Omdat van mijn houdige systeem het moederbord is overleden, heb ik besloten om een geheel nieuw systeem te kopen. Het systeem zal gebruikt worden voor: office, internetten, p2p en (gelegenheids-) gaming.
Ik heb bij Alternate (www.alternate.nl) het volgende samen gesteld:

Intel® Core™ 2 Duo E6300 (Boxed, FC-LGA4, "Allendale")
De snelste processor serie van het moment, net zo duur als een AMD Athlon X2 4200+ maar wel een stuk sneller.
Arctic-Cooling Freezer 7 PRO
Wie kent 'm niet
GigaByte 945P-S3 (Retail, Gb-LAN, Sound, ATX)
Een mooi bord voor een schappelijke prijs, volgens een review doet de 945 chipset maar weinig onder voor de 965 chipset in combinatie met een Allendale.
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-341-1.htm
Buffalo 1 GB DDR2-533 Kit (Bulk, Select)
Een gigabyte geheugen lijkt me voor mijn gebruik genoeg, heb voor 533 gekozen omdat dit synchroom loopt met de Core 2 Duo, is ook ooit een artiekel op tweakers over verschenen (http://tweakers.net/nieuws/43766/).
Asus EN7600GS Silent (Retail, Whitebox versie, TV-Out, DVI)
Ik wil per-se een kaart met passieve koeling. Dit lijkt me een goede keuze, de 7600GT is in silent uitvoering al snel 60 euro duurder, en zo veel sneller is hij ook weer niet.
Samsung SpinPoint P120 (Bulk, SP2504C, S-ATA2, NCQ)
Volgens het Duitse blad "Chip" een van de snelste harde schijven van het moment, voor een zeer scherpe prijs.
CoolerMaster Extreme Power 430W
Een degelijke doch goedkope voeding, en redelijk stil heb ik begrepen.
CoolerMaster Cavalier 3 (Retail, zilver)
Een mooie degelijke kast, grote voordeel tegenover de Thermaltake Soprano is dat je de draairichting van het frontje kunt wijzigen.
Arctic-Cooling Fan 12 (Retail, 3-Pin Aansluiting)
Betere en stillere koeler dan standaard met de kast meegeleverd.
Als monitor heb ik een Samsung SyncMaster 740N (17" TFT).
Ik heb veel tijd besteed aan het samenstellen van dit systeem, maar ik ben toch nog onzeker of de combinatie in zijn algeheel wel goed is. Tevens als jullie tips hebben over specifieke onderdelen dan hoor ik dat graag.
Het systeem moet echt rond de 700 euro blijven, meer kan ik echt niet besteden.
Ik heb bij Alternate (www.alternate.nl) het volgende samen gesteld:

Intel® Core™ 2 Duo E6300 (Boxed, FC-LGA4, "Allendale")
De snelste processor serie van het moment, net zo duur als een AMD Athlon X2 4200+ maar wel een stuk sneller.
Arctic-Cooling Freezer 7 PRO
Wie kent 'm niet
GigaByte 945P-S3 (Retail, Gb-LAN, Sound, ATX)
Een mooi bord voor een schappelijke prijs, volgens een review doet de 945 chipset maar weinig onder voor de 965 chipset in combinatie met een Allendale.
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-341-1.htm
Buffalo 1 GB DDR2-533 Kit (Bulk, Select)
Een gigabyte geheugen lijkt me voor mijn gebruik genoeg, heb voor 533 gekozen omdat dit synchroom loopt met de Core 2 Duo, is ook ooit een artiekel op tweakers over verschenen (http://tweakers.net/nieuws/43766/).
Asus EN7600GS Silent (Retail, Whitebox versie, TV-Out, DVI)
Ik wil per-se een kaart met passieve koeling. Dit lijkt me een goede keuze, de 7600GT is in silent uitvoering al snel 60 euro duurder, en zo veel sneller is hij ook weer niet.
Samsung SpinPoint P120 (Bulk, SP2504C, S-ATA2, NCQ)
Volgens het Duitse blad "Chip" een van de snelste harde schijven van het moment, voor een zeer scherpe prijs.
CoolerMaster Extreme Power 430W
Een degelijke doch goedkope voeding, en redelijk stil heb ik begrepen.
CoolerMaster Cavalier 3 (Retail, zilver)
Een mooie degelijke kast, grote voordeel tegenover de Thermaltake Soprano is dat je de draairichting van het frontje kunt wijzigen.
Arctic-Cooling Fan 12 (Retail, 3-Pin Aansluiting)
Betere en stillere koeler dan standaard met de kast meegeleverd.
Als monitor heb ik een Samsung SyncMaster 740N (17" TFT).
Ik heb veel tijd besteed aan het samenstellen van dit systeem, maar ik ben toch nog onzeker of de combinatie in zijn algeheel wel goed is. Tevens als jullie tips hebben over specifieke onderdelen dan hoor ik dat graag.
Het systeem moet echt rond de 700 euro blijven, meer kan ik echt niet besteden.
[ Voor 3% gewijzigd door Soyuz op 19-11-2006 17:15 ]