Dank voor het proberen. Ik in jouw MSN-lijst... ben net thuis, maar heb geen openstaand gesprek.DaMarcus schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:18:
[...]
Ik heb zonet voor jbswinkels de spatie losgehaald en weer gemonteerdJe kunt hem demonteren en weer monteren zonder enige beschadiging.
Eerst heb ik de bovenkanten van de toets losgehaald om vervolgens te beginnen aan de onderkant. Het monteren gaat in omgekeerde volgorde.
@jbswinkels: ik heb je nog ergens in m'n MSN-lijst dus wellicht spreek ik u vanavond even aan
Toch vreemd van die warmte met jou laptop, ik ben nu sinds een maand een 7200rpm Hitachi HDD i.p.v. de oude 4200rpm Fujitsu. Is echt een wereld van verschil. Maar bij mij lijkt het helemaal geen effect te hebben op de warmte ontwikkeling, eerder dat het minder warm wordt.
Ik draai ook gewoon Windows Vista op mijn 7200rpm en heb het ook zonder problemen draaiend gehad op de 4200rpm schijf.
Ik heb trouwens een A6Ja.
Ik draai ook gewoon Windows Vista op mijn 7200rpm en heb het ook zonder problemen draaiend gehad op de 4200rpm schijf.
Ik heb trouwens een A6Ja.
Ik was gister toevallig ook het kijken voor een 7200 rpm schijf in me A6T, weet iemand hoe ik kan zien of het SATA of IDE is? Ik denk namelijk IDE, maar daar kan ik geen 7200rpm laptop schijf voor vinden.
Harde schijf: Harde schijf 2,5" 9,5 mm IDE HDD met Ultra DMA100 ondersteuning 60/80/100GB
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
IDE schijf.AvanCade schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:01:
Ik was gister toevallig ook het kijken voor een 7200 rpm schijf in me A6T, weet iemand hoe ik kan zien of het SATA of IDE is? Ik denk namelijk IDE, maar daar kan ik geen 7200rpm laptop schijf voor vinden.
Kijk maar eens naar een Seagate of Hitachi, die hebben een aantal 7200rpm IDE schijven.
hey gaste
Mijn A6T is helemaal top maar hij word ook een beetje warm. Ik heb het idee dat er een temp. beveiliging in zit want hij slaat uit zodra ik de iets boven de 60 graden kom. En dat gebeurt al bij een dvd of een spel. Ik heb het nu simpel weg op een verhoginkje gezet zodat er wat lucht onderdoor kan. en nu kan ik tenminste een dvd bekijken en ongeveer tien minuten gamen(LFS)
Speedfan geeft de volgende temps aan;
Remote Temp
Local Temp
HD0 temp
Temp 1
Core Temp
Remote temp en Temp 1 worden in het algemeen het heetst.
maar waar staan die voor. Grafische kaart?
Ik heb al even het dekseltje van de grafische kaart eraf gehad en dat scheeld wel. Als je het bekijkt snap ik ook niet waarom asus in dat dekseltje geen gaatjes heeft gemaakt. Want het blokkeert de fan.
Nu ga ik binnen kort een notebookkoeler aanschaffen.
Maar zijn er suggesties om dat dekseltje van een mooi roostertje te voorzien.
Ik zat zelf te denken aan een gat ter grote van de fan zelf en dat met heel fijn kippe gaas te bedekken. En vervolgens met koolstof staafjes te verstevigen zodat het niet snel in deukt.
(ik zet vanavond wat foto er op zodat jullie een beetje een idee krijgen waar het over gaat)
Mijn A6T is helemaal top maar hij word ook een beetje warm. Ik heb het idee dat er een temp. beveiliging in zit want hij slaat uit zodra ik de iets boven de 60 graden kom. En dat gebeurt al bij een dvd of een spel. Ik heb het nu simpel weg op een verhoginkje gezet zodat er wat lucht onderdoor kan. en nu kan ik tenminste een dvd bekijken en ongeveer tien minuten gamen(LFS)
Remote Temp
Local Temp
HD0 temp
Temp 1
Core Temp
Ik heb al even het dekseltje van de grafische kaart eraf gehad en dat scheeld wel. Als je het bekijkt snap ik ook niet waarom asus in dat dekseltje geen gaatjes heeft gemaakt. Want het blokkeert de fan.
Ik zat zelf te denken aan een gat ter grote van de fan zelf en dat met heel fijn kippe gaas te bedekken. En vervolgens met koolstof staafjes te verstevigen zodat het niet snel in deukt.
(ik zet vanavond wat foto er op zodat jullie een beetje een idee krijgen waar het over gaat)
zet even de waardes achter de temperatuurmetingenvnauta schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:04:
hey gaste
Remote Temp
Local Temp
HD0 temp
Temp 1
Core Temp
Hier heb ik twee foto's staan. Op het plaatje waar ik het dekseltje vast houd zie je een stempel. Ik had in gedachte om ongeveer op die plek een gat te maken en dan gaas er in.
Weet iemand of er van die dekseltjes na te bestellen zijn?
Zo ziet het er uit na dat ik met photoshop wat foto's heb bewerkt;
Remote Temp: 57
Local Temp: 54
HD0 temp: 40
Temp 1: 47
Core Temp: 39
Als ik nu zou gaan gamen schiet remote en local temp echt heel snel omhoog. Ook Temp 1 wil nog wel eens hoog worden. Maar remote temp die fluctueert het meest die kan ook zomaar twee graden zakken binnen 10 sec maar ook net zohard weer stijgen.
ik heb intussen het klepje er nu een tijdje van af en de remote en de local temp blijven laag en dat is onder de 40 tijdens een filmpje bekijken dat lukte voorheen nog niet
Als ik nu zou gaan gamen schiet remote en local temp echt heel snel omhoog. Ook Temp 1 wil nog wel eens hoog worden. Maar remote temp die fluctueert het meest die kan ook zomaar twee graden zakken binnen 10 sec maar ook net zohard weer stijgen.
ik heb intussen het klepje er nu een tijdje van af en de remote en de local temp blijven laag en dat is onder de 40 tijdens een filmpje bekijken dat lukte voorheen nog niet
net een potje fear gespeeld, en na 5 minuten waren dit mn temps:vnauta schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:29:
Hier heb ik twee foto's staan. Op het plaatje waar ik het dekseltje vast houd zie je een stempel. Ik had in gedachte om ongeveer op die plek een gat te maken en dan gaas er in.
Remote Temp: 67
Local Temp: 71
HD0 temp: 43
Temp 1: 40
Core Temp: 66
En dan heb ik dus totaal geen problemen met de laptop, hij slaat niet af, wordt niet sloom of wat dan ook. Misschien moet je toch proberen het probleem ergens anders te vinden. En ik weet wel zeker dat je garantie vervalt wanneer je in dat plaatje gaat boren/zagen
Laptop heeft in het begin gewoon een lanparty van 12 uur in de zomer volgehouden, op het eind was de max temp 75 graden, miks mis mee dus. Maar je laptop valt gewoon uit? Dat lijkt me niet logisch. Kijk eens in de biose of doe een update ervan.
Verwijderd
Weet iemand wat de mazimale resolutie van een extern scherm is voor de A6Va?
Ik twijfel tussen een 19" met een reso van 1440*900 en een 20" met een reso van 1680*1080, maar weet dus niet zeker of dit wel ondersteunt wordt door de VGA out van mijn laptop.
Ik twijfel tussen een 19" met een reso van 1440*900 en een 20" met een reso van 1680*1080, maar weet dus niet zeker of dit wel ondersteunt wordt door de VGA out van mijn laptop.
een andere vermoede is IE7 of LFS, die heb ik ongeveer gelijktijdig er op gezet en sinds dien valt ie uit. Ook m'n vaste pc doet dit sinds ik daar ook IE7 en LFS er op heb gezet(heb alles al eens gedeinstaleerd). Maar het enige verschil is dat als m'n pc uitvalt hij gelijk opstrart en ook meteen weer gewoon doet. En m'n laptop die blijft vaak hangen in het opstarten of valt dan ook weer uit. Daarom dacht ik het zit hem in de temperatuur want die blijft hoog als hij uitvalt en meteen weer opstart.GremliN-Online schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:20:
Laptop heeft in het begin gewoon een lanparty van 12 uur in de zomer volgehouden, op het eind was de max temp 75 graden, miks mis mee dus. Maar je laptop valt gewoon uit? Dat lijkt me niet logisch. Kijk eens in de biose of doe een update ervan.
Ik laat het klepje er gewoon af zolang ik 'm'n laptop niet mee neem ergens naar toen.
Want het scheelt wel veel dat klepje er af of erop. het toch al gouw 5 tot 8 graden koeler.
Dat opnieuw opstarten heeft meer met BIOS/Windows settings te maken. Ik zou die handel er dus af gooien. Grote kans dat dat het is.
idd kan beter eerst alles software matig proberen, mocht het dan nog aanblijven moet je hem gewoon voor garantie aanbieden. Lijkt me iig niet verstandig om er in te gaan zagen.
Enigzins offtopic, maar wat is jouw precieze config...?hellboy123 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:26:
net een potje fear gespeeld, en na 5 minuten waren dit mn temps:
Ik wil namelijk ook FEAR'n op m'n laptopje maar ben benieuwd hoe of wat qua FPS en dergelijke!?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=241497 daar hebben een paar duitsers een benchmark gedraait met fear. Ik kon hem zelf ook mooi op High zetten en nog spelen!
ik zal vanavond even kijken voor jeCLB schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:47:
[...]
Enigzins offtopic, maar wat is jouw precieze config...?
Ik wil namelijk ook FEAR'n op m'n laptopje maar ben benieuwd hoe of wat qua FPS en dergelijke!?
Ahaa that's quite nice en denk een van de zwaarste spellen die ik ga spelen op m'n laptopje
T7200/ nVidea GO 7600 512MB/ 2 GB 667MHz/ 100GB 7200 rpm op 1280 x 800 pixeltjes
T7200/ nVidea GO 7600 512MB/ 2 GB 667MHz/ 100GB 7200 rpm op 1280 x 800 pixeltjes
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 28-01-2007 13:47 ]
Vergeet je het belangrijkste voor spelletjes te postenCLB schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:30:
Ahaa that's quite nice en denk een van de zwaarste spellen die ik ga spelen op m'n laptopje![]()
T7200/ 2 GB 667MHz/ 100GB 7200 rpm op 1280 x 800 pixeltjes![]()
Welke gpu zit erin?
En volgens mij is Rainbow6 Vegas zwaarder (maar kan me vergissen).
[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-01-2007 13:44 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Geachte heer/mevrouw,
De door u bestelde notebook is de laatste tijd veel besteld en is nu in de backorder terecht gekomen.
Wij wachten momenteel op een levering vanuit de fabrikant die onze leveranciers bevoorraad.
Wellicht wenst u te kiezen voor een alternatief?
Met vriendelijke groet,
4Launch
Pffttt hoop dat dit niet lang gaat duren (A6T-AP008B met 2 gig intern geheugen)
is er nog een beter alternatief voor dat geld? xD *heeft PC eigenlijk 9 feb nodig)
De door u bestelde notebook is de laatste tijd veel besteld en is nu in de backorder terecht gekomen.
Wij wachten momenteel op een levering vanuit de fabrikant die onze leveranciers bevoorraad.
Met vriendelijke groet,
4Launch
Pffttt hoop dat dit niet lang gaat duren (A6T-AP008B met 2 gig intern geheugen)
Ik was wat vergeten idd: nVideo GO 7600 512MBMeNTaL_TO schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:43:
[...]
Vergeet je het belangrijkste voor spelletjes te posten![]()
Welke gpu zit erin?
En volgens mij is Rainbow6 Vegas zwaarder (maar kan me vergissen).
Oef dat is minder... De A6T is dus een zeer gewild product, en waarom ook niet, het is in mijn ogen nog steeds de beste prijs/kwaliteit laptop waarbij ik alleen let op CPU functies en niet om kracht omdat de GFX dat toch tegenhoud (zeker bij grote verschillen tov een paar %).
Ik heb er 1 met 1 GB besteld bij Yorcom (in Vlaardingen) geen idee of ze hem nog na kunnen bestellen. Ik zou de laatste bij de importeur hebben gekregen, maar ik ken die verkopers verhalen.Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:45:
Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,
4Launch
Pffttt hoop dat dit niet lang gaat duren (A6T-AP008B met 2 gig intern geheugen)is er nog een beter alternatief voor dat geld? xD *heeft PC eigenlijk 9 feb nodig)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het is wel zo dat de A6T er uit gaat, ik denk dat vanaf nu alles F3 word, heb de F3T al gezien bij laptops4u.nl bv (al lagen de specs niet vast). Vrees verder niet, het verschil is alleen een SATA schijf (schijf is en blijft bottleneck), Xpress slot (waar toch nog geen kaarten voor zijn..) en mss zo'n TPM chip, wow! Betaal je wel weer veel meer voor Vista
Fear: V1.0 retail.
Effects Detail = max
model decals = max
water resolution = min
reflections = max
volumetrical lights = on
volumetrical light density = med
Met deze instellingen haal ik:
Fps minimum = 18
average = 34
max = 75
Hiervan is 27% onder de 25 fps
42% tussen de 35 en 40
en 31% boven de 40fps
Dit op een A6T, met een go7600 256mb, en 2 gig intern
Effects Detail = max
model decals = max
water resolution = min
reflections = max
volumetrical lights = on
volumetrical light density = med
Met deze instellingen haal ik:
Fps minimum = 18
average = 34
max = 75
Hiervan is 27% onder de 25 fps
42% tussen de 35 en 40
en 31% boven de 40fps
Dit op een A6T, met een go7600 256mb, en 2 gig intern
Verwijderd
Asus F4 is bij 4launch videokaart Videokaart: Geintegreerd in Intel 945GM
Geinegreerd? is de videokaart in de A6 laptop die ik heb besteld niet beter?
Edit; bedoelde F3
Geinegreerd? is de videokaart in de A6 laptop die ik heb besteld niet beter?
Edit; bedoelde F3
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 19:18 ]
Ja, de Go 7600 is wel (schatting, anders hoger) 10x zo snel... Op die 945GM kun je totaal niet gamen oid. Maar wat voor F4 serie? die ken ik niet.. Volgens mij maakt Vista alles opeens 100 euro of meer duurder..
[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 28-01-2007 19:20 ]
Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker van mijn A6Ja maar blijf het lastig vinden welke drivers ik moet gebruiken voor mijn Mobility X1600 kaart. Blijven bij de laatste supported versie van ATI (Catalyst 6.11), de nieuwste Omega drivers, 4 uur wachten en dan eindelijk de nieuwste drivers van de ASUS site binnen hebben?
Welke drivers gebruiken jullie?
Ik werkte voorheen met Omega-drivers, maar dan kreeg ik problemen met de beeldresolutie in games. Verder dan 1024 x 768 kwam ik niet. Met name de EA-spellen, maar die staan er wel redelijk om bekend dat ze nauwelijks support voor widescreen bieden.Dav0s schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:22:
Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker van mijn A6Ja maar blijf het lastig vinden welke drivers ik moet gebruiken voor mijn Mobility X1600 kaart. Blijven bij de laatste supported versie van ATI (Catalyst 6.11), de nieuwste Omega drivers, 4 uur wachten en dan eindelijk de nieuwste drivers van de ASUS site binnen hebben?
Vanochtend de Mobile Catalyst drivers geïnstalleerd (zonder CCC) en dat werkt heerlijk.
Voor een CPU is dat ook niet zo erg, die mogen wel 75 graden worden. Maar voor een HDD kan het zeker pijnlijk zijnGremliN-Online schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:20:
Mijn vorige HDD werd 55 graden, deze is nu circa 43 gemiddeld, dus ik ben tevreden zo
57696520646974206c65657374206973206e657264
Ik zei de max
. De GPU was zoeiets, meende dat de CPU rond 70 zat (of lager) en de hDD was 50-55 graden meende ik.
@GremliN-Online:
Ik had destijds beloofd een SuperPI-run te draaien voor jou:
http://img226.imageshack....chmarksuperpit2300si8.png
Alstu!
Ik had destijds beloofd een SuperPI-run te draaien voor jou:
http://img226.imageshack....chmarksuperpit2300si8.png
Alstu!
Heb dus tijdje terug deze laptop gekocht.
Hoe kom ik nou aan Vista, moet je daarvoor bijbetalen of krijg je basic gratis ?
Snap deze link niet, staat dat je contact moet opnemen, ja met wie dan ?
http://event.asus.com/vistaupgrade/index_nl.htm
Welke versie zou ik moeten nemen, wil je gebruik maken van de 64 bit AMD ?
Pro of 64x, wat is dan het verschil ?
Hoe kom ik nou aan Vista, moet je daarvoor bijbetalen of krijg je basic gratis ?
[ Voor 19% gewijzigd door NeoMe op 29-01-2007 17:26 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Mijn CPU kan ook best warm worden zag ik vanmiddag. Was test drive unlimited (beta) erop aan t spelen en na een half uurtje was ie 71 graden. 
Maarja TDU ziet er wel erg fraai uit dus ik zit er niet zo mee. Morgen eens kijken hoe warm de GPU dan wordt.
Maarja TDU ziet er wel erg fraai uit dus ik zit er niet zo mee. Morgen eens kijken hoe warm de GPU dan wordt.
Ik denk dat jij eens moet gaan searchen hier op GoTNeoMe schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:24:
Heb dus tijdje terug deze laptop gekocht.
Enigzins offtopic, maar hier zijn wel 'n paar Vista 64 bits users zonder problemen en dit is 'n laptopje waarop je tenminste de laatste games op kan draaien! Welke games draaien jullie en werken deze lekker icm Vista!? Ik lees hier en daar dat Vista voor framedrops zorgt van 30+ (tov XP) en dergelijke wat me eigenlijk niet echt aanspreekt... Dus welke games draaien jullie en lopen die 'smooth'..?!
[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 29-01-2007 19:09 ]
Je moet via een site, Home Basic kostje 50 euro, Home Premium kost je 80 euro. Alleen de home premium wil je eigenlijk ivm media center, aero e.d. Dan kun je alleen de 32-bit versie nemen.. Als je student bent zou ik proberen dat ding te verpatsen aan iemand die vista wil, kun je mooi het verschil delen oid en dan via surfspot Windows Vista x64 halen voor ong. hetzelfde bedrag als jou de x86 versie gaat kosten van home premium volgens mij. Ik weet niet hoeveel het kost, maar lijkt me veel aantrekkelijker 
Full Vista x64 support en werkt prima, zeker met 2GB.
Moet binnenkort (volgende week vrij) nog maar wat meer games testen maar:
- Wolfenstein: ET (oude game): 50% performance tov XP, komt door nog brakke openGL drivers
- Trackmania Nation: 1GB zelfde performance, 2GB dualch. +5-10 fps tov XP!
- 3Dmark06: met 1 van de eerste drivers maar ~70 punten minder
- COD2: Zelfde performance als XP
Mij krijg je niet meer terug op XP of een 32-bit os
Dit is dus de reden waarom ik geen Core Duo wilde: x64 support! Hele domme fout van Intel
Full Vista x64 support en werkt prima, zeker met 2GB.
Moet binnenkort (volgende week vrij) nog maar wat meer games testen maar:
- Wolfenstein: ET (oude game): 50% performance tov XP, komt door nog brakke openGL drivers
- Trackmania Nation: 1GB zelfde performance, 2GB dualch. +5-10 fps tov XP!
- 3Dmark06: met 1 van de eerste drivers maar ~70 punten minder
- COD2: Zelfde performance als XP
Mij krijg je niet meer terug op XP of een 32-bit os
Dit is dus de reden waarom ik geen Core Duo wilde: x64 support! Hele domme fout van Intel
[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 29-01-2007 19:15 ]
Hmm oke thanx! Meer mensen, meer games en dergelijke...
Weet nou namelijk nog niet goed of Vista wel goed is voor games
Weet nou namelijk nog niet goed of Vista wel goed is voor games
Nee, je zou idd meer games als fear e.d. moeten zien..
[ Voor 81% gewijzigd door GENETX op 29-01-2007 19:31 ]
Zulke games ben ik ook van plan om te gaan spelen idd dus ja...
Dual Boot zie ik ook niet zitten omdat dan m'n halve HD al volstaat met OS'n
Zulke games wil ik gaan draaien:
-Age of Empires II
-Age of Empires II - The Conquerers
-Age of Empires III
-Commandos 3
-Commandos - Strikeforce
-Company of Heroes
-Doom 3
-Doom 3 - Ressurection of Evil
-FEAR
-Hitman 3
-Hitman - Blood Money
-House of the Dead 3
-LOTR - Battle for Middle Earth
-Manhunt
-Quake IV
-Rainbow Six 3
-Rainbow Six 4
-Settlers - Heritage of Kings
-Silent Hill
-Soldier of Fortune (II)
-The Elder Scrolls IV - Oblivion
-Tombraider - Legend
-Unreal Tournament '04
-Age of Empires II
-Age of Empires III
-Commandos 3
-Commandos - Strikeforce
-Company of Heroes
-Doom 3
-FEAR
-Hitman 3
-Hitman - Blood Money
-House of the Dead 3
-Manhunt
-Quake IV
-Rainbow Six 3
-Rainbow Six 4
-Silent Hill
-Soldier of Fortune (II)
-Tombraider - Legend
-Unreal Tournament '04
CLB schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:35:
Zulke games ben ik ook van plan om te gaan spelen idd dus ja...
-Age of Empires II
-Age of Empires III
-Commandos 3
-Commandos - Strikeforce
-Company of Heroes
-Doom 3
-FEAR
-Hitman 3
-Hitman - Blood Money
-House of the Dead 3
-Manhunt
-Quake IV
-Rainbow Six 3
-Rainbow Six 4
-Silent Hill
-Soldier of Fortune (II)
-Tombraider - Legend
-Unreal Tournament '04
offtopic:
Gamenerd!
Gamenerd!
Zal binnenkort wel weer eens fear online er op zetten, ook wil ik quake IV met dualcore support wle eens proberen (draaide niet echt op mn oude bak). Verder nog eens Farcry x64
en binnenkort ook test drive unlimited. Zal het laten weten als ik iets heb gespeeld.
Denk dat door goede drivers het wel goed komt met vista, nVidia is niet voor niks bezig met drivers waar men de lat legt op dezelfde performance als XP, en de laatste drivers zijn niet verkeerd.
Denk dat door goede drivers het wel goed komt met vista, nVidia is niet voor niks bezig met drivers waar men de lat legt op dezelfde performance als XP, en de laatste drivers zijn niet verkeerd.
Quake 4 speelt een beetje haperig met de 7300Go. Ik heb het nog niet geprobeerd met de X1600 Mobility.GremliN-Online schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:04:
Zal binnenkort wel weer eens fear online er op zetten, ook wil ik quake IV met dualcore support wle eens proberen (draaide niet echt op mn oude bak). Verder nog eens Farcry x64en binnenkort ook test drive unlimited. Zal het laten weten als ik iets heb gespeeld.
Verder zal ik ook binnenkort ook Farcry x64 uitproberen.
* DaMarcus wacht nog steeds op Test Drive Unlimited Beta
[ Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 29-01-2007 20:11 . Reden: typo ]
offtopic: TDU staat online, alleen zijn helaas alle beta key's al weggegeven. Ik was helaas ook te laatDaMarcus schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:11:
[...]
Quake 4 speelt een beetje haperig met de 7300Go. Ik heb het nog niet geprobeerd met de X1600 Mobility.
Verder zal ik ook binnenkort ook Farcry x64 uitproberen.
* DaMarcus wacht nog steeds op Test Drive Unlimited Beta
Ja, ik baalde ook al flink vanmiddag 
Dan wacht ik wel totdat TDU uitkomt en 'leen' ik er 1 van internet
Dan wacht ik wel totdat TDU uitkomt en 'leen' ik er 1 van internet
Tja ik heb een TDU beta key ('s nachts voor opgebleven ff, tot 02.00
)
Maar hij draait niet geweldig op mijn standaard A6Va.
512 mb geheugen is denk ik wat te weinig, en een 4200 RPM hardeschijf is nou ook niet echt snel te noemen.
512 mb geheugen is denk ik wat te weinig, en een 4200 RPM hardeschijf is nou ook niet echt snel te noemen.
[ Voor 15% gewijzigd door W00fer op 30-01-2007 01:32 ]
Welke Nvidia drivers gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb met 97.x problemen met 3d (maar doet Powerdvd het weer wel bij 97.44). Ik wil eigenlijk naar hogere dan de 84.86 drivers die er bij zitten van wege dit (93.x drivers):
En de 97.x drivers hebben ook nog eens Open GL 2.1NVIDIA PureVideo™ HD driver with support for the following features:
* Hardware acceleration of H.264, VC-1 and MPEG-2 HD movie formats.
* Video post-processing image enhancements.
* Built-in support for HDCP content protection protocol via DVI or HDMI connectors.
* Please visit the NVIDIA PureVideo website for more information on building a PureVideo HD system.
Lucky Bastard, die je bentW00fer schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:32:
Tja ik heb een TDU beta key ('s nachts voor opgebleven ff, tot 02.00)
Ik probeer die te installeren maar krijg bij de installatie steeds een error omdat ik geen compatible hardware zou hebben. Hoe kom ik hier omheen?DaMarcus schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:26:
[...]
Ik werkte voorheen met Omega-drivers, maar dan kreeg ik problemen met de beeldresolutie in games. Verder dan 1024 x 768 kwam ik niet. Met name de EA-spellen, maar die staan er wel redelijk om bekend dat ze nauwelijks support voor widescreen bieden.
Vanochtend de Mobile Catalyst drivers geïnstalleerd (zonder CCC) en dat werkt heerlijk.
Oude drivers deïnstalleren en dan de Omega-drivers installeren.Dav0s schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:48:
[...]
Ik probeer die te installeren maar krijg bij de installatie steeds een error omdat ik geen compatible hardware zou hebben. Hoe kom ik hier omheen?
Welke versie probeerde je trouwens te installeren?
Je zei dat je de Mobile Catalyst drivers zonder CCC had geïnstalleerd. Ik neem aan dat je daarmee de ATI Catalyst 7.1 drivers bedoelt?
Die probeer ik te installeren, maar krijg de melding "Setup could not find a driver compatible with your current hardware or operating system".
Waar heb jij de ATI Catalyst mobility 7.1 drivers zonder CCC gedownload?
Die probeer ik te installeren, maar krijg de melding "Setup could not find a driver compatible with your current hardware or operating system".
Waar heb jij de ATI Catalyst mobility 7.1 drivers zonder CCC gedownload?
Verwijderd
Welke drivers gebruik je? Ik zie dat Asus nog steeds geen Vista drivers vrijgegeven heeft.W00fer schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:32:
Tja ik heb een TDU beta key ('s nachts voor opgebleven ff, tot 02.00)
Verwijderd
"SURFSPOT.NL zal de producten Microsoft Windows Vista Business Upgrade en Microsoft Office S ystem Enterprise gaan leveren. De exacte prijzen zijn momenteel nog niet bekend, maar zullen tussen de EUR 50,- en EUR 60,- liggen. Uiteraard ontvang je hiervoor een eeuwigdurende licentie."
Is dit een goede deal? Deze software zal rond april te verkrijgen zijn.
Das jammer, ik wil graag Home Premium / Ultimate ivm MCE.... Dit wordt een lastige keuze, vind de prijs namelijk wel goed.. Iig ga ik dan voor enterprise zodat ik van het update gedoe afben..
Je kunt ook de drivers downloaden van LaptopVideo2Go downloaden.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:16:
[...]
Welke drivers gebruik je? Ik zie dat Asus nog steeds geen Vista drivers vrijgegeven heeft.
Deze link al geprobeerd? http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/Dav0s schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:48:
[...]
Ik probeer die te installeren maar krijg bij de installatie steeds een error omdat ik geen compatible hardware zou hebben. Hoe kom ik hier omheen?
Wat is het verschil tussen Premium en Ultimate?GremliN-Online schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:57:
Das jammer, ik wil graag Home Premium / Ultimate ivm MCE.... Dit wordt een lastige keuze, vind de prijs namelijk wel goed.. Iig ga ik dan voor enterprise zodat ik van het update gedoe afben..
Ultimate heeft een paaur ultimate extra;s (power nu, wow super), bitlocker (gebruik ik niet) en nog wat business spul als remote desktop waar ik ook niks mee doe eigenlijk. MCE wil ik eigenlijk wel gebruiken icm mn afstandsbediening.
Verwijderd
Hmm, kut met peren zeg ik dan maarVerwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:45:
"SURFSPOT.NL zal de producten Microsoft Windows Vista Business Upgrade en Microsoft Office S ystem Enterprise gaan leveren. De exacte prijzen zijn momenteel nog niet bekend, maar zullen tussen de EUR 50,- en EUR 60,- liggen. Uiteraard ontvang je hiervoor een eeuwigdurende licentie."
Ik denk dat ik Vista lekker oversla, mijn A6Va is nu 1.5j oud. Over een paar maanden switch ik lekker naar Mac OSX
Je hebt nog toch de licentiecode van XP ergens op je notebook? Download XP (tenslotte betaal je voor de key) en je kunt upgraden naar VistaVerwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:38:
[...]
Hmm, kut met peren zeg ik dan maarTen eerste jammer dat ze alleen upgrade versies verkopen (je moet XP geïnstalleerd hebben staan...) En ik wil Home Premium hebben.. Wat moet ik nou met de business versie
Ik denk dat ik Vista lekker oversla, mijn A6Va is nu 1.5j oud. Over een paar maanden switch ik lekker naar Mac OSX
* DaMarcus vindt het ook k*t met peren dat er nog geen Vista Ultimate beschikbaar is op Surfspot.nl
Verwijderd
Ik draai XP op het moment
Punt is alleen dat ik nogal eens de bende formatteer en opnieuw installeer. Dan moet ik dus eerst XP installeren, en dan Vista
Daar heb ik geen zin in
En de Vista upgrades vind ik nog steeds te duur, €219 voor een upgrade naar Home Premium...
Bekijk het lekker, daar bij MS

Daar heb ik geen zin in
Bekijk het lekker, daar bij MS
Heel jammer. Zit nog te twijfelen, illegaal draait ultimate ook niet verkeerd eigenlijk. 50 euro vind ik een mooie prijs. Alleen MCE, een twijvelgeval. Maar even kijken of ik mss een kleine versie met nlite kan maken voor MCE only vooringesteld, dat werkt ook al chiller. Is het btw niet zo (meende dat je dus voor 60 enterprise krijgt) dat je met enterprise niet hoef up te graden? En hoe zit het met die VLK, voor het hele huis voor 60 euro zou ook niet verkeerd zijn 
* GENETX gaat straks maar even de opties onderzoeken..
BTW: Ultimate kost dan 50 euro + 140 euro meende ik via Express Upgrade
* GENETX gaat straks maar even de opties onderzoeken..
* DaMarcus is benieuwd naar de mogelijkheden om legaal VLK thuis te draaienGremliN-Online schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:38:
Heel jammer. Zit nog te twijfelen, illegaal draait ultimate ook niet verkeerd eigenlijk. 50 euro vind ik een mooie prijs. Alleen MCE, een twijvelgeval. Maar even kijken of ik mss een kleine versie met nlite kan maken voor MCE only vooringesteld, dat werkt ook al chiller. Is het btw niet zo (meende dat je dus voor 60 enterprise krijgt) dat je met enterprise niet hoef up te graden? En hoe zit het met die VLK, voor het hele huis voor 60 euro zou ook niet verkeerd zijn
* DaMarcus gaat straks maar even de opties onderzoeken..
[ Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 30-01-2007 19:41 . Reden: typo ]
Ja, ik weet niet wat de license van enterprise is, lijkt me een VLK.. Alles maar eens doornemen.
Voor CLB: Quake4 draait soepel op Vista met patch 1.2 SMP support. FPSkon ik niet lezen maar High (ultra speeelt niet, 512MB kaart nodig) en alles verder op hoog, 2x AA loopt het hier vloeiend zonder haperingen op 1280x768 (was 1280x800 zo moeilijk voor ID?
).
Edit: lees het nu pas, alleen Business Upgrade, Enterprise sloeg op Office 2007 enterprise.. Jammer
En ook pas in april... Gelukkig wat ruimte vrij gemaakt door temp te verwijderen (eindelijk weer geen rood balkje, 20GB is echt te weinig eigenlijk
). Volgende week ga ik maar even kijken en prutsen in mn vrije week. Opzich ben ik niet helemaal tevreden over mijn Vista instalatie, mededoor proberen van software, indelen, incompatible software en te kleine vista partitie vind ik mn PC er na 2.5 maand al niet meer uitzien, toch maar een format misschien 
Edit:
vLite (vista versie nLite) schijnt de install van ultimate 5GB minder groot te kunnen krijgen. Home premium dus wat laten krimpen en ik zal rond de 5-8GB komen. Gewoon 1 zo'n partitie nemen lijkt me prima. Dualbootje maken en ik kan een minder legale windows Vista voor MCE gaan gebruiken, 8GB is nog te accepteren in dat geval. Ik ga echt maar eens prutsen in de vakantie
Voor CLB: Quake4 draait soepel op Vista met patch 1.2 SMP support. FPSkon ik niet lezen maar High (ultra speeelt niet, 512MB kaart nodig) en alles verder op hoog, 2x AA loopt het hier vloeiend zonder haperingen op 1280x768 (was 1280x800 zo moeilijk voor ID?
Edit: lees het nu pas, alleen Business Upgrade, Enterprise sloeg op Office 2007 enterprise.. Jammer
Edit:
vLite (vista versie nLite) schijnt de install van ultimate 5GB minder groot te kunnen krijgen. Home premium dus wat laten krimpen en ik zal rond de 5-8GB komen. Gewoon 1 zo'n partitie nemen lijkt me prima. Dualbootje maken en ik kan een minder legale windows Vista voor MCE gaan gebruiken, 8GB is nog te accepteren in dat geval. Ik ga echt maar eens prutsen in de vakantie
[ Voor 61% gewijzigd door GENETX op 30-01-2007 20:25 ]
Verwijderd
Hallo daar ben ik weer,
Had ik de A6TC besteld en inmiddels al betaald.....kreeg ik net te horen dat 'ie er niet meer is. Toen dacht ik dat ik misschien toch wel wil gaan voor die A6T.....maar zoals hier al vermeld, die is iig niet meer via 4launch te verkrijgen.
Daarom wil ik jullie vragen of jullie weten welke laptops, naast die A6T, in dezelde prijsklasse er zijn die erop lijken: snelheid, geheugen, Video-geheugen NIET Shared, Vista moet er ook op kunnen draaien etc.
Had ik de A6TC besteld en inmiddels al betaald.....kreeg ik net te horen dat 'ie er niet meer is. Toen dacht ik dat ik misschien toch wel wil gaan voor die A6T.....maar zoals hier al vermeld, die is iig niet meer via 4launch te verkrijgen.
Daarom wil ik jullie vragen of jullie weten welke laptops, naast die A6T, in dezelde prijsklasse er zijn die erop lijken: snelheid, geheugen, Video-geheugen NIET Shared, Vista moet er ook op kunnen draaien etc.
offtopic: Ati Catalyst 6.11 draai ik, 6.12 werkte niet. Tja mensen, dan had je 's nachts maar op moeten blijven voor een TDU beta keyVerwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:16:
[...]
Welke drivers gebruik je? Ik zie dat Asus nog steeds geen Vista drivers vrijgegeven heeft.
ontopic: KUT, mijn letter R toets is naar de klote, en nu ?
ThnxGremliN-Online schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:49:
Voor CLB: Quake4 draait soepel op Vista met patch 1.2 SMP support. FPSkon ik niet lezen maar High (ultra speeelt niet, 512MB kaart nodig) en alles verder op hoog, 2x AA loopt het hier vloeiend zonder haperingen op 1280x768 (was 1280x800 zo moeilijk voor ID?).
@ Bamboo: Check dit topic
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 31-01-2007 16:25 ]
Verwijderd
Ik heb eigenlijk al besloten om Vista te laten schietenW00fer schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:21:
[...]
offtopic: Ati Catalyst 6.11 draai ik, 6.12 werkte niet. Tja mensen, dan had je 's nachts maar op moeten blijven voor een TDU beta keyJe kon namelijk al ruiken wanneer ie kwam.
ontopic: KUT, mijn letter R toets is naar de klote, en nu ?

Ga jij maar betalen voor een appeltje. 1 tip, neem geen witte, eimand uit mn klas heeft nu al lak er van af gesleten, ja apples zijn echt niet zo geweldig, maar ik hou je niet tegen.
* GENETX zijn A6T maakt er iig toch wel gehakt van
@Woofer, tsja een (R)MA gaat dan ook lastig
* GENETX zijn A6T maakt er iig toch wel gehakt van
Nou, een vriend van me heeft de splinternieuwe MacBook Pro (a 2500euroGremliN-Online schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:11:
Ga jij maar betalen voor een appeltje. 1 tip, neem geen witte, eimand uit mn klas heeft nu al lak er van af gesleten, ja apples zijn echt niet zo geweldig, maar ik hou je niet tegen.
* sOid zijn A6T maakt er iig toch wel gehakt van

Maargoed mag ook wel voor die prijs
dattie geil is waar, en dattie verkleurd is ook waar, en das minder geil
Verwijderd
de prijs vind ik anders ook niet zo geil
ik ben nu veel blijer met mijn a6t van 1100 euro als dat ik ooit zou kunnen worden van een macbook twv 2500 euro. De eerste krassen zitten er overigens al op hoe voorzichting ik er ook mee om ga. Op een laptop van 1100 euro is dat een stuk minder erg dan op 1 van 2500
Erger nog ik zou helemaal gek worden.
ik ben nu veel blijer met mijn a6t van 1100 euro als dat ik ooit zou kunnen worden van een macbook twv 2500 euro. De eerste krassen zitten er overigens al op hoe voorzichting ik er ook mee om ga. Op een laptop van 1100 euro is dat een stuk minder erg dan op 1 van 2500
Heb A6T, nu 4 mnd in gebruik. Ga er vanzelfsprekend zuinig mee om en er zitten nog geen krasjes op. Alleen op de onderkant zie je wel gebruikerssporen. Komt omdat ie altijd in de tas zit of netjes op me buro staat. Wat me wel opvalt is dat als je hem optilt met een hand dat ie dan gewoon her en der indeukt !
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Her en der niet, alleen bij de DVD speler. Vind ik wel jammer, had wel wat dikker mogen zijn of met een metaal verstevigd mogen worden, nu is het een laagje plastic van minder dan ee n mm en dat merk je.
Mja ik kan dus niet veel. Want die toets is noodzakelijk !!GremliN-Online schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:11:
* W00fer zijn A6T maakt er iig toch wel gehakt van
LAL, solved the problem ! Het was een of ander calender programmatje, wat als hotkey ingesteld had de R voor refresh. Die heb ik eraf gemieterd en nu klopt het weer.
[ Voor 14% gewijzigd door W00fer op 31-01-2007 20:33 ]
Hangt er erg vanaf heh. Hij doet een opleiding voor cameraman/documentairemaker en apple is (en blijft voorlopig ook nog wel ff) de leider op videobewerkingsplatform-gebied (mooi scrabblewoord) en eigenlijk ook nog fotobewerking hoewel dat niet zo veel meer uitmaakt.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:24:
de prijs vind ik anders ook niet zo geil
ik ben nu veel blijer met mijn a6t van 1100 euro als dat ik ooit zou kunnen worden van een macbook twv 2500 euro. De eerste krassen zitten er overigens al op hoe voorzichting ik er ook mee om ga. Op een laptop van 1100 euro is dat een stuk minder erg dan op 1 van 2500Erger nog ik zou helemaal gek worden.
De oplossing is buitengewoon ingewikkeld (niet ironisch bedoeld, ik ben er uren mee bezig geweest)Jerox schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:40:
een heb een klein probleempje met de a6t hier.
Ik gebruik het asus-wlan (meegeleverde) programma'tje : asus wlan control center.
Had veel liever gewoon de standaard windows Xp optie gehad, maar die krijgt ik niet aan de praat.
Het asus programma heeft de vervelden eigenschap 'radio off'' te zetten zodra de laptop even standby is geweest. Hierdoor heb je dus geen verbinding met internet (voor downloaden ofzo) en moet je elke keer 'radio on' handmatig weer aanzetten.
Weet iemand daar een oplossing voor?
(Ik heb het asus programma er al een paar keer afgegooid. Dan neemt windows het over. Maar als ik dan opnieuw opstart, heb ik geen draadloos internet meer)
Op de CD met drivers die je meegeleverd hebt gekregen (gebruik autorun.exe) kan je klikken op Wireless Driver en Utility
Dan krijg je vervolgens een nieuw scherm te zien met 3 opties:
Wireless_Console
WLAN Driver
Return to Main Menu
Kies voor Wireless_Console
Als je dit geïnstalleerd hebt, krijg je een extra icoon in je system tray en zal je wireless connectie ook na een stand-by weer opstarten.
Ook de toetscombinatie Fn + F2 werkt dan om radio op off of on te zetten.
Suc6!
1Gb erbij prikken wordt steeds aantrekkelijker! pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)
Dit is toch de goede?
Dit is toch de goede?
Gisteren was ie bij 4launch en Azerty nog EUR 102GremliN-Online schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:20:
Lijkt mij ook idd..
* JBS heeft dan toch weer te vroeg besteld..

Mijn a6va met 7200rpm hdisk en 1gb gaat vista nog wel draaien. Het enige dat me nog even tegenhoud is dat er nog geen bluetooth driver is te vinden. De rest lijkt te werken.
Das idd een behoorlijk verschil ja.. Het is volgens mij idd de goede, heb zelf een corsair die ook goed is.
Ik mijn A6Ja zit ook een 7200RPM schijf, toch wil ik er denk ik 1Gb bijprikken met het oog op vista en de prijs op dit moment. Het draait met 2Gb toch allemaal een stuk prettiger lijkt me!savale schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:32:
Mijn a6va met 7200rpm hdisk en 1gb gaat vista nog wel draaien. Het enige dat me nog even tegenhoud is dat er nog geen bluetooth driver is te vinden. De rest lijkt te werken.
Bluetooth, volgens mij werd mijn bluetooth automatisch geinstalleerd. Tenminste, er stond al gelijk na de installatie zo'n bluetooth icoontje in m'n systray. Ik kijk vanavond even of het ook daadwerkelijk werkt
Verwijderd
Komen de voorspellingen van de analisten toch nog uit. Ik dacht zelf aan een prijsverhoging, door de komst van Vista. Maar er werd voorspeld dat de geheugen fabrikanten teveel geproduceert hebben, omdat ze gegokt hebben op een massale adoptie van Vista door computergebruikers. Dit valt best wel mee en is er dus niet zo heel veel vraag naar geheugen als men in eerste instantie dacht.jbswinkels schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:57:
1Gb erbij prikken wordt steeds aantrekkelijker! pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)
Dit is toch de goede?
Bij www.crucial.com/eu is 2x1GB van €300 naar €226 gegaan.
Heb je bij de aanschaf gelijk gekozen voor 1 reepje van 1gb?savale schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:32:
Ik heb gekozen voor 2x512mb, achteraf had ik misschien ook beter 1 1gb reepje kunnen kiezen..
Bluetooth ondersteuning onder Vista is voor mij wel een noodzaak, omdat ik er een V270 van Logitech bij gebruik. Dus ik wacht nog wel even tot dat de rest het naar tevredenheid draait
Klopt, er zit nu een reeptje van 1GB in. Over paar dagen dus 2GB dual channelEddos schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:23:
[...]Heb je bij de aanschaf gelijk gekozen voor 1 reepje van 1gb?
Edit: oh, het was geen quote van mijn bericht.
Edit: hier iemand geheugen voor mijn neus weggekocht bij 4Launch?
[ Voor 31% gewijzigd door JBS op 01-02-2007 11:41 ]
Verwijderd
Is het een feit dat de prijzen weer omhoog zullen gaan? Anders bestel ik hem ook meteen.jbswinkels schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:36:
[...]
Klopt, er zit nu een reeptje van 1GB in. Over paar dagen dus 2GB dual channel
Edit: oh, het was geen quote van mijn bericht.
Edit: hier iemand geheugen voor mijn neus weggekocht bij 4Launch?Levertijd is nu 5-10 werkdagen geworden. Heb 't toch maar meteen besteld voordat dalijk de prijs ook weer omhoog gaat!
Durf ik niet te zeggen. Feit is wel dat ze vandaag erg hard omlaag zijn gegaan!Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:16:
[...]Is het een feit dat de prijzen weer omhoog zullen gaan? Anders bestel ik hem ook meteen.
Ik ben al iets langer dan een half jaar in het bezit van een A6T-AP008B. En ik was van plan om maar eens over te stappen naar dual-channel geheugen. Toen ik ging uitzoeken hoe snel mijn geheugen was zag ik dat het niet klopte met wat er in de advertentie stond. Mijn geheugen staat geklokt op 532mhz(266*2).

Ik heb er nooit iets aan veranderd.
Nu is mijn vraag, bekijk ik het verkeerd of is er iets met mijn geheugen?
Indien er iets met mijn geheugen is, hoe kan ik zien of hij is ondergeclocked of dat ik gewoon verkeerd geheugen heb?

Indien er iets met mijn geheugen is, hoe kan ik zien of hij is ondergeclocked of dat ik gewoon verkeerd geheugen heb?
Kan je het eens nakijken met everest, die geeft bij mij keurig 333 Mhz aan, het kan zijn dat ie bij 2 banken terug schroeft, maar kan ik me niet echt voorstellen.Gaiber schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:53:
Ik ben al iets langer dan een half jaar in het bezit van een A6T-AP008B. En ik was van plan om maar eens over te stappen naar dual-channel geheugen. Toen ik ging uitzoeken hoe snel mijn geheugen was zag ik dat het niet klopte met wat er in de advertentie stond. Mijn geheugen staat geklokt op 532mhz(266*2).
[afbeelding]
BTW zie ik nu dat de laptop max 4 GB kan hebben? (2 keer 2 GB per module).
[edit] Wat ik opvallend vind is dat Everest weer aangeeft dat de AMD hammer north bridge, ddr2-800 aankan.
[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-02-2007 14:14 ]
Je kan ook CPU-Z gebruikern, makkelijk en snel van www.cpuid.com/cpuz
. Verder: Welk modelheb je? De A6T-AP008B van de webshops e.d. of de A6T-AP006HZ van de mycom en dynabite?
Je kan ook CPU-Z gebruikern, makkelijk en snel van www.cpuid.com/cpuz
. Verder: Welk modelheb je? De A6T-AP008B van de webshops e.d. of de A6T-AP006HZ van de mycom en dynabite?
Iig klopt everest niet dan. De volgende revisie Turion X2 kan dat pas aan.
Wat me wel opviel is dat de Turion wel echt gebruik kan maken van dualchannel geheugen. De Core Duo en Core 2 Duo hebben maar een FSB van 667MHz, waardoor je met 1x 667MHz dimm al aan de max zit
. Het verschil was mooi te zien in een PCM Core 2 Duo test: Vista ratings: allemaal eigenloijk een 4.5 als ik eerst ook had, met dualchannel kom ik op 5.4 
Edit: Hmmz, moet edit button gebruiken, niet vorige
EdIt2: Nu niet denken dat je dement wordt als je het idee hebt dat je de eerste alinea van mn post al hebt gelezen
Iig klopt everest niet dan. De volgende revisie Turion X2 kan dat pas aan.
Wat me wel opviel is dat de Turion wel echt gebruik kan maken van dualchannel geheugen. De Core Duo en Core 2 Duo hebben maar een FSB van 667MHz, waardoor je met 1x 667MHz dimm al aan de max zit
Edit: Hmmz, moet edit button gebruiken, niet vorige
EdIt2: Nu niet denken dat je dement wordt als je het idee hebt dat je de eerste alinea van mn post al hebt gelezen
[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 01-02-2007 15:10 ]
Vertel mij wat, ik heb hem besteld daar voor 91 euro en dat was 2 dagen geleden. Op dit moment kan je hem voor 67 euro bestellen bij salland. BAHGremliN-Online schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:20:
Lijkt mij ook idd..
* bear87 heeft dan toch weer te vroeg besteld..

damn ik heb inderdaad ook weer pech. Eerst al met de laptop, besteld voor een bedrag, nog voordat ie geleverd werd werdt ie 150 euro goedkoper. Nu heb ik een latje geheugen binnengekregen waar ik 105 voor heb betaald, en nu een stuk goedkoper is....Daar wordt een mens niet blij vanbear87 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:29:
[...]
Vertel mij wat, ik heb hem besteld daar voor 91 euro en dat was 2 dagen geleden. Op dit moment kan je hem voor 67 euro bestellen bij salland. BAH

Leuk topic! Ik heb sinds 3 maanden de A6Rp, met Core Solo( Celeron M) en ATI Radeon Xpress 200M , met 512 mb geheugen en bevalt prima! Alleen gebruikt de 3d kaart van de 512 MB geheugen al 128 MB.
Ik wil dus upgraden, maar heb nog 1 bankje vrij
Notebook geheugen werkt toch hetzelfde als pc geheugen? Want ik heb er nu Nanya ddr 2, pc 4200 in zitten en die aanbieding van kingston lijkt mij ook wel relax! Alleen is het de vraag of het wel zinvol is om 1 gig erbij te gooien, gezien de overige specs van mijn notebook.
Hoe weten jullie nou of dat reepje van kingston compatibel is met die je overige hardware? Want anders lijkt mij dit geen verkeerde aanbieding toch? Bij Mycom, waar ik mijn notebook vandaan heb, kost corsair 1 gig, pc 4200 120 euro! Groot verschil met deze van Kingston
Ik wil dus upgraden, maar heb nog 1 bankje vrij

Hoe weten jullie nou of dat reepje van kingston compatibel is met die je overige hardware? Want anders lijkt mij dit geen verkeerde aanbieding toch? Bij Mycom, waar ik mijn notebook vandaan heb, kost corsair 1 gig, pc 4200 120 euro! Groot verschil met deze van Kingston

Volgens de website van Kingston is dat reepje compatible met de a6t.
Je kan op hun site zien over waarmee het allemaal compatible is:)
En Sjaakmeister heeft dat geheugen in zijn laptop en werkt perfect, dus !
Ik heb een PRO 60, A6RP, dus dat is niet dezelfdebear87 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:27:
Volgens de website van Kingston is dat reepje compatible met de a6t.
Een CAS latency van 5 is toch trouwens ook slecht of niet?
Voor DDR2 geheugen valt dat nog wel mee.Waypoint schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:37:
[...]
Een CAS latency van 5 is toch trouwens ook slecht of niet?
Ik heb het net gezien ja, mijn huidige geheugen heeft ook een cas latency van 5. Maar daarmee weet ik nog niet of het compatibel isB-Buster schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:07:
[...]
Voor DDR2 geheugen valt dat nog wel mee.
Als ik de pc opstart staat er dat ik 7 e-mails heb.
Nu heb ik alleen een hotmail adres, dus vraag ik me af waar die 7 e-mails dan zouden moeten staan ?
Weet iemand waar ik die kan vinden...outlook kan ik niet in want moet eerst e-mail adres opgeven ? rarararara
Nu heb ik alleen een hotmail adres, dus vraag ik me af waar die 7 e-mails dan zouden moeten staan ?
Weet iemand waar ik die kan vinden...outlook kan ik niet in want moet eerst e-mail adres opgeven ? rarararara
heeft er niemand anders ingelogd een keertje op je laptop (naja op hotmail via jouw laptop?)
Ik heb 't ook weleens en dan heeft m'n moeder der email niet goed bekeken namelijk!
Ik heb 't ook weleens en dan heeft m'n moeder der email niet goed bekeken namelijk!
Dit topic is gesloten.