The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Deze vraag staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord
rimave schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:29:
Speedfan geeft bij de hdd een vlammetje aan als melding dat ie te heet wordt.
offtopic:
Speedfan geeft bij elke temperatuur die boven de 50 graden komt standaard een vlammetje, dat is nou eenmaal zo ingesteld. Die drempelwaarden kun je ook gewoon hoger in stellen.
Speedfan geeft bij elke temperatuur die boven de 50 graden komt standaard een vlammetje, dat is nou eenmaal zo ingesteld. Die drempelwaarden kun je ook gewoon hoger in stellen.
OM FAQ - Hoe warm mag mijn harddisk worden?rimave schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:29:
Mijn vraag is nu, hoe warm mag een harde schijf worden?
Als je disk nog keurig werkt is hij niet defect. Maar het kan zijn dat je temp sensor gewoon te hoge waarden doorgeeft. 63 graden is echt heel erg heet voor een harddisk. Met die temperatuur wil je er liever niet je hand op laten liggen, ik weet niet of je dat geprobeerd hebt?Is de schijf wellicht defect?
Ik kan er verder ima mee werken. Ik maak me alleen zorgen om die hoge tempratuur.
Zelf heb ik een Thermaltake Hardcano 14 om mijn Seagate Barracuda 7200.10 320GB zitten. Zijn sensortje geeft op dit moment 28 C aan.
En een wat oudere Seagate 80GB op 5400rpm die gewoon in een 3.5" slot hangt zit op 27C, wat tevens de casetemp op dit moment is.
Dus of je harddisk wordt echt heel erg warm of die sensor is niet helemaal helder. Of beide natuurlijk.
Maar zeker als je al koeling er onder hebt hangen krijg ik het idee dat die sensor gewoon te hoge waarden aan geeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 11-12-2006 19:40 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ok, ik zal in het vervolg eerst even beter zoeken.
Ik was ondertussen ook even aan het neuzen op de WD site. Die geeft deze info:
Temperature (Metric)
Operating 5° C to 55° C
Non-operating -40° C to 65° C
Dan zit mijn schijf toch wel tegen z'n max. aan.
Ik was ondertussen ook even aan het neuzen op de WD site. Die geeft deze info:
Temperature (Metric)
Operating 5° C to 55° C
Non-operating -40° C to 65° C
Dan zit mijn schijf toch wel tegen z'n max. aan.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Er is een reeks van de 250 gig hd's van wd die een foute aflezing van de temp sensor geven. Veel kans dat die hd in werkelijkheid niet warmer is dan je 80 gig hd. Je kan dat gerust eens testen door je hand op je 80 gig hd en de 250 gig hd te leggen, dan voel je onmiddelijk of ze zoveel warmer is.
Ah, probleem is dus bekend: Western Digital WD2500KS termperatuur
Hier mag dan wel een slotje op.
Hier mag dan wel een slotje op.
[ Voor 15% gewijzigd door rimave op 11-12-2006 21:51 ]
ik heb exact hetzelfde, maar als ik hem voel dan voelt ie niet zo warm als een bad met de temp op 40c.
volgens mij klopt het idd gewoon niet.
bij mij wordt hij gemiddeld 60c.
als ik er een 120mm fan op zet dan wordt hij ongeveer 45c.
volgens mij klopt het idd gewoon niet.
bij mij wordt hij gemiddeld 60c.
als ik er een 120mm fan op zet dan wordt hij ongeveer 45c.
Pagina: 1