Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Feat] Topic report gesloten topic

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik de mogelijkheid bij een gesloten topic zien voor een topic report.

Dit zou mij erg handig uitkomen bij topics die (imho) onterecht gesloten zijn, maar ook weer niet dusdanig boeiend dat ik er een mail over wil gaan sturen.

Daarnaast is het zo dat indien een topic onterecht gesloten is ik niet direct contact op wil nemen met degene die het gesloten heeft, maar gewoon als er een modje langskomt hij er even snel naar kijkt.

Als het topic volgens dat modje terecht is gesloten dan is het prima, indien hij het eens is dat het onterecht is dan kan ie het weer open zetten.

Dit eventueel per subforum apart, want ik kan het me voorstellen dat het in sommige subfora helemaal niet handig is.

Voorbeeldje:

---

PS3 in Linux niet sneller dan P3 - foutieve bron aanname

Ik gaf gewoon een hele nieuwe opmerking wat gerust in het [url=PS3 in Linux niet sneller dan P3 - foutieve bron aanname]oude topic[/url had gemogen, alleen was dat topic al dicht.

Ik plaatste enkel een kanttekening bij het feit dat het vorige topic was dichtgedaan terwijl daar eigenlijk geen reden voor was, maar dat stond in feite los van mijn opmerking.

Het nieuwe topic was gewoon geheel nieuw en best uitgebreid, dus het was niet zo dat ik in alle haast snel een nieuw topic had geopend omdat de vorige dicht was.

Ik krijg dan een linkje naar Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! wat in deze situatie absoluut niet van toepassing was (het was niet eens mijn topic) en er wordt aangegeven dat ik over de kwestie maar contact op moet nemen met Yoeri.

Nu weet ik dus niet of ik dan bij Yoeri moet zijn (over de orginele kwestie) of bij BtM909 of bij Rataplan, maar aangezien het nieuwsbericht in kwestie nu al oud is heeft het ook niet zoveel nut om het nog aan te gaan passen.

Het boeit mij dus niet genoeg om nu uit te gaan zoeken bij wie ik moet zijn en om het dan alsnog aangepast te krijgen, maar de sluiting is toch wel onterecht.

---

Een topic report zou in deze situatie prima uitkomen aangezien het mij een makkelijke manier geeft om een opmerking bij het topic achter te laten, zonder dat ik daarvoor een hoop moet gaan uitzoeken. Ook boeit het me niets of het topic nu wel of niet weer open gaat, maar het zou toch handig zijn als iemand er nog iets mee doet dan heb ik het niet voor niets geplaatst.

Het is een functionaliteit die al in het forum zit, dus wat dat betreft moet het niet heel veel werk zijn om het voor elkaar te krijgen.

Eventueel kan er een time-out van 24 uur aan zitten, dat binnen die 24 uur een topic report nog wel kan, maar daarna niet meer (dit om te voorkomen dat hele oude topics ook topic reports krijgen).

En zoals gezegd: Bij sommige subfora is het helemaal niet handig om te hebben, maar bij sommige wel. Het zou dus het beste zijn als het beperkt wordt tot enkel subfora.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ten eerste: ga er niet van uit dat iemand in gaat op de inhoud van je voorbeeld, daar is [bug] niet echt voor bedoeld. Al zegt Yoeri in "PS3 in Linux niet sneller dan P3 - fouti..." alles al, geloof ik :P

Maar een topic report op een gesloten topic heeft helemaal geen zin, aangezien geen mod die nog gaat bekijken. Immers is het topic toch al dicht, dan heeft de TR's bekijken geen zin.

Een SeM berichtje is overigens dan ook zo geopend, toch? Maar een mailtje kan ook prima, ook als je niet de TS bent.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

F_J_K geeft inderdaad een goed argument: gesloten topics vallen uit het zicht, dus ook van de mods. De kans dat je TR dan naderhand nog bekeken wordt is dus zeer klein...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:24:
Ten eerste: ga er niet van uit dat iemand in gaat op de inhoud van je voorbeeld, daar is [bug] niet echt voor bedoeld. Al zegt Yoeri in "PS3 in Linux niet sneller dan P3 - fouti..." alles al, geloof ik :P

Maar een topic report op een gesloten topic heeft helemaal geen zin, aangezien geen mod die nog gaat bekijken. Immers is het topic toch al dicht, dan heeft de TR's bekijken geen zin.

Een SeM berichtje is overigens dan ook zo geopend, toch? Maar een mailtje kan ook prima, ook als je niet de TS bent.
Ik ga er ook zeker niet vanuit dat iemand op de inhoud van het voorbeeld ingaat, het was maar een voorbeeld. Het is dat die situatie toevallig voorkwam anders had ik misschien iets verzonnen. (En ik heb dit topic geopend voordat Yoeri dat daar gepost heeft he?)

Ik weet natuurlijk niet hoe jullie topic reports ontvangen, dus had ik ook geen idee dat jullie topic reports niet zouden zien bij gesloten topics.

Mail is teveel moeite, SeM misschien maar ook niet echt de moeite waard, dan nog eerder een PM naar de betreffende persoon maar ook dat is nog niet zo vlotjes gedaan als een topic report.
crisp schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:26:
F_J_K geeft inderdaad een goed argument: gesloten topics vallen uit het zicht, dus ook van de mods. De kans dat je TR dan naderhand nog bekeken wordt is dus zeer klein...
Dus je wil zeggen dat je daar ook iets aan moet doen omdat dat eigenlijk toch niet zo handig is? O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 17:34 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:16

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:02:
Graag zou ik de mogelijkheid bij een gesloten topic zien voor een topic report.

Dit zou mij erg handig uitkomen bij topics die (imho) onterecht gesloten zijn, maar ook weer niet dusdanig boeiend dat ik er een mail over wil gaan sturen.
Een alternatief op e-mail met een lagere drempel is dan de DM-functionaliteit. Die heb je in je voorkeuren uitstaan maar als je die aanzet kun je iedereen die het ook aan heeft staan (de meeste crewleden hebben dat geloof ik wel aanstaan) een berichtje sturen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:32:
[...]

Dus je wil zeggen dat je daar ook iets aan moet doen omdat dat eigenlijk toch niet zo handig is? O-)
Nee, integendeel :P

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:45:
[...]

Een alternatief op e-mail met een lagere drempel is dan de DM-functionaliteit. Die heb je in je voorkeuren uitstaan maar als je die aanzet kun je iedereen die het ook aan heeft staan (de meeste crewleden hebben dat geloof ik wel aanstaan) een berichtje sturen. :)
Ah ik wist niet eens dat dat bestond, das ook wel een goede inderdaad.

Maar dan moet je nog weten dat het bestaat, weten wie je moet hebben, uitzoeken hoe je die dan een DM moet sturen (als iemand alleen een naam noemt kan het nog wel eens lastig te vinden zijn) en dan een DM sturen.

Dat is dus minder geschikt voor gevallen waarin het niet uitmaakt wie er naar kijkt als iemand er maar een keer naar kijkt, maar inderdaad wel een goed alternatief om te noemen.
Oh :/

Moet ik daar dan een nieuwe feature request voor maken? :P O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 17:57 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan tegenwoordig users / moderators ook een Direct Message sturen (wat je eerst aan moet zetten in je voorkeuren).

Om heel kort op het vorige gesloten topic in te gaan: Ik wist dat het niet jouw topic was, maar dan gelden nog steeds die regels... Zomaar een topic opnieuw aanmaken is niet zonder meer te bedoeling :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:32:
Een TR bij een gesloten topic zie ik niet, en dat wil ik graag zo houden. Bijna elk gesloten topic heeft wel een TR, en om daaromheen te komen zou er opgeslagen moeten worden wanneer een topic gesloten is, om vervolgens die sluittijd te vergelijken met de tijd van het posten van alle TR's. Op basis daarvan zou een alternatief icon geshowd kunnen worden.

Daarmee zou het grafisch opgelost zijn, maar intussen staat het topic wel nog steeds onderaan in de topiclisting en is er geen mod die het nog gaat zien. Je bent 10x beter af als je even een berichtje naar de moderator(s) in kwestie stuurt. Sinds de DM-functie is dat zelfs net zo makkelijk als een TR indienen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BtM909 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:10:
Je kan tegenwoordig users / moderators ook een Direct Message sturen (wat je eerst aan moet zetten in je voorkeuren).
Oooh, DAT is handig! Dat niemand dat nog genoemd heeft!
:+
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:56:
Maar dan moet je nog weten dat het bestaat, weten wie je moet hebben, uitzoeken hoe je die dan een DM moet sturen (als iemand alleen een naam noemt kan het nog wel eens lastig te vinden zijn) en dan een DM sturen.
Dat je moet weten dat het bestaat ligt ook wel een beetje aan hoe duidelijk het naar voren komt in het forum. Weten wie je moet hebben moet je dan zelf maar even uitzoeken, maar dat is meestal degene die je topic gesloten heeft.
-NMe- schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:16:
maar intussen staat het topic wel nog steeds onderaan in de topiclisting en is er geen mod die het nog gaat zien.
Dat is heel makkelijk op te lossen: elke keer als een TR op een gesloten topic wordt geplaatst krijgen alle mods een PM! Dan kunnen ze er even naar kijken en dan verder zien wat ze ermee doen! Opgelost!

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 06-12-2006 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:16:
[...]

Een TR bij een gesloten topic zie ik niet, en dat wil ik graag zo houden. Bijna elk gesloten topic heeft wel een TR, en om daaromheen te komen zou er opgeslagen moeten worden wanneer een topic gesloten is, om vervolgens die sluittijd te vergelijken met de tijd van het posten van alle TR's. Op basis daarvan zou een alternatief icon geshowd kunnen worden.

Daarmee zou het grafisch opgelost zijn, maar intussen staat het topic wel nog steeds onderaan in de topiclisting en is er geen mod die het nog gaat zien. Je bent 10x beter af als je even een berichtje naar de moderator(s) in kwestie stuurt. Sinds de DM-functie is dat zelfs net zo makkelijk als een TR indienen. :)
Nee een DM is helemaal niet zo makkelijk als een TR aangezien je die nog steeds naar iemand gericht moet sturen (plus dat je moet uitzoeken hoe dat werkt en naar wie je het moet sturen enzo). Het gaat om het topic, niet om degene die het moet gaan doen, iedereen met rechten mag het doen.

Nou ik weet van een ander forum dat het zo werkt:

Topic reports staan gewoon (per topic) aangegeven bovenaan de lijst met topics in een apart vak.
Als er dus 10 topics zijn waar een x aantal topic reports over zijn gestuurd dan komt er bovenaan het forum een lijstje te staan met die topics, gesorteerd op het aantal topic reports en met nog wat extra info erbij. (Als je rechten hebt dan).

Wanneer een modje klikt daarop gaat ie naar het topic toe en dan specifiek naar de pagina/post die de laatste post was op het moment dat de TR is ingediend. De TR komt dan in de lijst in een andere kleur te staan en de naam van de mod die erop geklikt heeft komt erbij te staan, zo weet de rest van de crew dat diegene ermee bezig is en zij dus niet ook hoeven te gaan ingrijpen.

Na het ingrijpen klikt de mod op een knopje ofwel bij het topic ofwel in de lijst bij de betreffende TR waarna de TR verdwijnt uit de lijst.

In de lijst met subfora staat sowieso een cijfertje die aangeeft hoeveel TR's er nog klaarstaan in dat subforum een kleurtje geeft aan hoe lang de TR's al open staan. TR's die langer open staan moeten natuurlijk eerder behandeld worden. Wanneer een TR te lang open staat, of er een niveau aan TR's per subforum of topic wordt behaald wordt er iemand van de crew gemaild. Er zijn dan verschillende niveaus, bij een x aantal reports per subforum worden de betreffende mods van dat subforum gemaild, bij een x aantal reports per topic ook. Bij weer een hoger aantal per topic wordt een powermod ingeschakeld, bij een bepaald aantal per subforum worden alle mods gemaild, ook van andere subfora.

Dit is een vrij standaard systeem voor zo ver ik weet, ik ging er dus dom vanuit dat het hier op GoT ongeveer gelijk zou werken.

Assumption is the mother of all fuckups.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

DM!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:35:
[...]

Nee een DM is helemaal niet zo makkelijk als een TR aangezien je die nog steeds naar iemand gericht moet sturen (plus dat je moet uitzoeken hoe dat werkt en naar wie je het moet sturen enzo). Het gaat om het topic, niet om degene die het moet gaan doen, iedereen met rechten mag het doen.
Je ziet een sluitbericht en klikt op de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif-knop die bij de sluitende moderator staat. Net zo makkelijk dus als het topic openen en op het handje klikken. Je zal hooguit even een linkje op moeten nemen naar het topic in kwestie, maar om nu te zeggen dat dat zoveel meer werk is....
Nou ik weet van een ander forum dat het zo werkt:

Topic reports staan gewoon (per topic) aangegeven bovenaan de lijst met topics in een apart vak.
Als er dus 10 topics zijn waar een x aantal topic reports over zijn gestuurd dan komt er bovenaan het forum een lijstje te staan met die topics, gesorteerd op het aantal topic reports en met nog wat extra info erbij. (Als je rechten hebt dan).
Gesloten topics wil ik niet bovenaan hebben staan, ook niet als er een TR bij staat. Wat zeg ik, juist niet als er een TR bij staat, want die staan zoals ik al zei bij 8 van de 10 gesloten topics.
Wanneer een modje klikt daarop gaat ie naar het topic toe en dan specifiek naar de pagina/post die de laatste post was op het moment dat de TR is ingediend. De TR komt dan in de lijst in een andere kleur te staan en de naam van de mod die erop geklikt heeft komt erbij te staan, zo weet de rest van de crew dat diegene ermee bezig is en zij dus niet ook hoeven te gaan ingrijpen.
Wat nu als die mod in kwestie het topic open klikt en vervolgens weggaat van zijn pc omdat de bel gaat? Dan weet de rest niet meer wat er aan de hand is en of er al dan niet op de TR gereageerd moet worden.
Na het ingrijpen klikt de mod op een knopje ofwel bij het topic ofwel in de lijst bij de betreffende TR waarna de TR verdwijnt uit de lijst.
En als ik zo'n TR nou wil laten staan om het topic in de gaten te kunnen houden voordat ik het sluit? :)
In de lijst met subfora staat sowieso een cijfertje die aangeeft hoeveel TR's er nog klaarstaan in dat subforum een kleurtje geeft aan hoe lang de TR's al open staan. TR's die langer open staan moeten natuurlijk eerder behandeld worden. Wanneer een TR te lang open staat, of er een niveau aan TR's per subforum of topic wordt behaald wordt er iemand van de crew gemaild. Er zijn dan verschillende niveaus, bij een x aantal reports per subforum worden de betreffende mods van dat subforum gemaild, bij een x aantal reports per topic ook. Bij weer een hoger aantal per topic wordt een powermod ingeschakeld, bij een bepaald aantal per subforum worden alle mods gemaild, ook van andere subfora.
Mods van andere subfora kunnen hier op GoT niet eens bij elkaar modden, dus dat zal geen nut hebben. Daarnaast betekent het feit dat een TR blijft staan niet automatisch dat er niks mee gebeurt. Zwaar irritant dus. ;)
Dit is een vrij standaard systeem voor zo ver ik weet, ik ging er dus dom vanuit dat het hier op GoT ongeveer gelijk zou werken.

Assumption is ook niet nodig: Topic Reports: hoe werken ze nou voor de user en de crew? ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cyphax schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:20:
[...]

Oooh, DAT is handig! Dat niemand dat nog genoemd heeft!
:+
:')
[...]

Dat is heel makkelijk op te lossen: elke keer als een TR op een gesloten topic wordt geplaatst krijgen alle mods een PM! Dan kunnen ze er even naar kijken en dan verder zien wat ze ermee doen! Opgelost!
Ben je serieus of is dit een sarcastische opmerking... Wij moderators zitten nl. niet te wachten op tig DM's die verder niks toevoegen (alszijnde ik weet niet wie er mee bezig is (geweest) en waar de TR's over gaan, waardoor ze uiteindelijk allemaal blijven liggen ;))

Iets zegt me dat deze twee zinnen ook al tegenstrijdig zijn ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BtM909 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:58:
Ben je serieus of is dit een sarcastische opmerking... Wij moderators zitten nl. niet te wachten op tig DM's die verder niks toevoegen (alszijnde ik weet niet wie er mee bezig is (geweest) en waar de TR's over gaan, waardoor ze uiteindelijk allemaal blijven liggen ;))
Cyphax kennende was dat gewoon een grapje. :) Het sarcasme straalt er sowieso vanaf. :+

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BtM909 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:58:
Ik zal NMe te pesten, was niet serieus maar ook niet sarcastisch verder. :)
Nee dat was niet serieus, naar mijn mening leent de DM-functionaliteit zich uitstekend voor zaken als in dit topic aan de orde zijn gekomen.
Op zich is het dan wel handig als alle mods/admins DM's aan hebben staan, dat is niet per se zo dacht ik, of wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 07-12-2006 17:06 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cyphax schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:05:
Op zich is het dan wel handig als alle mods/admins DM's aan hebben staan, dat is niet per se zo dacht ik, of wel?
Er zijn mensen in de crew die in een vlaag van verstandsverbijstering besloten hebben om DM's uit te laten staan, maar dat zijn er gelukkig niet zoveel. In de regel kun je de mod in kwestie wel bereiken. :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp in "[Feat] Topic report gesloten topic" dus, (waarom hebben we deze niet direct dichtgegooit? :P ) wontfix

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.