Na een behoorlijke tijd niks gepost te hebben weer een verse lijst, zoals gewoonlijk nieuwe te ruil aangeboden objecten
dikgedrukt. Al weggeruilde objecten verwijderd.
Alle aangeboden apparatuur is volledig werkend, (iig de laatste keer dat ik ze heb getest/gebruikt), tenzij anders vermeldt. Kan natuurlijk nooit 100% garanties geven wat betreft werking van oudere spullen
De echte ouwe meuk is gewoon gratis af te halen, of eventueel tegen verzendkosten te versturen.
GoT:
Procs:
-Intel Pentium 100Mhz, Socket 7, incl. passief koelblok
-Intel Pentium 166Mhz MMX, Socket 7, incl. actief koelblok (DC 12V 0.06A)
-Intel Pentium 2, 266Mhz MMX, Slot 1, Type 80522PX266512EC SL2HE Y8180188- 0533 IRELAND, incl. koelrib + fan (DC 12V 0,15A)
-Intel Celeron 300Mhz, Slot 1, 66Mhz FSB, Type 08390722- SL2WM 300A/66 COSTA RICA, incl. passief koelrib type FOXCONN 3322864-001
Mobo's:
-Asus TX97 socket7 moederbord (REV.1.21), SDRAM
-Joss Tech JT-586TS4 socket7 moederbord (VER.3.0), EDORAM
-Compaq Processor Board CR120 Slot1, met vaag soort I/O shield
-ASUS P2B-F Slot1 moederbord, Denk dat deze dood is, weet het niet helemaal zeker
-Intel AL440LX Slot1 moederbord, met I/O shield
Memory:
-2x 8MB EDORAM (HYUNDAI 72 pins double sided, [HY5118164B JC-60 96xxA KOREA] chips)
-2x 16MB EDORAM (HYUNDAI 72 pins single sided, [HYUNDAI KOR HY5117404C 0005A J-60] chips)
-32MB SDRAM Unbuffered non-ECC (PC100 waarschijnlijk)(LG Semicon 168pins double sided 4Mx64, [GM72V16821CT10K 9815G KOREA] chips)
ATA HHD's:
-810MB Harddisk 2,5" (IBM model DSOA-20810 P/N 85G3634 [Jul-96])
-1.2GB Harddisk 5.25" (Quantum Bigfoot 5.25" series disk drives, type 1280AT P/N BF12A011 Rev 03-C, 1996)
-41.1GB Harddisk 3.5" [WAARSCHIJNLIJK DEFECTE PRINTPLAAT] (IBM Deskstar model IC35L040AVVA07-0 ATA-100 7200rpm), waarschijnlijk defect door printplaat, windows herkend de schijf soms, met nieuwe printplaat zal deze wel weer werkend te krijgen zijn
SCSI:
-9.1GB Harddisk 3.5" 7200rpm 68 Pin Wide SCSI (Quantum Atlas IV 3.5" series, [9.1L P/N KN09L011 Rev 01-E]), deze schijf is erg luidruchtig, maar werkt wel prima
-PCI UltraSCSI controller, 1x 50pins intern, 1x extern, merk onbekend
Van het volgende setje wil ik graag af. Er moet wel iets heel leuks tegenover staan, omdat het nog steeds een boel waard is. (ruilen tegen bijvoorbeeld 2x 74GB WD raptors of 1x 150GB WD raptor of andere SATA schijven, andere dingen mag natuurlijk ook hoor). Doe het alleen als geheel weg, niet in delen.
-Adaptec ASC-29160 U160 SCSI controller PCI
-SCA backplane voor 4x U160 80pin SCA disks
-3x Seagate Cheetah model ST336704LCV, U160 SCSI, 10000rpm, 16MB, dit zijn dus de versies met de 80pin SCA aansluiting en zijn dus hotswappable. Een van de schijven draait op het moment op halve snelheid, krijg em ook niet sneller werkend, Seatools geeft verder geen foutmelding wat betreft de werking van de schijf (S.M.A.R.T. enzo).
Heb ook nog een 4e schijf van hetzelfde type, deze heb ik van de backplane afgehaald, omdat deze niet meer wilde booten. Geeft een asychronous startup, spint wel op. Verder geen moeite gedaan om uit te vogelen wat er mis mee is. Je krijgt deze gewoon mee en als die het dan toch doet heb je mazzel

-Bijbehorende 68pin kabel om de controller op de backplane aan te sluiten en een 68Pins Terminator.
-Heb er eventueel een zelfgebouwd aluminium rekje bij (heel gaaf ding) inclusief 2 120mm Titan aluminium ventilatoren, de schijven en de backplane passen hier perfect op, en je kan het rekje dan ook inbouwen of los ergens neerleggen, de schijven werden bij mij niet warmer dan 30 graden met de ventilatoren aan.
-Ook heb ik eventueel nog een Plextor Ultraplex 40max SCSI cd-rom speler liggen, dit is er zoeen met een 50 Pins connector, heb er ook een praktisch nieuwe lange kabel bij, deze kan je ook aan de adaptec controller hangen dus
Je hebt hiermee dus een complete set. Ik doe ze weg omdat ik ze gewoon niet meer gebruik.
Opticals:
-3x 3,5" FDD (diverse merken, allemaal wit/beige)
-HP CD-Writer Plus 8100 series (C4392-56000), 4x24x CD-R/RW drive.
-HP CD-Writer Plus model CED-8080B CD-R/RW drive. Origineel een 8x4x32x brander maar dit weigert die te doen. Branden op 4x gaat wel prima, natuurlijk CD-ROM's lezen ook prima
-Acer 10x8x32x CD-R/RW brander. Volgens mij brand deze geen schijfjes meer, lezen van cd-rom weet ik eerlijk gezegd niet. Ook zijn de 12V en 5V pootje van de voeding aan de achterkant afgebroken. Misschien heeft iemand die goed kan solderen er nog wat aan. Ik heb iig geen zin om uit te zoeken wat er mis mee is.
-Fujitsu Siemens model CDD4801/34, 8x4x32x brander, heb deze van een vriend gekregen die zei dat die niet meer wou branden, zelf geen zin en tijd om te kijken wat er mis mee is.
-Goldstar (LG) model CRD-8320B 32x CD-ROM drive, zonder frontje, maar werkt verder prima.
-Samsung CD-master 48E model SC-148, 48x CD-ROM drive (zwart). Lade maakt een raar geluid als die open gaat, maar werkt verder prima.
Videokaarten:
-Connect3D ATI Radeon 9200SE 64MB DDR TV-out AGP (waarschijnlijk defect, geeft geen beeld meer en monitorkabel wordt gloeiend heet, verder niet geprobeerd te repareren)
-S3 ViRGE Diamond Multimedia Stealth 3d 2000 PCI, S3 ViRGE On Board r1c3ad 86c325 chip, VGA port.
I/O:
-USB I/O plaatje voor achterop de kast bij de PCI sloten, 2xUSB1.1 met één zo'n 10pins stekker voor op het mobo.
Voedingen:
-Q-tec 400W Dual Fan (+5V 30A, +12V 16A, -5V 1A, -12V 1A, +3.3V 20A, +5V Standby 2A)
-ASTEC model ATX200-3516 (+12V 6A, +5V 22A, +3.3V 14A, -5V 0.5A, -12V 0.8A, +5V Standby 0.1A)
-MaxUs PX-250W (+5V 25A, +3.3V 14A, +12V 10A, -12V 0.8A, -5V 0.5A, +5V Standby 1.5A) Deze voeding is gloednieuw en dus nooit gebruikt.
-Powerman model FSP235-60GT (+3.3V 14A, +5V Standby 0.8A, +5V 22A, -5V 0.3A, +12V 8A, -12V 0.8A)
Geluid:
-MiroSOUND FM10 soundblaster pro compatible ISA
-Creative Labs model CT4810 PCI (SPK_OUT, MIC_IN en LINE_IN + JP1)
-Typhoon 2.0 boxensetje (pootjes van de adapterstekker zitten los, deze moet waarschijnlijk vervangen worden, maar de boxen zelf zijn nog prima)
Netwerk:
-PCI modem 2x RJ-11 Conexant
-PCI modem 2x RJ-11 Rockwell + speaker en microphone aansluiting
-PCI modem 1x RJ-11 Ambient
-ISA modem 1x RJ-11 Diamond multimedia
-3Com Etherlink III 10Mbps ISA Netwerkkaartje, 1xRJ-45
-3Com Etherlink III 10Mbps PCI Netwerkkaartje, 1xRJ-45, 1xCOAX, 1xAUI
Beeld:
-11.3" LCD Laptop scherm (Sharp LM80C219 11.3" LCD DSTN scherm, LVDS aansluiting volgens mij, komt uit een Toshiba CDS200 laptop)(Heb ook de rest van de laptop nog als je toevallig onderdelen zoekt)
-14" Yakumo scherm. Niet al te best beeld. Kan me niet voorstellen dat iemand deze wil, maar ach, misschien voor de liefhebber.
Behuizingen:
-AT Bigtower beige, hele binnenwerk van aluminium!!, zo worden ze niet meer gemaakt

-2x AT miditower beige, tja misschien voor de liefhebber.
-ATX Compaq deskpro beige. Dit is dat type dat zowel tower als dektop kan zijn. Buitenkant ziet er slecht uit, binnenwerk wel helemaal oke
-ATX miditower beige. Een standaardmodel, alleen is er maar mogelijkheid voor één 5,25" apparaat, doordat deze met een soort beugels vastgemakt moeten worden
-ATX 19" 4U rack beige. Een behuizing voor in een 19" rack, lijkt op een ouder procase model met klepje met raampje erin en sleuteltjes, handvaten eraan. Ding is loodzwaar. Kan standaard ATX bord en voeding in. Wat krassen op de bovenkant, verder helemaal in orde. Heb aan de achterkant 3x40mm fans ingemod voor extra koeling, zit ook nog een 12CM fan aan de voorkant (stoffilter). Foto's op aanvraag.
-Externe 3.5" behuizing voor IDE (PATA) Harddisks (USB 2.0). ME-720 Series, compleet in originele doos met alle kabels, handleiding, schroefjes, voeding, driver cd e.d. (LET OP: de voeding die erbij zit is aan de krappe kant voor stroomvretende harddisks (+12V 1.8A, +5V 1.5A), mijn 200GB Maxtor IDE trok die prima, maar een 300GB Maxtor IDE werd al problematisch, zeker als het koud weer was)
Electronica:
-7x Wipschakelaar (AAN/UIT)(250V 6A Max.), standaard formaat (6 zwarte, 1 witte)
Diversen:
-Socket A (462) stock koeler van een boxed AMD Athlon XP 3200+, nooit gebruikt
-Diverse FDD en IDE kabels
-50 Pin UW SCSI kabel, lengte weet ik zo niet. Als je geinteresseerd bent meet ik het ding wel even op.
-Canon BJC-4100 printer. helemaal compleet met adapter en eventueel printerkabel.
-Laptoptas voor 15" laptops. CaseLogic Nylon Series NC2, helemaal in orde, met draagriem. Gaat weg wegens aanschaf rugzak.
-Laptoptas Samsonite, denk voor 12 of 13" laptops, mijn oude Toshiba CDS200 paste er iig goed in.
-40x40x10mm sleeve bearing fan in plastic doosje
-Lege DVD spindels, 2x10, 1x25, 1x50
-Oud AT toetsenbord met DIN aansluiting
-Oude joystick voor op een gameport geloof ik
-Diverse kleine northbridge en videokaart heatsinks
-Hele stapel van die PC-speakers. Je weet wel die irritante piepdingen die je altijd als eerst uit je nieuwe kast sloopt.
-Boel van die audiokabels. Die van je DVDROM drive naar je mobo of geluidskaart gaan. (van die grijze dingen)
-USB kabel (getest, maar ongebruikt),(USB, 1.8meter, type A-A M-M, dus 2xtype A male aansluitingen)
-USB genderchanger (getest, maar ongebruikt), (USB blokje, 2x female type A)
Want to GoT: (
Dikgedrukte objecten met spoed)
-Promise ATA133 RAID-controller uit de fasttrak of supertrak series (denk ik), type maakt verder niet uit als deze maar hotswap van IDE schijven ondersteunt (voor mijn Promise SuperSwap 1000 removable rack)
-1 of 2 mbus processoren voor mijn Sun Sparcstation 10 (mail me het Sun partnummer maar door, dan zoek ik wel uit of het compatible is met een SS10).
-200 Pin geheugenmodules voor Sun systemen (setjes vanaf 2x32MB)(ook hier, mail de partnummers maar door, dan kijk ik zelf wel of het compatible is)
-monitor met 13W3 aansluiting compatible met een SUN framebuffer (goed werkend uiteraard, minimaal 17")
-Gigabit netwerkswitch van minimaal 8 poorten, unmanaged is prima.
-Gigabit PCI netwerkkaartjes, maar alleen als ik de bovenstaande switch kan krijgen, anders heb ik er niks aan.
-Printplaat voor een IBM Deskstar model IC35L040AVVA07-0 (is het 41.1GB model, mijn schijf wordt soms niet meer door windows herkend, vandaar deze vraag om een printplaat)
-1x Reepje 256MB DDR400 Corsair ValueSelect type VS256MB400 (alleen dit type dus)
-Losse ATA HDD's van minimaal 20GB
-SATA HDD's, met name Western Digital Raptors, 2x36GB, 2x74GB of 1x150GB (niet te oude schijven)(ruilen tegen die SCSI set bijvoorbeeld!)
-RAID3 of RAID5 controller (PCI) voor 4x200GB PATA HDD's, heb zelf een Highpoint 454 moet wel een betere zijn natuurlijk, zo'n 3ware escalade apparaat bijvoorbeeld.
-19" apparatuur (altijd leuk om mee te kl*ten

)
-(Bijna) complete systemen (vanaf Pentium III 1000Mhz)
-3dfx voodoo kaarten inclusief originele doos en toebehoren (voor de verzameling)
-Electronica; laat maar weten wat voor leuke apparaatjes en gadgets je hebt.
-Hardware waarvan ik niet wist dat ik het nodig heb (ben altijd wel geinteresseerd in wat leuke hardware)
-Ook als je gewoon wat hardware dat de moeite waard is kwijt wilt (voor niks) kun je bij mij aankloppen
ook MSN, niet mailen naar het adres in mijn profiel.
kan soms een tijdje duren voor ik reageer, aangezien ik doordeweeks niet altijd internet heb
Spullen afhalen bij mij thuis of versturen per post geen probleem.(grote en zware opjecten ga ik niet versturen). In het weekend (heb weekendOV) kan ik ook naar grote stations in het oosten en midden van het land komen, maar ga niet voor een pentium 1 het land door reizen
Trouwens wel handig om te vermelden: Ben in het weekend in Doesburg (Gelderland) en doordeweeks in Delft. Alle spullen staan ook in Doesburg.