Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[auto] remlichtenergernis

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben vorige week van achter aangereden in de file. Als ik niet de rem in had gehad op dat moment had ik snoeihard tegen m'n voorganger aangezeten (wij stonden stil, de achteropkomer trok net op richting een gangetje of 50-60) Zal dus ook nooit de handrem gebruiken, want die had het niet gehouden (hij schoot ook onder m'n trekhaak, dus had de handrem op de achterwielen 0,0 nut gehad)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:51:
Van de week ook een vervelend voertuig gezien, die had in de achterlichten niet de 5 watt lampjes die er normaal in moeten maar die van de mistlamp erin zitten. Dat was me toch een potje irritant, zo iemand zouden ze ook van de weg moeten halen. Dat moet je toch doorhebben als je die lampjes erin zet.
offtopic:
Gebruik ook geen remlichten als interieurverlichting, heb ik ooit eens gedaan.

Gaf wel goed licht, maar na een tijdje op de kaart kijken was het *snif* wat ruik ik? brandt er iets? lampje? even voelen... hmm... plastic begint zacht te worden (ouderwets thermoplast)... toch maar even uitdoen, nu weet ik het wel :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

remlicht ipv achterlicht is idd irritant. Maar die halogeenlampjes die 3 graden omhoog schijnen is toch echt veel vervelender :(

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MBV schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:08:

@Femme: dat is dan wel ideaal (nieuwe mercedes met digitaal display heeft dat ook, dacht ik). Maar 1 grote catch: kan hij dan wel netjes 10km/u harder gaan? Veel van die dingen hebben de neiging om de kickdown mee te pakken om maar zo snel mogelijk 130 te rijden :( Is leuk hoor, als je alleen bent, maar als chauffeur zorgde ik altijd dat ik iets harder reed dan de cruise-control stond ingesteld voor ik op resume drukte. Zeker als je een dikke diesel hebt voelt dat anders soms oncomfortabel aan. Ja, ook in die (verder geweldige) A6 3.0 TDI V6.
Ik heb geen automaat, dus ik heb geen last van terugschakelen. Hij acceleert wel zo snel mogelijk, maar in de zesde versnelling gaat dat nog altijd rustig. Door de vertraagde werking van de cc voel je wel een onverwachte "duw in de rug" waardoor de acceleratie gevoelsmatig sneller is dan wanneer je zelf plankgas geeft. Het zal mij niet verbazen dat een vergelijkbaar psychologisch effect ervoor zorgt dat turbodiesels met een groot turbogat sneller aanvoelen dan ze eigenlijk zijn.

Ik heb verder overigens zelden last van achterlichten. Ook niet van xenon trouwens, dus misschien zijn mijn ogen wat minder gevoelig. Ik irriteert me wel aan weggebruikers die onnodig op de rem gaan door veel te laat te anticiperen. Dit is vooral een probleem bij SUV's en mpv's. SUV-rijders zijn sowieso al niet de meest intelligente weggebruikers (slecht richting aangeven en altijd op het laatste moment remmen) en omdat je niet door die auto's heen kunt kijken wordt dat effect nog eens versterkt.

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Gunner schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:10:
[...]

Moreel verwerpelijk misschien, maar dat doe ik altijd als er een auto achter me zit te drukken en hij inmiddels zo dicht achter me zit dat ik zijn koplampen niet meer kan zien. Vaak begrijpen ze de boodschap dan wel :P En nee, ik rijdt niet als een oud wijf.
Ik weet wat beters.. gewoon naar rechts gaan. 8)
De snelweg is geen speeltuin voor dit soort kinderachtige dingen.
Dat de bumperklever fout bezig is dat ben ik met je eens, maar die remactie is minstens net zo fout.

Moest ff erop gereageerd worden.

ONTOPIC:
Ik vind als je je ergert aan remlichten, je maar beter geen auto moet gaan rijden. Dit is net als bierdrinken en ergeren aan het schuim o.i.d.

Overigens rij ik zelf best netjes, en hou me aan de regels. Ik kijk elke vrijdagavond/donderdagavond naar het programma Wegmisbruikers. En wat ze daar behandelen in het programma is eigelijk best nuttig. Je gaat er wel beter van rijen.. Er zijn al zat debielen op de weg, maak het zelf a.u.b niet erger...

[ Voor 25% gewijzigd door Iavak op 22-11-2006 15:27 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Iavak schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:20:
Ik weet wat beters.. gewoon naar rechts gaan. 8)
De snelweg is geen speeltuin voor dit soort kinderachtige dingen.
Dat de bumperklever fout bezig is dat ben ik met je eens, maar die remactie is minstens net zo fout.
En een provinciale weg dan? Is het ook kinderachtig als ik plots moet remmen voor mijn voorganger?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:14:
Gelukkig inmiddels wel de subtiliteit van de richtingaanwijzer te pakken. De 1e 30 keer vloekte ik omdat hij steevast bij het aftikken de andere kant op aan sloeg. Maar goed gelukkig zit er in de nieuwste generatie de 3-keer-knipperen-en-dan-uit functie door heel licht te tappen. Maar nog steeds bij harder tappen dat ie doorgaat tot je 'm aftikt en daar moet je wel even op oefenen :P
Dit zag ik laatst nog in Top Gear toevallig, bij de Bmw m5, dat als je hem terug wou doen dat hij pertinent de andere kant op aan ging _O-

Verwijderd

Als ik in mijn wagen op de CC de knop inhou dat ie harder moet doet ie dat vrij rustig. Als ik echter de resumefunctie gebruik .. staat ie bv. op 80 en ik ben afgezakt naar 40 voor een stoplicht wat op groen springt weer toch nog .. dan gaat dat behoorlijk agressief. Als in .. niet op nat wegdek doen :X
Als ik zelf flink gas zou geven zou het wel nog veel harder gaan. En als ik nog meer gas gaf ook met kickdown. Dat doet ie gelukkig niet in de regen .. dat zou een 180 zijn minstens op het asfalt.

Wel een kick maar tegelijk moet je ook de auto vertrouwen met zo'n resume. De 1e keer zit je echt met half dichtgeknepen bilnaad omdat ie er echt vandoor gaat. Vrrrrôôôaaaaaaaaaaaaarrrrrrrr .. ok 80 :+

Afzakken is trouwens ook wel grappig. Ooit eens op een verlaten tijdstip op de A65 geprobeert. Knopje indrukken dat ie op de CC zachter moet gaan. Bij 160 begonnen. Nou .. bij 40 was CC nog steeds actief. Bij 30 of zo pas denk ik dat ie uitschakelde. Ik weet het niet zeker want ik ben maar weer gaan rijden. Stilstaan midden op een snelweg heeft ook zo zijn nadelen. CC zakt dus verder af dan je zou denken ~30. Optrekken trouwens doet ie braafjes voor zover ik getest heb. Sommige wagens willen op de CC niet harder dan bv. 170. Nou deze gaat vrolijk door tot jij het genoeg vindt. Ook als dat 200+ is.

Was wel grappig .. ik reed dus 30. Opgetrokken naar ~50, in overdrive .. 900 rpm in z'n 4. Resume :P VRRRRROAAAAAAAAAAAAAAAAR, 160. Gelukkig was het droog want omg anders was het zwieberen :+

• Viper®
  • Niet online
^^

Ik heb in seat ibiza.
Als ik de resume knop indruk gaat hij rustig terug naar de snelheid. Trap ik het gaspedaal in en druk dan op de knop (dan voet los) gaat hij vol gas terug, schiet zelfs even over de snelheid heen en valt dan weer terug naar de ingestelde snelheid.

Misschien moet je proberen om dan eerst even het gas los te laten, en dan resumen. Maar kan zijn dat het bij jou gewoon anders werkt.

De mijne weiggert gewoon de CC op het moment dat ik iets van 160 rij in z'n 4. Nou is het ook een diesel die dan 5500 rpm draait 8)7

Maar ik gebruik de CC echt vaak.
Ik heb set en resume. Er zit ook een echt knopje op, die ik vaak gebruik om de cc eraf te gooien. Verkoper van de ibiza gaf als advies om even het knopje richting de off stand te doen, dan gaat de cc er al af.
koppeling intrappen op de snelweg is klote. 1 Je moet te ver trappen, 2 je motor toerental gaat richting stationair. Vervoglens moet je een keer je koppeling weer loslaten.
Wat tot gevolg heeft of je moet gas bij geven, of je snelheid zakt enorm, afremmen op de motor.

De Merc van me paps heeft een pookje. Omhoog is set + harder, omlaag is geen idee
naar je toen en van je af weet ik ook niet meer. Erop drukken en er ging een geel lampje aan, dan werd het een speed limiter. (yeah, like anyone uses that)

[ Voor 52% gewijzigd door Viper® op 22-11-2006 16:04 ]

Verwijderd

Als ik resume gebruik heb ik mijn voet al gewoon van het gas. Als ie op resume staat en ik trap dan zelf op het gas dan komt er nog een warp factor of 2 bij :P

• MBV

MBV

Dat zouden ze die cruise-control echt moeten afleren. Gewoon rustig optrekken, met een vast aantal m/s/s. Zo moeilijk is dat toch niet in te bouwen :?

Met die audi was dat echt ff niet leuk. Resume *vrooooeeem* cancel, snel in binnenspiegeltje kijken: gelukkig, klant slaapt nog :P

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ONTOPIC:
Ik vind als je je ergert aan remlichten, je maar beter geen auto moet gaan rijden. Dit is net als bierdrinken en ergeren aan het schuim o.i.d.
Nee, als ik bij het dagelijkse stoplicht op weg naar huis sta waar iedereen weet dat het zo'n 10 minuten duurt voordat je verder kan (groot kruispunt bij afslag vd snelweg), dan is het super gaar als er een of andere MPV met 3 felle stadionlampen in je bak staat te schijnen. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van. Je ziet niet wanneer het licht in de verte groen wordt, als je de andere kant op kijkt gaan mensen achter je zich ergeren omdat je misschien niet snel genoeg optrekt etc.

Als je stil staat, haal die poot dan van de rem. In het voorbeeld van boven sta ik dus letterlijk 10 minuten in dat felle rode licht, bij sommige auto's boeit het niet maar die grote wagens of jeeps (welke dipshit rijdt er in godsnaam in zijn eentje in een klein privé busje???) Bullshit dat je dan niet op tijd weg bent. Je kan je voet een stuk dichter bij het gaspedaal houden dan wanneer je op de rem staat.

Zoiezo een verhaal apart die mpv's. Zit ik lekker voor het raam te fietsen in de sportschool en daar komt er al eentje. een Renault Espace, daarop een spoiler, erin een vrouw die probeert te fileparkeren. En dan gewoon vrolijk kijken hoe ze met een achterwielen op de stoep staat, 26 keer steken, en dan toch maar een stukje verder rijden waar je gewoon een parkeervak in kan rijden.

Kan er even geen goede foto van vinden maar na remlichten is de 2e ergernis de spoiler op een MPV.

zoiets, je ziet ze nog weleens erger, kweet het type auto niet. Doet me denken aan ter land ter zee en in de lucht, kan je hem zo aan een paal rijgen en dan de bel luiden.

Afbeeldingslocatie: http://www.auto-sfondi-desktop.com/Wallpapers_Renault_/Renault-Espace/Renault-Espace-06/Renault-Espace-06_1024.jpg

Verwijderd

Viper® schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:00:
Erop drukken en er ging een geel lampje aan, dan werd het een speed limiter. (yeah, like anyone uses that)
Nou dat is dus een functie die ik best wel zou willen hebben. Kan ik tenminste op het verkeer letten ipv de berm als ik gewoon met de stroom mee rij. Gewoon voet op het gas en dat ie keurig inhoudt op de 130 of zo.

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:01:
Als ik resume gebruik heb ik mijn voet al gewoon van het gas. Als ie op resume staat en ik trap dan zelf op het gas dan komt er nog een warp factor of 2 bij :P
}:| we rijden niet allemaal een M5 :P

Tja, om eerlijk te zijn vind ik het wel makkelijk. Maar ik geef altijd gas bij de CC, want optrekken gaat bij mij altijd maximaal.

Ook heerlijk op de snelweg, niet bumperkleven als mensen remmen, maar wel als het weer rijdt direct vol op het gas. Hebben die mensen heerlijk steeds die Xenon in hun binnenspiegel _/-\o_
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:07:
[...]

Nou dat is dus een functie die ik best wel zou willen hebben. Kan ik tenminste op het verkeer letten ipv de berm als ik gewoon met de stroom mee rij. Gewoon voet op het gas en dat ie keurig inhoudt op de 130 of zo.
Mwah

Je hebt een CC toch, gewoon je cc aan zetten en dan op de berm letten.

Probleem met een limiter is dat als jij wil inhalen oid of je moet een afslag halen en wil niet voor iemand langs snijden en dus even 140 wil je vrolijk op 130 blijft hangen. Lekker hè techniek.

Ik zie persoonlijk het nut van de CC zeker. Limiter niet

Leuke burnout. Me oom had vroeger een rode corvette.
Ik was nog te klein, dus ik heb er niet in gereden ;(

[ Voor 44% gewijzigd door Viper® op 22-11-2006 16:18 ]

Verwijderd

Ik rij ook geen M5 ;)

Een limiter is heel wat anders dan een CC. Een CC dendert door ook al rij je naar iemand z'n bumper toe. Dan is het handig om gewoon 130 in te stellen en zonder CC te rijden in druk verkeer. Gas loslaten als het nodig is .. gas er op als het weer kan. Maar je gaat niet over de ingestelde snelheid heen. Dat is friggin' briljant!

En als je ff harder moet of wat dan ook moet je 'm gewoon ff uitzetten. Daar is ook een knopje voor. Je moet wel bewust zijn dat je zo'n ding gebruikt. Een CC kan net zo gevaarlijk zijn. Dat moet je de techniek niet kwalijk nemen. Je blijft zelf verantwoordelijk en je moet natuurlijk wel opletten.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:04
meestal heb je bij een limiter een extra 'drempeltje' helemaal onderaan. Als je daar 'doorheen' trapt bypass je de limiter.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:18:
Ik rij ook geen M5 ;)

Een limiter is heel wat anders dan een CC. Een CC dendert door ook al rij je naar iemand z'n bumper toe. Dan is het handig om gewoon 130 in te stellen en zonder CC te rijden in druk verkeer. Gas loslaten als het nodig is .. gas er op als het weer kan. Maar je gaat niet over de ingestelde snelheid heen. Dat is friggin' briljant!

En als je ff harder moet of wat dan ook moet je 'm gewoon ff uitzetten. Daar is ook een knopje voor. Je moet wel bewust zijn dat je zo'n ding gebruikt. Een CC kan net zo gevaarlijk zijn. Dat moet je de techniek niet kwalijk nemen. Je blijft zelf verantwoordelijk en je moet natuurlijk wel opletten.
De nieuwe CC's hebben een afstand tot de voorganger, en zullen zelfs de CC afslaan of zelfs remmen op het moment dat je te dichtbij komt (weet niet of het al productie toegepast is)

De limiter is leuk, maar deze moet je ook instellen op een snelheid en op het moment dat je de rem aanraakt slaat die af. Aangezien het fileverkeer alles behalve rustig gas loslaten en weer gasgeven is, zit je constant je limiter weer aan te zetten, anders heeft het nog geen drol zin.
Op het moment dat je dat dan ook weer 1 keer vergeet kun je zo 140 rijden zonder dat je het direct opvalt, bekeuring weer te pakken.

Maar goed zo zou je over alle features wel iets kunnen zeggen. Ik vind CC iig een optie die elke auto standaard zou moeten hebben.
MerijnB schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:21:
meestal heb je bij een limiter een extra 'drempeltje' helemaal onderaan. Als je daar 'doorheen' trapt bypass je de limiter.
Is dat niet toevallig de kickdown bij een automaat. Veel hand auto's werken gewoon met een kabel voor het gas, de CC kan niet altijd zien hoeveel gas jij geeft.
Bij een automaat is dat wel weer zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 22-11-2006 16:24 ]

• MBV

MBV

Pixal schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:03:
[...]

zoiets, je ziet ze nog weleens erger, kweet het type auto niet. Doet me denken aan ter land ter zee en in de lucht, kan je hem zo aan een paal rijgen en dan de bel luiden.

[afbeelding]
Heel handig: zijn stiekem dakdragers die zo geen luchtweerstand geven :). Wij noemden dat bij het vorige model: "nee pa, die is niet van jouw, die heeft een handvat"
MerijnB schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:21:
kickdown?

@hierboven: Mercedes S bijv heeft dat al.
En limiters zijn beter dan wat er in de C2 van mijn moeder (1.1 basisversie, zonder CC) zit: een 'alarmpje' dat je op een snelheid kan instellen. Dat is écht heel erg irritant, maar ik heb hem wel nodig... 130 is mijn 'natuurlijke' grens, en dat is best duur in de buurt van Rotterdam... zeker met 80-stroken en permanente bewaking :X

[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 22-11-2006 16:29 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@viper, nissan primera was een van de 1e met zoiets in 'burgerbakken' geloof ik, werkt alleen altijd niet even flex (lange bocht met bomen etc.)

Verwijderd

Viper® schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:22:
De nieuwe CC's hebben een afstand tot de voorganger, en zullen zelfs de CC afslaan of zelfs remmen op het moment dat je te dichtbij komt (weet niet of het al productie toegepast is)
Ja in een Mercedes van 2 ton en hooguit een paar modale wagens van andere merken. Radar-assist CC is echt nog geen gemeengoed hoor.

En er zijn ook zat wagens waar een limiter gewoon actief blijft als je remt . Remmen verhoogd je snelheid niet dus die limiter hoeft ook niet te deactiveren. Itt tot remmen bij een CC. Precies andersom dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 16:35 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Viper® schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:22:
De limiter is leuk, maar deze moet je ook instellen op een snelheid en op het moment dat je de rem aanraakt slaat die af. Aangezien het fileverkeer alles behalve rustig gas loslaten en weer gasgeven is, zit je constant je limiter weer aan te zetten, anders heeft het nog geen drol zin.
Op het moment dat je dat dan ook weer 1 keer vergeet kun je zo 140 rijden zonder dat je het direct opvalt, bekeuring weer te pakken.
M'n pa heeft een nieuwe Peugeot 407SW waar dus ook deze limiter in zit. Ik vind het echt een geweldig systeem. Wat hierboven staat doet ie echter niet.. Als ik hem op 126 instel op de snelweg en ik laat het gas los dan blijft de limiter erop. Zelfs als ontstaat er een file voor me dan blijft de limiter er gewoon op.. Als ik dan weer door kan rijden dan stopt ie gewoon weer bij 126..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Alarmpjes .. ja die ken ik ook. Wagen van m'n pa wel eens mee gehad. Had ie dus waarschuwing op 130 gezet. Ik rijden. Meteen bij de snelweg '' PING! Ping? Wat nou ping? Ik zoeken. Ping? Hoezo ping .. was ist loss? Was dus dat alarmpje.

Vervolgens elke keer meteen PING :+

Nu is het alarmpje weg .. hij had er zelf ook een hekel aan gekregen.

Net als dat gele lampje bij een bocht. Oh .. traction control. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 16:39 ]

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Gunner schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:50:
[...]

En een provinciale weg dan? Is het ook kinderachtig als ik plots moet remmen voor mijn voorganger?
Ja, dan is het nog gevaarlijker, aangezien er dan geen uitwijkmogelijkheden zijn. Blijf dan gewoon normaal doorrijden, als hij hem dan ernaast zet, ga dan heel even van het gas af zodat die er snel langs kan. En...TADAA probleem opgelost.. 8)
Pixal schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:03:
[...]

Nee, als ik bij het dagelijkse stoplicht op weg naar huis sta waar iedereen weet dat het zo'n 10 minuten duurt voordat je verder kan (groot kruispunt bij afslag vd snelweg), dan is het super gaar als er een of andere MPV met 3 felle stadionlampen in je bak staat te schijnen. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van. Je ziet niet wanneer het licht in de verte groen wordt, als je de andere kant op kijkt gaan mensen achter je zich ergeren omdat je misschien niet snel genoeg optrekt etc.

Als je stil staat, haal die poot dan van de rem. In het voorbeeld van boven sta ik dus letterlijk 10 minuten in dat felle rode licht, bij sommige auto's boeit het niet maar die grote wagens of jeeps (welke dipshit rijdt er in godsnaam in zijn eentje in een klein privé busje???) Bullshit dat je dan niet op tijd weg bent. Je kan je voet een stuk dichter bij het gaspedaal houden dan wanneer je op de rem staat.
Hou dan op met in het licht kijken. Een auto met een automaat is dat gewoon dat de manier om stil te staan voor een stoplicht. Handrem zou kunnen, maar sommige auto's hebben een automatishe handrem, dan is het echt een heel gekut om dat ding werkend te krijgen. Dus ja, je kan eenmaal weinig aan doen.
Zoiezo een verhaal apart die mpv's. Zit ik lekker voor het raam te fietsen in de sportschool en daar komt er al eentje. een Renault Espace, daarop een spoiler, erin een vrouw die probeert te fileparkeren. En dan gewoon vrolijk kijken hoe ze met een achterwielen op de stoep staat, 26 keer steken, en dan toch maar een stukje verder rijden waar je gewoon een parkeervak in kan rijden.

Kan er even geen goede foto van vinden maar na remlichten is de 2e ergernis de spoiler op een MPV.

[afbeelding]
Toevallig hebben wij dus zo'n ter land ter zee en in de lucht auto, precies het model van het plaatje. Dat is nou zo'n wagen met een automatishe handrem.

En die spoiler die je bedoeld, dat is een intergeerd dakdrager.

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ONTOPIC:
Zoals ik al eerder postte:
Gideon schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:37:
Interessanter is de vraag waar de trend van felle (rem)verlichting vandaan komt. Veiligheid door zichtbaarheid, ookal word de mede-weggebruiker soms letterlijk verblind? Of speelt er ook een subtiele pimp-factor mee (ledjes)?
Is er geen wetgeving die hier iets over zegt?

Dat remlichten een rode gloed uit moeten stralen, is al langer bekend. Kan me voorstellen dat er over lichtintensiteit ook iets is vastgelegd. Iemand enig idee?

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

CC/Limiter discussie;

Ik moet zeggen dat ik met drukte veelvuldig gebruik maak van de limiter(zit op onze Scenic). Limiter blijft aan wanneer je remt, koppeling indrukt etc. Als je het gas goed diep indrukt knikt het pedaal even en is ie eraf. Ik vind het heerlijk, zeker op wegen met flitspalen :) .
CC is wel ideaal als het wat rustiger is op de weg...mooi 126km/u op de snelweg, even inschatten wanneer je moet vertragen, 2 "-" terug, en dan ff paar keer op "+" raggen als je weer kan.

De resume is ook wel leukl: 50/60 in z'n 3 rijden, en dan de CC op 80 hebben ingesteld...klik op resume: whiieee!!! Zelfs een 1.6 in z'n optimale koppelcurve trekt dan wel :9

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OMG, echt mensen, ga 's rustig uitslapen en je niet zo druk maken om anderen! Nu zijn MPV's met een spoiler weer echt ergernis opwekkend, dat is toch niet te geloven?

Waar ik me aan erger zijn mensen die van de rechterbaan links invoegen als je netjes probeert een beetje afstand te houden. Ik ben van mening dat in de drukte 's morgens op de autosnelweg het echt onmogelijk is om 2 seconden afstand te houden, er duikt gegarandeerd een auto tussen, hell: er past zelfs een vrachtwagen tussen :X En als je dan vlak voor mij invoegt, maak dan _tempo!_

Dat zijn dingen die de doorstroom beperken, een spoiler daarentegen... Hoe kun je daar nou last van hebben?

2 seconden = 66m afstand...

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 22-11-2006 20:01 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MBV

MBV

oh ja, en vrachtwagens gooien hem er ook tussen. Heb ik al een keer een rant-post over neergezet in het wegmisbruikers-topic, en toen moest ik me niet zo druk maken ofzo :z.

@HlpDsk: Citroen/Peugeot toevallig? Zo'n limiter is erg zinvol, alleen moet hij wel uit gaan als je de auto uitzet. Mijn vader had het ook laatst toen hij mijn moeders auto mee had, nadat ik hem een keer mee had gekregen. Huh? Piep? Hmm, 't zal wel. Huh? weer piep? Huh? steeds bij 127? :+

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Grrrrrene schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:59:

Dat zijn dingen die de doorstroom beperken, een spoiler daarentegen... Hoe kun je daar nou last van hebben?
Omdat ik het idioot vind staan, was niet zo serieus bedoeld overigens dus wat iedereen zich druk maakt. Ik zie altijd hele kleine mensjes in hun eentje in zo'n gigantische bus rijden waar dan ook nog eventjes een spoiler op moet, moeten ze allemaal zelf weten. Al is het in druk verkeer gewoon klote om alles wat groter is dan een sedan voor je te hebben, er valt gewoon niets meer te anticiperen, als je dan een onrustig remmend type voor je hebt waar je niet doorheen kan kijken moet je meer afstand gaan houden, en dan zitten er voor je het weet weer vierentwintig leasegolfjes op, onder, boven, naast en in je bumper. Maargoed, het is dus ook een imperiaal, gelukkig heeft het ook nog een functie want de gedachte handvat was inderdaad ook al eens in me opgekomen.

Verder... zet deze even als achtergrond, als je hier een x aantal minuten achter staat voelt alsof je in een zonnestudio zit, en dit is niet eens een heel erg fel type. Als je de foto als full screen een paar minuten bekijkt is dat redelijk storend, kan je nagaan wat er in het echt gebeurd. Het is gewoon een verademing als ze uitgaan.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/remlicht.jpg

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

Pixal schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:11:
[...]
Verder... zet deze even als achtergrond, als je hier een x aantal minuten achter staat voelt alsof je in een zonnestudio zit, en dit is niet eens een heel erg fel type. Als je de foto als full screen een paar minuten bekijkt is dat redelijk storend, kan je nagaan wat er in het echt gebeurd. Het is gewoon een verademing als ze uitgaan.

[afbeelding]
:D dat doe ik dus ook altijd als ik ermee voor het stoplicht sta :+ wist alleen niet dat het ZO fel was... :)
De XC90 wordt nou eenmaal vaker met automaat geleverd dan handbak, geloof ik. Naar mijn weten is dat de standaardkeus voor dat model, de V8-versie is er niet eens met handbak. Dus tsja, dan krijg je die remlichten ja :+

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

mijn vader zet 'm vaak in P als 'ie voor het stoplicht staat. Is 'ie wel iets minder snel weg maar hoeft 'ie ook z'n voet niet op de rem te houden :)

Zie ondertitel

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
DataGhost schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:08:
[...]

:D dat doe ik dus ook altijd als ik ermee voor het stoplicht sta :+ wist alleen niet dat het ZO fel was... :)
De XC90 wordt nou eenmaal vaker met automaat geleverd dan handbak, geloof ik. Naar mijn weten is dat de standaardkeus voor dat model, de V8-versie is er niet eens met handbak. Dus tsja, dan krijg je die remlichten ja :+
Automaat of niet - hebben die toddebakken geen handrem?? Was er geen budget meer voor vanwege de kilowatt-remlicht lampen?
Volkomen asociaal, je zou de neiging krijgen om er volop achterin te knarren en een proefproces uit te lokken vanwege overmatige verlichting en dus verblinding.

• MBV

MBV

@joopv: juist door die overmatige verlichting zie je hem al op een kilometer afstand, dus die vlieger gaat niet op. En handrem zit juist op dure bakken heel goed verstopt, voor een mooier interieur, of omdat ze electrische remmen willen (BMW 5, Audi A6, ...) die je niet even snel aan/uit zet. Bij een A6 kan je die bij mijn weten niet even aanzetten, en weer normaal (als in: binnen 2 sec en zonder schok) uitzetten.

@dentheman: ik zet hem nog wel eens in z'n N. tikje naar achteren en je gaat (bij een goede auto) direct rollen :) Bij een C5 duurt dat nog 2 sec :/ maar de XC90 had wel een snelle dacht ik.

[ Voor 46% gewijzigd door MBV op 23-11-2006 00:25 ]

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 23:40
Viper® schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:08:
Mwah

Je hebt een CC toch, gewoon je cc aan zetten en dan op de berm letten.

Probleem met een limiter is dat als jij wil inhalen oid of je moet een afslag halen en wil niet voor iemand langs snijden en dus even 140 wil je vrolijk op 130 blijft hangen. Lekker hè techniek.

Ik zie persoonlijk het nut van de CC zeker. Limiter niet
Ik gebruik die nochtans vaak. Is veel relaxter. Gewoon steeds plankgas geven en gas lossen wanneer je voorligger trager rijdt. Zo ben je zeker dat je een bepaalde snelheid niet voorbijgaat. Toch wel leuker voor de boetes. Wanneer je toch sneller wilt, dan druk je nog harder op je gaspedaal. Daar zit zo een kickdown-knop onder je gaspedaal. Dan verliest hij zij limiet en vertrekt hij best snel. Standaard CC vind ik een tikkeltje gevaarlijker. Ik let dan automatisch minder op de weg.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

joopv schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:17:
[...]

Automaat of niet - hebben die toddebakken geen handrem?? Was er geen budget meer voor vanwege de kilowatt-remlicht lampen?
Volkomen asociaal, je zou de neiging krijgen om er volop achterin te knarren en een proefproces uit te lokken vanwege overmatige verlichting en dus verblinding.
MBV schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:23:
@joopv: juist door die overmatige verlichting zie je hem al op een kilometer afstand, dus die vlieger gaat niet op. En handrem zit juist op dure bakken heel goed verstopt, voor een mooier interieur, of omdat ze electrische remmen willen (BMW 5, Audi A6, ...) die je niet even snel aan/uit zet. Bij een A6 kan je die bij mijn weten niet even aanzetten, en weer normaal (als in: binnen 2 sec en zonder schok) uitzetten.
Klinkt een beetje afgunstig :+ Een handrem zit er inderdaad niet op, wel een parkeerrem, alleen die zit links, tegen het portier aan. Met je hand niet goed te bedienen en je voet moet toch wel een eindje verder. Eraf halen is ook weer een beetje lastig. Eigenlijk gebruik je die nooit :) hoogstens op een helling, maar zeker niet voor een stoplicht, omdat het daar te onhandig voor is.
Volop achterin knarren kan je doen... ik heb foto's (gehad) van een XC90 vs een Nissan Micra (50% frontaal, IRL). De XC90 was aan de voorkant hoogstens 3cm ingedeukt, die Micra had de motor door de passagiersstoel heengedrukt zitten. Ik wens je veel succes :+

@MBV: Ik weet niet eens of het een electrische rem is of niet, hoe merk je dat precies? N gebruik ik eigenlijk bijna nooit, maar het schakelen gaat inderdaad vrij direct. Zodra je op een helling staat heb je daar ook weer niks aan.

@Dentheman: Als ik hem in P wil zetten moet ik eerst de rem indrukken, dan de hendel in P zetten (waarbij volgens mij de achteruitlichten even oplichten), en dan de rem loslaten. Als ik vervolgens weg wil rijden moet ik alsnog de rem indrukken, naar D schakelen (wederom achterlicht?), rem loslaten, voet naar het gaspedaal verplaatsen en dan ben k pas echt weg. Laten we het erop houden dat ik er geen fan van ben :P

• MBV

MBV

electrische rem is heel simpel te herkennen. Je klikt een knopje omlaag, en hij gaat er pas weer vanaf als je flink gas geeft voor langer dan 2 sec :X Echt irritant ding bij de A6. Mechanisch is gewoon een pookje wat je intrapt/omhoogtrekt.
N-stand vind ik vaak wel relaxed, zeker als hij niet al te heftig aangrijpt en snel reageert. Hoef je niet met je voet op die rem te hangen enzo :)

En over die micra: de volvo is nog wel de 'liefste' van alle SUV's, kreukelzone op goede hoogte enzo :X. Weet je wat leuk is: iemand achterop krijgen met 30km/u. Heeft mijn vader gehad. Mitsubishi in puin, vloeistof uit de motor en 10 cm korter, mijn vader (C5) had geen direct zichtbare schade :Y) 5 mm uitrekken en klaar... Bij zo'n volvo zit het auto'tje onder de achteras, en geeft het auto'tje het na een half uur op :+

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:10:
@HlpDsk: Citroen/Peugeot toevallig? Zo'n limiter is erg zinvol, alleen moet hij wel uit gaan als je de auto uitzet. Mijn vader had het ook laatst toen hij mijn moeders auto mee had, nadat ik hem een keer mee had gekregen. Huh? Piep? Hmm, 't zal wel. Huh? weer piep? Huh? steeds bij 127? :+
Nee BMW. Nieuwste 5-serie. Dat is alleen dus geen limiter maar puur een alarmpje bij de ingestelde snelheid. Of er ook een limiter op zit weet ik niet .. zo vaak zit ik niet in die wagen.
Pagina: 1 2 Laatste