djidee schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:38:
Het gaat wel mogelijk zijn om straks je kpn nummer naar
xs4all te laten porteren, de voip voorwaarden zijn onlangs aangepast zodat dat mogelijk word, wanneer weet ik nog niet, zit er op te wachten, want dan ben ik die 9 euro voor belbudget mooi kwijt...
Dan zit je wel vast aan 2 cent/minuut als je wil bellen, dat is 1 van mijn twijfels die ik heb.
Ik wil de KPN wel de deur uit doen, maar de kosten voor VOIP bij
Xs4all zijn IMHO belachelijk hoog,
naast de eerder genoemde 2 cent heb je ook hoge kosten voor mensen die jou willen bellen. Wat de prijs daarvan precies is wordt volgens mij nog moeilijk over gedaan, althans, ik kan het niet vinden.
edit:
Uit de VOIP-faq:
Dat is afhankelijk van de kosten die de telefonieprovider van dat betreffende vaste of mobiele nummer berekent. Oftewel: belt u vanaf een Vodafone telefoonnummer, dan bepaalt Vodafone de kosten van het gesprek. Belt u vanaf een vast KPN telefoonnummer, dan bepaalt KPN de gesprekskosten. Uw telefonieprovider kan u vertellen wat de exacte kosten zijn.
XS4ALL zelf brengt geen kosten in rekening aan degene die een XS4ALL VoIP nummer belt. Ook de ontvanger van een XS4ALL VoIP telefoongesprek betaalt niets voor het ontvangen van gesprekken op dat nummer.
Probeer die kosten maar eens te vinden over de verschillende providers.
Ik heb net bij de KPN zelf gezocht, maar daar wordt met geen woord gerept over het bellen naar
VOIP nummers. Ik wil anderen die mij willen bellen niet op kosten jagen.
Ik neem aan dat velen
ONLY nemen om de normale telefoonlijn de deur uit te doen, vandaar dat ik er hier over begin.
Datafeest schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:39:
[...]
Wat kan er niet aan bevallen? Je weet exact wat je kunt verwachten, ook kun je bij
Xs4all er vanuit gaan dat de aangeboden snelheid ook daadwerkelijk te snelheid is die je zult halen (tenzij je ver van de centrale af woont uiteraard)... dus waarom reden van twijfel?
Overigens ben ik ook zojuist geupgraded. Gisterenavond lag mijn verbinding ineens voor 2 minuten eruit, direct daarna was ik nog niet geupgraded. Nu wel

Onder andere dat wat ik hierboven meld over VOIP, daarbij ben ik de laatste tijd niet echt te spreken over
Xs4all (de bedrijfsvoering), indien ik
Xs4all ONLY neem ga ik voor de double-play en ik twijfel of ik dat bij
xs4all moet doen.
[
Voor 57% gewijzigd door
Tukk op 10-01-2007 08:31
]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.