Nu ik ongeveer op 80 % van het spel ben vind ik het wel eens tijd worden om mijn mening te geven over deze nieuwste versie van NFS
Allereerst ben ik zeer blij, na alle topics gelezen te hebben, dat ik een xbox 360 bezit. Ik heb dan ook geen gekloot met patches, driver updates, vage textures en crashes. Bovendien ziet het spel er grafisch heerlijk uit! Veel efficienter dan het upgraden van je pc en alsnog lopen kloten. Bovendien is spelen met een keyboard minder interessant dan met een gamepad vind ik. Het enige jammere is dat hoewel ik voor Nederlands kies bij taal, ik toch de snelheid in mph krijg……
Het spel zelf is in de eerste plaats weinig vernieuwend. Het meest jammer vind ik dat je enkel 's nachts kunt rijden, want ik vind het hele streetrace gedoe in Nederland een overdreven hype (zie al die lelijke golfjes op straat rondrijden die bij windkracht 8 op kunnen gaan stijgen). Echter, ik wist voordat ik het spel kocht dat de nadruk wederom op het tunen en modden van je auto gelegd zou worden. Ook wist ik dat het een arcade racer is.
Mensen die daarover lopen te zeiken moeten het spel niet kopen en voor GTR 2 gaan, een momo stuurtje nemen en 5 uur achter elkaar hetzelfde rondje over de nurburgring rijden
Met bovenstaande heb ik zelf geen problemen. Modden van je auto vind ik extreem lelijk dus dat doe ik gewoon niet, op het verlagen en andere velgen na. Het arcade effect maakt het spel in mijn ogen juist leuk. Ik ben zelf een aardig goed racer dus voor mij had de catch up ook best uit gemogen. Dit is namelijk zeer frustrerend als je 2 rondjes voorop rijdt en net voor de finish crashed en daarom 2e wordt, maar ach als ik zelf crash kan ik de rest ook weer snel inhalen. In mijn ogen spannender dan een suffe simulatie race waarbij je na 3 uur hetzelfde rondje eindelijk een seconde sneller rijdt om vervolgens na een week oefenen zelfs 2 seconden sneller te zijn (leuk voor mensen met een overvloed aan tijd, maar voor mij geen interessante mogelijkheid).
Sommige dingen in het spel hadden doordachter gemogen; je ziet in een police chase continu wie een hood owned en hebt geen zicht meer op de weg. Ook het feit dat je pas laat in het spel echt dikke auto's krijgt is zeer jammer.
Wat ik zelf nog het meest jammer vind en waar ik eigenlijk niemand over hoor is het feit dat je het spel niet met iedere auto uit kunt spelen. Ok, ik snap dat een Alfa Brera het aflegt tegen een R8, maar als ik 40 % van het spel met die Brera heb gespeeld en iedere keer blij was dat ik hem weer iets kon tunen (het wordt zo echt je baby

) dan is het niet leuk dat je per se een andere auto moet kopen om nog te kunnen winnen.
Gelukkig biedt het spel genoeg interessante auto's ; ikzelf ben dan na de Brera ook voor de Cayman S gegaan, welke het nog prima doet in de laatste tier. Gisteren geprobeerd de Murc te unlocken en kwam net 500 punten te kort voor de 1e keer dus ik verwacht vandaag deze uitdaging wel te kunnen trotseren met mijn Cayman

Cars die ik unlock van bosses verkoop ik meteen weer omdat ze SPUUGlelijk zijn! Kijk eens hoe die db9 is verkracht, bah bah!
Mensen die het spel te makkelijk vinden: neem een wat minder overdreven getunede auto en kijk of je daar ook mee kunt winnen. Zelf ben ik van plan te kijken hoe ver ik ga komen met mijn Cayman.
Over het algemeen vind ik het een goed spel, dat vrij verslavend is (iedere keer nog 1 extra race voordat je wilt gaan stoppen). Het biedt actie en snelheid, wat ik, als gamer die gewoon vlug een paar rondjes wil racen en wat leuke effecten erbij verwacht, als zeer positief bevind.
Overigens is het jammer dat GoT zoveel luie mensen bevat, die 1000x vragen waarom ze de R8 niet kunnen kopen in de carreer modus en andere vragen….neemt mij het leesplezier van het topic weg in elk geval.