[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 14

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.457 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
neographikal schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:40:
Andere vraag: kun je het verschil makkelijk herkennen of moet je er eigenlijk altijd de specs voor in duiken? Ik heb het verschil zelf nog nooit gezien, eigenlijk ben ik zeer behoorlijk tevreden over mijn Iiyama E431S-B (v2, een TN-scherm afaik), dus ik zal van de week toch eens in de winkel gaan neuzen in hoeverre het boeiend is :) De enige eis van mij is dat ik fatsoenlijk foto's kan bewerken op het scherm, internetten e.d. gaat altijd wel goed :)
Qua kleurenkwaliteit zul je wel niet veel merken als je niet veeleisend bent (zoals ik). Maar inkijkhoeken merk je toch wel snel met zo'n groot scherm, vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Ik heb net een mailtje gehad van Empc dat de leverancier de Samsung 225BW pas rond midden december weer verwacht... in het vorige topic stond nog 2 december. Ik wacht nog even af want ik wil 'm wel heel graag hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Een idee om de LG L204WT op te nemen in plaats van de LG L203WT?

Wanneer is iets dynamisch contrast en wanneer niet?

Specs:

LG Electronics
20 inch
16:10
300 cd/m2
2000:1
1680 1050 pixels
160 / 160 graden
Response tijd 5 ms
Ingebouwde speakers: Nee
Auto-adjust Nee
DVI-D
D-sub
Zilver

Breedte
46.6 cm
Hoogte
38.4 cm
Lengte
22.6 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159213

Anoniem: 85511 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:22:
Ik heb net een mailtje gehad van Empc dat de leverancier de Samsung 225BW pas rond midden december weer verwacht... in het vorige topic stond nog 2 december. Ik wacht nog even af want ik wil 'm wel heel graag hebben...
Hmm...ik kreeg gister een mail dat mijn bestelling zoveel dagen in bestelling stond, en ik binnen 4 dagen weer bericht krijg...
Ben benieuwd wat ze dan naar mij gaan sturen...

Heb hetzelfde besteld bij EMPC...en ze zeiden tegen mij idd dat 2 dec. weer voorraad zou komen...Ben benieuwd! Kheb m hard nodig...deze monitor is verkocht..en moet weg..Heb nog niks vervangends..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159213 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:10:
[...]
Hmm...ik kreeg gister een mail dat mijn bestelling zoveel dagen in bestelling stond, en ik binnen 4 dagen weer bericht krijg...
Ben benieuwd wat ze dan naar mij gaan sturen...

Heb hetzelfde besteld bij EMPC...en ze zeiden tegen mij idd dat 2 dec. weer voorraad zou komen...Ben benieuwd! Kheb m hard nodig...deze monitor is verkocht..en moet weg..Heb nog niks vervangends..
Die mail had ik ook gehad, is een standaardmailtje. Daar heb ik toen op gereageerd om te vragen of die 2 december klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 22:05

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

RoD schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:39:
De resolutie is niet omhoog gegaan hoor. Die is gelijk gebleven.
Volgens heeft die Samsung 225 BW nou een resolutie van 1600x1050 en die nieuwe heeft 1680x1050. Dus hij is omhoog gegaan lijkt mij.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
de 225 heeft ook gewoon 1680x1050
1600x1050 is ook geen 16:10 verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-07 17:20
RoD schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:37:
[...]

Het is niet alleen die extra 2". Een 24" PVA scherm heeft een betere kwaliteit dan een 22" TN scherm. Denk aan kleuren en inkijkhoeken.
en de resolutie is hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

SVDT schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:48:
Doodzonde dat die randen glimmend zijn
Het eerste wat ik dacht toen ik het scherm in werking zag op de HCC was: 'Wow, de 226BW! Cool!. En het tweede wat ik dacht was 'Tjonge, die rand glimt wel heel erg...!' Want hij glimt ECHT erg. Ik vond het beeld mooi en vond het leuk om te zien (op de rand) dat 'ie 2 ms had, maar echt, die rand glimt opvallend. Het scherm zelf heeft totaal geen glanslaag of zo dus het valt echt op. En het leidt ook af, vind ik. Je ziet echt alles in die rand, ook tijdens het spelen. Ik zag eigenlijk voornamelijk die rand... ;) Zelden zo'n glimmend iets gezien. :+ Ik zit er dan ook aan te denken om de 225BW te kopen als die wat in prijs is gedaald. 5 ms is meer dan goed genoeg en die 2000:1 moet wel dynamisch zijn, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:57

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Tommy The Cat schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:31:
Wanneer is iets dynamisch contrast en wanneer niet?
Meestal even in de specs sheet kijken. Bij een contrast van 2000 kan je er wel van uit gaan dat het dynamisch is. Zo ver ik weet is 1500 contrast het hoogste (eizo heeft zo'n scherm). Boven de 1000 bij alle andere merken is het volgens mij altijd dynamisch. Maar wat ik zei, kan er naast zitten en het zal veranderen in de toekomst wanneer de technologie uiteraard beter wordt, maar ik dacht echt dat eizo de enige was met een 1500 contrast scherm wat niet dynamisch is. Eizo gebruikt dat soort 'marketing' ook niet voor het contrast :)

Generaliserend:

tot 1000 alle merken bijna altijd 'echt' contrast
boven 1000 alle merken behalve eizo dynamisch contrast
1500 en eizo, echt contrast

[ Voor 14% gewijzigd door We Are Borg op 29-11-2006 22:09 ]

Anoniem: 192558

had de iiyama 22", maar vond t beeld drama, heb m teruggebracht en heb nu de dell 2007wfp

veeeel beter. die 5 cm merk ik niet eens zo erg, resolutie is toch hetzelfde, en de kijkhoeken zijn zoveel beter en alles is helderder en scherper

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Anoniem: 192558 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:46:
had de iiyama 22", maar vond t beeld drama, heb m teruggebracht en heb nu de dell 2007wfp

veeeel beter. die 5 cm merk ik niet eens zo erg, resolutie is toch hetzelfde, en de kijkhoeken zijn zoveel beter en alles is helderder en scherper
Misschien even beargumenteren waarom ? Want voor veel mensen is het nodig even te spelen met de settings van het scherm om het gewenste resultaat te krijgen. Bij mij was het ook niet perfect in het begin, maar na wat spelen vond ik pas de juiste config die mij goed dunkte :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Anoniem: 19547

Even over de leverbaarheid van de 225BW.
Ik ben dan wel geen leverancier, maar via mn werk kan ik wel kijken bij diverse groothandels en distributeurs.
Er zijn een aantal kanalen waar wij, als bedrijf de monitor kunnen kopen. De data's die hier genoemd worden kan ik ook terug vinden.

Op dit moment staat ie bij 1 leverancier op 29/12/2006. Precies 1 maand. En elke dag verschuift deze datum op. Dat betekent kortweg dat ze GEEN IDEE HEBBEN wanneer de monitor geleverd wordt.
Als er een termijn < maand wordt genoemd is dat een redelijke aanname dat ie geleverd wordt op die datum. Maar zoals gezegd, schuift de leverdatum nu elke dag 1 dag op.

Bij een andere leverancier staat ie op 15-12. Maar ook hier zeggen ze dat ze nog geen bevestiging van Samsung hebben ontvangen.

Anoniem: 198210

ik heb hem gister besteld,net gebeld naar computer winkel komt vandaag waarschijnlijk binnen bij leverancier, als dat zo is dan heb ik hem waarschijnlijk morgen al de 225bw :) :)

Anoniem: 198210 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:15:
ik heb hem gister besteld,net gebeld naar computer winkel komt vandaag waarschijnlijk binnen bij leverancier, als dat zo is dan heb ik hem waarschijnlijk morgen al de 225bw :) :)
Waar heb je 'm besteld?

/edit: zit er trouwens standaard een DVI kabel bij de 225BW?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 30-11-2006 14:21 ]

Anoniem: 198574

ja dat wil ik ook graag weten!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:29

WoutF

Hoofdredacteur
Ja :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Jongens, een beetje zoekwerk mag wel he! Dit staat namelijk gewoon in de manual en zelfs de online Quick Start: http://downloadcenter.sam...713184103546/EN/3_sub.htm
DVI Cable (option)
Nee dus!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Anoniem: 135195

Ik vind het wel vreemd dat die 225BW zo moeilijk te krijgen is terwijl de 226BW er alweer aan zit te komen...! Dat zal dan ook nog wel een hele tijd gaan duren voordat die er is...
Anoniem: 192558 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:46:

Die 2007wfp is wel een stevige tik duurder...! Ik ben ook wel benieuwd wat er nou precies een drama was. Ik heb de e2200ws op de HCC dagen gezien en ik vond 'm erg mooi... Zat er zelfs aan te denken om 'm te kopen.

Toch blijven reviews lastige dingen: het is ZO persoonsgebonden...! Gisteren zei iemand helemaal happy te zijn met de HP 22" terwijl een week geleden iemand anders dezelfde monitor binnen no time had geretourneerd naar de winkel... Je moet die dingen dus toch echt zelf bekijken. Maar dat is ERG lastig want er staan haast nergens 22" wide screens...!

• RoD
  • Niet online

RoD

voodooless schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:08:
Jongens, een beetje zoekwerk mag wel he! Dit staat namelijk gewoon in de manual en zelfs de online Quick Start: http://downloadcenter.sam...713184103546/EN/3_sub.htm

[...]

Nee dus!
Is dit niet voor elk land verschillend? Zo kreeg ik bij mijn Acer bijvoorbeeld wel een DVI kabel terwijl je dit in de UK (geloof ik) niet krijgt.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pricewatch: Acer AL2216WSD 22" (22", wide, 5ms, D-sub/DVI-D)

Voor degenen die naar de Iiyama aan het kijken waren: een 22" PVA scherm voor dezelfde prijs :o

• RoD
  • Niet online

RoD

neographikal schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:13:

Voor degenen die naar de Iiyama aan het kijken waren: een 22" PVA scherm voor dezelfde prijs :o
Het ding heeft meer weg van een TN scherm. Slechte inkijkhoeken... maar de kleuren schijnen wel bovengemiddeld goed te zijn las ik in een of ander artikel. Ik denk niet dat dit scherm beter is dan de Samsung of de Iiyama.
* RoD heeft dit scherm.

Anoniem: 125106

neographikal schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:13:

Dat is geen PVA scherm, dat is TN.

• neographikal
  • Niet online
Dan mogen ze zich schamen:
Display Technology Type: Advanced PVA
:/

• voodooless
  • Laatst online: 12:43

voodooless

Sound is no voodoo!

RoD schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:11:
Is dit niet voor elk land verschillend? Zo kreeg ik bij mijn Acer bijvoorbeeld wel een DVI kabel terwijl je dit in de UK (geloof ik) niet krijgt.
De Nederlandse handleiding op Samsung.nl zegt precies het zelfde.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Anoniem: 169956

Anoniem: 135195 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:02:
Ik vind het wel vreemd dat die 225BW zo moeilijk te krijgen is terwijl de 226BW er alweer aan zit te komen...! Dat zal dan ook nog wel een hele tijd gaan duren voordat die er is...

[...]

Die 2007wfp is wel een stevige tik duurder...! Ik ben ook wel benieuwd wat er nou precies een drama was. Ik heb de e2200ws op de HCC dagen gezien en ik vond 'm erg mooi... Zat er zelfs aan te denken om 'm te kopen.

Toch blijven reviews lastige dingen: het is ZO persoonsgebonden...! Gisteren zei iemand helemaal happy te zijn met de HP 22" terwijl een week geleden iemand anders dezelfde monitor binnen no time had geretourneerd naar de winkel... Je moet die dingen dus toch echt zelf bekijken. Maar dat is ERG lastig want er staan haast nergens 22" wide screens...!
Officecentre heeft erg veel schermen van 17 inch tot 22 inch op voorraad en je kunt zo ook meteen zelf bekijken. En zijn net zo goedkoop als de gemiddelde shop in de pricewatch, het enige probleem is dat je een pasje moet hebben om binnen te mogen. Maar deze kun je natuurlijk gewoon van iemand lenen, ze zitten door heel het land.

Anoniem: 23367

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar die Asus MW221U. Jammer dat daar nog geen fatsoenlijk (Engelse) recensie van is ;(

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
En ik ben nog steeds benieuwd baar een 22"-er die WEL leverbaar is :'(

Anoniem: 133091

RoD schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:11:
[...]

Bij mijn Samsung 225BW werd wel een DVI-kabel meegeleverd.

• neographikal
  • Niet online
Ik heb ze maar eens gemaild hoe het nou zit... Het zou nl. wel een leuke deal zijn: die TN-schermen werden me gisteren zwaar afgeraden voor Photoshop gebruik en dit zou het enige zijn wat onder de 350 euro zou zitten, een fatsoenlijke beeldmaat zou hebben en geen TN scherm zou zijn :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 133091 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:46:
[...]

Bij mijn Samsung 225BW werd wel een DVI-kabel meegeleverd.
Dat bedoel ik maar :)
neographikal schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:47:
[...]

Ik heb ze maar eens gemaild hoe het nou zit... Het zou nl. wel een leuke deal zijn: die TN-schermen werden me gisteren zwaar afgeraden voor Photoshop gebruik en dit zou het enige zijn wat onder de 350 euro zou zitten, een fatsoenlijke beeldmaat zou hebben en geen TN scherm zou zijn :)
Het kan nooit zo zijn dat er in dat scherm een PVA paneel zit. De kijkhoeken zijn er te slecht voor. In het 24" scherm van Acer zit wél een PVA scherm en heeft ook betere inkijkhoeken. Het zou raar zijn als er in de 22" van Acer hetzelfde paneel zat, maar dat de inkijkhoeken verschilden. Dit scherm is kwalitatief gewoon minder dan een PVA naar mijn mening, dus ik kan het me niet voorstellen dat er tóch een PVA paneel in zit.

[ Voor 66% gewijzigd door RoD op 30-11-2006 17:49 ]

Mijn 225BW is zojuist verzonden. Ik had 'm in eerste instantie besteld bij Empc onder rembours (circa 440 euro totaal), maar de levering werd uitgesteld en ik heb niet het idee dat ze op korte termijn weer ergens binnenkomen. Ik had onder rembours besteld vanwege de onbekende levertijd dus dan kon ik makkelijker annuleren. Vandaag zag ik dat ze 'm bij Yorcom op voorraad hebben, even gebeld om er zeker van te zijn en ze hadden er nog een aantal staan. Besteld en betaald met iDeal en net een verzendbevestiging gehad :) Ben nu 445 euro kwijt inclusief verzendkosten dus dat is nog wel te doen.

Anoniem: 159520

Review op prad.de (Duits) van de E2200WS-B van Iiyama http://www.prad.de/new/monitore/test-iiyama-e2200ws-b1.html
twijfel tussen de:
E2200WS-B
Samsung960BG
Samsung931C
LG L1900J-BF

Ik game 60%
30% Autocad
10% msn/Office

Anoniem: 145944

Op TrustedReviews is te lezen, dat Viewsonic met een reeks nieuwe monitoren komt in de VG reeks oftewel de Graphic Series.

Artikel TrustedReviews

Versies: 20" en groter

Viewsonic VG2021m
Viewsonic VG2021wm
Viewsonic VG2030wm
Viewsonic VG2230wm

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 03-06 05:58
We Are Borg schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:07:
[...]
Meestal even in de specs sheet kijken. Bij een contrast van 2000 kan je er wel van uit gaan dat het dynamisch is. Zo ver ik weet is 1500 contrast het hoogste (eizo heeft zo'n scherm). Boven de 1000 bij alle andere merken is het volgens mij altijd dynamisch. Maar wat ik zei, kan er naast zitten en het zal veranderen in de toekomst wanneer de technologie uiteraard beter wordt, maar ik dacht echt dat eizo de enige was met een 1500 contrast scherm wat niet dynamisch is. Eizo gebruikt dat soort 'marketing' ook niet voor het contrast :)

Generaliserend:

tot 1000 alle merken bijna altijd 'echt' contrast
boven 1000 alle merken behalve eizo dynamisch contrast
1500 en eizo, echt contrast
Bedankt voor je reactie

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 145944 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:30:
Op TrustedReviews is te lezen, dat Viewsonic met een reeks nieuwe monitoren komt in de VG reeks oftewel de Graphic Series.

Artikel TrustedReviews

Versies: 20" en groter

Viewsonic VG2021m
Viewsonic VG2021wm
Viewsonic VG2030wm
Viewsonic VG2230wm
Hun 22" scherm is in ieder geval niet zo spannend. Zelfde specs als de meeste 22" schermen hier en ook nog eens speakers. Lelijke dikke rand onder... niet echt geslaagd imo.

• neonlamp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik heb sinds een week een Samsung 205BW. Ik weet dat ik niet te veel mag verwachten gezien de prijs en ben me bewust van de beperkingen en problemen met TN-panelen, maar er is toch iets waaraan ik me blijf storen.
Bij een witte achtergrond valt er me telkens een lichte groen-blauwige "schijn" op in de linkerbovenhoek. Ik dacht dat het wel zou wennen na verloop van tijd, als ik er niet meer zo op zou letten, maar spijtig genoeg is dat niet het geval.

Als je van onderen naar het scherm kijkt, breidt die schijn zich uit over de bovenkant en wordt hij donkerder, en naarmate je nog lager gaat verkleurt het hele scherm. Een kwestie van kijkhoek dus... Maar het probleem is dat als je wat meer van bovenaf op het scherm kijkt, die groene verkleuring wel verdwijnt maar er ook onderaan al een roze verkleuring optreedt.

Ik vind dus geen enkel opstelling die een ietwat egaal beeld geeft.

Wat is de ervaring van andere 205BW-eigenaren hiermee? Is dit "normaal" bij dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik kon het niet laten en heb vandaag een Acer AL2216W gehaald, proberen is het altijd waard. Dus bij deze mijn 'userreview'.

Het vorige scherm
Dit is mijn eerste LCD scherm, ik was mijn CRT scherm qua omvang dermate zat dat ik het tijd vond naar een nieuw scherm uit te kijken. Mijn vorige scherm was een Eizo T966, een topmodel Eizo scherm dat ik een aantal jaar terug op de kop had getikt voor een zacht prijsje. Echt een heerlijk scherm, maar alleen die omvang, 52 cm diep. Hij is ruim aanwezig op mijn bureau.

Ik sluit mijn schermen aan op een Athlon 64 FX60, 2 GB geheugen en een Asus X850XT PE.

Waarom een Acer AL2216W
Ik had goede reviews gelezen over dit scherm en wilde toch eens kijken hoe de LCD technologie zich nu verhoudt tot CRT schermen. En aangezien Mediamarkt de mogelijkheid biedt een scherm zonder pardon terug te brengen als het niet bevalt, vond ik dit een mooie kans voor een test en misschien een aankoop. Het scherm heeft mij 379 euro gekost, bij Mediamarkt Rotterdam Alexander.

Kleurweergave (natuurgetrouw?)
Ik heb met mijn Eizo natuurlijk een ultieme referentie in huis qua kleurechtheid. En ik moet zeggen dat voor een TN scherm, en een scherm van deze prijs, de kleuren heel erg goed te noemen zijn. Het valt mij heel erg mee. De kleuren ogen ietwat flets ten opzichte van mijn Eizo (wat ook te verwachten viel natuurlijk door het gebrek aan contrast), maar komen qua toon goed overeen. Zeker een positief punt van dit scherm. Er is wel een lichte geelzweem aanwezig, maar dat is goed te verhelpen denk ik door wat te schuiven met de gamma-instellingen per kleur.

Ghosting
Vergeleken met mijn Eizo is het beeld bij beweging minder strak, maar het is zeker niet storend aanwezig. Prima scherm om mee te gamen.

Scherpte
Ik heb de Acer AL2216W aangesloten via DVI en daarmee is het scherm scherper dan mijn Eizo. Een positief punt van LCD-schermen dus. Is ook logisch natuurlijk, via DVI is het proces van graka tot scherm volledig digitaal.

Backlight bleeding, uniformiteit backlight
Backlightbleeding is aanwezig boven en onder, en redelijk goed zichtbaar bij een volkomen zwart scherm. Maar dat komt in de praktijk natuurlijk niet vaak voor, tenzij je films kijkt. Bij het dagelijks gebruik voorzie ik geen problemen door de backlight bleeding. De backlight is goed uniform, er is geen sprake van intensiteitsverschillen.

Kijkhoek
Vergeleken met mijn Eizo vind ik de kijkhoek echt belabberd. Als ik enigszins met mijn hoofd beweeg veranderen de kleuren al. Dat is natuurlijk een gevolg van de toegepast TN technologie, het scherm is daar eigenlijk te groot voor. Bij een klein scherm valt deze beperking van TN niet op, dit omdat het scherm maar een klein aantal graden van het gezichtsveld beslaat. Bij een groot scherm als de Acer AL2216W wordt een veel groter gezichtsveld bedekt en dat maakt de beperkingen van TN extra goed zichtbaar. Het is aan jezelf om te bepalen hoe acceptabel dit is, voor mij is dit absoluut onacceptabel, ik ga het scherm dan ook terug brengen. :)

Bouwkwaliteit en uiterlijk
Het scherm is degelijk gebouwd, niks op aan te merken. De voet oogt ietwat goedkoop maar is constructief gezien in orde. Wel is het scherm niet in hoogte verstelbaar, voor de lange Friezen misschien een probleem dus. ;) Het uiterlijk is basic, maar dat vind ik een pre. Een dunne rand maakt een monitor slank en dat is nou juist een van de punten waarop LCD kan scoren ten opzichte van CRT. Daar maakt Acer dus optimaal gebruik van.

Conclusie
Kijk bij het kiezen van een scherm eerst naar wat je eigen eisen zijn. Als je op zoek blijkt te zijn naar een scherm waar goed mee te gamen valt en genoegen neemt met een redelijke performance op het gebied van beeldkwaliteit is de Acer AL2216W een goede keus, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt is het eigenlijk gewoon een heel goed product (voor films is dit scherm minder geschikt). Liggen je eisen echter hoger, dan blijkt dat je niet voor een dubbeltje op de eerst rang kan zitten. Het gat ten opzichte van een CRT scherm is werkelijk enorm. CRT is eigenlijk op alle punten superieur, ik durf wel te stellen ten opzichte van alle LCD technologie (PVA, MVA, IPS, TN).

De conclusie voor wat mij betreft moge duidelijk zijn, ik blijf voorlopig nog mijn CRT scherm houden maar ik ga wel sparen voor een 24 inch PVA scherm. Hoewel ik betwijfel of die mijn CRT kunnen evenaren. Wellicht dat ik over stap op LCD als blijkt dat ik vrij weinig inlever, extra ruimte op mijn bureau is mij wel wat waard. SED is eigenlijk waar ik op wacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:01

The Legend

*Plop*

Conclusie
Kijk bij het kiezen van een scherm eerst naar wat je eigen eisen zijn. Als je op zoek blijkt te zijn naar een scherm waar goed mee te gamen valt en genoegen neemt met een redelijke performance op het gebied van beeldkwaliteit is de Acer AL2216W een goede keus, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt is het eigenlijk gewoon een heel goed product (voor films is dit scherm minder geschikt). Liggen je eisen echter hoger, dan blijkt dat je niet voor een dubbeltje op de eerst rang kan zitten. Het gat ten opzichte van een CRT scherm is werkelijk enorm. CRT is eigenlijk op alle punten superieur, ik durf wel te stellen ten opzichte van alle LCD technologie (PVA, MVA, IPS, TN).
Ik heb dit scherm nu 3 weken en vind het prima geschikt om fils op te kijken. De mindere kijkhoek tov CRT schermen merk je alleen bij donkere scenes. Ik heb de monitor op een wandsteun, ik kijk vanaf m'n bed op ongeveer 2,5 meter afstand en zit lager dan de monitor (kijkhoek van beneden dus) en vind het beeld gewoon prima.

Het is gewoon een kwestie van hoe hoog je je eisen stelt. Als jij van een Eizo CRT scherm komt weet je gewoon dat de kleurechtheid en inkijkhoek gaan tegenvallen. Dan is het logisch dat een 22" TN scherm je niet gaat bevallen maar dat ligt dan mijn inziens niet aan het scherm maar aan jou referentiekader. Als je jaren BMW rijd en dan een nieuwe Daihatsu koopt kijk je ook niet raar op als je het minder vindt rijden, terwijl de Daihatsu best een goede wagen is.

Kwestie van perceptie en dubbeltje-op-de-eerste-rang idee :P (nofi)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192558

PassieWassie schreef op donderdag 30 november 2006 @ 12:09:
[...]

Misschien even beargumenteren waarom ? Want voor veel mensen is het nodig even te spelen met de settings van het scherm om het gewenste resultaat te krijgen. Bij mij was het ook niet perfect in het begin, maar na wat spelen vond ik pas de juiste config die mij goed dunkte :)
ik vond de iiyama ook tof toen ik m in de winkel zag staan
maar toen ik m eenmaal had staan:
veel te fel, pas toen t contrast op 30 stond kon ik rustig kijken, maar toen was t beeld wel donkerder dan hoe t zou moeten zijn
als ik even bewoog veranderde de kleuren, dramatische kijkhoek (ligt denk ik niet aan iiyama maar aan t TN paneel)
je kon de monitor ook niet verstellen
alles was ook erg plastic van de voet

die dell is wat zwaarder, metaler, ziet er mooier uit en kan je heel fijn verstellen, schuift zo op en neer op die voet
ik deed m aan en heb geen ene setting hoeven wijzigen
kijkhoeken zijn fantastisch, kleuren perfect
praktisch geen bleeding

er zat ook geen cd bij de iiyama, was nog een gekut om de juiste drivers te vinden
die dell verbond ik met de pc en huppa
ook nog eens een aantal USB aansluitingen in de monitor zelf

en dat voor maar 70 euro meer dan die 22 inch schermen die nu hot zijn puur omdat ze groot zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
Ik ben net zoals (bijna) iedereen hier ook op zoek naar een mooie 22" met een nette prijs.
Die 24" Benq FP241wz is te duur, maar ik lees net dat Benq ook een 22" van dezelfde lijn heeft:
Zie de Benq website

http://www.channelweb.nl/...ubriek=1193961&id=1753938

Ik zie hier nog heel weinig info over? Nog geen reviews?

[ Voor 11% gewijzigd door tiepeks op 01-12-2006 13:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Crow NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Beste mensen,

We hebben nu allemaal op kantoor een 19" IIyama Vision Master Pro 451 (CRT). Deze zijn nu bijna 6 jaar oud dus we willen binnenkort nieuwe monitoren gaan kopen en willen naar 20 of 22" TFT.

We gebruiken Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, Office en nog wat programma's en spelen geen games.

Wat zijn daarvoor geschikte 20 of 22" TFT monitoren? Het budget is rond de 450 euro excl. btw. Het is wel belangrijk dat de kleuren en de kijkhoek goed zijn.

Ik heb al een beetje gezocht in wat topics en ben al verschillende typen van bijv. IIyama, Dell en Acer tegengekomen maar noem ze bewust even niet op anders zou het alleen daarom gaan maar we staan open voor elk merk.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met die eisen zou ik niet voor een TN scherm gaan aangezien die relatief gezien slechte kleuren en kijkhoeken geven. Een 20" Dell scherm zou opzich een goede keus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Anoniem: 192558 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:45:
[...]
je kon de monitor ook niet verstellen
Hehe, dit dacht ik ook, je moet alleen effe wat meer kracht zetten, dan is hij wel degelijk verstelbaar ;) Verder kan ik me wel vinden in je mening, dit is erg persoonsgebonden. Persoonlijk heb ik dit scherm voor het gamen en kantoorwerk. Ik zit er dus altijd recht voor :) Bevalt prima.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Laatst online: 17-02 21:01

jubeth

%^)

SVDT schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 03:56:
Ik had goede reviews gelezen over dit scherm en wilde toch eens kijken hoe de LCD technologie zich nu verhoudt tot CRT schermen.
Dan moet je in ieder geval geen acer kopen. Beginnen kun je beter met een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:01

The Legend

*Plop*

Julius schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:14:
[...]
Dan moet je in ieder geval geen acer kopen. Beginnen kun je beter met een Samsung.
En dat fundeer je met.. :? Lijkt me complete onzin.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Pfft, de zoektoch naar een PVA scherm is pittig... Als ik zeg: LG L2000

Zeggen jullie dan TN of PVA-alike? Kijkhoeken zijn wel flink nl. :)

Zucht, ik zit te slapen, geen wide en een uitermate vreemde resolutie. Belinea 102030W is daarentegen wel MVA, 20" wide en slecht 330 euro. * neographikal snort weer verder naar reviews :)

[ Voor 31% gewijzigd door neographikal op 01-12-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198574

zou die Belinea 102030W goed zijn voor drp werk zoals photoshop enzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Zojuist bij OfficeCenter de Acer AL2216W gehaald.
Wat een groot, mooi, scherp scherm! Resolutie is ook heel groot, wat een ruimte op het bureaublad! Ook foto's zien er heel mooi uit! Helderheid en contrast staan op 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09-2023
Vraagje over de Acer AL2032WM: heeft iemand deze monitor en zo ja, kun je me vertellen of deze een CrystalBrite scherm heeft?

Op de site van Acer staat het bij de AL2032WA duidelijk gespect, maar bij de M versie niet en diverse internetsites doen er nog al wazig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Julius schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:14:
Ik denk niet dat de Samsung en de Acer van 22 inch elkaar veel ontlopen. Ze gebruiken allebei hetzelfde paneel dus er kan hooguit in de aanstuurelektronica iets veranderd worden qua kwaliteit. Omdat de kleuren op de Acer behoorlijk natuurgetrouw zijn vermoed ik echter dat daar niks mis mee is. Ik denk niet dat Acer onder doet voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

masser120 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:46:
Zojuist bij OfficeCenter de Acer AL2216W gehaald.
Wat een groot, mooi, scherp scherm! Resolutie is ook heel groot, wat een ruimte op het bureaublad! Ook foto's zien er heel mooi uit! Helderheid en contrast staan op 50.
Resolutie groot? Vind ik meevallen... niet dat het slecht is, maar als je dicht voor het scherm gaat zitten kun je met gemak de pixels tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
The Legend schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:36:
Ik heb de monitor op een wandsteun, ik kijk vanaf m'n bed op ongeveer 2,5 meter afstand en zit lager dan de monitor (kijkhoek van beneden dus) en vind het beeld gewoon prima.
Ja dat viel mij ook op, de kijkhoek naar onder toe is goed te doen, het beeld wordt iets donkerder maar dat is niet storend. Ik dacht toch dat de kijkhoek naar onder meestal een achilleshiel was, maar daar is geen sprake van bij de Acer.
Het is gewoon een kwestie van hoe hoog je je eisen stelt. Als jij van een Eizo CRT scherm komt weet je gewoon dat de kleurechtheid en inkijkhoek gaan tegenvallen. Dan is het logisch dat een 22" TN scherm je niet gaat bevallen maar dat ligt dan mijn inziens niet aan het scherm maar aan jou referentiekader. Als je jaren BMW rijd en dan een nieuwe Daihatsu koopt kijk je ook niet raar op als je het minder vindt rijden, terwijl de Daihatsu best een goede wagen is.
Ik ben best bereid wat in te leveren op mijn CRT, daar moet je gewoon reeel in zijn als je een LCD scherm wil. Als de kijkhoek wat groter was geweest dan had ik het scherm zeker gehouden. Dat was dus eigenlijk het voornaamste punt waar ik zekerheid over wilde hebben voordat ik zou gaan sparen voor een PVA scherm. ;)
Kwestie van perceptie en dubbeltje-op-de-eerste-rang idee :P (nofi)
Laat ik het onomwonden zeggen, de Acer heeft een heel goede prijs/kwaliteits verhouding, zelfs als je eisen op een redelijk niveau hebt is de Acer het overwegen waard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SVDT: Waar had jij je kleuren op staan bij je Acer scherm? Ik vind zelf alles wat afwijkt van de standaardinstellingen alleen maar minder mooi worden, maar misschien stel ik niet goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038

neonlamp schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:57:
Ik heb sinds een week een Samsung 205BW. Ik weet dat ik niet te veel mag verwachten gezien de prijs en ben me bewust van de beperkingen en problemen met TN-panelen, maar er is toch iets waaraan ik me blijf storen.
Bij een witte achtergrond valt er me telkens een lichte groen-blauwige "schijn" op in de linkerbovenhoek. Ik dacht dat het wel zou wennen na verloop van tijd, als ik er niet meer zo op zou letten, maar spijtig genoeg is dat niet het geval.

Als je van onderen naar het scherm kijkt, breidt die schijn zich uit over de bovenkant en wordt hij donkerder, en naarmate je nog lager gaat verkleurt het hele scherm. Een kwestie van kijkhoek dus... Maar het probleem is dat als je wat meer van bovenaf op het scherm kijkt, die groene verkleuring wel verdwijnt maar er ook onderaan al een roze verkleuring optreedt.

Ik vind dus geen enkel opstelling die een ietwat egaal beeld geeft.

Wat is de ervaring van andere 205BW-eigenaren hiermee? Is dit "normaal" bij dit scherm?
Ik heb zelf ondertussen al een 2-tal maanden de 205BW en heb die verkleuring niet, het lijkt mij dat je monitor niet helemaal perfect is...het ietwat verdonkeren van het beeld bij van bovenaf of onderen kijken is normaal, maar echt verkleuren mag het nog niet al te snel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
Hoi dames en heren.... Ik ben ook geïntresseerd in het kopen van een 20/22 inch monitor (350/450euro)
ik vroeg me af of iemand evaring heeft met het combineren van zo'n scherm met een xbox360 :)...

grtz,

Paulus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 22:31
P-Nut schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 00:00:
Hoi dames en heren.... Ik ben ook geïntresseerd in het kopen van een 20/22 inch monitor (350/450euro)
ik vroeg me af of iemand evaring heeft met het combineren van zo'n scherm met een xbox360 :)...

grtz,

Paulus
Ik raad je als eerste aan even rond te neuzen op het grote xbox 360 topic, want daar zijn al wat pagina's aan gewijd in het laatste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

SVDT schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:11:
[...]
Ik denk niet dat de Samsung en de Acer van 22 inch elkaar veel ontlopen. Ze gebruiken allebei hetzelfde paneel dus er kan hooguit in de aanstuurelektronica iets veranderd worden qua kwaliteit. Omdat de kleuren op de Acer behoorlijk natuurgetrouw zijn vermoed ik echter dat daar niks mis mee is.
Ik stel dat je in ieder geval acer niet moet nemen om LCD mee met CRT te gaan vergelijken. Kun je beter een goed model van Samsung nemen. (Kijk alleen al naar hun recente mobiele telefoonscreens.)
En juist in die aansturing zitten de verschillen.
Zet http://global.acer.com/about/ naast http://www.samsung.com/AboutSAMSUNG/
en bekijk de historie van beiden. Je mag van mij stellen dat het merk je geen donder kan schelen,
maar mijn ervaring is dat het daar nu juist wèl heel erg op staat en valt, zeker op de lange duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-06 22:04
Iemand een idee wat de grootste PVA/MVPA schermen zijn, wel geschikt voor gaming maar toch kleiner dan 24"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 15:13
Was er eigenlijk helemaal uit dat ik de Acer 24" ging halen (voor zo'n 700 euro) maar nu heeft Dell hun 24" in de aanbieding voor iets over de 800 (beide prijzen inc. BTW). Heeft iemand ervaring met beide schermen en is de Dell die 100 euro extra waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
Julius schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 02:09:Zet http://global.acer.com/about/ naast http://www.samsung.com/AboutSAMSUNG/
en bekijk de historie van beiden. Je mag van mij stellen dat het merk je geen donder kan schelen,
maar mijn ervaring is dat het daar nu juist wèl heel erg op staat en valt, zeker op de lange duur.
Historie zegt niet zoveel, anders moet je ook vermelden dat Samsung 10 jaar geleden nog in het rijtje van de C of D merken viel. Je wilde er nog niet dood mee gevonden worden.

Samsung is nu net een soort Apple, ze maken redelijk hippe (en ook wel aardig goede) producten, hangen daar een vrij groot prijskaartje aan, en het verkoopt als een tierelier. Toch is de Creative Zen uiteindelijk kwalitatief gezien superieur aan de iPod. ;)
RoD schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:21:
SVDT: Waar had jij je kleuren op staan bij je Acer scherm? Ik vind zelf alles wat afwijkt van de standaardinstellingen alleen maar minder mooi worden, maar misschien stel ik niet goed in.
Met het gamma van het beeldscherm moet je inderdaad niet veel schuiven. Het wordt er niet mooier op, ik heb ze allemaal op 50 staan. Waar je beter mee kan schuiven denk ik zijn de kleuren in de videodriver.
LordLynx schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:53:
Was er eigenlijk helemaal uit dat ik de Acer 24" ging halen (voor zo'n 700 euro) maar nu heeft Dell hun 24" in de aanbieding voor iets over de 800 (beide prijzen inc. BTW). Heeft iemand ervaring met beide schermen en is de Dell die 100 euro extra waard?
Voor de Dell 2407 heb ik begrepen dat je beter nog een revisie (nu A03 dus wachten op A04) kunt wachten voordat je hem koopt. Het scherm heeft wat kinderziektes, en dat vind ik eigenlijk een tegenvaller bij een scherm van 800 euro.

[ Voor 58% gewijzigd door SVDT op 02-12-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Samsung is nu net een soort Apple, ze maken redelijk hippe (en ook wel aardig goede) producten, hangen daar een vrij groot prijskaartje aan, en het verkoopt als een tierelier. Toch is de Creative Zen uiteindelijk kwalitatief gezien superieur aan de iPod. ;)
offtopic:
Toeval wil dat de Samsung mp3 spelers superieur zijn aan zowel Creative als Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Ik wilde het niet vertellen voordat ik er zelf een besteld had, maar hier zijn 10+ Acer AL2216WSD's op voorraad voor 333 euro (346 incl verzendkosten) :P :

Plovershop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198210

ghosting is onder 8ms niet meer met het blote oog waar te nemen, ook vind ik de inkijk hoek van 160 graden geen belemmering voor het spelen van games, als je alleen games speelt en geen autocad of photoshop gebruikt is een tn panel ruim voldoende en stukken goedkoper, heb nu nog een 930bf geweldig scherm voor games niks mis mee.heb nu een 225bw in bestelling staan . deze gaat naar mijn vrouw,heeft nu nog een 15 inch tft. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, dat ben ik niet per definitie met je eens. Die inkijkhoeken kunnen op grote schermen, zoals die 22" wel irritant zijn. Je hoeft er maar ietsjes scheef voor te zitten en de kleuren worden al gauw minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127648

Op die site www.plovershop.nl daar staat ook een andere 22" Acer.
Namelijk de ACER AL2223W, is er iemand die daar al meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Nog altijd niets extra over de Samsung 245T bekend? Ben aan het twijfelen tussen die (hangt van de prijs af) en de dell 24".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag mijn Samsung 225BW binnengekregen. Ik heb er nog niet veel mee kunnen werken, maar mijn eerste indruk is: wow! Mooie kleuren, lekker scherp, enorm oppervlak vooral met films kijken (door breedbeeld, heb/had nu 2*17" LCD). Geen dode pixels, dat is mooi want ik had er geen pixelgarantie bijgekocht. Alle 'dode pixels' die ik kon vinden waren vuiltjes op het scherm :)
En toch nog op korte termijn gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12334

BenQ FP241W Reviews:

CNET - 9.0/10 (Spectacular)
http://reviews.cnet.co.uk...,39030120,49285404,00.htm

Bit-tech - Excellence (10/10?)
http://www.bit-tech.net/h.../11/07/Benq_FP241W/1.html

GoodGearGuide ('Great')
http://www.goodgearguide....;1549691195;pid;2413;pt;1

(Weet niet of het eerder gepost is, maar in de startpost staat iig dat er nog geen reviews zijn)

Wel een hoge prijs, maar wellicht omdat het meer class I (rank A/A+ ) panelen zijn dan bij andere merken (?). Ik ben nog wel tevreden met m'n 21" CRT, maar ga denk ik toch wel sparen voor deze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36812

dikki dik schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:51:Ik vraag me af kan ik dan niet beter voor een 19 inch scherm gaan met een lagere resolutie? Of ziet het upscalen er niet al te lelijk uit?
Toevallig afgelopen vrijdag halve dag 2 man bezig gezien met scalen van 4 x 42" LG schermen
Wer aangestuurd via laptop a 800x600
Resultaat was goed >>> samengevat >> DOEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Anoniem: 12334 schreef op zondag 03 december 2006 @ 09:57:
BenQ FP241W Reviews:

CNET - 9.0/10 (Spectacular)
http://reviews.cnet.co.uk...,39030120,49285404,00.htm

Bit-tech - Excellence (10/10?)
http://www.bit-tech.net/h.../11/07/Benq_FP241W/1.html

GoodGearGuide ('Great')
http://www.goodgearguide....;1549691195;pid;2413;pt;1

(Weet niet of het eerder gepost is, maar in de startpost staat iig dat er nog geen reviews zijn)

Wel een hoge prijs, maar wellicht omdat het meer class I (rank A/A+ ) panelen zijn dan bij andere merken (?). Ik ben nog wel tevreden met m'n 21" CRT, maar ga denk ik toch wel sparen voor deze _/-\o_
Ik vind het raar dat bij geen 1 van de reviews die ik gelezen heb er iets wordt gezegt over het ontbreken van 1:1 pixel mapping. Dat is toch wel een erg grootste nadeel aan de benq imo. Gelukkig gaan ze dit nog wel fixen, vraag is alleen hoe lang het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Pred87 schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:10:
Ik vind het raar dat bij geen 1 van de reviews die ik gelezen heb er iets wordt gezegd over het ontbreken van 1:1 pixel mapping. Dat is toch wel een erg grootste nadeel aan de benq imo. Gelukkig gaan ze dit nog wel fixen, vraag is alleen hoe lang het nog gaat duren.
De pixel-mapping is bij de DVI ingang helemaal 1 op 1, dus OK. Alleen als je een vóór december gekochte BenQ FP241W direct aansluit op DVD/HD-doosjes maakt 'ie van 16:9 ineens 16:10.

Naar ik begrepen heb van BenQ hebben ze vanaf half december allemaal de firmware update, en hebben de Z modellen geen last meer van dit issue.

Zie ook deze thread: http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1030300554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91555

Iemand al wat ideetjes over de Asus MW221U? Na lang zoeken denk ik dat het deze wel wordt; ik zit alleen een beetje met de kijkhoek; zou die goed zijn? Voornamelijk gebruik is browsen, photoshop, af en toe filmpje, af en toe gamen.

Deze Tsjechische review is moeilijk te lezen:
http://www.svethardware.c...F217C125722A0036F2F8.html

Iemand die dat wel kan lezen? :P Graag wat tips mbt het kopen van dit scherm, of een andere 20/22"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199527

Hey tweakers,

Ik ben ook op zoek naar een nieuw scherm want ik wordt echt gestoord van dit 19 inch medion ding, dus ik vroeg mij af wat een goede monitor is die niet al te duur is. tussen de 300 en 450 euro ongeveer.

Ik zag dat er veel mensen erg tevreden zijn met de Samsung monitoren en ook de Dell monitoren waren niet slecht.Ik zal de monitor gebruiken voor grafische applicaties zoals Photoshop,3dsMax,Illustrator etc etc en ook voor gaming en film kijken dus eigenlijk zoek ik een all-round goed scherm.

Heeft iemand enige suggesties....ALS er al monitoren te krijgen zijn die dit kunnen binnen deze prijs range.

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 91555 schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:53:
Iemand al wat ideetjes over de Asus MW221U? Na lang zoeken denk ik dat het deze wel wordt; ik zit alleen een beetje met de kijkhoek; zou die goed zijn? Voornamelijk gebruik is browsen, photoshop, af en toe filmpje, af en toe gamen.

Deze Tsjechische review is moeilijk te lezen:
http://www.svethardware.c...F217C125722A0036F2F8.html

Iemand die dat wel kan lezen? :P Graag wat tips mbt het kopen van dit scherm, of een andere 20/22"!
Kijkhoek is bij een dergelijk groot scherm niet ideaal als je een TN paneel hebt. Een klein beetje scheef en een hoek van het scherm begint al te vervormen. Ik weet niet hoeveel waarde je aan de kijkhoek hecht... maar het kan wel irritant zijn.
Anoniem: 199527 schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:55:
Hey tweakers,

Ik ben ook op zoek naar een nieuw scherm want ik wordt echt gestoord van dit 19 inch medion ding, dus ik vroeg mij af wat een goede monitor is die niet al te duur is. tussen de 300 en 450 euro ongeveer.

Ik zag dat er veel mensen erg tevreden zijn met de Samsung monitoren en ook de Dell monitoren waren niet slecht.Ik zal de monitor gebruiken voor grafische applicaties zoals Photoshop,3dsMax,Illustrator etc etc en ook voor gaming en film kijken dus eigenlijk zoek ik een all-round goed scherm.

Heeft iemand enige suggesties....ALS er al monitoren te krijgen zijn die dit kunnen binnen deze prijs range.

Alvast heel erg bedankt.
Voor grafische dingen ed zou ik niet voor een scherm met TN paneel gaan, maar voor een MVA/PVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm (zoekt op google en leest even wat alle soorten afkortingen betekennen) ok ok. Wat zijn schermen waar ik aan moet denken dan? Heb je een voorbeeld? En als ik dat zo lees zijn dat waarschijnlijk ook schermen die zwaar buiten mijn prijsklasse vallen ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 13:03
Anoniem: 199527 schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:16:
Hmmm (zoekt op google en leest even wat alle soorten afkortingen betekennen) ok ok. Wat zijn schermen waar ik aan moet denken dan? Heb je een voorbeeld? En als ik dat zo lees zijn dat waarschijnlijk ook schermen die zwaar buiten mijn prijsklasse vallen ofniet?
wat is uw budget..?

maar ze zijn inderdaad wat prijzig..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stond in mijn post erboven maar het komt er op neer dat ik maar tussen de 300-450 kan besteden miss tot 500 euro maar dat zal waarschijnlijk ook niet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 13:03
Anoniem: 199527 schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:22:
Stond in mijn post erboven maar het komt er op neer dat ik maar tussen de 300-450 kan besteden miss tot 500 euro maar dat zal waarschijnlijk ook niet genoeg zijn.
Viewsonic VX2025WM 412,50
Belinea 102035W (112005) 407,39

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die zien er wel goed uit! Verder nog suggesties Icekiller? of iemand anders? Voordat ik een keuze maak zou ik namelijk nog wel even willen kijken wat er nog meer is. Deze houd ik voorlopig aan als beste keuze voor mijn buget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
zo vandaag de samsung 205bw in gebruik genomen. het is een mooi scherm en ik kan gewoon in het catalyst control instellen of ik zwarte balken wil of dat hij uitrekt. geen dode pixels ofzo en nauwelijks backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 21:54
Ik heb weekend ook een Samsung 205BW gekocht. Populair scherm aan de reacties te zien hier. Ik ben zeer tevreden over het scherm. Mooie kleuren en bijna geen ghosting. Vooral gamen in breedbeeld (HL2, AOE3) is geweldig. Film kijken is ook leuk geworden. Gelukkig geen dode pixels. Heb het scherm gekocht bij Computerland voor 319 euro. Daar hadden ze pixelgarantie. En 8 dagen omruilgarantie bij niet tevreden.

Een groot pluspunt t.o.v. vele andere schermen is dat de Samsung in hoogte verstelbaar is. En je kunt het scherm met gemak naar links of rechts draaien door de draaibare voet. Wat ik wel mis een USB hub, maar ja voor dit geld.

Wat ik wel gemerkt heb is dat je het scherm goed moet instellen. Standaard staat het contrast te hoog en de brightness moet ook omlaag. Bij film kijken zie ik nog wel wat backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Mijn 205BW piept als de brightness lager dan 85 komt. Is dit normaal? als je dan nog lager gaat dan wordt het piepen wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was nog even door aan het zoeken en kwam deze monitor tegen Samsung SyncMaster 215TW... iemand ervaringen met deze monitor of advies over het mogelijk aanschaffen? Heb wel al een paar reviews gelezen en hij kwam zeer degelijk uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Blueone schreef op maandag 04 december 2006 @ 08:45:
Mijn 205BW piept als de brightness lager dan 85 komt. Is dit normaal? als je dan nog lager gaat dan wordt het piepen wel minder.
Dat is vaker gemeld hier ja. Ik denk dat je hem het beste kunt omruilen voor een andere als het echt irritant is.
Anoniem: 199527 schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:38:
Ik was nog even door aan het zoeken en kwam deze monitor tegen Samsung SyncMaster 215TW... iemand ervaringen met deze monitor of advies over het mogelijk aanschaffen? Heb wel al een paar reviews gelezen en hij kwam zeer degelijk uit de test.
Er is hier al een heleboel gezegd over de 215TW, bijvoorbeeld over de input lag. Heb je dit topic en de vorigen al eens doorzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja heb ze wel doorgelezen maar heb de type nummers niet onthouden, zal nog eens back tracken dan.
Had iemand nog een andere suggestie qua monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eisen? Budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had gister al een post gemaakt.Hier de link daarnaar. Anoniem: 199527 in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."

Deze werden mij gister al aangegeven.

Viewsonic VX2025WM 412,50
Belinea 102035W (112005) 407,3

maar was benieuwd of er nog meer modellen waren, misschien ook die groter dan 20 inch waren. Weet verder zelf ook wel dat groter al snel buiten mijn price range zal vallen, maar die 21 inch zag er behalve de input lag dan wel goed uit. In ieder geval elke suggestie zou geweldig zijn!

alvast bedankt :)

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 199527 op 04-12-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Die Benq van 22", is die een beetje leverbaar in België? En de Samsung 22", hoe zit het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvalk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:12
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, 19"of 22" (1680*1050) met een glanzende toplaag.
Dell gebruikt deze toplaag ook bij een aantal laptops, volgens mij is dit zo'n scherm: 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®.
En ook Apple gebruikt een glanzende toplaag bij de MacBooks.

Is er iemand die een desktopmonitor weet met zo'n toplaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 19:00
Ik zit met een vraagje.
Ik zit nu al 2 weken te wachten voor de iiyama E2200WS omdat ik dacht dat de samsung nog langer duurde voordat het in voorraad was, maar nu zie ik dat de samsaung 225BW in voorraad is.
Ik kan nu twee dingen doen wachten voor nog een weekje want dan is de E2200WS op voorraad of morgen 80 euro erbij voor een samsung 225BW.

Wat is een betere optie? 80 euro is niet zo'n probleem maar ik betwijfel of de Samsung zo veel beter is dan de iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zou je voor dat geld niet naar de Belinea 102035W gaan kijken? Geen 22", maar wel dezelfde resolutie op een MVA-panel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 15:13
rvdvalk schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:41:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, 19"of 22" (1680*1050) met een glanzende toplaag.
Dell gebruikt deze toplaag ook bij een aantal laptops, volgens mij is dit zo'n scherm: 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®.
En ook Apple gebruikt een glanzende toplaag bij de MacBooks.

Is er iemand die een desktopmonitor weet met zo'n toplaag?
Volgens mij gebruikt alleen Sony voor desktopschermen zo'n glazende laag, maar die hebben weer geen widescreens. Maar ik verdiep me er nog niet zo lang in (wil pas sinds de HCC een 22/24" hebben en ben het merendeel van die tijd ziek geweest) dus ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-06 22:04
Ik heb begrepen dat de volgende schermen allen (M)PVA schermen zijn:
Belinea 102035W
Acer AL2032WM
AL2032WA
Viewsonic VX2025WM
Dell 2007WFP

Iemand hier ervaring met deze schermen welke goed zijn voor gaming maar met nog steeds goede kleurweergave? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70824

RoD schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:55:
[...]
Er is hier al een heleboel gezegd over de 215TW, bijvoorbeeld over de input lag. Heb je dit topic en de vorigen al eens doorzocht?
Input lag is dikke onzin imo. Ik had eerst een 930BF.. heb nu de 215TW en er is echt geen input lag of zo. Dit scherm is echt goed. Contrast is duidelijk een stuk hoger en ik vind persoonlijk dat het een mooier beeld heeft. 205BW zal wel zo'n zelfde type paneel gebruiken als 930BF.
Sommige mensen zeggen dat de 215TW duur is etc... je kan beter een 205BW kopen of zo. Maar ik hou het erbij: er is echt een verschil kwa beeld/kleuren etc. Zou zeker een 215TW nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Vandaag mijn Acer AL2216Wsd S-PVA scherm besteld.
Heb er wel pixel garantie bijgenomen, heb namelijk al een scherm met een rode defecte sub-pixel :-(

Scherm komt als het goed is morgen binnen _/-\o_

Heeft er toevallig iemand al BF2142 gespeeld op 1680 x 1050 en wat zijn daarvan de bevindingen...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
fast-server schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:53:
Heb er wel pixel garantie bijgenomen, heb namelijk al een scherm met een rode defecte sub-pixel :-(
Er zit een TN paneel in hoor. De specs die Acer op de site heeft staan zijn niet juist.

[ Voor 9% gewijzigd door SVDT op 04-12-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Laatst online: 12:16
fast-server schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:53:

Scherm komt als het goed is morgen binnen _/-\o_

Heeft er toevallig iemand al BF2142 gespeeld op 1680 x 1050 en wat zijn daarvan de bevindingen...
Zoals je hier kan zien veranderd de fov niet. Het beeld wordt dus alleen maar gestretched. Best speelbaar dus, maar niet echt een meerwaarde tov 4:3 schermen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 04-12-2006 16:55 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
jeroen84 schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:33:
Ik heb begrepen dat de volgende schermen allen (M)PVA schermen zijn:
Belinea 102035W
Acer AL2032WM
AL2032WA
Viewsonic VX2025WM
Dell 2007WFP
Dell 2007WFP heeft toch een S-IPS scherm ? dacht ik ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 12:04
Pred87 schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:41:
[...]

Dell 2007WFP heeft toch een S-IPS scherm ? dacht ik ergens gelezen te hebben.
Hier http://www.flatpanels.dk/panels.php kan je checken wat voor paneel er in een scherm zit (de Dell 2007WFP is inderdaad S-IPS).

Andersom kan ook: type het scherm type in (bijv. LM201W01 of LM201WE2 voor de Dell) en je ziet in welke monitoren dat paneel nog meer zit :).

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Cheeks op 05-12-2006 01:23 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.