En jawel hoor, testing krijgt een golf aan nieuwe packages binnen. Met mijn installatie komt dat neer op 194 upgraded packages. Ik ben benieuwd wat daar voor moois bijzit
.
Is testing al over naar Lenny?
Volgens de nederlandse wikipedia:
"lenny, deze versie is de huidige 'testing' versie en zal bij het stable worden 4.1 of 5.0 worden."
Kan iemand dit bevestigen?
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Verwijderd
Op de website van Debian staat "lenny" inderdaad als nieuwe naam voor testing: http://www.debian.org/releases/testing/
Zojuist heb ik 195 updates met een grootte van 210 MB geïnstalleerd. De upgrade verliep soepeltjes. Wel stond na het herstarten van GDM Xfce ingesteld als standaard desktop, terwijl dat voor alle gebruikers toch echt Gnome was. Niet wereldschokkend, maar mijn wenkbrouwen gingen even omhoog.
Zojuist heb ik 195 updates met een grootte van 210 MB geïnstalleerd. De upgrade verliep soepeltjes. Wel stond na het herstarten van GDM Xfce ingesteld als standaard desktop, terwijl dat voor alle gebruikers toch echt Gnome was. Niet wereldschokkend, maar mijn wenkbrouwen gingen even omhoog.
Er zullen dan zeer binnenkort wel cd-images voor komen hoop ik.
Op het moment zie ik op: http://cdimage.debian.org...ekly-builds/i386/iso-dvd/
Dat Last modified nog op 17-Mar-2007 staat.. dat lijkt me toch Lenny nog niet te zijn
Dat Last modified nog op 17-Mar-2007 staat.. dat lijkt me toch Lenny nog niet te zijn
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
http://cdimage.debian.org.../arch-latest/i386/iso-cd/MDtje schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:44:
Er zullen dan zeer binnenkort wel cd-images voor komen hoop ik.
Lenny begint gewoon waar Etch geeindigd is. Ja dus.MDtje schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:17:
![]()
Is testing al over naar Lenny?
Volgens de nederlandse wikipedia:
"lenny, deze versie is de huidige 'testing' versie en zal bij het stable worden 4.1 of 5.0 worden."
Kan iemand dit bevestigen?
En toch werkt het niet directdeadinspace schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:00:
[...]
Dat zou geen probleem moeten zijn, de ati driver laadt automatisch de radeon driver voor Radeon kaarten. Uit de ati manpage:
[ Voor 3% gewijzigd door rickiii op 11-04-2007 20:06 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Voor iedereen die altijd al Linux-VServer gebruikte op Stable: de procedure / updates / etc zijn een beetje veranderd.
Er is niet langer een kernel-patch, er is een precompiled kernel. Sta dus niet vreemd te kijken als je 180 ipv de gebruikelijke 3 matches vind op packages.d.o / apt-cache search / etc
Met een "aptitude install linux-image-2.6-vserver-686" (of andere proc), danwel "linux-image-2.6-vserver-686" gebruiken bij stap 4.5.5 (Upgrading the kernel) van de upgradeinstructies in de releasenotes ben je er dus al (er vanuitgaande dat je util-vserver en vserver-debiantools als hebt).
Ik heb helaas een anderhalf uur lopen zoeken naar de kernel-patch danwel naar info bij de "linux-image-2.6-vserver-"-packages voordat ik (helaas _nadat_ ik de maintainer gemaild had
) eraan dacht dat het misschien wel in de installatie instructies van VServer zelf zou staan
Teveel gefocust op mijn deelprobleem (waar is die patch heen) om te denken aan the bigger picture (hoe installeer ik Linux-VServer op een Debian-bak)
http://linux-vserver.org/Installation_on_Debian
Wel zwaar irritant overigens dat in al die 184 packages niet een keer wordt verteld waarom het keyword "vserver" ineens in de packagename staat, neem een linux-image-2.6-(proc) en neem exact dezelfde maar dan met "vserver" ertussen gefrot en _alle_ info is 100% hetzelfde
Ja, er komt 1 recommends bij: util-vserver.
Ik kan wel gaan gokken, en ik had nog goed gegokt ook, maar makkelijk is anders
Er is niet langer een kernel-patch, er is een precompiled kernel. Sta dus niet vreemd te kijken als je 180 ipv de gebruikelijke 3 matches vind op packages.d.o / apt-cache search / etc
Met een "aptitude install linux-image-2.6-vserver-686" (of andere proc), danwel "linux-image-2.6-vserver-686" gebruiken bij stap 4.5.5 (Upgrading the kernel) van de upgradeinstructies in de releasenotes ben je er dus al (er vanuitgaande dat je util-vserver en vserver-debiantools als hebt).
Ik heb helaas een anderhalf uur lopen zoeken naar de kernel-patch danwel naar info bij de "linux-image-2.6-vserver-"-packages voordat ik (helaas _nadat_ ik de maintainer gemaild had

http://linux-vserver.org/Installation_on_Debian
Wel zwaar irritant overigens dat in al die 184 packages niet een keer wordt verteld waarom het keyword "vserver" ineens in de packagename staat, neem een linux-image-2.6-(proc) en neem exact dezelfde maar dan met "vserver" ertussen gefrot en _alle_ info is 100% hetzelfde

Ik kan wel gaan gokken, en ik had nog goed gegokt ook, maar makkelijk is anders
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Gister had ik voor het eerst weer internet voor een update tot mijn beschikking, en sid is helemaal up2dateVerwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:56:
icyx, worden er weer nieuwe/geupdate packages toegevoegd aan sid? Of is deze nog in z'n winterslaap?
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Is packages.debian.org (Gnome) dan totaal niet bijgewerkt, of mis ik wat en of is Gnome 2.14 zo retro geworden, dat hij inmiddels al weer als modern gezien wordt (Gnome is mijn maatstaf geworden tegenwoordig). Audacious ook niet volgens het briljante packages.debian.org
[ Voor 22% gewijzigd door Jungian op 12-04-2007 18:00 ]
0.0
Hmm, ik gebruik geen gnome, maar fluxboxJungian schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:59:
Is packages.debian.org (Gnome) dan totaal niet bijgewerkt, of mis ik wat en of is Gnome 2.14 zo retro geworden, dat hij inmiddels al weer als modern gezien wordt (Gnome is mijn maatstaf geworden tegenwoordig). Audacious ook niet volgens het briljante packages.debian.org
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Mja, er zal vast wel wat geupdate zijn, maar de grote hoos zal nog moeten komen (beetje jammer is dat zelfs Experimental in sommige gevallen nog achterloopt op packages, waar handige features aan toegevoegd zijn). Deluge en Iceweasel zijn wel up-to-date trouwens (om nog maar twee apps te noemen die wel up-to-date zijn).
0.0
Gnome is een erg grote update, dus dat kost wat tijd. Helaas loopt die pagina dus niet achter.Jungian schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:59:
Gelukkig is Debian ook een grote distroOlaf van der Spek schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:29:Gnome is een erg grote update, dus dat kost wat tijd. Helaas loopt die pagina dus niet achter.
0.0
en wel KDE3.5.5 (oktober), ja 3.5.6 is al weer sinds januari uit, maar daar weet debian wel weer met een vrij recente versie te komen. En KDE is ook GROOT, misschien wel groter zelfs. Wel grappig dat debian de "default-DE" (gnome) zo behandeld,Olaf van der Spek schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:29:
[...]
Gnome is een erg grote update, dus dat kost wat tijd. Helaas loopt die pagina dus niet achter.
Het loopt met Debian niet allemaal van een leien dakje nee helaas.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:18:
en wel KDE3.5.5 (oktober), ja 3.5.6 is al weer sinds januari uit, maar daar weet debian wel weer met een vrij recente versie te komen. En KDE is ook GROOT, misschien wel groter zelfs. Wel grappig dat debian de "default-DE" (gnome) zo behandeld,Want gnome had in september een release van 2.16 en nu is 2.18.1 alweer uit, feit is dat debian gnome verwaarloosd. Misschien de woorden van Linus een beetje te letterlijk genomen over kde vs gnome
Ik heb zelf niets tegen het gebruik van verouderde software ofzo, maar ik vind het met gnome wel heel bizar, zeker als je kijkt naar de kde die wordt geleverd. Zelf draai ik KDE, ben ik ooit op begonnen met SuSE 7.3 (
) toen avontuurtje gehad met gnome voor een half jaartje (was een jaar terug) en sindsdien weer KDE.
De KDE 3.5.* releases zijn buxfix-releases, waarin eigenlijk nauwelijks wat in is veranderd. Dit is voor de Debian-maintainers dus ook veel makkelijker te updaten. Nieuwe bugs worden er nauwelijks door geintroduceerd, alleen gefixed!
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Mijn tar geeft bij een klant nu voortaan een verschrikkelijke output
Had alles netjes getest, en ging er van uit dat de backup wel zou lopen.
Kan de optie -v wel uitschakelen, maar dan heb ik geen goede errorlog..

Had alles netjes getest, en ging er van uit dat de backup wel zou lopen.
code:
1
2
| NEWER="--newer `cat $DEST_PATH/fbd`" #get date of last full backup tar $NEWER -cvpf $DEST_PATH/$DOW.tar $BACKUP_PATH --exclude-from=$EXCL_FILE 2>> $LOGFILE |
Kan de optie -v wel uitschakelen, maar dan heb ik geen goede errorlog..
code:
1
2
3
4
5
6
7
| incremental backup started Fri Apr 13 00:00:01 CEST 2007 tar: Option --after-date: Treating date `07-Apr-2007' as 2007-04-07 00:00:00 tar: Removing leading `/' from member names tar: /data/Algemeen/Admin/Bedrijfsgegevens.doc: file is unchanged; not dumped enz... enz... |
[ Voor 27% gewijzigd door DDemolition op 13-04-2007 10:35 ]
Specs: Server, WS boven, WS beneden
lol, dan heb je tenminste wat om te checkenDDemolition schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:33:
Mijn tar geeft bij een klant nu voortaan een verschrikkelijke output![]()
code:
1 2 3 tar: /data/Algemeen/Admin/Bedrijfsgegevens.doc: file is unchanged; not dumped enz... enz...
code:
1
| grep -v "file is unchanged" |
Blijft nog steeds het feit dat gnome meerdere releases achterloopt en kde maar 1laurencevde schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 05:16:
De KDE 3.5.* releases zijn buxfix-releases, waarin eigenlijk nauwelijks wat in is veranderd. Dit is voor de Debian-maintainers dus ook veel makkelijker te updaten. Nieuwe bugs worden er nauwelijks door geintroduceerd, alleen gefixed!
* psyBSD vraagt zich toch af hoe het komt dat ' non-bleeding-edge ' altijd wordt ge-associeerd met achterlopen.
Windows users zitten ook met een 7 jaar oud OS...
Dan is debian erg up-to-date
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Ontwikkeling gaat veeeeel sneller dan bij Windows.psyBSD schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:27:
* psyBSD vraagt zich toch af hoe het komt dat ' non-bleeding-edge ' altijd wordt ge-associeerd met achterlopen.
In de afgelopen 6 jaar van XP -> Vista is er maar een magere set met features bij gekomen. Vergelijk dat eens met een linux-distributie van 6 jaar geleden en nu.
Maar wel met up-to-date applicaties.psyBSD schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:27:
In sid zie ik toch echt 2.6.18 packages binnendruppelen?Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:59:
[...]
Blijft nog steeds het feit dat gnome meerdere releases achterloopt en kde maar 1
Bedoel je 2.6.20? 2.6.18 zit zelfs in Etch.terabyte schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 08:40:
[...]
In sid zie ik toch echt 2.6.18 packages binnendruppelen?
??Olaf van der Spek schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:02:
[...]
Bedoel je 2.6.20? 2.6.18 zit zelfs in Etch.
Ik zie echt packages die van 2.6.16 en 2.6.14 naar 2.6.18 gegaan zijn.
2.6.18 is volgens gnome.org op 14 maart 2007 gereleased, dus het lijkt me vreemd als 2.6.18 al in etch zit en 2.6.20 (release september 2007) in sid.
Verwijderd
Ok jij hebt het dus over gnome versies, die zijn idd 2.14, 2.16 en 2.18.terabyte schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:17:
[...]
??
Ik zie echt packages die van 2.6.16 en 2.6.14 naar 2.6.18 gegaan zijn.
2.6.18 is volgens gnome.org op 14 maart 2007 gereleased, dus het lijkt me vreemd als 2.6.18 al in etch zit en 2.6.20 (release september 2007) in sid.
2.6.x echter, dat zijn KERNEL versies, vandaar de verwarring
Ah ik vond het al zo vreemd, die 6-en in mijn post 
* terabyte is overduidelijk geen gnome gebruiker
* terabyte is overduidelijk geen gnome gebruiker
[ Voor 28% gewijzigd door terabyte op 14-04-2007 09:58 ]
Die paar Gnome-packages die nu 2.16 en 2.18 zijn zijn triviaal (lees : totaal niet boeiend).
* Jungian vraagt zich af waarom er überhaupt een verschil moet zijn tussen Unstable en Experimental en waarom de laatste nu niet self-contained is.
* Jungian vraagt zich af waarom er überhaupt een verschil moet zijn tussen Unstable en Experimental en waarom de laatste nu niet self-contained is.
0.0
Experimental is bedoeld voor experimenten.Jungian schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:28:
Die paar Gnome-packages die nu 2.16 en 2.18 zijn zijn triviaal (lees : totaal niet boeiend).
Dus om dingen te proberen die misschien niet in unstable terecht moeten komen.
Experimenteren zou ook prima in unstable kunnen gebeuren. Testing is er niet voor nietsOlaf van der Spek schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:02:
Experimental is bedoeld voor experimenten.
Dus om dingen te proberen die misschien niet in unstable terecht moeten komen.
Over de huidige stable niets dan lof trouwens (als ik dat nog was vergeten te vermelden).
[ Voor 12% gewijzigd door Jungian op 14-04-2007 23:51 ]
0.0
Idd, de huidige stable doet zijn naam eer aan.Jungian schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:30:
Over de huidige stable niets dan lof trouwens (als ik dat nog was vergeten te vermelden).
Experimental is er ook niet voor niets.Jungian schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:30:
Experimenteren zou ook prima in unstable kunnen gebeuren. Testing is er niet voor niets
Een alpha of beta versie als MySQL 5.1 wordt bijvoorbeeld naar experimental geupload zonder testing/unstable te vervuilen.
Dat is ook het uitgangspunt van unstable/testing:Olaf van der Spek schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:23:
[...]
Experimental is er ook niet voor niets.
Een alpha of beta versie als MySQL 5.1 wordt bijvoorbeeld naar experimental geupload zonder testing/unstable te vervuilen.
Tussen de flauwe linux grappen geloofwaardig over komen. Toch mooi dat ze het zaakje goed beheren.
Alphas/betas in testing en mogelijk daarna dus in stable? Nee, dat is volgens mij echt niet de bedoeling.DDemolition schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:01:
Dat is ook het uitgangspunt van unstable/testing:
@Olaf
Ubuntu heeft het geheel buiten Stable een stuk beter aangepakt imho (en al helemaal qua release cycle).
Welk deel mis ik hier waaruit blijkt dat er geen alpha/beta-software in unstable zou kunnen zitten ? Of nog anders : waarom zou unstable niet "vervuild mogen worden" ?The “unstable” distribution is where active development of Debian occurs. Generally, this distribution is run by developers and those who like to live on the edge.
The “unstable” distribution is called sid.
Ubuntu heeft het geheel buiten Stable een stuk beter aangepakt imho (en al helemaal qua release cycle).
[ Voor 20% gewijzigd door Jungian op 15-04-2007 21:32 ]
0.0
http://www.debian.org/doc/developers-reference/ch-resourcesJungian schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:22:
@Olaf
[...]
Welk deel mis ik hier waaruit blijkt dat er geen alpha/beta-software in unstable zou kunnen zitten ? Of nog anders : waarom zou unstable niet "vervuild mogen worden" ?
4.6.4.3 Experimental
The experimental distribution is a special distribution. It is not a full distribution in the same sense as `stable' and `unstable' are. Instead, it is meant to be a temporary staging area for highly experimental software where there's a good chance that the software could break your system, or software that's just too unstable even for the unstable distribution (but there is a reason to package it nevertheless). Users who download and install packages from experimental are expected to have been duly warned. In short, all bets are off for the experimental distribution.
These are the sources.list(5) lines for experimental:
deb http://ftp.xy.debian.org/debian/ experimental main
deb-src http://ftp.xy.debian.org/debian/ experimental main
If there is a chance that the software could do grave damage to a system, it is likely to be better to put it into experimental. For instance, an experimental compressed file system should probably go into experimental.
Whenever there is a new upstream version of a package that introduces new features but breaks a lot of old ones, it should either not be uploaded, or be uploaded to experimental. A new, beta, version of some software which uses a completely different configuration can go into experimental, at the maintainer's discretion. If you are working on an incompatible or complex upgrade situation, you can also use experimental as a staging area, so that testers can get early access.
Some experimental software can still go into unstable, with a few warnings in the description, but that isn't recommended because packages from unstable are expected to propagate to testing and thus to stable. You should not be afraid to use experimental since it does not cause any pain to the ftpmasters, the experimental packages are automatically removed once you upload the package in unstable with a higher version number.
New software which isn't likely to damage your system can go directly into unstable.
An alternative to experimental is to use your personal web space on people.debian.org.
When uploading to unstable a package which had bugs fixed in experimental, please consider using the option -v to dpkg-buildpackage to finally get them closed.
Afgaande op dat stukje kunnnen ze door blijven gaan met non self-contained trees maken "Super-experimental" "Ultra-experimental" "omfgroflbbq-experimental" etc.Olaf van der Spek schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:34:
[... Copy-pastage ...]
De omschrijving van een Unstable-gebruiker slaat kant nog wal nu "those who like to live on the edge". Hoe kun je in godesnaam "on the edge" bezig zijn als alles al een (paar) maand(en) getest is ? Wie bepaalt er wat wel of niet ingrijpend is (ook kijkend naar de audacious-docklet plugin die zogenaamd voor onstabiliteit zou zorgen en daarom buiten de tree gehouden is) ?
[ Voor 14% gewijzigd door Jungian op 15-04-2007 21:54 ]
0.0
Zelfs in bijvoorbeeld MySQL 5.0.38 (generally available), wat nu in testing zit en net is gereleased, sluipen soms nog grote fouten.Jungian schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:51:
De omschrijving van een Unstable-gebruiker slaat kant nog wal nu "those who like to live on the edge". Hoe kun je in godesnaam "on the edge" bezig zijn als alles al een (paar) maand(en) getest is ? Wie
Niet alle nieuwe releases moeten naar experimental natuurlijk, er zijn er nog genoeg die wel direct naar unstable kunnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-04-2007 23:17 ]
Ik heb moeite om je punt hieruit te halenOlaf van der Spek schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:02:
Zelfs in bijvoorbeeld MySQL 5.0.38 (generally available), wat nu in testing zit en net is gereleased, sluipen soms nog grote fouten.
Dat zie ik gebeuren ja. Experimental lijkt meer op een soort vuilnisbak voor (nieuwe) softwareNiet alle nieuwe releases moeten naar experimental natuurlijk, er zijn er nog genoeg die wel direct naar unstable kunnen.
Lekker off-topic deze discussie trouwens
[ Voor 21% gewijzigd door Jungian op 15-04-2007 23:27 ]
0.0
5.0 wordt door MySQL zelf als stable gereleased. Debian upload het naar unstable, maar dan nog sluipen er soms grote fouten in en vaker wat kleinere. De hoeveelheid 'QC' die upstream (hier dus MySQL zelf) kan doen is gewoon beperkt en in de integratie sluipen soms ook fouten.Jungian schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:25:
Ik heb moeite om je punt hieruit te halenRechtvaardigt dit een extra Experimental-laag ? Dit lijkt meer op slechte QC.
5.1 released MySQL als beta en die wordt in Debian dus geupload naar experimental.
Dat is het toch ook gewoon eigenlijk?Dat zie ik gebeuren ja. Experimental lijkt meer op een soort vuilnisbak voor (nieuwe) software
Ik werk al geruime tijd met Ubuntu op zowel mijn desktop als laptop. Op mijn laptop, een pentium 3, draait dat toch niet zo aangenaam. Nu met de komst van de nieuwe Debian, heb ik dit toch eens aan een test onderworpen. Een kale installatie gedaan; en daarna alles geinstalleerd wat nodig is. Resultaat: zeer snel systeempje (al moet ik wel zeggen dat ik nu voor XFCE gekozen heb ipv Gnome, wat er ook wel voor iets zal tussenzitten).
Wat mij wel een beetje verveelt zijn de verouderde versies in de repo's (zeker in vergelijking met Ubuntu). Er wordt wel gesproken van de zogenaamde "Experimental"-repo's, maar ik kan er dus zo geen enkel vinden... Op veel mirrors blijft het beperkt tot main, contrib ed. Iemand die een goede link kent die wel de experimental bevat?
Minder Debian-gerelateerd, maar nu ik toch bezig ben,... In Xfce (thunar) zit geen netwerkbrowser. LinNeighbourhood werkt wel, maar is ook al een verouderd stukje software; Bestaat er niets beters?
Wat mij wel een beetje verveelt zijn de verouderde versies in de repo's (zeker in vergelijking met Ubuntu). Er wordt wel gesproken van de zogenaamde "Experimental"-repo's, maar ik kan er dus zo geen enkel vinden... Op veel mirrors blijft het beperkt tot main, contrib ed. Iemand die een goede link kent die wel de experimental bevat?
Minder Debian-gerelateerd, maar nu ik toch bezig ben,... In Xfce (thunar) zit geen netwerkbrowser. LinNeighbourhood werkt wel, maar is ook al een verouderd stukje software; Bestaat er niets beters?
Voeg eens een lijn toe aan je /etc/apt/sources.list en in plaats van oldstable/stable/etch/testing/lenny/sid zet je experimental neer (zonder een regel met sid erbij heb je er niets aan overigens).
[ Voor 19% gewijzigd door Jungian op 17-04-2007 09:29 ]
0.0
Ja, hallo, zo kun je toch geen vergelijking maken?I386DX schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:47:
Resultaat: zeer snel systeempje (al moet ik wel zeggen dat ik nu voor XFCE gekozen heb ipv Gnome, wat er ook wel voor iets zal tussenzitten).
In /etc/apt/sources.list kun je etch veranderen in testing, dan apt-get update && apt-get dist-upgrade.Wat mij wel een beetje verveelt zijn de verouderde versies in de repo's (zeker in vergelijking met Ubuntu). Er wordt wel gesproken van de zogenaamde "Experimental"-repo's, maar ik kan er dus zo geen enkel vinden... Op veel mirrors blijft het beperkt tot main, contrib ed. Iemand die een goede link kent die wel de experimental bevat?
Gisterenavond opeens een lockup van de kernel
Ik vanmorgen booten en ja hoor daar kwam de kernel-panic. Ik zo'n beetje alle hardware eruit gedaan. Nog steeds kernel panic, dan maar even checken met een ubuntu-livecd, ook een kernel-panic
Ik memtest draaien, errors, errors en nog eens errors, ik dus mijn reepjes apart testen niets aan de hand, ik mijn reepjes weer bij elkaar en alles is weer ok. Wat was het probleem: stof
Schrok me de tyfus, 1e kernel panic sinds SuSE 7.3 met een 2.2 kernel
Heb dit ook ooit gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:28:
Gisterenavond opeens een lockup van de kernelIk vanmorgen booten en ja hoor daar kwam de kernel-panic. Ik zo'n beetje alle hardware eruit gedaan. Nog steeds kernel panic, dan maar even checken met een ubuntu-livecd, ook een kernel-panic
Ik memtest draaien, errors, errors en nog eens errors, ik dus mijn reepjes apart testen niets aan de hand, ik mijn reepjes weer bij elkaar en alles is weer ok. Wat was het probleem: stof
Schrok me de tyfus, 1e kernel panic sinds SuSE 7.3 met een 2.2 kernel
Lomp veel errors bij het draaien van memtest. Een keer met een kwast er door en het was opgelost.
Dit was op een Windows server, dus daar merk je pas iets als je systeem _helemaal_ plat gaat.
Hmm, was dus geen stof, had het vandaag weer, vandaag kon ik opeens wel het kapotte reepje localiseren. Gelukkig nog garantie
Heb deze week een mankement gevonden in het upgraden:
Na het restarten van mpd krijg ik foutmeldingen dat m'n geluidskaart niet herkend wordt:
M'n muziek draait wel gewoon, dus wat er precies fout zit weet ik ook niet. Heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om alle modules in de kernel te laden.
Na het restarten van mpd krijg ik foutmeldingen dat m'n geluidskaart niet herkend wordt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| srv02-dekkers:~# /etc/init.d/mpd restart Stopping Music Player Daemon: mpd. Starting Music Player Daemon: ALSA lib confmisc.c:670:(snd_func_card_driver) can not find card '0' ALSA lib conf.c:3500:(_snd_config_evaluate) function snd_func_card_driver return ed error: No such device ALSA lib confmisc.c:391:(snd_func_concat) error evaluating strings ALSA lib conf.c:3500:(_snd_config_evaluate) function snd_func_concat returned er ror: No such device ALSA lib confmisc.c:1070:(snd_func_refer) error evaluating name ALSA lib conf.c:3500:(_snd_config_evaluate) function snd_func_refer returned err or: No such device ALSA lib conf.c:3968:(snd_config_expand) Evaluate error: No such device ALSA lib pcm.c:2143:(snd_pcm_open_noupdate) Unknown PCM default mpd. srv02-dekkers:~# |
M'n muziek draait wel gewoon, dus wat er precies fout zit weet ik ook niet. Heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om alle modules in de kernel te laden.
Geweldig! Ik kom hier pas net achter. Gefeliciteerd aan een ieder hier die hieraan heeft bijgedragen!
Iets wat mij verbaasd en ook een beetje pissig maakt als het waar is, is dat de redactie van tweakers.net in hun wijsheid hier geen nieuwsitem over heeft uitgebracht!!! (althans als ik op debian zoek). En dat terwijl ze er wel bij waren om te melden, 'Debian Etch vertraagd door geschil over loon ontwikkelaars'
Ik zie dit eerder als een voordeel. Als de ontwikkeling van Unstable gewoon doorging tijdens een freeze, dan zou dat ontwikkelkrachten onttrekken aan de release van de nieuwe Stable.Jungian schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:48:
Mijn "beef" met Debian is atm dat Etch Unstable tegenhoudt (terwijl Experimental nog aardig op schema ligt).
Precies, iets wat ik ook niet helemaal begreep. Ubuntu komt wel op de frontpage, maar Debian en Mandriva ho maar. Maarja Ubuntu is so hot right now.phusg schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:42:
[...]
Geweldig! Ik kom hier pas net achter. Gefeliciteerd aan een ieder hier die hieraan heeft bijgedragen!
Iets wat mij verbaasd en ook een beetje pissig maakt als het waar is, is dat de redactie van tweakers.net in hun wijsheid hier geen nieuwsitem over heeft uitgebracht!!! (althans als ik op debian zoek). En dat terwijl ze er wel bij waren om te melden, 'Debian Etch vertraagd door geschil over loon ontwikkelaars'
Verwijderd
Volgens mij zijn de nieuws-berichten hier niet meer zo "objecttief".Grote Smurf schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:25:
[...]
Precies, iets wat ik ook niet helemaal begreep. Ubuntu komt wel op de frontpage, maar Debian en Mandriva ho maar. Maarja Ubuntu is so hot right now.
Het blijft een selectie van nieuws en is daarmee nooit objectief.
De berichten op Tweakers.net zijn tegenwoordig ook best anders dan vroeger, kijk maar eens naar de eerste 100 nieuwsberichten. Games kregen toen bijvoorbeeld veel meer aandacht.
De berichten op Tweakers.net zijn tegenwoordig ook best anders dan vroeger, kijk maar eens naar de eerste 100 nieuwsberichten. Games kregen toen bijvoorbeeld veel meer aandacht.
Jullie kunnen je toch wel druk maken over andere dingen hoop ik
Releases van Slackware worden ook niet breed uitgemeten volgens mij en die distro is er al sinds de oerknal.
0.0