Toon posts:

Externe HDD kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar wat extra schijfruimte. Nu weet ik niet of deze topic hier hoort, maar ik kon niets anders vinden wat ermee te maken had.

Ik zoek een schijf met ongeveer de volgende eigenschappen:

250Gb ruimte
16Mb cache
> 5400 rpm
USB2.0 en/of Firewire800
zonder FAN.

Bijna alles wat ik op internet tegenkom van 250Gb heeft een cache van 8Mb.Meer ruimte is natuurlijk nooit een probleem, maar de prijs wel natuurlijk :P.

Nu wil ik graag weten of jullie nog merken/types weten die zon beetje aan mijn eisen voldoen. Ik heb heel google en kieskeurig al afgezocht, maar zonder resultaat..

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Budget?

Ik zelf heb deze

Mooie en stille schijf en werkt ook absoluut na behoren. Na het aanzetten binnen 4 seconden te gebruiken :z

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm...ja wat is je budget?

Kom vaak de Maxtor OneTouch III 300GB (USB2.0 & Firewire 400) tegen. Deze is echter wel redelijk fors geprijsd (€175). Verder inderdaad maar weinig te vinden.

Is het niet goedkoper om een standaardschijf in een externe behuizing te proppen? Waarom wil je die 16MB Cache eigenlijk zo graag? Zoveel sneller is het niet toch? En in een externe hardeschijf lijkt het me sowieso vrij overbodig... ?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
die crijn noemt is bij de mediamarkt in hengelo voor 99 euro mee te nemen

[ Voor 55% gewijzigd door Murcielago op 13-12-2006 01:04 ]

PSN: djmurcielago

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 05:40
Wat moet je met 16mb cache in een externe drive:S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan neem je toch een lege behuizing en stop je de schijf naar je smaak erin? :Y)
In ieder geval horen dit soort "Welke moet ik nemen?" vragen niet in dit forum. Neem eens OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen? door voor een uitleg hoe je een HDD moet kiezen. Verder kun je hier ook een hoop ervaringen vinden: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.