Ervaringen FM transmitters

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 138.928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sinds enige tijd zijn FM transmitters voor gebruik in bijvoorbeeld de auto legaal in nederland.

Het lijkt me erg interessant om een FM transmitter in de auto te gaan gebruiken (heb een focus met Ford radio FM en CD).

De prijzen voor deze transmitters lopen nogal uiteen van €24,95 bij Conrad tot € 65,- bij MP3 Europe.

Er zijn op PDAshop.nl wel wat gebruikers ervaringen te vinden maar daarop kan ik geen keuze baseren.

Ben dus benieuwd wie een FM transmitter gebruikt en wat de ervaringen zijn.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik vind het helemaal kut...

Maar misschien stel ik te hoge eisen...
In iedergeval zou ik gewoon gaan voor een aux-in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:41:
Tsjah, ik vind het helemaal kut...

Maar misschien stel ik te hoge eisen...
In iedergeval zou ik gewoon gaan voor een aux-in...
Ok :) , bedankt voor de input maar met welk merk/type (merken/types) heb je deze ervaring?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Griffin itrip, caliber fm-modulator en de Dension modulator...

Hoewel ik wel moet opmerken dat de twee laatste (met draad) het beter deden dan de griffin...
Alleen nogsteeds bagger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53
Sinds wanneer zijn die transmitters legaal? volgens mij mag het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-04 21:32
Ik heb er ook nog een in mijn auto liggen, van voor dat ik een autoradio had met aux in :)

Het merk weet ik zo niet meer, ik heb hem een jaar geleden ongeveer aangeschaft (toen ze nog illegaal waren) Mijn transmitter heeft een vaste frequentie op de FM band. Geluidskwaliteit was best goed, je moest het aangesloten apparaat alleen niet te hard zetten kwa volume want dan begon het erg veel ruis te vertonen. Verder heeft dat ding een bereik van zo'n 30 meter op papier. Op een Opel meeting konden een hele berg auto's in de omgeving afstemmen, ik schat tot zo'n 40 meter afstand ongeveer dus het wordt wel waargemaakt wat ze beloven. Was overigens wel leuk, tientallen auto's met dikke geluidsinstallaties die allemaal samen dezelfde muziek draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:46:
Griffin itrip, caliber fm-modulator en de Dension modulator...

Hoewel ik wel moet opmerken dat de twee laatste (met draad) het beter deden dan de griffin...
Alleen nogsteeds bagger :P
Duidelijk, maarre wat versta je precies onder bagger?

Ik zou graag een vergelijk maken t.o.v. een normale FM radio zender en niet t.o.v. een CD.

Verder ben ik dan nog op zoek naar ervaringen met de:

Belkin TuneCast II FM-Transmitter
Digiana AudiaX DGT-202 FM-Transmitter

[ Voor 35% gewijzigd door Diederik op 20-11-2006 15:55 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:49:
Sinds wanneer zijn die transmitters legaal? volgens mij mag het nog steeds niet.
link

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, in vergelijking met fm-signaal is het al een stuk minder...
Vooral de draadloze varianten.

Twordt helemaal erg als je ook het verschil met aux-in kunt aanschouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
kan daar niet echt uit afleiden dat het al van kracht is..wel dat het in de planning zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
m3gA schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:57:
[...]

kan daar niet echt uit afleiden dat het al van kracht is..wel dat het in de planning zit.
curry684 in "Policy over FM transmitters"
Anoniem: 174103 in "Policy over FM transmitters"
Oh, dat is dus dezelfde inhoud als waar _Diederik naar linkt :P nouja..
Op oa. Mp3shop worden fm transmitters verkocht. Dat deden ze een tijd geleden niet. Mag toch aannemen dat zo'n professioneel bedrijf hier geen fouten mee maakt.

/offtopic

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 20-11-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 15:04

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik gebruik de LineX Fm-transmitter van een inkoopactie. Heb al veel plezier met dat ding gehad. Geluid is goed. Hij zend eigenlijk te sterk (volgens de wet) maar daardoor druk je wel sterke zenders aan de kant als je deze onderweg tegenkomt. Je kan hem instellen van 88.0 tot 89.2 FM met stapjes van 0,2. Hij doet erg zuinig met batterijen. Heb laatst 5 audioboeken geluisterd in de auto van minimaal 17 uur lang per stuk en had de batterijen er daarvoor ook al erg lang inzitten. Vergeet hem ook nog wel eens uit te zetten als ik thuis ben en dan doet hij het de volgende morgen nog perfect.
Hier ook een linkje naar een verkoper op E-bay Link
Het is dezelfde, zit alleen op een andere frequentieband gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
En hoe zijn de ervaringen met de LineX met MP3?

Ik wil het namelijk voor geluid gaan gebruiken.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 08:50

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik heb een Ipod met de Itrip, destijds in de US gekocht (waren in nederland niet te koop), maar ik word gek van het feit dat je geen vrije frequentie kunt vinden in Nederland.
Als ik van Rotterdam naar Zuid Limburg rijd moet ik hem minstens 2 keer op een andere frequentie zetten omdat er dan tijdens het rijden een of ander radio station de Itrip wegdrukt En dit gaat begint eerst met af en toe een zender die erdoorheen "spetterd" maar dat is al super irritant.

En behalve dan het zenderzoeken is en blijft de kwaliteit maar matig.

Dus mijn advies, niet doen als je geen gedoe en kwaliteit wilt.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Als je de mp3speler niet te hard zet (Fm-transmitter niet overstuurd) dan komt het geluid goed over. Ben geen audiofiel en heb er de installatie ook niet voor in de auto, maar ik vind het goed klinken.
Alleen als je een erg sterke zender tegenkomt dan zal deze ruis veroorzaken op je signaal of je signaal wegdrukken. Ik werk zelf in het oosten van het land en dit gebeurd mij eigenlijk alleen maar op de snelweg bij apeldoorn. 2 km verderop doet hij het weer perfect.
Hier 2 linkjes naar inkoopacties.net kijk hier eens naar zou ik zeggen. Er zijn natuurlijk altijd mensen waarbij het niet goed werkt. (Weet niet waarom) Maar eigenlijk vind de rest een super ding:

Link1
Link2

[ Voor 20% gewijzigd door Hurricane op 20-11-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ik heb het agentschap telecom gemailed.
Geachte m3ga

Het verhandelen van FM transmitters mag in Nederland wel (mits de
apparatuur voldoet aan de EU-normen en met vermelding dat gebruik niet
overal in de EU is toegestaan),daadwerkelijk gebruik is in Nederland
echter niet toegestaan. Bij ons is dat pas mogelijk als dit gebruik is
opgenomen in het Nationaal Frequentie Plan en als de Regeling gebruik
van frequentieruimte zonder vergunning is aangepast. Dit zal nog enige
tijd duren, mede gelet op het feit dat de wijziging van de regeling moet
worden voorgelegd aan de Europese Commissie. Dit laatste traject duurt
drie maanden. Zolang de regelgeving niet is aangepast, is het gebruik in
Nederland verboden.

Met vriendelijke groet,
Het mag dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieve Gompy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-04-2020
_Diederik schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:26:
Sinds enige tijd zijn FM transmitters voor gebruik in bijvoorbeeld de auto legaal in nederland.

Het lijkt me erg interessant om een FM transmitter in de auto te gaan gebruiken (heb een focus met Ford radio FM en CD).

De prijzen voor deze transmitters lopen nogal uiteen van €24,95 bij Conrad tot € 65,- bij MP3 Europe.

Er zijn op PDAshop.nl wel wat gebruikers ervaringen te vinden maar daarop kan ik geen keuze baseren.

Ben dus benieuwd wie een FM transmitter gebruikt en wat de ervaringen zijn.
Hoi,

Hier staan wat reviews (307 customer reviews) over de Belkin TuneCast II Mobile FM Transmitter, tis wel engels maar goed, het zijn er genoeg..

http://tinyurl.com/ygybdu

Veel nagatieve reacties gaan er over dat er storingen optreden bij drukke frequenties, hetgeen ook heel logisch is want het zendvermogen van dergelijke transmitters is maar héél gering en dat moet ook volgens de wet.

Wat men wel kan doen is het hele piepkleine inwendige antennetje iets vergroten, hetgeen ook verboden is, maar daardoor wordt de reikweidte wel meer, en daardoor ook de storing door andere zenders veel minder en de kwaliteit ven het signaal van de Tunecast vele malen beter

Hier een omschrijving, heel duidelijk uitgelegd.

http://www.jiggybyte.com/tunecast.php

Succes met je beslissing en hou er rekening mee dat het gebruik van FM-transmitters nog niet vrijgegeven is en het modificeren helemaal verboden is, maar het werkt uit de grote kunst :) :)

Groeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180548

Wij hebben hier even zo'n Belkin geval gehad....
Geen succes, bereik was zeeeer matig, zelfs als je hem tegen de antenne hield was 't matig.

Ook in de auto (waar het voor gekocht was :P ) werkte het niet mooi.

Gauw terug gebracht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 15:53
Modbreak:Als duidelijk is dat het niet mag, waarom vraag je er dan om?

[ Voor 78% gewijzigd door Kaj. op 27-11-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ik heb nu een conceptronic gekocht, kon ik goedkoop aankomen.

Bereik is het probleem niet want er zit een stand op om het bereik te vergroten, daarmee is die wel meteen illegaal, maar kan ook weer teruggezet worden.

Nadeel vind ik de zeer matige codering (muziek klinkt vaak anders dan origineel) en een constante zoemtoon door alles heen.

Als je 120 rijdt dan valt het wel mee, ik zal hem dus alleen tijdens ritjes buitenland gebruiken.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Diederik schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:16:
daarmee is die wel meteen illegaal, maar kan ook weet teruggezet worden.
Anders ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Niet helemaal, in Nederland ben je wel illegaal maar in andere landen binnen de EU niet. Zodra je het zendvermogen hebt aangepast ben je overal illegaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Diederik op 27-11-2006 16:45 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Maarja wie pakt je ermee? Kan me niet voorstellen dat ze dat gaan doen. Alleen als er veel geklaagt word en dat zal niet gebeuren als je rondrijd. Als je dichtbij had gewoont had je zo kunnen luisteren naar de LineX die ik heb, maar ik zie dat je er al 1 gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Hurricane schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:48:
Maarja wie pakt je ermee? Kan me niet voorstellen dat ze dat gaan doen. Alleen als er veel geklaagt word en dat zal niet gebeuren als je rondrijd. Als je dichtbij had gewoont had je zo kunnen luisteren naar de LineX die ik heb, maar ik zie dat je er al 1 gekocht hebt.
Heb je met die LineX geen last van zoem geluiden en vervorming?

Ik koop zo een andere maar heb in eerste instantie voor de conceptonic gekozen omdat die heel erg goedkoop was (€ 13,-) hiermee kan ik in ieder geval kijken of ik het praktisch ga gebruiken.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 22:54

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even wat opsommen:

Zoals m3gA aangeeft met het antwoord van AT; Dergelijke draadloze gadgets mag je kopen/verkopen/in je bezit hebben, maar niet gebruiken. Reken maar op minimaal een half jaar voordat dat gebruik legaal word.
De kwaliteit van dergelijke zendertjes is niet om over naar huis te schrijven. Ik sla brom, ruis, piep en kraak voor het gemak even over en ga meteen de theoretische hoek in: FM heeft een frequentie bereik van tussen 30Hz en 15kHz. Daar gooi je dus al een zaakje weg (15-20kHz).
Daarnaast moet een zender een goede stereo encoder aan boord hebben. Een losse, redelijke, stereo encoder kost minimaal €150,- tot €200,-.
Het moge duidelijk zijn dat deze goedkope prutsdingetjes wel een stereo encoder aan boord hebben en daar is meteen alles mee gezegd.
Dan is er nog de luidheid van de modulatie. Bij echte radiostations word er audio processing toegepast en niet te zuinig ook. Verwacht dus niet dat jouw FM zendertje kwa luidheid en klankkleur in de buurt van dat kan komen. Verre van dat zelfs.

De beste optie is een bedrade oplossing te bedenken, maar soms kan dat gewoonweg niet.

ps. Van mij mogen dit soort pruts babyfoons illegaal blijven - als er straks echt veel van die dingen gebruikt gaan worden dan voorzie ik op de snelweg in de auto continu storing over/door zenders die wel legaal zijn.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

remco_k schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:31:
De beste optie is een bedrade oplossing te bedenken, maar soms kan dat gewoonweg niet.
De dension bedrade fm modulator is overigens wel een stuk beter dan welke draadloze oplossing dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ps. Van mij mogen dit soort pruts babyfoons illegaal blijven - als er straks echt veel van die dingen gebruikt gaan worden dan voorzie ik op de snelweg in de auto continu storing over/door zenders die wel legaal zijn.
Sterker nog, ik luister af en toe in de radio naar een duitse zender die laatst al bij het stoplicht werd weggedrukt door een auto schuin achter mij met hak muziek :( Hopelijk word dit nooit echt legaal maar komt er een betere oplossing zoals meer radio's met bv usb in oid.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 11:16

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik had er laatst twee op inkoopacties besteld, zonder me echt te verdiepen in wat het nu precies was. Vandaar dat me niet was opgevallen dat 8 euro per stuk wel akelig goedkoop is. Maar de kwaliteit was er dan ook naar: de autostekker werkte niet, de zender stoorde zelfs op die ene frequentie waarop geen radio zat, en het maakte heel erg uit waar ik het ding neerlegde voor de ontvangst. En niet, zoals je zou verwachten, dat het bereik het beste was dicht bij de antenne. Op sommige plekken werkte het ding zelfs alleen maar als ik mijn hand erop hield. Gelukkig heb ik me de verkoper afgesproken dat ik ze terug kon sturen, maar het moge duidelijk zijn: geen goedkope transmitters kopen :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Even wat opsommen:

Zoals m3gA aangeeft met het antwoord van AT; Dergelijke draadloze gadgets mag je kopen/verkopen/in je bezit hebben, maar niet gebruiken. Reken maar op minimaal een half jaar voordat dat gebruik legaal word.
De kwaliteit van dergelijke zendertjes is niet om over naar huis te schrijven. Ik sla brom, ruis, piep en kraak voor het gemak even over en ga meteen de theoretische hoek in: FM heeft een frequentie bereik van tussen 30Hz en 15kHz. Daar gooi je dus al een zaakje weg (15-20kHz).
Daarnaast moet een zender een goede stereo encoder aan boord hebben. Een losse, redelijke, stereo encoder kost minimaal €150,- tot €200,-.
Het moge duidelijk zijn dat deze goedkope prutsdingetjes wel een stereo encoder aan boord hebben en daar is meteen alles mee gezegd.
Dan is er nog de luidheid van de modulatie. Bij echte radiostations word er audio processing toegepast en niet te zuinig ook. Verwacht dus niet dat jouw FM zendertje kwa luidheid en klankkleur in de buurt van dat kan komen. Verre van dat zelfs.

toon volledige bericht
Duidelijk verhaal, maakt een hoop duidelijk, weet nu in ieder geval dat ik ook voor € 50,- geen wonderen hoef te verwachten.
MikeyMan schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:38:
[...]

De dension bedrade fm modulator is overigens wel een stuk beter dan welke draadloze oplossing dan ook...
Tsja, maar voor die prijzen kan je beter een andere autoradio kopen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat wel, maar dan kun je nogsteeds je ipod niet kwijt... Is natuurlijk inclusief houder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 27-03 20:58

Henning

Hoogvlieger...

Heb zelf de LineX en bevalt zeer goed bij mij en mijn vrienden, gene last van zoem tonen etc en gewoon strak aan de band. Je moet alleen zorgen dat je je mp3-speler niet overstuurt want dat gaat het mal...

Verder idd zuinig en handig ik gebruik. Ik zit zelf altijd @ 88.4 FM en heb nooit last van andere zenders... alleen hadden mijn achter-volgers (de auto die achter ons reed luisterde ook mee) in duitsland last van een andere zender, toen op 88.6 FM gezet en gaan met die banaan...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 23:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb er gister 1 besteld via Ebay omdat m'n vriendin en ik beide een GSM met MP3 speler hebben en geen MP3 speler in de auto :)

Het is deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.emarket888.com/en/photo/cimb0041em.jpg
Frequency range: 88.00 MHZ-108MHZ
Blue backlight display when turn on/off operation
Clear performance and selectable FM frequencies with LED display
Powered by: 2 x AAA batteries or car cigarette light through the included adapter
Automatic power on function when detected audio signal and automatic power off function when no signal in 2 minutes
Signal and noise ratio:< - 60dB
Dimensions: (L) 88mm x (W) 42mm x (H) 20mm
Color: white
Ik heb geen idee of hij goed is, maar als het gewoon radio kwaliteit is ben ik allang tevreden :) Ik laat mijn bevindingen wel weten als hij binnen is!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterRubke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 11:25
ik heb sinds deze week de Belkin TuneCast2
bereik valt inderdaad tegen (in orginele staat)
heb de antenne nu extern uitgevoerd, nog ff afwachten wat het resultaat is..

de feature dat hij automatisch aan en uit gaat aan de hand van het geluid is wel handig
als hij nu alleen zou zenden bij geluid, dan zou het nog handig zijn als je een pda met tomtom hebt, zodat de instructies in je favoriete radio zender kunt "injecten"

on the 8th day god started debugging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

InterRubke schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:30:
ik heb sinds deze week de Belkin TuneCast2
bereik valt inderdaad tegen (in orginele staat)
heb de antenne nu extern uitgevoerd, nog ff afwachten wat het resultaat is..

de feature dat hij automatisch aan en uit gaat aan de hand van het geluid is wel handig
als hij nu alleen zou zenden bij geluid, dan zou het nog handig zijn als je een pda met tomtom hebt, zodat de instructies in je favoriete radio zender kunt "injecten"
Ja, ware het dat zo'n losse zender volgens mij nooit door een echte zender heenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182729

Heb onlangs een FM Transmitter op Ebay gekocht. Waardeloos!!!! Kraakt, ruist, ga zo maar door....
Misschien ligt het er wel aan dat hij maar 10 euro was. Ik ga ook voor een AUX-aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://bilder.afterbuy.de/images/49420/B053_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186331

Afbeeldingslocatie: http://klompenboer.nl/Pict/2005-2006/Tukkerteam%2019-03-2006/DSCF8196.JPG

Dis toch veeeeeeeeeel leuker
10 kilowatt :9 8) :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 186331 op 06-12-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Erg compact ook ja... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 27-03 20:58

Henning

Hoogvlieger...

10 kW R&S.... om van te watertanden.... De zender voor elke piraat... kun je heel NL van signaal voorzien...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Henning schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:22:
10 kW R&S.... om van te watertanden.... De zender voor elke piraat... kun je heel NL van signaal voorzien...
Ja, en niet zeuren als je ineens overal kanker krijgt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186331

Ja ga bijna dood 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 11:16

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Afbeeldingslocatie: http://inkoopacties.net/i/p/n/jjgrh7bh.jpg

Iemand ervaring met deze, de Paladin iJammin' Plus? Kan nu bij inkoopacties.net besteld worden voor ongeveer 25 euro incl. verzenden.

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog op 06-12-2006 18:27 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Anoniem: 182729 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:00:
Heb onlangs een FM Transmitter op Ebay gekocht. Waardeloos!!!! Kraakt, ruist, ga zo maar door....
Misschien ligt het er wel aan dat hij maar 10 euro was. Ik ga ook voor een AUX-aansluiting.

[afbeelding]
Hm, die heb ik ook besteld dus... :)

Heb je meerdere frequenties geprobeerd? En hoever zit je van de antenne van de radio af?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja meerdere frequenties geprobeerd en zit recht onder de antenne. Ben ook wel benieuwd naar jouw ervaring, misschien mankeert de mijne wat....
Dennahz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:48:
[...]

Hm, die heb ik ook besteld dus... :)

Heb je meerdere frequenties geprobeerd? En hoever zit je van de antenne van de radio af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 17:00
Nog maar eens een aanbeveling voor de LineX FM Transmitter.

Ik heb allerlei FM transmitters geprobeerd (van o.a. Belkin, Griffin, e.d.), maar was zeer teleurgesteld in de kwaliteit van FM transmitters tot ik de LineX probeerde. Geluidskwaliteit is echt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:43
Voor m'n Iriver heb ik circa 2 jaar geleden een transmitter van C.Crane gekocht.

Grote voordeel van dit apparaat is dat er een groot frequentie en zendbereik mogelijk is.
Frequentie is handmatig in te stellen met 0,1 van 88,3 tot 107,7.
Vanuit huis was er nog signaal te ontvangen in de auto, circa 30m verderop.

Zeker niet te vergelijken met CD - kwaliteit, maar wel met de gemiddelde radiozender.
Bij handig afstellen kan je tijdens lange autoritten zonder wissel van frequentie luisteren naar je eigen muziek.

Kijk anders hier nog even.

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Grappig dat de eindtrap (ook wel kachel genoemd) zo goed te zien is, rechts in dat hokkie. :+
En als we toch foto's aan het spammen zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.radiostadmontfoort.nl/cms/cpg/albums/userpics/10002/normal_DSC05292.JPG
Linkse 19" rackje = zender rackje.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 13-09-2007 11:33 . Reden: Imagefix ]

Alles kan stuk.

Heb inmiddels de Kensington RDS FM-Transmitter/Car Charger for Ipod aangeschaft. Heb hem gekocht bij MediaMarkt. Was wat prijzig (89 euro) maar werkt dan ook goed. Plus je ziet op je scherm van je radio welk nummer er wordt afgespeeld, altijd makkelijk.Afbeeldingslocatie: http://images.acco.com/KENSINGTON/EU33364EU/EU33364EU-15601.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Anoniem: 182729 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:11:
Ja meerdere frequenties geprobeerd en zit recht onder de antenne. Ben ook wel benieuwd naar jouw ervaring, misschien mankeert de mijne wat....

[...]
Hij werkt in principe goed als je dichtbij de antenne zit, als je er verder vanaf zit stoort hij al zeer snel... we gaan eens kijken of we het zendbereik kunnen opvoeren op 1 of andere manier :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janenedi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04-2021
Hallo,

Ik heb sinds kort een Audiax DGT 202 wireless transmitter. Als ik mijn MP3speler er op aansluit speelt hij op een draagbare radio aardig, maar op de autoradio geeft hij erg veel bas (afgezien van de kennelijk normale ruis). Bovendien storen de MP3speler en de Audiax op elkaar in de auto. Daarbuiten niet.
Weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:54
Anoniem: 182729 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:00:
Heb inmiddels de Kensington RDS FM-Transmitter/Car Charger for Ipod aangeschaft. Heb hem gekocht bij MediaMarkt. Was wat prijzig (89 euro) maar werkt dan ook goed. Plus je ziet op je scherm van je radio welk nummer er wordt afgespeeld, altijd makkelijk.[afbeelding]
Deze lijkt me ook zeer interessant en men beweert ook dat deze legaal is op MP3shop... Hij is wel kostelijk maar als ie goed werkt heb ik dat er zeker voor over. (na verder opzoekingswerk is hij evenmin legaal als de rest, hier trouwens een interessante review)

Aangezien ik met een bedrijfswagen rijd is een mp3 radio geen optie dus wou ik voor deze gaan... iemand reeds ervaring met dit toestel? Mijn 12V aansluiting zit diep in het dashbord waardoor ik vrij beperkt word in m'n keuze...

Nog iets wat ik gevonden heb over de legaliteit:
Legaal?
FM-transmitters kunnen helaas de radio's van andere (weg)gebruikers storen, reden waarom ze niet in alle landen toegelaten zijn. Maar daar komt onder druk van de gebruikers en de E.U. verandering in. Zo mogen de producten in Europa in elk geval worden verkocht, maar in België voorlopig officieel niet worden gebruikt, terwijl dat bijvoorbeeld sinds 1 mei 2006 wel mag in Duitsland. Omdat de Europese Commissie via een richtlijn een aanbeveling heeft opgesteld die FM-zenders met een heel klein vermogen toch toelaat, zullen alle lidstaten vroeg of laat hun wetgeving moeten aanpassen.
In de praktijk zul je dankzij een gedoogbeleid geen boetes krijgen als je een FM-transmitter gebruikt, tenzij die met een te hoog vermogen uitzendt. De producten die in België legaal worden verkocht, hebben normaalgezien een toegelaten vermogen. Het is wel oppassen geblazen met geïmporteerde FM-transmitters.
Interessante links:
Review van 30 FM transmitters
Overzicht van verschillende FM transmitters
Online verkoper met ruim aanbod en gratis levering in België

Uit de 1ste link blijken de DLO transpod en de DLO transdock micro er het beste uit te komen:

Afbeeldingslocatie: http://edge.playlistmag.com/images/content/2006/09/07transpod.jpgAfbeeldingslocatie: http://edge.playlistmag.com/images/content/2006/09/08transdockmicro.jpg

De Kensington Digital FM moet maar net onderdoen:
Afbeeldingslocatie: http://edge.playlistmag.com/images/content/2006/09/21digitalfmtransmitter.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Largamelion op 05-04-2007 15:36 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:57
Ik zit er over te denken die Kensington transmitter te kiezen, maar:
Hij zal zowel in de USA als in Nederland gebruikt gaan worden. Ga ik dan nog problemen krijgen met dat de FM-frequenties hier en in de USA niet overeen komen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
vanaalten schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:43:
Ik zit er over te denken die Kensington transmitter te kiezen, maar:
Hij zal zowel in de USA als in Nederland gebruikt gaan worden. Ga ik dan nog problemen krijgen met dat de FM-frequenties hier en in de USA niet overeen komen of zo?
In Amerika heeft men dezelfde range van frequenties dus ik zie niet in waarom dit problemen zou geven. Je ontvangt er andere posten dus wellicht zal je een andere frequentie dan hier moeten gebruiken, maar dat kan je toch simpel instellen met zo goed als alle transmitters.

Heb sinds een week m'n iPOD 30G en zou me graag de DLO transdock micro aanschaffen... alleen vind ik nergens een winkel waar ik 'm kan kopen. De Kensington RDS en Digital FM vind ik dan wel weer overal, maar beide zijn duurder en zouden minder presteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Largamelion schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:50:
[...]
In Amerika heeft men dezelfde range van frequenties dus ik zie niet in waarom dit problemen zou geven. Je ontvangt er andere posten dus wellicht zal je een andere frequentie dan hier moeten gebruiken, maar dat kan je toch simpel instellen met zo goed als alle transmitters.
Ik heb destijds voor m'n iPod 2G een iTrip gekocht. De frequentie stelde je in door een bepaald MP3-bestand af te spelen - per frequentie had je een bestand. Er staat mij bij dat er een set amerikaanse en europese FM MP3-bestanden bij zat, dus vandaar m'n bezorgdheid.

Ondertussen ook van Kensington te horen gekregen dat hun transmitter zowel in europa als USA werkt.
Heb sinds een week m'n iPOD 30G en zou me graag de DLO transdock micro aanschaffen... alleen vind ik nergens een winkel waar ik 'm kan kopen. De Kensington RDS en Digital FM vind ik dan wel weer overal, maar beide zijn duurder en zouden minder presteren...
Geen creditcard? Want wat ik zo zie kan je 'm gewoon bij DLO zelf bestellen.
Ik heb ondertussen de Kensington FM transmitter besteld. Wat ik zo zag was 'ie niet noemenswaardig slechter dan de DLO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 11:41

Korakal

Up up up!

vanaalten schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:13:
Er staat mij bij dat er een set amerikaanse en europese FM MP3-bestanden bij zat, dus vandaar m'n bezorgdheid.
sommige amerikaanse radio's kunnen tot een net iets lagere frequentie werken dan wat we hier in Europa hebben, zoals 88,0 en 87,9 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
vanaalten schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:13:Geen creditcard? Want wat ik zo zie kan je 'm gewoon bij DLO zelf bestellen.
Ik heb ondertussen de Kensington FM transmitter besteld. Wat ik zo zag was 'ie niet noemenswaardig slechter dan de DLO.
Ik denk dat hij idd niet echt moet onderdoen, alleen jammer dat ie enkel in het wit te verkrijgen is (past niet bij de rest van m'n interieur). Ben benieuwd naar jouw bevindingen, laat zeker iets weten.

Ben nog wat reviews aan het lezen van de DLO transdock micro en de meningen zijn toch wel uiteenlopend. Het volgende stukje lijkt me echter vrij irritant:
TransDock micro can be tuned to 87.9FM, and did well there, and it also overpowered each of our other test stations (103.3FM and 88.3FM) - good results all around. But the major problem was electrical interference. TransPod micro picks up all sorts of inside-the-iPod noises - beeps, hard drive spinning, and some Click Wheel sounds - and overlays them on top of your songs, much like the audio defect we noted in fourth-generation iPods. This annoyance detracts from the unit’s otherwise solid audio performance, even when you’re using the device’s clean line-out.
Edit: *Hij is er ook in het zwart. Ga s checken of ze hem in Media Markt hebben, als ie dan niet goed werkt kan k em nog wisselen voor iets anders :) .

[ Voor 14% gewijzigd door Largamelion op 27-04-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Heb onderstaande Belkin Tunebase even mogen gebruiken van een collega, werkt goed zolang je op een ongebruikte frequentie zit. Heb hem getest op m'n werk (domein van +-5km) en krijg geen storing op 90.2. Ga hem dit weekend tot thuis testen (afstand van 50km - Gent/Sint-Niklaas)... ben benieuwd of die frequentie dan ook zuiver blijft.

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/9461/dsc00087yd5.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Heb bovenstaande nu een week kunnen gebruiken in m'n Renault Kangoo en kan enkel zeggen dat ie perfect doet wat ie moet doen. Ben van Gent (België) tot in Landgraaf (Nederland) gereden zonder ook maar één keer van frequentie te moeten wisselen (en dit op 90.2). Ook al hoorde ik meestal een zender wanneer m'n iPOD niet aan stond, van het moment ik hem aanzette, overtrof hij het signaal zonder ook maar één vorm van ruis. _/-\o_

Heb ook even nagevraagd bij een MAC dealer of de Kensington RDS FM transmitter goed werkt en hij wist mij te zeggen dat dit vooral afhankelijk is van de wagen waarmee je rijdt. Hoe beter de isolatie van de auto, hoe slechter de FM transmitter zal werken. Het signaal moet immers eerst naar buiten en dan weer naar binnen...

Wordt dus wachten op m'n andere auto alvorens ik iets aankoop. :o

Anoniem: 115217

mensen nog nieuwere ervaringen? laatste reactie is alweer 3 maanden geleden tenslotte...
ben vooral benieuwd of die goedkope dingen van ebay een beetje de moeite waard zijn, hoef geen heel goede kwaliteit maar zit natuurlijk niet op ruis te wachten

• vanaalten
Op vakantie de Kensington FM-transmitter (niet de RDS-versie, maar de gewone digitale) meegenomen en een nadeel ontdekt: afhankelijk van de plaats van de sigarettenaansteker is het eigenlijk best onhandig dat de afstemknoppen/display direct bij de stekker zitten. Onze auto had de aansluiting laag bij de vloer, enigzins onder een kastje, dat maakt het wat lastig bedienen.

Verder deed 'ie het best goed. Als je 'm aanschaft voor je eigen auto, dan kan je zelf nagaan of het een probleem is. Als je 'm aanschaft voor vakanties met huurauto, dan zou ik er nog eens over nadenken.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik was/ben er ook naar aan het kijken. Ik kom toch uit bij een bedrade modulator die je vast inbouwt.
In de nieuwe conrad gids staat er een: http://www.conrad.nl/goto/?product=379062

Voorlopig heb ik een verloopkabel gemaakt die ik op de (helaas mono) ingang van mijn becker monza prik. Eens kijken hoe dat gaat.

Wise enough to play the fool

• remco_k

remco_k

teacher schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:17:
Ik was/ben er ook naar aan het kijken. Ik kom toch uit bij een bedrade modulator die je vast inbouwt.
In de nieuwe conrad gids staat er een: http://www.conrad.nl/goto/?product=379062
...
Het gezochte product kan helaas niet weergegeven worden
Zegt conrad.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Anoniem: 182729 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:00:
Heb inmiddels de Kensington RDS FM-Transmitter/Car Charger for Ipod aangeschaft. Heb hem gekocht bij MediaMarkt. Was wat prijzig (89 euro) maar werkt dan ook goed. Plus je ziet op je scherm van je radio welk nummer er wordt afgespeeld, altijd makkelijk.[afbeelding]
Heb me deze ook aangeschaft... dacht me een FM modulator te kopen in Mediamarkt maar dat leek me uiteindelijk te omslachtig en dan had ik nog geen oplader voor m'n iPod. Hij doet het idd behoorlijk, alleen heb ik slechts 2 klote boxjes in m'n bedrijfswagen dus over de geluidskwaliteit kan ik weinig zeggen. Nog geen problemen ondervonden met storingen van andere zenders, werk momenteel op 88.1.

PS: Heb 'm 79 euro betaald in MM in Oostakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

remco_k schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:36:
[...]

Het gezochte product kan helaas niet weergegeven worden
Zegt conrad.
Hier doet ie het prima :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik had er zelf eentje van bij de Blokker gehaald (ongeveer dezelfde looks als diegene die em via Ebay heeft gekocht), maar vond het geluid teleurstellend. Maar, dat kan ook zijn omdat ik de speler op max volume had staan.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een bedrade versie, maar dacht dat er ook versies waren die je op dat blok welke je aansluit op de radio kon zetten (dat blok waar ook je speakers e.d. aangesloten worden). Zijn er ook nog goedkopere modellen dan die van 50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 12:37
Een tijdje terug heb ik zo'n ding bij Brando besteld. De prijs was $20, dat is met de huidige koers niet echt veel. Het komt een beetje goedkoop over, zo zit er ook een digitale thermometer op die volstrekte onzin uitslaat. Maar de FM functionaliteit is niks mis mee. Het valt me wel op dat ik het volume van mijn mp3speler maximaal moet zetten, voor het beste signaal. Dit is in tegenspraak met de ervaring van de meeste mensen hier. Misschien dat de mijne gewoon wat aan de zacht kant is.

Het is nog wel een uitdaging om een geschikte freqentie te vinden, die overal ongebruikt is. Ik zit momtenteel bij 88,30 MHz. Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik moet m'n autoradio ook veel luider zetten om dezelfde geluidsterkte te behalen als een normaal FM station... dit is idd wel lastig.

Tegenwoordig ben je beter af met een gewone autoradio denk k, voor 70euro heb je al één met een USB poort of AUX.

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

_Diederik schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:26:

Je hebt ze tegenwoordig al voor ruim onder de € 24,95. Ik heb er onlangs één gekocht op http://www.yourstuff.nl voor € 9,50. Hij doet het echt prima, goed bereik en prima kwaliteit.

Ik zie ze eigenlijk nooit in gewone winkels liggen.. raar toch..

Dit is em: http://www.your-stuff.nl/...t_info.php?products_id=34

[ Voor 8% gewijzigd door dudek op 27-12-2007 10:20 ]

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

Anoniem: 246578

Ik heb sinds kort een Kensington liquidfm deluxe FM transmitter.
Ik krijg alleen geen enkele FM frequentie erop.

Ik hoor alleen maar verhalen over mensen dat hij wel goed werkt. Doe ik iets niet goed misschien.
De frequenties die hij vindt, staan ook beschrijven onder meerdere berichten, maar ik krijg dan geen goed signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Ik heb ook de fm-transmitter van www.yourstuff.nl gekocht, deze was de goedkoopste (9,50) die ik kon vinden! Werkt perfect! Heb hem in de sigarettenaanstekker van mijn auto zitten, maar hij kan ook op batterijen! Die adapter die erbij zit kan je ook gebruiken voor het opladen van je Ipod btw, ook wel handig! Bestelling was binnen 24 uur binnen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15300

Ik heb net een FM modulator gekocht (merkloos) die zowel een SD kaart, een USB stick en een aansluiting voor een audio kabel heeft.
Zelfs een afstandbediening zit er bij (of je hem nodig hebt??)
Je plugt hem in de sigaretten aansteker aansluiting en hij doet het.
Op het digitale display zie je naam van het nummer scrollen.
Hij werkt perfect.
Is het bij jullie ook zo dat als je de muziek op pauze zet er een lichte ruis uit de boxen komt.
Bij het afspelen is die ruis niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 12:37
Anoniem: 15300 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:20:
Is het bij jullie ook zo dat als je de muziek op pauze zet er een lichte ruis uit de boxen komt.
Bij het afspelen is die ruis niet te horen.
Je moet de muziek ook niet op pauze zetten. ;) De ruis is normaal, omdat het zendvermorgen zwak is en je in een metalen kooi zit, tenzij je een cabrio hebt. Als je muziek afspeelt dan valt de ruis niet op. Een FM-transmitter is natuurlijk geen hifi oplossing. Welke heb je eigenlijk?

Ik heb zelf een losse, het valt me op dat het onvangst afhangt van de positie in de auto, een vaste transmitter die in de 12 volt plug moet lijkt me daarvoor onhandig, of valt dat in de praktijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15300

ginkgo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:15:
[...]

Je moet de muziek ook niet op pauze zetten. ;) De ruis is normaal, omdat het zendvermorgen zwak is en je in een metalen kooi zit, tenzij je een cabrio hebt. Als je muziek afspeelt dan valt de ruis niet op. Een FM-transmitter is natuurlijk geen hifi oplossing. Welke heb je eigenlijk?

Ik heb zelf een losse, het valt me op dat het onvangst afhangt van de positie in de auto, een vaste transmitter die in de 12 volt plug moet lijkt me daarvoor onhandig, of valt dat in de praktijk mee?
Laat ik nu net een cabrio hebben (Amerikaanse Mercedes SL uit 1984)
Het merk van de transmitter weet ik niet
Hij komt overeen met deze http://www.tigerdirect.co...details.asp?EdpNo=3089378
Het uiterlijk is iets anders.
Hij zit in mijn wagen sigaretten aansteker die onder de airco bediening zit.
Precies op een mooie bedienings hoogte (en de kop kan je kantellen). :9~

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 15300 op 21-01-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 28-04 14:41
Wat zijn de ervaringen met de transmitter van yourstuff...wil deze eventueel aanschaffen voor mp3 computer die voor feesjes gebruikt moet worden

Hoe groot is het bereik van dat ding? Lukt een meter of 7 met 2 muren ertussen bv makkelijk?

Dit omdat er niet duidelijk bij staat hoe groot het bereik is er staat +/- 3 meter, maar getest tot 50 meter.

Ervaringen anyone? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

okio schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:20:
Wat zijn de ervaringen met de transmitter van yourstuff...wil deze eventueel aanschaffen voor mp3 computer die voor feesjes gebruikt moet worden

Hoe groot is het bereik van dat ding? Lukt een meter of 7 met 2 muren ertussen bv makkelijk?

Dit omdat er niet duidelijk bij staat hoe groot het bereik is er staat +/- 3 meter, maar getest tot 50 meter.

Als er al iemand is met ervaring over dezelfde transmitter dan is de kans dat je bij jouw dezelfde ervaring hebt nihil.
Goede ontvangst is van heel erg veel factoren afhankelijk en zal dan ook niet echt vergeleken kunnen worden met iemand die ergens anders met een andere radio en andere antenne ontvangt.

Wat ik me afvraag: wat moet een mp3 transmitter op feestjes?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Ehmmm is er ook geen indicatie mogelijk?

mp3 transmitter op feesjes > laptop streamt mp3 vanaf netwerk waar fm transmitter op wordt aangesloten.

In huis, garage en terras / tuin wil ik deze mp3 kunnen luisteren voor feesjes en op al deze locaties zijn reeds goeie avsetjes met fm receiver aanwezig

Of heb jij een betere oplossing....bluetooth audio lijkt me een vrij dure oplossing

[ Voor 26% gewijzigd door okio op 15-04-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

okio schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:07:
Ehmmm is er ook geen indicatie mogelijk?

mp3 transmitter op feesjes > laptop streamt mp3 vanaf netwerk waar fm transmitter op wordt aangesloten.

In huis, garage en terras / tuin wil ik deze mp3 kunnen luisteren voor feesjes en op al deze locaties zijn reeds goeie avsetjes met fm receiver aanwezig

Of heb jij een betere oplossing....bluetooth audio lijkt me een vrij dure oplossing
Als je zoiets voor die doeleinden zoekt, dan bestaan er o.a. USB transmitters die een veeeel verder bereik hebben en dan heb ik het echt niet alleen over krachtige (professionele) zenders, maar puur van die kastjes die je op je pc aansluit juist voor dit soort dingen. Ik geloof alleen dat ze in Nederland niet zo makkelijk te krijgen zijn.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
heb wel eens van een linex fm transmitter gehoord met usb variant...maar geloof dat die inderdaad niet meer te koop zijn (was destijds een inkoopactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260656

Hallo,
Wie weet of deze FM transmitter een goede geluids kwaliteit heeft?

http://auto-diversen.mark...qq4FAAZPAf4%3D#bod_bieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 21:13
Vandaag speciaal 1 op 1dayfly. incl 2 gig kaartje _/-\o_

http://www.1dayfly.nl/

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudek

dudek

I spy with my little eye

okio schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:20:

Mijn ervaringen met deze FM Transmitter zijn heel positief. Goed bereik (bij mij wel tot een meter of 40, maar dan zonder muren ertussen) en goed geluid.

En voor dat bedrag kun je het altijd proberen volgens mij...

http://www.your-stuff.nl/...t_info.php?products_id=34

edit: linkje erbij..

[ Voor 7% gewijzigd door dudek op 06-05-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Iemand ook al ervaringen met dit apparaat van yourstuff; http://www.your-stuff.nl/...p?cPath=30&products_id=62?

Lijkt mij ideaal voor op vakantie, aangezien ook mijn telefoon opgeladen kan worden via deze modulator. Het enige wat mij een beetje afschrikt is de review die bij het product staat. Daarin wordt gezegd dat het een mono FM transmitter is en dat daardoor de geluidskwaliteit niet goed is. :/
Dus iemand al ervaringen met dit apparaat of zinvolle dingen te melden over mono geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ja, wat denk je zelf?
De kwaliteit van zo'n FM transmitter is al om te huilen, zelfs al is ie stereo.
Dus wat verwacht jij dan van mono?
Dat is een groot verschil...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
remco_k schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:14:
Ja, wat denk je zelf?
De kwaliteit van zo'n FM transmitter is al om te huilen, zelfs al is ie stereo.
Dus wat verwacht jij dan van mono?
Dat is een groot verschil...
In bovenstaande berichten staan anders behoorlijk positieve berichten over FM transmitters, ook over de andere transmitter van yourstuff, die maar 9,95 is, neem eigenlijk aan dat dat ook een mono transmitters is voor die prijs... klopt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Bij dealextreme is de transmitter van yourstuff maar 9 dollar inc verzenden:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3102

Ik heb hem zelf ook net besteld.

Positief is een groot woord, echt geweldige kwaliteit zal het nooit zijn.

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

heiders schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:10:
Iemand ook al ervaringen met dit apparaat van yourstuff; http://www.your-stuff.nl/...p?cPath=30&products_id=62?

Lijkt mij ideaal voor op vakantie, aangezien ook mijn telefoon opgeladen kan worden via deze modulator. Het enige wat mij een beetje afschrikt is de review die bij het product staat. Daarin wordt gezegd dat het een mono FM transmitter is en dat daardoor de geluidskwaliteit niet goed is. :/
Dus iemand al ervaringen met dit apparaat of zinvolle dingen te melden over mono geluid?
Ik heb zelf beide types van Your Stuff besteld, één voor mezelf en één voor de vrouw:

http://www.your-stuff.nl/...t_info.php?products_id=34 (9,50 euro)
en
http://www.your-stuff.nl/...t_info.php?products_id=62 (15 euro)

Ik moet zeggen dat de eerste wel wat beter was, erg mooi apparaatje, maar de tweede werkte bij mij ook prima! De eerste heeft een wat sterker signaal, maar de ander is wat handiger in de auto. Een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinS3s666
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2021
Ik heb een vraag:

1. mogen de FM-transmitters nu wel gebruikt worden of niet?

2. Hoe zit het met de privacy dus is het signaal tussen de transmitter en de radio afgsloten of kan elk persoon die op die frequentie met je mee luisteren.

Ik kan het bij deze niet vinden: Venturi mini carkit & fmtransmitter www.myventuri.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
SinS3s666 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:04:
Ik heb een vraag:

1. mogen de FM-transmitters nu wel gebruikt worden of niet?

2. Hoe zit het met de privacy dus is het signaal tussen de transmitter en de radio afgsloten of kan elk persoon die op die frequentie met je mee luisteren.

Ik kan het bij deze niet vinden: Venturi mini carkit & fmtransmitter www.myventuri.com
1. Who cares, gebruik hem gewoon, k kan me niet voorstellen dat je hier ooit problemen door krijgt.

2. Iedereen kan meeluisteren, maar dit werkt slechts tot +-10m in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265914

dudek schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:11:
[...]

Je hebt ze tegenwoordig al voor ruim onder de € 24,95. Ik heb er onlangs één gekocht op http://www.yourstuff.nl voor € 9,50. Hij doet het echt prima, goed bereik en prima kwaliteit.

Ik zie ze eigenlijk nooit in gewone winkels liggen.. raar toch..

Dit is em: http://www.your-stuff.nl/...t_info.php?products_id=34
Het nadeel van yourstuff is de welbekende 'Creditcard' ik betaal alleen bij winkels die bankpassen accepteren waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 265914 op 03-07-2008 02:14 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudek

dudek

I spy with my little eye

Largamelion schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:45:
[...]
1. Who cares, gebruik hem gewoon, k kan me niet voorstellen dat je hier ooit problemen door krijgt.

2. Iedereen kan meeluisteren, maar dit werkt slechts tot +-10m in mijn geval.
http://www.centralpoint.n...tter-legaal-in-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudek

dudek

I spy with my little eye

Anoniem: 265914 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 02:07:
[...]

Het nadeel van yourstuff is de welbekende 'Creditcard' ik betaal alleen bij winkels die bankpassen accepteren waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Your Stuff heeft ook iDeal, maar volgens mij nog niet zo lang..

En wat betreft dat mono-verhaal van die ene FM Transmitter: dat klopt niet, ik heb deze FM Transmitter nu een tijdje en hij levert netjes stereo geluid.

Anoniem: 269191

zelf heb ik de audiax 301
prima transmitter, erg handig. Alleen klinken de basstonen slecht. Ik raad aan om voor een auxillery aansluiting gaan.

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 09:56
dudek schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:47:
[...]

Mijn ervaringen met deze FM Transmitter zijn heel positief. Goed bereik (bij mij wel tot een meter of 40, maar dan zonder muren ertussen) en goed geluid.

En voor dat bedrag kun je het altijd proberen volgens mij...

http://www.your-stuff.nl/...t_info.php?products_id=34

edit: linkje erbij..
Dit apparaatje heeft mij van muziek in de auto voorzien op de heen- en terugreis naar Italië. Voor deze prijs is het een prima apparaatje. In Duitsland en Oostenrijk werkt het ding uitstekend (op 108.0), alleen in Italie (rond Trento) waren er zoveel stoorzenders dat het ding niet bruikbaar was. AAA batterijtjes zijn wel vrij snel leeg en dan zakt de zendkwaliteit ook snel in. Geluidskwaliteit vind ik wel prima, het klinkt in ieder geval stukken better dan een casetteadapter die in de hitte alleen maar wegzakt. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228472

Van de week een Technaxx FM transmitter met ingebouwde MP3 speler besteld. Mp3's afspelen via geheugenkaartjes. Ik ben benieuwd wat de resultaten daarmee zullen zijn.

Anoniem: 58729

Bestaan ze eigenlijk ook als
FM ontvanger > FM transmitter?

heb dus zo'n amerikaanse radio in m'n auto.. en dat tunen gaat dus van 102.1 102.3 102.5 etc
alleen oneven getallen :X
dus bv geen Veronica te ontvangen @ 103.2 :'(

of een apraatje dat ik kan inbouwen met een knoppie waarbij je kan instellen even/oneven frequenties ;)
(soort van omvormer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Koop gewoon een nieuwe radio voor in je auto.

Of koop een portable radio met hoofdtelefoon uitgang en hang daar weer zo'n FM transmitter achter.
Verwacht geen wonderen van de kwaliteit die uit die combi komt.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 05-09-2008 09:57 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudek

dudek

I spy with my little eye

Anoniem: 58729 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:24:
Bestaan ze eigenlijk ook als
FM ontvanger > FM transmitter?

heb dus zo'n amerikaanse radio in m'n auto.. en dat tunen gaat dus van 102.1 102.3 102.5 etc
alleen oneven getallen :X
dus bv geen Veronica te ontvangen @ 103.2 :'(

of een apraatje dat ik kan inbouwen met een knoppie waarbij je kan instellen even/oneven frequenties ;)
(soort van omvormer?)
Je kunt natuurlijk een MP3 speler met FM radio kopen en die aansluiten op de FM Transmitter ;)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:29

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik snap het niet: ik heb 3 oplossingen geprobeerd om een mp3-speler in een auto te gebruiken zonder aux-in.

1. FM-transmitter voor de sigarettenaansteker met USB en SD en lijn-ingang
2. FM-transmitter op 2 AAA batterijen met alleen lijn-ingang (via eBay, maar die is identiek aan de goedkoopste van YourStuff en wordt ook bij bv. Office Centre in het zwart verkocht)
3. FM-modulator; merk weet ik zo niet meer

Géén van deze 3 apparaatjes leverde een ongestoord signaal op! }:|

Vooral de tweede levert een constante zoem, en gekraak, zeker als het volume van de bron te hard staat.
De eerste kraakt ook flink, maar heeft natuurlijk als voordeel dat je er een (goedkopere) USB of SD oplossing voor kunt gebruiken i.p.v. een echte mp3-speler.

Van de modulator had ik verwacht dat ik een perfect signaal zou krijgen, maar nog steeds is er ruis aanwezig.
Ik draai vooral Jean Michel Jarre in de auto, en zuivere synthesizer klanken wil ik ongestoord kunnen beluisteren...

Is er dan geen perfecte oplossing wat FM zenders of modulatoren betreft? :?

Ik ga nu op zoek naar info over de originele Ipod transmitter; Apple heeft er toch zelf ooit eentje verkocht?
Als die wel 'perfect' is, dan koop ik een Ipod met Apple transmitter.

[ Voor 5% gewijzigd door ByteDelight op 17-09-2008 09:16 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb ook die audiaxx 301, werkt goed voor mij en ik rijd elke dag rond de randstad.
Ik heb er pas 1 keer een kleine storing op gehad.

Ik heb hiervoor de kensington gehad en die stoorde heel wat meer.

Burp

• remco_k

remco_k

bverstee schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:14:
Is er dan geen perfecte oplossing wat FM zenders of modulatoren betreft? :?
Ja hoor:
http://www.broadcastpartn...p.details&cdartikel=40990
en
http://www.broadcastpartn...udio-processor-91053.html
Alleen moet je dan even doorsparen en de juiste vergunningen hebben. :+

Alles kan stuk.

Pagina: 1 2 Laatste