Laat ik dit zeggen:
Ik heb hier een homeserver staan daar draait windows server 2003 op GEIL 4 gig ram geheugen en een 3.6 GHZ intel cpu, daarop staan 2 teamspeakservers te draaien, een mailserver, FTP server, webserver met php, mysql waar ik sites op host voor vrienden enz, verder draai ik een chatroom en kan dus op al die servers constateren als er mensen in en uit rooms ploffen, of dat connecties van teamspeak worden verbroken, daarbij heb ik van alle servers logs draaien en ook daar constateer ik veel op.
Verders heb ik overal cat 6 cables tussen hangen, een draytek vigor 2950 router.
me eigen machine is een dp35dp met een q6600 processor en 2 Gig Geil geheugen met een up to date bios waar ik ook weer allerlei controle meganisme heb draaien qua temperatuur enz, al die logs laten zien dat er in dat verhaal geen probleem zit.
ook na een 3 uur dat ge-hiccup probleem heb ik alles uitgezet in de goede volgorde
nl:
eerst de machines uit, dan de router uit en vervolgens alle stroom van i-net kastje afgehaald.
Toen heb ik alles ontladen, paar minuten gewacht en vervolgens de omgekeerde weg bewandeld.
stroom op i-net kastje, minuut gewacht, de Draytek 2950 router aangezet, en vervolgens daarna eerst de server aangezet toen die was opgestart alle overige machines aangezet,
(Daarbij wil ik opmerken dat er niks ivm de beveiliging draadloos is, maar alles via cat 6 loopt,
en dat alle machines 4 stuks aparte UPS-en eraan hebben hangen)
dit maakte totaal geen verschil, met voor het rebooten van de systemen, verders volgens mij log in de router was die constant uptime, echter zie ik wel connectie hiccups, en heb hier een waslijst aan reconnectie-logs van de teamspeakserver.
Van ellende heb ik de chatroom maar uitgezet.....
Ik kan nog wel ff verder gaan maar ik weet voor 200% zeker dat het niet hier ligt het probleem,
Omdat de weken daarvoor alles gewoon perfect draaide, en mijn systeem geen invloed heeft op andere die er ook last van hebben dus....
Me internet verbinding loopt via inter
nl en betreft een 50 mb verbinding.
Ik hoop jullie een klein beetje inzicht te hebben gegeven in mijn situatie hier
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 01-09-2008 08:59
]