Na lang brainstormen heb ik gisteren de beslissing genomen om een Xbox 360 aan te schaffen. Een console die ik eind vorig jaar ook al wou kopen, maar omdat ik moest kiezen tussen nieuwe onderdelen voor de PC, en de Xbox 360, is dat er niet meer van gekomen eigenlijk.
Dit jaar moest ik eigenlijk weer een beetje een moeilijke beslissing nemen. De Nintendo Wii is namelijk net uit, en dat zorgde op zich nogal voor het nodige getouwtrek. Uiteindelijk heb ik dan toch de beslissing genomen om voor een 360 te gaan, in plaats van de Wii. De achterliggende redenen kan ik wel lang en breed gaan opsommen, maar laten we het er maar op houden dat de 360 iets meer aan mijn persoonlijke voorkeuren voldoet. De Xbox heeft zichzelf het afgelopen jaar wel bewezen dacht ik zo! Terwijl de Wii zich in mijn ogen nog een beetje waar moet maken. No hard feelings voor de Wii hoor, het is een leuke console, met een sterke launch line-up. En in de toekomst zullen er ook zeker weten nog enkele zeer vette toppertjes op uit gaan komen. Daar niet van.
Uiteindelijk zal ik toch wel weer alle drie de consoles kopen, mits mijn beurs een beetje mee werkt. Maar dat is weer een ander verhaal. Kijk, ik hou gewoon van games. En de console wars zal me eerlijk gezegd compleet worst zijn! Maar wanneer ik moet kiezen tussen de twee nieuwe consoles die nu in Europa in de winkel verkrijgbaar zijn, dan kies ik voor de 360. Een keus die op zich ook wel een beetje te maken heeft met mijn zeer goede herinneringen aan Xbox Live toen ik dat nog had, voor de oude Xdoos.
Goed, gisteren dus een 360 gekocht. Een Gears of War pack welteverstaan

En dan nog de game Dead Rising er bij. En man, man, ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van beide games! Echt héle vette shit! Van Dead Rising was ik al gecharmeerd toen ik de eerste filmpjes op Internet zag verschijnen, maar van Gears of War was ik eerlijk gezegd nog niet echt overtuigd. Maar wanneer ik moet kiezen tussen een Saints Row-, en een Gears of War pack, dan is mijn keus op zich wel snel gemaakt.
Achteraf gezien kan ik mezelf wel voor de kop slaan dat ik niet gewoon eerder heb ingezien dat Gears of War meer is dan een simpel "schiet en shuil spelletje". Het is echt supervet! Dikke actie, vette shootouts, en een hele spannende sfeer.
Dead Rising hadden ze op zich net zo goed de 'Dawn of the Dead' licentie mee kunnen geven. En dan had je wat mij betreft misschien wel de meest vette filmgame ooit gehad. Het is gewoon echt een complete speeltuin, die game! Qua interactie met de spelomgeving misschien wel de meest goed uitgewerkte game tot op heden. Om nog maar te zwijgen over wat men presteert aan het maximale aantal characters tegelijk op je scherm te toveren... Boh zeg, echt complete colonies daar in dat winkelcentrum!! En maar maaien met die kettingzaag, 'heng, heng, henggg'.
Op moment van schrijven heb ik de console nog aan mijn Sony CRT TV'tje hangen. Een gewone normale TV van een centimetertje of 72 doorsnee, met RGB ondersteuning, en een vlakke beeldbuis. Op zich al een genot om op te gamen, maar morgen gaat het echt helemaal los hier... Dan komt namelijk als het goed is mijn extra spulletjes nog binnen. Een VGA kabel en een extra draadloze controller van Microsoft, en de game Dead or Alive 4.
Vanaf morgen gaat de 360 verhuizen van plekje hier. Deze ga ik met de VGA kabel aansluiten op mijn 19" Samsung 930BF. En met een digitaal kabeltje aan mijn Logitech Z-680 hangen

Ja, dan word het pas echt lachen geblazen hier