volgende keer wil ik ook eens een begin maken met mijn overclock ervaringen dan ben ik ook van de partij
Ik zie allemaal cpu'z op 3,6ghz
lekker bezig jongens.
lekker bezig jongens.
Huh .. waar heb jij het nou weer over ??
Mjah mijn Cpu draait @ 3Ghz
Btw na die erge vcore en overclock ben ik mn kaartje eens gaan testen @ stock speeds ..

Schijnbaar is er niks aan de hand
Kaart werkt nog 100%
Mjah mijn Cpu draait @ 3Ghz
Btw na die erge vcore en overclock ben ik mn kaartje eens gaan testen @ stock speeds ..

Schijnbaar is er niks aan de hand
[ Voor 13% gewijzigd door Reg-Edit op 28-02-2007 23:44 ]
Verwijderd
Syngrow @ 164.1FPS
Goed gedaan man, echt bizar hoge vgpu trouwens
. Ik ben vandaag niet verder gekomen
, Meer dan 104.8 is niet gelukt, omdat ik geen tijd had voor een voltmod. Balen, misschien binnekort een hogere score, maar dat doet er niet meer toe, want dan is de contest over.
Ik heb plezier gehad in het 'martelen'
van deze kaart, maar ik denk dat ik er meer uit had kunnen halen, als ik er meer tijd voor had gehad. Jammer, volgende keer beter...
Goed gedaan man, echt bizar hoge vgpu trouwens
Ik heb plezier gehad in het 'martelen'
http://service.futuremark.com/compare?2k1=9157641
Was ff klooten, maar tis me gelukt voor 12 uur
Was ff klooten, maar tis me gelukt voor 12 uur
[ Voor 35% gewijzigd door Reg-Edit op 28-02-2007 23:58 ]
Hierbij verklaar ik Syngrow als winnaar

Gefeliciteerd mensen
Jullie hebben het allemaal dubbel en dwars verdient, in was te lui om te zoeken hoe jullie nou zou hard gingen
als ik eracher kom ga ik alsnog voor de 170 fps

Jullie hebben het allemaal dubbel en dwars verdient, in was te lui om te zoeken hoe jullie nou zou hard gingen
LOD +20?Extera schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:05:
Gefeliciteerd mensen![]()
Gefili iedereen!
Helaas is mijn kaart echt dood
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Minder man .. mijne werkt gelukkig nog 100% okeEl Snorro schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:16:
[...]
LOD +20?
Gefili iedereen!
Helaas is mijn kaart echt dood
Btw ff foto van de vCore en mn koeling

Met LEGO in mekaar gezet GEWELDIG
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Ding stond bijna op knappen gek 
Was zo kromgetrokken dat ik er niet aan durfde te zitten .. anders was het **KNAK**
Was zo kromgetrokken dat ik er niet aan durfde te zitten .. anders was het **KNAK**
Leuk dit soort contest op GoT. Volgende keer zal ik ook meedoen. lijkt me wel een ervaring
. niet dat ik het ver schop ofzo. maar this wel leuk
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
looooooool , lachuh man.. tis dat ik nachtdienst had anders had ik voor twaalven ook nog wel wat geprobeerd....
het is mooi zo...
het is mooi zo...
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Gefeliciteerd! Goed bezig hier allemaal. Jammer dat mijn kaartje maandag dood is gegaan
, maarja was leuk.
@Reg-Edit: fikken die fed´s haast niet door op je kaart zonder extra koeling? Bij mij begonnen ze te stinken zonder extra koeling met hoge Vcore
.
@Reg-Edit: fikken die fed´s haast niet door op je kaart zonder extra koeling? Bij mij begonnen ze te stinken zonder extra koeling met hoge Vcore
Zijn er al plannen voor een volgende keer ?
Gefeliciteerd mensen.
(* Comp-Freak was ff vergeten dat februari maar 28 dagen had
Niet dat het nog uitgemaakt had voor de einduitslag lijkt me
)
(* Comp-Freak was ff vergeten dat februari maar 28 dagen had

Volgende keer ben ik ook van de partij, als ik m'n pci-e bordje dan nog niet heb moet ik maar @ AGP meedoen, mits er natuurlijk ook nog wat andere mensen meedoen
heb een super idee en geloof niet dat een van jullie dat hier heeft geprobeert (ik zeg verder niks
)
owja congrats koen
owja congrats koen
[ Voor 5% gewijzigd door Jooz op 01-03-2007 10:41 ]
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Er fikt helemaal niks doorbajaking schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:16:
Gefeliciteerd! Goed bezig hier allemaal. Jammer dat mijn kaartje maandag dood is gegaan, maarja was leuk.
@Reg-Edit: fikken die fed´s haast niet door op je kaart zonder extra koeling? Bij mij begonnen ze te stinken zonder extra koeling met hoge Vcore.
Dankjewel iedereen voor de felicitaties 
Edit: post even weg tot einde HWI contest
Edit: post even weg tot einde HWI contest
[ Voor 87% gewijzigd door Syngrow op 22-12-2007 14:36 ]
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
bedankt voor de uitleg Koen.
Ik ga toch nog even kloten als ik weer wat meer tijd heb, misschien met wat betere koeling.
Een search naar -edit- brengt mij bij een post van -edit- . Stom dat ik daar overheen heb gelezen, nadat Rob mij een tip gaf, en vertelde dat het "trucje" ergens in het topic te vinden was, heb ik het topic 2x van (bijna begin) tot eind doorgelezen, stom stom stom
hierna kreeg ik er een beetje de ziekte in dat ik het niet kon vinden
verder proberen had waarschijnlijk toch geen zin gehad, misschien was er nog 1 fps extra uit te persen. -edit-was dus een vereiste blijkt.
Zo zien we dus wat overclocken inhoud. Niet alleen een beetje koelen, balkjes schuiven en settings veranderen. Maar vooral veel lezen en je huiswerk doen
Ik ga toch nog even kloten als ik weer wat meer tijd heb, misschien met wat betere koeling.
Een search naar -edit- brengt mij bij een post van -edit- . Stom dat ik daar overheen heb gelezen, nadat Rob mij een tip gaf, en vertelde dat het "trucje" ergens in het topic te vinden was, heb ik het topic 2x van (bijna begin) tot eind doorgelezen, stom stom stom
Zo zien we dus wat overclocken inhoud. Niet alleen een beetje koelen, balkjes schuiven en settings veranderen. Maar vooral veel lezen en je huiswerk doen
[ Voor 73% gewijzigd door Extera op 08-01-2008 23:53 ]
Eigenlijk weer een nieuwe contest beginnen met een elceapo Celeron cpu ofzo

Edit: post even weg tot einde HWI contestExtera schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:10:
[ Voor 40% gewijzigd door Syngrow op 22-12-2007 14:37 ]
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Dit is al eerder uitgelegd, het is inderdaad een leuk idee, maar met verschillende moederborden, verschillend geheugen enz. haalt iedereen andere score's, daarbij moet je dan verschillende catergorieen in koeling gaan maken, iemand met Air in dezelfde groep als LN2 zetten gaat natuurlijk niet.
Ik vind het zelf een leuk idee, cpu's is meer mijn ding zeg maar. Maar een contest is denk ik moeilijker. Er zijn geloof ik niet echt benchmarks die enkel en alleen de cpu snelheid meten (Si-soft ook niet toch? of stel ik een domme vraag nu
)
@ Syngrow, ik zit eigenlijk niet vaak in het 3D gedeeldte op XS, en als ik kijk, geniet ik er van de "grote" jongens die met hun 8800 SLI setups bezig zijn. Helaaschh, beter opletten en meer dingen lezen dus
Hier staat trouwens een klein verslagje van mijn kant van de contest.
Ik vind het zelf een leuk idee, cpu's is meer mijn ding zeg maar. Maar een contest is denk ik moeilijker. Er zijn geloof ik niet echt benchmarks die enkel en alleen de cpu snelheid meten (Si-soft ook niet toch? of stel ik een domme vraag nu
@ Syngrow, ik zit eigenlijk niet vaak in het 3D gedeeldte op XS, en als ik kijk, geniet ik er van de "grote" jongens die met hun 8800 SLI setups bezig zijn. Helaaschh, beter opletten en meer dingen lezen dus
Hier staat trouwens een klein verslagje van mijn kant van de contest.
[ Voor 24% gewijzigd door Extera op 01-03-2007 14:04 ]
Hierbij verklaar ik iedereen met die @#%tweak als gediskwalificeerd. Waarom?
Neehoor, j/k.. Gefeliciteerd allemaal iig.
Verder zou een CPU contest ook weleens leuk zijn, het is alleen jammer dat je dan wel een passsend moederbord enzo moet hebben; er zullen allicht minder mensen mee doen..
[Contest] GoT Fair play 3D overclock contest.
Neehoor, j/k.. Gefeliciteerd allemaal iig.
Verder zou een CPU contest ook weleens leuk zijn, het is alleen jammer dat je dan wel een passsend moederbord enzo moet hebben; er zullen allicht minder mensen mee doen..
Gefeliciteerd allen, hij ging goed! Tja, mijn geheugen vond het al leuk geweest bij 525, on air en met 2.9V, en dan is het wel over... Volgende keer beter zeggen ze dan
CPU kan, maar daarbij speelt zo veel mee... eventueel kun je een SuperPi pakken die net in je L2 past om RAM uit te schakelen, maar dan nog... Videokaarten zijn alles-in-1, en dus redelijk gelijk.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
het grappige is dat ik die tweak inderdaad gevonden en uitgeprobeerd heb, maar toen begon het kaartje te k*tten en kreeg ik de kans niet meer om de tweak te testen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat het de MIP tweak was, aangezien PallMall over rondschreeuwt dat nature er zo op vooruit gaat.Syngrow schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:56:
[...]
Veel lezen is idd belangrijk. Op het moment dat jullie je allemaal af begonnen te vragen hoe ik die hoge FPS haalde is die tweak ruim 3x voorbij gekomen op XS in de 3D sectie. Iemand was daar iirc bezig met 6600GT overclocks en het NVHP trucje is daar incl. screenshots ed gepost.
Niemand hier heeft dat toen opgemerkt, ik had zelf toch wel verwacht dat tenminste 1 persoon dat gelezen zou moeten hebben
Ik zal proberen buiten de contest nog een keer het kaartje te proberen, misschien heb ik dan meer geluk.
Maar, kennis is net zo belangrijk als koeling, dat blijkt wel
Dat heeft reg-edit bewezenDesertShooter schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:16:
[...]
Maar, kennis is net zo belangrijk belangrijker als koeling, dat blijkt wel
Verwijderd
cpu contest is erg leuk idd maar nauwelijks goedkoop te houden.
extera: cpu's testen is makkelijkste wat er is, superpi, sisofts ALU en FPU tests etc
extera: cpu's testen is makkelijkste wat er is, superpi, sisofts ALU en FPU tests etc
Wat let je/ons? pricewatch: Intel Celeron D 326 (S775, 2.53Ghz, 533Mhz FSB, 256kB, 84W, Boxed)Reg-Edit schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:51:
Eigenlijk weer een nieuwe contest beginnen met een elceapo Celeron cpu ofzo
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
alweer ik over de nieuwe contest al plannen ervoor ? datum etc
Is de invloed van andere onderdelen dan niet te groot?Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:32:
cpu contest is erg leuk idd maar nauwelijks goedkoop te houden.
misschien moeten we eens een aantal tests doen, allemaal een E6600 gebruiken (die hebben de meeste geloof ik) en dan allemaal stock benchen.
Lijkt me wel leuk, een cpu contest :W
Verwijderd
superpi weet ik niet 100% zeker aangezien die nog met flink wat getallen rekent en wel wat dingen weg moet schrijven naar het geheugen.
dingen als Aritmetic Logic Unit en Floating Point Unit tests zijn echter hele specifieke onderdelen van een cpu die hier getest worden, ik kan me niet echt voorstellen dat mem dan veel uitmaakt.
El snorro: super vondst!! ik wist niet dat er voor S775 al zulke budget meuk te krijgen was
hopelijk clocken ze niet zo goed dat alsnog de gene met beste mobo/mem wint
maar multi van 10x dus zal wel meevallen. Ik ben voor!
dingen als Aritmetic Logic Unit en Floating Point Unit tests zijn echter hele specifieke onderdelen van een cpu die hier getest worden, ik kan me niet echt voorstellen dat mem dan veel uitmaakt.
El snorro: super vondst!! ik wist niet dat er voor S775 al zulke budget meuk te krijgen was
hopelijk clocken ze niet zo goed dat alsnog de gene met beste mobo/mem wint
En zij die een 939 / AM2 / 462 / 478 enz. socket hebben? Veel teveel verschillende sockets IMHO...
EDIT: feli Syngrow
EDIT: feli Syngrow
[ Voor 12% gewijzigd door OConnor op 01-03-2007 17:33 ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
superpi weet ik wel 100% zeker, die is niet geschikt.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:29:
superpi weet ik niet 100% zeker aangezien die nog met flink wat getallen rekent en wel wat dingen weg moet schrijven naar het geheugen.
El snorro: super vondst!! ik wist niet dat er voor S775 al zulke budget meuk te krijgen was![]()
hopelijk clocken ze niet zo goed dat alsnog de gene met beste mobo/mem wintmaar multi van 10x dus zal wel meevallen. Ik ben voor!
misschien kunnen we een nieuw topic openen om verder te bakkeleien over een nieuwe contest.
er is een mogelijkheid dat dit op de frontpage komt, kunnen ze misschien een vermelding maken van een nieuwe contest
Deze 331 gaat wel lekker hard, met multi 20 op ieder bordje te halen, en ruim onder de 50 euro in de PW pricewatch: Intel Celeron D 331 (S775, 2.66GHz, 533MHz FSB, 256KB, 84W)
Daarbij is een cpu contest denk ik een veel grotere stimulans voor deelnemers om eens sub-zero te gaan denk ik, maken we een aantal tube's (brazed) tegen woekerprijzen
[ Voor 19% gewijzigd door Extera op 01-03-2007 17:46 ]
CPU Contest is wel een leuk idee, maar...
edit:
Wat results van mijn Celly D326:

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=112560
- LN2 is voor mij en veel anderen niet makkelijk bereikbaar, dus die mensen zijn al uitgesloten van de eerste plaats (aangezien je met LN2 ongeveer 500MHz hogere clocks haalt als met dice)
- Mem scheelt aardig wat in bijna alle benches
- Veel mensen zullen een vcore mod op hun mobo niet wagen
edit:
Wat results van mijn Celly D326:

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=112560
[ Voor 28% gewijzigd door DesertShooter op 01-03-2007 18:07 ]
cpu contest word erg moeilijk om daar een goede benchmark voor te vinden denk ik, ook erg afhankelijk van memspeed+timings.
het koelings verhaal is het zelfde als op de kaarten , de een heeft dice de ander phase change, dat wil niet zeggen dat diegene met dice ook automatisch hoger komt en dus sneller is dat hangt van meer factoren af, die cpu zijn toch ook coldbugged ..... je zal er maar 1 treffen bijv.
ik denk ook wel dat de groep voor cpu contest nog kleiner zal zijn als de groep van de 3d contest.
waar ik ook gelijk nog even wilt opmerken dat de 3d contest opgedragen was aan amd64 die helaas door een auto ongeluk veel te vroeg om het leven is gekomen
......dat het niet vergeten word
al met al een geslaagt contest , jammer van de kleine lijst resultaten, ik heb het id dat mensen zich schamen voor hun score , maar maakt niets uit ......het gaat om de fun......gewoon posten al is het maar 2fps b.w.v .
.
het koelings verhaal is het zelfde als op de kaarten , de een heeft dice de ander phase change, dat wil niet zeggen dat diegene met dice ook automatisch hoger komt en dus sneller is dat hangt van meer factoren af, die cpu zijn toch ook coldbugged ..... je zal er maar 1 treffen bijv.
ik denk ook wel dat de groep voor cpu contest nog kleiner zal zijn als de groep van de 3d contest.
waar ik ook gelijk nog even wilt opmerken dat de 3d contest opgedragen was aan amd64 die helaas door een auto ongeluk veel te vroeg om het leven is gekomen
al met al een geslaagt contest , jammer van de kleine lijst resultaten, ik heb het id dat mensen zich schamen voor hun score , maar maakt niets uit ......het gaat om de fun......gewoon posten al is het maar 2fps b.w.v .
.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Voor een CPU contest moeten we eerst kijken wie er allemaal ge interesseert zijn en welke socket die gene allemaal hebben.
Alhoewel de meeste onder andere wel een socket 775 MoBo hebben
(Conroe ownzZz) 
Dus een socket AMD zit er niet in denk ik

Intel Fair play CPU overclok contest ? ..
En het belangrijkste is wel weer de batch, bij iedereen moet die wel het zelfde zijn !
En hmm .. Spi zou leuk zijn, max validation is ook een idee voor erbij ..
We moeten er nog ff wat op verzinnen
De 3D contest was iig erg leuk om mee te doen, van een CPU hebben meer mensen verstand en zullen ws meer mensen mee doen.
Kan ik weer lekker op balkon gaan clocken
hehe
ik had die score 100% zeker ook op lucht kunnen halen ..
Maar wou toch zekerheid dat de kaart het na mijn laatste poging nog zou overleven.
Dus dacht ik maar ff mn CPU block erop te knallen zodat het iig niet door de hitte zou komen
Alle andere scores waren met lucht
158 Fps
En verder .. jah kijk voor die Celeron kun je wel iedere willekeurige MoBo gebruiken.
Volgens mij hoef je ook niet een bepaalde chipset te hebben net zoals je dat voor de Conroe hebt.
Dat is wel gelijk mooi mee genomen
Alhoewel de meeste onder andere wel een socket 775 MoBo hebben

Dus een socket AMD zit er niet in denk ik
Intel Fair play CPU overclok contest ? ..
En het belangrijkste is wel weer de batch, bij iedereen moet die wel het zelfde zijn !
En hmm .. Spi zou leuk zijn, max validation is ook een idee voor erbij ..
We moeten er nog ff wat op verzinnen
De 3D contest was iig erg leuk om mee te doen, van een CPU hebben meer mensen verstand en zullen ws meer mensen mee doen.
Kan ik weer lekker op balkon gaan clocken
Maar wou toch zekerheid dat de kaart het na mijn laatste poging nog zou overleven.
Dus dacht ik maar ff mn CPU block erop te knallen zodat het iig niet door de hitte zou komen
Alle andere scores waren met lucht
En verder .. jah kijk voor die Celeron kun je wel iedere willekeurige MoBo gebruiken.
Volgens mij hoef je ook niet een bepaalde chipset te hebben net zoals je dat voor de Conroe hebt.
Dat is wel gelijk mooi mee genomen
Een cpu contest zou ik direct al niet aan meedoen want rol-co, syngrow, reg-edit,extera hebben allemaal veel ervaring ermee dus ik zou me er al helemaal niet aan wagen.
Een Vga contest daar integen kan je zoals je hebt gezien bij reg-edit met luchtkoeling al een aardig eindje komen

Een Vga contest daar integen kan je zoals je hebt gezien bij reg-edit met luchtkoeling al een aardig eindje komen
Maar juist hiermee kun JIJ ook veel ervaring mee opbouwen, als het kapot gaat .. jah jammer van die Cellie 
Maar je leert er wel gelijk erg veel van he
And remember .. its not about the score .. but the fun !
Toen ik aan deze contest begon had ik geen flauw idee dat ik zo ver zou komen.
Ik zag me zelf al ergens staat bij plek nummer 12 ofzo .. ben toch 2de geworden
Maar je leert er wel gelijk erg veel van he
And remember .. its not about the score .. but the fun !
Toen ik aan deze contest begon had ik geen flauw idee dat ik zo ver zou komen.
Ik zag me zelf al ergens staat bij plek nummer 12 ofzo .. ben toch 2de geworden
[ Voor 43% gewijzigd door Reg-Edit op 01-03-2007 18:31 ]
nou zeg, ik had voor deze contest net iets meer als 0,0 ervaring met videokaarten, nu dus een heel stuk meer. Alleen daarom vond ik deze contest erg leuk en leerzaam.
Dat we betere koeling hebben klopt, maar dat zou juist moeten stimuleren om een goedkope cpu eens onder 0 te koelen, dan zul je zien hoe makkelijk het is
Wie weet wil Unknow-road wel een paar basic tube solderen voor 2 tientjes, dan nog droogijs en je bent een hele ervaring, kennis, en misschien wel een hobby rijker
Dat we betere koeling hebben klopt, maar dat zou juist moeten stimuleren om een goedkope cpu eens onder 0 te koelen, dan zul je zien hoe makkelijk het is
Wie weet wil Unknow-road wel een paar basic tube solderen voor 2 tientjes, dan nog droogijs en je bent een hele ervaring, kennis, en misschien wel een hobby rijker
dat is waar maar als ik zo de plaatjes bekijk moet ik dan mijn asus p5b deluxe helemaal insmeren met nagelak en weet ik wat allemaal wel niet meer.Extera schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:34:
nou zeg, ik had voor deze contest net iets meer als 0,0 ervaring met videokaarten, nu dus een heel stuk meer. Alleen daarom vond ik deze contest erg leuk en leerzaam.
maar toch heb ik best zin om eens te kijken hoever ik zou komen.
moet ik wel een droogijs winkel vinden
maar dan nog een processor is heel iets anders als een videokaart. en daar komt nog eens bij dat de meeste DHO'ers goed geheugen, goed mobo en middel tot koelen hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Xcist op 01-03-2007 18:48 ]
Mijn beste koeling is water
Dus jah daar hoef je het niet voor te laten he ..
Sub met waterkoeling kan ook zonder probleem, gewoon een oude vriezer slopen ergens en je creativiteit gebruiken
Overigens zul je met PC3200 RAM ook een heeeel eind komen met een Cellie die op 533Fsb draait
Aangezien het 133Mhz 1:1 is ..
Sub met waterkoeling kan ook zonder probleem, gewoon een oude vriezer slopen ergens en je creativiteit gebruiken
Overigens zul je met PC3200 RAM ook een heeeel eind komen met een Cellie die op 533Fsb draait
[ Voor 25% gewijzigd door Reg-Edit op 01-03-2007 18:52 ]
haha ik heb pc6000 geheugen van kingston dus dat zal wel goed gaan. naja volgende keer ben ik van de partij cpu of vga maar vga zou ik denk ik eerder ja zeggen.Reg-Edit schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:51:
Mijn beste koeling is waterDus jah daar hoef je het niet voor te laten he ..
Verwijderd
tuurlijk.Extera schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:34:
zo'n contest is wat mij betreft puur voor de lol en voor minder ervaren mensen ook om te leren natuurlijk. scores zijn bijzaak.
zozo dit word best verleidelijk.
een tube ala unknown-road VET !
ik ga hier over nadenken jullie ook meen ik en dan zie ik wel over een maand of wanneer de contest begint
een tube ala unknown-road VET !
ik ga hier over nadenken jullie ook meen ik en dan zie ik wel over een maand of wanneer de contest begint
[ Voor 43% gewijzigd door Xcist op 01-03-2007 19:13 ]
Inderdaad, en het moeten van mij niet perse scores (superpi ed) zijn..Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:57:
[...]
tuurlijk.
zo'n contest is wat mij betreft puur voor de lol en voor minder ervaren mensen ook om te leren natuurlijk. scores zijn bijzaak.
Suicide shots kan natuurlijk altijd nog...
En als we nu met de cpu contest wél catagorien maken, zoals:
-Boxed air
-Air
-Water
-Chilled water
-SS phase
-DICE
-Cascade
-LN2
Of zoiets, dan zit er al gelijk wat meer concurentie in..
Aangezien iedereen zijn cpu eerst op air test en daarna pas overgaat op DICE/Casc/LN2 etc..
[ Voor 7% gewijzigd door El Snorro op 01-03-2007 19:14 ]
CPU contest doen alleen "echte" overclockers aan mee, niet mensen die "eens een keer" willen overclocken aangezien je dan ook aan je mobo moet pielen ed terwijl op je videokaart dat ding alleen kapot kan gaan en voor de rest niks (in de meeste gevallen) CPU contest kan natuurlijk wel, is ook wel leuk maar zoveel animo als voor 3D is er denkik niet.
Waneer ben je een 'echte' overclocker ?
Verwijderd
CPU lijkt mij idd ook leuk, maar dan moet iedereen ook gelijke moederborden hebben..
want de één kan/wil een mobo voor 200euro betalen en de ander niet..
Wat op zich wel zou kunnen is voor +/-80euro een combo maken van een cheapo celeron en een mobo en gáán
nadeel is dat niet iedereen zoveel over heeft voor een projectje voor de lol..
Wat op zich wel zou kunnen is voor +/-80euro een combo maken van een cheapo celeron en een mobo en gáán
Als je hardware koopt die gewoon kapot kan en mag gaanReg-Edit schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:19:
Waneer ben je een 'echte' overclocker ?
Dat is een punt het ene mobo wil verder als de ander of zit ik hier mis want het geheugen kon ook heel laag lopen zei iemand.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:20:
CPU lijkt mij idd ook leuk, maar dan moet iedereen ook gelijke moederborden hebben..
Wat op zich wel zou kunnen is voor +/-80euro een combo maken van een cheapo celeron en een mobo en gáánnadeel is dat niet iedereen zoveel over heeft voor een projectje voor de lol..

Niet haalbaar.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:20:
Wat op zich wel zou kunnen is voor +/-80euro een combo maken van een cheapo celeron en een mobo en gáánnadeel is dat niet iedereen zoveel over heeft voor een projectje voor de lol..
Niemand wil €80 aan een simpele contest uitgeven.
Kijk naar de 7300GT die het uiteindelijk in deze contest ook niet is geworden.
tot € 35/40 vind ik leuke bedragen veel meer moet het ook niet zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door Xcist op 01-03-2007 19:28 . Reden: . vergeten :S ]
De 7100 GS dan ? pricewatch: Asus GeForce 7100 GS 128MB DDR2 (PCI-e, DVI, Passief) EN7100GS512/TD/128M
kost een scheetje
edit, 64-bit bus zuigt wel en kan wel eens een blokade vorm ..
kost een scheetje
[ Voor 11% gewijzigd door Jooz op 01-03-2007 19:30 ]
Daarom hebben we nu ook de 6600 genomen omdat dat de enige kaart was in onze prijsklasse die een 128bits bus hadJooz schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:29:
De 7100 GS dan ? pricewatch: Asus GeForce 7100 GS 128MB DDR2 (PCI-e, DVI, Passief) EN7100GS512/TD/128M
kost een scheetje
Die "force to low" tweak is al minstens 2 jaar gekend, ik sta versteld dat er niet meer hiervan wistenDesertShooter schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:16:
[...]
het grappige is dat ik die tweak inderdaad gevonden en uitgeprobeerd heb, maar toen begon het kaartje te k*tten en kreeg ik de kans niet meer om de tweak te testen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat het de MIP tweak was, aangezien PallMall over rondschreeuwt dat nature er zo op vooruit gaat.
Ik zal proberen buiten de contest nog een keer het kaartje te proberen, misschien heb ik dan meer geluk.
Maar, kennis is net zo belangrijk als koeling, dat blijkt wel
Anyway, congratz met je eerste stek Syngrow.
reviews: Bericht van GoT: 3D-overklokcontest
WTF? Koen, je wint een 8800GTX?
WTF? Koen, je wint een 8800GTX?
[ Voor 16% gewijzigd door Extera op 02-03-2007 13:43 ]
Ik zie het ook net 1 sec geleden!
edit:
WTF koen wint een 8800GTX???
GEFELI man!
Jammer dat je stop met oc'en
[ Voor 15% gewijzigd door El Snorro op 02-03-2007 13:40 ]
Ja WTF, als ik dat had geweten had ik nog wel 20x dit topic doorgelezen om t truckje te vinden
Damn, dat had ik nou echt nooit verwacht.
Dit betekend meteen dat m'n hardware weer uit de verkoop gaat
, die GTX moet eerst gemarteld worden.
Tnx Tweakers.net
Dit betekend meteen dat m'n hardware weer uit de verkoop gaat
Tnx Tweakers.net
Verwijderd
haha dat is echt gaaf van tweakers.net!!! veel dank aan tweakers.net voor het steunen van onze contests
Je hebt die prijs verdiend, gelukkig blijf je ons nog vergezellen in DOC, mooi getimed van T.netSyngrow schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:26:
Dit betekend meteen dat m'n hardware weer uit de verkoop gaat, die GTX moet eerst gemarteld worden.
Tnx Tweakers.net
Met dank aan Peter de Boer (artikelschrijver) die de prijs heeft losgepeutert
[ Voor 9% gewijzigd door Extera op 02-03-2007 15:14 ]
We willen natuurlijk wel resultaat zien he, een WR of zo op zijn minstSyngrow schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:26:
Dit betekend meteen dat m'n hardware weer uit de verkoop gaat, die GTX moet eerst gemarteld worden.
Tnx Tweakers.net
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Hahah, ik zal het proberenYoeri schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:14:
[...]
We willen natuurlijk wel resultaat zien he, een WR of zo op zijn minst
Probleem is dat wanneer je met 8800GTX'en gaat werken je in het vaarwater van mannen zoals Hipro5 en K|ngp|n komt en dat is toch een klasse hoger qua niveau dan waar ik op zit
Niks tegen m'n GF2 he
Nou, dat is wel veel eer. Ik heb hooguit het idee voor een prijsje geopperd, het MT van T.Net heeft uiteindelijk voor deze prijs gekozenExtera schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:13:
[...]
Met dank aan Peter de Boer (artikelschrijver) die de prijs heeft losgepeutert
Wel een leuk artikel om te schrijven:)
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Verwijderd
het is gewoon een erg goed idee en een steun in de rug voor de al maar kleiner wordende nederlandse overclock community!Peter schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:31:
[...]
Nou, dat is wel veel eer. Ik heb hooguit het idee voor een prijsje geopperd, het MT van T.Net heeft uiteindelijk voor deze prijs gekozen
Wel een leuk artikel om te schrijven:)
AH ok 
Koen, door het winnen van deze contest heb je bewezen dat je in Kingpin & Hipros vaarwater mag
Toevallig een solid gpu tube nodig?
Koen, door het winnen van deze contest heb je bewezen dat je in Kingpin & Hipros vaarwater mag
Ik haal m'n dewar wel op bij Rob voor de CPU en dan zet ik m'n cascade wel op de graka. Dat is voorlopig wel genoeg koeling om mee te beginnenExtera schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:49:
AH ok
Koen, door het winnen van deze contest heb je bewezen dat je in Kingpin & Hipros vaarwater mag![]()
Verder is het idd geweldig dat T.net op deze manier de community ondersteund
Damn, ben ik ff te laat 
Desalniettemin, gefelicteerd met die mooie aanwinst. Ik neem aan dat je er wel wat moois mee weet te doen
Desalniettemin, gefelicteerd met die mooie aanwinst. Ik neem aan dat je er wel wat moois mee weet te doen
[ Voor 40% gewijzigd door Comp-Freak op 02-03-2007 17:00 ]
Zul je altijd zien dat iemand met een beter kaartje je voorbij kan als je je tweaks bekend maakt heComp-Freak schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:59:
Damn, ben ik ff te laat
Verder nette score
Idd, had erg mazzel met mn kaartje. Merk wel dat met deze tweak de core ook opeens een stuk harder wil.
Klopt, het kaartje wordt stukken minder zwaar belast waardoor je hoger kunt oc'en he. Te vergelijken met Prime vs SuperPI. SuperPI kun je op hogere MHz'en draaien omdat het je systeem minder zwaar belast dan Prime.Comp-Freak schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:19:
Idd, had erg mazzel met mn kaartje. Merk wel dat met deze tweak de core ook opeens een stuk harder wil.
Idd. (was wel ff frustrerend toen die hogere scores er uit kwamen
Had de "29e" nog ff willen rondzoeken, maar dat ging dus niet echt
)

En twee dagen na de contest wil het allemaal weer wél werken:

btw, mooie score comp-freak!

btw, mooie score comp-freak!
[ Voor 6% gewijzigd door DesertShooter op 02-03-2007 19:43 ]
Jammer Mark dat je die tweak niet van te voren wist
168 fps is nice 
Enne de CPU contest.. tss mijn idee
maar ik ben wel voor mits er een bench is die weinig chipset/mem afhankelijk is.
Enne de CPU contest.. tss mijn idee
De wijzen komen uit het Oosten!
@comp-freak, je hebt wel een WR op je naam nu he
Nee, WR heb je pas wanneer je de hele benchmark uitdraait en dan de hoogste score van de ORB hebt.
Als de hoogste FPS in nature al als een WR zou tellen dan wordt het allemaal veel te onzinnig. Is zelfde als zeggen dat je het WR voor een bepaalde setup hebt omdat je op een Ikea tafeltje benched en de ander dat niet doet.
meh idd, de nature is onderdeel van 3dmark
*burp*
Hmz, heb mods er al weer af en originele koeling er op, maar opzich kan ik nog wel een gooi naar het WR doen voor een 6600. Zal eens kijken, komende week helaas erg druk met toetsweek.
[Edit] Of toch niet: http://service.futuremark.com/compare?2k1=8678000
Die zit op 251.3 fps bij nature?
[ Voor 23% gewijzigd door Comp-Freak op 03-03-2007 16:48 ]
Die heeft waarschijnlijk met dat ding voor de tijd aan z'n mobo zitten klooien.
Ook z'n processor is 'unknown' wat ik nogal vreemd vind.
Ook z'n processor is 'unknown' wat ik nogal vreemd vind.
Dat is een SLI score.Comp-Freak schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:44:
Hmz, heb mods er al weer af en originele koeling er op, maar opzich kan ik nog wel een gooi naar het WR doen voor een 6600. Zal eens kijken, komende week helaas erg druk met toetsweek.
Dat dacht ik ook.. Maar heeft hij 128MB-6600's dan? Of heeft hij gewoon de helft van z'n GDDR uit gezet?
Verwijderd
soory klint meschien dom maar ik heb zo mijn vraagjes....
toen ik een keer met mijn AGP 9800 pro aan het klooien was met een één of ander overclock programma dat teste tot hoever ik kon ocerclocken... kwam ik maar ongeveer 20 mhz hoger bij core en mem... als ik hoger deed kreeg hij fouten of zoiets....
en hoe doen jullie dat met voltage... eerst core en mem tot je niet meer verder kunt en dan wat meer voltage er op en kun je dan weer verder met steigen in core en mem of hoe moet ik dat zien..??
graag antwoord a.u.b. want ik ziet hier echt mee..
toen ik een keer met mijn AGP 9800 pro aan het klooien was met een één of ander overclock programma dat teste tot hoever ik kon ocerclocken... kwam ik maar ongeveer 20 mhz hoger bij core en mem... als ik hoger deed kreeg hij fouten of zoiets....
en hoe doen jullie dat met voltage... eerst core en mem tot je niet meer verder kunt en dan wat meer voltage er op en kun je dan weer verder met steigen in core en mem of hoe moet ik dat zien..??
graag antwoord a.u.b. want ik ziet hier echt mee..
Ja, meer vcore en/of vmem erop om te kijken of je dan hoger komt (in kleine stapjes)
het probleem bij jou lijkt me trouwens eerder koeling, die 9800's worden loeiheet met standaard koeler, ik krijg de mijne ook niet veel hoger. Ik moet de laaste tijd zelfs mijn kast openzetten omdat anders de kaart ermee stopt, maar dat is meer omdat ik te lui ben extra casefans te plaatsen en om de stockkoeler te vervangen...
misschien eens proberen of de boxed intel koeler past
het probleem bij jou lijkt me trouwens eerder koeling, die 9800's worden loeiheet met standaard koeler, ik krijg de mijne ook niet veel hoger. Ik moet de laaste tijd zelfs mijn kast openzetten omdat anders de kaart ermee stopt, maar dat is meer omdat ik te lui ben extra casefans te plaatsen en om de stockkoeler te vervangen...
misschien eens proberen of de boxed intel koeler past
Verwijderd
had er een zalman headpipe op zitten ( 1 buis versie ) met een koeler aan de zijkant er aan gehangen... maar die kaart heeft geen temperatuurmeter dus wist ook niks... 
of doen jullie allemaal op gevoel....?
of doen jullie allemaal op gevoel....?
Je kunt de mijne ook wel kopen hoor, wordt geleverd incl. vmodsVerwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:50:
heeft rol-co heel toevallig nog zo'n kaartje liggen...???
dat is wel veel leuker he?
vraag of ie zn mods er af haalt
*burp*
Hier zitten de slimme jongens
Heb namelijk een lastig iets waar ik niet uit kom.
Ik heb ook gehoord ( of het betrouwbaar is een tweede ) dat het niet zo makkelijk is als gewoon geheugen tweaken.
Daarom wil ik een oproep doen of iemand mij kan vertellen of het ten eerste nut heeft om de mem clocks van een RV530 (DDR2) losser te zetten voor een hoger mem freq.
Momenteel kom ik maar 14MHz hoger zonder artifacts maar krijg wel de befaamde delta error.
Ik ben al zo ver dat door sommige timings aantepassen je hele beeld rilt en trilt en daarom vindt ik het best wel eng om ze te veranderen
( ook al is het maar 1 stapje )
Vmods doe ik mijn kaartje niet aan, dat jullie het weten
Je kan me DM''en als je wilt.
Ennu nog gefeliciteerd he Syngrow... en dan zown super prijs
Heb namelijk een lastig iets waar ik niet uit kom.
Ik heb ook gehoord ( of het betrouwbaar is een tweede ) dat het niet zo makkelijk is als gewoon geheugen tweaken.
Daarom wil ik een oproep doen of iemand mij kan vertellen of het ten eerste nut heeft om de mem clocks van een RV530 (DDR2) losser te zetten voor een hoger mem freq.
Momenteel kom ik maar 14MHz hoger zonder artifacts maar krijg wel de befaamde delta error.
Ik ben al zo ver dat door sommige timings aantepassen je hele beeld rilt en trilt en daarom vindt ik het best wel eng om ze te veranderen
Vmods doe ik mijn kaartje niet aan, dat jullie het weten
Je kan me DM''en als je wilt.
Ennu nog gefeliciteerd he Syngrow... en dan zown super prijs
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
dit is wel offtopic he? dit gaat over de contest met de 6600s..
Wat heb je al geprobeert? welke guide heb je gevolgd? welke tools gebruik je? zijn er mensen welke wel verder komen met overclocken. open anders je eigen topic in tweaking, cooling en overclocking algemeen aangezien je al aangeeft niet te gaan voltmodden gaat dat niet erg die-hard worden he?
Wat heb je al geprobeert? welke guide heb je gevolgd? welke tools gebruik je? zijn er mensen welke wel verder komen met overclocken. open anders je eigen topic in tweaking, cooling en overclocking algemeen aangezien je al aangeeft niet te gaan voltmodden gaat dat niet erg die-hard worden he?
*burp*
Neej daarom kunnen we misschien beter DM'en.
Ik wil niet hier de boel verstieren, maar hoe kom ik dan aan betrouwbare/handige tips ?
Wou laten weten waar ik mee zit en miss kan iemand mij opweg helpen.
Misschien zijn er een aantal settings die je nooit mag veranderen ? en dat iemand van de DOC club dat weet. Heb verder geen kennissen @ GoT
Verder gebruik ik Ati Tool 0.26, heb ook R5WinClk ( volgens het proggie kan ik de voltages aanpassen wat mij sterk lijkt ). A-tuner ben ik niet echt bekend mee maar kan van nut zijn.
Ik heb ook nog een bios die ik nog niet getest heb, dat kan ook nog een optie zijn.
Ik heb wel wat gelezen maar niet inhoudelijke dingen die echt van nut zijn ( die heb ik juist nergens kunnen vinden) en wat alle verschillende memclocks nu betekenen helaas ook niet. Maar weinig mensen zijn hier mee bezig of ze posten amper info.
Sterker nog ik weet nog geneens precies wat zown delta fout inhoud (ati tool)
Verder zijn er niet veel mensen die meer uit het DDR2 geheugen halen. ( hooguit 50/70Mhz erbij )
En velen komen netzo ver als mij of nog 1 stapje maar dan heb je het ook gehad, daarom dacht ik door met de timings te spelen dat daar misschien verandering in komt.
Wil mijn kaart niet slopen, zal wel niet 1/2/3 gebeuren maar misschien kan je me ergens voor waarschuwen als je verschillende timings gaat uitproberen.
Als je verder tijd en zin hebt, kan ik een DM sturen ?
Ik wil niet hier de boel verstieren, maar hoe kom ik dan aan betrouwbare/handige tips ?
Wou laten weten waar ik mee zit en miss kan iemand mij opweg helpen.
Misschien zijn er een aantal settings die je nooit mag veranderen ? en dat iemand van de DOC club dat weet. Heb verder geen kennissen @ GoT
Verder gebruik ik Ati Tool 0.26, heb ook R5WinClk ( volgens het proggie kan ik de voltages aanpassen wat mij sterk lijkt ). A-tuner ben ik niet echt bekend mee maar kan van nut zijn.
Ik heb ook nog een bios die ik nog niet getest heb, dat kan ook nog een optie zijn.
Ik heb wel wat gelezen maar niet inhoudelijke dingen die echt van nut zijn ( die heb ik juist nergens kunnen vinden) en wat alle verschillende memclocks nu betekenen helaas ook niet. Maar weinig mensen zijn hier mee bezig of ze posten amper info.
Sterker nog ik weet nog geneens precies wat zown delta fout inhoud (ati tool)
Verder zijn er niet veel mensen die meer uit het DDR2 geheugen halen. ( hooguit 50/70Mhz erbij )
En velen komen netzo ver als mij of nog 1 stapje maar dan heb je het ook gehad, daarom dacht ik door met de timings te spelen dat daar misschien verandering in komt.
Wil mijn kaart niet slopen, zal wel niet 1/2/3 gebeuren maar misschien kan je me ergens voor waarschuwen als je verschillende timings gaat uitproberen.
Als je verder tijd en zin hebt, kan ik een DM sturen ?
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz