Toon posts:

[HTML]Gastenboek zonder php?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.489 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat dit? Ik heb al een tijdje gezocht, maar kom altijd op PHP uit. Het is voor onze flatwebsite: www.villa65.nl en die is dus puur html, omdat niemand hier php kan.

Het moet eigenlijk wel een 'beveiligd' gastenboek zijn, zodat hij niet binnen een week vol spam zit.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik kan ook php files eruit laten zien als html hoor ;)

Gastenboek zonder PHP/ASP/JSP gaat NIET ( tenzij je alles via een mailtje laat komen, en handmatig erbij plaatst. Maar dan moet de client altijd mailen )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
En voor php moet je een php server draaien, wat die server al niet doet waar de site nu op staat :(

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een gastenboek kan niet zonder een serverside script als PHP. Wat wel kan is een extern gastenboek in je site laden.

http://www.bravenet.com/webtools/guestbook/
http://www.google.nl/search?q=free+guestbook+for+your+site

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Je bedoelt dat er een PHP-installatie moet draaien, naast of in de webserver die momenteel actief is.
Buiten dat: in standaard HTML bestaat er geen enkele mogelijkheid om een gastenboek te maken zoals jij wil, naast de mogelijkheid van het manueel toevoegen van berichten.

HTML zijn statische pagina's, PHP/ASP/JSP etc zijn dynamische pagina's.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:26:
En voor php moet je een php server draaien, wat die server al niet doet waar de site nu op staat :(
[b]Response Headers - http://www.student.utwente.nl/~villa65/[/]
Server: Apache/1.3.27 (Unix) Debian GNU/Linux mod_ssl/2.8.9 OpenSSL/0.9.6c [b]PHP/4.1.2[/] mod_perl/1.27

Kun je misschien niet heel liev vragen of PHP aangezet kan worden of dat je eventueel met een .htaccess het zelf voor je site aan kunt zetten? Want het draait wel op die server :+

Verwijderd

Topicstarter
PHP draait vast wel, maar die server van de uni voor studenten ondersteunt dat niet. Er is wel een (gratis) alternatief, maar dan moet de hele site dus verhuisd worden.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 12:02
volgens mij kun je met CGI filereaden en writen, en dus ook 'n soort gastenboek bouwen..

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Ik zou gewoon voor een "extern" gehoste oplossing gaan... implementeren is kinderlijk eenvoudig:

http://www.write2me.nl/

Verwijderd

is dit niet mogelijk adhv xml/dhtml :?

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 09:22
is dit niet mogelijk adhv xml/dhtml
Nope, je zult toch echt met een serverside script moeten gaan werken. Of een extern gehoste oplossing, wat overigens prima werkt!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Topicstarter
het grote nadeel van zo'n extern gastenboek is de reclame en de (totaal) verschillende stijl ;(

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goed, je hebt intussen wel alle antwoorden gekregen die hier al talloze keren eerder over gegeven zijn. Zoals je in de search had kunnen zien is je vraag niet bepaald nieuw:
Flash guestbookje zonder php enzo
Hoe een guestbook maken?
Gastenboek

Voor dataopslag moet je gegevens opslaan op een server. Javascript heeft alleen (in zeer beperkte mate) toegang tot de client en kan zelf niks aanpassen op de server, en met HTML alleen kom je al helemaal nergens.

Je hebt de volgende opties:
  1. Van server verwisselen en een PHP-script (of natuurlijk een andere scriptingtaal) maken/downloaden dat doet wat jij wil.
  2. Gebruik maken van een externe dienst die gastenboeken aanbiedt.
  3. Gebruik maken van een externe dienst die via serverside includes gastenboeken in je eigen layout kan passen.
Alledrie de opties hebben verder niets te maken met dit subforum. Mocht je kiezen voor optie 1 en zelf aan de slag gaan met PHP, dan kun je bij eventuele problemen terecht in Programming.

Dit topic gaat in elk geval op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.