[Case] MCE behuizingen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een topic gestart over mn MCE systeem die ik wilde samenstellen, het dingetje moet gewoon al het standaard werk aankunnen en nog een beetje leuk kunnen gamen ook.
Het systeem zelf staat (bijna) vast, maar de behuizing nog niet..

Systeem:
Behuizing Aspire X-Qpack Zwart, Zilver, 420 Watt, 1 X 120mm
Processor AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed
Moederbord Asus A8N-VM
RAM-geheugen Corsair CMX 512-3200C2PT 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2
TV Kaart Hauppauge PVR-150 MCE Edition OEM
Harde schijf Samsung 250 Gb
Rewriter NEC ND-4550A Bulk, Zwart
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Media Center 2005, NL, OEM
Bedieningsapparatuur Microsoft Remote Control+Receiver Windows XP Media Center Edition IR+Teletext
XFX 6600 GT (PCIe)

Ik heb 3 leuke cases gevonden:
Silverstone SST-LC-17B Desktop Case Black
http://www.silverstonetek...s/lc17/34%20view/LC17.jpg

Aspire X-Qpack Zwart, Zilver, 420 Watt, 1 X 120mm
http://www.sallandautomatisering.nl/files/18826.jpg

Aopen G325 (moet nog uitkomen, medio maart wordt er gezegd)
http://www.aopen.nl/products/housing/G325.htm

Ik heb totaal geen ervaring met MCE cases (oftewel multimedia pcs, minicases), daarom vraag ik me af of mensen nog iets aan te raden hebben qua casing, de prijs mag schommelen tussen de 0 en de 200 euro (mits een PSU), wat uitbreidingsmogelijkheden zou ook wat leuk zijn, de X-Qpack heeft maar 2 lege pci sloten geloof ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je zou kunnen kijken naar een case van http://www.ahanix.com/

Dat zijn zeer mooie cases :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm met een HTCP kast kan je neem ik aan ook MCE draaien en daarop games..
Zag eerst het verschil niet tussen een mini case en HTCP

Ik vind ook de Ahanix MCE601 wel mooi, maar er zit maar 350 watt in, dus ik weet niet of die mijn configuratie gaat trekken, en ik heb na die case van 218 euro, totaal geen geld meer over voor een nieuwe voeding.
http://www.sallandautomatisering.nl/files/17474.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zelf vindt ik de LC16M een zeer mooie HTPC behuizing. De case fan's die standaard worden meegeleverd zijn 8cm i.p.v. 6cm zoals bij veel HTPC cases het geval is. Verder heeft de case een mooi strak uiterlijk en een rijke feature set.

Linkje: http://www.silverstonetek.com/products-lc16m.htm

Het enige probleem, wat mij tot op heden weerhoud deze behuizing te kopen is de prijs van rond de €230. :'(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

_Dune_ schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:51:
Zelf vindt ik de LC16M een zeer mooie HTPC behuizing. De case fan's die standaard worden meegeleverd zijn 8cm i.p.v. 6cm zoals bij veel HTPC cases het geval is. Verder heeft de case een mooi strak uiterlijk en een rijke feature set.

Het enige probleem, wat mij tot op heden weerhoud deze behuizing te kopen is de prijs van rond de €230. :'(
Ook een erg mooie behuizing moet ik zeggen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn die knoppen totaal compatible met MCE? Dan zou het nog wel eens leuk kunnen worden :)Anders toch maar voor de Ahanix met 350W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb nog wel een opmerking wat je htpc betreft, maar niet wat de kast betreft :P

Ik weet niet of je er in de toekomst HD films mee af wilt spelen maar .... Je hebt nou een asus a8n vm met GF 6100 in de planning? Misschien kan je beter een a8n vm csm kopen met 6150 voor een tientje meer. Deze is ten eerste sneller, maar het gaat het meer om de purevideo ondersteunig en hardwarematige h264, wmv en mpeg2 decoding van purevideo die de 6100 niet heeft. Zie ; http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html

Kleine meerprijs, maar enorm voordeel als je HD films gaat kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 17:04
Wel eens van shuttle gehoord? Ikzelf vind het prachtige dingen maar er zijn helaas maar 2 modellen met onboard video voor S-939.
http://global.shuttle.com/Product/Barebone/brb_default.asp

Shuttle SN21G5 (S939, GeForce 6100, PCI-e, Zwart) € 300,50

Dan heb je 300 euro voor SFF behuizing, een van de efficiëntste voedingen, moederbord en MiniBTX koeling. (Komt als een van de stilste uit de tests)

Edit: "Helaas geen 6150 dan"

[ Voor 4% gewijzigd door TeXiCiTy op 25-03-2006 19:18 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 130772 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:53:
Zijn die knoppen totaal compatible met MCE? Dan zou het nog wel eens leuk kunnen worden :)Anders toch maar voor de Ahanix met 350W
Het schijnt dat zowel de knoppen op de voorzijde als de meegeleverde afstandbediening gewoon onder MCE 2005 gebruikt kunnen worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja bij silverstone wilde het MCE microsoft toetsenboard niet werken hebbik in topics gelezen

@ Bartjuh:
Mijn systeem wordt gewoon vooral om te internetten en een beetje te gamen maar vooral om tv op te kijken, nu alleen in een leuker jasje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 21:49

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik vind die nieuwe Zalman HD160 een zeer nette case: linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 130772 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:51:
ja bij silverstone wilde het MCE microsoft toetsenboard niet werken hebbik in topics gelezen

@ Bartjuh:
Mijn systeem wordt gewoon vooral om te internetten en een beetje te gamen maar vooral om tv op te kijken, nu alleen in een leuker jasje :P
Ik zit zelf te kijken voor een htpc, die echt puur als htpc gaat dienen, voornamelijk voor HD films :P Alleen heb niet zoveel geld meer, omdat ik net twee weken een 27" Samsung lcd-tv heb :D

Wil dus echt het zo goedkoop mogelijk zo goed mogelijk htpc voor HD hebben, dus dat moederbord is ideaal met GF6150. Ging een beetje van mezelf uit ;)
Heb al een 19" 4u kast met voeding, dvd-brander heb ik nog liggen. Kast schuif ik gewoon onder me bed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Skyline GT-R schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:55:
Ik vind die nieuwe Zalman HD160 een zeer nette case: linkje
Die case is zeker mooi, kan een normaal mobo in neem ik aan?, normale graka enzo?
Nu alleen nog ff naar de prijs zoeken :9 , die waarschijnlijk weer angstaanjagend hoog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
GGS_106 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 00:06:
Je zou kunnen kijken naar een case van http://www.ahanix.com/

Dat zijn zeer mooie cases :)
Dan doe ik met je mee. Ik heb zelf de Ahanix DVine 5

Afbeeldingslocatie: http://www.ahanix.com/images/Upload/Gallery/8_l_20056201748247110988234.jpg

191 Euro inclusief voeding en verzendkosten bij iComputers. Deze is niet te hoog, maar geen low-profiele. Leuke oplossing en echt heel mooi in de woonkamer.

Kijk, wat iemand mooi vind is heel persoonlijk. Omdat het ding in de woonkamer staat vind ik het niet echt logisch dat er 20 knoppen op zitten. Vandaar dat ik voor deze oplossing heb gekozen, en ik moet zeggen, ik ben er zeer tevreden over. Er kunnen twee HD's in, terwijl er overal staat vermeld dat het er maar 1 kan zijn.

Salland Automatisering heeft een best breed assortiment aan kasten. Verschillend van nog geen 100 euro tot bijna 600 euro (met TFT enzo). Het ligt er natuurlijk ook aan wat je budget toelaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja die van mij wordt gebruikt als normale PC ook, maar ik neem dus een HTPC behuizing omdat die gewoon mooi zijn, nu kan dr alleen geen floppy disk bij die D-vine 5 in, maar wie gebruikt dat tegenwoordig nog.. als ik hem volgooi met een topnotch graka, is hij dan nog stil? of moet ik gewoon echt gaan denken aan een PC Midibehuizing en moet je HTPC behuizingen alleen gebruiken voor mediacenters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Ik dacht ook aan zoiets eigenlijk. (zoas Etos, een htpc behuizing gebruiken voor je pc omdat die gewoon mooi zijn)

Wat een mooie cases vind je hier!! Daar had ik nog nooit bij stilgestaan (htpc is niet echt één van mijn interesses)

Maar wat ik wou vragen. Als ik de linkjes volg en kijk naar de specs, dan passen daar ook gewoon standard size ATX moederborden in. Dus is zo een case evengoed te gebruiken om een gewone PC mee samen te stellen? (niet-htpc?)

Waarom lees ik dan niet meer over mensen die hun gewone pc hiermee samenstellen. Het zijn heel stijlvolle cases, zoals bvb die Ahanix DVine 5. Ze zijn dan wel meestal 'landscape' maar ook dat zou kunnen passen op menig bureau. Zoals ik het zie, passen hierin ATX moederborden en full hight expansions cards (denk aan grafische kaarten) Dus eventueel zou hiervan zelfs een mooie game-machine gemaakt kunnen worden? (of op zijn minst een goede game gpu voor je htpc, als je toch een htpc maakt.)

Dit ga ik toch wat meer van nabij volgen, want dit spreekt me wel aan. Bij gewone pc cases moet je minstens ook in een prijsklasse van 100€+ gaan kijken om iets deftig te kunnen vinden. De ahanix kost 150€, valt nog wel mee dus (en eigenlijk is maar tegenwoordig maar één degelijke goed geprijsde case meer beschibaar: antec sonata II :p )

kijk trouwens ook hier eens en hier (origen cases, ook wel mooi eigenlijk, wel iets duurder)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 26-03-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 11-07 21:49

Skyline GT-R

RB26DETT

Anoniem: 130772 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:25:
[...]

Die case is zeker mooi, kan een normaal mobo in neem ik aan?, normale graka enzo?
Nu alleen nog ff naar de prijs zoeken :9 , die waarschijnlijk weer angstaanjagend hoog is
Ik heb net even in de PW gekeken en die case heeft inderdaad een angstaanjagend hoge prijs :( Op dit moment staat hij in de PW voor 339€ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het liefst heb ik gewoon een normaal ATX mobo, met full size PCI sloten en het liefst ook nog met een PSU, die X15e van Origen is gewoon knetterduur (mag ook wel met touchscreen), maar aangezien ik toch niet mn kast 24/7 aan het betasten ben sla ik die maar over, misschien is daarom de x11 wel iets voor mij: http://www.origenae.com/product_x11.htm

Ik ben alleen altijd zo bang (aangezien ik er toch veel van ga vragen met gamen enzo) dat het veelste heet wordt, en de meeste HTPC behuizingen hebben maar 1 of 2 fans.. kan iemand die bevestigen?

Edit: Ik zal zo maar even een lijstje maken met mijn HTPC behuizing voorkeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:15:
Het liefst heb ik gewoon een normaal ATX mobo, met full size PCI sloten en het liefst ook nog met een PSU, die X15e van Origen is gewoon knetterduur (mag ook wel met touchscreen), maar aangezien ik toch niet mn kast 24/7 aan het betasten ben sla ik die maar over, misschien is daarom de x11 wel iets voor mij: http://www.origenae.com/product_x11.htm

Ik ben alleen altijd zo bang (aangezien ik er toch veel van ga vragen met gamen enzo) dat het veelste heet wordt, en de meeste HTPC behuizingen hebben maar 1 of 2 fans.. kan iemand die bevestigen?

Edit: Ik zal zo maar even een lijstje maken met mijn HTPC behuizing voorkeuren :)
Deze heeft er standaard 3: http://www.silverstonetek.com/products-lc10m.htm , 1 aan de voorzijde, 2 aan de achterzijde. De meegeleverde afstandsbediening is (indien je dit OS gaat gebruiken) ook nog MCE geschikt.

Het warm worden valt reuze mee vind ik maar dit probleem zal in dit soort full size behuizingen ook niet voor hoeven komen lijkt me. Gewoon goed koelmateriaal gebruiken en dan is er niets aan de hand en blijft het allemaal nog lekker stil bovendien.

-=OFFTOPIC=-
BTW: de Silverstone LC10M-S heb ik voor een prikkie (100 euro) via een oproep in V&A kunnen kopen. Eigenlijk ongebruikt en geheel compleet én onbeschadigd en ook nog eens aan de deur bezorgd, wat wil een mens nog meer?

Het plaatsen van een gezocht advertentie kan dus vaak de moeite waard zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 26-03-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Anoniem: 131051 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:21:
Ik dacht ook aan zoiets eigenlijk. (zoas Etos, een htpc behuizing gebruiken voor je pc omdat die gewoon mooi zijn)

Dit ga ik toch wat meer van nabij volgen, want dit spreekt me wel aan. Bij gewone pc cases moet je minstens ook in een prijsklasse van 100€+ gaan kijken om iets deftig te kunnen vinden. De ahanix kost 150€, valt nog wel mee dus (en eigenlijk is maar tegenwoordig maar één degelijke goed geprijsde case meer beschibaar: antec sonata II :p )
Die 150 euro is exclusief voeding bij Salland (158 euro), inclusief zijn ze 208 euro. Dan nog verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja is wel een 300W voeding, beetje vreemd in de D-vine 5 kunnen mATX en normale ATX mobo's, maar er kan geen ATX PSU in, alleen maar mATX PSU, daarom is hij ook maar 300W
nou weet ik niet of mijn configuratie dit gaat trekken, en zeker niet als ik er nog een geluidskaart in ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 17-07 13:35
Ik blijf deze silverstone echt geweldig vinden:
http://www.silverstonetek.com/products-lc14.htm

Kost 127 euro. Alleen helaas geen 3,5 externe poort voor een leuk kaartlezertje... :(

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luuk1983 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:02:

Kost 127 euro. Alleen helaas geen 3,5 externe poort voor een leuk kaartlezertje... :(
Intern is deze gelijk aan de LC10M die ikzelf nu heb. De 3 fan's produceren teveel geluid om ze (niet geregeld) te gebruiken. Ik heb ze nu dus maar niet meer aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:02:

Wat dacht je van de Enlight EN-7473? Die is er al voor ongeveer 66 euro. En voldoet ook aan wat jij wil. Ik ga die waarschijnlijk zelf ook kopen.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CelestialCelebi schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:50:
[...]

Wat dacht je van de Enlight EN-7473? Die is er al voor ongeveer 66 euro. En voldoet ook aan wat jij wil. Ik ga die waarschijnlijk zelf ook kopen.
Mijn persoonlijke mening is dat deze behuizing er in het echt ook uitziet als een behuizing met een waarde van ± 66 euro. Niet echt mooi dus met al dat kunststof, maar voor een laag budget prima geschikt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CelestialCelebi schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:50:
[...]

Probleem is de 200W die niet echt voldoet aan wat ik er in wil gaan zetten en verder is er niet veel informatie te vinden over deze behuizing van ENlight..

Verder ben ik er zo'n beetje uit voor mijn HTPC configuratie:

512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2) € 92,-
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 179,93
Antec SmartPower 2.0 SP-400, 400W (ATX12V v2.0) € 55,96
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 55,50
Asus GeForce 6600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 1xDVI), EN6600GT/HTD/256M € 141,96
Hauppauge WinTV PVR-500MCE € 108,93
Microsoft Windows XP Media Center 2005 (OEM, NL) € 94,50
NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zilver) € 43,91
Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 85,50
Samsung SyncMaster 940N (19", 8ms, D-Sub) € 308,-
Silverstone SST-LC16M-S (mATX, Geen PSU, LCD, Zilver) € 231,-

Totaal: ~€1400,- (exclusief verzendkosten, en bij shop te halen dus denk aan €1450,-)

Ik vind het alleen vreemd dat bij de pricewatch mATX staat bij deze case, maar op de officiele site kan er zowel een micro ATX mobo in als een normale ATX mobo: http://www.silverstonetek.com/products-lc16m.htm

Vraagjes over case: (dit staat op de site bij de LC16m)
LC16M is not compatible with GeForce 6800/7800 series and ATI X1800 series cards
Waarom niet? ik neem aan dat ik er wel een 6600GT in kan zetten?

En dit:
The included soft-closing 5.25” drive bays are not compatible with optical drive doors that are the same width as the drive.
Iemand enig idee wat dit betekend?

Bij de LC16m wordt automatisch een remote control geleverd die compatible is met MCE zeggen ze, dus ik hoef er geen officiele MCE afstandsbediening meer erbij te kopen.. (nu alleen hopen dat hij echt voor de volle 100% compatible is)

Verder:
Ben ik nog niet helemaal uit over het geheugen/tv-tuner kaart, gezien de prijs wil ik nu zoveel mogelijk bezuinigen op de rest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
"The included soft-closing 5.25” drive bays are not compatible with optical drive doors that are the same width as the drive."
Dit betekent dat je er geen DVD speler/brander in kan zetten waarvan de lade (waar je je CD/DVD in doet) even breed is als het apparaat zelf. Waarschijnlijk i.v.m. een bezel die zo gemaakt is dat elke DVD speler/brander goed bij de kast past.

Met de TV-tuner zit je wel goed, denk ik zo...

Geheugen lijkt mij ook wel goed, het is maar een media center, geen dikke game PC.

Misschien zou je nog kunnen kijken naar een goede geluidskaart, indien je er ook muziek op wil luisteren oid.

[ Voor 21% gewijzigd door Tanuki op 27-03-2006 19:48 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm ik snap het nog niet maar goed :P, mn brein wil het blijkbaar niet vatten, maar ik neem aan dat mijn gekozen dvd-brander wel geschikt is voor deze case?
Verder komt er een geluidskaart later, (geld is beetje weg op :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:02:
hmm ik snap het nog niet maar goed :P, mn brein wil het blijkbaar niet vatten, maar ik neem aan dat mijn gekozen dvd-brander wel geschikt is voor deze case?
Verder komt er een geluidskaart later, (geld is beetje weg op :P )
Ja, je geselecteerde DVD brander is geschikt voor deze behuizing, dus ook voor de opplakbare bezel.

Je kan een normaal full size ATX moederbord én voeding in die Silverstone behuizing plaatsen, geen enkel probleem.

Zoek vooraf nog wel even uit of de chipset van je moederbord geen problemen zou kunnen veroorzaken met je TV-kaart, ook dit komt met VIA en SIS chipsets nogal eens een keer voor.

V.w.b. de afstandsbediening en MCE. Ik heb op dit moment enkel het probleem dat ik binnen MCE niet kan zappen. Ik heb echter een ander type AB bij de Silverstone LC10M dan jij zult krijgen dus mogelijk krijg jij deze problemen niet. Via de meegeleverde software zijn de toetsen ook nog toe te wijzen aan diverse programmeerbare functies dus mogelijk is mijn zap probleem ook op te lossen.
Ik heb bij Q&A van de iMON softwareleverancier gelezen dat meer gebruikers problemen hebben met het zappen en er schijnt aan gewerkt te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 27-03-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 15:21
Nog een mooie waar ik zelf naar aan het kijken ben, niet te gek duur en de afstandsbediening van Mickeysoft incl. IR-ontvanger is maar 28 euro :
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=19281
mooie kast, ATX voedingen en mobo, 7 slots, genoeg fans om te koelen.
Komt er in de reviews ook aardig goed uit en onder de 100 euro is leuk meegenomen (veel tv-kaarten zijn trouwens ook al voorzien van - c.q. te krijgen met remote control)

afstandbediening :
http://www.sallandautomat.../productinfo.php?pid=7473

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Cooler Master heeft ook strakke kasten die niet eens zo gek duur zijn.
Bijv: -CM Media 260, ong. 150 eu, zonder PSU
-CM Media 250, ong. 165 eu, zonder PSU
-ATC-620, ong. 95 eu!! (zonder PSU)
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

kaajee schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:00:
Cooler Master heeft ook strakke kasten die niet eens zo gek duur zijn.
Bijv: -CM Media 260, ong. 150 eu, zonder PSU
-CM Media 250, ong. 165 eu, zonder PSU
-ATC-620, ong. 95 eu!! (zonder PSU)
-
Die 260 is het duurst, maar ziet er het cheapst uit :X

En persoonlijk vind ik de 620 het mooist, en hij is ook nog het goedkoopst. Altijd raar die prijsstelling bij coolermaster :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 22:36
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een HTPC case,

het enige is dat ik er een volwaardige (game)pc van wil maken, mijn oog is gevallen op de Silverstone LC17 alleen weet ik niet hoe krap het daarbinnen wordt :( PSU zit ook aan de onderkant (? ) van het moederbord, lijkt me niet echt efficiënt (lange mobo-stroomkabel),

iemand ervaringen met deze case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Cure schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:42:
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een HTPC case,

het enige is dat ik er een volwaardige (game)pc van wil maken, mijn oog is gevallen op de Silverstone LC17 alleen weet ik niet hoe krap het daarbinnen wordt :( PSU zit ook aan de onderkant (? ) van het moederbord, lijkt me niet echt efficiënt (lange mobo-stroomkabel),

iemand ervaringen met deze case?
Maar wel gunstig dat de voeding zover mogelijk van de CPU verwijderd is ivm warmte.
Ruimte is in overvloed aanwezig en je kunt er een flinke game-PC van maken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
reviewtjes: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=875 http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/sslc17

Er wordt wel gepraat over weinig ruimte voor kabels en het irritante van de bays los schroeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:08:
reviewtjes: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=875 http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/sslc17

Er wordt wel gepraat over weinig ruimte voor kabels en het irritante van de bays los schroeven..
Dat valt heel erg mee. Vier schroeven voor de HD-bay en bij de LC10M blijft de 51/4" bay gewoon op zijn plaats zitten. Onder de bay's kun je veel kabel(s) kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem is toch de mindere ruimte voor de PCI sloten, vooral als je 3 of meer PCI sloten gebruikt wordt het toch wel pielen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:41:
Probleem is toch de mindere ruimte voor de PCI sloten, vooral als je 3 of meer PCI sloten gebruikt wordt het toch wel pielen :P
Begrijp ik niet helemaal. Full size ATX (mobo) betekent toch dat je het volledige aantal bussen op het moederbord ter beschikking hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja mare gezien het feit dat er geen 6800/7800 of x1800 op kan, betekend dat er voor de overige graka's wel plaats is, maar zeer weinig, daarom wordt het pielen ;)
Ik ga eens even mailen of een 7900 wel past (aangezien misschien dat nog niet geupdate is op de site van ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
beetje off topic, ik vraag me af waarom al die ht[c's nou zo duur zijn?
ik bedoel je haalt een stacker voor 120 euro ofzo maar een htpc is al gauw een stuk duurder
er zit allemaal dezelfde meuk in, alleen iets kleiner maar ja dat kost ook minder materiaal lijkt mij:P

ontopic:
op marktplaats zag ik al wat silverline kastjes 2e hands staan, mss iets voor de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

_Dune_ schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:51:

Mooie kast !!

Ach het staat wel in het zicht in je woonkamer dat magt best wel wat geld kosten, een huis-tuin-keuken-model is bar lelijk. jammer dat nog met de kabels zit.
Zo'n HTPC/MCE vervangt wel je hele stereo set (met uitzondering van je versterker/5.1 setje misschien)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:07
Wat ook wel een leuke kast is, is de coolermaster cavalier, is neit al te duur en staat prima bij je tv oid. Moet je natuurlijk wel de liggende versie nemen. Verder zit dr nog een voeding bij, wat ook wel makkelijk is. Ook is de cooling volgens mij best goed geregeld. Al moet ik zeggen dat ik daar niet zo veel ervaring mee heb , omdat er bij mij vrij weinig inzit dat echt warm wordt. Ook fijn is het dat je met redelijk gemak toch een ATX moederbord kwijt kunt en 2 dvd/cd drives en 2 HDDs

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

IRCfreAk schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:31:
beetje off topic, ik vraag me af waarom al die ht[c's nou zo duur zijn?
ik bedoel je haalt een stacker voor 120 euro ofzo maar een htpc is al gauw een stuk duurder
er zit allemaal dezelfde meuk in, alleen iets kleiner maar ja dat kost ook minder materiaal lijkt mij:P

ontopic:
op marktplaats zag ik al wat silverline kastjes 2e hands staan, mss iets voor de TS?
Deze kasten worden vrij duur, omdat er extra electronica + display zijn ingebouwd. Als je bijvoorbeeld de Silverstone LC16M neemt. Deze heeft verschillende knoppen op de voorkant zitten plus een LCD. Daarnaast wordt een afstandbediening geleverd en nog een stukje Media Center software.

Als je een beetje mooie display los koopt met bijbehorende software ben je ook al gauw €60 tot €100 euro kwijt. Een afstandbediening schat ik ook wel op een euro of €30. Dan reken je nog wat voor de Media Center software. Tel dit op bij de prijs van bijvoorbeeld de door jouw genoemde CM Stacker (€120) dan kom je al aardig richting prijs van de LC16M (€230).

Ja, ik weet wel waar het in zit... maar het blijft een hele prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 28-03-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb beetje zitten rondspeuren jammer genoeg is er op ebay.nl en marktplaats geen goede Silverstone of Ahanix behuizing te vinden, ik hou niet zo van mATX PSU's en mobo's, en alles wat mATX :(

Die behuizingen zijn idd duur, maar die kleine lcd/tft schermpjes zorgen voor de hoge prijs, zonder het schermpje ben je meestal al klaar voor zo'n 100 a 150 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zit nog een beetje rond te kijken
wat ook een mooi ding is en 100 euries goedkoper dan de lc16m is de lc03v (€159,-)

lc16m: http://www.silverstonetek.com/products-lc16m.htm
lc03v: http://www.silverstonetek.com/products-lc03v.htm

lc03v t.o.v lc16m:
Minder fan ruimte (lc16m: 5 fans, lc03v: 3
geen VFD (dus officiele microsoft remote kopen)
geen Silverstone remote+software
wel 6800/7800/x1800 compatible?
geen mooie knopjes (wie gebruikt ze anyways? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 13:39
Ikzelf heb de Silverstone SG01 en ben er heel tevreden over. Het is een soort van cube die echter wel iets groter uitvalt dan bijvoorbeeld een Shuttle. Maar met de SG01 ben je wel in de mogelijkheid om 2 optical drives, 2 HD's, een standaard ATX-voeding en een mATX moederbord te gebruiken. Een mATX moederbord hoeft geen nadeel te zijn. Een mATX voeding wel aangezien daar niet zoveel keus in is. Daarom ook dat de SG01 mijn voorkeur genoot :)
Nadeel: deze case heeft geen frontjes. Ik heb de zilveren versie gekozen en dan moet je eigenlijk zilveren optical drives hebben. Idem voor de zwarte versie. De G325 heeft dezelfde voordelen als de SG01 zonder de nadelen er van maar ik vind persoonlijk de look niet strak genoeg voor een HTPC/MC. De "cube-vorm" past misschien ook niet altijd in een home theater. De door jouw net genoemde cases zijn dan misschien beter geschikt maar zijn natuurlijk wel veel breder :)

[ Voor 68% gewijzigd door D-Three op 28-03-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hou niet zo van shuttles, voor iemand die geintresseerd is, de LC17 (touchscreen van Silverstone) is lichjes beschadigd, en je kan er bieden op marktplaats.nl

Ik heb maar meteen gevraagd hoeveel het hele zooitje bij elkaar kostte (kerel wilde misschien ook wel zijn hele configuratie, die redelijk veel op die van mij leek) verkopen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ttouchscreens zijn wel leuk natuurlijk :) Maar ik denk toch dat die niet zoveel gebruikt worden. Een remote daarentegen is wel interessanter. Een case hoeft daarom niet meteen met remote uitgerust worden. Je kan bijvoorbeeld ook de Logitech Cordless Desktop S510 Media Remote aanschaffen. Deze muis/toetsenbordcombinatie heeft tevens een afstandsbediening en er wordt slechts 1 usb-stick gebruikt als ontvanger. Alleen kan je met de muis weinig aanvangen in shooters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130772 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:23:
Ik hou niet zo van shuttles, voor iemand die geintresseerd is, de LC17 (touchscreen van Silverstone) is lichjes beschadigd, en je kan er bieden op marktplaats.nl

Ik heb maar meteen gevraagd hoeveel het hele zooitje bij elkaar kostte (kerel wilde misschien ook wel zijn hele configuratie, die redelijk veel op die van mij leek) verkopen })
Dat is geen Silverstone die op Marktplaats staat maar deze: http://www.origenae.com/product_x15e.htm maar jij dacht deze: http://www.silverstonetek.com/products-lc18.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 28-03-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-07 09:03

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik heb zelf vorige week de Cooler Master CM Media 260 gekocht met bijbehorende risers. Vrij compleet, VFD, afstandsbediening, software. Case is helemaal van metaal, en oerdegelijk. Heeft bij mij vrijwel de hele HiFi installatie vervangen ;) Wellicht een optie vanwege zijn lage prijs :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SgtStrider schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:08:
Ik heb zelf vorige week de Cooler Master CM Media 260 gekocht met bijbehorende risers. Vrij compleet, VFD, afstandsbediening, software. Case is helemaal van metaal, en oerdegelijk. Heeft bij mij vrijwel de hele HiFi installatie vervangen ;) Wellicht een optie vanwege zijn lage prijs :)
Offtopic: Waar kan je in godsnaam die ristercards kopen. Vind die risercards wel het grootste nadeel van deze kast. Maar mooi issie wel.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Luuk1983 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:40:
[...]

Offtopic: Waar kan je in godsnaam die ristercards kopen. Vind die risercards wel het grootste nadeel van deze kast. Maar mooi issie wel.
Dat is nu juist het voordeel! Maar alles bij Salland. En zo offtopic is het niet hoor :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SgtStrider schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:48:
[...]

Dat is nu juist het voordeel! Maar alles bij Salland. En zo offtopic is het niet hoor :)
Kan je wat meer over de kast vertellen? Welke heb je bij Salland besteld? De zwarte of de zilveren? Dus voor 156 euro is dit incl AB en display enzo? Eigenlijk heb ik geen afstandsbediening nodig, maar ja. Die VFD is natuurlijk wel flex. Werkt de risercard goed? Ik wil een silent 6600 erin proppen (PCI-E), maar ik weet echter niet of die aan de onderkant van de kaart nog koelribben heeft. Wat ik van plaatjes gezien hebt zou die dan mogelijk niet passen.

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 29-03-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helemaal waar, mijn excuses
ik heb 1000 euro geboden (via mail) op het hele zooitje (alle componenten erbij dus)
Niet echt een reeël bod, maar ik heb aangegeven dat ik voor een 2e handssetje niet echt veel verder kan gaan, wat de advertentieplaatser nu doet is helemaal aan hem, maar wie niet waagt wie niet wint, anders ga ik gewoon voor de configuratie op pagina 2 (wel wat aangepast, aangezien het bestellen bij 10 winkels mij niet helemaal slim lijkt ;) )

Waar wat zijn precies risers(cards)? Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 130772 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:00:
[...]

Helemaal waar, mijn excuses
ik heb 1000 euro geboden (via mail) op het hele zooitje (alle componenten erbij dus)
Niet echt een reeël bod, maar ik heb aangegeven dat ik voor een 2e handssetje niet echt veel verder kan gaan, wat de advertentieplaatser nu doet is helemaal aan hem, maar wie niet waagt wie niet wint, anders ga ik gewoon voor de configuratie op pagina 2 (wel wat aangepast, aangezien het bestellen bij 10 winkels mij niet helemaal slim lijkt ;) )

Waar wat zijn precies risers(cards)? Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord
Risercards heb je nodig in lowprofile behuizingen. In een dergelijke behuizing kun je geen full sized PCI kaarten kwijt (vertikaal), daarvoor gebruik je een risercard die zorgt er voor dat je de PCI en eventueel een AGP kaart horizontaal kun plaatsen.

Voorbeelden:

http://www.hanut-india.co...eps12v/riser_card_big.jpg
http://www.rackmountnet.c...ies/risercard/rc2-035.jpg
http://www.picco.nl/images/A32309.jpg
http://www.adsysgroup.com/rack/html/images/2u3pci32l-z.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 29-03-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een riserkaart kom je vooral tegen in sff (small form factor) behuizingen. Deze zijn zo laag dat je geen PCI(e) of AGP kaart met een normale hoogte kwijt kunt.
Dit kan opgelost worden door het plaatsen van een riserkaart in een PCI(e) of AGP slot waarin de "normale hoogte" kaarten dwars in de behuizing geplaatst kunnen worden, parallel aan het moederbord dus.

=== Te laat dus, zie het antwoord boven mijn reactie ===

Overigens zijn er ook Low profile kaarten beschikbaar maar deze zijn normaal gesproken moeilijker verkrijgbaar en duurder als de kaarten met een standaard hoogte.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 29-03-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

@Luuk,

Om het eea te verduidelijken, hier wat foto's van mijn CM 260 in opbouw. Het gaat hier dus om een Cooler Master CM Media 260 iMON pakket. Hierbij zit dus de VFD al ingebouwd, en je krijgt er echt een SUPERafstandsbediening bij! (beter dan de MCE ab imho, completer en supersimpel programmeerbaar). Ook heb ik er dus een AGP riser bijgekocht. Hierdoor is het mogelijk om een AGP kaart + 2 PCI kaarten in te pluggen in de behuizing, waarbij de riser ze 90 graden draait. Er is ook een PCI-e riser, met 1 PCI-e slot en 2 normale PCI sloten. Let wel op dat je een compatibel moederbord hebt, zie Cooler Master CM 260 site voor details ivm riser :)

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/3387/img19721ja.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/9517/img19733bg.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/9682/img19746vn.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/9827/img19753ay.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/2381/img19765gc.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/2584/img19779mj.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/9830/img19781wt.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/9280/img19810rg.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/1660/img19824rv.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/6139/img19820ue.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/621/img19839oi.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
SgtStrider schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:16:
@Luuk,

Om het eea te verduidelijken, hier wat foto's van mijn CM 260 in opbouw. Het gaat hier dus om een Cooler Master CM Media 260 iMON pakket. Hierbij zit dus de VFD al ingebouwd, en je krijgt er echt een SUPERafstandsbediening bij! (beter dan de MCE ab imho, completer en supersimpel programmeerbaar). Ook heb ik er dus een AGP riser bijgekocht. Hierdoor is het mogelijk om een AGP kaart + 2 PCI kaarten in te pluggen in de behuizing, waarbij de riser ze 90 graden draait. Er is ook een PCI-e riser, met 1 PCI-e slot en 2 normale PCI sloten. Let wel op dat je een compatibel moederbord hebt, zie Cooler Master CM 260 site voor details ivm riser :)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hoe ga je de media center aansluiten op je tv en/of boxen? Door middel van S-video en de normale audio uitgangen?

En wat gebeurt er eigenlijk met dat ene plaatje wat daar hangt te bungelen? (http://img147.imageshack.us/my.php?image=img19824rv.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SgtStrider schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:16:
@Luuk,

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik was eigenlijk van plan om de versie zonder het iMon pakket aan te schaffen. Deze is een stuk goedkoper en het enige wat ik er interessant aan vind is de VFD. De afstandsbediening is leuk natuurlijk, maar ik heb al een Windows MCE remote. Daarbij ga ik MediaPortal draaien, een opensource MCE programma, zeer netjes! De MCE remote wordt daar 100% ondersteund.

Ik heb wel een PCI-E riser kaart nodig, ik wil namelijk een passieve 6600 kopen. Deze heeft namelijk zo goed als volledige ondersteuning voor NVIDIA PureVideo. Ik ben er alleen nog niet achter of deze passieve 6600 (ASUS EN6600 Silencer) aan de onderkant van de kaart nog koelribben heeft. Anders gaat het niet passen volgens mij.

Maar het ziet er allemaal netjes uit :)

Ik had het volgende in gedachte:

- Athlon 64 3000+
- ASUS A8N5X
- 2x512MB PC3200
- ASUS EN6600 Silencer
- Coolermaster RC260
- PCI-E riser card
- Samsung 160GB HD
- Zalman 300W PSU (zeer stil schijnt, maar niet duur :))
- Artic Cooling 64 Pro
- Ik gebruik me ouwe DVD-ROM (later komt nog DVD-brander indien nodig)

Enige wat ik me dus afvraag: gaat de EN6600 passen en gaat de Artic Cooling 64 Pro passen...

Ik ga 'm natuurlijk aansluiten via DVI op mijn 37"LCD en via SPDIF op de Logitech Z-5500 :D

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk1983 op 29-03-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Artic 64 Pro gaat niet passen (wel een fijne, stille koeler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kom je trouwens met die riser cards niet in de knoei met de vrije PCI sloten? of gebruik je het alleen voor geheugen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 130772 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:37:
Kom je trouwens met die riser cards niet in de knoei met de vrije PCI sloten? of gebruik je het alleen voor geheugen enzo?
Een risercard gebruik je helemaal niet voor geheugen. Kijk eens in een eerdere reactie van mijn naar de toegevoegde links. Risercards bevatten b.v. 2 PCI sloten en 1 AGP slot. De PCI sloten op je moederbord kun je niet meer gebruiken, omdat daar de kaarten overheen komen te liggen die in de risercard worden gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Luuk1983 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:10:
[...]

Ik was eigenlijk van plan om de versie zonder het iMon pakket aan te schaffen. Deze is een stuk
goedkoper en het enige wat ik er interessant aan vind is de VFD. De afstandsbediening is leuk natuurlijk, maar ik heb al een Windows MCE remote. Daarbij ga ik MediaPortal draaien, een opensource MCE programma, zeer netjes! De MCE remote wordt daar 100% ondersteund.

Ik heb wel een PCI-E riser kaart nodig, ik wil namelijk een passieve 6600 kopen. Deze heeft namelijk zo goed als volledige ondersteuning voor NVIDIA PureVideo. Ik ben er alleen nog niet achter of deze passieve 6600 (ASUS EN6600 Silencer) aan de onderkant van de kaart nog koelribben heeft. Anders gaat het niet passen volgens mij.

Maar het ziet er allemaal netjes uit :)

Ik had het volgende in gedachte:

- Athlon 64 3000+
- ASUS A8N5X
- 2x512MB PC3200
- ASUS EN6600 Silencer
- Coolermaster RC260
- PCI-E riser card
- Samsung 160GB HD
- Zalman 300W PSU (zeer stil schijnt, maar niet duur :))
- Artic Cooling 64 Pro
- Ik gebruik me ouwe DVD-ROM (later komt nog DVD-brander indien nodig)

Enige wat ik me dus afvraag: gaat de EN6600 passen en gaat de Artic Cooling 64 Pro passen...

Ik ga 'm natuurlijk aansluiten via DVI op mijn 37"LCD en via SPDIF op de Logitech Z-5500 :D
Als de 6600 single slot is; ja. En de 64 Pro is net iets te hoog voor de kap. Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. Ik heb nu inmiddels een Spire Passief koelblok gevonden, is wel groot, wordt wel warmer, maar dan heb ik een 99% passief MCE :)
CelestialCelebi schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:14:
[...]

Hoe ga je de media center aansluiten op je tv en/of boxen? Door middel van S-video en de normale audio uitgangen?

En wat gebeurt er eigenlijk met dat ene plaatje wat daar hangt te bungelen? (http://img147.imageshack.us/my.php?image=img19824rv.jpg)
Er zitten 2 PCI sloten op de riser, je steekt de riser dus in 1 PCI & AGP (of PCI-e) slot, en je moet dat bungelende dingetje in een 2e PCI slot drukken die vrij is om het 2e PCI slot op de riser te kunnen gebruiken :)

edit:
De MediaCenter gaat tijdelijk aangesloten worden via DVI op mijn 20,1" TFT die over is; zodra de Panasonic PV60 plasma uit is, hoop ik dat er een HDMI kaartje uit is op AGP, dan sluit ik uiteraard via HDMI aan (eventueel met geluid als dat mogelijk zou zijn). Geluid gaat nu gewoon via onboard kaartje naar 6.1 set.

Overigens; Luuk, je bent jezelf er van bewust dat bij de ASUS A8N5X de PCI riser niet gaat passen? Je zou dan dus alleen je PCI-e kaartje kunnen gebruiken, da's zonde. Check CM 260 pagina onderaan, je kan alleen moederborden gebruiken waarbij het PCIe of AGP slot het zevende slot is, of bij mATX het 4e slot.

[ Voor 7% gewijzigd door SgtStrider op 29-03-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SgtStrider schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:54:
[...]

Als de 6600 single slot is; ja. En de 64 Pro is net iets te hoog voor de kap. Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. Ik heb nu inmiddels een Spire Passief koelblok gevonden, is wel groot, wordt wel warmer, maar dan heb ik een 99% passief MCE :)
Welke Spire heatsink gebruik je exact voor je CPU, als ik vragen mag?

[ Voor 39% gewijzigd door _Dune_ op 29-03-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

_Dune_ schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:56:
[...]

Welke Spire heatsink gebruik je exact voor je CPU, als ik vragen mag?
Ik heb een Intel, dus deze. Overigens vergeleek ik mijn Arctic-Cooling met die van hem, is een Freezer Pro, maar dan Intel versie. Sorry voor de onduidelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Denk dat ik maar een andere kast ga zoeken waarbij alles goed past ;) Thanks voor de informatie in ieder geval!!! :D

Edit:
Heeft iemand nog een goed idee? Het is best moeilijk een goede case te vinden die niet te duur is. Mijn wensen zijn:
- Minimaal 2xUSB aan de voorkant (met of zonder klepje ervoor maakt niet zoveel uit)
- Minimaal 1x5,25" voor DVD-ROM (uiteraard), die te benaderen ismet een extern knopje
- Liefst 1x3,5" voor evt kaartreader, liefst met klepje ervoor
- Geen Multimedia dingen nodig zoals remote, VFD etc.
- GEEN mATX en liever geen low-profile
- Zo goedkoop mogelijk

Ik heb zelf op het oog:
Silverstone LC14
Deze kost ongeveer 127 euro. Het lijkt me een mooie kast en ik denk dat dit wel een redelijke kandidaad is. Echter deze kast heeft 2 nadelen: geen 3,5" aan de buitenkant (niet zo erg) en de USB poorten zitten aan de zijkant.

Thermaltake Bach vb8000BNS
Is ook een zeer mooie kast, maar meteen alweer 150 euro zonder multimedia zooi.
Daarnaast heeft deze kast een erg groot nadeel: hoewel er een klepje zit zodat de DVD-ROM gewoon altijd open kan gaan, mist de kast het knopje om het laadje te openen(!), je moet dus altijd het klepje openklappen om de drive te openen. Mij ontgaat het nut van de klepje dus een beetje.
Dit vind ik ook een mooie kast

[ Voor 86% gewijzigd door Luuk1983 op 30-03-2006 09:28 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Luuk1983 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:13:
Denk dat ik maar een andere kast ga zoeken waarbij alles goed past ;) Thanks voor de informatie in ieder geval!!! :D

Edit:
Heeft iemand nog een goed idee? Het is best moeilijk een goede case te vinden die niet te duur is. Mijn wensen zijn:
- Minimaal 2xUSB aan de voorkant (met of zonder klepje ervoor maakt niet zoveel uit)
- Minimaal 1x5,25" voor DVD-ROM (uiteraard), die te benaderen ismet een extern knopje
- Zo goedkoop mogelijk

Ik heb zelf op het oog:
Silverstone LC14
Deze kost ongeveer 127 euro. Het lijkt me een mooie kast en ik denk dat dit wel een redelijke kandidaad is. Echter deze kast heeft 2 nadelen: geen 3,5" aan de buitenkant (niet zo erg) en de USB poorten zitten aan de zijkant.

Daarnaast heeft deze kast een erg groot nadeel: hoewel er een klepje zit zodat de DVD-ROM gewoon altijd open kan gaan, mist de kast het knopje om het laadje te openen(!), je moet dus altijd het klepje openklappen om de drive te openen. Mij ontgaat het nut van de klepje dus een beetje.
Je kan met een goede afstandsbediening en softwareondersteuning gewoon het klepje open en dicht doen. Dat deed ik tot nu toe ook. Overigens is die Silverstone echt megagroot, en superzwaar. Ik heb eigenlijk alle behuizingen wel in het echt bekeken voordat ik deze kocht. Ik heb zelfs nog een nieuw moederbord moeten kopen voor mijn behuizing, maar het is het driedubbel en dwars waard. VFD is niet zozeer nodig, maar een ingebouwde IR ontvanger is echt heerlijk. Geen los USB ding wat ergens rondslingert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SgtStrider schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:41:
[...]
Je kan met een goede afstandsbediening en softwareondersteuning gewoon het klepje open en dicht doen. Dat deed ik tot nu toe ook. Overigens is die Silverstone echt megagroot, en superzwaar. Ik heb eigenlijk alle behuizingen wel in het echt bekeken voordat ik deze kocht. Ik heb zelfs nog een nieuw moederbord moeten kopen voor mijn behuizing, maar het is het driedubbel en dwars waard. VFD is niet zozeer nodig, maar een ingebouwde IR ontvanger is echt heerlijk. Geen los USB ding wat ergens rondslingert...
Heb je het hier over de Silverstone LC14? Aangezien je een reactie quote waar meerdere behuizingen in worden genoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 30-03-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

_Dune_ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:59:
[...]

Heb je het hier over de Silverstone LC14? Aangezien je een reactie quote waar meerdere behuizingen in worden genoemd.
Ja, ik had het over de Silverstone mbt de zwaarte en grootte. Daarom heb ik daar eigenlijk niet voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-=overbodig=-

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 30-03-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:13:

Edit:
- Zo goedkoop mogelijk

Ik heb zelf op het oog:
Silverstone LC14

Volgens mij is deze kast wel mATX, maar voldoet voor de rest aan jouw eisen: Enlight EN-7473.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
CelestialCelebi schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:19:
[...]

Volgens mij is deze kast wel mATX, maar voldoet voor de rest aan jouw eisen: Enlight EN-7473.
Ja die ziet er inderdaad wel leuk uit, ik had 'm al gezien. Maar mATX moederborden hebben eigenlijk altijd onboard VGA en ook bijna altijd geen S/PDIF uitgang. Ik hou me aanbevolen als mensen nog beetje betaalbare moederborden weten op mATX formaat, maar in principe vallen ze voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Persoonlijk heb ik hier nog naar zitten kijken qua moederbord:

Asrock 775Twins-HDTV

Fantastisch MCE bordje if you ask me... heb alleen geen 775 cpu over, dus toen was de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
SgtStrider schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:15:
Persoonlijk heb ik hier nog naar zitten kijken qua moederbord:

Asrock 775Twins-HDTV

Fantastisch MCE bordje if you ask me... heb alleen geen 775 cpu over, dus toen was de keuze snel gemaakt.
Bordje ziet er idd goed uit. Zou er ook een dergelijke variant zijn voor socket 939?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-07 13:16

ReseTTim

Chocolate addicted

als je echt geld over hebt...

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/11544.jpg
Origen X15e á € 521,=

[ Voor 12% gewijzigd door ReseTTim op 30-03-2006 14:45 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CelestialCelebi schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:38:
[...]

Bordje ziet er idd goed uit. Zou er ook een dergelijke variant zijn voor socket 939?
Deze? http://www.asrock.com/product/939NF4G-SATA2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Luuk1983 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:45:
[...]

Ja die ziet er inderdaad wel leuk uit, ik had 'm al gezien. Maar mATX moederborden hebben eigenlijk altijd onboard VGA en ook bijna altijd geen S/PDIF uitgang. Ik hou me aanbevolen als mensen nog beetje betaalbare moederborden weten op mATX formaat, maar in principe vallen ze voor mij af.
Die onboard VGA vind ik inderdaad ook nogal vervelend aangezien ik het niet nodig heb. Voor mijn SFF PC heb ik slechts 1 moederbord gevonden die aan mijn eisen voldeed; de Gigabyte GA-K8NMF-9. Dit bordje heeft ook een S/PDIF connector. Enig nadeel is dat de nF4-chips nogal warm wordt aangezien deze passief gekoeld is. Maar dat heeft mij nog geen problemen opgeleverd en het grote voordeel is dat er geen kleine chipsetfan op zit die een takkeherrie maakt. Om het toch enkele graden frisser te krijgen, ga ik binnenkort eens een Zalman ZM-NB47J monteren. Op mijn videokaart heb ik Zalman VF700-Cu met de fan op 5V. Dit is redelijk stil en levert toch een kleine airflow op die langs de chipset blaast. Misschien dat ik binnenkort nog eens de nieuwe VF900 probeer aangezien die nog iets stiller schijnt te zijn. Maar ik ben al zeer tevreden over mij uitermate stil systeem. Als voeding heb ik trouwens een Antec TruePower 2.0 gekozen aangezien dat de enige voeding was die aan mij eisen kon voldoen :P De voeding is zeer stil. Zeker even stil zoniet stiller als mijn Tagan voeding. Wat ook heel erg leuk is aan deze voeding, zijn de 2 fan only connectors. Op deze connectors kun je casefans aansluiten zodat deze ook temperatuursgeregeld worden. Zo verkrijg je een uitermate stil systeem met toch een kleine airflow. En wanneer het systeem toch erg heet wordt, gaat de fansnelheid automatisch omhoog. Ideaal indien je toch eens wil gamen :) Hopelijk heb ik je hiermee wat kunnen helpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 30-03-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 08:55

delorean7

Let's take the Aston toni

Kent iemand een behuizing die lijkt op het sjeike grijs/antraciet uiterlijk van mijn NAD spulletjes?

Echt zwart is natuurlijk wel mooi, maar steekt verschrikkelijk af tegen mijn NAD set. Ik zou nog eerder voor alu geborsteld gaan dan.

Maar wellicht is er een htpc case met NAD look? (Purrrrty please?)

Ik heb al veel gezocht maar niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

delorean7 schreef op maandag 03 april 2006 @ 23:18:
Kent iemand een behuizing die lijkt op het sjeike grijs/antraciet uiterlijk van mijn NAD spulletjes?

Echt zwart is natuurlijk wel mooi, maar steekt verschrikkelijk af tegen mijn NAD set. Ik zou nog eerder voor alu geborsteld gaan dan.

Maar wellicht is er een htpc case met NAD look? (Purrrrty please?)

Ik heb al veel gezocht maar niets kunnen vinden.
Lijkt me heel lastig. Heb je zoiets als deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/NAD_131005.jpg

Tis namelijk erg lastig een MCE behuizing te vinden met een specifieke NAD look. Wat je eventueel zou _kunnen_ doen, is een defecte NAD behuizing overkopen en daar een MCE van maken :) Daar deinst een beetje tweaker niet voor terug B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

SgtStrider schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:28:
Wat je eventueel zou _kunnen_ doen, is een defecte NAD behuizing overkopen en daar een MCE van maken :) Daar deinst een beetje tweaker niet voor terug B)
Net als zoiets dus: [rml][ CiP] Harman/Kardon HTPC[/rml] 8)

Wegens tijdgebrek even pauze :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

SgtStrider schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 00:28:
[...]

Lijkt me heel lastig. Heb je zoiets als deze?

[afbeelding]

Tis namelijk erg lastig een MCE behuizing te vinden met een specifieke NAD look. Wat je eventueel zou _kunnen_ doen, is een defecte NAD behuizing overkopen en daar een MCE van maken :) Daar deinst een beetje tweaker niet voor terug B)
Ziet eruit als:

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/nad/t753/t753lrg.jpg

En daar dan nog een DVD speler en eindtrap van.

Ik had die HK mod gezien ja, echt heel erg cool! Misschien idd mijn hifi boer even bellen om te vragen of hij aan een C272 of Txxx behuizing kan komen.... God weet dat hij inmiddels een aantal defecte in elk geval van mij terug heeft gehad voordat ik een goede kreeg ;)

Upd: Even gebeld met mijn reseller en die vond het wel een koddig idee geloof ik. Hij gaat in elk geval even met de importeur bellen om te kijken wat er mogelijk is, ben benieuwd! :D

Intussen houd ik me zeer aanbevolen voor adviezen richting bestaande HTPC behuizingen met bovenstaand uiterlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door delorean7 op 04-04-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Standeman

Prutser 1e klasse

Luuk1983 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:45:
[...]

Ik wil eigenlijk juist onBoard VGA, maar dan in ATX form factor (vanwege het aantal PCI sloten) in socket 939 / 754 smaak incl SPDIF (het liefst op de backpanel). Die zijn helaas ook niet zo makkelijk te vinden..

En dat allemaal natuurlijk voor een redelijke prijs.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb me rot zitten zoeken, maar waar heb je SPDIF eigenlijk voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

delorean7 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:28:
Upd: Even gebeld met mijn reseller en die vond het wel een koddig idee geloof ik. Hij gaat in elk geval even met de importeur bellen om te kijken wat er mogelijk is, ben benieuwd! :D
Dat is leuk! H/K wilde niet meewerken en een aantal audiozaken waar ik ben geweest ook niet. Ik hoop voor je dat jij meer geluk hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Reinier schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:24:
[...]

Dat is leuk! H/K wilde niet meewerken en een aantal audiozaken waar ik ben geweest ook niet. Ik hoop voor je dat jij meer geluk hebt!
Narrige ventjes zeg, ik heb op zich goede ervaringen met mijn reseller minder met de importeur... ff wat druk uitoefenen dan maar. Ben nog in afwachting.

Voor goede tips moet ik denk ik in dat H/K topic zijn he? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door delorean7 op 04-04-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Anoniem: 130772 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:21:
Ik heb me rot zitten zoeken, maar waar heb je SPDIF eigenlijk voor nodig?
Voor een digitaal signaal naar je DolbyDigital / DTS versterker.

Je wel rot zoeken, maar niet even op wikipedia kijken... tss.... :P

[ Voor 23% gewijzigd door Standeman op 04-04-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Had ik al gekeken, maar kon er niet wijs uitworden, staat een grote massa aan info namelijk, moeilijke taal enzo ;)

in ieder geval bedankt, ik neem aan dat een Asrock Sata2 mobo dat wel heeft? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Anoniem: 130772 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:21:
Had ik al gekeken, maar kon er niet wijs uitworden, staat een grote massa aan info namelijk, moeilijke taal enzo ;)

in ieder geval bedankt, ik neem aan dat een Asrock Sata2 mobo dat wel heeft? :p
Uhmmm.. als je dezelfde bedoeld als deze deze, dan volgens mij niet (kan de asrock site niet bereiken).

Dus het zou wel zonde zijn om een extra geluidskaart te moeten kopen voor een digitaal signaal. (zoveel slots hebben de meeste mobo's niet meer..)

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 04-04-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Standeman schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:19:
[...]

Uhmmm.. als dezelfde bedoeld als je deze bedoeld volgens mij niet (kan de asrock site niet bereiken).

Dus het zou wel zonde zijn om een extra geluidskaart te moeten kopen voor een digitaal signaal. (zoveel slots hebben de meeste mobo's niet meer..)
Voor een echte HTPC is het wat mij betreft (naast een mooie audio set) meer dan noodzakelijk om een dedicated geluidskaart te gebruiken. Dit omdat slechts een handjevol geluidskaarten in staat zijn met de juiste apps/plugins de volume mixer van windows te omzeilen.

Is overigens wel de opmerking van een audiofiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

delorean7 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:39:
[...]

Voor een echte HTPC is het wat mij betreft (naast een mooie audio set) meer dan noodzakelijk om een dedicated geluidskaart te gebruiken. Dit omdat slechts een handjevol geluidskaarten in staat zijn met de juiste apps/plugins de volume mixer van windows te omzeilen.

Daar heb je met SPDIF geen last van, tenminste, ik niet. Signaal gaat rechtstreeks naar (DTS) versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Anoniem: 10350 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:48:
[...]

Daar heb je met SPDIF geen last van, tenminste, ik niet. Signaal gaat rechtstreeks naar (DTS) versterker.
Volgens mij ook niet nee, das het hele idee van een digitale uitgang. Daarom is S/PDIF voor mij ook een vereiste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Eigenlijk zouden verschillende fabrikanten van versterkers/cd-spelers/dvd-spelers/tuners etc. ook htpc kasten in dezelfde stijl uit moeten brengen :) Een HK, denon, nad htpc. Ik denk dat daar wel vraag naar is uit de markt lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Anoniem: 10350 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:48:
[...]

Dat betekent dus dat een dure Creative X-Fi Elite geluidskaart ook niet hoeft? Of heeft die een nòg betere digitale kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

CelestialCelebi schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:44:
[...]

Dat betekent dus dat een dure Creative X-Fi Elite geluidskaart ook niet hoeft? Of heeft die een nòg betere digitale kwaliteit?
Tja.. digitaal is digitaal.. Lijkt me niet dat het digitale signaal dat van je DVD ofzo afkomt het uitmaakt door welke connector het naar buiten geduwd wordt.

(analoog is natuurlijk een heel ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
delorean7 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:39:
[...]

Dus welke mobo en/of geluidskaart stel jij dan voor?
Nadat ik mijn HTPC heb gekocht zal ik even moeten sparen voor een speakerset (misschien Z5500, nieuwe lichting in ieder geval :) ) en dus de geluidskaart zal toch ook even moeten wachten..

Dit omdat ik mijn HTPC gewoon als normale "desktop/game pc" ga gebruiken. en ik heb nog wel scrappy boxjes liggen :P dus dan moet ik daar nog maar even mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Standeman schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:48:
[...]

Tja.. digitaal is digitaal.. Lijkt me niet dat het digitale signaal dat van je DVD ofzo afkomt het uitmaakt door welke connector het naar buiten geduwd wordt.

(analoog is natuurlijk een heel ander verhaal)
Analoog as in, MP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Nee, analoog as in line out. Als je dus je speakers direct op de backplate van je PC aansluit.

Wat ik van plan ben is om het digitale signaal naar mijn versterker te leiden (Pioneer VSX-710s) waarna het signaal gedecodeerd wordt door mijn versterker en naar mijn speakers gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Standeman schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:43:
[...]

Ik wil eigenlijk juist onBoard VGA, maar dan in ATX form factor (vanwege het aantal PCI sloten) in socket 939 / 754 smaak incl SPDIF (het liefst op de backpanel). Die zijn helaas ook niet zo makkelijk te vinden..

En dat allemaal natuurlijk voor een redelijke prijs.
Waarom heb je dan nog precies zoveel PCI sloten nodig? Indien je onboard video, audio en netwerk hebt? Ik wou ook altijd zoveel mogelijk PCI sloten maar ik deed er bijna nooit iets mee :p Ik heb er weliswaar nu wel 2 bezet waardoor ik inderdaad geen meer vrij heb :P

Ik heb nu even snel zitten zoeken en de enige ATX moederborden met onboard VGA en SPDIF die ik kon vinden, waren er van Sapphire. Voor zowel Intel als voor AMD en voor verschillende sockets. Misschien kan je daar een kijkje nemen. Je bent dan wel gebonden aan de ATi chipset waarvan de southbridge zeker niet mijn voorkeur geniet. Maar misschien is dat voor jou geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Anoniem: 130772 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:06:
[...]

Dus welke mobo en/of geluidskaart stel jij dan voor?
Nadat ik mijn HTPC heb gekocht zal ik even moeten sparen voor een speakerset (misschien Z5500, nieuwe lichting in ieder geval :) ) en dus de geluidskaart zal toch ook even moeten wachten..

Dit omdat ik mijn HTPC gewoon als normale "desktop/game pc" ga gebruiken. en ik heb nog wel scrappy boxjes liggen :P dus dan moet ik daar nog maar even mee doen
AC3/DTS e.d. kan je gewoon over elke kaart on board of niet doorgeven aan een receiver.

MP3, wave en PCM sources gaan door de windows mixer en komen in de regel resampled (audiofielen lezen verkracht) uit de kaart.

M-Audio. Terratec en de Trust 512 DX zijn voorbeelden van kaarten die met de juiste instellingen de windows mixer by passen.

Met een Logitech geluidsset hoef je daar allemaal niet over na te denken omdat je het verschil simpel weg niet zal horen.

Dit wellicht gedeeltelijk obscure onderwerp valt onder het kopje audiofielen only ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan nog iets anders, dit was een vraag die ik 2 dagen geleden heb gesteld maar de topic is beetje inactief geworden:

Even een vraagje.. als je een tv-kaart op je computer hebt, neem ik aan dat voordat je tv wilt gaan kijken de pc wel aan moet (dus in je bed liggen, de tv aan doen met remote en dan uitdoen (terwijl je nog in je bed ligt met de remote is er niet meer bij).. met een HTPC die een VDF (IR) en een remote heeft (Silverstone LC16M) is het dan wel mogelijk om met de remote, de Silverstone aan te zetten en dan via Windows Media Center tv te kunnen kijken? om later gewoon weer met de remote de HTPC uit te zetten?

Gevonden op Q&A Silverstonetek.com

Q: Does included VFD/IR work with Microsoft’s Windows MCE (Media Center Edition)?
A: The VFD/IR and remote control in the LC16M will work automatically with Windows MCE after the included software & driver (on a CD) is installed. However, the LC16M does not support Microsoft’s MCE remote control.
Pagina: 1 2 Laatste