met though one better than the other
Arigato gosaimasu. Aangepast en doorgemaild naar het Express team. Als ik van hun de all clear heb komt ie echt onlineVerwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:20:
[...]
Nette review hoor... Paar typo's:
Starting games also doesn't take more than a second or two
Both points have been met though one better than the other
Btw, Neoflash heeft weer een leuk debakel (check dit plaatje);
http://www.neoflash.com/img/mk5_giga-06.jpg
Fotosoep anyone?
Verwijderd
Ik heb me M3 simply binnen en me 1 GB transcend.
Ik heb al meteen een probleem. De micro card 'klikt' niet in de M3. Ligt volgens mij aan de M3. Ik moet hem soms 30 keer proberen voordat ie blijft zitten. iemand anders ook last van?
Ik heb al meteen een probleem. De micro card 'klikt' niet in de M3. Ligt volgens mij aan de M3. Ik moet hem soms 30 keer proberen voordat ie blijft zitten. iemand anders ook last van?
Scorpei schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:25:
Arigatou goszaimasu. Aangepast en doorgemaild naar het Express team. Als ik van hun de all clear heb komt ie echt online.
@davidgilmour: Druk je hem niet te ver in? Als je hem indrukt tot net onder waar 'ie normaal zou moeten zitten blijft 'ie hangen, als het goed is.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Damn, lang geleden dat ik romanji heb getypedCaptain N schreef op zondag 21 januari 2007 @ 04:12:
[...]
@davidgilmour: Druk je hem niet te ver in? Als je hem indrukt tot net onder waar 'ie normaal zou moeten zitten blijft 'ie hangen, als het goed is.
@het probleem. Het schijnt een bekender probleem te zijn (hoor er wel meer over op het I-net).
Verwijderd
heb je toevallig een paar links waar ik het over kan lezen? ik google op m3 simply micro won't maar kan niks vinden.Scorpei schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:10:
[...]
@het probleem. Het schijnt een bekender probleem te zijn (hoor er wel meer over op het I-net).
Dit topic is gesloten.