Gastenboek

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben nogal een beginnende website bouwer.

Ik heb een website in elkaar gezet, ben er wel tevreden mee maar er zijn 2 dingen waar ik niet uit kom. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Het is niet de bedoeling om reclame of wat dan ook te maken, het lijkt me trouwens sterk dat hier GoTers zijn met meubel interesse :D.

Ik heb de volgende site gemaakt : http://www.meijerenfloor.nl

Ik moest er een gastenboek in verwerken, probleem is echter dat ik totaal geen idee heb hoe ik die in de site kan verwerken? Met wat voor soort taal? Javascript?

Makelijkste wat mij te binnen schoot was een html pagina maken in het grijs gekleurde vierkant en deze nieuwe vermeldingen vertonen die dmv van een een input pagina zijn toegevoegd? Het hoeft maar heel simpel te zijn eigenlijk. Als het te ingewikkeld word schrap ik het hele idee.

De volgende vraag, ik heb wat foto's neer gezet van de zaak. Probleem is echter dat iedereen een eigen resolutie heeft, en ik heb alles op 800x600 gemaakt. Maar afhankelijk van het venster grote komen de foto's niet netjes in het midden. Ik heb align=middle en div align=center geprobeerd. Het foto overzicht blijkt echter toch nog af te wijken van het midden. Kan ik wel voor elkaar krijgen? Zo ja hoe? Ze verplichten tot een 800x600 venster dmv van een script is overdreven niet waar?

Mijn V&A

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is helaas niet de bedoeling op dit forum om mensen te werven. Dat vind je ook terug in de FaQ.

Ik kan je aanraden, dat als je baas (of misschien ben jij dat wel) een site wilt en over zoiets al met de handen in het haar zit (en het gaat om een commercieel project) je dan beter een webbureau kunt inhuren die dit alles piekfijn in orde maken :)

[edit]
en vergeet <center> niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 20-04-2003 16:18 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
mkay hoe wil jij een commerciële site maken als je zelf dat eigenlijk niet kan? Denk ook eens na of een gastenboek zinvol is (imho nee)

[ Voor 5% gewijzigd door Eskimootje op 20-04-2003 16:20 ]

• Workaholic
  • Niet online
HunterPro schreef op 20 april 2003 @ 16:17:
Het is helaas niet de bedoeling op dit forum om mensen te werven. Dat vind je ook terug in de FaQ.
Daar heb je gelijk in, als ik het zonder het adres had gevraagd had ik het niet uit kunnen leggen. Ik heb gewoon 2 korte vragen die ik graag beantwoord zou zien ;). Als het toch blijkt dat het niet mag, moet ik er maar op een andere manier aan zien te komen.

Ik kan je aanraden, dat als je baas (of misschien ben jij dat wel) een site wilt en over zoiets al met de handen in het haar zit (en het gaat om een commercieel project) je dan beter een webbureau kunt inhuren die dit alles piekfijn in orde maken :)
Ik ben zeker niet de baas, zou ik wel een jonge ondernemer zijn he ;). Maar ontopic.. De eigenaar ziet de site meer als een contact informatie bron.

[edit]
en vergeet <center> niet ;)
Geprobeerd.. maar bood geen suc6
Eskimootje schreef op 20 April 2003 @ 16:19:
Denk ook eens na of een gastenboek zinvol is (imho nee)
Een punt die mij ook te binnen schoot, probleem is echter dat de eigenaar graag zoiets ziet. Als het niet met gemak kan dan schrap ik het idee.

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 20-04-2003 16:28 ]

Mijn V&A

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zie nu eigenlijk helemaal niks meer dan een under construction melding en een link naar Planet Internet (da's niet verplicht hoor!)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Volgens mij kan een Gastenboek alleen met PHP/ASP/CGI.
Niet met Javascript iig.
En align=center en <center> moet je niet meer gebruiken.
Het is veel beter om CSS te gebruiken (style="text-align:center;").
M.a.w. ik heb het vermoeden dat je iets te weinig kennis hebt om een echte goed-werkende website te maken.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Opleiding HBO - Informatica
Nou dat belooft nog wat voor de toekomst!!

ontopic: om het maar even kort en krachtig te zeggen: ik heb het vermoeden dat de site die jij gemaakt hebt zeer amateuristisch gepeupel met waarschijnlijk forntpage is. Te grote lettertypes, border en verkeerd gesizede foto's. Zo'n site kost tegenwoordig klanten ipv dat het klanten oplevert. Als de ondernemer een folder uitgeeft maakt ie hem toch ook niet zelf met word?! Laat hem een eenvoudig webbureau zoeken en hij is zonder al te veel kosten en stuk verder dan hij nu is...

• Workaholic
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 16:45:
[...]

Nou dat belooft nog wat voor de toekomst!!

ontopic: om het maar even kort en krachtig te zeggen: ik heb het vermoeden dat de site die jij gemaakt hebt zeer amateuristisch gepeupel met waarschijnlijk forntpage is. Te grote lettertypes, border en verkeerd gesizede foto's. Zo'n site kost tegenwoordig klanten ipv dat het klanten oplevert. Als de ondernemer een folder uitgeeft maakt ie hem toch ook niet zelf met word?! Laat hem een eenvoudig webbureau zoeken en hij is zonder al te veel kosten en stuk verder dan hij nu is...
Je hebt helemaal gelijk..ik stuur hem door naar een bureau, want dit is idd helemaal niks :).

Toch bedankt voor de reacties, ik zie nu pas in hoe amateuristisch hij overkomt ;).

Topic mag wat mij betreft dicht. Excuses voor het openen ;).

Mijn V&A

Verwijderd

OC-Addict schreef op 20 April 2003 @ 16:48:
[...]

Je hebt helemaal gelijk..ik stuur hem door naar een bureau, want dit is idd helemaal niks :).

Toch bedankt voor de reacties, ik zie nu pas in hoe amateuristisch hij overkomt ;).

Topic mag wat mij betreft dicht. Excuses voor het openen ;).
ik heb wel een aardig adresje voor je, zeg maar of je geinstreseerd ben dan mail ik wel ff >:)

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

uh, die site valt best mee hoor, gewoon strak en duidelijk, en met wat goede aanwijzingen is het niet al te moeilijk om een gastenboek in elkaar te draaien lijkt me ;) snap niet dat iedereen hem hier zo makkelijk afbrand.

mabit jij bent wel beetje triest bezig, die jongen ontmoedigen en dan meteen naar jezelf doorsturen, get a life.

Jasper, zoek op Got/google naar gastenbook of guestbook, en je hebt al genoeg info.

[ Voor 32% gewijzigd door Allochtoon op 20-04-2003 16:55 ]

Verwijderd

Je kan ook <div align=center>text of foto's die in het midden moeten</div> gebruiken. Maar raad je stylesheets aan.

En ik heb mn gastenboek in php gebouwd dus daar kan het zowiezo mee.

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 07:24

Zydell

* * * * *

gastenboek wordt aan gewerkt?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als die site afgeleverd moet worden... ICQ mij ff dan haal ik alle spelfouten eruit. Is niet beledigend bedoeld maar ik denk dat het echt wel netter kan.

Navigatie ipv navagatie, click hier == is half nederlands ... en ik vind het taalgebruik niet echt klantgericht, als ik eerlijk moet zijn.

En nee ik weet dat de TS niet om deze reactie vraagt, maar ik wil m graag helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Blue op 20-04-2003 19:30 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
Het design was op zich al aardig, zoek gewoon iemand die vandaar iets maakt. Zoveel hoeft er niet meer te gebeuren aan de site. Is ook onzin om het helemaal opnieuw te doen.

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Het ziet er goed uit.

Voor een gastenboek heb je een database zoals mysql nodig en php/asp. Zoek op www.hotscripts.com voor gastenboek. Daar staan paar aardige in. Het is makkelijk op te zetten en in je website te zetten.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:38
Kleine opmerking, alhoewel het weinig toevoegd ;)

Je moet op de hoofdpagina klikken op de deur om binnen te komen, leuk verzonnen, maar niet handig. Het staat nergens, dus ik had geen idee hoe binnen te komen, tot ik 'perongeluk' met mijn muis over de deur ging :P

Handiger om verder te gaan als je op het plaatje klikt, maakt niet uit waar, of anders ergens neer te zetten 'klik hier om verder te gaan'. oid

Edit: misschien kan je van die 6 kleine fototjes tumbnails maken, ziet er niet alleen mooier uit, maar schelt (als je later veel bezoekers heb) ook bandbreedte, want nu moet je alle 6 de foto's downloaden, terwijl men er maar 1 of 2 bekijkt :)

Edit2: Hmm, die tekst met klik op de deur is er wel, alleen door mijn vaste resolutie van mijn tft (1024) zie ik hem niet :p

[ Voor 38% gewijzigd door Icey op 20-04-2003 20:43 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

`t Staat er wel hoor, onderaan heeeeel klein.
Ik vond het ook niet handig, ik had het al bijna weggeklikt. Op het nippertje zag ik het nog staan.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ehhh, misschien een iedee om ook wat in HTML te doen? :?

GB is gewoon gratis te dl op al eerder genoemde site.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

nog iets. dat automatisch doorschakelen gaat naar index2.html en die bestaat niet. hij moet net zoals die deur naar main.html

• Workaholic
  • Niet online
Bedankt voor de aanmerkingen en de hulp.

Ik heb met de eigenaar van de winkel gesproken, site zag er goed uit. Hij wou liever geen geld uit besteden aan een webdesign bureau. Bedoeling van de site is contact gegevens weergeven, en gastenboekje was volgens hem ook belangrijk.

Wat de spellingsfouten betreft, ik verbeter ze graag.. maar aangezien ik zo dom ben geweest om het lettertype kwijt te raken kan ik het niet meer wijzigen. Durf het bijna niet te vragen maar herkent iemand de gebruikte lettertype? Liefst met een linkje ;).

Wat die index betreft, tja.. idee is wel leuk.. maar het is niet echt gebruikersvriendelijk.. vooral niet voor de mensen die op deze site af komen?

Iets van een enter knop maken ofzo?

Mijn V&A

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

nog een advies;
zet de openingstijden in een tabelletje ipv met spaties, de tijden staan niet in een nette rechte lijn. :)
Het zelfde geldt ook bij "contact" hoewel het daar niet opvalt. :)
verder mooie site, simpel maar netjes :)
-edit-
Ohja, als je de text van "klik op de deur" iets hoger zet is het beter leesbaar, nu moest ik naar beneden scrollen @1024x768, wel een leuk idee

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

OC-Addict schreef op 21 april 2003 @ 10:37:
Wat de spellingsfouten betreft, ik verbeter ze graag.. maar aangezien ik zo dom ben geweest om het lettertype kwijt te raken kan ik het niet meer wijzigen. Durf het bijna niet te vragen maar herkent iemand de gebruikte lettertype? Liefst met een linkje ;).
je moet een standaard lettertype nemen die op elke pc aanwezig is. anders krijgt pietje een ander lettertype te zien dan keesje.
dit omdat keesje wel dat lettertype heeft en pietje niet. :+

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dat klik op de deur zou ik echt weghalen want je verplicht een klant om een extra handeling te doen en veel klanten snappen dat niet (spreek uit ervaring).

Wat je evt wel kunt doen is dat ie na 2 seconden vanzelf doorgaat, evt kun je dat nog dmv flash doen, geeft een iets mooier resultaat maar de inlaadtijd wordt er wel langer op!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fairy schreef op 21 april 2003 @ 11:31:
Dat klik op de deur zou ik echt weghalen want je verplicht een klant om een extra handeling te doen en veel klanten snappen dat niet (spreek uit ervaring).

Wat je evt wel kunt doen is dat ie na 2 seconden vanzelf doorgaat, evt kun je dat nog dmv flash doen, geeft een iets mooier resultaat maar de inlaadtijd wordt er wel langer op!
mee eens, en klikbaar op het gehele huis :)

• Pelle
  • Laatst online: 12:18

Pelle

🚴‍♂️

Hmja, dicht op verzoek :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.