Tips nodig over processor en mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 10:16
Hey allemaal,

Jullie hebben http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1174082 << kunnen lezen dat ik niet tevreden ben over mijn systeem.

Mijn keuze is gevallen op het upgraden van mijn systeem c.q. kopen van een nieuw moederbord en een nieuwe processor.

Daar ik veel werk met veel programma's tegelijk, terminals, 10+ msnetjes open, fotoshop, newsleechen, bittorentjes doen, heb ik gekozen voor de pentium D 2,8 ghz.

Daar bij zoek ik een niet te duur mobo, die toch wel veel prestaties leverd (hoe verrassend).

Daar ik zelf niet tot geen ervaring heb met AMD op het gebied van 64-bit en Dual cores zou ik graag willen weten of een AMD-processor + moederbord eventueel tot een goedkopere en/of snellere prestatie leidt.

Misschien ishet belangrijk dat ik toch wel meer wil gaan gamen (onmogelijk op een p4 met 256 kb l2-cache en een kleaute mobo), en dan heb ik het over nog steeds slappe games als lineage 2, world of warcraft, fable, en dergelijke. Need for speed carbon hoeft niet 2048xheelveel te gaan draaien op supergraphics.

Zou iemand mij misschien wat informatie kunnen geven over vergelijkbare processors (en eventueel prijzen, als je zin hebt?), die het voor mij zouden kunnen doen?

Het liefst werk ik met ddr2, cuz ik daar nog genoeg stripjes (lees 2gb) van heb liggen, 533 mhz.

Alvast bedankt, en een zinvol weekend gewenst.

Erik

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
AMD heeft een aantal leuke X2 procs voor het budgetsegment. Met een iets hoger budget kun je beter voor een Core 2 Duo setup gaan. In je andere topic lees ik dat de rest van je setup ook tamelijk verouderd is. Dus dan kun je het beste gelijk "alles" upgraden. Proc+mobo+geheugen(ok, dat heb je al)+PCI-E videokaart + voeding. Anders blijf je waarschijnlijk ergens met een bottleneck zitten, vooral als je wilt gamen. Maargoed vertel eerst eens wat je budget is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort topics horen in Complete Systemen & Laptops, echter de topicstart voldoet niet aan het "Wat moet ik nemen?" beleid aldaar. Neem dit eens door en start eventueel een fris topic aldaar. Zie ook de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? :)

Dit topic is gesloten.