Toon posts:

Media Center aanschaffen, kan geen keuze maken.....

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben me momenteel aan het orienteren op het media gebeuren. Wil graag iets gaan aanschaffen waarmee ik het volgende kan:
- DIVX, XVID, DVD afspelen
- audio bestanden afspelen
- radio luisteren
- liefst TV opnemen/ capturen

Momenteel heb ik de data op een soort van file server staan en wil hier dan ook gebruik van blijven maken. Heb momenteel geen pc staan die geschikt is voor media center edition, heb voor mijn dagelijkse dingen ook niet perse een snellere pc nodig. Een media center pc zou in principe alles kunnen wat ik zou willen, maar dan heb ik het probleem dat ik deze niet bij mijn tv kan neerzetten en ook niet in de buurt ervan.
Daarom wil ik nu een juiste keuze maken. Ben op zoek naar een kastje wat het bovenstaande kan, gebruik maken van mijn fileserver.

Er zijn voor mij een aantal dingen voorbijgekomen, die wel het een en ander kunnen maar het is me allemaal niet echt duidelijk, zo heb ik oa gekeken naar een XBOX en die te gebruiken als mediacenter, maar het is me niet duidelijk of je daarnaast ook nog een media center PC moetne hebben. De KISS DP600 is voorbijgekomen die kan bovenstaande in principe ook grotendeels.
Maar er zullen vast nog meer of betere mogelijkheden zijn.

De eerste vragen die in mijn onderzoek naar voren kwamen waren:
Werkt zo'n xbox met een fileserver en zonder media center pc?

Hoor graag van iemand welke mogelijkheiden er nog meer zijn en wat ik het beste kan aanschaffen.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 17:46
Je kunt een Xbox 1 ombouwen tot mediacenter, daarvoor heb je geen media pc meer nodig. Je kunt echter geen TV opnemen met je Xbox. Radio luisteren via internet kan wel. Je kunt de Xbox aan een fileserver hangen, net zo goed je hem kunt aansluiten op een gewone pc of een laptop. Dit gaat via de ethernet aansluiting.

Dit is een van de goedkoopste oplossingen, een xbox 2de hands begint al bij de 70 euro. Ik zou een gemodde versie kopen, dan hoef je enkel Xbox Media Center er op te knallen en klaar.

De Kiss 600 DP, is een HD divx speler. Hij kan dus bestanden (mpeg4) afspelen met een resolutie hoger dan 720x576. Ook hiermee kun je geen TV opnemen. Deze speler zou ik afraden, met name vanwege de slechte firmware support en veel bugs. Daarnaast is de speler vrij prijzig (240 euro minimaal) en heeft geen ondersteuning voor bijv H.264 (de opvolger van divx).

De meeste veelzijdige optie, maar ook kostbaarste is een Media pc bouwen. Voor een beetje pc ben je minimaal 500 euro kwijt. Daar tegen over staat dat je hiermee verre weg de meeste opties hebt.

Er zijn heel veel topic op GoT over XBMC, Kiss 600, en HTPC's. Informeer wat rond.

[ Voor 7% gewijzigd door Magnolia op 26-11-2006 16:14 ]

Ontspan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, toch komen er bij mij dan toch nog een paar vragen op.
Ik zou dan persoonlijk eerder gaan voor de xbox 360

Zijn er voordelen tov xbox 360 met de xbox?
Kan de xbox media center ook divx afspelen incl. ondertitels?
Vob files oftewel DVD's die op de file server staan afspelen?
Zijn er niet bepaalde uitbreidingssets voor de xbox om wel tv on demand te kunnen gebruiken, zou op zich wel leuk zijn, aan de andere kant UPC heeft momenteel ook een nieuwe decoder waarmee het mogelijk is?

• Magnolia
Nee, de Xbox 360 is vooralsnog erg beperkt te gebruiken als mediacenter. Enkel met het streamen vanaf een pc en wat andere fratsen kun je een Xbox 360 als 'media center' gebruiken.

Mocht de Xbox 360 'gekraakt' worden, zodat er ook programma's gedraaid kunnen worden die niet door MS zijn gecertificeerd, is er veel meer mogelijk (hardware matig is de Xbox 360 een hele forse pc, en dat voor maar 300 euro).

Lees onder andere:

[xbox] Xbox media center - Deel VI

Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) Deel 2

Welke divx/xvid speler is nu "hot" ?

[Case] MCE behuizingen?

HTPC] een 500 euro of minder HTPC

Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel III

Je moet je wat meer verdiepen, om een evenwichtige keuze te maken.

Succes.

Ontspan.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Ik zelf heb na het zien van wat voor kwaliteit een HTPC opneemt toch gekozen voor een Pioneer HD recorder.
Daar kan een PC niet tegen op.
Tevens heb ik dus een Xbox (van mn zwager gehad) omgebouwd en gelijk een 160gb HD in laten zetten.
Hiermee kan ik dus alle DivX , Avi,s , films in ISO formaat (hoef ik niet te branden) afspelen.
Tevens kan ik vanuit de Xbox in mn Server komen waar ik nog meer films en series heb opgeslagen.

Mocht je hoe bezwaar hebben hoe een Xbox er uit ziet, er is een Duitse site die hiervoor een vervangend behuizing heeft genaamd XBcase
Afbeeldingslocatie: http://www.minhembio.com/bild/32666.jpg

Moet je wel zelf de hele zooitje overzetten.

Wat de Kiss player betreft, zelf heb ik de 508 gehad. Die heb ik na 7 maanden de deur uitgedaan. Te veel problemen mee gehad. Codes die niet af te spelen was , veel te vaak wachten op firmware updates en maar hopen dat jouw probleem opgelost was.

Nee, geef mij maar mn Xbox. Nooit problemen mee gehad. En zoals al werd gezegd, je kan ze al voor onder de € 100 vinden.

iRacing Profile Flickr

• Magnolia
Met een Xbox 1 is inderdaad veel mogelijk, wat mij persoonlijk echter weerhoud er een te kopen is het feit dat hij geen High Definition files kan afspelen (x264 720p & up). Daar is hij simpel weg niet krachtig genoeg voor (733mhz & 64mb ram). Ik ben zelf ook een beetje aan het informeren naar een goed media-center. Als ik er een koop wil ik het ook in een keer goed doen. Met name bij HD files van internet i.c.m. LCD tv is het echt smullen geblazen.

Ik heb nu nog een Yamada 6700, wat een heel prettige divx speler is, voor maar weinig geld en fantastische firmware support (door andere dan de fabrikant weliswaar). Maar ook die komt niet veel verder dan 720x576 mpeg4 files.

Zelf hoop ik op een mod van de Xbox 360, en dan een XBMC versie voor de X360. Dat zou ideaal zijn, echter het lijkt erop dat die nog wel even op zich laat wachten, gezien het feit dat Microsoft dit keer wat meer werk van de beveiliging gemaakt heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 27-11-2006 00:18 ]

Ontspan.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 12:51

seninha

god's right foot

Daar heb je gelijk in. Dat mis ik ook. Heb van de week ook een aflevering van Prison Break op HDTV formaat gekeken en dat is echt om te smullen.

Blijft wel dat ik nog steeds het opnemen van TV via een HTPC bagger vind.

Neem lekker hiervoor een HD recorder als je perse wilt opnemen en neem een goedkopere PC met een mooie HIFI behuizing die goed naast de recorder past om je HDTV films te bekijken.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1