Toon posts:

pc geformatteerd maar problemn nu ?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
pc afgelopen vorige week dinsdag pc geformatteerd alles geupdate met alle drivers etc. maar ik heb een probleem met met fps, me videokaart is goed geinstalleerd (rx1600xt), me moederbord beschikt over laatste drivers maar toch draai ik 20 fps. nu dacht ik het ligt aan me videokaart, ik een andere erin gedaan (x700pro) maar nee mijn fps blijft 20. nu ligt dat niet aan limieten en game settings dat heb ik allemaal al nagelopen.

iemand enig idee wat er mis kan zijn?, was al zo direct na format, nergens aan hardware etc gezeten.

bvd

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Schrijf je hele startpost eens opnieuw, en maak daarbij dan gebruik van wat meer leestekens en hoofdletters. Vermeld dan tevens je system specs, en wat je allemaal wel en niet geprobeerd hebt (wat je dus kan uitsluiten.)
Verder nog wat interessant leesvoer: PMG FAQ & FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen

[ Voor 12% gewijzigd door Kawaii op 16-11-2006 17:53 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:04

DataGhost

iPL dev

...en met welke games je dit allemaal krijgt, of het ook het geval is in de computer waar die andere kaart uit komt, etc.
en heb je je chipsetdrivers wel geinstalleerd? Ik krijg het gevoel van niet namelijk. Verder zijn er nog een hele hoop dingen die de oorzaak van je probleem kunnen zijn.

En je geeft aan dat het een probleem is met je Processor, Moederbord of Geheugen? Waar zie ik dat verder terug in jouw startpost?

[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 16-11-2006 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
p4 3.0 GhZ
2.5GB ram
p5gd1 pro moederbord (gebruik onboarden 100mbit lan) (on board geluid disabled) (geen onboard video)
geluidskaart: 714dx pro 7.1 surround van trust
videokaart: rx1600xt, als 2de een x700pro geprobeerd

Wat ik al zei, me fps is ongeveer 20 met minimale game settings, voor formateer sessie 80 met maximale settings.
Ligt niet aan videokaart heb bij allebei evenveel fps. als driver gebruik ik catalyst 10, beschik over laatste driver van mijn moederbord (van internet gehaald beide).
Drivers van cdrom bij videokaart en moederbord ook geprobeerd. Catalyst 9 geprobeerd.
Vermoed dat het aan mijn moederbord ligt, maar dit weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
dit is btw het geval met alle spellen, en ja me chipset is wel geinstalleerd.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met WAT draait je PC 20 FPS dan, vermeld eens wat meer info. Als je echt doelt op de VGA kaart zit je in het verkeerde subforum. Daarnaats zit er volgens mij niet al te veel performanceverschil tussen een 1600xt of een x700, maar daar ben ik niet zeker van.

Verwijderd

Topicstarter
check me specs... wat voor info wil je en er staat alle spellen.... en btw het is een pci-express en geen vga

Verwijderd

Het woord VGA staat voor Video Graphics Array, de standaard voor het weergeven van beelden op een computermonitor. Met een VGA-kaart wordt dus gewoon een videokaart bedoeld. Jij denkt denk ik aan AGP vs PCI-express.

Je moet gewoon even van alles testen, je hebt nog niets ondernemen lijkt me zo. Het probleem is veroorzaakt door te formatteren, dus het lijkt me logisch dat het puur een driver-issue is. Je moet gewoon even de drivers opnieuw installeren en het zou al moeten werken. Misschien heb je gewoon niet de goede drivers geinstalleerd ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Crossposten is hier niet bepaald de bedoeling, ik zie dat je al dit topic hebt lopen: problemen met het draaien van fps?

Daar komt bij dat deze topicstart niet bepaald aan de GoT Huisregels of het PMG Beleid voldoet. Je posts zijn onverzorgd en onduidelijk, je schopt je topic binnen 40 minuten ipv te editen en verder gebruik je allerlei termen door elkaar waaruit blijkt dat je niet goed weet wat de term betekent (zo zijn Video Graphics Adapters er in o.a. ISA, EISA, MCA, PCI, PCI-X, AGP en PCIe varianten). Ik zou je willen aanraden alles voor jezelf eens goed op een rij te zetten. Mogelijk heb je gewoon je moederbordchipsetdrivers niet geinstalleerd. Maar op basis van deze warrige info kunnen wij iig niet helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.