Owner of http://scorpei.com/
Heb je wel de update uitgevoerd van de kernel? Na het uitvoeren van deze update werkt het wel goed. Zie www.ezflash.cnElGrandoNeuso schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:08:
Heb gisteren de EZFlash V ontvangen. Echt een aanrader, heel simpel in gebruik.
Je hoeft je DS niet te flahen. Heel eenvoudig de shell kopiëren en spelen maar!
Ben alleen nog een beetje aan het pielen met 2M type saves. Deze krijg ik niet aan de praat. Zijn er al mensen welke deze op de V aan de praat hebben gekregen?
Het valt me ook op, hoe meer saves op de sd kaart staan, des te langzamer hij start. Lijkt erop dat alle saves bij starten gekopiëerd worden ofzo. Nu hebben meer spellen probelemen met starten. Het lijkt wel of zijn cache vol is....
2M save doet het gewoon, Mah Jong nog iets Wifi doet het perfect hierroo.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
http://nds.scorpei.com/TBGTDSHB.html
Hij is wel vrij klein en heb nog niks gedetaileerds over de DS slot oplossingen (krijg straks de R4 en de M3 binnen en dan kan ik pas goed gaan kijken ernaar).
De R4 had ik ook even in mijn handen gehad. Ook deze heeft een Microsd ingang aan de bovenkant van de cartridge. Ik had uiteindelijk toch gekozen voor de EZF V.
3 slot1 cartridges voor de heb vond ik wel een beetje te gortig
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
ik heb hier dus ook wel interesse in maar zou je me een email willen sturen met uitleg dan alsjeblieft?Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:23:
Zie dat de EZ-FLASH 5 op winsunx wordt aangeboden voor US$ 33.8 (~$27.65 EUR) , gisteren was dit nog US$50. Iemand interesse om de verzend kosten te delen?
je kan me bereiken op prairiewolf1991(at)hotmail.com
(sorry) ik wist niet hoe ik je moest bereiken
[ Voor 13% gewijzigd door donny110 op 01-01-2007 16:22 ]
Yep de laatste kernel staat erop. Het rare is, dat het de eerste paar keer goed gaat. Hij blijft op een gegeven moment hangen als hij de save gaat kopiëren bij het starten van een rom.DoctorV64 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:33:
[...]
Heb je wel de update uitgevoerd van de kernel? Na het uitvoeren van deze update werkt het wel goed. Zie www.ezflash.cn
2M save doet het gewoon, Mah Jong nog iets Wifi doet het perfect hierroo.
Heb de kaart ook al geformateerd met FAT32, maar dit gaf zelfs meer probelemen.
Even een vraag van een leek. Ik hoor hier dat een paar mensen EZFlash V al hebben. Hoe is de MP3 ondersteuning op deze kaart? Werkt dat een beetje lekker? En werkt die ook nog als je de DS dichtklapt?
Dank
Cityofheroes.nl - De enige echte Nederlandstalige City of Heroes en Villains supergroup.
Welk merk micro sd gebruik je?ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:27:
[...]
Yep de laatste kernel staat erop. Het rare is, dat het de eerste paar keer goed gaat. Hij blijft op een gegeven moment hangen als hij de save gaat kopiëren bij het starten van een rom.
Heb de kaart ook al geformateerd met FAT32, maar dit gaf zelfs meer probelemen.
Ik vermoed dat de mp3 ondersteuning gewoon zal gebeuren door moonshell (of een custom moonshell).Stinkvogel schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:28:
Hoi iedereen,
Even een vraag van een leek. Ik hoor hier dat een paar mensen EZFlash V al hebben. Hoe is de MP3 ondersteuning op deze kaart? Werkt dat een beetje lekker? En werkt die ook nog als je de DS dichtklapt?
Dank
De afspeelkwaliteit is redelijk tot goed, en werkt nog als de ds dicht is.
Verwijderd
Ik ben vrijwel een leek op het gebied van Super Cards (pas sinds vandaag weet ik hier serieus iets van en ken ik een aantal benamingen.) Ik ben van plan om op www.nds-lite.nl een Super Card Rumble Mini SD te kopen. Hierbij een Superkey en uiteraard een MiniSD (1Gb). Dit samen kost in een pakket €95,-. Uiteraard hoort hier dan ook nog een SD card reader van €4,95 bij. Samen een bedrag van €99,95. Is dit een goede keuze? (en nee, ik hoef geen Super Card Mini SD, ik pak de goedkopere Rumble, ook al kan deze geen GBA's) Zitten hier voor- en nadelen aan?
met deze combinatie kan ik toch alles, hè? MP3's, dvd's en vooral NDS-games toch?
Als iemand betere aanradingen heeft, vind ik dat ook goed. =) En begrijp ik goed dat de nieuwe Super Card DS alleen maar een diskette heeft voor in de NDS-ingang en dus geen GBA? dit kan dus regelrecht aan je pc worden aangesloten? Dat is wel makkelijker, en misschien wel dezelfde prijs..
EDIT: ik heb een gewone DS (dus geen Lite) en er is nog niks aan gebeurd; dus nog niks omgebouwd.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 22:09 ]
De Supercard DS One die je bedoelt werkt met een microsd kaart.Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:06:
met deze combinatie kan ik toch alles, hè? MP3's, dvd's en vooral NDS-games toch?
Als iemand betere aanradingen heeft, vind ik dat ook goed. =) En begrijp ik goed dat de nieuwe Super Card DS alleen maar een diskette heeft voor in de NDS-ingang en dus geen GBA? dit kan dus regelrecht aan je pc worden aangesloten? Dat is wel makkelijker, en misschien wel dezelfde prijs..
Iemand hier een antwoord op?Karlok[JY-616] schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:58:
In de software van supercard, is een optie "Faster Game Play" te vinden. Wat doet dat? Heb bij het patchen aan en uit geprobeerd. Maar ik merk niks in snelheid van het spel. Of doet het wat anders?
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Verwijderd
Maar ik neem dus aan dat het eerste gedeelte van mijn vorige posts dan gewoon goed is en dat ik al het materiaal heb om zelf aan de slag te gaan? want ik ben me al een tijdje aan het bedenken, maar zal toch maar €95,95 uitgeven dan..
Als je deze bedoelt is het voldoende om te starten jaVerwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:21:
Dankjewel Karlok![]()
Maar ik neem dus aan dat het eerste gedeelte van mijn vorige posts dan gewoon goed is en dat ik al het materiaal heb om zelf aan de slag te gaan? want ik ben me al een tijdje aan het bedenken, maar zal toch maar €95,95 uitgeven dan..
http://www.nds-lite.nl/su...superkey-minisd-p-87.html
[ Voor 41% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 30-12-2006 23:01 ]
Mijn pakje ligt nog steeds bij de douane. Ik word er helemaal niet goed van...Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:06:
[...]
Ik heb een maandje geleden ook iets (3x M3 lite combi) besteld bij Hopebuy en laten leveren via DHL. Er stond ook sample en een laag bedrag op. Ik heb blijkbaar geluk gehad, want het was er zonder problemen in een week tijd. Ik heb wel vaker iets besteld in China en tot nu toe altijd mazzel gehad blijkt maar weer.
De nieuwe factuur die Hopebuy op 22 december naar DHL Hong Kong had gestuurd is pas gisterochtend bij de douane ontvangen (heeft een week in Hong Kong gelegen kennelijk voordat ze hem gefaxt hebben). Volgens DHL was het echter zo druk dat het niet meer behandeld kon worden en nu wordt het dus pas op zijn vroegst 2 januari opgepakt. Dan maar hopen dat het nu soepeltjes gaat en ik eindelijk mijn spullen in huis krijg...
Ik vraag me af of ik mijn kosten voor de express zending terug kan claimen. Als je een fax een week laat liggen voor je hem naar de douane stuurt is er toch geen sprake meer van een express zending, lijkt mij? En dan kun je toch ook niet meer zeggen dat je niet verantwoordelijk bent voor de douane vertraging...
Verwijderd
En wat voor mogelijkheden qua gegeugen zijn er nog bij een Supercard Rumble Mini SD (of geen Rumble) + Superkey? Nogmaals, ik heb géén Lite.
128MB is niet veel, een paar games zouden er op kunnen. Ik raad je 1GB of 512 MB aan, dit is ruim voldoende. In SuperCard Mini gaat een SD mini kaartje, die zijn voor een paar tientjes al te koop.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:24:
Excuses voor de vele vragen, maar ik kom er net achter dat een kaartje van 1 Gb staat voor 128 MB en niet 1000MB.. Beetje dom van me, maarja. Nu lijkt me 128 MB niet erg veel, of wel? Hoeveel games kunnen hier ongeveer op (als er niks van muziek en film op staat)?
En wat voor mogelijkheden qua gegeugen zijn er nog bij een Supercard Rumble Mini SD (of geen Rumble) + Superkey? Nogmaals, ik heb géén Lite.
Jij hebt geen Lite dus lite versie zit er voor jouw niet in (geen verschil met Supercard Mini alleen maakt gebruik van micro SD ipv mini SD).
Voor jouw het best (in mijn opzicht) SuperCard Mini (rumble) + SuperKey/Passcard3 + 1GB mini SD. Als je de rumble neemt ben je iets goedkoper uit, maar speelt geen GBA games af. Zo'n setje heb je wel voor <100euro. Passcard3 en superkey zijn hetzelfde alleen ander merk
Goed zo?
Ik heb een EZ Flash V met een 1 GB. Ik heb er nu 17 roms op staan en nog steeds ruim 500MB vrij.no11 schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:10:
[...]
128MB is niet veel, een paar games zouden er op kunnen. Ik raad je 1GB of 512 MB aan, dit is ruim voldoende. In SuperCard Mini gaat een SD mini kaartje, die zijn voor een paar tientjes al te koop.
Jij hebt geen Lite dus lite versie zit er voor jouw niet in (geen verschil met Supercard Mini alleen maakt gebruik van micro SD ipv mini SD).
Voor jouw het best (in mijn opzicht) SuperCard Mini (rumble) + SuperKey/Passcard3 + 1GB mini SD. Als je de rumble neemt ben je iets goedkoper uit, maar speelt geen GBA games af. Zo'n setje heb je wel voor <100euro. Passcard3 en superkey zijn hetzelfde alleen ander merk.
Goed zo?
Als je een 1GB (Hoofdletter B, Bytes) koopt, kan je er best nog wat opzetten.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:24:
Excuses voor de vele vragen, maar ik kom er net achter dat een kaartje van 1 Gb staat voor 128 MB en niet 1000MB.. Beetje dom van me, maarja. Nu lijkt me 128 MB niet erg veel, of wel? Hoeveel games kunnen hier ongeveer op (als er niks van muziek en film op staat)?
Je hebt dan namelijk 8Gb (Gigibit) tot je beschikking.
Dus een 1GB (byte) minisd in de winkel is dus niet hetzelfde als een 1Gb (bit) op een flashkaart.
Verwijderd
Ik heb mijn pakket laten verzenden via TNT en spullen besteld op 2e kerstdag, werd vrijdag netjes aan de deur bezorgt. heb mijn spulletjes bij BambooGaming.com besteld, zijn de verzendkosten ook niet zo hoog. misschien een tip voor de volgende keer.g00fy64 schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:20:
[...]
Mijn pakje ligt nog steeds bij de douane. Ik word er helemaal niet goed van...![]()
De nieuwe factuur die Hopebuy op 22 december naar DHL Hong Kong had gestuurd is pas gisterochtend bij de douane ontvangen (heeft een week in Hong Kong gelegen kennelijk voordat ze hem gefaxt hebben). Volgens DHL was het echter zo druk dat het niet meer behandeld kon worden en nu wordt het dus pas op zijn vroegst 2 januari opgepakt. Dan maar hopen dat het nu soepeltjes gaat en ik eindelijk mijn spullen in huis krijg...
Ik vraag me af of ik mijn kosten voor de express zending terug kan claimen. Als je een fax een week laat liggen voor je hem naar de douane stuurt is er toch geen sprake meer van een express zending, lijkt mij? En dan kun je toch ook niet meer zeggen dat je niet verantwoordelijk bent voor de douane vertraging...
vind site wel onduidelijk staat vb m3 lite maar staat niet bij of het PERFECT of PRO is.. wat best wel belangrijk is.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:25:
[...]
Ik heb mijn pakket laten verzenden via TNT en spullen besteld op 2e kerstdag, werd vrijdag netjes aan de deur bezorgt. heb mijn spulletjes bij BambooGaming.com besteld, zijn de verzendkosten ook niet zo hoog. misschien een tip voor de volgende keer.
en hoeveel bedragen de verzendkosten?
[ Voor 3% gewijzigd door Icekiller2k6 op 31-12-2006 13:51 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Heeft er iemand met de EZ5 al een 2GB kaartje getest?
Verwijderd
Zelf gebruik ik de Kingston 1 Gbyte, de werk echt als een trein.... Sandisk schijnen langzaam te zijn. Ultra 2 van sandisk heb ik geen ervaring mee. zie ook http://ezflash.sosuke.com/about3273.htmlvanThijs schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:37:
Ik heb een ez5 besteld, maar weet nog niet zeker welke geheugenkaart ik erbij wil. Voor zover ik weet zijn de sandisk micro SD 2GB het best verkijgbaar. Werkt de gewone een beetje vlot, of is de ultra echt nodig?
Heeft er iemand met de EZ5 al een 2GB kaartje getest?
wat betreft speed van de microSD kaarten.
Verwijderd
Number of itemsIcekiller2k6 schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:49:
[...]
vind site wel onduidelijk staat vb m3 lite maar staat niet bij of het PERFECT of PRO is.. wat best wel belangrijk is.
en hoeveel bedragen de verzendkosten?
1 item €7,20
2 items €12,00
3 items €15,00
4 items €18,00
5 items €19,80
6 to 10 items €27,00
11 to 20 items €33,60
21 items and more mail us mail us
* R =Register Air Mail
* E =EMS Express
Verwijderd
Nou eerlijk gezegt was ik ook niet zo blij met DHL want het zou volgens de site op een vrijdag bezorgd worden en het was er om 17:00 nog niet. Vervolgens stond er ineens op de site van DHL dat er niemand thuis was, terwijl er wel degelijk iemand thuis is geweest. Ik natuurlijk gelijk bellen want hier klopte iets niet. En toen kreeg ik te horen dat het pas maandag weer aangeboden zou worden, maar dat ik het wel zelf kon ophalen in Roosendaal. Dat heb ik maar gedaan, want ik wilde alles snel hebben natuurlijk. Maar belachelijk dat ik bezorgkosten moet betalen terwijl ik het zelf op moest halen. En flauw dat de DHL bezorgen zegt dat er niemand thuis was, terwijl hij gewoon nooit langs is geweest.g00fy64 schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:20:Mijn pakje ligt nog steeds bij de douane. Ik word er helemaal niet goed van...![]()
Verwijderd
Ik heb 1GB SanDisk kaartjes (zat bij de combi aanbieding) en ze bevallen prima. Niks geen slow downs of zo. Ik denk dat het toch van de flashkaartje/geheugenkaartje combinatie afhangt.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:45:Zelf gebruik ik de Kingston 1 Gbyte, de werk echt als een trein.... Sandisk schijnen langzaam te zijn.
Overigens heb ik een 2GB Transcend 150x kaartje in mijn iPAQ (de snelste destijds) en daar had ik wel spijt van. Ik vond hem helemaal niet zo snel en al helemaal niet stabiel. WM5 heeft er soms gewoon moeite mee. Dus een snel kaartje wil niet altijd even stabiel zijn.
Verwijderd
ook in ben nieuw in die hele DS backup scene maar heb wel al eens http://scorpei.com/ 's guide gelezen -waarvoor dank-. Een kennis van me gebruikt een Supercard SD maar nu heb ik me laten wijsmaken dat een M3 of G6 vaak beter is. Je voelt me al komen, ik heb de klassieke vraag klaar. 'Welk backup systeem is nu het beste, rekening houdend met mijn verwachtingen?'
...mijn verwachtingen dus:
- te koop in België, of leverbaar in België
- prijs kwaliteit, iedereen wil graag de goedkoopste/beste oplossing.
- GBA én DS roms
- opslag van'n 512Mb 'om te beginnen' (is dat genoeg?)/(intern of extern geheugen, al heb ik nog geen flashkaartjes)
- looks misschien ook?
(m'n ds is reeds geflasht)
dank bij voorbaat
512Mb is niet zoveel, maar 512MB wel. Let daarbij op bij het kopen van een flashkaart met extern geheugen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:57:
Hey,
ook in ben nieuw in die hele DS backup scene maar heb wel al eens http://scorpei.com/ 's guide gelezen -waarvoor dank-. Een kennis van me gebruikt een Supercard SD maar nu heb ik me laten wijsmaken dat een M3 of G6 vaak beter is. Je voelt me al komen, ik heb de klassieke vraag klaar. 'Welk backup systeem is nu het beste, rekening houdend met mijn verwachtingen?'
...mijn verwachtingen dus:
- te koop in België, of leverbaar in België
- prijs kwaliteit, iedereen wil graag de goedkoopste/beste oplossing.
- GBA én DS roms
- opslag van'n 512Mb 'om te beginnen' (is dat genoeg?)/(intern of extern geheugen, al heb ik nog geen flashkaartjes)
- looks misschien ook?
(m'n ds is reeds geflasht)
dank bij voorbaat
Verwijderd
importshop.nl biedt m3+passme voor 100 euro aan, lijkt duur maar wanneer ik het vergelijk met webshops in het buitenland, kom je ook al snel aan de 100 euro (inc verzendkosten)... plus dat het versturen aanzienlijk langer duurt voor je het ontvangt natuurlijk.
Verwijderd
Een aantal redenen:PROnline schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:18:
waarom nog een m3 lite kopen als de M3 simply veel goedkoper te krijgen is?
-M3 simple heeft geen GBA support.
-M3 simple heeft toch nog een flashcart nodig voor de DS browser toepassing
De M3 lite ook, immers dan moet je nog een slot-1 kaartjeVerwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:24:
[...]
Een aantal redenen:
-M3 simple heeft geen GBA support.
-M3 simple heeft toch nog een flashcart nodig voor de DS browser toepassing
Kan niet wachten tot ik naar huis kan om er mee aan de slag te gaan
Kan iemand trouwens de ezflash website bereiken? Ik probeer al een paar dagen de updates voor de ezflash V te downloaden maar ik krijg steeds timeouts en kan geen mirrors naar de downloads vinden...
[ Voor 40% gewijzigd door 4of9 op 02-01-2007 14:53 ]
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Dat klinkt me maar al te bekend in de oren. De laatste keer dat dat gebeurde was die site 2~3 weken dood (net toen ik mijn review van de EZflash IV deluxe schreef, helaas voor EZflash4of9 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:04:
jeu mijn vriendin liet net weten dat er een pakketje is afgegegeven voor mij.
Kan niet wachten tot ik naar huis kan om er mee aan de slag te gaan
Kan iemand trouwens de ezflash website bereiken? Ik probeer al een paar dagen de updates voor de ezflash V te downloaden maar ik krijg steeds timeouts en kan geen mirrors naar de downloads vinden...
Verwijderd
Hier kan je de nieuwe updates downloaden (van 31 december): http://ezflash.sosuke.com/about3199.html4of9 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:04:
Verwijderd
Zou graag willen weten welke van deze 2 een aanrader is:
R4-DS of EZflash V
Alvast thx
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 17:01 ]
Verwijderd
En hoe belangrijk is de snelheid van de sd kaart hierbij?
Verwijderd
De M3 is de beste van de twee.....Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:58:
Hallo,
R4-DS of EZflash V
Alvast thx

N.a.v. de laatste review op GBATemp, waar de R4 een 9/10 scoort en daarbij te lezen is dat er geen sprake is van slowdowns, savegame management perfect is, er een aardige GUI is en dat I/O drivers zijn vrijgegeven, lijkt mij R4 de betere keuze. Ik wacht nog even op wat de M3 'Real' gaat bieden, een soort duurdere versie van de M3 Simply (die vrijwel identiek aan R4 is).Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:58:
Hallo,
R4-DS of EZflash V
Alvast thx
De NinjaPass X9 scoorde trouwens een 5.5/10 op GBATemp...
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Verwijderd
is de software en firmware van de R4 ook hetzelfde als de M3 simply?jelbo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:51:
[...]
... soort duurdere versie van de M3 Simply (die vrijwel identiek aan R4 is)....
Verwijderd
Mijn broer heeft dezelfde en als ik op zijn ds speel, werkt het kaartje gewoon perfect, snel en stabiel.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:24:
Ik heb een supercard en een superpass bij mijn ds lite gekocht. Welk merk sd micro kaartje kan ik hierbij het beste kopen? Ik heb een Transcend micro sd 1 GB kaartje gezien voor 19,50 of moet ik toch voor een van de bekendere merken gaan zoals Kingston of Sandisk gewoon of ultra II??
En hoe belangrijk is de snelheid van de sd kaart hierbij?
waar heb je dat kaartje btw gekocht?
Verwijderd
Is er ook ergens een review verschenen van de EZFlash5, hoe deze presteert t.o.v andere slot1 cards?jelbo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:51:
[...]
N.a.v. de laatste review op GBATemp, waar de R4 een 9/10 scoort en daarbij te lezen is dat er geen sprake is van slowdowns, savegame management perfect is, er een aardige GUI is en dat I/O drivers zijn vrijgegeven, lijkt mij R4 de betere keuze. Ik wacht nog even op wat de M3 'Real' gaat bieden, een soort duurdere versie van de M3 Simply (die vrijwel identiek aan R4 is).
De NinjaPass X9 scoorde trouwens een 5.5/10 op GBATemp...
Ik kreeg 1 WSOD maar toen ik de speed van de sd naar beneden schroefde, naar 10 werkte het wel gewoon. Zonder patchen.
Alleen de Opera browser heb ik nog niet aan de praat maar dat komt nog wel denk ik.
uhm na wat lezen denk ik dat dat nog ff gaat duren
[ Voor 9% gewijzigd door 4of9 op 02-01-2007 21:51 ]
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Er bestaat geen PC side software voor beide systemen. Aan de ene kant wel jammer omdat dat vaak garant staat voor een optie die soft-reset naar het menu biedt, wat nu dus niet het geval is. De firmware is bijna hetzelfde. Ik las ergens dat wat Chinezen zelfs de M3 Simply FW op een R4 gekregen hebben, maar andersom nog niet.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:03:
[...]
is de software en firmware van de R4 ook hetzelfde als de M3 simply?
Ja, de DS is sowieso niet regiogebonden.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:12:
Kan je eigenlijk backup games spelen uit elke regio (us/eu) met een m3 simply of een r4 of een dsx? (oftewel de slot-1 gevallen)
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
De hardware is meen ik precies hetzelfde. Zelfde mal, zelfde fabriek.jelbo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:01:
[...]
Er bestaat geen PC side software voor beide systemen. Aan de ene kant wel jammer omdat dat vaak garant staat voor een optie die soft-reset naar het menu biedt, wat nu dus niet het geval is. De firmware is bijna hetzelfde. Ik las ergens dat wat Chinezen zelfs de M3 Simply FW op een R4 gekregen hebben, maar andersom nog niet.
Klopt, Nintendo is over het algemeen niet blij met import games en spellen. Dingen als Gyakyten saiban zijn echt de top (zelf zowel 1 als 2 geimporteerd), zit zelfs een optie voor engelse scherm teksten in (zou je toch import bevordelijk noemen niet).
Wil er een halen die en op de GBA werkt en liefst ook op mijn DS.
Kan iemand mij vertellen wat voor kosten en werk hieraan verbonden zijn? En misschien zelfs iets aanraden?
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Zeker wel Gyakuten saiban (alle twee gewoon spelen).Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:10:
welke japanse games zijn nog de moeite?
Sorry geen zin om het twee keer te typenI just received both the M3 simply and the R4DS. They seriously came pretty much at the same time (within 5 minutes). Anyway, I’ll be finishing up my review of the Acekard first. As soon as that’s done I’ll post it and will start looking at the two new carts.
Ik was van plan deze reviews samen te voegen. Immers het enige verschil is software. Dan heb je ook meteen een mooie vergelijkingjelbo schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:30:
Scorpei, doe als je wilt eerst de M3 Simply, omdat daar nog nergens een review van is. Een vergelijking tussen R4 en M3 Simply zou ook mooi zijn.
Misschien heb er er wel eens van gehoord:MuSeLive schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:16:
weet er iemand waar ik een goedkoop micro sd kaartje van 1GB kan halen?
Tweakers Pricewatch
Ga je toevallig de EZ-Flash V (of andere slot1 oplossingen) ook nog reviewen of ligt dat niet in de planningScorpei schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:28:
Eerste indruk is vrij goed, natuurlijk is alles haast hetzelfde en voelt het allemaal nog een beetje beta aan (hey het product is nog niet lang uit; en de M3 is volgens mij zelfs nog niet eens officieel gereleased). Meer als ik er wat langer mee heb gespeeld (in m'n review dus).
Als ik een sample krijg wel...EZflash geeft geen antwoord op mijn mailtjes dus of jullie moeten ze mailen met het verzoek er mij een te sturen, of een reseller moet zich beschikbaar stellenLaborGardens schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:31:
[...]
Ga je toevallig de EZ-Flash V (of andere slot1 oplossingen) ook nog reviewen of ligt dat niet in de planning
Overigens heb ik reviews van;
http://scorpei.com/DSlink.html - DSlink
http://scorpei.com/DS-Xtreme.html - DS-X
http://scorpei.com/Ninjapass_X9TF.html - NinjaPass X9-TF
En de AceKard, maar daar moet ik nog even van horen of hij goed is van bamboogaming.com
[ Voor 23% gewijzigd door Scorpei op 03-01-2007 18:43 ]
Ja, maar ik bedoel niét onlineKurios schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:21:
[...]
Misschien heb er er wel eens van gehoord:
Tweakers Pricewatch
Misschien heb je hier wel eens van gehoord: zo ongeveer elke computerwinkel en telecomwinkel.
........................................................................................................................................................
http://scorpei.com/AceKard.html
Ja ik weet ook wel dat je hem overal wel voor 35 euro kan krijgen, maar misschien weet iemand toevallig een leuke aanbieding? moet het nou zo lullig?woutor schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:57:
[...]
Misschien heb je hier wel eens van gehoord: zo ongeveer elke computerwinkel en telecomwinkel.
Check je mailMuSeLive schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:43:
[...]
Ja ik weet ook wel dat je hem overal wel voor 35 euro kan krijgen, maar misschien weet iemand toevallig een leuke aanbieding? moet het nou zo lullig?
Verwijderd
Buiten dan het feit dat ik daar samples van krijg heb ik er weinig ervaring mee. Maar alle ervaring die ik er mee heb is zeker positief, ook hoor ik op gbatemp er alleen maar goeds over.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:12:
Is Bamboogaming een vertrouwbare winkel? hoe lang duurt daar de verzending van een bestelling?
Verwijderd
Hij mag niet uit de DS steken. Klopt het dat de Simply M3 hier een prima oplossing voor is, dat deze ca. 45 euro kost en dat ik dan alleen nog een MicroSD kaartje erbij nodig heb?
En dat het dan een kwestie is van de 'backup-roms' op het kaartje slepen, zonder software, dus dat het ook op de MacBook werkt?
ja klopt. maar GBA roms zul je niet kunnen spelen.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:31:
Ik heb een vraag. Ik wil dus een Slot 1 'backup' systeem waarmee ik 'backups' kan draaien van DS spellen zonder gedoe.
Hij mag niet uit de DS steken. Klopt het dat de Simply M3 hier een prima oplossing voor is, dat deze ca. 45 euro kost en dat ik dan alleen nog een MicroSD kaartje erbij nodig heb?
En dat het dan een kwestie is van de 'backup-roms' op het kaartje slepen, zonder software, dus dat het ook op de MacBook werkt?
hmmz dat van die mac weet ik niet..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
en weet je toevallig ook hoe lang de verzendtijd is ?Scorpei schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:20:
[...]
Buiten dan het feit dat ik daar samples van krijg heb ik er weinig ervaring mee. Maar alle ervaring die ik er mee heb is zeker positief, ook hoor ik op gbatemp er alleen maar goeds over.
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Verwijderd
Als het een kwestie van alleen de roms kopieren op het SD kaartje dan lukt het wel en dan is dat precies wat ik wil.Icekiller2k6 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:33:
[...]
ja klopt. maar GBA roms zul je niet kunnen spelen.
hmmz dat van die mac weet ik niet..
Klopt het dat dit

Met zo een Simply M3 ben ik dus max 65 euro kwijt met een 512 MB MicroSD card?
Welke buitenlandse zaak is een beetje betrouwbaar en verkoopt de Simply M3?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 21:59 ]
Verwijderd
Hehe, grappig. De M3 Simply en de R4 zijn exact hetzelfde. Je kan gewoon een jumpertje solderen en hij is de andere. Het IC is trouwens direct op het printplaatje geplakt, ik heb er al één defect gehad. Het is net zoals goedkope LCD horloges of zoals vroeger Topless geheugen. Alles zit in één IC er is geen los flash geheugen voor save-games.jelbo schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:30:
Scorpei, doe als je wilt eerst de M3 Simply, omdat daar nog nergens een review van is. Een vergelijking tussen R4 en M3 Simply zou ook mooi zijn.
Waar heb je die info vandaan en als je hem van jezelf hebt, leg eens wat meer uit, dat willen vast veel mensen wetenVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:01:
[...]
Hehe, grappig. De M3 Simply en de R4 zijn exact hetzelfde. Je kan gewoon een jumpertje solderen en hij is de andere. Het IC is trouwens direct op het printplaatje geplakt, ik heb er al één defect gehad. Het is net zoals goedkope LCD horloges of zoals vroeger Topless geheugen. Alles zit in één IC er is geen los flash geheugen voor save-games.
Sfeertje.....nouja, volgens de officiele meldingen van Bamboogaming (kun je net zo goed zelf lezen) kan het tot 21 dagen duren, zelf krijg ik alles binnen 10.Alien B.O.B. schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:47:
[...]
en weet je toevallig ook hoe lang de verzendtijd is ?
ok bedanktScorpei schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:06:
[...]
Sfeertje.....nouja, volgens de officiele meldingen van Bamboogaming (kun je net zo goed zelf lezen) kan het tot 21 dagen duren, zelf krijg ik alles binnen 10.
ik kon het namelijk niet zo vinden op die site (ik ben waarschijnlijk of blind of lui...)
[ Voor 13% gewijzigd door Alien B.O.B. op 03-01-2007 22:15 ]
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Verwijderd
en geen belastingen als je een simpel kaartje van 36 euro besteld?Scorpei schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:06:
[...]
Sfeertje.....nouja, volgens de officiele meldingen van Bamboogaming (kun je net zo goed zelf lezen) kan het tot 21 dagen duren, zelf krijg ik alles binnen 10.
Er zijn vele slot1 kaarten beschikbaar, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Volgens mijn zijn ze hardwarematig bijna allemaal gelijk (op een paar na, zoals acekard).
Zo heb je:
- M3 DS Simply
- EZ-Flash V
- R4 DS
- Supercard DS(ONE)
Omdat deze volgens mij bijna gelijk zijn, is mijn vraag welke van deze de beste support heeft voor compatibility en homebrew.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Supercard DS(ONE). Deze was bij www.jemico.nl 85 euro. Naar mijn mening een beetje duur of is dit de juiste prijs?
ik zou voor de m3 gaan maar dat is persoonlijk..foton schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:32:
Ik zit er over na te denken om binnenkort een DS Lite aan te schaffen met daarbij een backup kaartje (slot 1).
Er zijn vele slot1 kaarten beschikbaar, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Volgens mijn zijn ze hardwarematig bijna allemaal gelijk (op een paar na, zoals acekard).
Zo heb je:
- M3 DS Simply
- EZ-Flash V
- R4 DS
- Supercard DS(ONE)
Omdat deze volgens mij bijna gelijk zijn, is mijn vraag welke van deze de beste support heeft voor compatibility en homebrew.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Supercard DS(ONE). Deze was bij www.jemico.nl 85 euro. Naar mijn mening een beetje duur of is dit de juiste prijs?
umm veel te duur.. importshop dot nl heeft ze voor 50 dacht ik... (schiet me niet op 5 euro)
http://img244.imageshack.us/img244/6663/comparerl8.jpgScorpei schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:05:
[...]
Waar heb je die info vandaan en als je hem van jezelf hebt, leg eens wat meer uit, dat willen vast veel mensen weten. Iedereen weet dat de hardware precies hetzelfde is (ofthans, grotendeels), maar de FW is natuurlijk wel anders. Dat bedoeld tweakerrrrrr denk ik dat ik beschrijf.
kun je het dus gewoon op zien
owja
De supercard is meer complex dus daarom ook duurder en gebruikt ook meer batterijen en de r4/m3 heeft maar een chip dus die gebruikt minder
[ Voor 27% gewijzigd door Icekiller2k6 op 04-01-2007 01:39 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag de M3 DS Simple besteld in Australie. Ik laat wel even weten wanneer die er is en hoe die bevalt. 37 euro inc. verzend.foton schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:32:
Ik zit er over na te denken om binnenkort een DS Lite aan te schaffen met daarbij een backup kaartje (slot 1).
Zo heb je:
- M3 DS Simply
- EZ-Flash V
- R4 DS
- Supercard DS(ONE)
Waar heb je die voor zo weinig geld vandaan?Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 02:32:
[...]
Ik heb vandaag de M3 DS Simple besteld in Australie. Ik laat wel even weten wanneer die er is en hoe die bevalt. 37 euro inc. verzend.
Zelf heb ik de R4DS vandaag besteld bij importshop.nl, samen met een Kingston 1GB kaartje elders op internet voor +-26 euro incl verzendkosten.
Kan niet wachten tot het binnen is
Laat natuurlijk ook weten als het binnen is.
Verwijderd
dat kan nog goedkoper!Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 02:32:
[...]
Ik heb vandaag de M3 DS Simple besteld in Australie. Ik laat wel even weten wanneer die er is en hoe die bevalt. 37 euro inc. verzend.
Maar goed. Goedkoop is niet altijd beter. Je zit namelijk met de garantieafhandeling. Stel er gaat iets kapot, dan moet je het helemaal terugsturen naar Australie. Lijkt me niet echt wenselijk, want aangetekend versturen is niet goedkoop.
Zit er zelf aan te denken om ook een slot1 kaartje erbij te kopen. Wacht nog n paar weken af omdat er nu zoveel nieuwe zijn... Hoop ook dat de G6 snel gebruikt kan worden als RAM expansion om opera ds werkend te krijgen...
Verwijderd
ja dat is wel waar eigenlijk.Cartman! schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:10:
Voor t verschil met kopen in Nederland kun je dan gewoon n nieuwe bestellen. Wat een woekerprijzen sommige webshops hier vragen voor backup tools...pff....
Zit er zelf aan te denken om ook een slot1 kaartje erbij te kopen. Wacht nog n paar weken af omdat er nu zoveel nieuwe zijn... Hoop ook dat de G6 snel gebruikt kan worden als RAM expansion om opera ds werkend te krijgen...
maar hoe zit het met die opera DS browser?
kan ik die nu al draaien met een M3 simply en een M3 perfect?
Verwijderd
waar is het nog goedkoper dan? Terugsturen naar australie kost 1 euro, zo een klein kaartje. Komt wel aan hoor.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:38:
[...]
dat kan nog goedkoper!
Maar goed. Goedkoop is niet altijd beter. Je zit namelijk met de garantieafhandeling. Stel er gaat iets kapot, dan moet je het helemaal terugsturen naar Australie. Lijkt me niet echt wenselijk, want aangetekend versturen is niet goedkoop.
Bamboogaming.comFreich schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 02:41:
[...]
Waar heb je die voor zo weinig geld vandaan?
Zelf heb ik de R4DS vandaag besteld bij importshop.nl, samen met een Kingston 1GB kaartje elders op internet voor +-26 euro incl verzendkosten.
Hoeveel ben je kwijt voor de R4DS en waar?
Verwijderd
ja maar dat is niet verzekerd, dus als het kwijt raakt.... dan zijn de rapen gaar...Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:28:
[...]
waar is het nog goedkoper dan? Terugsturen naar australie kost 1 euro, zo een klein kaartje. Komt wel aan hoor.
[...]
De M3 perfect heeft ram, heb net even de operaDS browser getest met de M3 simply (+SC) en dat werkt, dus dat moet wel kunnen.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:17:
[...]
ja dat is wel waar eigenlijk.
maar hoe zit het met die opera DS browser?
kan ik die nu al draaien met een M3 simply en een M3 perfect?
http://bamboogaming.com/shipping-cost/info_5.htmlAlien B.O.B. schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:15:
[...]
ok bedankt![]()
ik kon het namelijk niet zo vinden op die site (ik ben waarschijnlijk of blind of lui...)
Denk het
Dat is de SC-DS en een van de twee (M3 of R4). Ik ga zo mijn setje open maken om te kijken, dan maak ik meteen wat pics en gooi die online.Icekiller2k6 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 01:36:
[...]
http://img244.imageshack.us/img244/6663/comparerl8.jpg
kun je het dus gewoon op zien
[...]
Verwijderd
hoi scorpy,Scorpei schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:38:
[...]
De M3 perfect heeft ram, heb net even de operaDS browser getest met de M3 simply (+SC) en dat werkt, dus dat moet wel kunnen.
waar bewaar je de data (backups, muziek e.d.)?
op de simply of de M3 perfect?
Scorpei........
Alles op een microSD kaartje, zelf draai ik op het moment het meeste van de M3 simply (in het geval van operaDS moet dat ook) omdat ik die nu aant reviewen ben.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:47:
waar bewaar je de data (backups, muziek e.d.)?
op de simply of de M3 perfect?
Verwijderd
Zelf heb ik de EZ-Flash V en ben daar zeer te vrede mee, maar wat het verschil tussen de andere kaarten is? geen idee. Ik ben voor de jarenlange ervaring van EZ-Flash gegaan en ik had begrepen dat zei nog steeds support/update`s uitbrengen voor hun eerste kaart.foton schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:32:
Zo heb je:
- M3 DS Simply
- EZ-Flash V
- R4 DS
- Supercard DS(ONE)
Bij importshop, 50.00 euro + 7,50 verzendVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:28:
[...]
waar is het nog goedkoper dan? Terugsturen naar australie kost 1 euro, zo een klein kaartje. Komt wel aan hoor.
[...]
Bamboogaming.com
Hoeveel ben je kwijt voor de R4DS en waar?

Verwijderd
Gewoon terugsturen. Alle aankopen via het Internet mag je binnen 8 dagen terugsturen naar de verkoper. Ik weet alleen niet of je die 7,50 euro terugkrijgt, maar dan bespaar je nog 15 euro als je hem bij Bamboo bestelt, want daar is die nu 35 euro inc. verzending.Freich schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:08:
[...]
Bij importshop, 50.00 euro + 7,50 verzend
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 12:14 ]
The right jumper in the wrong place can make all the difference in the worldScorpei schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:42:
[...]
Dat is de SC-DS en een van de twee (M3 of R4). Ik ga zo mijn setje open maken om te kijken, dan maak ik meteen wat pics en gooi die online.
http://scorpei.com/R4DS.html (nee de review is nog niet af
[ Voor 7% gewijzigd door Scorpei op 04-01-2007 12:45 ]
Die SCDS lijkt me erg duur. Kijk eens rond op sites als PSXbox.net, Hopebuy.com, Bamboogaming.com en Gameyeeeah.com, om maar eens de bekendste te noemen.foton schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:32:
Zo heb je:
- M3 DS Simply
- EZ-Flash V
- R4 DS
- Supercard DS(ONE)
Met de SCDS en EZFV is er sprake van gerommel met savegame grootte en MicroSD snelheid settings. Bij de M3S en R4DS heb je met beide issues niks te maken, het werkt gewoon. Van slowdowns hebben de laatste voor zover ik her en der gelezen heb ook geen last. Ik zou dus voor ofwel de M3S of de R4DS gaan. Ik wacht zelf nog even wat reviews van de M3S af om te zien welke de (iets) betere is. Verder is M3 misschien een iets veiligere keuze omdat het bedrijf al een tijd meedraait en je zekerder van support kunt zijn.
Ook wacht ik zelf nog even af wat de M3 Real gaat zijn. Het enige wat ik mis is soft-reset support, en voor zover ik weet hebben alleen SCDS en EZFV deze optie aan boord door optioneel gebruik te maken van gepatchte ROMs, de andere twee werken alleen met clean ROMs.
Homebrew is op dit moment niet goed vergelijkbaar tussen die 4. Ze hebben allemaal hun I/O drivers vrijgegeven, en er bestaan al DLDI bestandjes van. Wanneer homebrew de laatste Devkit Pro met DLDI gebruikt zouden ze allemaal moeten draaien op deze 4 kaartjes.
waar heb je het kaartje vandaan als ik vragen mag ? Kan ze niet vinden in de pricewatch.Freich schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 02:41:
[...]
Waar heb je die voor zo weinig geld vandaan?
Kan niet wachten tot het binnen is![]()
Laat natuurlijk ook weten als het binnen is.
http://www.one2remember.n...rrency=EUR&products_id=53Erkandude schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:58:
[...]
waar heb je het kaartje vandaan als ik vragen mag ? Kan ze niet vinden in de pricewatch.
Enigste winkel met normale verzendkosten
PcFastFood.nl € 19,95 € 14,95 Hengelo Laat me niet lachen....
*edit* Toch maar niet...ik heb net door verschillende PCB foto's van anderen zitten bladeren en ik zie niet echt wat nu karakterstiek is voor een van de twee. Het lijntje aan de linkerkant van de chip is het wel lijkt me (alhoewel er weer geen lijntjes zijn bij het plaatje van imageshack), maar ook aan de bovenkant is een verschil....
[ Voor 97% gewijzigd door Scorpei op 04-01-2007 15:22 ]
Dit topic is gesloten.