Moderatie bij IE/FF nieuwsitems

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
in het volgende artikel viel mij wat op:
nieuws: Nederland blijft achterlopen met Firefox-gebruik

er lijkt veel Pro Firefox gemoddereert te worden i.p.v. te kijken naar de werkelijke reactie..
dit zie ik in ieder IE of FF nieuws item gebeuren en erger mij hier dus mateloos aan.
Visgek24 krijgt een 3 (Inzichtvol) voor zijn reactie, maar OConnor krijgt een 0 (Overbodig) voor zijn reactie..
ik moet zeggen dat er toch slecht wordt gekeken naar het gemod van de gebruikers en dat vind ik toch jammer voor een site die zich serieus probeert te profileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je Het kleine-mismoderatietopic al gezien?
Daarnaast komt er binnenkort een nieuwe moderatiesysteem: FrontPage moderatiesysteem gaat veranderen.

Hou dat in de gaten zou ik zeggen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je moet gewoon een tijdje wachten, dan zet het zich wel recht ;)

Maar meerendeel van T.net gebruikers heeft een hogere kennis qua computers en gebruikt dus ook firefox. Dus zij modden rapper.

Wil er wel niet mee zeggen dat je dom bent als je IE gebruikt ;) Als je slim genoeg bent kun je IE gebruiken.

Zijn dus echt de fanboys

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Snakiej schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:04:
Je moet gewoon een tijdje wachten, dan zet het zich wel recht ;)

Maar meerendeel van T.net gebruikers heeft een hogere kennis qua computers en gebruikt dus ook firefox. Dus zij modden rapper.

Wil er wel niet mee zeggen dat je dom bent als je IE gebruikt ;) Als je slim genoeg bent kun je IE gebruiken.

Zijn dus echt de fanboys
in jou redenering zouden dus de mensen die IE veilig gebruiken nog slimmer zijn ??? ;) :D :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik wil er best een redenering van dat soort op nahouden. Dat mensen die wat doen aantoonbaar slimmer zijn enzo. Maar is dat Firefox of juist IE? Het verklaart beide en is dus niet relevant voor deze stelling.

Enfin, de draad is onder toezicht, ik ben benieuwd of iemand Tnet nog linken als onderliggende factor(of niet :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

mschol schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:14:
[...]

in jou redenering zouden dus de mensen die IE veilig gebruiken nog slimmer zijn ??? ;) :D :>
Ja, want IE veilig gebruiken is praktisch onmogelijk :+
Maar om eventjes op een serieuse noot verder te gaan: dit soort topics stikken altijd van de fanboys. In de helft van de posts ontbreekt argumentatie, of rammelt het aan alle kanten (van beide fronten hoor). Denk maar zo, vroeger waren we zelf ook een beetje fanboy/girl :+

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Seven of Nine schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:18:
[...]

Ja, want IE veilig gebruiken is praktisch onmogelijk :+
Maar om eventjes op een serieuse noot verder te gaan: dit soort topics stikken altijd van de fanboys. In de helft van de posts ontbreekt argumentatie, of rammelt het aan alle kanten. Denk maar zo, vroeger waren we zelf ook een beetje fanboy/girl :+
hmm niet dat ik me kan herrinneren :P
ik heb wel FF altijd een overhype browser gevonden en mensen gezegd dat ik het kon installeren als er behoefte aan was

en in mijn eigen geval: ik vond het niet prettig werken en voor de popup blocker had ik een efficenter middel gevonden.

sinds ie7 is ook de "noodzaak" om ff te gebruiken voor tabs weggevallen dus ik zou het voordeel er niet meer in zien, alleen dat ff zich aan standaarden houdt.
maar een goeie webdeveloper is zeker van z'n code vind ik (en ik geef als php'er ook niet echt om html standaarden..
een simpele opbouw als <html><body></body></html> is vaak voldoende voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande 4 reacties gemerged met vergelijkbaar topic door botoo.

Regelmatig komen er op tweakers onderzoeken langs. Bijvoorbeeld vandaag nog: Nederlands Firefox gebruik.
En dan zijn er altijd een heel deel mensen die komen melden wat zij doen, hier bijvoorbeeld "Ik gebruik firefox" of "Ik gebruik ik". Eventueel nog met een volledig niet onderbouwde reden erbij. (vaak iets in de stijl van; "Omdat het beter werkt")
Een voorbeeldje
Waarom staan al die post in 's hemelsnaam (hmmm, geen idee of nederlanders dit zeggen?) niet op 0? Die zijn toch totaal overbodig?
Nu, er zijn goede modders, dus worden sommige van die posts dan toch is op overbodig gemod, en dan krijg je dit.
Ten eerste: Op +2? Die zou op 0 moeten staan volgens mij
Ten tweede: Hij zit nog te wenen over moderaties in zijn post (wat bij mijn weten nog altijd niet mag).

En dat zijn dus de eerste twee post van de tread... Ik heb eerlijk gezegd de rest niet gelezen omdat ik er gewoon moedeloos van word.
Dus, hierbij een oproep: mod alsjeblief al die overbodige posts naar 0, waar ze ook thuis horen!
En ik hoop echt dat het nieuwe modsysteem snel in voegen komt, en dat zo'n dingen daarmee ophouden. Ahja, en nog 1 ding: Als je het hierover met me oneens bent, geef dan alsjeblief ook een fatsoenlijke reden bij waarom. Met "Ik vind van niet" zijn we echt niets.

Edit: @ Outerspace: Is helemaal niet hetzelfde, dat topic gaat erover dat er veel ff fanboys modden, dit gaat erover dat compleet overbodige berichten niet naar nul gaat. Dit nieuwsitem is een van de zovele waar je dit tegenkomt.
@Soultaker: Tja, ik ga het niet op de frontpage posten :+ . En euhm 'zulke' gebruiken wij nooit nee, maar dat kan misschien ABA (Algemeen Beschaafd Antwerps) zijn. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door botoo op 04-12-2006 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Check Moderatie bij IE/FF nieuwsitems eens ;) Precies hetzelfde :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:46
En je denkt dat de mensen die die posts omhoog modden hier rondkijken?

(Nederlanders gebruiken overigens wel "in ('s) hemelsnaam" maar niet "in voegen komen". ;) We gebruiken trouwens ook "zulke" in plaats van "zo'n"/"zo een" als het onderwerp een meervoud is, maar dat hoort in Vlaanderen v.z.i.w. officieel ook.)

[ Voor 32% gewijzigd door Soultaker op 04-12-2006 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:23

dusty

Celebrate Life!

Moderatie bij IE/FF nieuwsitems << daar verder discussieren dus.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1