Toon posts:

problemen met het draaien van fps?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vorige week dinsdag mijn pc geformat, nu heb ik alles weer geinstalleerd.
nu draai ik normaal gesproken op een p4 3ghz, 2.5GB ram en een Rx1600xt videokaart.
laatste drivers van mijn moederbord en videokaart heb ik van het web geplukt en worden ook geaccepteerd. nu is het vreemde dat mijn fps in welke spel dan ook heel laag is. als voorbeeld draai ik op counter-strike:source op de simpelste maps ongeveer 30 fps en loopt alles heel traag.
Nu dacht ik dat het misschien aan mijn videokaart zou kunnen liggen. Ik had mijn oude videokaart, een x700pro erin gehangen maar toch blijft fps hetzelfde en blijft alles vertraagd en niet lekker lopen.
Ik heb voor alle hardware de laatste drivers geinstalleerd.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen dat ik zo'n lage fps blijf draaien. (voor format draaide ik alles op maximale in-game settings 80-120fps / nu draai ik 9-30 fps op minimale settings.
als iemand het weet laat alsjeblieft bericht achter

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Het kan zijn dat je ingame kan instellen wat het maximum fps mag zijn. (Bij CoD2 is dit: /cg maxfps x).
Ook kan het zijn dat je scherm het niet aankan (lijkt me sterk want ervoor werkte het wel)
Ook nog een optie: V-sync uitschakelen.
Heb je ook de voeding op je kaart aangesloten? (als deze extra voeding nodig heeft)

[ Voor 15% gewijzigd door Pap3rclip op 15-11-2006 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ingame max heb ik op 100 staan, v-sync staat uit, voeding niet aangesloten omdat dit niet nodig is.

en wat ik al zei zelfs al zou ik de fps-limiet laag houden zelfs dan loopt het spel voor geen meter.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Lijkt me dat je iets niet goed heb geinstalleerd, omdat hij het na je format het plots minder doet. Kijk even of je de laatste drivers goed hebt geinstalleerd.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:09

DeTeraarist

#Boots2Asses

Speel eens wat met de anti alias instellingen. Ikzelf heb 2-6x anti-alias op m'n kaart, maar welk spel ik ook speel (ook al is het 5 jaar oud), als anti alias aanstaat haal ik de 30 frames niet, zet ik het uit, dan springt de framerate afhankelijk van 't spel zo door naar 't dubbele of meer.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1