"All-round" systeem voor 700 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 21:31
Omdat van mijn houdige systeem het moederbord is overleden, heb ik besloten om een geheel nieuw systeem te kopen. Het systeem zal gebruikt worden voor: office, internetten, p2p en (gelegenheids-) gaming.

Ik heb bij Alternate (www.alternate.nl) het volgende samen gesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i31.photobucket.com/albums/c359/StyleWarz/offerte.jpg

Intel® Core™ 2 Duo E6300 (Boxed, FC-LGA4, "Allendale")
De snelste processor serie van het moment, net zo duur als een AMD Athlon X2 4200+ maar wel een stuk sneller.

Arctic-Cooling Freezer 7 PRO
Wie kent 'm niet ;)

GigaByte 945P-S3 (Retail, Gb-LAN, Sound, ATX)
Een mooi bord voor een schappelijke prijs, volgens een review doet de 945 chipset maar weinig onder voor de 965 chipset in combinatie met een Allendale.
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-341-1.htm

Buffalo 1 GB DDR2-533 Kit (Bulk, Select)
Een gigabyte geheugen lijkt me voor mijn gebruik genoeg, heb voor 533 gekozen omdat dit synchroom loopt met de Core 2 Duo, is ook ooit een artiekel op tweakers over verschenen (http://tweakers.net/nieuws/43766/).

Asus EN7600GS Silent (Retail, Whitebox versie, TV-Out, DVI)
Ik wil per-se een kaart met passieve koeling. Dit lijkt me een goede keuze, de 7600GT is in silent uitvoering al snel 60 euro duurder, en zo veel sneller is hij ook weer niet.

Samsung SpinPoint P120 (Bulk, SP2504C, S-ATA2, NCQ)
Volgens het Duitse blad "Chip" een van de snelste harde schijven van het moment, voor een zeer scherpe prijs.

CoolerMaster Extreme Power 430W
Een degelijke doch goedkope voeding, en redelijk stil heb ik begrepen.

CoolerMaster Cavalier 3 (Retail, zilver)
Een mooie degelijke kast, grote voordeel tegenover de Thermaltake Soprano is dat je de draairichting van het frontje kunt wijzigen.

Arctic-Cooling Fan 12 (Retail, 3-Pin Aansluiting)
Betere en stillere koeler dan standaard met de kast meegeleverd.

Als monitor heb ik een Samsung SyncMaster 740N (17" TFT).

Ik heb veel tijd besteed aan het samenstellen van dit systeem, maar ik ben toch nog onzeker of de combinatie in zijn algeheel wel goed is. Tevens als jullie tips hebben over specifieke onderdelen dan hoor ik dat graag.

Het systeem moet echt rond de 700 euro blijven, meer kan ik echt niet besteden.

[ Voor 3% gewijzigd door Soyuz op 19-11-2006 17:15 ]

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Je zou ook een Seagate Barracuda 7200.10 schijf kunnen overwegen, erg snel en vijf jaar garantie.

Het systeem ziet er verder erg netjes uit.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ziet er een goed systeem uit. Ik zou ongeveer hetzelfde hebben samengesteld. Als je wilt gaan overklokken zou ik toch wel iets sneller geheugen kiezen zodat deze geen bottleneck is. Zelfs als je niet overklokt zou ik voor 667MHz geheugen gaan aangezien dit amper duurder is. Je kan dit dan op 533MHz laten lopen met wat lagere timings.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 08:31

Crazy-

Best life ever

Inderdaad, kwaliteit Samsung (=hdd) ligt niet extreem hoog, onze interne ervaringen. Seagate is zeker een écht harddisk merk en dat merk je ook in de kwaliteit. Daarnaast Seagate 7200.10 (NCQ, 16MB, 3GB/sec) super schijven en zeer stil!

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Soyuz
nXXt schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:02:
Je zou ook een Seagate Barracuda 7200.10 schijf kunnen overwegen, erg snel en vijf jaar garantie.

Het systeem ziet er verder erg netjes uit.
Bij Alternate hebben ze twee varianten, met 8 en 16 mb cache. Ik neem aan dat je de gene met 16mb bedoelt.

Seagate Barracuda 7200.10 (Bulk, ST3250620AS, S-ATA2) kost 85 euro, dus een tientje duurder dan de Samsung. Is dat het geld waard? Beide (de Seagate en de Samsung) staan bij Alternate trouwens met 24 maanden garantie? :?

---edit---
Oops, deze is met NCQ Seagate Barracuda 7200.10 (Bulk, ST3250820AS, SATA2), kosten 89 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Soyuz op 19-11-2006 17:10 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Bij Alternate krijg je 2 jaar garantie maar veel harde schijf fabrikanten bieden nog een verlengde garantieperiode aan. Om van die garantie gebruik te maken moet je je dan naar de fabrikant zelf wenden.

• Soyuz
@Admiral Freebee
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken. Het 533 had wel lagere timings dan het 667 geheugen dat ik dan had willen kopen.

533: Buffalo 1 GB DDR2-533 Kit (Bulk, Select), CL4 4-4
667: Buffalo 1 GB DDR2-667 Kit (Bulk, Select), CL5 5-5-15

Ik heb het artiekel over geheugen gevonden: http://tweakers.net/nieuws/43766/

Prijsverschil is 5 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Soyuz op 19-11-2006 17:15 ]

• djbraas
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08-2025
geen cardreader of floppydrive?

• Soyuz
@djbraas
Nee, floppy's gebruik ik al een tijdje niet meer (zeker na kapotte backup floppen :( ). En een cardreader gebruik ik ook niet, USB in front is voor mij voldoende.

Wel bedankt voor de opmerking.

• Admiral Freebee
  • Niet online
StyleWarz schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:13:
@Admiral Freebee
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken. Het 533 had wel lagere timings dan het 667 geheugen dat ik dan had willen kopen.

533: Buffalo 1 GB DDR2-533 Kit (Bulk, Select), CL4 4-4
667: Buffalo 1 GB DDR2-667 Kit (Bulk, Select), CL5 5-5-15

Ik heb het artiekel over geheugen gevonden: http://tweakers.net/nieuws/43766/

Prijsverschil is 5 euro.
Let wel op dat als je dat 667MHz geheugen op 533MHz laat draaien dat die ook op de timings 4-4-4 kan draaien. Als je geheugen onderklokt kan je de timings namelijk strakker zetten. Als je dan uiteindelijk toch nog wil gaan overklokken dan kan je geheugen lekker mee tot 667MHz. Voor die €5 zou ik het wel weten...

[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-11-2006 17:26 ]

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Eventueel zou je ook naar Azerty kunnen gaan. Je spaart dan ongeveer 50 euro uit op het hele systeem, waarmee je dus bijna die 7600GT mee zou kunnen bekostigen, maar ze hebben de door jou gewenste kast en voeding niet.

• Soyuz
@Admiral Freebee
Bedankt voor de tip. Dus als ik het goed begrijp zit ik in mijn BIOS het geheugen 'terug' naar 533, moet ik dan ook zelf de timings opgeven, op pakt hij dit automatisch op? Heb aardig wat ervaring met computers, maar niet met over/onder- klokken.

• Soyuz
nXXt schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:27:
Eventueel zou je ook naar Azerty kunnen gaan. Je spaart dan ongeveer 50 euro uit op het hele systeem, waarmee je dus bijna die 7600GT mee zou kunnen bekostigen, maar ze hebben de door jou gewenste kast en voeding niet.
Azerty ligt wel uit de richting, die 50 euro ben je dan snel kwijt aan benzinekosten. Of raad je eventueel postorder aan?

Over de Seagate schijf, in deze review zijn ze er toch niet helemaal content mee: http://techreport.com/rev...cuda-7200.10/index.x?pg=1. Is er eventueel een andere 250GB schijf die je me kunt aanraden?

---edit---
Zou deze schijf een betere keuze zijn: Western Digital Caviar SE16 (Bulk, WD2500KS, S-ATA2) kost 79 euro?

[ Voor 8% gewijzigd door Soyuz op 19-11-2006 17:37 ]

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Crazy- schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:05:
Inderdaad, kwaliteit Samsung (=hdd) ligt niet extreem hoog,
Voor zover ik weet maakt Samsung prima HD's. Lekker stil en snel.
onze interne ervaringen.
Lekkere betrouwbare bron :').
Seagate is zeker een écht harddisk merk en dat merk je ook in de kwaliteit.
Nee samsung is een nepmerk kwa harddisks :?. Ik snap dat seagate alleen HD's maakt, maar dat wil niet zeggen dat ze beter zijn.
En hoe merk jij dat in de kwaliteit? Of bij jullie "intern"?
Daarnaast Seagate 7200.10 (NCQ, 16MB, 3GB/sec) super schijven en zeer stil!
Leuke specs, en in de praktijk?.

Ik snap dat je je favo schijf graag wil adviseren maar doe dat dan met iets meer info en niet " onze interne ervaringen". Dat klinkt nogal ongeloofwaardig.
StyleWarz schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:34:
[...]

Azerty ligt wel uit de richting, die 50 euro ben je dan snel kwijt aan benzinekosten. Of raad je eventueel postorder aan?

Over de Seagate schijf, in deze review zijn ze er toch niet helemaal content mee: http://techreport.com/rev...cuda-7200.10/index.x?pg=1. Is er eventueel een andere 250GB schijf die je me kunt aanraden?

---edit---
Zou deze schijf een betere keuze zijn: Western Digital Caviar SE16 (Bulk, WD2500KS, S-ATA2) kost 79 euro?
Het maakt niet zoveel uit wat voor harde schijf je neemt. Als ze maar betrouwbaar zijn. Dat de ene iets sneller is dan de andere(van dezelfde generatie en klasse) merk je praktisch niets van. Alleen in statistieken van pure i/o rates en dergelijke.

Je kan in ieder geval de eis stellen dat de HD stil moet zijn. Mijn Samsung HD hoor ik niets van. Alleen als hij moet laden hoor ik een klein beetje geratel, maar dat is met kast open en vlak bij mijn oren. De kast zelf is vrij stil - om aan te geven dat het geluid van mijn kast zeker niet die van mijn HD overstemt. De betrouwbaarheid kan ik persoonlijk niets van zeggen want ik heb hem nog maar maximaal een half jaar.

Seagates zijn ook stil maar duurder(en dat hoeft niet direct te zeggen dat ze beter zijn). Ik zou zeggen: kijk nog eens wat rond naar reviews en dergelijke.

[ Voor 44% gewijzigd door Tripp op 19-11-2006 18:01 ]

specs

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
nXXt schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:27:
Daar heb je wel een punt.

Verder heb ik er ook niet veel op aan te merken.

• Soyuz
Ik zat te kijken bij Azerty, geld besparen is natuurlijk wel erg aantrekkelijk :D (wat een aanbod hebben ze daar zeg)!

Welke kast zou ik moeten nemen in plaats van de CoolerMaster Cavalier 3, het liefst wil ik er wel een met een klepje, zodat mijn witte drives niet opvallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Soyuz op 19-11-2006 18:12 ]

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Lijkt me goed.

Met harde schijven heeft iedereen z'n eigen ervaringen en naar mijn ervaring zijn die ervaringen zeer uiteenlopend :). Neem die Samsung of de genoemde Seagate of WD; lijkt me allen ok.

Muis en toetsenbord heb ik nog niet gezien, maar die heb je zeker ook nog.

Zelf zou ik voor 2 GB RAM gaan, maar dat gaat niet meer in het budget. Koop 1x 1 GB. Dan kan je gemakkelijk upgraden over een jaar (of 2).

Als je het snellere geheugen koopt en op 533 zet, zou ik de timings idd even controleren (maar dat doe ik toch altijd).

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Crazy- schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:05:
Inderdaad, kwaliteit Samsung (=hdd) ligt niet extreem hoog, onze interne ervaringen. Seagate is zeker een écht harddisk merk en dat merk je ook in de kwaliteit. Daarnaast Seagate 7200.10 (NCQ, 16MB, 3GB/sec) super schijven en zeer stil!
Wie ben jij om dit te verklaren? Dus heb je al met 100 Seagates gewerkt en met 100 Samsungs en dan grote uitval-verschillen geconstateerd en heb je daar ook statistieken van?
Want als je hier met een uitspraak komt, moet je hem wel onderbouwen.
Want het is nogal wat dat je zegt. Het is bijv iets heel anders als dat je zegt dat je zelf een samsung hebt gehad die kapot is gegaan.
Jij zegt dat samsung slechte kwaliteit levert..

Als je al bedrijf een dergelijke uitspraak op je site plaatst, zonder onderbouwing, zou Samsung zo'n bedrijf aanklagen wegens smaad..

ik heb overigens 2 samsung spinpoints draaien: tot op heden zeer tevreden, maar ik heb met andere harde schijven ook weinig problemen gehad. Er is weleens een schijf kapot gegaan (bij mij WD), maar daarom ga ik t merk niet direct als slecht betitelen

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik zou dit systeem alleen ergens anders bestellen, salland bijvoorbeeld. Het verschil is dan enorm! ik denkd at je dan zelfs een 7600gt kan betalen. bijv: bij salland kost een e6300 181 euro en bij alternate: 195!

edit: dan maar als aanvulling op eerdere reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door Aapiethaaap op 19-11-2006 19:37 ]

BUH

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Met Samsung harde schijven is niets mis. Bijna elke harde schijf die tegenwoordig te koop is, is in principe goed. Er zijn kleine snelheidsverschillen, evenals temperatuurverschillen en geluidsdrukniveauverschillen (wat een woord). Seagate heeft als leuk voordeel dat ze vijf jaar garantie bieden/

• Admiral Freebee
  • Niet online
StyleWarz schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:31:
@Admiral Freebee
Bedankt voor de tip. Dus als ik het goed begrijp zit ik in mijn BIOS het geheugen 'terug' naar 533, moet ik dan ook zelf de timings opgeven, op pakt hij dit automatisch op? Heb aardig wat ervaring met computers, maar niet met over/onder- klokken.
Sommige geheugenmodules hebben timingtabellen voor meerdere snelheden in de SPD chip staan. De kans is echter groot dat je de waarden inderdaad handmatig zal moeten ingeven. Gewoon de snelheid op 533MHz zetten en de timings niet door de SPD chip laten bepalen maar handmatig invoeren.

Een handig tooltje hierbij: Tooltje voor het omrekenen van geheugentimings

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

nXXt schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:38:
Met Samsung harde schijven is niets mis. Bijna elke harde schijf die tegenwoordig te koop is, is in principe goed. Er zijn kleine snelheidsverschillen, evenals temperatuurverschillen en geluidsdrukniveauverschillen (wat een woord). Seagate heeft als leuk voordeel dat ze vijf jaar garantie bieden/
Hierbij zou ik iets willen opmerken. Er zitten soms behoorlijk wat verschillen tussen. Bijv mijn broertje heeft een Maxtor en ik een Seagate. Mijn PC is in idle velen malen stiller dan die van hem( voor de rest hebben wij beide hetzelfde erin) Ook als hij hem onder full load zet en ik dat doe. Hoor je toch duidelijk verschil tussen de 2 HD's Die Seagate is gewoon veel stiller als de Maxtor. Amen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

StyleWarz schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:47:

Asus EN7600GS Silent (Retail, Whitebox versie, TV-Out, DVI)
Ik wil per-se een kaart met passieve koeling. Dit lijkt me een goede keuze, de 7600GT is in silent uitvoering al snel 60 euro duurder, en zo veel sneller is hij ook weer niet.
Hier moet ik je toch tegenspreken. Check es http://www.penstarsys.com...evga/7600gs/e7600gs_4.htm,
de eerste 7600GS vs 7600GT review die ik vond, en je ziet dat de GT in de nieuwere games gemiddeld een 50-100% sneller is dan de GS versie. Terwijl ie gemiddeld zo'n 50% meer kost dan de gs. De gs is in feite niet meer dan een 6600GT, en die is dezer dagen toch niet meer snel genoeg om deftig @ 1024x768 te gamen imo.

Lijkt me zeker die extra 50€ waard, zeker als je nog een tijdje wil doorgamen met je systeem.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 07:27 . Reden: grammar :/ ]

• Soyuz
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb de configuratie nu als volgt aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://i31.photobucket.com/albums/c359/StyleWarz/offerte1.jpg

Buffalo 1 GB DDR2-667 Kit (Bulk, Select)
Het 667 geheugen in plaats van 533 geheugen (voor de rest zelfde specs).

Asus EN7600GT Silent (Retail, Whitebox versie, TV-Out, 2x DVI)
Een 7600GT omdat deze toch een stuk sneller is dan ik had gedacht, en ik toch een tijd vooruit wil met deze computer. Wederom is dit een passief gekoeld model.

GigaByte GZ-X1 (Retail, Zilver)
Lijkt mij een zeer nette kast, simpel, maar kan er ook minder aan kapot (en in deze zilveren kast misstaan de witte drives ook niet). Tevens is hij net een stukje goedkoper.
Foto's: http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16811233011

[ Voor 5% gewijzigd door Soyuz op 20-11-2006 23:42 ]

• Soyuz
@simulacrum
Ik kies toch voor de Samsung, vanwege de goede review in de Duitse 'Chip' en de aantrekkelijke prijs (ruim 20 euro goedkoper dan de Seagate). Een nieuw toetsenbord en muisje heb ik al klaarliggen :D

@Aapiethaaap
Je hebt wel een punt, maar het feit dat Alternate in de buurt zit vind ik een groot voordeel, zeker als er een keer wat mis is. (En de praktijk leert dat ik vaak pech heb met zulk soort dingen) Dan geef ik liever maar wat meer uit.

@Admiral Freebee
Bedankt voor je goede hulp! Ik heb de configuratie erop aangepast _/-\o_

@Pine Mangoes
De 7600GT is jouw link is trouwens een geoverclockte variant (wat een woord :P). Maar je hebt wel een goed punt, heb hier ook de configuratie op aangepast. Dank je wel! :>

• Soyuz
Nog even een vraag. Ik heb bij Alternate twee nieuwe borden gevonden, beide van Asus en met een SoundMAX geluidschip, die volgend AnandTech veel beter zou klinken dan een Realtek chip.

Het gaat om de volgende borden:
Asus P5ND2 SE; nVidia 570SLI chipset, 85 euro
Asus P5LD2 SE/C; Intel i945P chipset, 99 euro

Zou het zinvol zijn om het Gigabyte bord met een van deze twee te vervangen, en zo ja met welke?

[ Voor 18% gewijzigd door Soyuz op 02-12-2006 17:23 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met beide chipsets maar de layout van het intel bord ziet er wel beter uit dan die met de nVidia chipset. En dan heb ik het vooral over de plaatsing van de ATX stekker.

Dit maar als een kleine opmerking natuurlijk :)

• Soyuz
In deze test van IT-review.net staan de i945P borden van Gigabyte en Asus beide getest. De Gigabyte komt als 'winnaar' uit de bus, maar als je kijkt naar de game-benchmarks vind ik dat toch wel erg raar (presteert daar gewoon erg laag)! De features van het Gigabyte bord zijn echter wel 'moderner' dan die van Asus.

Twee reviews dan de het nVidia bord, maar dan de uitvoering met SLI:
Hot Hardware
AnandTech

@Admiral Freebee
De layout van het nVidia bord is zeker niet ideaal, heb je helemaal gelijk in.

[ Voor 29% gewijzigd door Soyuz op 02-12-2006 17:55 ]

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 20:32
Mooi systeempje, weinig op aan te merken.

Eén punt alleen, je zegt niet te gaan oc'en en dergelijke maar toch neem je nog een redelijk krachtige voeding. ik heb dit systeem even door een PSU calculator gehaald (deze) en ik kreeg deze config echt niet over de 250 watt heen.

Het zal je hoogstwaarschijnlijk een tientje schelen als je de 380 watt versie (nog veel teveel) van je voeding neemt, maar als je het niet nodig hebt is het zonde. Er zijn trouwens 2 versies van deze voedingen de PMSR en de PCAP, volgens mij is het enige verschil het uiterlijk, maar het is te overwegen mocht je hier waarde aan hechten.

• Soyuz
Een kleine update aan mijn systeem:
Afbeeldingslocatie: http://i31.photobucket.com/albums/c359/StyleWarz/offerte2.jpg

@Baggio666
Is zeker wel een punt die je daar hebt, dank je wel. De 380watt variant is echter maar 6 euro goedkoper, dus met oog op mogelijke uitbreidingen heb ik toch voor dit model gekozen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met het oog op eventuele upgrades is het geen slechte keuze. Mocht je later nog kiezen voor een 8800GTS dan is die voeding geen overbodige keuze geweest.

Verwijderd

Hey,

Nu zit ook met hetzelfde budget en ongeveer dezelfde onderdelen!

Wel heb ik 1 opmerking: je zou misschien beter de Centurion 534 MET Cooler Master 430W iGreen voeding (Verbeter mij als ik verkeerd zit :P ) kunnen nemen.
pricewatch: Cooler Master Centurion 534 (ATX, 430W, Zwart)

Review iGreen voeding: http://www.hardwaresecrets.com/article/360

Kost 78 euro, bespaart je een paar tientjes ;) Probleem misschien is dat de levertijd wat langer is (niet EOL voor zover ik weet).

Hier is MIJN "verlanglijstje":

Behuizing
Cooler Master Centurion 534 (ATX, 430W, Zwart) € 78,-
Gigabyte GA-945P-S3, i945P+ (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II) € 80,05
1GB PC5300 DDR2, CL5 (Kingston KVR667D2N5/1G) € 99,72
Creative SoundBlaster Audigy SE F/D € 22,05

Processor/Videokaart
Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 167,40
- Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/2DHT € 128,97
- Zalman VF700-Cu € 20,80

Drives
NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) € 29,90
Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 68,93

Totaal (gebaseerd op goedkoopste pricewatch prijzen): € 675,02

Hardware die ik al heb (en dus niet ga vervangen):
- Philips 190C
- Logitech S-200
- Logitech Media Keyboard
- Logitech MX400

De totaalprijs wordt zo ongeveer wat minder dan 750 euro ivm verzendkosten bij meerdere winkels en belangrijk uiteraard is ook dat de prijzen wat hoger zijn dan de goedkoopste prijzen bij de pricewatch.

Voeding
Ik weet niet zeker of de 430W voeding in de Centurion 534 het allemaal wel kan trekken, bij mij kwam de berekening op die ene handige watt calculator uit op ong. 400W. De voeding is denk ik zon 80% efficiency dus ongeveer 350W?! Misschien doe ik iets verkeerd? Ik ben nl geen expert in voedingen :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 22:58 ]

• Soyuz
@vincper
Misschien dat we samen nog wat goede verbeteringen aan onze pc's kunnen vinden _/-\o_ Zelf vind ik het fijner om bij een winkel te bestellen, ook gezien de garantie. Ook spaar ik op die manier de verzendkosten uit omdat de winkel toch in de buurt zit.

-----

Alternate heeft een nieuwe CoolerMaster kast in de collectie, de Elite RC-330. Ik vind de kast er goed uit zien, en door de zilveren randjes en het meshed front passen (naar mijn mening) mijn witte drives er ook best netjes in. Ook het binnenwerk vind ik mooi, erg conservatief maar werkt daardoor wel heel gemakkelijk. Ook de clip die als vervanging van de schrofjes voor uitbreidingskaarten dient vind ik er bij deze kast degelijk uitzien (metalen strip ipv. plastic clipjes). Alleen het gewicht van slechts 6 kg baart mij zorgen, dat is wel heel erg ligt. (Foto's en 'reviews')

CoolerMaster Elite RC-330 (Retail, zwart) € 39,- (@CoolerMaster.com)
CoolerMaster Centurion 534 Lite (Retail, Zilver) € 49,- (@CoolerMaster.com)

Wat zou de beste keuze zijn, ook gezien de airflow enzo?

[ Voor 22% gewijzigd door Soyuz op 04-12-2006 21:20 ]

Verwijderd

:) Die rc-330 is inderdaad heel mooi. De centurion 534 is strak - wat toch wel mijn stijl is - maar deze vind ik er eigenlijk toch net wat mooier uitzien! :9 Bovendien bespaart ie je ook nog eens een tientje!

Wat de videokaart betreft, de 7600gt is op zich wel een goeie keus, maar misschien dat wachten op de Direct-X 10 kaart 8600gt (ALS die zo gaat heten :9 ) verstandiger is?!

• Soyuz
@vincper
Ik vind die RC-330 ook erg mooi, en een tientje besparen is altijd meegenomen! Over die videokaart, ik lees in de meeste Duitse bladen dat ze een 7600GS aanbevelen, omdat deze passief gekoeld voor rond de 100-110 euro te verkrijgen zijn (Asus en XFX). Bespaar je minimaal toch 60 euro, en koop je bijvoorbeeld over anderhalf jaar een veel snellere kaart voor ook weer rond de 100 euro. Lijkt mij een serieuse optie omdat de 7600GT voor het moment nog veel te veel overhead heeft, en tegen de tijd ik die power echt ga gebruiken hij weer achterhaalt is.

Verwijderd

StyleWarz schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:55:
@vincper
Ik vind die RC-330 ook erg mooi, en een tientje besparen is altijd meegenomen! Over die videokaart, ik lees in de meeste Duitse bladen dat ze een 7600GS aanbevelen, omdat deze passief gekoeld voor rond de 100-110 euro te verkrijgen zijn (Asus en XFX). Bespaar je minimaal toch 60 euro, en koop je bijvoorbeeld over anderhalf jaar een veel snellere kaart voor ook weer rond de 100 euro. Lijkt mij een serieuse optie omdat de 7600GT voor het moment nog veel te veel overhead heeft, en tegen de tijd ik die power echt ga gebruiken hij weer achterhaalt is.
Hmm, hier zit wat in. Maar ik heb een Asus 7600GT 256mb DDR3 gevonden voor slechts 128 euro. Op zich lijkt mij dit een verstandigere keus, aangezien deze aanzienlijk sneller is dan de GS, zodat je in de tussentijd dat je wacht op een evt. nieuwe dx-10 vid-kaart veel betere prestaties kan boeken. De 7600 GS passief (in de pricewatch al voor 90 euro maar geen alternate volgens mij :/ ) is op zich ook geen slechte keuze. Ik denk toch dat ik idd eerst maar voor de GS ga, hoewel de Asus 7600GT mij een verstandigere keus lijkt.

Anyway, mn pc nu is onderhand zeg maar wel een beetje uitgemolken, Athlon XP 2200+, 9800 (niet eens de PRO :9 ), 1GB SDR-SDRAM. No matter welke GeForce 7600xx ik ook neem, de snelheidswinst zal voor mij wel 7(8)7 zijn! :P

• Soyuz
@vincper
Haha, je huidige configuratie lijkt ookal op die van mij. Ik heb een AMD Athlon XP 2200+, 512mb RAM, ATi Radeon 9800 PRO (met zalman koeler).

Maar over de videokaarten. Alternate verkoopt een 7600GS van Asus voor 99 euro, en eentje van XFX voor 109 euro. De GT is inderdaad een flink stuk sneller, Alternate verkoopt trouwens een 7600GT van Asus voor 129 euro, maar die zijn dan vaak wel weer actief gekoeld, terwijl ik een passief gekoelde videokaart toch wel ideaal vind.
So the GeForce 7600 GT comes as a totally convincing buy on most fronts, which is true till you consider the operational noise of this petite card. Equipped with a small cooler unit and high operating clock speeds, the GeForce 7600 GT can get fairly audible when playing games, which is when the card is most taxed. Noise isn't an issue if you are concerned only while you in the Windows environment. However if you are gaming, the noise can get rather distinct. NVIDIA graphics cards were rather quiet for the most part of the last two years, which is why the rebirth of a famous graphics card model with a noise issue is a real dampener for some of you folks. On a lighter note, the worst modern graphics cards in terms of operational noise still goes to the Radeon X1000 series with reference coolers, hence the GeForce 7600 GT isn't all too bad.

The ASUS EN7600GT unfortunately does not innovate to bring about a quieter computing experience and instead still uses the reference cooler, immediately giving it a blemish that would put off some sensitive computer users.
Bron: http://en.thethirdmedia.com/article/200603/show4664c18p1.html

[ Voor 56% gewijzigd door Soyuz op 04-12-2006 23:21 ]

Verwijderd

Hehe, die pc's van ons :9

Hmm, die 7600GT maakt idd veel geluid, vandaar ook dat ik de Zalman VF-700CU bij mn lijstje heb gezet. Afbeelding

Waar ik niet rekening mee heb gehouden is dat de GT dan 150 euro kost, 7600GT 130 euro + VF-700CU 20 euro. In dat geval is de passieve GS idd een betere keus mocht je later nog upgraden naar een betere kaart.

Ik weet niet hoe het zit met het mobo, misschien dat er nog betere mobos zijn voor dezelfde of nog lagere prijs?! Ik zal eens kijken bij de Best Buy Guides van t.net en hardware.info...

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:08:
Hehe, die pc's van ons :9

Hmm, die 7600GT maakt idd veel geluid, vandaar ook dat ik de Zalman VF-700CU bij mn lijstje heb gezet. Afbeelding

Waar ik niet rekening mee heb gehouden is dat de GT dan 150 euro kost, 7600GT 130 euro + VF-700CU 20 euro. In dat geval is de passieve GS idd een betere keus mocht je later nog upgraden naar een betere kaart.

Ik weet niet hoe het zit met het mobo, misschien dat er nog betere mobos zijn voor dezelfde of nog lagere prijs?! Ik zal eens kijken bij de Best Buy Guides van t.net en hardware.info...
waarom deze niet?
pricewatch: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/SILENT/2DHT/256M
das stiller dan een 700cu hoor...

Verwijderd

@Quacka

Ik ken de cooler van de Silent niet, maar de Zalman verlaagt de temp. met 15 graden (stressed & idle)... En ze kosten allebei 150, de Zalman lijkt me een betere keus als ie beter koelt?

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
http://img205.imageshack.us/img205/4458/750pcgc3.png

Scheelt toch weer 9 euro.

Systeem samengesteld bij Salland Automatisering.

Ik heb hier trouwens voor Dual Channel gekozen en voor PC4200 omdat het dan synchroon loopt en je nog eens meer performance heb.

[ Voor 33% gewijzigd door robvanderaart op 05-12-2006 09:27 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:50:
@Quacka

Ik ken de cooler van de Silent niet, maar de Zalman verlaagt de temp. met 15 graden (stressed & idle)... En ze kosten allebei 150, de Zalman lijkt me een betere keus als ie beter koelt?
als je wilt overclocken wel.
Als je een stil systeem wilt niet. Daar ligt het dus aan.

• Soyuz
In verband met wat onverwachte uitgaven kan ik dit systeem pas in januari 2007 gaan bestellen. Zou dat nog uitmaken in de prijs (in positieve of negatieve zin)?

----------

Overigens ben ik er nog niet uit met de grafische kaart. Kwam wel een aardig artikel tegen op de site van het Duitse blad Chip, voor de mensen die het blad niet hebben, klik. De 7600GS en de ATi Radeon 1950PRO komt er prijs/kwaliteit erg goed uit.

Verwijderd

hmm, hij is wel wat duurder. Ook al is ie beter qua prijs/kwaliteit. Als je in 2007 gaat bestellen zou je beter een dx-10 kaart kunnen nemen, anders de 7600GS als voorlopige vervanger?

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 07:48:
hmm, hij is wel wat duurder. Ook al is ie beter qua prijs/kwaliteit. Als je in 2007 gaat bestellen zou je beter een dx-10 kaart kunnen nemen, anders de 7600GS als voorlopige vervanger?
alsof die ene maand wat uitmaakt...

Qua prijzen kan een maand wachten wel veel schelen. Waarschijnlijk zullen de prijzen eerder lager worden. Al kan het ook dat sommige prijzen omhoog gaan, als er krapte ontstaat.

• Soyuz
In januari kijk ik wat de prijzen gedaan hebben, als ik dan de totale set met een ATi 1950PRO voor 750 euro kan kopen dan ga ik daar voor (dan is er ongeveer 28 euro prijsspeling geweest). Anders koop ik gewoon de 7600GS.

edit:
Ik ga dan wel voor de 1950PRO van Club3D vanwege de koeler van Arctic Cooling. Deze is nu 199 euro bij Alternate.

[ Voor 21% gewijzigd door Soyuz op 06-12-2006 11:28 ]

• Baggio666
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:07:
Voeding
Ik weet niet zeker of de 430W voeding in de Centurion 534 het allemaal wel kan trekken, bij mij kwam de berekening op die ene handige watt calculator uit op ong. 400W. De voeding is denk ik zon 80% efficiency dus ongeveer 350W?! Misschien doe ik iets verkeerd? Ik ben nl geen expert in voedingen :?
Ahh weer over voedingen, dan zal ik maar iets van me laten horen.
De 430 watt waar het om gaat zijn 'echte' watts. Je voeding kan dus 80% van zijn wattage dat hij verbruikt doorgeven aan je computer, en dat is dus 430 watt. Ook kan hij nog een piekwattage leveren (van ong 500 watt?). Het is dus echt wel goed spul.

De iGreen versie had ik eerst ook op het oog (maar ik zie voorlopig af van het kopen van een nieuw systeem). Het voordeel van dit ding is dus de efficientie. Op vol verbruik heeft deze voeding 430/80*100 = 538 watt verbruik tegenover 430/70*100 = 614 voor slechtere voedingen. Hij betaalt zichzelf dus enigzins terug en het is natuurlijk beter voor het milieu...

• Soyuz
@Baggio666
Even een vraagje aan jou met betrekking tot voedingen. Ik zat te kijken om eventueel een Arctric Cooling T5 Pro kast te kopen. Deze nieuwe versie heeft een 500watt voeding, die volgens Arctric Cooling een extreem hoge efficientie zou hebben. Want denk jij hiervan?

Deze kast bespaard me ruim 24 euro ten opzichte van de CoolerMaster kast+voeding+fans.

• Baggio666
StyleWarz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:05:
@Baggio666
Even een vraagje aan jou met betrekking tot voedingen. Ik zat te kijken om eventueel een Arctric Cooling T5 Pro kast te kopen. Deze nieuwe versie heeft een 500watt voeding, die volgens Arctric Cooling een extreem hoge efficientie zou hebben. Want denk jij hiervan?

Deze kast bespaard me ruim 24 euro ten opzichte van de CoolerMaster kast+voeding+fans.
Deze kast is naar ik weet een prima ding (volgens mij is hij wel es in de BBG's verbij gekomen) en de voeding ook. Deze voeding heeft ook een max efficiëntie van 80%. Let wel op dat de efficiëntie bij alle voedingen (sterk) afhankelijk is van de belasting (volgens mij is de efficiëntie meestal optimaal bij 75% belasting). Wellicht dat de iGreen hierin wel beter is, maar ik kan hierover geen cijfers vinden van de Arctic Cooling voeding.

Een vriend van mij wilde ook deze kast met voeding, maar wat voor hem een probleem was is de verkrijgbaarheid. Ik weet niet of die inmiddels verbeterd is. Wellicht dat deze serie bijna EOL is?

[ Voor 4% gewijzigd door Baggio666 op 06-12-2006 12:48 ]

Verwijderd

@Baggio666
De silentium t1 tm 5s zijn inderdaad eol, ik was eerst eigenlijk ook van plan deze te bestellen.
Bedankt voor de uitleg over de voedingen, scheelt me een hoop frustatie! :)

==

• Soyuz
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:26:
@Baggio666
De silentium t1 tm 5s zijn inderdaad eol, ik was eerst eigenlijk ook van plan deze te bestellen.
Bedankt voor de uitleg over de voedingen, scheelt me een hoop frustatie! :)

==
De 'normale' Silentium is inderdaad EOL, maar dit gaat over de Silentium Pro die is deze maand gepresenteerd. Er zijn flink wat punten verbeterd:
  • Nieuwe 500Watt voeding, tov 350Watt bij het vorige model;
  • Nieuwe horizontale harddisk muffler, met koelribben;
  • Een 120mm en twee 80mm fans, tov 4 80mm fans bij het vorige model.
Arctic Cooling stuurd mij nog een volledige lijst met verbeteringen.

Verwijderd

@StyleWars

De nieuwe Pro is inderdaad errug verleidelijk! :9 De t2 vond ik er al mooi uit zien maar was dus EOL, nu de Pro uit is denk ik toch maar dat ik weer voor de T2 pro ga! :)

Ook de prijs is verleidelijk te noemen, heb er eentje gevonden bij 4uweb:
Linkje

500W voeding is prima, misschien beetje overkill. Ik zal eens kijken welke voeding dat is/reviews over de voeding.

• Soyuz
Het is inderdaad een prachtig mooie kast, met handige features voor een super prijs. Bij Alternate is hij trouwens voor dezelfde prijs verkrijgbaar dus die keuze is gauw gemaakt ;)

(Ik ga trouwens voor de T5.)

[ Voor 8% gewijzigd door Soyuz op 06-12-2006 20:15 ]

Verwijderd

Hmm, ik kan de Gigabyte 945P-S3 niet bij Alternate vinden? Ook zie ik dat bij alternate alleen de t3 een 500W voeding heeft?!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 21:16 ]

• Soyuz
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:09:
Hmm, ik kan de Gigabyte 945P-S3 niet bij Alternate vinden? Ook zie ik dat bij alternate alleen de t3 een 500W voeding heeft?!
Over de voedingen, dat is een fout in hun omschrijving. Alle kasten worden compleet geleverd (dus met voeding), dit is bevestigd door de importeur. Ik heb Alternate hier al een mail over gestuurd. Overigens kloppen de beschrijvingen bij hun wel eens vaker niet, maar de types kloppen wel altijd, dat is bij sommige zaken wel anders :X

Het moederbord hebben ze wel hoor :) klik

Verwijderd

Ik heb mn configuratie geupload:
Configuratie (Alternate)

Met deze configuratie krijg ik bij de PC-Builder alleen 965 chipsets te zien :?

De PC-Builder zit nog met een aantal fouten ik zal em opnieuw proberen te configureren :9

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 22:20 ]

• Soyuz
Het is beter om je componenten gewoon in een Excel document te plaatsen met de prijs erbij. De PC-Builder filtert namelijk bepaalde producten weg? :? Bij de Duitse site van Alternate gebeurt dit trouwens niet.

Je kan trouwens beter de Buffalo modules nemen (ipv die van GEIL), Buffalo bied namelijk levenslange garantie! klik

• robvanderaart
Kingston ook ? En ik vind Kingston een beter merk dan Buffalo.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Baggio666
Ik dacht al, die PRO kwam me niet bekend voor :)

Nah als ze op dezelfde weg verder gaan dan is dit een van de beste en mooiste combinaties voor z'n prijs (naar mijn bescheiden mening).
StyleWarz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:36:
Je kan trouwens beter de Buffalo modules nemen (ipv die van GEIL), Buffalo bied namelijk levenslange garantie! klik
GeIL leverd op veel stickies ook levenslange garantie, maar uberhoubt is de garantie van geheugenmodules meestal langer dan je de pc zal gebruiken...

• Soyuz
Baggio666 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:22:
Nah als ze op dezelfde weg verder gaan dan is dit een van de beste en mooiste combinaties voor z'n prijs (naar mijn bescheiden mening).
Bescheiden mening volgens jezelf, maar gerespecteerde mening volgens mij :> dank je!

@robvanderaart
Bullalo maakt prima modules hoor, ze werken heel erg veel samen met OEM's. Ik heb nog nooit compatibaliteits problemen met hun modules gehad (ook in combinatie met 'probleem-borden'), en de prijs is zo maar 10-20% lager dan Kingston.

• robvanderaart
Het gaat niet om compatibaliteit. De levensverwachting van een Buffallo ligt volgens mij ook lager dan een Kingston. Bufallo is meer een B merk.

Waarom trouwens bestellen bij Alternate ? Het is niet 1 van de goedkoopste shops namelijk.

Ik heb een systeem samengesteld bij Cool-Prices.nl:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/2959/700pcqq0.png

Met een wat betere voeding, en met de 7600GT.

[ Voor 50% gewijzigd door robvanderaart op 07-12-2006 10:27 ]

• Soyuz
Buffalo een B-Merk? Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar is wel de eerste keer dat ik dat hoor.

Dat ik bij Alternate bestel is vooral omdat het voor mij relatief dichtbij is. Ik heb nog wel eens pech met kapotte onderdelen, en dan vind ik het makkelijk dat de winkel in de buurt is. Ook heb ik goede ervaringen met Alternate.

----
Bedankt voor je prijslijst. Ik heb nu op school, maar ik heb thuis ben zal ik mijn huidige offerte uploaden. Met een Arctic-Cooling kast en een ATI Radeon 1950PRO voor rond de 755 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door Soyuz op 07-12-2006 10:34 ]

• robvanderaart
Waar slaat die link in hemelsnaam trouwens op ?

Ik vind inderdaad Buffalo een B-merk, vind het net z'on merk als TwinMos (niet goed, maar ook niet slecht).

Kingston, OCZ, Corsair dat zijn de betere en bekende A-merken.

Als je een goede ervaring met de shop heb en met het geheugen zou ik vooral gaan voor het geheugen en de shop, maar je ziet wel dat het toch al gauw in prijs scheelt in vergelijking tot Salland - Cool-Prices - Azerty. Ik heb bij Alternate mijn vorige pc's en geheugen etc. ook allemaal besteld, was ook zeer tevreden met de webshop. Maar ik ben overgestapt op Salland Automatisering / Cool-Prices / Azerty omdat ze gewoon goedkoper zijn en dezelfde service bieden.

[ Voor 13% gewijzigd door robvanderaart op 07-12-2006 10:41 ]

• Soyuz
@robvanderaart
Ik respecteer je mening. Want vind je bijvoorbeeld van een merk als MDT? Die link geeft onder andere een lijst met partners van Buffalo, vond ik toch wel grote namen tussen staan.

• robvanderaart
Weet je wat het is. Als er geen grote namen zouden staan, dan zouden ze met niks compatible zijn :P MDT vind ik persoonlijk en uit ervaring bagger geheugen.

[ Voor 22% gewijzigd door robvanderaart op 07-12-2006 10:58 ]

Verwijderd

Hmm, bij de Alternate PC Builder kan ik geen E6300 kiezen als ik de Gigabyte 945P-S3 neem, als ik de E6300 neem kan ik de 945P-S3 ook niet kiezen... Ik snap niet wat het conflict is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 18:45 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:44:
Hmm, bij de Alternate PC Builder kan ik geen E6300 kiezen als ik de Gigabyte 945P-S3 neem, als ik de E6300 neem kan ik de 945P-S3 ook niet kiezen... Ik snap niet wat het conflict is?
Waarschijnlijk gewoon een foutje van Alternate.

Verwijderd

Ok, ik denk toch dat ik een 965 chipset neem, geen grote verschillen met 945 gok ik?

• Soyuz
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:49:
Ok, ik denk toch dat ik een 965 chipset neem, geen grote verschillen met 945 gok ik?
Persoonlijk vind de 945 chipset een betere keuze, zeker in combinatie met een Allendale. Echte voordelen bied de 965 chipset niet, wel enkele nadelen:
  • Geen native IDE;
  • Chipset genereerd weel hitte, vooral de northbridge word erg heet;
  • Borden met de 965 chipset zijn nog niet zo 'mature' als de 945 borden, kijk maar naar het aantal bios revisies.

Verwijderd

Ok, vooral de hitte spreekt me niet aan. De 965 heeft echter wel een betere "toekomst"?

Ik heb de systeem bij cool-prices geassembleerd, en compatibiliteit door hen laten nachecken. (945 chipset en core 2 duo 6300) Ze zeiden dat de e6300 een minimale chipset van 965 nodig heeft? :?

[quote]
Goedemorgen,

Het moederbord en de processor zijn niet compatible met elkaar. De Intel Core 2 6300 heeft een minimalen chipset van 965 nodig van het moederbord.

Het bordje wat u heeft gekozen heeft een chipset van 945.

Als u een Core 2 wilt hebben, zult een ander moederbord moeten kiezen.

De rest van de configuratie is tot nu toe wel prima.

Met vriendelijke groet,

Cool-Prices
[/quote]

Ook bij de alternate pc builder filtert ie de 945 chipsets eruit, en krijg je alleen maar 965's en hoger te zien. Mij lijkt dit geen foutje en is er gewoon een compatibiliteitsprobleem?

Mijn keuze valt nu op de Gigabyte DS-4 / P5B Deluxe, waarschijnlijk wordt het de P5B.

Stylewarz, ik zou graag willen weten of je al meer info over die Silentium Pro kasten hebt?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 22:37 ]

• Soyuz
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:08:
Stylewarz, ik zou graag willen weten of je al meer info over die Silentium Pro kasten hebt?
De extra informatie die ik heb komt van onze eigen tweakers :+ _/-\o_
Silence, please.
Priegelen in een prima kast

• Soyuz
Een update van mijn systeem. Het is de bedoeling rond eind van de maand te bestellen, dan komt (eindelijk) mijn geld vrij! :9

Enkele onderdelen kan ik met korting kopen, zoals de processor, de videokaart en de harddisk.

Afbeeldingslocatie: http://i31.photobucket.com/albums/c359/StyleWarz/off_a_i.jpg
(De Intel processor is trouwens een tray uitvoering!)

[ Voor 9% gewijzigd door Soyuz op 05-01-2007 11:22 ]

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
Als je niet gaat overklokken, kan je ook best overweg met de boxed koeler van de E6300. Scheelt toch weer €20,-

• Soyuz
kapert schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:16:
Als je niet gaat overklokken, kan je ook best overweg met de boxed koeler van de E6300. Scheelt toch weer €20,-
Een foutje van mij, de Intel processor is een tray uitvoering (dus zonder koeler), daarnaast vindt ik de Freezer 7 heerlijk stil d:)b

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
Aangezien je nog 33 euro speling hebt kan je kijken naar een Ati Radeon X1950 Pro.
Pagina: 1