Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.917 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

GremliN-Online schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:14:
BoyzNDaHood, jij hebt geen A6T dus dat is heel wat anders. Via boyz komen we dan bij CLB waarbij we doorgaan naar Cablekevin. CLB moet zijn laptop specs zien: 120GB HDD in de A6T en 256MB VRAM, lijkt me de mycom versie :). Dan @ Cablekevin: welke versie van Vista heb je dan draaien?

* DaMarcus gaat iemand dom vindne om Vista x86 op een x64 bit laptop te zetten, dan koop je de Turion eigenlijk ook voor niks :P
* DaMarcus vind het grappig, maar kan helaas GremliN-Online niet toevoegen via MSN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik wordt hier open en bloot genoemd terwijl ik niet eens begrijp waar 't over gaat O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

CLB schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:18:
Ik wordt hier open en bloot genoemd terwijl ik niet eens begrijp waar 't over gaat O-)
GremliN-Online bedoelt te zeggen dat je Mycom-versie hebt van de Asus A6T... Deze is speciaal op wensen van MyCom geassembleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahaa ok ok, ik ben alweer rustig :9
Naja morgen zien we wel wat de dag brengt qua andere laptops :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
GremliN-Online schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:14:
BoyzNDaHood, jij hebt geen A6T dus dat is heel wat anders. Via boyz komen we dan bij CLB waarbij we doorgaan naar Cablekevin. CLB moet zijn laptop specs zien: 120GB HDD in de A6T en 256MB VRAM, lijkt me de mycom versie :). Dan @ Cablekevin: welke versie van Vista heb je dan draaien?

* BoyzNDaHood gaat iemand dom vindne om Vista x86 op een x64 bit laptop te zetten, dan koop je de Turion eigenlijk ook voor niks :P
Nee dat klopt, maar jij en andere mensen zeggen zonder enige onderbouwing dat het gewoon 256 mb is. Dat gebeurde ook bij mijn laptop (mycom versie) terwijl het duidelijk poep is. Waar basseer jij en andere mensen op dat het 256 mb is en niet 128? En ik zeg duidelijk dat ik maar wat denk. Ik wil niet dat CLB op basis van verzonnen verhaaltjes een laptop haalt en dan thuis komt met een laptop waar hij niet tevreden is. Als het wel 256 mb is, mooi mee genomen. Maar kans bestaat dat het gewoon 128 mb is.

CLB kijk overigens ff bij opruiming bij jou in de buurt mycoms (of iets verder maar wel reikbaar). Misschien dat het goedkoper is ofzo, laatst zag ik mijne voor 849.

Ja ff snel gekeken voor mycom amsterdam (als voorbeeld, geen idee welke regio je woont dat terzijde), a6t voor 863. Kijk ff rond zou ik zeggen :P

[ Voor 39% gewijzigd door BoyzNDaHood op 16-01-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Jeej ik heb virtuele vrienden :)

Jammer dat er zoveel websites zijn, met zoveel gegevens, met zoveel shops die maar wat gegevens neergooien, met zoveel shops die zelf hun hardware aanpassen, waardoor internet zo ' vervuilt' :X

Had even bij de 'aanbiedingen' bij Den Haag gekeken! Woon dus in de Randstad.
Maar ik heb 'n OV en veel vrije tijd, dus mocht het onwijs veel geld schelen >:)

Die 'opruimingen' is dat teruggebrachte shit? Gewoon 'n winkel-aanbieding of geRMA'de stuff ofzo?

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 16-01-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik heb geen idee. Ik zou ze ff bellen/mailen. Scheelt toch wel weer 86 euro :P kan je gelijk een hardeschijfje erbij halen van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik draai nu Microsoft Windows Vista Ultimate 64-Bit edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

BoyzNDaHood schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:09:
Ik heb geen idee. Ik zou ze ff bellen/mailen. Scheelt toch wel weer 86 euro :P kan je gelijk een hardeschijfje erbij halen van het geld.
Heb ze even gemailed! Thanks voor helpen met zoeken ;)
Zou zeker mooi zijn! 860 voor de laptop, 100 euro voor nieuwe HD, 30 euro voor externe behuizing

Dan heb ik voor 1000 euro een prachtige laptop en nog eens 120GB externe HD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
DaMarcus schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:23:
[...]

GremliN-Online bedoelt te zeggen dat je Mycom-versie hebt van de Asus A6T... Deze is speciaal op wensen van MyCom geassembleerd :)
Dynabyte verkoopt exact dezelfde versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

wilfer schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:35:
[...]

Dynabyte verkoopt exact dezelfde versie. :)
Vandaag nog in de Dynabyte geweest! Stonden geen A6T's!
Ze konden alleen aanbieden wat op de website stond zei de verkoper (en daar staan ook geen A6T's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

CLB schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:43:
[...]

Vandaag nog in de Dynabyte geweest! Stonden geen A6T's!
Ze konden alleen aanbieden wat op de website stond zei de verkoper (en daar staan ook geen A6T's)
Mijn A6T komt bij de Dynabyte vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Klopt dat dynabyte en mycom zelfde verkopen (tenminste, bij mij in de buurt, mss niet landelijk) Maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk mycom beter vind. Ik vroeg naar hdd upgrade mogelijkheden en ze zeiden dat ik dat niet kon doen want wanneer je 1 schroefje losmaakt vergaat je garantie. Okay.. en volgens Mycom en Asus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
@BoyzNDaHood: Ik heb gewoon nog nooit een 128MB GF Go in een 7600 gezien. Waarschijnlijk nog steeds die fout in het begin, die van mij zou dat namelijk ook hebben. Toch heb ik 256MB. Voor Asus is het goedkoper lijkt me om alles met 256MB uit te rusten ipv appart 128MB te moeten bestellen, en die appart op een A6T mobo moeten plakken.

@ Cablekevin: http://www.asustreiber.de/download.php?view.287 , die drivers werken hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

BoyzNDaHood schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 02:03:
Klopt dat dynabyte en mycom zelfde verkopen (tenminste, bij mij in de buurt, mss niet landelijk) Maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk mycom beter vind. Ik vroeg naar hdd upgrade mogelijkheden en ze zeiden dat ik dat niet kon doen want wanneer je 1 schroefje losmaakt vergaat je garantie. Okay.. en volgens Mycom en Asus niet.
Als je je processor, geheugen of HDD vervangt, heb je nog steeds garantie van Asus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Omdat ik van Mycom geen antwoord gekregen heb
maar van m'n werk wel 'n (grote) bonus heb ik besteld:

Zepto Znote 6214W
14.1" WXGA Crystal Clear 1280x800
nVidea GO 7600 512MB
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB
2048MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
100GB 7200omdr. SATA Hitachi
DVD-RW Dual Layer Brander
Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
Ingebouwde bluetooth-module
6 Cell Standaard Batterij
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)

Asus A6T's zijn perfect, maar kon net niet DE A6T vinden die ik wilde.
Had mooie constructies bedacht van hoe of wat, dit laten doen en zus laten omgooien maar toch...

Thanks voor alle hulp, PM's en emailtjes van jullie allen en ik blijf dit A6 topic zeker volgen!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 01-09 13:19
DaMarcus schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:19:
[...]

Als je je processor, geheugen of HDD vervangt, heb je nog steeds garantie van Asus 8)
Processor niet lijkt me? Daar zit een verzegeling op (bij de mijne in ieder geval wel).

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
[...]

Dat zeg ik toch? Volgens asus en mycom mag je wel vervangen enzo (al betwijfel ik op de processor) misschien dat mijn zin een beetje vaag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik ben maar even terug gegaan naar XP, totdat de drivers beter zijn en ik er een gb geheugen bij heb; windows draait prima maar als ik WoW wil starten (toch een spel wat veel geheugen in gebruik neemt) slaat het nergens meer op en ga ik maar een paar FPS...

Welk geheugen kan ik het beste nemen qua prijs/kwaliteit/compatibiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat klopt, maar let wel op, dat het onderdeel wat je vervangt/upgrade dat daar geen Asus garantie opzit. Dus mocht je er bijvoorbeeld wat extra geheugen inprikken en die gaat stuk dan krijg je van Asus geen nieuwe. En dat is voor de hdd net zo. Als er een niet-Asus hdd inzit dan word deze niet vervangen wanneer deze stuk is :)

Maar ik raad het wel af om je processor te vervangen/upgraden. Hier zit idd een waranty zegel op, en als die verbroken is dan mag je voor je reparatie gaan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:29:
[...]

Dat klopt, maar let wel op, dat het onderdeel wat je vervangt/upgrade dat daar geen Asus garantie opzit. Dus mocht je er bijvoorbeeld wat extra geheugen inprikken en die gaat stuk dan krijg je van Asus geen nieuwe. En dat is voor de hdd net zo. Als er een niet-Asus hdd inzit dan word deze niet vervangen wanneer deze stuk is :)

Maar ik raad het wel af om je processor te vervangen/upgraden. Hier zit idd een waranty zegel op, en als die verbroken is dan mag je voor je reparatie gaan betalen
Ja, dat weet ik maar bij mij zit die sticker gewoon erg los. Kan ik leuk gebruik van maken, maar laat ik op safe spelen :)

Nou was ik nog niet direct van plan mijn proc. te gaan upgraden, maar het komt er binnenkort wel aan. Moet ik dit dan door de winkel laten doen waar ik de proc. heb gekocht? In dit geval is dat MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:24:
Ik ben maar even terug gegaan naar XP, totdat de drivers beter zijn en ik er een gb geheugen bij heb; windows draait prima maar als ik WoW wil starten (toch een spel wat veel geheugen in gebruik neemt) slaat het nergens meer op en ga ik maar een paar FPS...

Welk geheugen kan ik het beste nemen qua prijs/kwaliteit/compatibiliteit?
Ik heb sinds vorige week vrijdag een bankje Kingston (KVR667D2S5/1G) van 1 GB erbij gezet in mijn Asus A6T, en dit werkt perfect.
Ik heb hier 114 euro voor betaald. Er zijn ook andere opties (sowieso van Corsair) maar die waren duurder.
Ik kan je dit geheugenbankje aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
Is er al iemand met een A6(T) die een Logitech Alto laptopstandaard met toetsenbord heeft geprobeerd? Ik zit er over te denken om zo'n ding te kopen, lijkt me erg handig. Maar ik lees dat sommige laptops er niet goed in staan, dus zou graag weten of dit met een A6 wel goed gaat voordat ik er een koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02
Asus A6 gebruikers: de ati catalyst / omega drivers gebasseerd op de 6.12 en 7.1 versie werken niet meer als je een x700 mobile hebt in ieder geval. Zijn er meer ati kaarten die niet meer werken met de nieuwe drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

savale schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:09:
Asus A6 gebruikers: de ati catalyst / omega drivers gebasseerd op de 6.12 en 7.1 versie werken niet meer als je een x700 mobile hebt in ieder geval. Zijn er meer ati kaarten die niet meer werken met de nieuwe drivers?
Heb je de oude drivers wel eerst verwijderd voordat je de Omega drivers installeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Hallo ik heb een A6Ja met Windows Vista Ultimate Build 6000.

Ik heb nu het volgende probleem en vroeg me af of iemand dit ook heeft.
Als in windows onder "Control Panel > Power Options > System Settings" bij "When I close the lid" kies voor "Do nothing" zowel On battery als Plugged in. En vervolgens de lid dicht doe, springt niet alleen het scherm van mijn laptop uit maar hoor ik ook het melodietje dat die toch in standby stand gaat (wat dus niet de bedoeling is). maar niet helemaal want de ledjes aan de voorzijde gaan niet knipperen zoals deze doen in standy stand. Maar nu komt het: Als ik de laptop weer open doe blijft het scherm zwart. Windows zit niet vast alleen het scherm blijft zwart. Het enigste wat ik hieraan kan doen is op de uit knop van de laptop te drukken (deze is ingesteld als standby knop) zodat windows op standby springt en vervolgens op een knop te drukken om hem eraf te halen. Pas dan gaat het scherm weer aan.

Dit is de tweede Vista instalatie en bij beide instalaties had ik dit probleem.

Mijn hardware en relevante software/drivers:

Intel Centrino T2300
1GB DDR2
ATi MR X1600 256MB (512MB met hypermemory)

Windows Vista Ultimate Build 6000
ATi Catalyst Beta Software v8.31.100.3.2.1 (13 december 2006)
McAfee VirusScan Plus (Internet Abbo, volgens mij niet relevant voor dit probleem)

Ik vraag me dan ook af of iemand anders dit ook heeft ervaren en/of iemand hier al een oplossing voor heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
DaMarcus schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:43:
[...]

Heb je de oude drivers wel eerst verwijderd voordat je de Omega drivers installeerde?
Hij heeft gelijk, zowel de 'eigen' drivers van Ati als de gemodde Omega Catalyst 7.1 werken beide niet. Ze geven bij het opstarten van het bureaublad een zwart scherm en hier is verder niks meer mee te beginnen :'(

Voorlopig gebruik ik dus zelf de Omega Catalyst drivers op basis van 6.9 weer want die werken wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Mijn laptop is zojuist weer binnengekomen :) Met vervangen harddisk. Toch wel een goede service van Asus moet ik zeggen. Kan ik eindelijk weer op bed internetten ;)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Matthijz schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:03:
Mijn laptop is zojuist weer binnengekomen :) Met vervangen harddisk. Toch wel een goede service van Asus moet ik zeggen. Kan ik eindelijk weer op bed internetten ;)
Hier zonet juist een notebook (Asus A6Tc) die een rotte HDD heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
promo-1 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:33:
Hallo ik heb een A6Ja met Windows Vista Ultimate Build 6000.

Ik heb nu het volgende probleem en vroeg me af of iemand dit ook heeft.
Als in windows onder "Control Panel > Power Options > System Settings" bij "When I close the lid" kies voor "Do nothing" zowel On battery als Plugged in. En vervolgens de lid dicht doe, springt niet alleen het scherm van mijn laptop uit maar hoor ik ook het melodietje dat die toch in standby stand gaat (wat dus niet de bedoeling is). maar niet helemaal want de ledjes aan de voorzijde gaan niet knipperen zoals deze doen in standy stand. Maar nu komt het: Als ik de laptop weer open doe blijft het scherm zwart. Windows zit niet vast alleen het scherm blijft zwart. Het enigste wat ik hieraan kan doen is op de uit knop van de laptop te drukken (deze is ingesteld als standby knop) zodat windows op standby springt en vervolgens op een knop te drukken om hem eraf te halen. Pas dan gaat het scherm weer aan.

Dit is de tweede Vista instalatie en bij beide instalaties had ik dit probleem.

Mijn hardware en relevante software/drivers:

Intel Centrino T2300
1GB DDR2
ATi MR X1600 256MB (512MB met hypermemory)

Windows Vista Ultimate Build 6000
ATi Catalyst Beta Software v8.31.100.3.2.1 (13 december 2006)
McAfee VirusScan Plus (Internet Abbo, volgens mij niet relevant voor dit probleem)

Ik vraag me dan ook af of iemand anders dit ook heeft ervaren en/of iemand hier al een oplossing voor heeft gevonden?
Met de a6T, dus met de go7600 is dit probleem er soms ook. Soms is het zelfs op te lossen door gewoon de klep weer even dichte te doen en weer open te maken. Andere keren moet je inderdaad de uitknop gebruiken. En soms werkt het allemaal uitstekend. Het blijft een vreemd iets dat vista ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik denk idd dat het nog aan de Asus ACPI ligt. Die is namelijk nog niet beschikbaar. Ik het bovengenoemde probleem op de A6T dus ook soms. Zal zo n a het eten tesetn of het opgelost is met de nieuwe Forceware X driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Vraagje. Misschien is het al voorbij geweest in 1 van de topics maar zijn hier mensen die notebook hardware control en power4gear naast elkaar draaien? Kan dat problemen opleveren of kan je net zo goed 1 van de 2 uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Nedra schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:04:
Vraagje. Misschien is het al voorbij geweest in 1 van de topics maar zijn hier mensen die notebook hardware control en power4gear naast elkaar draaien? Kan dat problemen opleveren of kan je net zo goed 1 van de 2 uitschakelen?
Ik heb het korte tijd naast elkaar gedraait. Het werkt zoals het moet, maar ik hou het bij Power4Gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Okay dan dankjewel, bij mij lijkt het ook geen conflicten te geven maar ik dacht ik vraag het nog maar even. Maar heeft het eigenlijk wel zin om power4gear te draaien naast NHC?
Ohja daarnaast nog 1 vraagje, misschien hoort het hier niet helemaal thuis maar ik probeer het toch maar eventjes, als ik muziek of films via Windows media player(10) afspeel doet alleen de rechterspeaker het. Eerst dacht ik dat mijn speakers kapot waren maar als ik VLC of ASUS power dvd gebruik krijg ik wel gewoon bijde speakers. Ik merkte dit eerst met windows mediaplayer 11. Toen heb ik al mijn codecs ge-deinstalleerd en alleen ffdshow en ac3filter geinstalleerd. Geen resultaat. Toen heb ik WMP 11 teruggedraaid naar 10..ook geen resultaat. In de opties van windows mediaplayer kan ik niks vinden wat dit veroorzaakt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Ik heb een Seagate Momentus 80gb 7200rpm besteld (100gb is de enige die groter is maar dat is gelijk 40 euro duurder en dat vind ik die 20gb zeker niet waard!), ik laat jullie mijn bevindingen wel weten als hij erin zit :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Sluuut schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:04:
Ik heb een Seagate Momentus 80gb 7200rpm besteld (100gb is de enige die groter is maar dat is gelijk 40 euro duurder en dat vind ik die 20gb zeker niet waard!), ik laat jullie mijn bevindingen wel weten als hij erin zit :)
Top, ik wil mss ook een 7200 rpm schijfje. Maar ik vraag me af welke stilste en minst warm worden van de merken schijfjes. Heb je overigens gewoon pata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:13:
[...]

Top, ik wil mss ook een 7200 rpm schijfje. Maar ik vraag me af welke stilste en minst warm worden van de merken schijfjes. Heb je overigens gewoon pata?
Ja gewoon P-ATA, ik heb deze besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/13973.jpg

En gelijk maar deze hdd casing voor als m'n 4200rpm 80gb terug van reparatie komt:
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/28380.jpg

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Sluuut schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:09:
[...]
En gelijk maar deze hdd casing voor als m'n 4200rpm 80gb terug van reparatie komt:
[afbeelding]
Brute HDD-case 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
oke, ik heb besloten om mijn Asus A6Km maar te formateren naar veel BSOD's en problemen waar ik niet uit kom, ook andere mensen om hulp gevraagd die niks wisten. Dus dan maar een format.
Ik heb besloten om niet de Herstel CD van Asus te gebruiken omdat ik dan allemaal rotzooi er op krijg die ik niet wil zoals bijv die Wireless control center (zit al een in windows zelf :P ) en Norton crap hoef ik al helemaal niet. Dus daarom besloten om één van mijn Windows XP cd's te gebruiken.
Maar voor dat ik formateer heb ik een vraagje:
Als ik ipv die Herstel CD van asus een gewone XP Home installatie CD gebruik (wel legaal) en ik installeer hem via die cd, kan ik dan gewoon mijn Asus product key gebruiken? en blijft hij dan gewoon legaal zodat ik wel windows update kan gebruiken?
ook heb ik nog een (legale) Windows XP Professional CD, kan ik die ook gebruiken in samenwerking met mijn Asus CD-key? Ik zit namelijk te twijfelen welke versie ik moet installeren XP home of Prof.

En eventueel, als iemand dat weet, kan iemand een link geven naar een site waar ik kan lezen hoe ik een Installatie CD maak zodat hij tijdens het installeren mijn programma's al installeert? (zoals Bijv NOD32, NHC, NetLimiter 2 enzovoort) Ik heb zelf wel redelijk veel verstand van Windows maar ik weet niet hoe ik precies zo'n cd maak.

Alvast bedankt voor de antwoorden :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Cubic X schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:02:
oke, ik heb besloten om mijn Asus A6Km maar te formateren naar veel BSOD's en problemen waar ik niet uit kom, ook andere mensen om hulp gevraagd die niks wisten. Dus dan maar een format.
Ik heb besloten om niet de Herstel CD van Asus te gebruiken omdat ik dan allemaal rotzooi er op krijg die ik niet wil zoals bijv die Wireless control center (zit al een in windows zelf :P ) en Norton crap hoef ik al helemaal niet. Dus daarom besloten om één van mijn Windows XP cd's te gebruiken.
Maar voor dat ik formateer heb ik een vraagje:
Als ik ipv die Herstel CD van asus een gewone XP Home installatie CD gebruik (wel legaal) en ik installeer hem via die cd, kan ik dan gewoon mijn Asus product key gebruiken? en blijft hij dan gewoon legaal zodat ik wel windows update kan gebruiken?
ook heb ik nog een (legale) Windows XP Professional CD, kan ik die ook gebruiken in samenwerking met mijn Asus CD-key? Ik zit namelijk te twijfelen welke versie ik moet installeren XP home of Prof.

En eventueel, als iemand dat weet, kan iemand een link geven naar een site waar ik kan lezen hoe ik een Installatie CD maak zodat hij tijdens het installeren mijn programma's al installeert? (zoals Bijv NOD32, NHC, NetLimiter 2 enzovoort) Ik heb zelf wel redelijk veel verstand van Windows maar ik weet niet hoe ik precies zo'n cd maak.

Alvast bedankt voor de antwoorden :) _/-\o_
Nee, je kan geen XP Home CD-key gebruiken i.c.m. XP Pro. Wel kun je gewoon XP Pro installeren.

Volgens mij kun je met nLite je eigen installatie-cd bakken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 09:30
Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden de a6vA bij laptops4u gekocht, nooit problemen mee gehad.
Ik heb hem samen met 3 vrienden gekocht. Nu deed laatst een laptop van een vriend raar, stroom op de usb poort en de laptop hing regelmatig vast.Nu heb ik een vergelijkbaar probleem, als ik mijn laptop opstart komen er allemaal strepen door het beeldscherm te staan, even later hangt ie vast en start opnieuw op. Als ik een schrift onder de rechterbenedenhoek leg van mn laptop dan komt ie verder en kan ik een tijdje verder werken. Maar dit gaat lang niet altijd goed. De laptop is nooit gevallen en heeft het altijd goed gedaan.

Ik denk zelf dat het moederbord kapot is, wat denken jullie ?
En ik vind het raar dat van de 4 laptops er nu al 2 kuren vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ozu maar contact opnemen met Asus dan. Zit toch 2 jaar garantie op :)

Ik heb zelf ook een A6Va, en nog gene problemen mee gehad (even afkloppen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
DaMarcus schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:07:
[...]

Nee, je kan geen XP Home CD-key gebruiken i.c.m. XP Pro. Wel kun je gewoon XP Pro installeren.

Volgens mij kun je met nLite je eigen installatie-cd bakken 8)
kga dat me nLite proberen, bedankt daarvoor _/-\o_

maar als ik het goed begrijp kan ik dus wel gewoon Xp Home legaal instaleren met de Asus CD-key?
de prof versie niet, maar das niet erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Ja dat kan, heb ik ook gedaan. Weg met de taskbar icons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hier ook na een weekje XP Pro op mn A6T gezet, gaat gewoon, ff de drivers van i-net en CD halen, niks mis mee. Zou ook niet moeten...

* GENETX wacht nog wel op Vista drivers, vooral ACPI en Fn-keys, de webcam kan me voorlopig gestolen worden.

Edit: En na dat gezegd te hebben hebben ze wel goed geluisterd en zijn de mensen bij Asus snel ;)

Zo kwam ik in mn dagelijkse rondje ook op asustreiber.de, en wat dacht je? Fn Keys, Power4Gear etc. etc. Zelfs met OSD gedoe ziet het er geheel gelikt uit in Vista style. Zeer netjes, mijn Fn knoppen werken weer, except voor WLAN, die heeft ATK0100 nodig, en die op de site staat geeft een error.. Maar ben al blij. Zo werken bijna Alle Fn toetsen, start FF netjes op. Outlook nog niet en ook touchpad gaat niet uit (of mss wel nadat ik mn synaptics driver update (als dat zo is meld ik het ff, anders hou ik me stil). Verder werken play/pause en stop nu ook. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ok, touch werkt dus ook nog niet. Net ff de adapter er uit, shakelt ook mooi Aero uit. Werkt helemaal prima! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dus niet meer 2 min wachten om Windows VIsta Mobility Center op te starten om hem in de accu te zetten _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door GENETX op 20-01-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GremliN-Online schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:58:
Hier ook na een weekje XP Pro op mn A6T gezet, gaat gewoon, ff de drivers van i-net en CD halen, niks mis mee. Zou ook niet moeten...

* sOid wacht nog wel op Vista drivers, vooral ACPI en Fn-keys, de webcam kan me voorlopig gestolen worden.

Edit: En na dat gezegd te hebben hebben ze wel goed geluisterd en zijn de mensen bij Asus snel ;)

Zo kwam ik in mn dagelijkse rondje ook op asustreiber.de, en wat dacht je? Fn Keys, Power4Gear etc. etc. Zelfs met OSD gedoe ziet het er geheel gelikt uit in Vista style. Zeer netjes, mijn Fn knoppen werken weer, except voor WLAN, die heeft ATK0100 nodig, en die op de site staat geeft een error.. Maar ben al blij. Zo werken bijna Alle Fn toetsen, start FF netjes op. Outlook nog niet en ook touchpad gaat niet uit (of mss wel nadat ik mn synaptics driver update (als dat zo is meld ik het ff, anders hou ik me stil). Verder werken play/pause en stop nu ook. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ok, touch werkt dus ook nog niet. Net ff de adapter er uit, shakelt ook mooi Aero uit. Werkt helemaal prima! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dus niet meer 2 min wachten om Windows VIsta Mobility Center op te starten om hem in de accu te zetten _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Klinkt goed! Binnenkort maar eens een dimmetje erbij bestellen en dan vista er weer op knallen :)
Keep us informed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Ik ben absoluut niet gecharmeerd van Windows Vista. Bij mij wilde hij niet werken met de dual core, en ik kreeg ook heel lastig met het installeren van Nvidia drivers.

Bovendien draait Vista best traag, waarschijnlijk teveel eyecandy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wat voor klaptop heb je? Je moet gewoon de modded drivers van laptopvideo2go.com nemen (en dus niet de .inf vergeten!). Verder staan eigenlijk alle drivers mooi op asustreiber.de. 1GB is genoeg, 2GB is uber. Toch heb ik nog nooit performance verlies tov XP gezien en ik wil dus ook niet meer terug op XP. Alleen al die UAC is echt pro. Maar verder, hoezo wilde hij niet werken met dualcore? Zag je dat met CPU-Z oid? CPU-Z e.d. aflees instrumenten werken namelijk nog niet goed.

En echt about the eyecandy, hoeveel, maar dan ook echt hoeveel mensen moet ik het nog zeggen dat die eyecandy amper uitmaakt. Het is och allemaal GPU die toch al niks deed. Een 6100 doet het ook met gemak en het gaat puur om de DX9 shaders voor de glass effecten!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Kijk ik nog eens. Weer een update en nu: Wireless console die wel werkt, schakelt prima WLAN aan/uit _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

To Do:
Webcam Drivers
Volgens mij laatste onderdeel nForce 410/430 drivers.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 21-01-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
bedankt voor het melden gremlin, ik ga ze er ook snel opknallen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Keb nu ook Vista erop gezet (32 bit versie), alleen de cpu klokt niet meer terug (misschien dat ik eroverheen gelezen heb, dan sorry), wat nogal wat accu kost :)

heb het nu tijdelijk opgelost met RM CPU Utility, maar zou toch graag zien dat het automatisch gaat...

En in de device list wordt alles herkend behalve de Webcam idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02
Heeft iemand een werkende clockgen gevonden voor het overclocken van een a6va notebook? Ben benieuwd hoeveel rek er in die cpu/fsb zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
damn,de onscreen display dingen in windows vista zijn echt prachtig!!! aanradertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

hellboy123 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:48:
damn,de onscreen display dingen in windows vista zijn echt prachtig!!! aanradertje ;)
Wat is dan het verschil met de onscreen dingen van XP?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ Eerst: Terugklokken op de A6T, ik weet niet of het werkt. Zou wel moeten met standaard AMD drivers die MS levert. Toch werken CPU-Z e.d. nog niet. Ook kun je op de x64 versie geen apps als RM Clock draaien ivm driver signing. Verder vind ik het knap dat je 1 ding over hebt, ik heb ook nog Base System Device, kan ook aan x64 liggen.

En over de nieuwe power4gear icons. 3D achtig, staat gewoon zeer mooi icm Aero :)

Het zou kunnen zijn dat nu de Asus F3 laptops met Vista worden geleverd en dat ze nu die drivers ervan halen en op internet zetten. Ik denk dat het niet lang meer duurt met de cam, meende dat het dezelfde was.

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 21-01-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
MeNTaL_TO schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:07:
[...]

Wat is dan het verschil met de onscreen dingen van XP?
heel mooi 3d achtig in het midden van het scherm. Als ik vanmiddag tijd heb zal ik wel een paar screenshots online zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
GremliN-Online schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:21:
@ Eerst: Terugklokken op de A6T, ik weet niet of het werkt. Zou wel moeten met standaard AMD drivers die MS levert. Toch werken CPU-Z e.d. nog niet. Ook kun je op de x64 versie geen apps als RM Clock draaien ivm driver signing. Verder vind ik het knap dat je 1 ding over hebt, ik heb ook nog Base System Device, kan ook aan x64 liggen.
Op de 32bit versie had ik dat Base System Device eerst ook, gewoon de XP driver cd erin gestopt en laten zoeken en hij vond een driver die die kon gebruiken :) Wat het is weet ik nog steeds niet overigens ^^

Heb nu weer terug XP erop gezet, w8 nog wel even tot alles gesupport word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
brightness down:
Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/6506/brightnessd6dh.th.jpg
brightness up:
Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/889/brightnessu9fl.th.jpg
volume down:
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/4978/volumed2uj.th.jpg
Mute
Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/9671/volumem2ep.th.jpg

Je moet er nog wel bij denken dat de plaatjes ook nog bewegen. Het geeft een heel mooi efect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
hellboy123 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:19:
brightness down:
[afbeelding]
brightness up:
[afbeelding]
volume down:
[afbeelding]
Mute
[afbeelding]

Je moet er nog wel bij denken dat de plaatjes ook nog bewegen. Het geeft een heel mooi efect!
Ziet er inderdaad mooi uit, maar wel erg irritant dat dit in het midden van het scherm zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het voordeel is dat je de OSD niet hoeft te instaleren, dan heb je de saaie XP dingen nog steeds gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GremliN-Online schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:43:
Het voordeel is dat je de OSD niet hoeft te instaleren, dan heb je de saaie XP dingen nog steeds gewoon :)
ik hou m er wel op, ziet er wel lekker uit en toch weer een patsfactor voor als iemand met een simpele acer naast je komt zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hellboy123 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:13:
ik hou m er wel op, ziet er wel lekker uit en toch weer een patsfactor voor als iemand met een simpele acer naast je komt zitten :P
Ik hou hem er ook lekker op, was meer voor sOid bedoelt :). Zag het alleen toevallig toen ik ATK had geïnstalleerd en de OSD nog niet, om ff snel te testen. Morgen maar ff patsen idd bij mn 2 klasgenoten met een Acer met Vista dr op ^^

[ Voor 74% gewijzigd door GENETX op 21-01-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Zelfde met de wireless console, mooi 4 balletjes op je scherm en dan een stuiterend balletje bij je keus. Best fancy :p (onder xp, onder vista misschien wel nog meer eyecandy?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die had ik al jaren uit (zo te lezen ben ik ook jaloers en heb jij dus BT ingebouwd :P ). Ik maak wel ff een pic van alles in 1 :)

As promised: [img=http://img253.imageshack.us/img253/2218/asusosd0tl.th.jpg]

Ook Power4Gear is helemaal gerestyled (alles bij Asus eigenlijk). Die kun je via Control Panel -> Mobile PC -> Power Options bereiken en dan aan de linkerkant in het menu. Wel netjes hoe Asus alles mooi integreerd in het Windows deel.

[ Voor 59% gewijzigd door GENETX op 21-01-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ben alleen niet helemaal tevreden met de upgrade naar Vista Premium, waarom moet dat 93 euro kosten terwijl ik een OEM versie van Premium voor 90 kan kopen in de winkel?
M.a.w. ben een beetje teleurgesteld in de upgrade actie (ook nog eens omdat ik de bon op moet sturen (geen idee wat een geauthentiseerde kopie moet betekenen).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:13:
[...]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ Mental, tsja... Wees blij, ik heb die kans niet eens al zal ik nog wel goedkoper een x64 versie krijgen via school. Ik vind het niet eens erg, ik heb totaal geen zin in Vista x86 eigenlijk (alleen die versie kun je kiezen).

* GENETX wacht op surfspot en hoopt op Ultimate x64 voor 50 euri oid, anders is Home Premium x64 ook goed. Is er geen van die 2, dan blijf ik mooi minder legaal werken, ga geen geld weg gooien voor een versie die ik niet wil..

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Het blijft Drivers regenen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ www.asustreiber.de. Nu: x64 ATK0100 en Chkmail! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (Asus denkt aan zijn x64 klanten, dit waardeer ik echt!)

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 21-01-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GremliN-Online schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:39:
@ Mental, tsja... Wees blij, ik heb die kans niet eens al zal ik nog wel goedkoper een x64 versie krijgen via school. Ik vind het niet eens erg, ik heb totaal geen zin in Vista x86 eigenlijk (alleen die versie kun je kiezen).

* hellboy123 wacht op surfspot en hoopt op Ultimate x64 voor 50 euri oid, anders is Home Premium x64 ook goed. Is er geen van die 2, dan blijf ik mooi minder legaal werken, ga geen geld weg gooien voor een versie die ik niet wil..

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Het blijft Drivers regenen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ www.asustreiber.de. Nu: x64 ATK0100 en Chkmail! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (Asus denkt aan zijn x64 klanten, dit waardeer ik echt!)
het blijft vandaag inderdaad maar doorgaan, hulde _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ De cam mist alleen nog bij mij. De "Base System Driver" blijkt voor de cardreader te zijn. Die drivers staan ook op www.asustreiber.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
relaxt :) vandeweek maar ff kijken of ik nog geld heb voor een extra dimmetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ach, je kan gerust upgraden naar Vista x64. Ik had eigenlijk geen performance verlies op 1GB tov XP. Met 2GB heb ik alleen maar winst tov XP. Tis ook omdat Vista anders omgaat met het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

@GremliN-Online: http://www.icomputers.nl/....aspx?S_ID=431&SS_ID=1007

Dit is anders gewoon in de winkel.
Weet iemand wat de performance winst van dualchannel t.o.v. single channel met deze laptop?
Eigenlijk vind ik 1 GB genoeg, maar met Vista in mijn achterhoofd en het feit dat spelletjes 2 GB vaak ook wel lekker vinden, zit ik er over te denken om nog 1 GB extra te halen.
Iemand toevallig wat benches voor en na gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, alleen mn Vista score: 4.5-> 5.4 en in TMN kreeg ik door TC zo'n 10 FPS meer. Het maakt zeker wel verschil met Vista. Ik zou het gewoon doen, bij een Dualcore CPU met mooie GFX hoort gewoon 2GB, punt.

En daar zijn ze: webcam drivers, echter werkt net de driver die ik moet hebben niet :(. Ze hebben 2x 32-bit versie er op gezet bij asustreiber.de, denk dat ze hetzo wel door hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 21-01-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Binnenkort ff uit andere laptop een reepje 1 gb halen dan en in mijne stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

MeNTaL_TO schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:47:
Eigenlijk vind ik 1 GB genoeg, maar met Vista in mijn achterhoofd en het feit dat spelletjes 2 GB vaak ook wel lekker vinden, zit ik er over te denken om nog 1 GB extra te halen.
Iemand toevallig wat benches voor en na gedaan?
Zal wel n00b-vraag zijn maar toch: Alle games die ik nu heb enzo draaien gewoon onder Vista?
Spellen als: FEAR/ Graw/ Fable/ Tombraider-Legend en dergelijke...?!

EDIT: Vista Upgrade Advisor
Hiermee kun je zien welke software op je XP systeem ook zeker gaat draaien op je Vista systeem! Zodoende kun je hier ook kijken welke games er zeker zullen draaien op je Vista systeem!

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 21-01-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
CLB schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:13:
[...]

Zal wel n00b-vraag zijn maar toch: Alle games die ik nu heb enzo draaien gewoon onder Vista?
Spellen als: FEAR/ Graw/ Fable/ Tombraider-Legend en dergelijke...?!

EDIT: Vista Upgrade Advisor
Hiermee kun je zien welke software op je XP systeem ook zeker gaat draaien op je Vista systeem! Zodoende kun je hier ook kijken welke games er zeker zullen draaien op je Vista systeem!
veel spellen draaien wel, houd echter wel rekeningen met de lagere performance door de beta drivers van ati/nvidia. Ook geven sommige spellen met starforce beveiliging nog wel eens problemen, maar hiervoor zijn op het internet al patches te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GremliN-Online schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:56:
Ach, je kan gerust upgraden naar Vista x64. Ik had eigenlijk geen performance verlies op 1GB tov XP. Met 2GB heb ik alleen maar winst tov XP. Tis ook omdat Vista anders omgaat met het geheugen.
Weetik, Vista draait ook wel prima alleen ik speel World of Warcraft en dat draait nauwelijks met 1gb onder Vista. Spel dat veel geheugen vreet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

sOid schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:32:
[...]

Weetik, Vista draait ook wel prima alleen ik speel World of Warcraft en dat draait nauwelijks met 1gb onder Vista. Spel dat veel geheugen vreet namelijk...
Heb jij in WoW ook last van grafische fouten (stukjes beeld die steeds kort even wegvallen?) Ik draai nu de geforce driver 97. nogwat, maar zelfs daarin heb ik, zal vanmiddag even proberen met wat lagere AA enz kijken of het dan nog is, irritant is het iig wel.

Gelijk nog een tweede vraagje, heeft de performance knop ook echt invloed? M.a.w. maakt het uit of ik hem op Super/normal performance en/of gaming zet?
Ik merk namelijk niet echt verschil tussen de standen.

PS @ Gremlin, misschien je productsurvey even updaten? ( http://tweakers.net/productsurvey/survey/2826 )

@shiro: Is dat met performance op auto of op handmatig?
Ik neem aan dat game dan langzamer is, kan je nog ergens zien wat je precies instelt met die keuze, want in het overzicht zie ik alleen maar time outs van screensaver en standby ed staan, niet gpu en cpu clocks, zet ik die op handmatig staan ze beide op 100%.

[ Voor 37% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-01-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:40

Shiro

Serenity

ja het maakt wel verschil. Doe maar ff een super pi testje op game en super performance

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja, zal hem wel ff updaten binnenkort. Verder support Asus mooi 64-bit ook, dat vind ik echt mooi!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Webcam driver staat er nu ook op www.asustreiber.de _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Full Vista x64 support _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 22 januari 2007 @ 06:59:
[...]

Heb jij in WoW ook last van grafische fouten (stukjes beeld die steeds kort even wegvallen?) Ik draai nu de geforce driver 97. nogwat, maar zelfs daarin heb ik, zal vanmiddag even proberen met wat lagere AA enz kijken of het dan nog is, irritant is het iig wel.

Gelijk nog een tweede vraagje, heeft de performance knop ook echt invloed? M.a.w. maakt het uit of ik hem op Super/normal performance en/of gaming zet?
Ik merk namelijk niet echt verschil tussen de standen.

PS @ Gremlin, misschien je productsurvey even updaten? ( http://tweakers.net/productsurvey/survey/2826 )
Ik had met name het probleem dat hij ongelooflijk aan het schokken was (ik ging in Outlands zo'n 5 tot 15 fps :/ ).
Ik gok dat dit aan het geheugen ligt of aan de videokaart drivers (of een combinatie, dat is ook nog mogelijk) want onder XP heb ik dit niet. Na een format en XP erop gezet te hebben is het ook weer opgelost...

Overigens merk ik het verschil tussen High Performance en Gaming eigenlijk niet. Uiteraard wel tussen Quiet Office en bijvoorbeeld High Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
itsme schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:48:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe TFT en wil die graag op mijn laptop gaan aansluiten.
Nu leek een 20" breedbeeld monitor me wel wat, de native resolutie daarvan is: 1680x1050.

Voordat ik deze monitor koop wil ik vanzelfsprekend weten of de laptop deze resolutie aan kan.
Als ik bij beeldschermeigenschappen kijk kan ik (zonder monitor te hebben aangesloten) het schuifje van het tweede scherm bedienen, betreffende resolutie staat er helaas niet tussen. Wel staan er erg veel andere resuluties, veel lagere, maar ook veel hogere resoluties.

Nu denk ik dat dit ligt aan het "standaard beeldscherm" dat er nu staat?
Kan iemand bevestigen dat een asus A6Ja (met ati x1600) deze resolutie aan kan?
Ik heb inmiddels een breedbeeld scherm gekocht.
De resolutie 1680x1050 was zodra ik het scherm aansloot beschikbaar.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat er hier mensen zijn die de digitale (s/pdif) uitgang van hun laptop gebruiken, aan hun de vraag, is het nu een 5.1 uitgang of een 2.1 ???? ik zou graag een logitech z5500 kopen en hem dan digitaal aansturen maar als de s/pdif uitgang enkel 2.1 geluid geeft heeft het weinig natuurlijk zin om 300€ uit te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:13:
ik weet dat er hier mensen zijn die de digitale (s/pdif) uitgang van hun laptop gebruiken, aan hun de vraag, is het nu een 5.1 uitgang of een 2.1 ???? ik zou graag een logitech z5500 kopen en hem dan digitaal aansturen maar als de s/pdif uitgang enkel 2.1 geluid geeft heeft het weinig natuurlijk zin om 300€ uit te geven
Vanaf dvd is het 5.1 (als dit op de dvd staat natuurlijk) en anders gewoon 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:16:
[...]

Vanaf dvd is het 5.1 (als dit op de dvd staat natuurlijk) en anders gewoon 2.0
ja ok ik snap dat als ik een (waarschijnlijk hoogst legale :P ) mp3 afspeel dat het geen 5.1 gaat zijn maar in games en films is het wel een must :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Asus A6 levert alleen 5.1 door de S/PDIF, je zult dus zo'n optische kabel nodig hebben en een setje dat die data kan verwerken. Met de normale plug kom je er niet, die is gewoon stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

GremliN-Online schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:29:
De Asus A6 levert alleen 5.1 door de S/PDIF, je zult dus zo'n optische kabel nodig hebben en een setje dat die data kan verwerken. Met de normale plug kom je er niet, die is gewoon stereo.
En volgens mij zit er nog steeds geen digital dolby encoder in, dus games sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
even vlug een vraagje, ik wil toch wel een extra geheugenlatje in de a6t stoppen. gaat deze het doen?
linkje

Net als de standaard module een pc5300 en een cas lat van 5.0. Of heeft iemand betere suggesties(wil niet echt veel meer uitgeven aan een geheugenlatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Dit is me nogal een topic, zeer veel info. en ik zie het bos niet meer ;)

Mijn aandacht is gevallen op de Asus A6TC-AP015H.

Kan iemand mij vertellen of het Videogeheugen Shared is of niet.....
En heeft deze laptop nou een widescreen of niet?

Ik kom op internet nogal verschillende specificaties tegen, de een zegt dit en de ander dat.....

Is er iemand met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus