Ervaringen FM transmitters

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 139.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 16:49
Ik heb al een tijdje een FM-transmitter in de auto liggen. Het is zo'n goedkoop ding met een line-in ingang, die ik ooit gekocht heb bij Brando. Op zich doet hij het prima, als ik hem op een 'lege' frequentie zet en ik zet mijn radio wat harder, werk het best goed. Echter als ik met mijn auto ga rijden gaat het mis en dat terwijl rijden een van de primaire functies van mijn auto is. :*)

Welke frequentie ik ook kies, ik kom onderweg altijd wel een zender tegen die zo sterk is dat de weergave van mijn transmitter gerstoord word. Onderweg de frequentie van zowel de transmitter als mijn radio aanpassen vind ik i.v.m. veiligheid geen goed idee.

Wat is jullie ervaring hiermee? Iemand al een frequentie gevonden die vrijwel overal vrij is. Ik zit nu meestal op 88.7 kHz, maar tussen Best en Eindhoven is dit niet te doen.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
95.1 al geprobeerd.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Ja, deze frequentie is al bezet. Ik heb gemerkt dat freqenties aan de rand van het spectrum vaak nog vrij zijn. Mijn transmitter kan echter maar van 88.1 to 107.9. :'( Nader onderzoek laat zien dat die voor de meeste transmitters geldt. Jammer, als ik er een zou vinden die op 87.5 MHz kan zou ik die misschien aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285650

Mijn ervaringen zijn uitstekend!
De FM Transmitter op disney.nl gaat van Frequentie 87.5 tot 108.0...en dat voor 9,50euro!!!
Ideaal dus!!

Modbreak:Dit is echt té doorzichtig; check je mail :/

[ Voor 29% gewijzigd door teacher op 01-01-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-do
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10-2021
Heeft iemand ervaring met de onderstaande van dnt.de (Musicfly Blue)? Lijkt me een vrij compleet ding, maar ik kan geen tot weinig ervaringen van gebruikers vinden.

http://dnt.de/index.php?d...&id=15505&app_tv_current=

Conrad verkoopt de hele produktlijn van dit bedrijf overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
ginkgo schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:40:
[...]

Ja, deze frequentie is al bezet. Ik heb gemerkt dat freqenties aan de rand van het spectrum vaak nog vrij zijn. Mijn transmitter kan echter maar van 88.1 to 107.9. :'( Nader onderzoek laat zien dat die voor de meeste transmitters geldt. Jammer, als ik er een zou vinden die op 87.5 MHz kan zou ik die misschien aanschaffen.
Probleem is dat de deviatie/bandbreedte van een WFM signaal zo'n 100 a 200 kHz breed is. Ik heb het dan over professionele zendinstallatie van tienduizenden euro's, die met processing werken om een zo goed mogelijk geluid te creëren in deze bandbreedte en dit niet te overschrijden.

Een goedkoop prutzendertje kijkt niet zo nauw en kan met gemak meer bandbreedte innemen.

Wanneer een zendertje op 108 MHz zit met 300 kHz bandbreedte, dan zit deze al op 108,1500 MHz en dat is in de frequentieband die is gereserveerd voor communicatie ten behoeve van luchtvaart.

Zelf zoek ik een PLL zendertje met ingebouwde USB geluidskaart.

[ Voor 3% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 20-02-2009 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 15:22
Ik heb er eentje aangeschaft waar ook de telefoon bluetooth op kan worden aangemeld, hij fungeert dus ook als Carcit, bij een telefoontje stopt de muziek direct en kun je het gesprek handsfree voeren, ook opnemen kan op het apparaat.
Het enige nadeel vind ik, ik heb een USB stick met ruim 300 nummers in verschillende mapjes, je kunt niet selecteren uit welke map je muziek wilt hebben maar hij neemt alle 300 nummers tegelijk.

Verder werkt het hartstikke goed!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 15:38

Barreljan

...Zoom-Zoom...

mensen

ik heb gisteren wat gespeeld met een iPod en een simpel edoch prima transmittertje op de 104,0Mhz maar ik ben nu een kleine ander half uur aan het zoeken naar een nog iets betere. Ik zie genoeg apparaatjes staan die rond de 5mtr zitten maar dat is dus even te kort.

Doel is om +- 15 a 20 mtr te bereiken met in het achterhoofd onder de legale wattage te blijven en geen zenders weg te drukken als dat uberhaupt kan met zo'n klein vermogen. Ook moet het meer universeel worden zodat een gewone Mp3 speler er ook op kan.

Wie kan mij een zet in de juiste richting geven? Kosten zijn op dit moment niet belangrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Barreljan op 04-05-2009 19:24 ]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Er bestaan usb fm transmitters die een vrij dik bereik hebben. Of ze legaal zijn weet ik niet. Ik heb zelf een draagbare Linex FM transmitter. Dat ding loopt op 3 AA batterijen en is één van de sterkere die er beschikbaar zijn.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 15:38

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Jij gaat een taart krijgen! Welgeteld 1 zoekactie en voila:
De website van het AT, is niet zo overzichtelijk gemaakt dat je daar alles met gemak kunt terug vinden. Ik zag dat een Linex transmitter een bereik heeft van 45 meter (!). Het maximale vermogen is 50 milliwatt. Maar als je daar een behoorlijke antenne aankoppelt, zal het bereik denk ik toenemen, mits je niet te lange snoer aan vast zet. Zo kon ik vroeger een draadloze telefoon (ergens op de 40MHz) opvoeren. Ik weet niet of dit wel gaat werken met zo een beperkt vermogen.
45mtr is meer dan genoeg!

Ik gaan op zoek naar zo'n Linex!

Moetsjoz kratiatzs :P

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
heeft iemand ervaringen met een fm transmittor icm een iPhone?
ik vraag me af of je daar dan ook mee kan bellen?
het zou er dan eentje zijn van deze aard:
Afbeeldingslocatie: http://www.cellphonehits.net/uploads/2008/04/iphone-auto-fm-transmitter-thumb-400x300.jpg

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
.joeri. schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:55:
heeft iemand ervaringen met een fm transmittor icm een iPhone?
ik vraag me af of je daar dan ook mee kan bellen?
het zou er dan eentje zijn van deze aard:
[afbeelding]
Je kunt ook een Parrot kopen die samenwerkt met de IPhone, je maakt via bluetooth verbinding met de IPhone en via stuurbediening kun je de volledige IPhone bedienen, met een 3.5 output moet je nog wel steeds nummers handmatig selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik had hiervoor een naamloze fm-transmitter (met 12v-stekker en iPod aansluiting) via inkoopacties.nl. Deze werkte erg goed (behalve in Italie, vreemd genoeg) en klonk acceptabel over mijn (niet al te denderende) radio. Helaas was de kwaliteit nogal slecht, de stekker zat al een tijdje los waardoor de muziek soms zachter werd, en is nu helemaal uit elkaar gevallen.

Nu heb ik die vervangen voor een Kensington, maar die valt me zwaar tegen. Het is een stuk lastiger een goede zender te vinden en zelfs als ik er eentje heb komt geregeld andere muziek er tussendoor. Ook als op die frequentie helemaal geen zender zit. Daarnaast kan hij maar in stapjes van .2 tunen (van 88.1 naar 88.3 dus) en zet hij zichzelf uit als er een tijdje geen muziek is. Absoluut geen aanrader dus. Het enige wat deze beter doet is dat mijn iPhone er ook op werkt, maar aangezien hij verder niet te gebruiken is heb ik daar niet zo veel aan. :P

Helaas kan ik die vorige nergens meer terugvinden. Ik zoek dus een goede transmitter, graag met 12v stekker en iPod aansluiting. Iemand een aanrader?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Grootste nadeel dat ik ervaren heb met het gebruik van een FM-transmitter is de matige ontvangst.
De zender zit in de auto en zendt een zwak signaal uit dat de antenne, die buiten zit moet oppikken. Ondertussen zijn er nog allerlei zenders in de lucht die veel sterker zijn. Ga je rijden, dan variëren de stoorzenders ook nog eens.
Het ontvangst blijft dus behelpen. Ik heb ooit wel eens aan FM-transmitter gezien die je op de antenne aansluiting van de radio aan kan sluiten. Heeft iemand hier goede ervaringen mee? Waar kun je die kopen? Conrad heeft ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Je kan dan beter de line-ingang van de radio gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:52:
Die heeft niet iedereen op zijn/haar radio zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:52:
Als ik die zou hebben dan was er geen probleem en kom ik mijn mp3 speler rechtstreeks aansluiten.

Na enig zoekwerk heb ik inmiddels twee apparaten gevonden die doen wat ik bedoelde:

Stereo Boomm
Toch ook bij de bij de conrad iets gevonden (Link werkt niet helemaal, het gaat om de HF MODULATOR V. AUTORADIOS.)

Iemand ervaring met een van deze twee apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Heb er zelf op aanraden van een buurman een bij de Action gekocht. Kost je €9,98. Incl. Afstandbediening, aux in (voor ipod), usb lezer, SD lezer een mooi gedetailleerd LCD display. Ding ziet er mooi en degelijk uit en voor deze prijs kun je geen miskoop doen. Ter vergelijking; bij mediamarkt was de goedkoopste €25 en het ding zag er uit alsof het nog geen €1 waard was.

Link naar het product: http://tradeaccess.en........

Bediening gaat via de afstandbediening of op de transmitter zelf.

Aangezien mijn Nissan Primera fabrieksradio geen aux heeft was dit voor mij de enige oplossing.
Ik had er eerst niet zoveel vertrouwen in maar ik moet bekennen, het geluid is erg goed en ik ben echt een zeiker als het om geluid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81733

sjer schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:56:
Heb er zelf op aanraden van een buurman een bij de Action gekocht. Kost je €9,98. Incl. Afstandbediening, aux in (voor ipod), usb lezer, SD lezer een mooi gedetailleerd LCD display. Ding ziet er mooi en degelijk uit en voor deze prijs kun je geen miskoop doen. Ter vergelijking; bij mediamarkt was de goedkoopste €25 en het ding zag er uit alsof het nog geen €1 waard was.

Link naar het product: http://tradeaccess.en........

Bediening gaat via de afstandbediening of op de transmitter zelf.

Aangezien mijn Nissan Primera fabrieksradio geen aux heeft was dit voor mij de enige oplossing.
Ik had er eerst niet zoveel vertrouwen in maar ik moet bekennen, het geluid is erg goed en ik ben echt een zeiker als het om geluid gaat.
Is dit een aanbieding of verkopen ze deze altijd bij de action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 01:01

Sick Nick

Drop the top!

Tja, zo'n zelfde soort ding heb je bij deal extreme voor 5 euro. Die 10 euro is vergeleken met de mediamarkt wel goedkoop maar het kan altijd goedkoper ;)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10130

Daar hebben ze nog veel meer opties onder de 10 euro, net iets ander design maar intern zijn ze ongetwijfeld allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
Anoniem: 81733 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:54:
[...]

Is dit een aanbieding of verkopen ze deze altijd bij de action?
Volgens mij een aanbieding. Er lagen wel nog een hoop van die dingen (Action, Maastricht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyv
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

hoi,

weet iemand of dat action ding ook mp3 uit een directory kan afspelen of moet het echt in de root staan van een sd kaart/usbstick?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

Elroyv schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:48:
hoi,

weet iemand of dat action ding ook mp3 uit een directory kan afspelen of moet het echt in de root staan van een sd kaart/usbstick?
Je kan er gewoon verschillende mappen op zetten en deze afspelen. Mijn ervaringen tot nu toe zijn wel dat alle nummers dan wel achter elkaar aan komen, maar met de afstandsbediening kun je heel gemakkelijk en snel skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 12:03

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Het lijkt erop dattie voor €9,98 in het standaard assortiment van de Action zit, ook in Ammerzoden lagen er nog meer dan voldoende.

Wat mij wel opviel is dat er een stikker overheen geplakt is, standaard kan het apparaat dus 206 frequenties aan maar voor NL (of de EU) hebben ze dit beperkt tot 100. Hij gaat tot 88,9 (of 88,1) hij haalt de geliefde 87,5 frequentie dus niet. (1. Zou je deze beperking nog kunnen omzijlen?)

Ook kun je niet skippen van map, je moet dus de complete map door om bij de nummers uit de volgende map te belanden.

Toch vind ik dat je voor minder dan €10,- geen buil kan vallen, je hebt namelijk Line-In (voor gebruik met je MP3-Speler), USB (voor gebruik met je USB-Stick of MP3-Speler met map ondersteuning) en SD-Card mogelijkheden.

Ook zit er een Afstandsbediening bij, die is alleen niet echt handig, wanneer je er zo'n 10cm vandaan bent komt het signaal al niet meer door.

2. Heeft iemand al succes gehad met een SDHC kaart, durf namelijk geen 4GB SD kaart aan te schaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door JunkieXP op 03-07-2009 21:59 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265632

Is dit nou een aanrader, die fm transmitter van de action? ik wil er ook graag een kopen maar ik lees echt alleen maar slechte verhalen over fm transmitters.

Als ik dit forum lees lijkt het net dat deze FM transmitter van de action de beste keus is... Is de kwaliteit werkelijk hetzelfde als die duurdere kensington/griffin varianten? Ook lijkt het dat je het beste een fm transmitter kan kopen met een losse antenne, omdat die beter uitzend. Deze van de action heeft dat niet geloof ik.

Ik ben erg benieuwd naar de gebruikservaringen met dit action ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
Heb hem nu een aantal keer gebruikt en ben er nog steeds tevreden over. Ik woon in het zuiden en heb er dus mee te maken dat zo'n beetje alle frequenties gewoon bezet zijn (FR/NL-talig Belgie en Duitsland om de hoek). Toch lukt het me om van bij mij thuis naar mijn werk (Luik) te rijden zonder vervelende storingen tegen te komen (op freq 90.3).
De geluidskwaliteit van het ding is imo gewoon goed. Ik kan weinig onderscheid maken tussen dit en een cd.

Verder wat dingetjes die me opgevallen zijn;

- Sommige freq. worden geskipped (was al aangegeven door JunkieXP)
- Je kunt niet doorspoelen in tracks
- In USB/SD mode resumed de unit wel per track, maar niet op laatst gebleven positie in de track. Met je Ipod heb je dit probleem uiteraard niet.
- EQ is zo goed als nutteloos. Maar goed dat is bij 90% van de mp3 apparaten zo.

Voor die prijs lijken het me niet echt onoverkomelijke punten, maar is het toch wel het vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
EJVL schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:48:
Ik heb er eentje aangeschaft waar ook de telefoon bluetooth op kan worden aangemeld, hij fungeert dus ook als Carcit, bij een telefoontje stopt de muziek direct en kun je het gesprek handsfree voeren, ook opnemen kan op het apparaat.
Ben nu ook op zoek naar een FM transmitter en die Bluetooth ondersteuning klinkt wel interessant, maar als je aan het bellen bent dan betekent dat ook dat mensen die in de buurt van je auto rijden mee kunnen luisteren naar je gesprekken?

Denk dat ik die van de Action ga proberen (als ze het nog hebben)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Heb vanochtend die van de action gehaald en werkt prima. Tot nu toe geen last gehad van ruis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Walkman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:43:
[...]

Ben nu ook op zoek naar een FM transmitter en die Bluetooth ondersteuning klinkt wel interessant, maar als je aan het bellen bent dan betekent dat ook dat mensen die in de buurt van je auto rijden mee kunnen luisteren naar je gesprekken?

Denk dat ik die van de Action ga proberen (als ze het nog hebben)....
Dat klopt ja, maar wie luisterd er nu naar 87.5 (behalve omroep brabant), die van mij kan dus wel 87.5 aan waar die altijd op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Of koop gewoon via internet: ttp://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22341
Voor 19 euro ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Thooomas schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:14:
Of koop gewoon via internet: ttp://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22341
Voor 19 euro ben je klaar.
Die heb ik inderdaad ook en bevalt best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Grappig, de afstandbediening is precies hetzelfde als bij de versie die ik heb (zonder bluetooth), het FM gedeelte zal waarschijnlijk wel hetzelfde zijn.....

Die van mij was 10 euro...

[ Voor 8% gewijzigd door Walkman op 15-07-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Ik koop wel vaker dingen bij DealExtreme.com, soms sta ik er echt van te kijken hoe goedkoop ze zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zo'n FM transmitter is trouwens wel heel locatiegevoellig.

Ik heb al een 1,5 jaar een audiaxx, in rotterdam eo doet ie het perfect zonder storing.
Vorige keer moest ik naar schilhop, maar ter hoogte van leiderdrop ging de zender ineens storen omdat er een radiozender doorheen ging zitten. Op dat moment kon de audiaxx geen nieuw beter kanaal vinden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik heb een tijdje geleden voor 2 tientjes zo'n merkloze met afstandsbediening gekocht bij een handelaar op een rommelmarkt/braderie, bevalt me op zich prima.

Geluidskwaliteit is voldoende, best zuiver al was het de eerste dagen wel wennen, maar niet overstuurd zoals de grote FM zenders, volume is helaas wel erg laag, zeker in vergelijking met m'n 50+1 CD-wisselaar die in de kofferbak ook nog regelmatig dienst doet.

Heb er een 4GB SDHC kaartje in zitten, ruim 500 nummers momenteel (in verschillende kwaliteiten, sommige liedjes zijn van download-kwaliteit, anderen zijn geript in betere kwaliteit)

Jammer is dat de modulator transmitter de liedjes afspeelt op volgorde van bestandsdatum (dwz wanneer het liedje gekopieerd is naar het geheugenkaartje)

Als FM frequentie gebruik ik 87.8, al een paar maanden, werkt super, ook als ik een keer in de Randstad ofzo moet zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door EdwardTheGreat op 31-08-2009 23:38 . Reden: terminologie verbeterd :p ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

@junkiexp

bedankt voor de tip ik was al in diverse Actions geweest
snel even over de Maas naar Ammerzoden geraced de voorraad raakt ook daar snel op 2 stuks gekocht
even geprobeert maar ik heb wel ruis misschien omdat de auto nu in de parkeergarage (met veel ijzer) staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Op ibood vandaag ook een FM-transmitter, met Bluetooth: http://ibood.com/nl/nl

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/4187_B5_hi_1248101679.jpg

Misschien heeft iemand er iets aan :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

...en op onedayonly.nl een iPod FM unit:
Afbeeldingslocatie: http://onedayonly.nl/uploads/images/800x800/belkin-ipod-tunebase-fm-2--1.jpg

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Toch nog vrij prijzig.. Iemand ervaring met de signaalkwaliteit van die Belkin?

Edit, op Amazon in ieder geval zeer wisselende reviews. Ik zoek nog even verder.

[ Voor 11% gewijzigd door Hertog op 21-07-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Laatst online: 11:36
Walkman schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:51:
Heb vanochtend die van de action gehaald en werkt prima. Tot nu toe geen last gehad van ruis...
Kan je op deze via USB ook mappen aanmaken? Werkt dat?

Heb zelf het antwoord nu: Ja, werkt prima :)

[ Voor 8% gewijzigd door toastingnow op 25-07-2009 12:49 ]

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 20:23
Heb zelf voor mijn vakantie deze aangeschaft.

Zal na de vakantie een reactie schrijven over mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Heb vandaag degene van de Action gehaald, ben er tevreden over. Jammer dat je niet kunt doorspoelen in de MP3 bestanden via USB.

TIP: Door de play/pause knop lang in te houden kun je switchen naar single/directory/random speel modus. Daar kwam mijn vader achter. De line-in is trouwens een 2,5 mm plug en geen standaard 3,5mm. Vraag me niet waarom. Zit wel al een kabeltje bij.

4GB SDHC zal ik morgen testen.

Geeft hij bij jullie genoeg volume af, want bij mij op volume 16 moet ik de radio wat harder zetten dan normale zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Laatst online: 11:36
W00fer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 02:10:

Geeft hij bij jullie genoeg volume af, want bij mij op volume 16 moet ik de radio wat harder zetten dan normale zenders.
Moet bij mij ook op 16 en dan harder via de radio. Vreemd is wel dat ik ruis heb als er geen muziek klinkt. Zodra muziek komt, overstemt dat de ruis en klinkt het "helder".

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Klopt heb ik ook. Bij de auto waarin ik het gebruikte zit de 12V aansluiting vlak bij de radio. Het best is om dan de FM transmitter te vullen met een usb stick, en het ding op zijn kop in de 12V aansluiting te duwen. Zo zit hij maar 2-3 centimeter van de radio af. Het geluid werd daardoor vele malen beter.

Hoe dichter bij de radio hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Heb gisteravond een 4GB Optima MicroSD in een adaptertje gestoken en daarna in de FM transmitter van de Action. Werkt uitstekend. Ziet er beter uit dan een usb stick, die steekt heel ver uit. Het SD kaartje nauwelijks. Het klikt er in vast met een veer (net zoals een fotocamera).

[ Voor 20% gewijzigd door W00fer op 03-08-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:21

pietje63

RTFM

Nog een tip voor de mensen met de player van de Action. Ik kon geen goede manier vinden om de volgorde van de bestanden te achterhalen (tijdstip maken was het niet helemaal..). Totdat me opviel dat het (bij mij) exact overkwam met de volgorde die dit in dos geeft.

CMD opstarten
naar de root van de SD/USB

dan typen dir/S/B /A:-D > "c:/mp3s.txt"

Dit bestand openen met excel. Met text to colums kun je eventueel de directory namen weghalen. Vervolgens een nummertje ervoor zetten.

p.s. ik ben trouwens tevreden over de kwaliteit. 90.5FM werkt bij mij goed.
p.p.s. bij de action in Maastricht is hij nog steeds verkrijgbaar, ze liggen achter de kassa (kwam ik achter toen ik het al bijna had opgegeven)

[ Voor 11% gewijzigd door pietje63 op 31-08-2009 21:42 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Handige tip ! Waar vind ik text to columns ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

In Excel 2007 onder data, in Excel 2003 uit mijn hoofd ook.

Leuke functie, je kunt uitgaan van ene breedte of een bepaald karakter. De \ Als karakter lijkt mij persoonlijk wel handig :-) (daarna eerste kolom verwijderen = driverletter, 2e kolom is cd, derde kolom lied, natuurlijk afhankelijk van je opbouw.).

[ Voor 3% gewijzigd door pietje63 op 31-08-2009 22:47 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305106

Weet iemand of de FM Transmitters nog bij de Action te koop zijn ? Of was dit een tijdelijke actie?

Wat ik uit het forum hier lees, zijn deze transmitters qua prijs/kwaliteit absoluut niet de slechtste.

Gisteren heb ik even snel bij de Action gekeken, maar zag zo 1-2-3 niets in de schappen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Anoniem: 305106 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:59:
Weet iemand of de FM Transmitters nog bij de Action te koop zijn ? Of was dit een tijdelijke actie?

Wat ik uit het forum hier lees, zijn deze transmitters qua prijs/kwaliteit absoluut niet de slechtste.

Gisteren heb ik even snel bij de Action gekeken, maar zag zo 1-2-3 niets in de schappen liggen.
Ik hou er niet zo van om mezelf te quote, maar het antwoord staat 2 posts terug
pietje63 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:40:
p.p.s. bij de action in Maastricht is hij nog steeds verkrijgbaar, ze liggen achter de kassa (kwam ik achter toen ik het al bijna had opgegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 13:38
Iemand ervaring met 1 van deze 2 transmitters;
- Kensington Liquid FM
- Belkin TuneBase FM 2

Die eerste wordt vrij slecht gerecenseerd, maar is wel betaalbaar; die 2de kost gewoon 75 - 100 euro.
Mijn vraag is eigenlijk of die 2de dat geld waard is. Hij wordt erg goed gerecenseerd, maar wat kan ik bij deze van de geluidskwaliteit verwachten? En in hoeverre is dat superieur aan de eerste?

sensei_d.fpv channel

Anoniem: 32279

Bij de Action in Drachten was niks meer te vinden, maar de Action in Harlingen had er nog 10 liggen (niet bij de kassa, maar bij de koptelefoons).

Ding werkt perfect, sd kaartje met micro sd kaartje daar weer in in de fm transmitter op 107.0 (uit mijn hoofd, de hoogst mogelijke frequentie) en ontvangst is prima. In de stad Leeuwarden had ik op de rondweg die half door de stad gaat met 88.5 (uit mijn hoofd weer) problemen, kwam radio 2 er doorheen vaag genoeg (die normaal op een andere frequentie zit), maar met 107.0 dus geen enkel probleem. Heb er nu 2,5 uur mee gereden.

Kan ik weer even het geld voor een goede autoradio met mp3 (en bluetooth) in mijn zak houden, voor 10 euro toch een mooie tussentijdse oplossing. Ik ga er nog 2 kopen om cadeau te geven.
pietje63 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:40:
dan typen dir/S/B /A:-D > "c:/mp3s.txt"
Zeer handige tip, ik had een audioboek van 1 t/m 15 genoemd en zie nu dat hij eerst nummer 1, daarna nummer 10 etc. gaat afspelen, kan ik mooi even aanpassen nog :*)

Als je bestandsnamen aanpast houdt de transmitter van de Action de oude volgorde aan, maar als je de map even knipt, plakt op een andere schrijf en dan weer knipt en terugplaatst op het sd kaartje van de fm transmitter, dan gebruikt hij de nieuwe volgorde, wat vaag, maarja, het werkt.

[ Voor 156% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-09-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320595

Hallo,

Ik heb naar aanleiding van dit topic een beetje research gadaan naar waar deze FM transmitters online te verkrijgen zijn. De meeste voorbeelden die in dit topic genoemd worden vind ik qua design niet zo mooi namelijk. Ik zit zelf veel op de weg voor mijn werk en heb daarbij regelmatig klanten in de auto. Een strak design vond ik daarom wel belangrijk, maar als je daarbij niet veel wilt uitgeven aan een dergelijk apparaat, dan is het aantal opties niet zo heel groot. Heb uiteindelijk deze gevonden op www.Yourstuff.nl :

Afbeeldingslocatie: http://www.your-stuff.nl/shop/images/500x400/YS03012.jpg?osCsid=a68b18143959d3256d9040346accba4f

Heb m nu een week of 4 en ben er zelf erg tevreden over. Vooral erg handig dat er een usb aansluiting op zit.

Succes!

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Dat ding is gewoon praktisch dezelfde als die bij de Action. Alleen die van de Action heeft een verstelbare kop (buigbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakoen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 12:59
Ik heb laatst op ebay zowel een belkin tunecast 2 als een belkin tunecast 3 gekocht. (foutje bij het bieden...)

De tunecast 3 verbruikt veel minder batterijen dan de tunecast 2 (tunecast 2 kan +/- 2 uur mee, tunecast 3 10+ uur). Daar staat weer tegenover dat de tunecast 3 weer wat minder bereik heeft (5-10 meter stereo ontvangst, 15-20 meter mono ontvangst), vooral de stereo valt al snel weg, en dit heb ik getest op een lege frequentie 90.6 in den haag. Ze zijn beiden prima te gebruiken in de huiskamer of in de auto (ze hebben beiden een accu kabeltje). Er zit gewoon een jack plug aan om bijv in je mp3 speler of laptop te stoppen.

Maar nu heb ik met een tooltje genaamd stereo tool (www.stereotool.com) een preset gemaakt die ik gebruik om muziek van m'n laptop op m'n radio te spelen. Dit tooltje encodeert stereo en rds automatisch, en maximaliseert ook nog eens het volume, dus als je tunecast 3 op mono mode zet, kan je zelfs voor elkaar krijgen dat je het huidig spelende nummer op je rds krijgt met minimale ruis. Een beetje geavanceerd en moeilijk misschien... maar ja wel leuk tijd verdrijf :p En het bereik wordt er ook nog beter door (!) dan met de standaard stereo mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mono gebruiken, nah ;)
Heb mijn Action FM-transmitter al een tijdje niet meer gebruikt. Zal wel komen omdat ik geen auto heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakoen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 12:59
Je zet 'm alleen op mono omdat stereo tool de stereo encoding zelf doet (het resultaat is stereo). Anders krijg je van die vage dubbele geluiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand hier nog behoefte aan een fm transmitter (die van de Action)? Ik heb inmiddels een autoradio die mp3's kan afspelen (gekocht voor de handfree bluetooth optie voor mijn mobiel) en ik doe er niks meer mee.

Gratis op te halen in Drachten of Harlingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 15:09
Verstuur je hem ook tegen vergoeding, of is ie erg groot? Mijn vriendin heeft nog een cassettespeler in de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MJdaBOMB schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:02:
Verstuur je hem ook tegen vergoeding, of is ie erg groot? Mijn vriendin heeft nog een cassettespeler in de auto :P
Het wordt pakketpost, dus dan zit je al op bijna 7 euro en dat is de nieuwprijs bij de Action...

Maar als je een cassettespeler hebt ben je veel beter af met zo'n cassettebandje met draadje dat je in je mp3speler steekt (koptelefoonaansluiting). De kwaliteit is dan beter dan zo'n fmstreamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 15:09
Ok, dank je voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Heeft hier wel eens iemand een 2.5" laptop HDD geprobeerd te gebruiken in combinatie met zo'n MP3 transmitter?

Ik had nog een 2.5" behuizingkje liggen van Trust + een 10 GB IBM TravelStar HDD uit een oud laptopje, en leek me wel interessant om deze te gebruiken om lekker veel MP3's op te stouwen (eventueel m'n MP3 transmitter eens vervangen door een betere die elke map als een album ziet oid, nu krijg ik nog gewoon 1 hele lange lijst met MP3 nummers. bijna 600 nrs op een 4 GB SD-kaart werkt eigenlijk ook niet optimaal)

Vandaag kan ik nog niks met m'n HDDtje, omdat de MP3 transmitter niet genoeg stroom lijkt te leveren. Op de computer haalt ie netjes alle stroom uit 1 enkele USB poort.
Morgen ff zo'n universele USB-lader kopen voor de sigarettenaansteker, de Trust behuizing heeft namelijk de mogelijkheid om extra stroom te pakken met een 2e, USB stroomkabeltje (bijgeleverd).

Heb nu ongeveer 10 seconden geluid en daarna 'loopt de harde schijf vast' en gaat ie weer in idle mode.

Ik had eerder een ongebruikte MP3 speler van Difrnce tussen de bijrijdersstoel en de middenconsole geplakt en dat werkte eigenlijk super op m'n MP3 transmitter... maar bij het stofzuigen heb ik per ongeluk de hele MP3 speler gesloopt toen het USB kabeltje los kwam :z

[ Voor 8% gewijzigd door EdwardTheGreat op 04-03-2010 20:01 ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Hallo,

Ik heb ooit eens een goedkope Belkin F8V3080 fm transmitter gekocht. Die was zelf niet krachtig genoeg voor duidelijk signaal te krijgen in de auto. Weet er iemand of je daarvan het signaal kan boosten of zo.
Ik zou hem willen koppelen aan mijn yamaha rx-v863 receiver (als bron) om zo goedkoop multi room audio te hebben. Is dat mogelijk op een manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-06 10:47
Hallo allemaal,

Het is een oud topic maar heb een brandende vraag!!
Ik ben op zoek naar een fm transmitter met 3.5 audio jack (aansluiting op tv/mp3speler) die zonder batterij of adapter werkt! Dus de stroom haalt uit de audio jack (net als koptelefoons). Daarnaast moet het natuurlijk een goeie kwaliteit hebben en een aardig bereik.. (20 meter?)

Hoop dat iemand mij kan helpen met zijn expertise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 22:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kev!n schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:41:
Hallo allemaal,

Het is een oud topic maar heb een brandende vraag!!
Ik ben op zoek naar een fm transmitter met 3.5 audio jack (aansluiting op tv/mp3speler) die zonder batterij of adapter werkt! Dus de stroom haalt uit de audio jack (net als koptelefoons). Daarnaast moet het natuurlijk een goeie kwaliteit hebben en een aardig bereik.. (20 meter?)

Hoop dat iemand mij kan helpen met zijn expertise
Die ga je niet vinden. Line-uitgangen en hoofdtelefoon uitgangen zijn geen spannings voorzieningen. Er staat geluid op, maar daar kan je geen energie aan ontrekken om een ander apparaat mee te voeden. (Ja, dat kan wel, maar dan blijft er geen geluid meer over om uit te zenden...)
Hoofdtelefoon uitgangen zijn gemaakt om passieve apparaten zoals een hoofdtelefoon aan te sluiten.
Line uitgangen zijn gemaakt om geluid op andere actieve apparatuur aan te bieden. Zoals een versterker, mixer of in jouw geval een FM zender. Passieve apparaten hebben geen voedingsspanning nodig, actieve wel. FM zenders zijn altijd actief - en zodoende bestaat jouw idee niet.

Als je handig bent zou je het in theorie zelf kunnen maken in de vorm van een fantoom spanning die je mee zou kunnen geven op de line uitgang. Dan moet je ook het FM zendertje verbouwen zodat hij de fantoom spanning weer kan scheiden en gebruiken voor z'n eigen voeding. Maargoed, dan lijkt het mij makkelijker om gewoon de normale voeding te gebruiken voor het zendertje.

FM zenders en de term "goede kwaliteit" gaat overigens niet samen. Nooit. Een en ander heeft te maken met de technische afspraken daarover. Maar dat wil niet zeggen dat jij het niet goed vindt klinken. Da's een andere discussie die vooral subjectief is.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 17-10-2010 13:13 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:42

greatgonzo

schit-te-rend!

oude schop... maar goed..

We zijn nu 3 jaar verder, hoe staat het nu met de kwaliteit van deze transmitters? Ik ga een auto aanschaffen, zonder aux in. Helaas ook geen inbouwmogelijkheid van een radio, zonder dat ik het hele front eraf haal.

Hoe is jullie ervaring met deze transmitter?
http://www.ebay.nl/itm/Ca...tters&hash=item2a0ef19d73

veel opties lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569269

Hoi lieve mensen,

Ik ben Marja en heb vandaag een FM transmitter gekocht compleet met AB hij koste 10 euro hahaha, dus helemaal goed voor de portemonnee. Ik ben vol goede moed in de auto gaan zitten en op 107.7 en uiteraard op 87.5 prima ontvangst en het geluid is top via de speakers van de auto. Alleen na een paar minuten gaat mijn autoradio vrolijk op zoek naar een andere zender terwijl ik de frequentie vast had gezet onder voorkeuze 6 wat gaat er fout of wat doe ik fout? Iemand een suggestie? Ik heb een VDO Dayton CD 2202 even uit mijn hoofd.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken.
Groetjes Marja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 650465

Mss vinden jullie het een domme vraag .
Ik ben een man al wat op leeftijd en wil mee zijn met de tijd.
Graag had ik geweten of een transmitter een draadloos ding is ?
Alvast dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zo dat is een tijd geleden dat ik dit topic heb gezien. Hangt van het merk/model af. Over het algemeen zijn ze draadloos, sommigen werken voor de voeding echter via bijv. de sigaretenaanstekeraansluiting terwijl anderen weer via batterijen werken.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Superkick :)
Zijn er grote kwaliteitsverschillen tussen de verschillende transmitters? Zendvermogen? Ik had er jaren terug eentje maar kreeg die niet ruisloos in de auto. Zijn er mensen met goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Nog een schopje...

• japioo33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:31
Ik heb verschillende getest, allemaal werken ze wel echter de ruis e.d wordt veroorzaakt door het wettelijk bepaalde beperkte zendvermogen, daardoor wordt ie vrij snel weggedrukt .
Ik kreeg er een onder handen van de Kijkshop ( meen een euro of 18 ) van Mr Handsfree. Lekker ding, kan door mappen bladeren enz.
De knopjes zijn een beetje priegelig maar het werkt.
Sterkste punt is dat je het zendvermogen kunt bepalen in het menu : lokaal ( beperkt ) en World ( sterk ).
Op World gezet en totaal geen last meer gehad in Ned en buitenland.
Of deze instelling legaal is weet ik niet maar goed, soms wat sneller rijden waar dit veilig kan is ook illegaal ?
Gebruik hem nu twee jaar zonder problemen.
http://www.kijkshop.nl/pr...ree-fm-transmitter-fm301/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 21:54
Voor als iemand dit nog leest...
Ook ik ben opzoek naar een fm zender voor de lease auto.
Op internet kom je snel gogroove x2 tegen die het goed lijkt te doen maar nergens in NL verkrijgbaar is. Als iemand weet dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
albatrosX1 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:44:
Voor als iemand dit nog leest...
Ook ik ben opzoek naar een fm zender voor de lease auto.
Op internet kom je snel gogroove x2 tegen die het goed lijkt te doen maar nergens in NL verkrijgbaar is. Als iemand weet dan hoor ik dat graag.
Waarom haal je niet een el cheapo bij de Action? Als ie het niet goed doet breng je hem terug. Zo slecht zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1178742

Hoi!
Ik heb sinds kort de bluetooth handsfree carkit +fm transmitter gekocht, ben er tevreden mee!
Alleen begrijp ik niet hoe je het handsfree bellen kunt installeren, als ik de bluetooth verbind dan werkt hij niet..

En elke keer als ik een liedje aan het luisteren ben en zet de auto uit en daarna weer aan speelt hij weer vanaf het begin ipv dat hij verder gaat waar hij gebleven is.. is dit in te stellen of gaat dit niet? Bij geen enkele of alleen bij deze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC Tweakers
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-02 12:08
Ik heb recent een goedkoop FM transmittertje gekocht om eens uit te proberen, en ben niet ontevreden.

Ik speel bij voorkeur af vanaf een geheugenkaartje vanwege de grote capaciteit. Maar dan laat de toegankelijkheid van songs nogal te wensen over: je kunt alleen skippen naar de vorige/volgend nummer.
Dus hier mijn vraag: bestaan er transmitters met direct access en/of shuffle play? Het zou helemaal mooi zijn als die ook nog andere formaten dan MP3 ondersteunen, zoals FLAC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Gewoon even een vraag:
Waarom zou je nu uberhaupt nog een FM transmitter willen? Dit was 12 jaar geleden misschien een interessante oplossing, maar een vervangende autoradio met ondersteuning voor SD-card/USB/Bluetooth en de hele mikmak kost nu ook nog maar een paar tientjes. Daarbij is de geluidskwaliteit van een hele goedkope radio nog steeds beter dan een FM signaal.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvE
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 22:38

TvE

MadMarky schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:15:
Gewoon even een vraag:
Waarom zou je nu uberhaupt nog een FM transmitter willen?
Ben nu ook op zoek naar zo'n ding. Waarom?
Ik rij een auto van 20 á 30 jaar oud waarbij het design van de (fabrieks)radio op het design van het interieur is gemaakt. Een moderne radio staat gewoon spuuglelijk en komt er dus absoluut niet in. :P
Ook de stuurbediening zou bij vervanging van de radio niet meer werken.

En de overige optie om een draadje uit de cassettespeler te hebben hangen is nu eigenlijk ook niet je-van-het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 19:24
Ik heb zelf eentje van UNIQ, gekocht @ Bol.

Werkte als een trein. Maar begin nu wat storing te krijgen zo nu en dan.

Heb t idee dat het komt omdat ik m een keer heb aangestoten en hij nu wat losjes in m'n aansteker aansluiting zit en hierdoor niet echt optimaal contact meer maakt. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Graft op 21-02-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
Je hebt ook FM transmitters met een snoer. Deze sluit je tussen aan tussen je antenne stekker en de antenne aansluiting. Het signaal wordt dan niet draadloos overgebracht maar via de antenne ingang.

https://www.crutchfield.c...e-FM-MOD01-Modulator.html

Misschien het proberen waard. Ik kwam ze op Ebay al tegen voor 15 dollar.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-04 14:07

MPC60

Game on

Excuses voor de kick maar iedere keer als ik Google op fm transmitters dan komt dit topic voorbij. Ik heb sinds een tijdje een dwg bt transmitter in de auto. Alleen hoor ik al een tijdje motor geluid over de speakers als ik mijn telefoon oplaadt via de snellader. Dat was op zich geen probleem want dan gebruikte ik de andere usb. Gisteren heb ik een MagSafe houder geïnstalleerd en die is eigenlijk niet te gebruiken als lader want die stoort dus op beide usb ingangen. Is dit een typisch probleem bij fm transmitters of heb ik toch de verkeerde gekocht? Hij was €20 of zo dus vervangen doet niet echt pijn. Graag wat advies want via Google vind ik eigenlijk nagenoeg niks over dit specifieke probleem.

Xbox: SendexNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvE
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 22:38

TvE

Een zegenoemde aardlus storing (in 't engels ground-loop)

Het fijne weet ik er niet precies van. Maar in principe zijn er 2 oplossingen.

1. het wegnemen van de veroorzaker, in jouw geval de oplader.
of
2. een ground-loop isolator kopen en aan je audio pad toevoegen.

Alleen nummer 2 gaat voor jou niet werken omdat alles draadloss gaat. De ground-loop isolator moet dus in je FM-transmitter ingebouwd zijn.
Die bestaan wel natuurlijk, maar die zullen wat duurder zijn. Daarnaast is 't altijd onderdrukking van storing. Dus garantie dat 't geheel weg gaat en niet alleen zachter heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-04 14:07

MPC60

Game on

Thanks daar kan ik wel wat mee.

Xbox: SendexNL

Pagina: 1 2 Laatste